Φιλελεύθερες σκέψεις ενός Οννεδίτη

Φεβ 8th, 2010 | | Κατηγορία: Ελλάδα, Πολιτική, Φιλελευθερισμός | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

Σήμερα βιώνουμε την έλλειψη δημοκρατίας. Αυτό που ήταν θεμελιώδες στις φιλελεύθερες δημοκρατίες, δηλαδή η ισορροπίες μεταξύ των εξουσιών, παρακμάζει πλέον με γρήγορος ρυθμούς. Μια από τις αιτίες της μεγάλης κρίσης και του κινδύνου για τις δημοκρατίες είναι σήμερα το μονοπώλιο που ασκούν στα δημόσια πράγματα οι μηχανισμοί τους οποίους συγκροτούν οι πολιτικοί στρατοί. Τα κόμματα, τα οποία σε κάθε περίπτωση είναι αναγκαία, αποτελούν μέρος της κρίσης.

Μια από τις αιτίες της μεγάλης κρίσης και του κινδύνου για τις δημοκρατίες είναι σήμερα το μονοπώλιο που ασκούν στα δημόσια πράγματα οι μηχανισμοί τους οποίους συγκροτούν οι πολιτικοί στρατοί

Παρόλα αυτά στο σύγχρονο κόσμο και χάρη στην επικράτηση των φιλελεύθερων ιδεών περίπου το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού απολαμβάνει επιτέλους τα οφέλη μιας σχετικά δημοκρατικής διακυβέρνησης και μιας σχετικά ελεύθερης οικονομίας. Δε χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε εδώ για το αν η σημερινή δυτική κοινωνία είναι καλύτερη από οτιδήποτε άλλο έχει υπάρξει ποτέ.

Ο φιλελευθερισμός στη χώρα μας είναι μια έντονα παρεξηγημένη και συκοφαντημένη έννοια. Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν που ο όρος, ο οποίος παντού σχεδόν στον κόσμο ταυτίζεται με προοδευτικές και καινοτόμες δυνάμεις, στη χώρα μας έχει αρνητική έννοια. Καταρχήν φιλελεύθερος είναι αυτός που δίνει προτεραιότητα στην ελευθερία. Η ελευθερία ταυτίζεται με την απουσία καταναγκασμών στις ατομικές επιλογές. Το άτομο πρέπει να αφεθεί ελεύθερο στην προσωπική του ζωή, στις κοινωνικές σχέσεις και στις οικονομικές του δραστηριότητες για να τις διαμορφώσει το ίδιο.

Οι φιλελεύθερες ιδέες στη χώρα μας έχουν βαθύτατες ρίζες, που ξεκινούν από τον Νεοελληνικό Διαφωτισμό, την Ελληνική Επανάσταση και τα Συντάγματα του Αγώνα. Οι αρχές της Δημοκρατίας, της ελευθερίας της έκφρασης, της διάκρισης των εξουσιών, της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των δικαιωμάτων του ατόμου στην ελευθερία, την αυτοδιάθεση, την ανεξιθρησκία, την ιδιοκτησία, το ελευθέρως επιχειρείν, αποτελούν τα θεμέλια και τις πηγές της φιλελεύθερης σκέψης και δράσης στο κοινωνικό σύνολο. Είναι ένα ολόκληρο σύστημα αρχών και αξιών που δίνουν πρωτεύοντα ρόλο στον άνθρωπο, την ατομική του ελευθερία, την ισότητα απέναντι στο νόμο• αρχές και αξίες που θεμελίωσαν τις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες.

Οι αρχές της Δημοκρατίας, της ελευθερίας της έκφρασης, της διάκρισης των εξουσιών, της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των δικαιωμάτων του ατόμου στην ελευθερία, την αυτοδιάθεση, την ανεξιθρησκία, την ιδιοκτησία, το ελευθέρως επιχειρείν, αποτελούν τα θεμέλια και τις πηγές της φιλελεύθερης σκέψης και δράσης στο κοινωνικό σύνολο

Ο φιλελευθερισμός πλεονεκτεί απέναντι στα άλλα ιδεολογικά κινήματα με τη δυνατότητα του ανθρώπου να καθορίζει τη μοίρα του σύμφωνα με τις δυνατότητες του γιατί:

