Παρουσίαση του βιβλίου «Η Μάστιγα του Θεού»

Ιούν 12th, 2006 | | Κατηγορία: Βιβλιοκριτικές | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

Παραθέτουμε τα κείμενα των ομιλιών από την παρουσίαση του βιβλίου του Μανώλη Βασιλάκη «Η Μάστιγα του Θεού» που πραγματοποιήθηκε στις 6/6/2006.

Λεωνίδας Κύρκος – Χριστόδουλος: «Ο Αρχιερέας του Σκότους»
Στέφανος Μάνος – Παρουσίαση του βιβλίου «Η Μάστιγα του Θεού»
Νίκος Σηφουνάκης – Παρουσίαση του βιβλίου «Η Μάστιγα του Θεού»
Μιχάλης Σταθόπουλος – Παρουσίαση του βιβλίου «Η Μάστιγα του Θεού»

Τα σχόλιά σας για τις ομιλίες της παρουσίασης μπορείτε να τα προσθέσετε στην παρούσα σελίδα.

Μανώλη Βασιλάκη, Η Μάστιγα του Θεού, εκδόσεις Γνώσεις, 2006, 666 σελ. (προλεγόμενα: Δ. Ραυτόπουλος, Ν. Δήμου, επίμετρο: Ρ. Σωμερίτης)

65 σχόλια
Leave a comment »

  1. Εντάξει, το παίρνω πίσω. Δεν το πίστευα άλλωστε. Και ήταν εμφανές αυτό. Ήτανε λεκτικό τέχνασμα για να δεις πόσο εύκολα άν πιάσει κανείς από τα μαλλιά μία λέξη μπορεί να σε χαρακτηρίσει όπως θέλει. Αυτό που κάνει κατ΄επάγγελμα ο Βασιλάκης και ενισχύετε μερικοί από σας που δε γουστάρετε τον Χριστόδουλο για άλλους λόγους, όπως προείπα.

    Όμως επιμένω να μη θεωρώ λογική τη συνεπαγωγή από τη δήλωση για τους Γερμανούς και τους Άγγλους κλπ στο συμπέρασμα ότι είναι κατώτεροι! Τη θεωρώ εξωφρενική μάλιστα. Σου είπα. Οι λαοί έχουμε διαφορές, τι να γίνει. Άλλος τα λέει χύμα, άλλος τα κρύβει. Αυτό εννούσε, και δεν είναι ψέμμα. Αντίστροφα, θα μπορούσε να πει και πολλά προτερήματα των άλλων λαών εις βάρος μας, όπως κι εγώ θα το έκανα άνετα μια που έχω ζήσει στο παρελθόν σε δύο χώρες της Δυτικής Ευρώπης.

    Πάμε στο κουσούρι. Εδώ εκφράζει τη νοοτροπία που εκπροσωπεί. Αν ρωτήσεις άλλους ιερείς και ιεράρχες, πιθανότατα θα είναι πολύ πιο αυστηροί στους χαρακτηρισμούς τους. Δε συμφωνείς;

    Συμπερασματικά, τον άνθρωπο τον χαρακτηρίζουν τα έργα του και όχι τα λόγια του. Γι’ αυτό είναι από άδικο και αντιφατικό εώς διαστροφικό και εξευτελιστικό να αποδίδει ένας το λιγότερο κοινός νους τον χαρακτηρισμό ρατσιστή στον Χριστόδουλο στα σοβαρά. Είναι ανήκουστο. Προιόν προπαγάνδας που ξεκινάει από κακεντρεχείς ανθρώπους και θλίβομαι όταν βλέπω ότι αναπαράγεται και αναμασάται εδώ κι εκεί.

  2. Δεκτό Μάρκο. Αλλά προφανώς ο καθένας έχει διαφορετικές αντιλήψεις. Τον αποκλεισμό τοων ομοφυλοφίλων , την ομοφοβία , εγώ τη θεωρώ μορφή ρατσισμού.Κατανοώ πως εκφράζει τη νοοτροπία που εκπροσωπεί, θα μπορούσε να κάνει κάτι να την αλλάξει από τη θέση που κατέχει. Επίσης δεν μπορούμε να χαρακτηρίζουμε ολόκληρο λαό σαν βάρβαρο, παρά τα όσα έχουν χαραχθεί στο συλλογικό ασυνείδητό μας, δικαιολογημένα ή όχι. Γιατί μπορεί να πας στην Τουρκία και να συναντήσεις αξιαγάπητους και ευγενείς ανθρώπους. Δηλαδή είναι λάθος να συντηρείς τέτοια στερεότυπα.
    Προφανώς όταν μιλάμε για ρατσισμό αναφερόμαστε στα παραπάνω.
    Και φυσικά στις πολιτικές-κοινωνικές θέσεις του , έχουμε το δικαίωμα της κριτικής, για τον αυτονόητο λόγο πως μπορεί να διαφωνούμε. Δε χρειάζεται να κρύβεται κάτι σκοτεινό από πίσω.

