Η ανοιχτή κοινωνία και οι εχθροί της

Νοέ 28th, 2009 | | Κατηγορία: Πάσχος Μανδραβέλης | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

Αριστερά της Αριστεράς δεν υπάρχει η Δεξιά, όπως πίστευε ο Χαρίλαος Φλωράκης. Υπάρχει η ακροδεξιά, που όλο και πιο συχνά συναντίεται με την ακροαριστερά. Οχι μόνο για να δίνουν μάχες με καδρόνια και πέτρες στο κέντρο της Αθήνας, αλλά με κοινές επιθέσεις σε όσους όσους προσπαθούν να υπερασπιστούν το δικαίωμα καθενός να λέει ότι του καπνίσει.

Οπότε είναι φυσικό η Χρυσή Αυγή να συμφωνεί με τις παρεμβάσεις του “Αντιεξουσιαστικού Κινήματος”.

«… Να υπενθυμίσουμε πως ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος έχει καταφερθεί πολλές φορές εναντίον του Εθνικισμού… τέτοιος που είναι και λίγα αυγά έφαγε!»

Ή όπως έγραφε ένας σύντροφός τους της άλλης πλευράς:

«O τύπος έχει γράψει τις άπειρες αθλιότητες και φιλοδωρείται μόνο με αυγά .. και μόνο δύο. Αυτή είναι η ηθική ανωτερώτητα του α/α χώρου.»

Δεν είναι απλώς μια εκπληκτική η σύμπτωση νεατερντάλιων απόψεων. Είναι μια έκφραση μιας βασικής διαχωριστικής γραμμής σήμερα στις δυτικές κοινωνίες. Υπάρχουν οι φίλοι της ελευθερίας και οι εχθροί της ανοιχτής κοινωνίας. Οι τελευταίοι μοιάζουν ότι αντιπαλεύει ο ένας τον άλλο, αλλά στην ουσία τακιμιάζουν. Όχι μόνο στις πρακτικές, αλά και στις απόψεις…

Πάσχος Μανδραβέλης

45 σχόλια
Leave a comment »

  1. Ψιτ Μανδραβέλη να διαβάζεις ξέρεις το Indymedia Αυτό πώς σου διέφυγε;
    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1108945#1108992

  2. Ψιτ ΠΑΣΟΚ-poisonous να διαβάζεις ξέρεις το Indymedia. Το σχόλιο αμέσως από κάτω πώς σου διέφυγε;

    Δεύτερον, λόγος (και αντίλογος) σε ιστορικής φύσεως θέματα χωρίς references είναι άνευ ουσίας και εν προκειμένω, οι μόνες που είδα είναι κατά τραγική ειρωνεία …στο άρθρο του κ.Μανδραβέλη!

    Τρίτον, τι ακριβώς σχέση έχει αυτό που παρέθεσες με το άρθρο στο οποίο βρισκόμαστε είπαμε;

  3. Βέβαια, έντεχνα, αποκρύπτουμε ότι υπάρχουν και μεταξύ «αντιεξουσιαστών» διαφορετικές απόψεις/αποδοκιμασίες:

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1109458

    Συμφέρει γαρ την προπαγάνδα υμών, ίνα όλοι απωλεσθώσιν υπέρ των «σκοπών»…

  4. Βέρα Λάμπρου, το σχόλιο από κάτω δεν διαψεύδει τον Δεσποινιάδη. Αντίθετα σημαίνει ότι όταν ο Μανδραβέλης λέει ότι σπούδαζε στην Αμερική δεν έμαθε τα ρημάδια τα εγγλέζικα, αλλά πήγαινε τουρίστας. Σήμερα μεταφράζει σήμερα από τα αγγλικά που δεν τα ξέρει στους αναγνώστες της καθημερινής ό,τι να’ναι. Θαυμάζουν μετά βλάχοι που διαβάζουν την καθημερινή την τόση πολυμάθεια

    Και για το τι βάζω και το τι δεν βάζω δεν σου ζήτησα την άδειά σου, επειδή μόνο και μόνο δεν γουστάρεις που σας πιάνουμε στα πράσα με τις πλαστογραφίες σας. Γκέκε;

  5. Φαίνεται πως στον εγκέφαλο των εν Ελλάδι κρατιστών η των θλιβερών – λεγόμενων – αντεξουσιαστών υπαρχουν σοβαρότατες διαταραχές. Ανέτρεξα στην παραπομπή του pasok poisonous κι έμεινα κατάπληκτος. Ο σχολιαστής εκεί Δεσπονιάδης καταφέρεται κατά του Μανδραβέλη για κάποια αναφορά του στον Θορώ. Εν τούτοις, πουθενά στο σχόλιό του δεν μπορεί να αποδείξει πως ο Μανδραβέλης έχει άδικο. Το μόνο που επιτυγχάνει είναι συνέχεια σχεδόν να αυτοθαυμάζεται σαν πραγματικά καλλιεργημένος. Κάτι βέβαια που από μόνο του αποδεικνύει το αντίθετο. Αλλά και το πασιφανές γεγονός πως δεν καταλαβαίνει τι διαβάζει το τονίζε ακόμη περισσότερο. Από την ίδια ασθένεια φαίνεται πως πάσχει και ο Pasok poisonous. Που αποδεκινύει βέβαια την γενικότερη κενότητα των ντόπιων – λεγόμενων – αντεξουσιαστών. . Βουτυρόπαιδα καλοζωισμένα, παλληκαράκια του γλυκού νερού και όλοι ημιμαθες.