• Ο φιλελευθερισμός πιστεύει ότι ο άνθρωπος είναι από τη φύση του καλός και μπορεί να καθορίσει μόνος του τη μοίρα του στα πλαίσια της κοινωνίας.
• Ο φιλελεύθερος επιλέγει την ανοιχτή κοινωνία λόγω αποφυγής της τυραννίας. Σε μια φιλελεύθερη κοινωνία, το άτομο μπορεί να κάνει τις αναζητήσεις του και να διευρύνει τους ορίζοντές του, διατηρώντας όμως και την αυτονομία του.
• Ο φιλελεύθερος δεν θέλει να καταπνίξει τον αυθορμητισμό του ατόμου, αλλά απεναντίας επιθυμεί να αφήσει το άτομο να δημιουργήσει.

Η ΟΝΝΕΔ είναι φορέας της φιλελεύθερης ανανέωσης που χρειάζεται ο τόπος. Φιλελεύθερη είναι διότι επιδιώκει την ανανέωση αυτή με περισσότερη ελευθερία, με έμφαση στον άνθρωπο, με μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον νέο για τις ικανότητές του. Με την εκλογή του προέδρου της ΟΝΝΕΔ από τα μέλη περνάμε λοιπόν από τη θεωρία στην πράξη. Δίνεται η ευκαιρία σε όλα τα μέλη και τα εν δυνάμει μέλη να εκφραστούν ελευθέρα μέσα από την άμεση συμμετοχική δημοκρατία. Εμείς οι ενεργοί νέοι θέλουμε να καταστήσουμε την ΟΝΝΕΔ ένα φορέα ανοιχτό, δημοκρατικό, συμμετοχικό. Πέρα από το πνεύμα των κομματικών μηχανισμών, που μας δείχνουν, όπως θα έλεγε κι ο Χάγιεκ- τον «δρόμο προς την δουλεία». Με όργανα με θητεία, όπου οι άξιοι θα εκλέγονται χωρίς λίστες και γραμμές, όπου τα συλλογικά όργανα θα λειτουργούν, ο δημοκρατικός διάλογος θα ανθεί, οι ιδέες θα συντίθενται, θα υπάρχει λογοδοσία και αξιολόγηση ανθρώπων, ιδεών και πολιτικών. Τα μέλη θα συμμετέχουν πλέον στη διαμόρφωση των θέσεων και της πολιτικής, καθώς και στην επιλογή των στελεχών των ηγετικών βαθμίδων της οργάνωσης. Η ηγεσία θα έχει πάντα την υποχρέωση της λογοδοσίας στα μέλη για τις πράξεις ή τις παραλείψεις των οποίων αναλαμβάνει την ευθύνη. Η εσωκομματική λοιπόν δημοκρατία, την οποία και προασπιζόμαστε με τις ανοιχτές διαδικασίες για την εκλογή του προέδρου, προϋποθέτει ενεργά μέλη με δικαιώματα και δυνατότητα έκφρασης γνώμης για τις όποιες επιλογές θέσεων ή προσώπων, προϋποθέτει πάνω από όλα ενεργούς ΟΝΝΕΔίτες. Μέλη ικανά να ασκήσουν έλεγχο της ηγεσίας, αλλά και διάθεση εκείνης να λογοδοτεί σε αυτά και όχι να το αποφεύγει.

Η ΟΝΝΕΔ πρέπει να κατανοήσει το πνεύμα των καιρών. Να στηριχθεί στην παράδοση για να προωθήσει την Αλλαγή. Θέλουμε να αποφύγουμε τον εγκλωβισμό στο συμβατό πολιτικό φάσμα. Θέλουμε να κινηθούμε πάνω από αυτό. Τώρα είναι η ευκαιρία μας. Να αποδείξουμε εμπράκτως ότι είμαστε φορείς του φιλελευθέρου ρεαλισμού, ταυτόχρονα εμπλουτισμένου με φρέσκα στοιχεία που τον καθιστούν εγγύηση ρεαλιστικής ιδεολογικής πλατφόρμας, ικανής να κάνει την διαφορά σε κάθε σύγχρονη δυτική δημοκρατία. Η Ελληνική κοινωνία, σήμερα περισσότερο από ποτέ, έχει την ανάγκη ενός ισχυρού φορέα που θα διαχέει την εξωστρέφεια και την αισιοδοξία στη κοινωνία και θα διεκδικεί την υλοποίηση εκείνων των πραγματιστικών πολιτικών προτάσεων που θα βγάλουν τη χώρα από τη κρίση και πρώτα θα προτείνει και θα δώσει λύσεις σε προβλήματα που ταλανίζουν όλους εμάς τους νέους.