  3. Γι’ αυτό είναι από άδικο και αντιφατικό εώς διαστροφικό και εξευτελιστικό να αποδίδει ένας το λιγότερο κοινός νους τον χαρακτηρισμό ρατσιστή στον Χριστόδουλο στα σοβαρά

    για ποιες πραξεις μιλας? οτι δεν σταματαει την δισχιλιετη παραδοση της χριστιανικης εκκλησιας στις αγαθοεργιες? θελει δεν θελει, εστω για τα ματια του κοσμου αυτο ειναι δουλεια της εκκλησιας και πρεπει να το κανει.

    Εξαλλου καποιος μπορει να θεωρει τους μαυρους ή τους ομοφυλοφιλους ή τους αριανους κατωτερους και παρολαυτα να τους ριχνει κανα ξεροκομματο, οπως δινεις σε ενα πεινασμενο σκυλι. Ο ρατσισμος δεν σημαινει απαραιτητα μισος ή ελλειψη βοηθειας. Ο ρατσισμος σημαινει οτι πιστευεις οτι η ρατσα σου, τα γονιδια σου, ειναι ανωτερα των αλλων. Και ο Χριστοδουλος με αυτον τον ορισμο ειναι οχι μονο ρατσιστης αλλα προτρεπει ανοιχτα και τους υπολοιπους Ελληνες να γινουν ρατσιστες.

    τι διαστροφη της χριστιανικης θεσης, ενας ηγετης ενος δογματος να μην βλεπει ανθρωπους αλλα εθνικοτητες και χρωματα, να προτρεπει σε πολεμους για χαμενες πατριδες, να ζητα την περιθωριοποιηση πολιτων με βαση τα πιστευω τους ή την σεξουαλικη τους προτιμηση! ποσο διαφερει αραγε απο τα κηρυγματα μισους που κανουν μερικοι ταλιμπανιστες κηρυκες του Ισλαμ? Καθολου περιεργο τοτε που αυτος ο ανθρωπος προτιμα να φωτογραφιζεται με Περσες φανατικους παρα με τους πιο φωτισμενους συναδελφους του, της χριστιανικης θρησκειας…

  4. Στάθη, έχω γνωρίσει και έχω κάνει κατά καιρούς παρέα με Τούρκους (βέβαια, οι Τούρκοι που πάνε να σπουδάσουν στο εξωτερικό κάθε άλλο παρά αξιόπιστο δείγμα της κοινωνίας τους είναι).

    Λες ότι τον αποκλεισμό των ομοφυλοφίλων τον θεωρείς μορφή ρατσισμού. Μιλάς και για την Εκκλησία εδώ; Έστω ότι δεν μπαίνουμε στο θέμα το αν κάποιοι είναι ομοφυλόφυλοι αλλά παραμένουμε στην επίσημη θέση της Εκκλησίας, που προφανώς δεν τους θέλει. Αυτό το θεωρείς ρατσιστικό; Αν ναι, τότε δεν έχει να κάνει με τον Χριστόδουλο αλλά με κάτι πολύ γενικότερο.

    Πάμε τώρα στον Σωτήρη.