  6. @ΠΑΣΟΚpoisonous:

    Το να παραφράζεις το όνομα μου είναι η πιο παιδαριώδης απόπειρα argumentum ad hominem που έχω δει, με πιθανή εξαίρεση τα …νηπιακά μου χρόνια.

    Η όλη “διάψευση” του Δεσποινάδη βρίθει από ατεκμηρίωτους ισχυρισμούς, εικασίες για το τι θα μπορούσαν να σημαίνουν τα λόγια του Emerson (αγνοώντας σε κάποια σημεία πεισματικά το προφανές) και προπαγάνδα για τις θέσεις του γράφοντος.
    Δεν αντιλέγω ότι κάποια από όσα γράφει ίσως έχουν βάση, κανείς δεν έχει το αλάθητο, ούτε ο κ.Μανδραβέλης. Ωστόσο το άρθρο του Δεσποινιάδη ως σύνολο και τα όσα συμπεράσματα βγάζει μου φαίνονται φαιδρά.

    Όσον αφορά το τι βάζεις και τι δεν βάζεις, προφανώς και δεν προσπάθησα να σε …φιμώσω, όπως μάλλον αρέσκεσαι να πιστεύεις. Ωστόσο, καταχράσαι μια δυνατότητα που προορίζεται για σχόλια επί του άρθρου, για να spammάρεις με κάτι άσχετο (είναι τόσο σχετικό με το παρόν, όσο και με κάθε άλλο άρθρο του Μανδραβέλη), πράγμα που θεωρείται γενικά ενοχλητικό για κάθε blog.

  7. Ok, παιδιά έχω την λύση για σας http://www.click2find.gr/display.php?loc=665&cat=8&sub=146 Κάλλιο αργά παρά ποτέ
    @Βέρα Λάμπρου
    Σχόλια για το ποιος καταχράται τι μπορείς να κάνεις στον δικό σου χώρο και μόνον. Αλλιώς καταχράσαι τον χώρο και της υπομονής των άλλων εσύ
    @liberal
    Από την οικοδομή πάνω από το πηλοφόρι τα γράφεις αυτά για καλοζωισμένους; Γράφεις όλα αυτά για παληκαράκια του γλυκού νερού και βουτυρόπαιδα Ας τις βγάλουμε έξω λοιπόν να τις μετρήσουμε να δούμε ποιος την έχει μεγαλύτερη

  8. Χωρίς να ξέρω τις εν Ελλάδι λεπτομέρειες, μου φαίνεται απολυτα φυσικό η αριστερά και η κολλεκτιβιστική δεξιά να βρίσκονται σε πόλεμο. Μολονότι αμφότερες θέλουν να επιβάλλουν τον κεντρικό τους σχεδιασμό, διαφωνούν ως προς το ποιόν κεντρικό σχεδιασμό θα επιβάλλουν.

    Είναι σαν τους Χριστιανούς κολλεκτιβιστές, τους Μωαμεθανούς κολλεκτιβιστές αλλά και πολλούς Αθεους κολλεκτιβιστές , οι οποίοι, εφόσον υπάρχει μία και μόνο κεντρικά αποφασισμένη διδακτέα ύλη στα σχολεία, μάχονται για το ποιά ύλη θα διδαχθούν τελικά τα παιδιά τους. Οι πρώτοι θέλουν την επιβολή του Ευαγγελίου, οι δεύτεροι την επιβολή του Κορανίου και οι τρίτοι την επιβολή της Δαρβινικής εξελικτικής θεωρίας. Και μολονότι οι περισσότεροι λεγόμενοι «κεντρώοι» Ελληνες αντιλαμβάνοται την ανοησία των πρώτων δύο, και ίσως μερικοί την ανοησία των τρίτων, οι περισσότεροι δέχονται ασυζητητί ότι όταν το παιδί τους γίνει 16 χρονών θα διδαχθεί λχ. τριγωνομετρία. Και ποιά τριγωνομετρία μάλιστα? Την συγκεκριμένη που αποφασίστηκε από κάποια επιτροπή «εμπειρογνομώνων», δηλαδή, έμμεσα, την ύλη που ο ελληνικός λαός διάλεξε μέσω του δημοκρατικού συμβιβασμού. Αποκλίσεις απαγορεύονται. Δηλαδή, και πάλι, δημοκρατία του «πρέπει να εφαρμοστεί μία ενιαία ισοπεδωτική λύση. Ψηφίζουμε και επιβάλλουμε!».

    Μιά τέτοια δημοκρατία είναι φυσικό να βρίσκεται συνεχώς σε αυξημένη εμπόλεμη κατάσταση, διότι όλοι είναι εναντίον όλων. Εφόσον γιά όλα τείνει να επιβάλλεται μία και μόνο μέθοδος/σύστημα, όλοι μάχονται ώστε η μέθοδος που θα επικρατήσει να είναι η δική τους. Η, μάλλον, μάχονται ώστε να μην αφανιστεί η δική τους προτίμηση.

    Υ.Γ. Συγγνώμη που επιμένω να καταδικάζω την ελληνική παιδεία αλλά είναι το πιό κατάφωρο παράδειγμα Ελληνικής κολλεκτιβιστικής παράνοιας και είναι ο κύριος παράγων ενιαίας μύησης των Ελλήνων στον κολλεκτιβισμό, απο μικρή ηλικία.