Η Ελληνική κοινωνία, σήμερα περισσότερο από ποτέ, έχει την ανάγκη ενός ισχυρού φορέα που θα διαχέει την εξωστρέφεια και την αισιοδοξία στη κοινωνία και θα διεκδικεί την υλοποίηση εκείνων των πραγματιστικών πολιτικών προτάσεων που θα βγάλουν τη χώρα από τη κρίση

Χρειάζεται λοιπόν όλες οι πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις που βρίσκονται ιδεολογικά κοντά μας να μας πλαισιώσουν. Άτομα και συλλογικότητες έχουν πολύ σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν, αν θέλουμε να προοδεύσουμε κοινωνικά και πολιτικά, ανοίγοντας για όλους εμάς τους νέους το δρόμο προς την ισότιμη συμμετοχή στις αποφάσεις και στη χάραξη πολιτικών. Είναι ανάγκη να ενεργοποιήσουμε το πιο πολύτιμο κεφάλαιο της κοινωνίας, τους νέους, όλους εμάς που θα συμβάλουμε καθοριστικά στη διαμόρφωση της κοινωνικής πραγματικότητας, με στόχο να συνεισφέρουμε σε ένα καλύτερο μέλλον για τις επόμενες γενιές.

Η ανοιχτή κοινωνία δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την διεύρυνση των οριζόντων, για την αμφισβήτηση της κατεστημένης γνώσης και την υπεράσπιση μη δημοφιλών απόψεων. Και εμείς επιθυμούμε μια ανοιχτή οργάνωση που θα αφουγκράζεται τις απαιτήσεις των καιρών. Ένα φορέα που δεν θα έχει κομματικό στρατό, αλλά θα αποτελείται από ανθρώπους έντιμους, ικανούς και αποφασισμένους να κινηθούν, χωρίς κομματικές ή άλλες εξαρτήσεις, με κοινή λογική. Ανθρώπους που θέλουν να υπηρετήσουν για να λύσουν προβλήματα του συνόλου και όχι τα δικά τους. Ανθρώπους που αυτό-ορίζονται όχι από αυτά που λένε, ή από τα αξιώματα που κατέχουν, αλλά από το έργο τους.

Κάπως έτσι οραματίζομαι τη δημιουργία της πολυσυζητημένης «ανοιχτής διαδικασίας». Μια οργάνωση που θα αφαιρέσει την εξουσία από τα χέρια των κομματικών μισθοφορικών στρατών και θα το θέσει στην υπηρεσία του ενεργού νέου. Η ΟΝΝΕΔ, ανεξαρτήτως προσώπων, εφ’ όσον θέλει να λογίζεται ως πολυσυλλεκτικός και ελεύθερος φορέας ιδεών, οφείλει να συνεχίσει με αποφασιστικότητα κι ακόμα πιο εντατικό ρυθμό το άνοιγμα σε όλα τα φάσματα της κοινωνίας, μόνο που αυτήν την φορά πρέπει να το κάνει διαθέτοντας συγκεκριμένη πολιτική κατεύθυνση η οποία να μετουσιώνεται σε διαμορφωμένη εκσυγχρονιστική πλατφόρμα προτάσεων, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι θέλει να κάνει τα όνειρά μας πραγματικότητα.

Φόρτωμας Φίλιππος

——————————————————

Σημειώσεις:
Δημοσιεύτηκε στο openonned.gr στις 6/2/2010

67 σχόλια
Leave a comment »

  1. Τα ψεύτικα χαμόγελα με αηδιάζουν.

