Φιλελεύθερες σκέψεις ενός Οννεδίτη
Φεβ 8th, 2010 | Φίλιππος Φόρτωμας| Κατηγορία: Ελλάδα, Πολιτική, Φιλελευθερισμός |
Email This Post
|
Print This Post
|
Σήμερα βιώνουμε την έλλειψη δημοκρατίας. Αυτό που ήταν θεμελιώδες στις φιλελεύθερες δημοκρατίες, δηλαδή η ισορροπίες μεταξύ των εξουσιών, παρακμάζει πλέον με γρήγορος ρυθμούς. Μια από τις αιτίες της μεγάλης κρίσης και του κινδύνου για τις δημοκρατίες είναι σήμερα το μονοπώλιο που ασκούν στα δημόσια πράγματα οι μηχανισμοί τους οποίους συγκροτούν οι πολιτικοί στρατοί. Τα κόμματα, τα οποία σε κάθε περίπτωση είναι αναγκαία, αποτελούν μέρος της κρίσης.
Παρόλα αυτά στο σύγχρονο κόσμο και χάρη στην επικράτηση των φιλελεύθερων ιδεών περίπου το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού απολαμβάνει επιτέλους τα οφέλη μιας σχετικά δημοκρατικής διακυβέρνησης και μιας σχετικά ελεύθερης οικονομίας. Δε χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε εδώ για το αν η σημερινή δυτική κοινωνία είναι καλύτερη από οτιδήποτε άλλο έχει υπάρξει ποτέ.
Ο φιλελευθερισμός στη χώρα μας είναι μια έντονα παρεξηγημένη και συκοφαντημένη έννοια. Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν που ο όρος, ο οποίος παντού σχεδόν στον κόσμο ταυτίζεται με προοδευτικές και καινοτόμες δυνάμεις, στη χώρα μας έχει αρνητική έννοια. Καταρχήν φιλελεύθερος είναι αυτός που δίνει προτεραιότητα στην ελευθερία. Η ελευθερία ταυτίζεται με την απουσία καταναγκασμών στις ατομικές επιλογές. Το άτομο πρέπει να αφεθεί ελεύθερο στην προσωπική του ζωή, στις κοινωνικές σχέσεις και στις οικονομικές του δραστηριότητες για να τις διαμορφώσει το ίδιο.
Οι φιλελεύθερες ιδέες στη χώρα μας έχουν βαθύτατες ρίζες, που ξεκινούν από τον Νεοελληνικό Διαφωτισμό, την Ελληνική Επανάσταση και τα Συντάγματα του Αγώνα. Οι αρχές της Δημοκρατίας, της ελευθερίας της έκφρασης, της διάκρισης των εξουσιών, της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των δικαιωμάτων του ατόμου στην ελευθερία, την αυτοδιάθεση, την ανεξιθρησκία, την ιδιοκτησία, το ελευθέρως επιχειρείν, αποτελούν τα θεμέλια και τις πηγές της φιλελεύθερης σκέψης και δράσης στο κοινωνικό σύνολο. Είναι ένα ολόκληρο σύστημα αρχών και αξιών που δίνουν πρωτεύοντα ρόλο στον άνθρωπο, την ατομική του ελευθερία, την ισότητα απέναντι στο νόμο• αρχές και αξίες που θεμελίωσαν τις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες.
Ο φιλελευθερισμός πλεονεκτεί απέναντι στα άλλα ιδεολογικά κινήματα με τη δυνατότητα του ανθρώπου να καθορίζει τη μοίρα του σύμφωνα με τις δυνατότητες του γιατί:
• Ο φιλελευθερισμός πιστεύει ότι ο άνθρωπος είναι από τη φύση του καλός και μπορεί να καθορίσει μόνος του τη μοίρα του στα πλαίσια της κοινωνίας.
• Ο φιλελεύθερος επιλέγει την ανοιχτή κοινωνία λόγω αποφυγής της τυραννίας. Σε μια φιλελεύθερη κοινωνία, το άτομο μπορεί να κάνει τις αναζητήσεις του και να διευρύνει τους ορίζοντές του, διατηρώντας όμως και την αυτονομία του.
• Ο φιλελεύθερος δεν θέλει να καταπνίξει τον αυθορμητισμό του ατόμου, αλλά απεναντίας επιθυμεί να αφήσει το άτομο να δημιουργήσει.
Η ΟΝΝΕΔ είναι φορέας της φιλελεύθερης ανανέωσης που χρειάζεται ο τόπος. Φιλελεύθερη είναι διότι επιδιώκει την ανανέωση αυτή με περισσότερη ελευθερία, με έμφαση στον άνθρωπο, με μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον νέο για τις ικανότητές του. Με την εκλογή του προέδρου της ΟΝΝΕΔ από τα μέλη περνάμε λοιπόν από τη θεωρία στην πράξη. Δίνεται η ευκαιρία σε όλα τα μέλη και τα εν δυνάμει μέλη να εκφραστούν ελευθέρα μέσα από την άμεση συμμετοχική δημοκρατία. Εμείς οι ενεργοί νέοι θέλουμε να καταστήσουμε την ΟΝΝΕΔ ένα φορέα ανοιχτό, δημοκρατικό, συμμετοχικό. Πέρα από το πνεύμα των κομματικών μηχανισμών, που μας δείχνουν, όπως θα έλεγε κι ο Χάγιεκ- τον «δρόμο προς την δουλεία». Με όργανα με θητεία, όπου οι άξιοι θα εκλέγονται χωρίς λίστες και γραμμές, όπου τα συλλογικά όργανα θα λειτουργούν, ο δημοκρατικός διάλογος θα ανθεί, οι ιδέες θα συντίθενται, θα υπάρχει λογοδοσία και αξιολόγηση ανθρώπων, ιδεών και πολιτικών. Τα μέλη θα συμμετέχουν πλέον στη διαμόρφωση των θέσεων και της πολιτικής, καθώς και στην επιλογή των στελεχών των ηγετικών βαθμίδων της οργάνωσης. Η ηγεσία θα έχει πάντα την υποχρέωση της λογοδοσίας στα μέλη για τις πράξεις ή τις παραλείψεις των οποίων αναλαμβάνει την ευθύνη. Η εσωκομματική λοιπόν δημοκρατία, την οποία και προασπιζόμαστε με τις ανοιχτές διαδικασίες για την εκλογή του προέδρου, προϋποθέτει ενεργά μέλη με δικαιώματα και δυνατότητα έκφρασης γνώμης για τις όποιες επιλογές θέσεων ή προσώπων, προϋποθέτει πάνω από όλα ενεργούς ΟΝΝΕΔίτες. Μέλη ικανά να ασκήσουν έλεγχο της ηγεσίας, αλλά και διάθεση εκείνης να λογοδοτεί σε αυτά και όχι να το αποφεύγει.
Η ΟΝΝΕΔ πρέπει να κατανοήσει το πνεύμα των καιρών. Να στηριχθεί στην παράδοση για να προωθήσει την Αλλαγή. Θέλουμε να αποφύγουμε τον εγκλωβισμό στο συμβατό πολιτικό φάσμα. Θέλουμε να κινηθούμε πάνω από αυτό. Τώρα είναι η ευκαιρία μας. Να αποδείξουμε εμπράκτως ότι είμαστε φορείς του φιλελευθέρου ρεαλισμού, ταυτόχρονα εμπλουτισμένου με φρέσκα στοιχεία που τον καθιστούν εγγύηση ρεαλιστικής ιδεολογικής πλατφόρμας, ικανής να κάνει την διαφορά σε κάθε σύγχρονη δυτική δημοκρατία. Η Ελληνική κοινωνία, σήμερα περισσότερο από ποτέ, έχει την ανάγκη ενός ισχυρού φορέα που θα διαχέει την εξωστρέφεια και την αισιοδοξία στη κοινωνία και θα διεκδικεί την υλοποίηση εκείνων των πραγματιστικών πολιτικών προτάσεων που θα βγάλουν τη χώρα από τη κρίση και πρώτα θα προτείνει και θα δώσει λύσεις σε προβλήματα που ταλανίζουν όλους εμάς τους νέους.
Χρειάζεται λοιπόν όλες οι πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις που βρίσκονται ιδεολογικά κοντά μας να μας πλαισιώσουν. Άτομα και συλλογικότητες έχουν πολύ σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν, αν θέλουμε να προοδεύσουμε κοινωνικά και πολιτικά, ανοίγοντας για όλους εμάς τους νέους το δρόμο προς την ισότιμη συμμετοχή στις αποφάσεις και στη χάραξη πολιτικών. Είναι ανάγκη να ενεργοποιήσουμε το πιο πολύτιμο κεφάλαιο της κοινωνίας, τους νέους, όλους εμάς που θα συμβάλουμε καθοριστικά στη διαμόρφωση της κοινωνικής πραγματικότητας, με στόχο να συνεισφέρουμε σε ένα καλύτερο μέλλον για τις επόμενες γενιές.
Η ανοιχτή κοινωνία δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την διεύρυνση των οριζόντων, για την αμφισβήτηση της κατεστημένης γνώσης και την υπεράσπιση μη δημοφιλών απόψεων. Και εμείς επιθυμούμε μια ανοιχτή οργάνωση που θα αφουγκράζεται τις απαιτήσεις των καιρών. Ένα φορέα που δεν θα έχει κομματικό στρατό, αλλά θα αποτελείται από ανθρώπους έντιμους, ικανούς και αποφασισμένους να κινηθούν, χωρίς κομματικές ή άλλες εξαρτήσεις, με κοινή λογική. Ανθρώπους που θέλουν να υπηρετήσουν για να λύσουν προβλήματα του συνόλου και όχι τα δικά τους. Ανθρώπους που αυτό-ορίζονται όχι από αυτά που λένε, ή από τα αξιώματα που κατέχουν, αλλά από το έργο τους.