  9. οι επιθέσεις με αβγά προφανώς καταδικαστέες. Πρόκειται όμως για το πέμπτο συνεχόμενο άρθρο του κ. Μανδραβέλη σε αυτό το θέμα που άπτεται και του ασύλου (εδώ και στην καθημερινή). Και επειδή στο τίτλο του άρθρου του αναφέρεται στην “Ανοιχτή κοινωνία” θα ήθελα να μου εξηγήσει πόσο ανοιχτή είναι πραγματικά η κοινωνία αναφορικά με τα περίφημα δελτία των 8. Ποια ανοιχτή κοινωνία προάγουν, ποιες εναλλακτικές, αριστερές φωνές καλούν στα “παράθυρά” τους, γιατί τις ελάχιστες φορές που τις καλούν (και μόνο σε σχέση με κάποια επισόδεια σε κάποιες πορείες) στην ουσία δεν τους επιτρέπουν τα εκφέρουν γνώμη, τους ειρωνεύονται κλπ ενώ αντιθέτως όταν καλούν κάποιον “μεγάλο” π.χ. Μητσοτάκη ή Μπακογιάννη στέκονται σούζα. Εν ολοίγις για ποια ελεύθερη διακίνηση ιδεών μιλάμε όταν αναφερόμαστε στην ιδιωτική τηλεόραση? Ποσο ανοιχτή είναι η κοινωνία και για ποια ελεύθερη διακίνηση ιδεών μιλάμε όταν “δημοσιογράφοι” όπως ο κ. Κύρτσος δηλώνουν ευθαρσώς ότι πήγαν στο Καρπενήσι για να “παρακαλέσουν” τη Κ. Μπακογιάννη, η όταν “δημοσιογράφοι” όπως ο κ. Αυτιάς προβάλλουν “ζωντανές” συνεντεύξεις με το κ. Ψωμιάδη, οι οποίες στη πραγματικότητα είναι κονσέρβα και οι υπόλοιποι δημοσιογράφοι μαζί με το κ. Μανδραβέλλη κάνουν τουμπεκί? Γιατί ο κ. Μανδραβέλης επιλέγει να ασχολείται συστηματικά με μια δράκα γραφικών περιθωριακών και να τη χρησιμοποιεί συστηματικά προκειμένου να επιχειρηματολογήσει για την κατάργηση του ασύλου και παράλληλα επιλέγει να μη λέει κουβέντα για τα παραπάνω? Γιατί δεν ασχολείται με παπαγαλάκια-δημοσιογράφους επί πληρωμή, με τους πολυθεσίτες “δημοσιογράφους” που δουλεύουν στη τηλεόραση, σε εφημερίδες και σε υπουργεία? Και σε τελευταία ανάλυση ποιοι είναι πιο επικίνδυνοι για την δημοκρατία: οι 200 βλάκες που πετάνε αβγά ή ο κατεθυνόμενος και ελεγχόμενος τύπος?

  10. οι επιθέσεις με αβγά προφανώς καταδικαστέες

    Γιατί είναι καταδικαστέες;

  11. Σε κάτι που θα συμφωνήσω με τον PASOK-poisonous παραπάνω…

    Ο μεγαλύτερος ίσως εχθρός της «ανοικτής κοινωνίας», της αδέσμευτης σκέψης και του πολιτισμού στην Ελλάδα σήμερα είναι τα ιδιωτικά ΜΜΕ, των οποίων οι Μανδραβέλης κ.ά. αποτελούν πιστά όργανα. Πέρα από την ημιμάθεια που χαρακτηρίζει το σύνολο των δημοσιογράφων σε αυτά και την παραπληροφόρηση (εσκεμμένη ή μη) που σερβίρουν καθημερινά στο βωμό δεικτών ακροαματικότητος, η ιδιωτική τηλεόραση και ο τύπος έχουν πλέον σχηματίσει ένα φασιστικό-ολοκληρωτικό δίκτυο ενημέρωσης. Θύμα του είναι ο κοσμάκης, που δεν έχει και πολλές εναλλακτικές διεξόδους την καθημερινή το βράδυ. Και αποτέλεσμα πλέον απτό η πολιτιστική παρακμή του τόπου.

    Πως αντιδρά κάποιος σε αυτή τη φασιστική επιβολή? Δυο αυγουλάκια σε έναν δημιοσιογραφάκο δεν είναι τίποτε.

  12. Φασίστα! SS! Ναζί! Τεντυμπόη! Πετάς αβγά; Νόμος 4000 και κούρεμα γρήγορα για σένα Αν σε αφήσουμε να πετάς αβγά και γιαούρτια ελεύθερα θα έχουμε το νέο Ολοκαύτωμα

  13. Πέταξες παπούτσι; 4 χρόνια φυλακή για σένανε http://unambig.files.wordpress.com/2009/03/bush-shoe.jpg
    Επικίνδυνε τρομοκράτη

  14. “Γιατί είναι καταδικαστέες;” “Πως αντιδρά κάποιος σε αυτή τη φασιστική επιβολή?”