  2. Τα ψεύτικα χαμόγελα με αηδιάζουν.

    H ανειλικρίνεια είναι απαίσιο πράγμα. Ορθόν. Αλλά δεν μπορείτε να χαμογελάσετε ελικρινώς στον κατά τα άλλα άγνωστο συνάθρωπό σας που δεν σας έχει βλάψει; Με τα βουνά θα ζήσετε, κύριε ;;;

    Δυό πράγματα είναι απόλυτη ευτυχία:
    1) Νάχεις δουλειά ΚΑΙ να τυχαίνει να την αγαπάς (αν και αυτό δεν ορίζεται ως δουλειά από τον Μarx), και
    2) Νάχεις γελαστούς ανθρώπους γύρω σου. Ακόμα και ένα τρελά ερωτευμένο αντρόγυνο, μπορεί να κάνει έρωτα 8 ώρες την ημέρα και να κοιμάται άλλες 8-10, αλλά μετά νοιώθει την ανάγκη να βγεί έξω να βρεθεί με κόσμο. Δεν σας έχει τύχει;;

  3. αγαπητε φιλελευθερε οννεδιτη, ομολογω πως πριν καν διαβασω το αρθρο καποιες ερωτησεις- αποριες ηρθαν αυτοματα στο μυαλο μου α) που ησασταν οταν εξεδιωχθη ο Α. Ανδριανοπουλος το 94 νομιζω κ β) οταν απεπεμφθη ο ΣΤ. ΜΑΝΟΣ ΤΟ 98? Για να μη μιλησουμε για το πουλημα της Μαριεττας Γιαννακου απο την ηγεσια προσφατα η την υπογραφη Καραμανλη στο δημοψηφισμα για τις παρανομες ταυτοτητες… Παντως αφου ανακαλυψατε το e rooster διαβαστε κι αυτα http://e-rooster.gr/01/2009/1159 http://e-rooster.gr/11/2009/1764 κ http://e-rooster.gr/11/2009/1714

  4. «Αλλά δεν μπορείτε να χαμογελάσετε ελικρινώς στον κατά τα άλλα άγνωστο συνάθρωπό σας που δεν σας έχει βλάψει;»

    Συνήθως ο άγνωστος μου δεν ΘΕΛΕΙ να του χαμογελάσω.

  5. Και ειδικότερα ο γείτονας μου το θεωρεί εχθρική πράξη. Θα με περάσει για ψυχανώμαλο.

  6. Kάτι μου λέει πως εσείς θα ζούσατε ευτυχέστερα στο περιβάλλον της Παλαιστίνης με αυτούς με τα τραπεζομάντηλα στο κεφάλι.
    Ισως, τι ίσως, σίγουρα οι Ελλαδίτες εκτός από τα λεφτά της που μασουλάνε, δεν έχουν κατανοήσει ότι ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ο «Εθνικός Υμνος» της οποίας βασίζεται στο ποίημα Ode to Joy του Schiller

    Be embraced, millions!
    This kiss to the entire world!
    Brothers – above the starry canopy
    A loving father must dwell.
    Whoever has had the great fortune,
    To be a friend’s friend

    Λυπάμαι και σας και το γείτονά σας

  7. «Kάτι μου λέει πως εσείς θα ζούσατε ευτυχέστερα στο περιβάλλον της Παλαιστίνης»

    Αυτό το κάτι έχει σοβαρό πρόβλημα αντίληψης.

  8. @ Κώστας Α. Χασαπογιάννης
    [οι Ελλαδίτες εκτός από τα λεφτά της που μασουλάνε, δεν έχουν κατανοήσει ότι ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ο «Εθνικός Υμνος» της οποίας βασίζεται στο ποίημα Ode to Joy του Schiller]

    Η σοσιαλφασιστική «Ευρωπαϊκή Ενωση» δεν έχει ούτε εθνικό ύμνο, ούτε σημαία.

    http://www.fco.gov.uk/resources/en/pdf/pdf20/fco_ref_cm7294_eureformtreaty

    (Page 290)