Κάπως έτσι οραματίζομαι τη δημιουργία της πολυσυζητημένης «ανοιχτής διαδικασίας». Μια οργάνωση που θα αφαιρέσει την εξουσία από τα χέρια των κομματικών μισθοφορικών στρατών και θα το θέσει στην υπηρεσία του ενεργού νέου. Η ΟΝΝΕΔ, ανεξαρτήτως προσώπων, εφ’ όσον θέλει να λογίζεται ως πολυσυλλεκτικός και ελεύθερος φορέας ιδεών, οφείλει να συνεχίσει με αποφασιστικότητα κι ακόμα πιο εντατικό ρυθμό το άνοιγμα σε όλα τα φάσματα της κοινωνίας, μόνο που αυτήν την φορά πρέπει να το κάνει διαθέτοντας συγκεκριμένη πολιτική κατεύθυνση η οποία να μετουσιώνεται σε διαμορφωμένη εκσυγχρονιστική πλατφόρμα προτάσεων, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι θέλει να κάνει τα όνειρά μας πραγματικότητα.
Φόρτωμας Φίλιππος
——————————————————
Σημειώσεις:
Δημοσιεύτηκε στο openonned.gr στις 6/2/2010



Πολυ εμφαση δινετε στη δημοκρατια και τις δημοκρατικες διαδικασιες, εχοντας νομιζω την λανθασμενη εντυπωση οτι η δημοκρατια ειναι υπερτατη εκφραση φιλελευθερισμου ή κατι παρομοιο. Δειχνετε να αγνοειτε το οτι για πολλους φιλελευθερους οι μοντερνες δημοκρατιες ειναι ισως η μεγαλυτερη πηγη προβληματων της οικονομιας και της κοινωνιας. Οι φιλελευθεροι ζητουν περιορισμενες νομοθετικες και εκτελεστικες εξουσιες των κυβερνησεων ωστε ακριβως να ΜΗΝ εχει σημασια ποιος κυβερναει. Αλλιως αν ειναι η Πασοκαρα και η ΝΔ να με φορολογησουν μεχρι θανατου και να μου παρουν ολες τις ελευθεριες μου δεν με πολυνοιαζει αν ο Γιωργακης η ο Σαμαρας γιναν αρχηγοι με συμμετοχικες μαζικες διαδικασιες κτλ η αν τους ψηφισε μονο η κοινοβουλευτικη ομαδα.
Ενδιαφερον αρθρο.Βοηθαει πρωτα απο ολα να πεσουν οι μασκες.Σιγα σιγα τις επομενες ημερες θα παρελασουν απο το μπλογκ διαφοροι «φιλελευθεροι»,»ανενταχτοι»Νεοδημοκρατες.Δευτερον αναδεικνυει τον πολιτικο καιροσκοπισμο ορισμενων χωρων.Εκει στη ΝΔ εχετε βρει τι ειστε τελικα?Καθε που εχετε εσωκομματικες εκλογες παιρνετε σβαρνα ολα τα φορα και μιλατε αλλος για φιλελευθερισμο σκετο,αλλος για κοινωνικο φιλελευθερισμο,αλλος για πατριωτισμο.Εχει γελιο να βλεπεις ατομα της ιδιας οργανωσης να εχουν τετοια πανσπερμια αποψεων.Αλλος μιλαει στο φορουμ του ΛΑΟΣ και το παιζει πατριωτης με παππου που πολεμησε στο Βιτσι,αλλος βερμπαλιζει στον κοκκορα.Σε λιγο και στο Ιντυμιντια!!Κατα τα αλλα κυριε Φορτωμα θα πρεπει να μας δωσετε και μια ξεκαθαρη προταση για το πως πρεπει να οργανωθει η ΟΝΝΕΔ,γιατι δεν διαβασε καμμια στο αρθρο.
OTAN ακούω ή βλέπω τα αλαλάζοντα κύμβαλα, εδικά τις νεολαίες ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΚΚΕ να ωρύονται ως ΠΙΘΗΚΟΙ, τότε ξέρω ότι το αύριο θάναι χειρότερο, in fact, μς πιάνει κρύος ιδρώτας. Τέτοιο αληταριό δεν έχει ξαβαγίνει στην ιστορία της ανθρωπότητας. Απλοί αλήτες!!!!
Στο Πειραματικό, παρότι πάνω από τα μισά παιδιά (κάπου 150 τότε σ’ όλο το Σχολειο) ήσαν γιοί, εγγονοί, αδέλφια, ξαδέρφια, ανήψια πρωθυπουργών, υπουργών, βουλευτών, πολιτικών και πολιτευομένων τέλος πάντων, ΚΑΙ ΠΑΡΑ την ΕΝΤΟΝΗ αστική συνείδηση και πολιτικοποίηση των παιδιών, θεωρούσαμε ότι στα κόμματα τρέχουν άτομα ανελεύθερα και χαμηλού πνευματικού επιπέδου.
to provlima me tin ND ine oti sta logia kamia fora to pezi fileleutheri alla stin praksi ine Pasok no2.
Δεν ανηκω σε καποιο κομμα αν αναφερεστε σε εμενα κ.Χασαπογιαννη.Οσο για το αν αλαλαζω εχετε εν μερει δικιο οσον αφορα το γεγονος οτι ενδεχομενως θα επρεπε να ειμαι λιγοτερο επιθετικος.Μου βγηκε αυθορμητα αυτο το σχολιο,δεν ηταν κατι προμελετημενο.Κατι η κουραση των ημερων,κατι το αρβανιτοβλαχικο αιμα στις φλεβες μου μερικες φορες εχουμε και τετοια αποτελεσματα!!!Εν παση περιπτωση εμμενω στο νοημα οσων εγραψα προ ολιγου και ας ελπισουμε να υπαρξει μια απαντηση του γραφοντα πανω σε αυτο.
ASSTONE νομιζω οτι το συγκεκριμενο κομμα οπως και το ΠΑΣΟΚ ειναι θεωρητικα τουλαχιστον πολυτασικα κομματα.Οσον αφορα τη ΝΔ ομως νομιζει πως ιδιως σε επιπεδο βασης ειναι κυριαρχη η συντηρητικη ιδεολογια η οπως αλλιως αποκαλειται στη χωρα μας λαικη δεξια.
Φίλλιπε το μόνο που μου ‘ρχεται στο μυαλό είναι το κορυφαίο σύνθημα της ΟΝΝΕΔ: «γ… τον π… το Γιωργάκη, Βουλγαράκη, Βουλγαράκη!». Ηθικό είναι το νόμιμο.
The article is vague, high on rhetoric, low on concrete steps towards a freer state. It basically says, “Come to ΟΝΝΕΔ… we do good!”.
But sprinkled in the vague rhetoric are a few ominous signs. Like:
“Ανθρώπους που θέλουν να υπηρετήσουν για να λύσουν προβλήματα του συνόλου και όχι τα δικά τους.”
The issue is what will be done with those who disagree or dislike THEIR solutions (i.e. the solutions that emerge victorious from the democratic majoritarian process) ?. Will they be forced to participate anyway? Will they be forced to participate and/or finance THEIR educational curriculum, THEIR schools, be conscripted into THEIR army, THEIR healthcare system, THEIR retirement system, THEIR transportation system, THEIR energy production, THEIR city planning, THEIR definition of what marriage is and what is not… THEIR … THEIR …
If so, then ΟΝΝΕΔ youth has nothing new to offer. Their call might as well be the standard siren song if Greek political parties:
“Come to ΟΝΝΕΔ! Our central planning is better than theirs!”.
Φώτης Περλικός, Μάρτιος 2004:
«Ο φιλελευθερισμός στη χώρα μας είναι μια έντονα παρεξηγημένη και συκοφαντημένη έννοια. Τόσο λόγω της ιδεολογικής κυριαρχίας σε μεγάλα τμήματα της κοινής γνώμης απαρχαιωμένων συνθημάτων της αριστεράς, όσο και λόγω της επίκλησής του από πολιτικούς χώρους που ουδεμία σχέση έχουν με φιλελεύθερες αντιλήψεις. Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν που ο όρος, ο οποίος παντού σχεδόν στον κόσμο ταυτίζεται με προοδευτικές και καινοτόμες δυνάμεις, στη χώρα μας θεωρείται πολιτική βρισιά.»
Φίλιππος Φόρτωμας, Ιανουάριος 2010:
«Ο φιλελευθερισμός στη χώρα μας είναι μια έντονα παρεξηγημένη και συκοφαντημένη έννοια. Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν που ο όρος, ο οποίος παντού σχεδόν στον κόσμο ταυτίζεται με προοδευτικές και καινοτόμες δυνάμεις, στη χώρα μας έχει αρνητική έννοια»
Σχόλιο Ιστοριοδίφη:
Ο Φίλιππος Φόρτωμας είναι πραγματικό πρόσωπο ή κλώνος του Περλικού; Μάλλον είναι πραγματικός οννεδίτης, γιατί στην αντιγραφή φρόντισε να παραλείψει το εύστοχο κομμάτι του Περλικού ότι η συκοφάντηση και η παρεξήγηση οφείλονται και στην «επίκλησή του από πολιτικούς χώρους που ουδεμία σχέση έχουν με φιλελεύθερες αντιλήψεις».