    Κατ’ αρχήν rebel για τα ιδιωτικά ΜΜΕ συμφωνούμε απολύτως. Όμως, για μένα αυτές οι επιθέσεις είναι καταδικαστέες όταν έχουν οργανωμένο χαρακτήρα και στόχο τη τρομοκράτηση του ομιλητή. Με το “παπούτσι” δεν έχω κανένα πρόβλημα γιατί ήταν αυθόρμητη αντίδραση και δεν είχε στόχο να τρομοκρατήσει. Επίσης, PASOK-poisonous δεν μίλησα ούτε για νόμο 4000 ούτε για κούρεμα. Απλά θα προτιμούσα να αντιμετωπίζουμε τα “πιστά όργανα” στα οποία αναφέρεται ο rebel με επιχειρήματα και όχι με αβγά. Τέλος στη φασιστική επιβολή αντιδράς με μαζικές διαδηλώσεις, με συνελεύσεις με καταλήψεις, με συζητήσεις και ενημέρωση, με εκδηλώσεις, με παιδεία κλπ κλπ κλπ, σεβόμενος όμως πάντα το δικαίωμα του άλλου να λέει την άποψή του όσο φασιστική και να τη θεωρούμε. Με άλλα λόγια, δεν μπορούμε εμείς να ισχυριζόμαστε ότι παλεύουμε για την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την διατήρηση του ασύλου στα πανεπιστήμια και παράλληλα να απαγορεύουμε στους αντιπάλους μας να χρησιμοποιούν αυτήν ακριβώς την ελευθερία για την οποία υποτίθεται ότι κοπτόμαστε. Θα προτιμούσα αντί να φάει αβγά ο κ. Μανδραβέλης να “φάει” επιχειρήματα και ερωτήσεις και σκληρές “τοποθετήσεις” σε ένα περιβάλλον έντονης και σκληρής πολιτικής διαμάχης και όχι σε περιβάλλον “τουρτοπόλεμου”. Και να σας κάνω μια ερώτηση: εάν οργανώναμε στο πανεπιστήμιο μια ανοιχτή συζήτηση για τη διατήρηση του ασύλου και μπουκάρανε μέσα οι φασίστες της χρυσής αυγής για να τη διαλύσουν με αβγά και τρομοκρατία του όχλου, πώς θα αντιδρούσαμε εμείς? Δεν θα βγαίναμε (και δικαίως) να μιλήσουμε για φασισμό και τρομοκρατία?

  15. Οι Χρυσαυγίτες όπως και ο Μανδραβέλης είναι εξωπανεπιστημιακοί που φιλοξενούνται στο ασύλο εάν και όποτε θέλουν οι φοιτητές όχι όποτε γουστάρουν αυτοί

  16. υποθετικό (όχι και τόσο) σενάριο: μια ελάχιστη μειοψηφία φοιτητών αποφασίζουν να προσκαλέσουν τον Μανδραβέλη και κάποιους άλλους σε μια συζήτηση με θέμα την κατάργηση του ασύλου. Θα τους το απαγορέψουμε απλά και μόνο επειδή οι υπόλοιποι φοιτητές δεν γουστάρουν? Ή θα τους τρομοκρατήσουμε με εισβολή και ντου και αβγά? Εγώ υποστηρίζω ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ … γιατί δεν μπορεί να είμαστε υπέρ της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών στα πανεπιστήμια ή υπέρ του ασύλου αλα καρτ και μόνο για τις δικές μας ιδέες.

  17. Ναι, ρίχνουμε αβγά εάν οι υπόλοιποι φοιτητές λοιδωρούνται συστηματικά από κάποιον και υβρίζονται από τα μήντια του Λαμπρακιστάν και του Αλαφουζιστάν ως μπάχαλοι άξεστοι αγράμματοι κλπ Το γιαούρτι τώρα δι-και-ώ-νε-ταί! Γιαούρτι for ever. Εάν πρέπει σε όλους να απαντάμε με “επιχειρήματα” τα οποία φυσικά δεν ακούγονται ποτέ από τα μήντια σε ποιον ακριβώς θα έριχνες γιαούρτι; Εγώ θέλω να ζητήσω να μιλήσω ελεύθερα στην καθημερινή Γίνεται; Ή μόνο οι φίλοι του Ευφραίμογλου μπορούν;

  18. Από την άλλη όμως το ρίξιμο αβγών ενισχύει την επιχειρηματολογία των “μήντια του Λαμπρακιστάν και του Αλαφουζιστάν περί μπάχαλων, άξεστων, αγράμματων με αποτέλεσμα να χάνεις ακομη περισσότερο στη μάχη της “κοινής γνώμης” (η οποία θα παραδεχτώ είναι ήδη μισοχαμένη δεδομένου του ποιος ελέγχει τα mass media). Μπορείς να στείλεις γράμμα στη καθημερινή με τις απόψεις σου, σχολιάζοντας για παράδειγμα΄κάποιο άρθρο που έχει γράψει ο μανδραβέλης. Εάν θα δημοσιευτεί ή όχι δεν γνωρίζω. για φαντάσου όμως να ελάμβανε η καθημερινή όχι 1 ή 2 αλλά χιλιάδες τέτοια γράμματα….Μπορείς ακόμα να στείλεις ενυπόγραφες επιστολές με τις θέσεις σου σε δημοσιογράφους και “δημοσιογράφους” αφού οι περισσότεροι παραθέτουν τα emails τους στα κείμενά τους.

    Τέλος, προσωπική μου γνώμη είναι οτι η “συναισθηματικά φορτισμένη” αβγουλομαχία προδίδει τελικά αδυναμία και όχι δύναμη. Θυμίζει την “ανισχυρη λύσσα” και εκδικητικότητα μικρών παιδιών που τα μάλωσαν και αυτά αντιδρούν με το γνωστό “έτσι λοιπόν; να και συ για να μάθεις”. Ας είναι…επειδή βλέπω ότι υπάρχει πλήρης διάσταση απόψεων στο πώς αντιδρούμε σε όλα αυτά, νομίζω ότι καλό είναι σταματήσουμε εδώ τη συγκεκριμένη κουβέντα…
    Χαιρετώ

  19. @Alex

    Αυτοί που σπέρνουν ανέμους, τελικά θερίζουν θύελλες, ή η ανοχή στον καθημερινό βιασμό και υποβιβασμό συνειδήσεων και νοημοσύνης (όπως γίνεται από τα ελληνικά media) έχει τα όρια της, που για ορισμένους δυστυχώς είναι στενότερα.