    52. Declaration by the Kingdom of Belgium, the Republic of Bulgaria, the Federal Republic of Germany, the Hellenic Republic, the Kingdom of Spain, the Italian Republic, the Republic of Cyprus, the Republic of Lithuania, the Grand-Duchy of Luxembourg, the Republic of Hungary, the Republic of Malta, the Republic of Austria, the Portuguese Republic, Romania, the Republic of Slovenia and the Slovak Republic on the symbols of the European Union
    Belgium, Bulgaria, Germany, Greece, Spain, Italy, Cyprus, Lithuania, Luxemburg, Hungary, Malta, Austria, Portugal, Romania, Slovenia and the Slovak Republic declare that the flag with a circle of twelve golden stars on a blue background, the anthem based on the «Ode to Joy» from the Ninth Symphony by Ludwig van Beethoven, the motto «United in diversity», the euro as the currency of the European Union and Europe Day on 9 May will for them continue as symbols to express the sense of community of the people in the European Union and their allegiance to it.

  9. παντως για να θυμηθουμε ποσο »φιλελευθερη» υπυρξε η νδ ιστορικα, δειτε κι αυτα http://www.youtube.com/watch?v=1GcCsl9-dS0, http://www.youtube.com/watch?v=0gK7wIhTHfo&feature=related, κ ειδικα το τριτο μερος http://www.youtube.com/watch?v=xnGj9hrxJ9U&feature=related… οσο για τν οννεδ προσφατα ακουσα να τους αποκαλουν μουτζαχεντιν της ΝΔ… οτι πιο ευστοχο εχω ακουσει…

  10. Το παραπάνω είναι προπαγάνδα της ΟΝΝΕΔ

    Δε μπορώ να καταλάβω γιατί το e-rooster δημοσιεύει πολλά απο αυτά τα κείμενα που βλέπω εδώ κατα καιρούς. Απ’ ότι φαίνεται, το e-rooster δημοσιεύει κάθε κείμενο, αρκεί ο συγγραφέας να έχει κάποια θέση στον ελληνικό πολιτικό ή ακαδημαϊκό χώρο – κι ας λέει ότι να’ ναι.

    Υποθέτω, το σκεπτικό είναι ότι οι αναγνώστες είναι ικανοί να κρίνουν μόνοι τους και να αντιδράσουν όπως πρέπει όταν δεν τους αρέσουν αυτά που διαβάζουν – το οποίο και γίνεται. ‘Ομως, Είναι τόσα πλέων τα κείμενα που είναι προπαγανδιστικά, ανούσια, ή ασυνάρτητα, ώστε να είναι κουραστικό. Κουραστικό, και να τα διαβάσεις, και να αντιδράσεις.

    Γιατί δεν είναι πιο επιλεκτικοί οι συντάκτες; Οι μεγαλομανείς, οι προπαγανδιστές, και – μερικές φορές – οι τρελοί, σίγουρα, μπορούν να βρούν κάπου αλλού χώρο να εκφράσουν τις απόψεις τους.

  11. Το άρθρο το υπογράφει ένας άνθρωπος που είναι σε μια παράταξη που από μόνη της δείχνει την κατάντια του Πανεπιστημιακού συστήματος. Εκκολαπτόμενο φίδι με λίγα λόγια και το βάλατε να το διαβάσουμε;

    Φιλελευθερισμό πρεσβεύει η πολιτική της ΝΔ; Τελικά τι σκατά είναι αυτό το πράγμα, ο Φιλελευθερισμός, έχω αρχίσει αν το χάνω σιγά σιγά, θα δηλώνω Κομμουνιστής στο εξής… Όχι για κάποιο λόγο, απλώς αυτός ο όρος είναι τουλάχιστον προσδιορισμένος…

  12. @lupus Η ευγένεια είναι προσόν στον άνθρωπο κι ανοίγει πόρτες. Η αγένεια το αντίθετο. Ένα όργανο εξουσίας «οφείλει» να είναι ευγενικό, αν είναι χαμογελαστό κερδίζει κι άλλους πόντους αν όχι δεν πειράζει πάμε παρακάτω.