Φιλελεύθερη Συμμαχία, Φεβρουαρίος 2007:
«Οι φιλελεύθερες ιδέες στη χώρα μας έχουν βαθύτατες ρίζες, που ξεκινούν από τον Νεοελληνικό Διαφωτισμό, την Ελληνική Επανάσταση και τα Συντάγματα του Αγώνα.»
Ανοιχτή ΟΝΝΕΔ, Φεβρουάριος 2010:
«Οι φιλελεύθερες ιδέες στη χώρα μας έχουν βαθύτατες ρίζες, που ξεκινούν από τον Νεοελληνικό Διαφωτισμό, την Ελληνική Επανάσταση και τα Συντάγματα του Αγώνα.»
Φιλελεύθερη Συμμαχία
«Οι αρχές της Δημοκρατίας, της ελευθερίας της έκφρασης, της διάκρισης των εξουσιών, της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των δικαιωμάτων του ατόμου στην ελευθερία, την αυτοδιάθεση, την ανεξιθρησκία, την ιδιοκτησία, το ελευθέρως επιχειρείν, αποτελούν τα θεμέλια και τις πηγές της πολιτικής μας σκέψης και δράσης στο κοινωνικό σύνολο»
Ανοιχτή ΟΝΝΕΔ, Φεβρουάριος 2010:
«Οι αρχές της Δημοκρατίας, της ελευθερίας της έκφρασης, της διάκρισης των εξουσιών, της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των δικαιωμάτων του ατόμου στην ελευθερία, την αυτοδιάθεση, την ανεξιθρησκία, την ιδιοκτησία, το ελευθέρως επιχειρείν, αποτελούν τα θεμέλια και τις πηγές της φιλελεύθερης σκέψης και δράσης στο κοινωνικό σύνολο.»
Σχόλιο Ιστοριοδίφη:
Η Ανοιχτή ΟΝΝΕΔ είναι εισοδισμός της ΦΣ; Αν δεν είναι, δεν βρίσκουν και τίποτα πρωτότυπο να πουν, αντί να κάνουν copy/paste? Βάλτε μια-μια τις φράσεις του άρθρου στο google. Θα βρείτε τις μισές σε κείμενα της ΦΣ!
:…των δικαιωμάτων του ατόμου στην ελευθερία, την αυτοδιάθεση, την ανεξιθρησκία, την ιδιοκτησία, το ελευθέρως επιχειρείν…»
είναι χαρακτηριστικό ότι το δικαίωμα του ατόμου στην Εργασία, στην Παιδεία και στην Υγεία απουσιάζει…το ελευθέρως επιχειρείν μας μάρανε
Για να είμαι ειλικρινής δεν καταλαβαίνω αυτό το άρθρο.
Ξεκινάει κατηγορώντας τους πολιτικούς στρατούς, και το γράφει κάποιος που είναι μέρος ενός στρατού. Μα τι κάνει εκεί τότε;
Μετά μπαίνει σε γενικές θεωρήσεις για το τι είναι φιλελευθερισμός χωρίς να αντιλαμβάνετε πως τα άτομα που είναι φιλελεύθερα έχουν τους δικούς τους ορισμούς για το είναι φιλευλεθερισμός με βάση τα δικά τους προσωπικά πιστεύω και δεν τους ενδιαφέρουν οι ορισμοί.
Τέλος μπαίνει στο ζουμί αυτόυ που θέλει να πει ο αρθρογράφος, για τον φορέα (που μάλλον εννοεί την ΟΝΝΕΔ) που θα κάνει ένα σωρό ωραία πράγματα… Γιατί άραγε το κόμμα στο οποίο ανήκει ο φορέας αύτος δεν έκανε κάτι ωραίο τόσα χρόνια;;; Μάλλον για στρατολόγηση μας ήρθε ο Φόρτωμας.
Προσωπικά σκασίλα μου για την ΟΝΝΕΔ και την κάθε άλλη νεολαία. Ένα πράγμα ζητώ από τους πολιτικούς. Να πάνε στα σπίτια τους και να μας αφήσουν ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ να ζήσουμε τη ζωή μας χωρίς να μας βάζουν εμπόδια στο να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον για τους εαυτούς μας και τους απογόνους μας.
Νομίζω πως δεν είναι κακό να ενστερνίζεται ιδέες της ΦΣ….λέει και πολλά άλλα…άλλωστε αυτά που έχει γράψει είναι αποδεκτά από όλους. Μάλλον «ιστοριοδίφη» δεν είχες άλλη κριτικά προφανώς πάνω στο κείμενο. Τα χώνει και στους κομματικούς στρατούς με τάση αυτοκριτικής παρότι κομματικός…..προφανώς
…«είναι χαρακτηριστικό ότι το δικαίωμα του ατόμου στην Εργασία, στην Παιδεία και στην Υγεία απουσιάζει…το ελευθέρως επιχειρείν μας μάρανε»…
Αυτό το δικαίωμα λέγεται υποχρέωση να σου παρέχουν άλλοι ακόμα και άχρηστη Εργασία (δλδ. Εργασία που δεν αποδίδει τον μισθό που πληρώνει), υποχρέωση να σου παρέχουν άλλοι Παιδεία, Υγεία… και τι άλλο? Αμυνα και βασική Σύνταξη?
Με την πληρωμή εξασφαλισμένη ανεξάρτητα εάν η εργασία αξίζει τον μισθό που πληρώνει, την Παιδεία, την Υγεία και βασική Σύνταξη επίσης εξασφαλισμένα, πόσα άτομα είναι διατεθειμένα να κάνουν πραγματικά παραγωγική εργασία, όταν μάλιστα το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων απο την όποια πραγματικά παραγωγική εργασία θα δημευτούν για να παράσχουν άχρηστη Εργασία, Παιδεία και βασική Σύνταξη στους υπόλοιπους ?
Και βέβαια αυτοί που απολαμβάνουν αυτά τα έστω μέτρια κρατικά «βασικά αγαθά» δεν αρκούνται σε αυτά. Αφού μπορούν στην ουσία με την ψήφο τους και μόνο να αποδημιέυουν την εργασία άλλων, γρήγορα αρχίζουν και ζητούν και Στέγη (επιδοτούμενες κατοικίες), Μετακίνηση (επιδοτούμενα ΜΜM) ψυχαγωγία (τζάμπα παραλίες, βουνά, λαγκάδια και επιδοτούμενους ξενώνες, MME) κλπ.
Θέλει κάτι η πλειοψηφία? Ψηφίζει νόμο και αποδημιέυει – Και έτσι (γρήγορα) αυτοκτονεί και η ίδια. Γι αυτό βούλιαξε η Ελληνική βάρκα. Διότι απλούστατα δεν υπάρχουν αρκετοί Ελληνες τόσο εθισμένοι στην εργασία που θα δουλεύουν παράγοντας αυτοκίνητα, αεροπλάνα, PC, Iphones, Αντικαρκινικές θεραπείες, Κατοικίες, Ιατρικά μηχανήματα κλπ. όσα και αν τους αποδημιεύονται έμμεσα η άμεσα (και σε ποιά χώρα υπάρχουν άλλωστε τέτοια άτομα?). Το σοσιαλιστικό όνειρο βασίζεται σε ανύπαρκτα άτομα.
Η εικόνα θα έπρεπε να λέει:
Freedom
Use airport exit
Κακία μεν, αλλά δεν αντέχω,
Ολοι οι νεολαίοι, ασχέτως χρώματος, γίνανε αντιεξουσιαστές ???
Γιατί ? μήπως περιορίστηκαν τα επιδόματα και οι «καρέκλες» ?????
Δεν πάνε να καλλιεργήσουν κανένα βιολογικό ή να τραβήξουν λίγο κουπί ?? – κάνει και καλό στην υγεία….
Chris C Φεβρουαρίου 9th, 2010 9:55 πμ :
Για να είμαι ειλικρινής δεν καταλαβαίνω αυτό το άρθρο.
Ξεκινάει κατηγορώντας τους πολιτικούς στρατούς, και το γράφει κάποιος που είναι μέρος ενός στρατού. Μα τι κάνει εκεί τότε;
Eλα μου ντε;;;;
Σαχλαμαρίτσες, υποκρισίες και κουβέντα να γίνεται!!!!!!!!!!!!
Λαουτζίκος begets λαουτζίκον.
Καθώς έλεγε η εσωτερική οικιακή βοηθός μας, Μαρία του Αγριόγιαννη από την Μελιγού, «Καλέ κυρία Μαρίτσα, πολύ δήθεν περί του οποίου αυτή αδερφή σου η Γεννηματού» και έσκαζε στα γέλια η καλοκάγαθη μαμά, διότι η γραμματική αρλούμπα της Μαρίας έλεγε πολλά!!!
Λοιπόν, ο λόγος του κυρίου Φορτωμένου είναι «δήθεν περί του οποίου»!
[Η ΟΝΝΕΔ είναι φορέας της φιλελεύθερης ανανέωσης που χρειάζεται ο τόπος....
...Πέρα από το πνεύμα των κομματικών μηχανισμών, που μας δείχνουν, όπως θα έλεγε κι ο Χάγιεκ- τον «δρόμο προς την δουλεία»].
Μα καλά εκείνος ο Ευριπίδης Στυλιανίδης, εκτός από τον κ. Φόρτωμα, πόσους άλλους μετακλητούς υπαλλήλους «πέρα από το πνεύμα των κομματικών μηχανισμών», βεβαίως-βεβαίως, δίορισε ως μετακλητούς υπαλλήλους στα πολιτικά γραφεία του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών;
http://www.et.gr/view_publication/2009/14/53/text?form.submitted=True
Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην χρήση αποσπασμάτων κειμένων μου. Οι ιδέες δεν υπάρχουν για να φυλακίζονται, αλλά να αναπαράγονται και να διαδίδονται.