    Είμαι – και αυτό το λέω κατηγορηματικά- κατά της χρήσης οποιασδήποτε μορφής βίας (αν η εκτίναξη αυγών ή ζαρζαβατικών αποτελεί μορφή βίας…) απέναντι στους εκπροσώπους των φασιστικών media, είτε πρόκειται για ιδιοκτήτες, είτε για τους jeune premier των ειδήσεων, είτε για νεροκουβαλητές, όταν αυτοί αποφασίζουν να αφήσουν τη ζεστασιά των τηλεοπτικών παραθύρων ή της στήλης τους, προς αναζήτηση διαλόγου με τις μάζες που χειραγωγούν.

    Αιτιολογώ και δικαιολογώ, όμως, απόλυτα τέτοιες μορφές βίας, ως κάτι προσδοκούμενο, ως αποτέλεσμα του «συναισθηματικού φορτισμού» που ανάφερες. Η δράση προκαλεί πάντοτε αντίδραση και εδώ μιλάμε για πλέον «ασύμμετρες» και εξοργιστικές δράσεις και όχι βέβαια για κάποιον πολιτισμένο διάλογο διάφορων πόλων της κοινωνίας επί ίσοις όροις. Μιλάμε για μιαν αντίδραση (έστω περιθωριακή) απέναντι σε κάποια ξεδιάντροπης κατάχρησης μέσων πληροφόρησης και εξουσίας.

    Τα ελληνικά media, αφού καταπάτησαν φάσματα συχνοτήτας και βουνοκορφές, αφού αρπάζουν ό,τι μπορούν από τον κρατικό προϋπολογισμό και κοινοτικά προγράμματα, αφού ανάπτυξαν στο έπακρο και για αμοιβαίο όφελος στις πλάτες του λαού ύποπτες διαπλοκές και συναλλαγές, αφού χρησιμοποιούνται ως πλατφόρμες ικανοποίησης πολιτικών φιλοδοξιών της κάθε μετριότητας, χειραγωγούν και αλλοιώνουν την πολιτική και πνευματική υπόσταση του ατόμου σε καθημερινή βάση.

    Κάποιες ομάδες, περιθωριακές ή μη, είναι λογικό σε αυτό το θέατρο να αντιδράσουν με ανορθόδοξο τρόπο. Ας ελπίσουμε να μη συμβούν χειρότερα.

  20. Ααα, ευτυχώς που μας το εξηγησες ρεμπελε, κοτνέψαμε να σε παρεξηγησουμε.

  21. […] την κοινή γνώμη, αν αποτελώ ένα μέρος της. Μάλιστα όταν του την πέφτουν και τα δύο άκρα (αριστερά και δεξιά) αυτό μου τον κάνει […]

  22. Erratum στον σύνδεσμο του σχολίου μου #8.

    …Είναι σαν τους Χριστιανούς κολλεκτιβιστές τους Μωαμεθανούς κολλεκτιβιστές αλλά και πολλούς Αθεους κολλεκτιβιστές , οι οποίοι, εφόσον υπάρχει μία και μόνο κεντρικά αποφασισμένη διδακτέα ύλη στα σχολεία,…

    Ο αυτόματος σύνδεσμος δεν φαίνεται να λειτουργεί,

    Οποιος ενδιαφέρεται μπορεί να πάει στο
    http://www.ndimou.gr/newsarticle_gr.asp?news_id=391
    και μετά κλικ στο σύνδεσμο για την ομιλία περί: «αντίσταση στην θεωρία της εξέλιξης»

  23. Αντιεξουσιαστές και ακροδεξιοί η ίδια όψη του νομίσματος.
    Το μόνο που διαφέρει στις πρακτικές τους είναι οι πολιτικοί τους καθοδηγητές.

    Στην Ελλάδα βέβαια οι αντιεξουσιαστές έχουν μεγαλύτερη αποδοχή λόγω του ότι υπήρξε κατά το παρελθόν χούντα. Εάν είχε υπάρξει σταλινικό καθεστώς τα πράγματα θα ήταν αντίστροφα.

    Κατά τα άλλα…

  24. Κάποιοι θεωρούν σωστή την άσκηση βίας (πετώντας αυγά κτλ) απέναντι σε όσους έχουν διαφορετικοί απόψη από τη δική τους. Τους λυπάμαι. Μην πτοείστε κ. Μανδραβέλη, συνεχίστε να αρθρογραφείτε για μια ανοιχτή κοινωνία και για τη σημασίας της ανοχής στη διαφορετική άποψη σε μια δημοκρατική κοινωνία.

  25. Διόρθωση: διαφορετικοί -> διαφορετική

  26. Και όμως για τα αυγά ως πράξη βίας δεν μιλάει κανείς.
    Ξεκινάει ο Μανδραβέλης να γράφει για σύντμηση ακροαριστεράς με ακροδεξιά και ο άλλος στον κόσμο του. Ασχολείται με το τι είπε πέρυσι για τον Θορώ και τον Έμερσον. Ψευτοδιανοουμενίστικοι αντίλογοι. Για να δείξει τι; Ότι ο Μανδραβέλης είναι αλήτης ρουφιάνος δημοσιαγράφος. Wow. Και ο άλλος απαντάει. Για τον Θορώ και τον Έμερσον.