    Κρύβεσαι πίσω από το δάχτυλό σου. Δε μιλάω βέβαια για «συνέχιση των αγαθοεργιών», αλλά για εντυπωσιακή προσφορά βοήθειας από τότε που ανέλαβε τα ηνία της Εκκλησίας και μετά. Δες πιο προσεκτικά τις ημερομηνίες στους συνδέσμους που έστειλα. Δεν είναι έργα ρατσιστή αυτά που θέλει να ρίξει στάχτη στα μάτια των υπολοίπων. Σίγουρα δεν είναι. Και ιδιαίτερα σε σύγκριση με άλλους στην παρόμοια θέση, ούτε διανοείται κανείς να συγκρίνει. Αυτά όμως δεν τραβάνε την προσοχή των ΜΜΕ γιατί τους αρκούν πικάντικες και αποσπασματικές δηλώσεις. Και φτάνουμε στο σημείο οι «αντιρατσιστές» της Κηφησιάς να κάνουν διαδηλώσεις και ο «ρατσιστής» να δίνει τον εαυτό του και να ενεργοποιεί δεκάδες ανθρώπους από το δυναμικό του για ανιδιοτελή βοήθεια σε κάθε πλευρά του πλανήτη, συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας που η βοήθεια της Αρχιεπισκοπής και της Εκκλησίας ήταν επίσης εντυπωσιακή. Εάν θυμάστε (και οι δυο σας), υπήρξε κάποτε μία μαύρη λίστα Ελλήνων που δεν τους επιτρεπόταν η είσοδος στην Τουρκία. Βουλευτάδες και τα ρέστα. Είχε ειπωθεί αρχικά ότι ήτανε και ο Χριστόδουλος μέσα, όμως βγήκε τελικά ένας εκπρόσωπος του Τουρκικού Υπ.Εξ. και είπε ότι η λίστα ήταν παλαιότερη και ότι ο Χριστόδουλος είχε αφαιρεθεί λόγω της ανθρωπιστικής προσφοράς του στους σεισμούς του 1999. Δε θα μπορούσε απλά να μην κάνει τίποτα; Η «Αλληλεγγύη»

    Πάντως μου φαίνεται εξωφρενικό ότι πιστεύετε πως ο Χριστόδουλος είναι πραγματικά ρατσιστής και αιτιολογείται όλες του τις πράξεις που βρίσκονται προφανώς στον αντίποδα αυτού του χαρακτηρισμού, λέγοντας ότι το κάνει για να ρίξει στάχτη στα μάτια.

    Η περίπτωση δεν είναι μοναδική. Είναι συνήθης. You’re damned if you do ιτ and damned if you don’t do it.

    Τέλος, για τη φωτογραφία είναι εντελώς γελοίο ως επιχείρημα. Από τη μια είναι ρατσιστής έναντι όλων των άλλων λαών και ανθρώπων και από την άλλη είναι κακό να φωτογραφείται με έναν θρησκευτικό ηγέτη. Ναι, βέβαια. Έπρεπε να φωτογραφίζεται να τον μαστιγώνει επειδή δεν είναι Χριστιανός. Ρε αφήστε με ήσυχο…

  5. Δεν είναι έργα ρατσιστή αυτά που θέλει να ρίξει στάχτη στα μάτια των υπολοίπων. Σίγουρα δεν είναι. Και ιδιαίτερα σε σύγκριση με άλλους στην παρόμοια θέση, ούτε διανοείται κανείς να συγκρίνει. Αυτά όμως δεν τραβάνε την προσοχή των ΜΜΕ γιατί τους αρκούν πικάντικες και αποσπασματικές δηλώσεις.

    εξηγησα οτι ακομα και ενας ρατσιστης μπορει να βοηθαει τους «κατωτερους» του.
    Τελοσπαντων αμφισβητεις τις ατακες του Χ? Λες οτι δεν ξερει τι λεει? Αν ειναι ετσι, παλι δεν ειναι το λαθος ατομο για Αρχιεπισκοπος? οσο για την θεωρια οτι τον ριχνουν τα ΜΜΕ ειναι το πιο εξωφρενικο που εχω ακουσει. Κανεις αρχιεπισκοπος στην ιστορια δεν ειχε τοση προβολη στα ΜΜΕ! Αν ομως με τοση προβολη βλεπουμε οτι λεει απαραδεκτες ατακες ειναι δικο του προβλημα!
    (και τι εννοεις δεν συγκρινεται με αλλους? Τον Αλβανιας Αναστασιο τον εχεις ακουστα?)

    Τέλος, για τη φωτογραφία είναι εντελώς γελοίο ως επιχείρημα. Από τη μια είναι ρατσιστής έναντι όλων των άλλων λαών και ανθρώπων και από την άλλη είναι κακό να φωτογραφείται με έναν θρησκευτικό ηγέτη. Ναι, βέβαια. Έπρεπε να φωτογραφίζεται να τον μαστιγώνει επειδή δεν είναι Χριστιανός

    εχουμε τοσο διαφορετικες αποψεις που δεν καταλαβαινομαστε. Δεν ειναι αποδειξη ειναι ενδειξη. Οταν στην ιστοσελιδα σου διαλεγεις 5-10 φωτογραφιες, διαλεγεις λογικα ατομα που σημειολογικα κατι σημαινουν.
    Το να διαλεγεις εναν ημι-Ταλιμπαν τι σημαινει? μου ειναι αδιαφορο αν ειναι χριστιανος ή μουσουλμανος ή βουδιστης ο συνομιλητης του Χριστοδουλου. αλλα με νοιαζει πολυ οτι ειναι φανατικος σκοταδιστης.