Όσο για την κριτική στην οννεδ, τα όσα καταλογίζονται είναι ίσως ελάχιστα μπροστά στις πραγματικές της αμαρτίες. Αλλά κατακερευνώνοντας τις όποιες αδύναμες φιλελεύθερες φωνές έχουν το θάρρος να εκφραστούν, το μόνο που ενισχύουμε είναι την απόλυτη μαυρίλα της λαϊκοδεξιάς.
Η οννεδ και η νδ ούτε είναι, ούτε μπορούν να γίνουν φιλελεύθερες. Αλλά η συντριβή των όποιων φιλελεύθερων τάσεων εκφράζονται στο εσωτερικό τους δεν βοηθάει πουθενά.
Η ελληνική κοινωνία κινδυνεύει από την άκρα συντηριτηκοποίηση, από την υποτίμηση της δημοκρατίας και των δημοκρατικών θεσμών, από την εξεγερσιακή σκέψη της νέας γενιάς που θα πρέπει να εξελιχθεί σε πολιτική για να είναι ουσιαστική. Στα πλαίσια αυτά προσωπικά , επιθυμώ νέους, ενεργούς πολίτες ανεξάρτητα από την ιδεολογική τους άποψη. Με ενδιαφέρει ιδιαίτερα οι πρωτότυπες και εναλλακτικές σκέψεις και η γόνιμη κριτική που συχνά μπορεί να μην συμφωνούν μεταξύ τους αλλά σίγουρα έχουν πολλά να προσφέρουν στο δημοκρατικό διάλογο.
Στόχος όλων εμάς των φιλελευθέρων θα πρέπει να είναι μια ανοιχτή κοινωνία, μια κοινωνία ενεργών πολιτών που δεν υπηρετεί αφηρημένα σύνολα, αλλά που νοιάζεται για τον καθένα από τους ανθρώπους που την συνθέτουν. Κέντρο του κόσμου μας δεν είναι ένας απρόσωπος κομματικός μηχανισμός, αλλά άνθρωποι. Άνθρωποι ελεύθεροι, που ανεμπόδιστα οραματίζονται, επιλέγουν, αποφασίζουν και δημιουργούν.
Για να λειτουργήσουν οι σύγχρονες δημοκρατίες χρειάζονται την κινητοποίηση και συμμετοχή των πολιτών. Χρειάζεται να αναπτυχθεί ένα ρεύμα πέρα από κόμματα, που θα διεκδικήσει σε βάθος χρόνου ξανά τη δημοκρατική συμμετοχική των πολιτών και ιδίως ενεργών ομάδων όπως είμαστε εμείς η νέα γενιά. Ας το καταλάβουμε όλοι εμείς οι φιλελεύθεροι πριν μας ξεπεράσουν τα γεγονότα.
Νομίζω για το ποιόν του προσώπου και την αξία των απόψεων (περί «φιλελευθερισμού» that is) του κ. Φόρτωμα το απόσπασμα από το ΦΕΚ που παρέθεσε ο κ. Μπούρχας (σχόλιο #18) τα λέει όλα. Οποιαδήποτε περαιτέρω συζήτηση επί του άρθρου είναι νομίζω άσκοπη.
@Περλικός
Φιλελεύθερη φωνή αοριστολογίας και κενολογίας.
+1 στο σχόλιο 21
Πράγματι το σχόλιο 18, τα λεει όλα για την αξιοπιστία του αρθρογράφου. Του εύχομαι ολόψυχα να βγει στη κοινωνία να δουλέψει (αντί να μας δουλεύει) και να βοηθήσει τη χώρα μέσα από τη παραγωγή προίοντος ή υπηρεσιών αντί παραγωγή αοριστολογίας. Του εύχομαι ολόψυχα να δει μέρος του μισθού του να φεύγει σε μορφή φορολογίας ή κοινωνικής ασφάλισης και να νιώσει τη πίκρα της σπατάλης του κρατικού τέρατος που υπηρετεί. Ίσως τότε να νίωσει πράγματι φιλελεύθερος
Φώτη δίκιο έχεις για τις φιλελεύθερες φωνές, αλλά στο σπίτι του κρεμασμένου δεν θα έπρεπε να μιλάνε για σκοινί. Η ΝΔ ήταν ο πολιτικός φορέας φιλελεύθερων ιδεών (έστω και μετριασμένων λόγω των άλλων τάσεων του κόμματος). Που είναι η ΝΔ το 2010; Συναγωνίζετε επάξια το ΠΑΣΟΚ σε λαικισμό, σε κρατισμό, σε διαλύση των εξουσιών και των θεσμών. Συναγωνίζετε επάξια ακόμα και στους μουστακαλήδες! Που ήταν όλα αυτα τα χρόνια να υποστηρίξει μια φιλελευθερή πολιτική; Να προτείνει κάτι έξυπνο και πρακτικό και κυριως να το πράξει και οχι μόνο να μείνει στα θα;
Τα ερωτήματα είναι ρητορικά…
Φιλικά
ΧΧ
To αποσπασμα του ΦΕΚ που παρεθεσε ο κ.Μπουρχας ειναι ενδιαφερον για ενα ακομη λογο.Στα ατομα που διοριστηκαν επι υπουργιας Στυλιανιδη περα του κυριου Φορτωμα συμπεριλαμβανεται και ο κυριος Ανδρεας Παπαμιμικος.Γιατι το αναφερω αυτο?Ο εν λογω κυριος ειναι ενας εκ των υποψηφιων στις προσεχεις εκλογες της ΟΝΝΕΔ.Ο κ.Παπαμιμικος ειναι ο υποψηφιος της φιλελευθερης πτερυγας με η χωρις εισαγωγικα ο καθενας επιλεγει,ενω ο κ.Χατζης ο ετερος που στηριζεται συμφωνα με δημοσιογραφικες πηγες απο τον Σαμαρα ειναι ο επικεφαλης της συντηρητικης πτερυγας με η χωρις εισαγωγικα παλι.Στην εσωκομματικη αντιπαραθεση λοιπον ο κ.Παπαμιμικος προβαλλεται ως η φιλελευθερη φωνη σε αντιθεση με τον Χατζη.Δε θελω να ειμαι κακοβουλος ουτε ειμαι ομως αφελης για να μην θεωρω οτι ο κ.Φορτωμας με αυτο το αρθρο ουσιαστικα προωθει την υποψηφιοτητα του κ.Παπαμιμικου.
Οταν ειχα πρωτοδιαβασει αυτο το αρθρο ειχα κανει τις ιδιες σκεψεις.Στο σχολιο 2 αποτομα ειναι η αληθεια ζητησα απο τον κ.Φορτωμα να απαντησει εαν η συγγραφη εκ μερους αυτου του αρθρου εχει καποια σχεση με τις εσωκομματικες εκλογες.Ηταν ατυχος ο κ.Φορτωμας προ 5 λεπτων ειχα διαβασει τυχαια ενα αρθρο σχετικα με τις εκλογες της οργανωσης που ανηκει σε ειδησεογραφικο μεσο.Η σταση του να αοριστολογει εδωσε τροφη σε αυτες τις σκεψεις και το ιδιο και σε μεγαλυτερο βαθμο ισχυει και για το αποσπασμα του ΦΕΚ.Εγω δεν εχω σχεση με την οργανωση της ΟΝΝΕΔ ουτε φυσικα ξερω καποιον απο τους υποψηφιους ουτε και τον κ.Φορτωμα φυσικα.Δεν εχω καποιο λογο η συμφερον να υιοθετω αυτην την σταση ομως το κανω γιατι εχω την υπονοια οτι σε ενα δημοσιο φορουμ ο κ.Φορτωμας μας εμπαιζει.Οποιοσδηποτε λοιπον εξηγησεις η διευκρινισεις του κ.Φορτωμα ειναι απολυτα δεκτες.Να δουμε τι εχει να πει για ολα αυτα.
κ. Φόρτωμα, απαντήστε μας, θα κάνετε copy/paste και τις υπόλοιπες θέσεις του Περλικού; Για τα ναρκωτικά; Την Μακεδονία μας; Για τους λαθρομετανάστες;
Εμείς οι Έλληνες κ.Φόρτωμα έχουμε και κρίση και μνήμη και Ιστορία. Και αυτά μας προστατεύουν από τους προδότες του Σύριζα, των Οικολόγων, της ΦΣ και πλέον και της …ΟΝΝΕΔ!
Alex: είναι χαρακτηριστικό ότι το δικαίωμα του ατόμου στην Εργασία, στην Παιδεία και στην Υγεία απουσιάζει…το ελευθέρως επιχειρείν μας μάρανε
Alex, δικαίωμα στην εργασία δεν υπάρχει. Η εργασία είναι ανταλλαγή δεξιοτήτων και γνώσης έναντι χρηματικής αμοιβής.
Δικαίωμα στην Παιδεία και στην Υγεία ενυπάρχει στο δικαίωμα στην ελευθερία και στα βασικά ατομικά δικαιώματα που αναφέρονται στην διακύρρηξη της Φιλελεύθερης Συμμαχίας που είναι η ζωή και η ελεύθερια της έκφρασης.
Υπάρχει τόσος λαϊκισμός στο θέμα των δικαιωμάτων (δικαίωμα στην ‘αξιοπρεπή διαβίωση’ , δικαίωμα στην ‘διαμαρτυρία’ κτλ κτλ) που χάνουμε τα βασικά δικαιώματα του ανθρώπου που ακόμα και σήμερα απειλούνται.