    Αυτή η διαλεκτική δεν διαφέρει σε τίποτα από την “τιποτολογία” των τεχνικών της εξουσίας που αναφέρθηκε και παραπάνω. Πρέπει να μάθουμε όταν μιλάμε να αναφερόμαστε στα λεγόμενα του άλλου και όχι στην ιδιότητα του. Αλλιώς ο αντίλογος, αν είναι έξυπνος, μπορεί να σε μηδενίσει ή να μηδενίσει την κουβέντα.

    Για μένα ο αντιεξουσιαστής θα έπρεπε, επειδή ακριβώς δεν αναγνωρίζει καμία εξουσία, να μιλάει εξίσου νηφάλια και σοβαρά με ένα ζητιάνο όπως και με έναν δημοσιογράφο ή πολιτικό. Και φυσικά να μην πετάει αυγά. Ούτε καν βρισιές. Γιατί και αυτό πράξη εξουσίας είναι.

    Όσον αφορά το κείμενο του κ.Μανδραβέλη, φυσικά διαφωνώ βαθύτατα, αλλά προφανώς το έγραψε “εν βρασμώ ψυχής” που λένε.

    1) Αν έχεις δυο εχθρούς κ. Μανδραβέλη δεν συνεπάγεται ότι αυτοί οι δύο είναι “φίλοι” ή τελοσπάντων σε μισούν για τον ίδιο λόγο και με τον ίδιο τρόπο. Η παράθεση των δηλώσεων που κάνατε είναι λαϊκίστικη και πράγματι νεατερντάλια. Λέτε: “Δεν είναι απλώς μια εκπληκτική η σύμπτωση νεατερντάλιων απόψεων”. Εγώ στις 2 δηλώσεις δεν διέκρινα καμιά άποψη εκτός ίσως από το αόριστο “είναι εναντίον του Εθνικισμού”. Οπότε για ποια σύμπτωση απόψεων μιλάμε;

    2) Το να πετάς αυγά είναι μεν μια πράξη βίας αλλά κρύβει και έναν συμβολισμό. Πολύ πρωτόγονο βέβαια, αλλά συμβολισμό. Είναι το ίδιο με τα καδρόνια και τους σιδερολοστούς; Μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Τα αυγά απλά βρωμάνε. Οι σιδηρολοστοί, τα στιλέτα και τα βιτριόλια σε στέλνουν στο νοσοκομείο. Αν αρχίσουμε να θεωρούμε τις πρακτικές ίδιες υπάρχει ο μεγάλος κίνδυνος να δημιουργήσουμε και νόμους που να τις θεωρούν ίδιες. Αυτές οι απλοποιήσεις είναι επικίνδυνες.

    Σαν επίλογο να πω ότι έχω βαρεθεί να ακούω ανθρώπους της γενιάς σας ή μεγαλυτέρων να κάνουν σαν να “πέφτουν από τα σύννεφα” επειδή έφαγαν ένα αυγό. Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν ανεβήκατε/με στα σύννεφα για να πέσουμε από αυτά.

    Συγνώμη για το κατεβατό.
    Φιλικά
    Fivos

  27. @rebel

    συμφωνώ απόλυτα με την ανάλυσή σου, ιδιαίτερα ως προς τα ΜΜΕ και το ρόλο τους. Απλώς, όχι μόνο δε βλέπω πρακτικό όφελος από αυτού του είδους τις αντιδράσεις αλλά πολύ συχνά βλέπω ότι έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα, π.χ. “αντιτρομοκρατικούς” νόμους, νόμους για κουκούλα και περιύβριση αρχής, ποινικοποίηση διαδηλώσεων, απεργιών και καταλήψεων, περεταίρω συντηρητικοποίηση της κοινωνίας κλπ. Γιατί νομίζω θα συμφωνήσεις μαζί μου ότι το σύστημα θα κλονιζόταν πολύ περισσότερο από γενική απεργεία και εκατοντάδες χιλιάδες στους δρόμους παρά από το σπάσιμο μερικών δεκάδων μαγαζιών στο κέντρο της Αθήνας από λίγες εκατοντάδες κουκουλοφόρους. Και το σύστημα έχει ιδιαίτερη προτίμηση στο δεύτερο μιας και οδηγεί τους πολίτες (αγανακτισμένους και μη) προς τη συντήρηση και τη δεξιά παρά στο πρώτο.

  28. Συμφωνώ επί της αρχής με τον Άλεξ ως προς το άσκοπο της επίθεσης με αυγά στον κάθε Μανδραβέλη, αν και συναισθηματικά τέτοιες ενέργειες μου δημιουργούν αγαλλίαση. Από την άλλη βέβαια θα μου άρεσε αν άκουγα ότι ο κος Μανδραβέλης και ο κάθε αντίστοιχος μίσθαρνος κονδυλοφόρος κατάφερνε να μπαίνει σε ένα πανεπιστημιακό αμφιθέατρο, να ανέπτυσσε τις θέσεις του, να δεχόταν έναν τεκμηριωμένο αντίλογο και στο τέλος να εισέπραττε μονάχα αποδοκιμασίες και τίποτα παραπάνω. Θα αποτελούσε την ολοκληρωτική του απαξίωση και απογύμνωση μία τέτοια διαδικασία. Τώρα όμως με όλα αυτά νομιμοποιείται ως προς το δικαίωμα να υποδύεται τον τιμητή της ελευθερίας του λόγου, ενώ από την άλλη προωθεί αναλύσεις που το λιγότερο τη νοθεύουν, καθώς ύπουλα διαστρεβλώνουν τις θέσεις της αντίθετης πλευράς και εξιδανικεύουν τις δόλιες σκοπιμότητες που αυτός προασπίζεται. Στα υπόλοιπα συμφωνώ απόλυτα με ρέμπελ και δηλητηριώδη πασόκο: η ολοκληρωτική κυριαρχία μισής ντουζίνας φεουδαρχών του τύπου έχει κατακλύσει το χώρο των ΜΜΕ με έμμισθα παπαγαλάκια που καταργούν κάθε έννοια σφαιρικής και αμερόληπτης ενημέρωσης. Επαφίεται μόνο στη φιλομάθεια μερικών ανήσυχων πνευμάτων η ανακάλυψη της αλήθειας και η εμβάθυνση στα γεγονότα, που όμως αρκούν, στην εποχή του ίντερνετ, να ξεσκεπάσουν τη διαχρονική διαστρέβλωση της αλήθειας από τη των λακέδικη ιντελλιγκέντσια του κάθε σάπιου συστήματος.