    παραμένουμε στην επίσημη θέση της Εκκλησίας, που προφανώς δεν τους θέλει. Αυτό το θεωρείς ρατσιστικό; Αν ναι, τότε δεν έχει να κάνει με τον Χριστόδουλο αλλά με κάτι πολύ γενικότερο.

    μα φυσικα ειναι ρατσιστικο!! μαλλον ομοφοβικο. και μην μου πεις οτι δεν υπαρχουν αλλες αποψεις σε χριστιανικα δογματα που δεχονται ομοφυλοφιλους! ο Χ εκφραζει γενικα μια υπερσυντηρηικη καθυστερημενη αποψη στο ακραιο περιθωριο της χριστιανοσυνης. Αλλα οπως εχουμε πει αυτο αφορα τους πιστους του, οχι εμενα. εμενα αφορα ομως το σχεδιο του να μας κανει ενα θεοκρατικο κρατος αντιγραφο των Ταλιμπαν που λατρευει.

  6. Από το πρώτο καταλαβαίνω ότι επιμένεις να τον θεωρείς ρατιστή. Καμία συζήτηση δεν μπορεί να γίνει επ΄ αυτού γιατί ο διάλογος πρέπει να έχει μία κοινή βάση. Είσαι της γνώμης πως ό,τι και να κάνει ο Χριστόδουλος δεν μπορείς να αλλάξεις με τίποτα την άποψη που έχεις σχηματίσει για αυτόν ότι είναι ρατσιστής. Και επειδή η βλακεία είναι αήτηττη και το ίδιο και η ξεροκεφαλιά (σου) σταματώ.

    Δεύτερον, η σημειολογία που δίνει αυτή ακριβώς η φωτογραφία είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ότι δεν είναι ρατσιστής! Αυτό είπα. Εσύ το γυρίζεις και λες ότι σε νοιάζει που είναι «σκοταδιστής». Δηλαδή, κατά τη γνώμη σου αρκεί κάποιος να συμφωνεί στο «σκοταδισμό» με τον Χριστόδουλο και τότε αυτός ξεπερνά τα ρατσιστικά του απέναντί του και βγαίνει άνετα φωτογραφίες μαζί του.

    (να σου θυμίσω ότι φωτογραφίες με τον ίδιο έχουν βγει πάρα πολλοί διεθνείς ηγέτες – είναι όλοι τους σκοταδιστές;;;; τι καραγκιοζιλίκια είναι αυτά που λες)

    Το τρίτο σημείο, νομίζω έκανα σαφές ότι απευθύνονταν σε άλλον, όχι σε σένα. Αλλά δικαίωμα της Εκκλησίας είναι να μη δέχεται στους κόλπους της ομοφυλόφυλους. Δικαίωμά σου είναι να τη θεωρείς ό,τι τη θεωρείς αυτή την άποψη, αλλά ως εκεί. Εντάξει.

    Από τη συζήτηση αυτή ένας ήρεμος αναγνώστης θα συμπέρανε ότι ο πιο φανατισμένος είσαι εσύ, Σωτήρη Γεωργανά. Λογική δεν έχουν αυτά που γράφεις, όλα πηγάζουν από ένα πάθος παρεμφερές με αυτό των φανατισμένων θρησκόληπτων.

  7. Τέλος, κάτι για τον Αναστάσιο. Το πάθος σας εναντίον του Χριστόδουλου είναι πενταφάνερο όταν προσπαθείτε σαν αντίβαρο να προβάλλετε τον Αναστάσιο και τον Πατριάρχη (και μερικοί και τον Χρυσόστομο Ζακύνθου). Εδώ πραγματικά φαίνεται ότι δεν έχετε ιδέα για τι μιλάτε. Είστε εντελώς άσχετοι με το αντικείμενο.

    Μία μόνο ερώτηση. Πιστεύεις ότι ο Αναστάσιος που εσύ ανέφερες έχει την ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΔΙΑΦΟΡΑ στην άποψή του για τους ομοφυλόφυλους από τον Χριστόδουλο; για αυτό το θέμα δε μιλάμε τώρα;

  8. Πιστεύεις ότι ο Αναστάσιος που εσύ ανέφερες έχει την ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΔΙΑΦΟΡΑ στην άποψή του για τους ομοφυλόφυλους από τον Χριστόδουλο; για αυτό το θέμα δε μιλάμε τώρα;

    οχι δεν ειναι αυτο το θεμα! τι λεμε τωρα! το θεμα ειναι οτι ο Αναστασιος ασχετως τι πιστευει, δεν προσπαθει να το επιβαλει στους αλλους! δεν θελει να το κανει επισημη κρατικη πολιτικη, δεν θελει τον εαυτο του πολιτικο ηγετη του εθνους! Θρησκευτικος ηγετης ειναι και μαλιστα με ευθυνη σε αρκετες εθνικες κοινοτητες, πραγμα που τον κανει πιο ανοιχτο!