Το ελευθερο επιχειρήν παράγει πλούτο που φέρνει Υγεία, Παιδεία και Εργασία. Δικαιώματα που τα Αριστερά καθεστώτα ευτέλισαν συστηματικά
Θα μπορουσα να πω οτι βλεπω με ενδιαφερον καποιες απο τις κριτικες σας συμφωνα με την ουσια του αρθρου του κυριου Φορτωμα, ομως δεν καταλαβαινω πως σε ενα «φιλελευθερο» χωρο καποιοι ζητουν η εργασια ενος ανθρωπου να λειτουργησει ως φιμωτρο… Αυτες καθε αλλο παρα φιλελευθερες και δημοκρατικες αποψεις ακουγονται… Τωρα αν οι εντος ΟΝΝΕΔ διεργασιες δημιουργουν τετοιες εμπαθειες, δεν με βρισκουν συμφωνο ως επιχειρηματολογια. Απεναντιας διαφωνω με τον κυριο Φορτωμα ως προς το συνολικο περιεχομενο του αρθρου του, καθως πιστευω οτι οι εκλογες οποιουδηποτε κομματος η φορεα απο τη βαση ειναι μορφη λαικισμου και οχι φιλελευθερισμου.
Νίκος Χαραλάμπους «δικαίωμα στην εργασία δεν υπάρχει……..τόσος λαϊκισμός στο θέμα των δικαιωμάτων (δικαίωμα στην ‘αξιοπρεπή διαβίωση’ …….Το ελευθερο επιχειρήν παράγει πλούτο»
πώς δεν υπάρχει….απλώς υπερισχύει το δικαίωμα του «ελευθέρως επιχειρούντος’ να βγάζει περισσότερα κέρδη προσφέροντας χαμηλότερους μισθούς, ανασφάλιστη εργασία και ελαστικά ωράρια.
γιατί ειρωνεύεσαι το δικαίωμα στην «αξιοπρεπή διαβίωση»? Εάν ζούσες στις περιοχές του Ασωπού και στην Ελευσίνα μέσα στην μόλυνση δεν θα απαιτούσες αξιοπρεπή διαβίωση σε καθαρό περιβάλλον? Ασφαλώς θα απαιτούσες, αλλά και αυτό το δικαίωμα θεωρείται υποδεέστερο απο το δικαίωμα του ελευθέρως επιχειρούντος να μολύνει με το αζημίωτο για να αυξάνει τα κέρδη του.
το «ελευθερο επιχειρήν παράγει πλούτο» ναι. Αλλά καρπώνοντας τον ιδρώτα κάποιων άλλων, δεν είναι έτσι? Και ο πλούτος αυτός είναι επ’ αγαθώ (για να θυμηθούμε και τις αγαπημένες ελληνικές ταινίες του κ. Χασαπογιάννη) ποίων κυρίως?
alex εργασία από εργασία διαφέρει , και ναι , μερικές δουλειές είναι ντροπή.
Πέραν τούτου κανείς δεν ζήτησε να φιμωθεί ο κ Φόρτωμας ή ο οποιοσδήποτε άλλος και απορώ πως εσύ αντελήφθεις κάτι τέτοιο . Το οτι δεν έχουμε δικαίωμα να φιμώσουμε υον ( καθε ) κ. Φόρτωμα δεν σημαίνει οτι υποχρεούμαστε να τον παίρνουμε στα σοβαρά…
Το άρθρο πάσχει διπλά. Αφ ενός είναι αρκετά γενικόλογο, πιθανώς, λέω πιθανώς, επίτηδες, για να αποφύγει ο αρθρογράφος συγκεκριμένες και επί της ουσίας προτάσεις που ασφαλώς έρχονται σε αντίθεση με την επίσημη γραμμή του κόμματος (εθνικά θέματα, οικονομικά , κριτική της εγκληματικής κυβέρνησης Καραμανλή κλπ) . Δεύτερον, εντοπίζει τον υποτιθέμενο φιλελευθερισμό της ΟΝΝΕΔ στις λεγόμενες «ανοιχτές διαδικασίες» τη στιγμή που ο Φιλελευθερισμός δεν ταυτίζεται με τα εσωκομματικά τερτίπια των μηχανισμών αλλά με τις αξίες της παράταξης, που λυπούμαι κε Φόρτωμα αλλά πόρρω απέχουν απ το να χαρακτηριστούν φιλελεύθερες (ιδετε απόψεις κου Σαμαρά περί οικονομίας κλπ). Καλή προσπάθεια πάντως να προσεταιριστεί η ΟΝΝΕΔ τους φιλελεύθερους. Αλλά ευελπιστώ σ ένα «ευχαριστώ, δε θα πάρουμε» του καταταλαιπωρημένου φιλελεύθερου χώρου. Όχι άλλος παλαιοκομματισμός με φιλελεύθερο περιτύλιγμα.
@ Vedder υποθέτω αναφέρεσαι στον ALEX με κεφαλαία ……
1. ωραία τα λεει το άρθρο, εν μέρει επειδή αντιγράφει
2. δυστυχώς για τον αρθρογράφο και την παράταξή του, πανεπιστήμιο πήγαμε, και είδαμε την οννέδ από κοντά και στην πράξη. Την παράταξη της γλίτσας, του παρασκηνίου, της συναλλαγής, του λαϊκισμού… (σταματήστε με κάποιος, μπορώ να συνεχίσω για ώρα)
3. Συμπερασματικά: ΟΥΣΤ!
στο σχόλιο 31 , σαφώς και αναφέρομαι στον ALEX με κεφαλαία
Νίκος Χαραλάμπους Φεβρουαρίου 10th, 2010 1:12 μμ :
Alex, δικαίωμα στην εργασία δεν υπάρχει
Aκούστε. Πρέπει να διαθέτουμε ανθρωπιά και φιλευσπλαχνία Hassapoyannesque style, δηλαδή υποχρεούμεθα να δεχθούμε ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα να ΕΠΙζήσουν εφόσον προσφέρονται να εργασθούν. Με άλλα λόγια έχουν ΔΙΚΑΙΩΜΑ σε ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ – προσέξτε, ΟΧΙ στην ΕΡΓΑΣΙΑ της ΕΠΙΛΟΓΗΣ τους, αλλά σε ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ, στην οιανδήποτε εργασία που προσφέρεται στην δεδομένη στιγμή, ώστε να επιζήσουν. PERIOD
At any rate, in Greece, this whole issue is a MOOT POINT since we host 1 million economic immigrants and the per hour pay of domestic help has escalated to 8 euros/hr, indicating high demand for labor intensive jobs coupled with low supply!
alex
επαναλαμβάνω ότι δικαίωμα στην εργασία δεν υπάρχει.
Ο καθένας πρέπει να επιδιώξει να δουλέψει για να ζήσει. Το ότι το κράτος θα μπορούσε να βοηθήσει τους ανθρώπους και ιδιαίτερα τα παιδιά να αποκτήσουν τα εφόδια για να βρούν καλές δουλειές δεν σημαίνει ότι το κράτος έχει υποχρέωση να παρέχει εργασία σε όποιον θέλει, ή νομίζει ότι θέλει, γιατί συνήθως αυτοί που θεωρούν την εργασία ως δικαίωμα, τελικά αποκαλύπτεται ότι εννοούν να βρίσκονται σε ένα χώρο που θα τον ονομάζουν χώρο εργασίας, δεν θα τους ελέγχει κανείς, δεν θα τους αξιολογεί κανείς και παρ’ολα αυτά θα πληρωνονται στο τέλος του μήνα. Όχι αυτό δεν είναι δικαίωμα είναι ευσεβής πόθος και μακάρι να βρείς κάποιον που θα είναι διαθέσιμος να σου τα δώσει, αλλά νομίζω ότι θα δυσκολευτείς.
Το να ανακαλύπτουμε νέα ‘δικαιώματα’ ενώ δεν έχουν προστατευτεί πλήρως τα βασικά βλάπτει το κάθε ανθρώπινο δικαίωμα.
Εαν ζούσα στην Ελευσίνα και στον Ασωπό, θα απαιτούσα και θα έπρεπε το Κράτος να ελεγχει την οποιαδήποτε επιχείρηση μολύνει το περιβάλλον με τρόπο που παραβιάζεται το ατομικό μου δικαίωμα της ζωής και υγείας. Δεν χρειάζεται να βάζουμε κοσμητικά επίθετα και πομπώδης χαρακτηρισμούς όπως οι αξιοπρεπής διαβίωση κτλ.
Και alex
το να βγάζεις χρήματα από τον ιδρώτα του άλλου δουλεύει αμφίδρομα. Πόσοι δημόσιοι υπάλληλοι κάθονται και δεν κάνουν τίποτα πληρωμένοι από τους φόρους των επιχειρήσεων και πόσοι αργόσχολοι παραμένουν στις ελληνικές επιχειρήσεις και δεν μπορούν να απολυθούν γιατί οι αριστεροί φρόντισαν να παίρνουν και οι καλοί εργαζόμενοι και οι άχρηστοι το ίδιο; Αυτοί βγάζουν ή όχι από ‘τον ιδρώτα των άλλων’.
Ας καταργήσει το Κράτος την γραφειοκρατεία, ας καταπολεμήσει τα καρτέλ, ας χαμηλώσει τους φόρους για να ανοίγουν περισσότερες μικρές επιχειρήσεις και να έχει ο εργαζόμενος περισσότερες επιλογές και να μπορεί να στήσει την δική του επιχείρηση, και να αλλάζει δουλειά φεύγοντας από εκεί που ‘απομυζούν τον ιδρώτα του’ και να πηγαίνει κάπου καλύτερα.