  29. Τα αβγά πράξη βίας; Τι διαβάζουμε εδώ μέσα ρε παιδί μου. Ου την ψωνίσεις. Ου θεωρήσεις εαυτόν υπεράνω όλων των άλλων που τρώνε γιαούρτια. Ου γλύψεις την εξουσία. Στην αυταρχική Ρωσία ο τσάρος καθόταν και άκουγε τον δια Χριστόν σαλό που τον έβριζε. Γιατί ήξερε ότι είτε βασιλιάς, είτε ζητιάνος το ίδιο είμαστε όλοι. Σήμερα φτάσαμε στο σημείο να έχουμε τους άρχοντες και τους αρχόμενους. Έτσι δεν έλεγε ο φασίστας Σμίτ; Οι άρχοντες μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. Οι αρχόμενοι πρέπει να ακούνε παθητικά σαν καλά παιδιά και να μην εξευτελίζουν την εξουσία. Τζιζ κακό! Και να κάνουν μια αίτηση μπας και εισακουστούν αν θέλει και ευδοκήσει ο πολυχρονεμένος Παντισάχ. Αν πειστεί και αν θέλει και αν κρίνει ότι χρειάζεται να τροποποιήσει την θέση που διακυρήσσει από κανάλια και εφημερίδες που πληρώνουν όλοι. Αν θέλει τελικά να μας κάνει και την χάρη να μην ασχολείται με εμάς. Αλλά μόνο ως χάρη. Γιατί αν του πούμε του Μανδραβέλη και του κάθε Μανδραβέλη πάρε τον πούλο εμείς είμαστε οι βίαιοι και οι κακοί. Όποιος θυμώνει έχει άδικο. Σωστά;

    Ψευτοδιανοούμενος όποιος διαβάζει, βγάζει άρθρα και βιβλία και δεν τσιτάρει απλά την Wikipedia για ένα ημιαμόρφωτο κοινό που θεωρεί κακό πράγμα να διαβάζεις βιβλία και να ξέρεις πέντε πράγματα παραπάνω από σένα. http://www.paper-bookland.gr/books.asp?action=author&authorID=62784 Κοινό που φθονεί την μόρφωση και όσους πάνε στο πανεπιστήμιο. Που διαβάζει μόνο άρλεκιν. Διανοούμενος αυτός που συμφωνούμε μαζί του και μας επιβεβαιώνει και μας γλύφει και δεν μας βγάζει από την διανοητική μας βόλεψη. Φαίνεται κάποιος έπεσε στο λεξικό του εξυπνακίστικου λόγου όταν ήταν μικρός http://www.books-in-greek.gr/booksingreek/product.asp?pf_id=eipan1.jpg&pr_type=inner Δώστε σκουπίδια στον λαό! Αυτό δεν θέλει;

  30. Ο Μανδραβέλης διαβάζει Indymedia αφού παρέθεσε σχόλιο στην εφημερίδα του Αυτό πώς του ξέφυγε;

    Πάσχο, για τα αυγά μας είπες,για τα επιχειρήματα;;; 6:03μμ, Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009

    Για τα επιχειρήματα πότε θα μας πείς;;;Για τα επιχειρήματα λέω, που έφερε ο Δεσποινιάδης στην απάντηση που έδωσε στο άρθρο σου για τον Θορώ,δεν θα πείς κάτι;;;

    Για επιχειρήματα λέμε,όχι για αυγά.

    Θα απαντήσει ο Μανδραβέλης στο άρθρο που τον ξεφτιλίζει; Είναι τα αβγά δυνατότερα από τα επιχειρήματα; Έχει επιχειρήματα καν ο Μανδραβέλης; Stay tuned same bat-hour same bat channel

    Μετά από μια βδομάδα που βγήκε το άρθρο του Δεσποινιάδη στο Indymedia γιατί στο περιοδικό Πανοπτικό έχει βγει εδώ και κανά χρόνο απάντηση δεν έχουμε δει Προφανώς ο Μανδραβέλης δεν γουστάρει και πολύ να απαντάει στα επιχειρήματα Αν γούσταρε θα το είχε κάνει εδώ και κανά χρόνο Και μετά γκρινιάζουν κάποιοι γιατί ρίχνουν αβγά αντί για επιχειρήματα στον Αλαφούζο

  31. Εντάξει κ. Δεσποινιάδη. Τώρα που μας δείξατε και τα βιβλία που έχετε γράψει, μπορούμε (εμείς το “Κοινό που φθονεί την μόρφωση” ΣΑΣ) να γυρίσουμε στο θέμα της βίας;

  32. ΠΑΣΟΚ-poisonous καταλαβαινεις, υποθετω, πως οι αρλουμπες (καθως και τα φασιστικα σου feelinigs) μενουν αναπαντητα επειδη ακριβως ειναι πολυ αρλουμπες….