    Δηλαδή, κατά τη γνώμη σου αρκεί κάποιος να συμφωνεί στο “σκοταδισμό” με τον Χριστόδουλο και τότε αυτός ξεπερνά τα ρατσιστικά του απέναντί του και βγαίνει άνετα φωτογραφίες μαζί του.

    ποιος σου ειπε οτι ρατσισμος ειναι μονο να θεωρεις κατωτερους τους Αραβες ή τους μαυρους πχ? ο Χ θεωρει τους δυτικοευρωπαιους κατωτερους, τους τουρκους ζωα και μερικους Ταλιμπαν σαν τους Ιρανους φιλους του θα πρεπει να τους βλεπει σαν συνοδοιπορους! Αφου τα ιδια πρεσβευουν!

    να σου θυμίσω ότι φωτογραφίες με τον ίδιο έχουν βγει πάρα πολλοί διεθνείς ηγέτες – είναι όλοι τους σκοταδιστές;;;;

    προσεξε στην σελιδα του ποιοι αλλοι ειναι. Και τελοσπαντων ας ξεκολλησουμε απο τις λεπτομερειες. Ξαναρωτω: θεωρεις οτι ο Χριστοδουλος δεν βλεπει τον εαυτο του εθναρχη που θα ξυπνησει το ανωτερο ελληνικο εθνος? Δεν θεωρει τοσα αλλα εθνη κατωτερα? ΝΑΙ ή ΟΥ?
    Εγω την γνωμη μου την σχηματιζω απο αυτα που λεει και κηρρυσει συνεχως. εσυ απο τι την σχηματιζεις?

  9. Συζητάμε για τη συγκεκριμένη δήλωση περί «κουσουριών» την οποία εσύ θεωρείς ρατσιστική. Ρωτώ. Θεωρείς ότι είναι ρατσιστικό που η Εκκλησία δε δέχεται στους κόλπους της τους ομοφυλόφυλους; λες ναι. Στην ίδια σου απάντηση αντιπαραβάλλεις τον Αναστάσιο. Ρωτώ. Πιστεύεις ότι έχει την παραμικρή διαφορά η δική του γνώμη, και εφαρμόζεις τον ορισμό της υκεπφυγής λέγοντας ότι αυτό είναι λεπτομέρια, και «ξαναρωτάς» κάτι που ποτέ δε με ρώτησες!!

    Ένα μέτρο και ένα σταθμό. Θεωρείς εν γένει τη στάση της Εκκλησίας ως ρατιστική που αν πάει κάποιος ομοφυλόφυλος δεν θα τον δεχτεί. Εφόσον έχεις αυτή τη γνώμη, πες μου τι άλλο από υποκριτικό είναι να δέχεσαι ως ρατσιστή (έχοντα την πιο πάνω γνώμη) ΕΝΑΝ μόνο ιεράρχη και όχι τους υπόλοιπους; Είναι ΠΡΟΦΑΝΕΣ ότι έχεις άλλου είδους πρόβλημα και ενόχληση από αυτόν και όχι το «ρατσισμό» του επί των ομοφυλοφύλων. Γιατί αυτόν (αν τον θεωρήσουμε ρατσισμό) τον έχει εν γένει ο φορέας στον οποίον ανήκει και εκπροσωπεί και όχι ατομικά ο ίδιος.

    Όχι κύριε. Αυτό δεν είναι λεπτομέρια. Λεπτομέρια μπορεί να είναι όσον αφορά την ουσία της αντιπαράθεσης αλλά είναι βασικότατο δείγμα του πώς σκέφτεσαι και αποδεικνύει ότι όλα αυτά είναι προφάσεις σου για να κρύψεις μία άλλου είδους αντιπαράθεση και διαφωνία σε άλλα πράγματα που λέει ο συγκεκριμένος Αρχιεπίσκοπος.

    Πάμε τώρα στις ερωτήσεις σου.