Κ. Χασαπογιάννη,
ο καθένας από εμάς έχει το δικαίωμα να επιλέγει την εργασία που θέλει και να εργάζεται ανεμπόδιστα.
Κανείς δεν πρέπει να εμποδίζεται να εργαστεί. Αυτό είναι δικαίωμα που εντάσσεται στο βασικό δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης και της διακίνησης.
Όμως δεν υφίσταται δικαίωμα να απαιτεί κάποιος εργασία, με το έτσι θέλω. Τέτοιο δικαίωμα δεν υφίσταται, και όσο κάποιοι το επιδιώκουν θα καταλήγουν να λαϊκίζουν και να έχουμε το τέλμα που βλέπουμε στην ελληνική οικονομία.
Και φυσικά δεν λέμε αν κάποιος δεν βρεί εργασία να πεθάνει στο δρόμο. Γι’αυτό και μιλάμε (οι φιλελεύθεροι) για ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Αλλά δεν γίνεται να επιβάλλεται η εξασφαλίση αυτού του εισόδηματος μέσα από την εργασία. Ένας κακός εργαζόμενος,- ο οποίος να σημειώσουμε δεν σημαίνει ότι είναι γενικά κακός, αλλά σε μία συγκεκριμένη δουλειά δεν αποδίδει, μπορεί να αποδίδει σε μια άλλη-, μπορεί να τινάξει στον αέρα την παραγωγικότητα μιας επιχείρησης, το ηθικό των συναδέλφων του και να κάνει μεγαλύτερη ζημιά από το ώφελος του να είναι εκεί.
Οι εργαζόμενοι πρέπει να πιεστούν να βρούν μια δουλειά που τους ταιριάζει. Το κράτος μπορεί να δίνει ένα ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα (που για μένα δεν πρέπαι να προστατεύει από την φτώχεια αλλά από την εξαθλίωση) για να μην έχουμε ακραία κοινωνικά φαινόμενα. Και το κλειδί σε όλα αυτά είναι η πλήρης κάλυψη της παιδείας και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των παιδιών. Διότι αυτό που φυλακίζει τους εργαζόμενους σε μία δουλειά που δεν τους αρέσει, αυτό που τους αγχώνει περισσότερο δεν είναι το τί θα απογίνουν αυτοί, αλλά το τί θα συμβεί στα παιδιά τους. (σημείωση: Παιδιά εννοούμε τις ηλικίες 0 έως 18-μετά όσο και αν κάποιοι γονείς διαφωνήσουν, τα παιδιά τους δεν είναι παιδιά).
Εκεί πρέπει να εστιάζει το Κράτος και όχι να ακούει τον κάθε αριστερίζοντα και να προσπαθεί να βρεί δουλειά για όλους
Συμπλήρωση:
(σημείωση: Παιδιά εννοούμε τις ηλικίες 0 έως 18-μετά όσο και αν κάποιοι γονείς διαφωνήσουν, τα παιδιά τα παιδιά τους ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΗΛΙΚΊΑ ΤΩΝ 18 ΕΤΩΝ δεν είναι παιδιά).
Πραγματικά εκπλήσσομαι που το άρθρο του κ. Φόρτωμα όχι μόνο επιλέχθηκε να φιλοξενηθεί ως κύριο άρθρο στο e-rooster αλλά και συνεχίζει να φιλοξενείται, την στιγμή που από τα σχόλια των αναγνωστών έχει αποδειχθεί πως ο κ. Φόρτωμας έχει αντιγράψει copy/paste θέσεις του κ. Περλικού και -ακόμα χειρότερα- ΄΄εχει διατελέσει μέλος κομματικού στρατού από αυτούς που υποτίθεται πως καταγγέλει.
Που ήταν o κ. Φόρτωμας να βγεί να καταγγείλει ως μη-φιλελεύθερη την διακυβέρνηση της ΝΔ πριν μόλις 5 μήνες;
Δικαίωμα στην εργασία έτσι όπως την εννοούν οι αριστεροί δεν υπάρχει. Είναι σαν να λέμε ότι ο χ έχει δικαίωμα στα χρήματα του ψ. Όταν γίνεται μια ανταλλαγή εργασίας και μισθού δεν είναι επειδή ο ένας έχει δικαίωμα επάνω στην εργασία του άλλου και ο άλλος επάνω στα χρήματα του πρώτου. Ο καθένας έχει δικαίωμα επάνω σε αυτό που του ανήκει και η ανταλλαγή μπορεί να γίνει μονάχα αν υπάρχει συναίνεση μεταξύ των δύο μερών, εάν ένας δεν θέλει να δώσει αυτό που του ανήκει είναι δικαίωμα του. Είναι σαν τον έρωτα, εάν ένα μέρος δεν συναινεί δεν μπορεί να γίνει ανταλλαγή υγρών
Δικαίωμα στην εργασία ουσιαστικά είναι το δικαίωμα να χρησιμοποιούμε το σώμα μας, πχ αν θέλουμε να παρέχουμε μια υπηρεσία δεν έχει δικαίωμα κανείς να μας εμποδίσει εφόσον δεν παραβιάζουμε τα ατομικά δικαιώματα άλλων ατόμων.
Κοινώς το δικαίωμα στην εργασία είναι σαν τον δικαίωμα στον έρωτα. Δεν μπορείς να εξαναγκάζεις τους άλλους να κάνουν έρωτα μαζί σου.
Δικαίωμα στην εργασία έτσι όπως την εννοούν οι αριστεροί δεν υπάρχει. Είναι σαν να λέμε ότι ο χ έχει δικαίωμα στα χρήματα του ψ. Όταν γίνεται μια ανταλλαγή εργασίας και μισθού δεν είναι επειδή ο ένας έχει δικαίωμα επάνω στην εργασία του άλλου και ο άλλος επάνω στα χρήματα του πρώτου. Ο καθένας έχει δικαίωμα επάνω σε αυτό που του ανήκει και η ανταλλαγή μπορεί να γίνει μονάχα αν υπάρχει συναίνεση μεταξύ των δύο μερών, εάν ένας δεν θέλει να δώσει αυτό που του ανήκει είναι δικαίωμα του.
Superbly said!
Eχει κάθε δικαίωμα η Ασήμω του Γαμώτου* να σπουδάσει Ψυχολογίαν στο Lincoln παρά το γεγονός ότι γνωρίζει ότι το ποσοστό των ψυχολόγων στην Ελλάδα είναι ΤΕΤΡΑΠΛΑΣΙΟΝ αυτού ακόμα ΚΑΙ των ΗΠΑ [της χώρας όπου οι άνθρωποι καταφεύγουν σε ψυχολόγους, γιά "ψύλλου πήδημα", ακόμα και γιά λόγους εκτόνωσης και ανακούφισης, επειδή, όντας άκρως ιδιωτικά άτομα, ΔΕΝ επιθυμούν να μοιράζονται ορισμένα βιώματα έστω και με στενούς φίλους]. ΑΛΛΑ δεν έχει δικαίωμα η Ασήμω του Γαμώτου να περιμένει από το Ελληνικό Κράτος να της βρει δουλειά στο «γνωστικό» της πεδίο.
Με άλλα λόγια, έχουμε δικαίωμα ΚΑΙ εις την οικονομικήν αυτοκτονίαν, ΑΛΛΑ ΜΟΝΟΝ ΚΑΙ ΑΥΣΤΗΡΩΣ ΕΞΟΔΟΙΣ ΜΑΣ!
*Δεν γνωρίζω εάν έχει θυγατέρα, αλλά ο κύριος Γαμώτος είναι υπαρκτό άτομο στο Αστρος. Το όνομά του είναι Αγαμέμνων, αλλά κατ’ οικονομίαν οι ιθαγενείς του αποκαλούν Γαμώτο. χααααααααααααααααχαχαχαχαχα
@ OΛΟΥΣ
Oσο γιά τον κύριο Φορτωμένο, είπατε ό,τι είχατε να πείτε και καλώς πράξατε. Ας τον αφήσουμε, τώρα, στην περιφρόνηση, όπως κάνουμε ΚΑΙ με τον Τατούλη.
Η διαπρεπής μαμά έλεγε, «Η περιφρόνηση είναι η έσχατη τιμωρία, χειρότερη ΚΑΙ από την θανατική ποινή».
Στις συνελεύσεις της πολυκατοικίας μου δεν πάω, πρώτον διότι τις κάνουν εσκεμμένα όταν απουσιάζω, ΑΛΛΑ και εάν ήμουν εκεί πάλι θάστελνα την δικηγόρο μου.
At any rate, μούχουν πει ότι η μεγαλο-εφοπλίστρια κυρία Ι. Ξ. έχει επανειλημμένα παραπονεθεί στην Συνέλευση, «Ο κύριος Χασαπογιάννης δεν μου λέει ούτε καλημέρα και αυτό είναι ανυπόφορο όταν συναντιόμαστε στο lobby, ειδικά όταν καλημερίζει τον οδηγό μου και όχι εμένα» στο οποίο οι άλλοι της απάντησαν, «Δυστυχώς, αυτό είναι αναφαίρετο δικαίωμά του».
Θα σας διδάξω να ΑΠΟθανατίζετε τους ευτελείς με το γάντι και με etiquette.