    Σε ένα νοσοκομείο που πήγα πρόσφατα στο δωμάτιο είχε δύο κοπέλες, εξίσου όμορφες. Η μία με το που έκανε «Α» έτρεχαν 5-5 οι νεαροί γιατροί και οι νοσοκόμες, ενώ για την άλλη μάλωναν για το ποιος θα ασχοληθεί. Η μια ήταν γκρινιάρα και ξυνή ενώ η άλλη γλυκιά στην ομιλία και λεπτή στους τρόπους. Κι όχι δεν ήταν εκ του πονηρού…

    Το λοιπόν, προσωπικά ΑΠΑΙΤΩ από τον μαγαζάτορα να έχει καλύτερη συμπεριφορά, πρώτα από όλα σεβασμό και μετά ΝΑΙ και ΧΑΜΟΓΕΛΟ. Κι ας είναι ψεύτικο, δεν με απασχολεί, δεν θέλω να γίνουμε φίλοι, να νιώσω άνετα θέλω, να ξέρω ότι και μια μαλακία να κάνω δεν πειράζει «θα περάσει». Σαν πελάτης αυτό απαιτώ κι ας πληρώσω παραπάνω, δουλεύω παραπάνω για να απολαμβάνω αυτό. Αυτό για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Αν και για να έχεις τέτοια λογική για υπάλληλο στα ΚΤΕΛ σε κόβω…

    Επειδή αναφέρθηκε το παράδειγμα για τα αεροδρόμια… Αν περάσει κανείς τα σύνορα για Βουλγαρία από τα οποιοδήποτε τελωνείο, ας παρατηρήσει τόσο την συμπεριφορά όσο και την εμφάνιση των Ελλήνων αστυνομικών και μετά αντίστοιχα των Βουλγάρων. Τα συμπεράσματα δικά σας.

    Καλή συνέχεια

  13. Συμφωνώ ότι ο Φιλελευθερισμός είναι πολύ παρεξηγημένος εδώ.

    Αλλά πως να μην είναι όταν συνδέεται με κόμματα όπως η ΝΔ?

    Το αντίστοιχο ισχύει για τον σοσιαλισμό (με την έννοια του ανθρωποκεντρικού συστήματος) και το ΠΑΣΟΚ.

    Δηλαδή πιστεύει κανείς ότι τα 2 κόμματα πραγματικά έχουν ιδεολογικές βάσεις; Εμένα πάντως μου δίνουν την εντύπωση ότι δρουν πάντοτε καιροσκοπικά, ευκαιριακά και κατά περίπτωση. Καμιά ιδεολογική βάση στις αποφάσεις τους.

    Και νομίζω ότι αυτό είναι το πρόβλημα με τα κόμματα εξουσίας στην Ελλάδα. Χωρίς πάθος για ουσιαστικές ιδεολογικές βάσεις τι θα ενώσει τους βουλευτές; Μόνο ο αρχηγός τον οποίο λατρεύουν και μετά τη θητεία του αποποιούνται.

    Αλλά τι να περιμένεις από το χειρότερο σύνολο Ελλήνων; Γιατί τα περί μικρογραφίας της κοινωνίας είναι γελοιότητες. Οι χειρότεροι καταφέρνουν να εκλεχθούν χρησιμοποιώντας τα χειρότερα μέσα.

  14. «Η ΟΝΝΕΔ είναι φορέας της φιλελεύθερης ανανέωσης που χρειάζεται ο τόπος.»

    Το πιστεύετε αυτό πραγματικά; Δεν βλέπετε τι συμβαίνει στα πανεπιστήμια;

    Είναι καιρός τα κόμματα να αποχωρήσουν από το συνδικαλισμό κάθε είδους, και να αφήσουν τους πραγματικά ενδιαφερόμενους να αναλάβουν.