    Και τελοσπαντων ας ξεκολλησουμε απο τις λεπτομερειες. Ξαναρωτω: θεωρεις οτι ο Χριστοδουλος δεν βλεπει τον εαυτο του εθναρχη που θα ξυπνησει το ανωτερο ελληνικο εθνος? Δεν θεωρει τοσα αλλα εθνη κατωτερα? ΝΑΙ ή ΟΥ?
    Εγω την γνωμη μου την σχηματιζω απο αυτα που λεει και κηρρυσει συνεχως. εσυ απο τι την σχηματιζεις?

    Έθεσες πολλά σε ένα ερώτημα. Τα ξεχωρίζω αν και θα με βόλευε να πω ένα ΟΥ και να ξεμπερδεύω. Αλλά βλέπεις εγώ δεν υπεκφεύγω διόλου.

    1. ΟΥ. Δεν θεωρώ ότι ο Χριστόδουλος βλέπει τον εαυτό του σαν εθνάρχη. [βέβαια, ακόμα και να τον έβλεπε, δεν βλέπω που το πρόβλημα, άσε που είναι αόριστος ο χαρακτηρισμός αυτός. Ο Μακάριος ήταν ή δρούσε σαν εθνάρχης; ο Παπαφλέσσας; ο Γερμανός Καραβαγγέλης; ο Χρυσόστομος Σμύρνης; ο Π.Π. Γερμανός; τόσοι άλλοι;]

    2. ΟΥ. Δεν θεωρώ ότι ο Χριστόδουλος βλέπει τους έλληνες σαν ανώτερο έθνος.

    3. ΟΥ. Δεν θεωρώ ότι ο Χριστόδουλος θεωρεί τα άλλα έθνη κατώτερα.

    4. Εγώ όταν σχηματίζω γνώμη για κάποιον τη σχηματίζω 95% από τα ΕΡΓΑ του και 5% από τα λόγια του. Δεν είμαι μωρό παιδί να παραμυθιάζομαι από τα λόγια κάποιου. Στα λόγια όλοι είναι καλοί. Με τα έργα τι γίνεται. Τώρα βέβαια εσύ μου λες το αντίστροφο ακριβώς. Κρίνεις κάποιον αρνητικά από τα λόγια του! Και παραβλέπεις τα έργα του (που δηλώνουν το αντίθετο από το συμπέρασμά σου) επειδή, λέει, αυτά είναι παραπλανητικά! Και τώρα μας λες ότι είναι ρατσιστής απέναντι στους Δυτικοευρωπαίους και όχι στους μαύρους και στους Άραβες! Καινούριο φρούτο αυτό.

    Ρατσιστής = αυτός που θεωρεί τη ράτσα του ανώτερη

    Ποια ράτσα; Μήπως είναι μαύρος ο Χριστόδουλος και δεν το πήρα χαμπάρι;

    (να το ρίξουμε και λίγο στην πλάκα γιατί μ’αυτά που διαβάζω θα πάθω και τίποτα)

  10. μην παρερμηνευεις την ελλειψη χρονου και ορεξης για ατελειωτες αντιπαραθεσεις, για «υπεκφυγη». αν διαβασεις προσεκτικα τι λεω, θα καταλαβεις οτι:

    ακριβολογωντας αλλο ρατιστης αλλο ομοφοβικος. Ο Αναστασιος δεν ειναι ρατσιστης, ισως ειναι ομοφοβικος. Σιγουρα δεν προσπαθει να κανει τις αποψεις του κρατικη πολιτικη (ποσες φορες πρεπει να πω οτι αυτο ειναι το ψητο της συζητησης?).
    Διαφωνω φυσικα, (αν και δεν ειναι το θεμα, και κανονικα δεν θελω να χασουμε χρονο μιλωντας γιαυτο) οτι η ομοφοβικοτητα ειναι εμφυτο χαρακτηριστικο της χριστιανικης θρησκειας. Ουτε ο Χριστος το διδαξε (ο Χριστος που θυμιζω εκανε παρεα και με πορνες), ουτε ολοι οι χριστιανοι συμφωνουν, ουτε καν ολα τα επισημα δογματα (εξηγησα οτι υπαρχουν θρησκευτικοι ηγετες ακομα και μεσα στην ορθοδοξια, να μην μιλησω για αλλα δογματα που δεν ειναι ομοφοβικοι! Ο Χριστοδουλος τυχαινει απλα να εχει την πιο συντηρητικη αποψη της χριστιανοσυνης.). Δεν υπαρχει δε αμφιβολια οτι σε 10, 100 ή 200 χρονια θα εχει αποκηρυχτει επισημα η ομοφοβια οπως πολλα αλλα λαθη των εκκλησιων.