Αποθανατίζω = αποτελειώνω κάποιον
ΑπΑθανατίζω = καθιστώ κάτι αθάνατο, όπως με φωτογραφίες κλπ
Aυτή τη μορφή «θανάτου» την θεωρούσα και την θεωρώ απαραίτητη μεν αλλά ΣΚΛΗΡΗ, ειδικά επειδή η μάνα μου απαιτούσε να λέω την «καλημέρα του Θεού» ακόμα και στα κουνούπια. Τότε, στα παιδικά μου, το Κολωνάκι ήταν μιά γειτονιά, chic γειτονιά, αλλά γειτονιά, με μαγαζιά τροφίμων και συγκρότηση όπως στο εμπορικό κέντρο κάθε συνοικίας. Η Σκουφά είχε, δεξιά των εισερχομένω από την Πλατεία, μανάβικο και ψαράδικο και άλλα μαγαζιά τροφίμων και φυσικά τους θυρωρούς των πολυκατοικιών, ένθεν και ένθεν, που έπλεναν και καθάριζαν πρωί-πρωί, δηλαδή όταν εμείς πηγαίναμε στο σχολείο. Από την Πλατεία, λοιπόν, ξεκίναγε το «καλημέρα σας», «καλημέρα σας»………………….. ΚΑΙ έφθανα στον Αγιο Διονύσιο, έμπαινα μέσα, άναβα κερί, έκανα την ιδιωτική μου προσευχή και μετά έτρεχα στην Αυλή του Σχολείου γιά την καθιερωμένη γενική προσευχή.
KAI θα παρακαλούσα, κυρίες και κύριοι, την παραπάνω εκ βαθέων εξομολόγηση να την σεβασθείτε στο μέτρο της ειλικρίνειάς της. Υπάρχει ένας επί πλέον λόγος που την έκανα. Ιδού:
Πριν αρκετό καιρό, ήμουν μέσα σε ταξί, στην Αθήνα. Καθόμουν στην θέση του συνοδηγού και στα πίσω καθίσματα. Συζητούσα με τον οδηγό γιά τις απλές διανθρώπινες σχέσεις στην καθημερινότητα και ειδικά στις συναλλαγές με το δημόσιο. Συγκεκριμένα, του επέσυρα την προσοχή στο γεγονός ότι, στο αεροδρόμιο, ο αστυφύλακας που ελέγχει τα διαβατήρια, ακόμα και εάν του χαμογελάσεις και πεις «καλημέρα», όχι μόνο δεν απαντά αλλά σε κοιτάζει βλοσυρά ωσάν να τούχες σκοτώσει τη μάνα. Πρόσθεσα, ακόμα, ότι, παρότι στην Αττική Οδό οι εισπράκτορες είναι συνήθως ευγενείς, στα κρατικά διόδια της Ελευσίνας, οι υπάλληλοι φέρονται ωσάν να τους χρωστάς. ΚΑΙ ρώτησα τότε ρητορικά, «Μα τόσο ακριβό είναι να χαμογελάσεις στον συνάνθρωπό σου;;;;»
ΕΚΕΙΝΗ την στιγμή, λοιπόν, παρενέβη στην συζήτηση ένας νεαρός από το πίσω κάθισμα λέγοντας, «Ο αδερφός μου δουλεύει σε ιδιωτική εταρεία και μου λέει πως τους ζητούν να είναι χαμογελαστοί στους πελάτες. Αυτό εγώ το βρίσκω πολύ ΔΟΥΛΙΚΟ και νομίζω ότι ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ την ανθρώπινη αξιοπρέπεια» !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑΛΕΚΑ ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ!
ΑΛΕΞΗ ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ!
ΑΝΔΡΕΑ ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ!
Καθόμουν στην θέση του συνοδηγού και στα πίσω καθίσματα ->
Καθόμουν στην θέση του συνοδηγού και στα πίσω καθίσματα ένας νεαρός
Τα ψεύτικα χαμόγελα με αηδιάζουν.
Τα ψεύτικα χαμόγελα με αηδιάζουν.
H ανειλικρίνεια είναι απαίσιο πράγμα. Ορθόν. Αλλά δεν μπορείτε να χαμογελάσετε ελικρινώς στον κατά τα άλλα άγνωστο συνάθρωπό σας που δεν σας έχει βλάψει; Με τα βουνά θα ζήσετε, κύριε ;;;
Δυό πράγματα είναι απόλυτη ευτυχία:
1) Νάχεις δουλειά ΚΑΙ να τυχαίνει να την αγαπάς (αν και αυτό δεν ορίζεται ως δουλειά από τον Μarx), και
2) Νάχεις γελαστούς ανθρώπους γύρω σου. Ακόμα και ένα τρελά ερωτευμένο αντρόγυνο, μπορεί να κάνει έρωτα 8 ώρες την ημέρα και να κοιμάται άλλες 8-10, αλλά μετά νοιώθει την ανάγκη να βγεί έξω να βρεθεί με κόσμο. Δεν σας έχει τύχει;;
αγαπητε φιλελευθερε οννεδιτη, ομολογω πως πριν καν διαβασω το αρθρο καποιες ερωτησεις- αποριες ηρθαν αυτοματα στο μυαλο μου α) που ησασταν οταν εξεδιωχθη ο Α. Ανδριανοπουλος το 94 νομιζω κ β) οταν απεπεμφθη ο ΣΤ. ΜΑΝΟΣ ΤΟ 98? Για να μη μιλησουμε για το πουλημα της Μαριεττας Γιαννακου απο την ηγεσια προσφατα η την υπογραφη Καραμανλη στο δημοψηφισμα για τις παρανομες ταυτοτητες… Παντως αφου ανακαλυψατε το e rooster διαβαστε κι αυτα http://e-rooster.gr/01/2009/1159 http://e-rooster.gr/11/2009/1764 κ http://e-rooster.gr/11/2009/1714
«Αλλά δεν μπορείτε να χαμογελάσετε ελικρινώς στον κατά τα άλλα άγνωστο συνάθρωπό σας που δεν σας έχει βλάψει;»
Συνήθως ο άγνωστος μου δεν ΘΕΛΕΙ να του χαμογελάσω.
Και ειδικότερα ο γείτονας μου το θεωρεί εχθρική πράξη. Θα με περάσει για ψυχανώμαλο.
Kάτι μου λέει πως εσείς θα ζούσατε ευτυχέστερα στο περιβάλλον της Παλαιστίνης με αυτούς με τα τραπεζομάντηλα στο κεφάλι.
Ισως, τι ίσως, σίγουρα οι Ελλαδίτες εκτός από τα λεφτά της που μασουλάνε, δεν έχουν κατανοήσει ότι ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ο «Εθνικός Υμνος» της οποίας βασίζεται στο ποίημα Ode to Joy του Schiller
Be embraced, millions!
This kiss to the entire world!
Brothers – above the starry canopy
A loving father must dwell.
Whoever has had the great fortune,
To be a friend’s friend
Λυπάμαι και σας και το γείτονά σας
«Kάτι μου λέει πως εσείς θα ζούσατε ευτυχέστερα στο περιβάλλον της Παλαιστίνης»
Αυτό το κάτι έχει σοβαρό πρόβλημα αντίληψης.
@ Κώστας Α. Χασαπογιάννης
[οι Ελλαδίτες εκτός από τα λεφτά της που μασουλάνε, δεν έχουν κατανοήσει ότι ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ο «Εθνικός Υμνος» της οποίας βασίζεται στο ποίημα Ode to Joy του Schiller]
Η σοσιαλφασιστική «Ευρωπαϊκή Ενωση» δεν έχει ούτε εθνικό ύμνο, ούτε σημαία.
http://www.fco.gov.uk/resources/en/pdf/pdf20/fco_ref_cm7294_eureformtreaty
(Page 290)
52. Declaration by the Kingdom of Belgium, the Republic of Bulgaria, the Federal Republic of Germany, the Hellenic Republic, the Kingdom of Spain, the Italian Republic, the Republic of Cyprus, the Republic of Lithuania, the Grand-Duchy of Luxembourg, the Republic of Hungary, the Republic of Malta, the Republic of Austria, the Portuguese Republic, Romania, the Republic of Slovenia and the Slovak Republic on the symbols of the European Union
Belgium, Bulgaria, Germany, Greece, Spain, Italy, Cyprus, Lithuania, Luxemburg, Hungary, Malta, Austria, Portugal, Romania, Slovenia and the Slovak Republic declare that the flag with a circle of twelve golden stars on a blue background, the anthem based on the «Ode to Joy» from the Ninth Symphony by Ludwig van Beethoven, the motto «United in diversity», the euro as the currency of the European Union and Europe Day on 9 May will for them continue as symbols to express the sense of community of the people in the European Union and their allegiance to it.
παντως για να θυμηθουμε ποσο »φιλελευθερη» υπυρξε η νδ ιστορικα, δειτε κι αυτα http://www.youtube.com/watch?v=1GcCsl9-dS0, http://www.youtube.com/watch?v=0gK7wIhTHfo&feature=related, κ ειδικα το τριτο μερος http://www.youtube.com/watch?v=xnGj9hrxJ9U&feature=related... οσο για τν οννεδ προσφατα ακουσα να τους αποκαλουν μουτζαχεντιν της ΝΔ… οτι πιο ευστοχο εχω ακουσει…
Το παραπάνω είναι προπαγάνδα της ΟΝΝΕΔ
Δε μπορώ να καταλάβω γιατί το e-rooster δημοσιεύει πολλά απο αυτά τα κείμενα που βλέπω εδώ κατα καιρούς. Απ’ ότι φαίνεται, το e-rooster δημοσιεύει κάθε κείμενο, αρκεί ο συγγραφέας να έχει κάποια θέση στον ελληνικό πολιτικό ή ακαδημαϊκό χώρο – κι ας λέει ότι να’ ναι.