  15. Όσο και να συμφωνώ με τον φιλελευθερισμό (με τον κοινωνικό και όχι φασιστικά εγωκεντρικό και εταιρειοκεντρικό) το παραπάνω άρθρο φιλτράρεται μέσω της λέξης ΟΝΝΕΔ που πλέον σε αυτή τη χώρα θα πρέπει να αποτελεί ντροπή η αναφορά της μαζί και άλλων λέξεων όπως ΠΑΣΠ, ΚΝΕ, ΔΑΠ και διάφορες άλλες νεολέρες.
    Φιλελευθερισμός αγαπητέ δεν υπάρχει γιατί όταν ανήκεις σε κάποια νεολαία μπαίνεις ακριβώς με τον σκοπό του περιορισμού της ελευθερίας του συνανθρώπου σου. Είτε με το να εξασφαλίσεις το βαθμο στα μαθήματα και να βγάλεις έναν ακόμα φελλό στην αγορά (εσένα ίσως), είτε με το να κάνεις τις γνωριμίες σου σε ένα όργανο που η μόνη εντροπία που κρατάει τους δεσμούς του είναι το συμφέρον και όχι η ιδεολογία.
    Αυτή η γελοιότητα της νεολαίας και της ένταξης σε αυτή ξεκίνησε ως ο προθάλαμος των κομμάτων, πέρασε στη δεκαετία του 80 από το κρεβάτι καθώς δεν έβρισκες σύντροφο αν δεν άνηκες στην ΚΝΕ και έφτασε τα 90ς και 00s να είναι η μέθοδος εξασφάλισης βαθμού και ίσως και βατήρα για το άλμα στην πολιτική.
    Όσοι βγαίνουν στο ελεύθερο επάγγελμα βέβαια ξεχνάνε στην πλειονότητα όλα αυτά καθώς το χρήμα δεν έχει κόμμα και η αγορά είναι κυρίως ακομμάτιστη πλην των γνωστών λαμογίων που λυμαίνονται κομματικά τα έργα.
    Για τις άλλες νεολαίες δεν νομίζω ότι πρέπει να ασχοληθεί κανείς περαιτέρω καθώς ο διορισμός που ψάχνει ο ΠΑΣΠίτης είναι κατώτερο κίνητρο (απόδειξη ο παροπλισμός της νεολαίας αυτής που συμβαδίζει με τον ΑΣΕΠ και την ενσωμάτωσή του αλλά και του κορεσμού του δημοσίου) ενώ ο Κνίτης το προχωράει ένα βήμα παρακάτω όταν ψάχνοντας άλλοθι στην αποτυχία και την τεμπελιά ζητά να παρασύρει και άλλους μαζί.
    Οι αριστερές ιδέες άλλωστε είναι το άλλοθι που σου δίνουν οι γονείς στην αποτυχία για να λένε στους φίλους τους ότι το «παιδί απέτυχε από το κατεστημένο» και οι αλήτες οι εργοδότες είχανε μέσο.
    Οι δεξιές νεολαίες πάντως δίνουν και άλλοθι σε τέτοιες αριστερίζουσες απόψεις καθώς πλέον είναι εύκολο να αποδώσεις την επιτυχία στην κομματική γνωριμία του άλλου και όχι σε κάποια πράγματα που μόνο όσοι παλεύουν στον στίβο των επιχειρήσεων όχι με το ευρώ στο βλέφαρο αλλά με τη δουλειά τους ως ένα ταξίδι που διάλεξαν για βιοπορισμό αλλά ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ, καταλαβαίνουν πραγματικά και στους αριστερούς φαντάζουν ως μεταφυσική και θέσεις πέρα από τις πύλες του ανεξήγητου
    Αυτό που με ενοχλεί και έγραψα απάντηση στον αρθρογράφο είναι μόνο η συσπείρωση σε κομματικές αγέλες με σκοπό το ατομικό όμως κυνήγι.

  16. […] […]

  17. ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙΠΟΤΑ….
    ΕΧΕΙ ΑΞΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΙΘΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΜΕΜΟΝΟΜΕΝΑ?Η ΕΧΕΙ ΑΞΙΑ ΤΟ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙΤΑΙ ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ…?ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΕΝΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ Η Ο ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΚΑΡΠΟΦΟΡΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΑΥΤΟ…???Ο ΛΑΟΣ ΘΕΛΕΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΟΓΙΑ..ΟΠΟΤΕ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΑΣ ΜΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥΝ…ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑΝ ΤΙΣ ΤΥΧΕΣ ΜΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ….ΣΗΚΩΣΤΕ ΤΑ ΜΑΝΙΚΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΕΤΕ Ε Ρ Γ Ο…..
    ΦΙΛΙΚΑ….

Σχολιαστε