    1) οταν μιλα για χαμενες πατριδες, για το εθνος των Ελληνων που δεν πρεπει να σκυβει το κεφαλι και λοιπες εθνικιστικες κορωνες (που λενε και οι φυλλαδες) δεν το παιζει εθναρχης? Αν με ρωτας για τον Μακαριο, σαφως εκανε τρομερα λαθη και σαφως ειναι αστειο που ονομαζεται εθναρχης, το ατομο που κατεστρεψε την Κυρπο οσο κανεις αλλος. Αλλα αναρωτιεμαι, εσυ βλεπεις τον Χριστοδουλο σαν νεο Μακαριο ή Παπαφλεσσα? Ε τοτα καταλαβαινεις ακριβως γιατι δεν τον θελουμε!! Δεν θελουμε ρε παιδι μου θρησκευτικους ηγετες να μπλεκονται με την πολιτικη και τουμπαλιν!

    2) πως εξηγεις τις ατακες: «εμεις δεν ειμαστε Γερμανοι, Γαλλοι» κτλ

    3) ντιτο.

    4) δεν μου λες, εχουμε εναν καθηγητη Ιστοριας που διδασκει τους μαθητες του οτι το ολοκαυτωμα δεν υπηρξε ποτε. Παραλληλα ομως οταν ειναι μονος δινει και κατι ξεροκομματα στα θυματα του ολοκαυτωματος. Τον θεωρεις αντισημιτη ή οχι? Κοιτας τα εργα του ή τα λογια? Μηπως δνε βλεπεις οτι δεν εναν θρησκευτικο ηγετη το εργο σου ειναι πρωτα και κυρια το κηρυγμα σου, δηλαδη τα λογια σου? ΚΑΙ ΞΑΝΑΡΩΤΩ: καποιος που κηρυσσει συνεχως κατα της Δυσης και της φιλελευθερης δημοκρατιας (που εχουμε σαν πολιτευμα, συμφωνα με το Συνταγμα και μετα απο ματωμενους αγωνες), υπερ της ανωτεροτητας των Ελληνων, που λεει τους Τουρκους βαρβαρους κτλ ειναι εθνικιστης ρατσιστης ναι ή ου?

    Δεν είμαι μωρό παιδί να παραμυθιάζομαι από τα λόγια κάποιου.

    παμε παλι: δηλαδη ο Χριστοδουλος παραμυθιαζει το ποιμνιο του (τα προβατα του δηλαδη στα νεα ελληνικα?). Αλλα λεει και αλλα πιστευει?

    Ρατσιστής = αυτός που θεωρεί τη ράτσα του ανώτερη

    οπου ρατσα βαλε γονιδια. Ο ρατιστης μπορει απλα να θεωρει τα προσωπικα του γονιδια ανωτερα, ή τα γονιδια του εθνους του, ή της φυλης του ή οτιδηποτε αλλο.

  11. Αφού ξεκαθαρίσω ότι η «ομοφοβικότητα» ΔΕΝ είναι ενδημικό του Χριστιανισμού (μιλούσα ΜΟΝΟ για την απόρριψη κάποιου ομοφυλόφυλου εάν θελήσει να γίνει ιερέας – κατά τα άλλα σαφέστατα και ο Χριστιανισμός αφορά τους αμαρτωλούς – όλοι μας είμαστε αμαρτωλοί και η πορεία μας είναι πορεία Θέωσης, πορεία προσέγγισης του Θεού – να το πω αλλιώς, δεν έχει ΚΑΜΙΑ σημασία που βρίσκεσαι και πόσο αμαρτωλός είσαι αλλά μόνο το να είσαι στραμμένος ΠΡΟΣ τον Θεό – το μεγαλύτερο παράδειγμα ο ληστής που πρώτος άνοιξε τις πύλες τους Παραδείσου μαζί με τον Χριστό).

    Αφού ξεκαθαρίσω επίσης (ακόμη μία φορά) ότι η φράση «δεν είμαστε Γερμανοί, Άγγλοι κλπ» αλλίμονο αν αφορά ρατσισμό! Όπως εξήγησα και στον προηγούμενο αφορά μάλλον διαφορετική συμπεριφορά λαών. Είμαστε πιο ντόμπροι από τους δυτικοευρωπαίους και αυτό ήθελε να πει ο ποιητής στο συγκεκριμένο. Ο κάθε λαός έχει προτερήματα και ελλαττώματα. Το να τα αναγνωρίζουμε (και τα δύο, ταυτόχρονα) δεν σημαίνει ότι είμαστε ρατσιστές. Διάβασε τα σχόλιά μου επ΄αυτού πιο πάνω.