Υποθέτω, το σκεπτικό είναι ότι οι αναγνώστες είναι ικανοί να κρίνουν μόνοι τους και να αντιδράσουν όπως πρέπει όταν δεν τους αρέσουν αυτά που διαβάζουν – το οποίο και γίνεται. ‘Ομως, Είναι τόσα πλέων τα κείμενα που είναι προπαγανδιστικά, ανούσια, ή ασυνάρτητα, ώστε να είναι κουραστικό. Κουραστικό, και να τα διαβάσεις, και να αντιδράσεις.
Γιατί δεν είναι πιο επιλεκτικοί οι συντάκτες; Οι μεγαλομανείς, οι προπαγανδιστές, και – μερικές φορές – οι τρελοί, σίγουρα, μπορούν να βρούν κάπου αλλού χώρο να εκφράσουν τις απόψεις τους.
Το άρθρο το υπογράφει ένας άνθρωπος που είναι σε μια παράταξη που από μόνη της δείχνει την κατάντια του Πανεπιστημιακού συστήματος. Εκκολαπτόμενο φίδι με λίγα λόγια και το βάλατε να το διαβάσουμε;
Φιλελευθερισμό πρεσβεύει η πολιτική της ΝΔ; Τελικά τι σκατά είναι αυτό το πράγμα, ο Φιλελευθερισμός, έχω αρχίσει αν το χάνω σιγά σιγά, θα δηλώνω Κομμουνιστής στο εξής… Όχι για κάποιο λόγο, απλώς αυτός ο όρος είναι τουλάχιστον προσδιορισμένος…
@lupus Η ευγένεια είναι προσόν στον άνθρωπο κι ανοίγει πόρτες. Η αγένεια το αντίθετο. Ένα όργανο εξουσίας «οφείλει» να είναι ευγενικό, αν είναι χαμογελαστό κερδίζει κι άλλους πόντους αν όχι δεν πειράζει πάμε παρακάτω.
Σε ένα νοσοκομείο που πήγα πρόσφατα στο δωμάτιο είχε δύο κοπέλες, εξίσου όμορφες. Η μία με το που έκανε «Α» έτρεχαν 5-5 οι νεαροί γιατροί και οι νοσοκόμες, ενώ για την άλλη μάλωναν για το ποιος θα ασχοληθεί. Η μια ήταν γκρινιάρα και ξυνή ενώ η άλλη γλυκιά στην ομιλία και λεπτή στους τρόπους. Κι όχι δεν ήταν εκ του πονηρού…
Το λοιπόν, προσωπικά ΑΠΑΙΤΩ από τον μαγαζάτορα να έχει καλύτερη συμπεριφορά, πρώτα από όλα σεβασμό και μετά ΝΑΙ και ΧΑΜΟΓΕΛΟ. Κι ας είναι ψεύτικο, δεν με απασχολεί, δεν θέλω να γίνουμε φίλοι, να νιώσω άνετα θέλω, να ξέρω ότι και μια μαλακία να κάνω δεν πειράζει «θα περάσει». Σαν πελάτης αυτό απαιτώ κι ας πληρώσω παραπάνω, δουλεύω παραπάνω για να απολαμβάνω αυτό. Αυτό για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Αν και για να έχεις τέτοια λογική για υπάλληλο στα ΚΤΕΛ σε κόβω…
Επειδή αναφέρθηκε το παράδειγμα για τα αεροδρόμια… Αν περάσει κανείς τα σύνορα για Βουλγαρία από τα οποιοδήποτε τελωνείο, ας παρατηρήσει τόσο την συμπεριφορά όσο και την εμφάνιση των Ελλήνων αστυνομικών και μετά αντίστοιχα των Βουλγάρων. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Καλή συνέχεια
Συμφωνώ ότι ο Φιλελευθερισμός είναι πολύ παρεξηγημένος εδώ.
Αλλά πως να μην είναι όταν συνδέεται με κόμματα όπως η ΝΔ?
Το αντίστοιχο ισχύει για τον σοσιαλισμό (με την έννοια του ανθρωποκεντρικού συστήματος) και το ΠΑΣΟΚ.
Δηλαδή πιστεύει κανείς ότι τα 2 κόμματα πραγματικά έχουν ιδεολογικές βάσεις; Εμένα πάντως μου δίνουν την εντύπωση ότι δρουν πάντοτε καιροσκοπικά, ευκαιριακά και κατά περίπτωση. Καμιά ιδεολογική βάση στις αποφάσεις τους.
Και νομίζω ότι αυτό είναι το πρόβλημα με τα κόμματα εξουσίας στην Ελλάδα. Χωρίς πάθος για ουσιαστικές ιδεολογικές βάσεις τι θα ενώσει τους βουλευτές; Μόνο ο αρχηγός τον οποίο λατρεύουν και μετά τη θητεία του αποποιούνται.
Αλλά τι να περιμένεις από το χειρότερο σύνολο Ελλήνων; Γιατί τα περί μικρογραφίας της κοινωνίας είναι γελοιότητες. Οι χειρότεροι καταφέρνουν να εκλεχθούν χρησιμοποιώντας τα χειρότερα μέσα.
«Η ΟΝΝΕΔ είναι φορέας της φιλελεύθερης ανανέωσης που χρειάζεται ο τόπος.»
Το πιστεύετε αυτό πραγματικά; Δεν βλέπετε τι συμβαίνει στα πανεπιστήμια;
Είναι καιρός τα κόμματα να αποχωρήσουν από το συνδικαλισμό κάθε είδους, και να αφήσουν τους πραγματικά ενδιαφερόμενους να αναλάβουν.
Όσο και να συμφωνώ με τον φιλελευθερισμό (με τον κοινωνικό και όχι φασιστικά εγωκεντρικό και εταιρειοκεντρικό) το παραπάνω άρθρο φιλτράρεται μέσω της λέξης ΟΝΝΕΔ που πλέον σε αυτή τη χώρα θα πρέπει να αποτελεί ντροπή η αναφορά της μαζί και άλλων λέξεων όπως ΠΑΣΠ, ΚΝΕ, ΔΑΠ και διάφορες άλλες νεολέρες.
Φιλελευθερισμός αγαπητέ δεν υπάρχει γιατί όταν ανήκεις σε κάποια νεολαία μπαίνεις ακριβώς με τον σκοπό του περιορισμού της ελευθερίας του συνανθρώπου σου. Είτε με το να εξασφαλίσεις το βαθμο στα μαθήματα και να βγάλεις έναν ακόμα φελλό στην αγορά (εσένα ίσως), είτε με το να κάνεις τις γνωριμίες σου σε ένα όργανο που η μόνη εντροπία που κρατάει τους δεσμούς του είναι το συμφέρον και όχι η ιδεολογία.
Αυτή η γελοιότητα της νεολαίας και της ένταξης σε αυτή ξεκίνησε ως ο προθάλαμος των κομμάτων, πέρασε στη δεκαετία του 80 από το κρεβάτι καθώς δεν έβρισκες σύντροφο αν δεν άνηκες στην ΚΝΕ και έφτασε τα 90ς και 00s να είναι η μέθοδος εξασφάλισης βαθμού και ίσως και βατήρα για το άλμα στην πολιτική.
Όσοι βγαίνουν στο ελεύθερο επάγγελμα βέβαια ξεχνάνε στην πλειονότητα όλα αυτά καθώς το χρήμα δεν έχει κόμμα και η αγορά είναι κυρίως ακομμάτιστη πλην των γνωστών λαμογίων που λυμαίνονται κομματικά τα έργα.
Για τις άλλες νεολαίες δεν νομίζω ότι πρέπει να ασχοληθεί κανείς περαιτέρω καθώς ο διορισμός που ψάχνει ο ΠΑΣΠίτης είναι κατώτερο κίνητρο (απόδειξη ο παροπλισμός της νεολαίας αυτής που συμβαδίζει με τον ΑΣΕΠ και την ενσωμάτωσή του αλλά και του κορεσμού του δημοσίου) ενώ ο Κνίτης το προχωράει ένα βήμα παρακάτω όταν ψάχνοντας άλλοθι στην αποτυχία και την τεμπελιά ζητά να παρασύρει και άλλους μαζί.
Οι αριστερές ιδέες άλλωστε είναι το άλλοθι που σου δίνουν οι γονείς στην αποτυχία για να λένε στους φίλους τους ότι το «παιδί απέτυχε από το κατεστημένο» και οι αλήτες οι εργοδότες είχανε μέσο.
Οι δεξιές νεολαίες πάντως δίνουν και άλλοθι σε τέτοιες αριστερίζουσες απόψεις καθώς πλέον είναι εύκολο να αποδώσεις την επιτυχία στην κομματική γνωριμία του άλλου και όχι σε κάποια πράγματα που μόνο όσοι παλεύουν στον στίβο των επιχειρήσεων όχι με το ευρώ στο βλέφαρο αλλά με τη δουλειά τους ως ένα ταξίδι που διάλεξαν για βιοπορισμό αλλά ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ, καταλαβαίνουν πραγματικά και στους αριστερούς φαντάζουν ως μεταφυσική και θέσεις πέρα από τις πύλες του ανεξήγητου
Αυτό που με ενοχλεί και έγραψα απάντηση στον αρθρογράφο είναι μόνο η συσπείρωση σε κομματικές αγέλες με σκοπό το ατομικό όμως κυνήγι.
[...] [...]