    Αυτό που μου μένει να πω είναι μία απορία πώς οι 3-4 δηλώσεις που διαβάσαμε εδώ αποδεικνύουν ότι θέλει ο Χριστόδουλος να κάνει επίσημη πολιτική το ρατσισμό με βάση τα γονίδια των Ελλήνων! Μεγάλη απορία.

    Τέλος, και για την περίπτωση που θεωρηθεί απαραίτητο, θα ήθελα να δηλώσω την άποψή μου ότι ο Χριστόδουλος δεν έχει προβοσκίδα, δεν ζυγίζει δύο τόνους και δεν είναι φτιαγμένα τα δόντια του από πολύτιμο και σπάνιο υλικό. Μπορεί να διαφωνείς με αυτό αλλά αυτή είναι η γνώμη μου. Ευχαριστώ που μπορώ να τη γράφω.

  12. Καλά, δεν θα παιρνα κι όρκο πως δεν ζυγίζει δύο τόνους!

  13. […] Το πολεμικό κλίμα διαδέχθηκε για τους περισσότερους η «ιμιοπάθεια», δηλαδή το αίσθημα βαρυτάτης «εθνικής ταπείνωσης». Ο εθνεγέρτης νυν Αρχιεπίσκοπος, τότε μητροπολίτης Δημητριάδος, Χριστόδουλος όμως δεν κατελήφθη από καταθλιπτική «ιμιοπάθεια», αλλά έριχνε πρώτος το πολεμικό σύνθημα «ειρήνη ή ελευθερία, ειρήνη ή εθνική ταπείνωση»6 με την ελληνοπρεπώς ορθή απάντηση «πόλεμος». Το σύνθημα αυτό ο Γιανναράς το είχε διατυπώσει με τρεις λέξεις: «αντίσταση ή υποταγή» και θα γινόταν μανιφέστο από τον Καραμπελιά7 των Εξαρχείων και μ’ αυτή τη μορφή θα αποτελούσε το πατριωτικό εμπόρευμα που διακινούσαν Γιανναράς, Σαμαράς, Καραμπελιάς, Παπαθεμελής, Ζουράρις, Ήφαιστος8, Γιαλλουρίδης, Λαζαρίδης, Κανέλλη, Σαρρής, Καργάκος και μια σειρά άλλων «γνησίων Ελλήνων», απογόνων των αγωνιστών του ’21, αλλά θα γινόταν και το ιδρυτικό σύνθημα της «Κίνησης Πατριωτικής Αφύπνισης “Δίκτυο 21”» με τις ευλογίες του Χριστόδουλου. Πιο ριζοσπαστική ήταν η πρόταση Παπαθεμελή, ότι η Ελλάδα «διεκδικεί τα πάντα από αυτούς που διεκδικούν από αυτήν τα πάντα».9 […]

  14. Δεν κατανοώ τα εισαγωγικά του παραπάνω σχολιαστή στη φράση «γνήσιοι Έλληνες».

    Και αν το «αντίσταση ή υποταγή» είναι πατριωτικό εμπόρευμα, ποιό είναι το «κέρδος»; Γιατί εμπόρευμα χωρίς κέρδος δεν υπάρχει!

    Αντίθετα από την στάση της σκέτης υποταγής, που δυστυχώς απ’ τα λεγόμενά του φαίνεται να υιοθετεί ο σχολιαστής, τα κέρδη λίγοι γνωστοί και γραικύλοι τα απεκόμησαν! Αυτοί που ανησυχούν, μην τυχόν κρεμαστούν στην πλατεία Συντάγματος έτσι και χάσει – η συμμορία τους που διαχειρίζεται την άποψη αυτή – την εξουσία!

    Κι’ αν απορείτε ποιός θα έκανε κάτι τέτοιο, απαντώ:

    Πάρα πολλοί, περήφανα και χωρίς τύψεις!

    Για ρωτήστε τους γύρω σας…

  15. Καλά, δεν ΝΤΡΕΠΕΤΑΙ ο Βασιλάκης να συνεχίζει να μιλάει για το Δίκτυο 21; Τόσο ξεδιάντροπος είναι; Που τους φλόμωσε στη λάσπη και μετά αναγκάστηκε, μένοντας μόνος, να ξεφτιλιστεί ρεζιλεύοντας τον εαυτό του όταν αναγκάστηκε από το δικαστήριο να κάνει εκείνη την ταπεινωτική δήλωση μετανοίας;

Σχολιαστε