  33. @ΠΑΣΟΚ-poisonous

    Περιπλανιέμαι πολλά χρόνια στο διαδίκτυο και έχω διαβάσει πολλούς Νεάντερτναλ, οι οποίοι ενώ με το που αρχίζουν να γράφουν τους την πέφτουν όλοι, αυτοί ποτέ δεν καταλαβαίνουν πόσο αντιπαθητικοί είναι και ποτε δεν συνειδητοποιούν πόσο καταγέλαστα είναι όσα γράφουν. Προφανώς αυτό έχει να κάνει με την εξέλιξη! Φίλε, είσαι μακράν ο χειρότερος όσων έχω διαβάσει.. Είναι προφανές για όσους δεν είσαι σε ημικτηνώδη κατάσταση ότι ο εγκέφαλος σου είναι απολύτως υποτυπώδης με ελάχιστους νευρώνες και μπροστά σου ο Κουτσόγιωργας και ο Λαλιώτης (επειδή είσαι και ΠΑ.ΣΟ.Κ. τρομάρα σου!!!) είναι τέρατα μόρφωσης, ευγένειας και οξυδέρκιας. Οπότε, δε σε ξεσυνερίζομαι, έχεις πραγματικά το ακαταλόγιστο! Λυπηρό βέβαια που δε θα καταλάβεις ποτέ πως ο λόγος που όλοι στο τέλος όλοι σου λένε “Ναι..” είναι επειδή νιώθουν ένα συναίσθημα πολύ οικείο σίγουρα στους οικείους σου.. Τον οίκτο.

  34. Οι αρλούμπες του Μανδραβέλη δεν μπορούν να μένουν αναπάντητες. Συνέχεια λέτε παπαριές για το πώς πρέπει να απαντάς σε κάποιον με επιχειρήματα και όχι με αβγά. Η εντιμότητα επιβάλλει όταν λες μαλακίες και ταΐζεις εξυπνάδες http://www.books-in-greek.gr/booksingreek/product.asp?pf_id=eipan1.jpg&pr_type=inner σε ημι-αμορφωτους να ανασκευάζεις. Το έκανε αυτό ο Μανδραβέλης; Τα αρχίδια μου έκανε. Παίζει την πάπια. Να ψαρεύει γνώμες αναγνωστών ξέρει από το Indymedia. Να απαντάει δεν ξέρει παρά μόνο όταν είναι να παρουσιάζει τον εαυτό του νικητή

    Κάτι τελευταίο Φασιστάκια κόφτε τις πολλές μαλακίες με αρχαιοελληνικά ψευδώνυμα Το ποιοι είστε είναι γνωστό Αφού δεν γουστάρετε τα βιβλία και την μόρφωση και το ξέρουν όλοι Πηγαίντε να δείρετε κανένα μετανάστη και αφήστε το διαδίκτυο για τους εγγράματους

  35. “Συμφωνώ επί της αρχής με τον Άλεξ ως προς το άσκοπο της επίθεσης με αυγά στον κάθε Μανδραβέλη, αν και συναισθηματικά τέτοιες ενέργειες μου δημιουργούν αγαλλίαση.”

    Μήπως σου δημιουργούν και τίποτε άλλο; Καμιά ανατριχίλα σε κάποια ευαίσθητη περιοχή; Καμιά αθέλητη εξαγωγή σωματικών υγρών;
    Από ποιο sanctuary τό’σκασες ρε ταλιμπάν;

    Πασόκε, εκπροσωπείς επάξια το ήθος του κινήματος οπότε δεν έχω να συμπληρώσω κάτι.

  36. Ντροπή μου! Αλλά καταρχάς ποιος σου είπε ότι είμαι πασόκος; Με την Ντόρα Μπακογιάννη είμαι και πήγα και ψήφισα Ντόρα την Κυριακή Και είμαι εγώ και είμαστε και άλλοι 10 ψήφοι στο σπίτι και ψηφίζουμε πάππου προς πάππου δεξιά και παίρνω και καθημερινά την καθημερινή Μην λες πολλές ******** λοιπόν γιατί όταν φτιάξεις κόμμα με τον Ανδριανόπουλο δεν θα πάρεις ούτε ψήφο από μένα Στον Αντωνάκη θα την ρίξω δαγκωτή και είναι 10 ψήφοι αυτοί και τότε εσύ θα ασχολείσαι πάλι με τα *********

  37. Χαχα, κι εγώ ψηφίζω Λεβέντη, (Βασίλη).
    Άι πάγαινε ρε σαχλαμάρα, είσαι κλινική περίπτωση.

  38. Καλά, δεν περίμενα να ψηφίζεις κάτι πιο σοβαρό. ΟΑΚΚΕ να ψηφίζεις. Θα σε εκφράζει καλύτερα. Επανερχόμενοι από τα πουτσοχύματα που αρέσουν τόσο πολύ στον pasok-apateonus, ο Μανδραβέλης πότε θα απαντήσει με “επιχειρήματα” για την πλαστογραφία που έκανε στον Θωρό; Έχουν περάσει τόσες μέρες από την δημοσίευση στο Indymedia, και ένας χρόνος από την δημοσίευση στο περιοδικό. Το Indymedia το διαβάζει και απαντάει. Για την πλαστογραφία πότε θα απαντήσει;

  39. Τι έγινε, αργεί ο διορισμός κι έχεις τέτοιες πίκρες;
    Μην ανησυχείς η νέα διακυβέρνηση κάπου θα σε βολέψει, ρώτα και τον sanctuary τόσα άσυλα υπάρχουν.

  40. Τι έγινε με σένα; Ξεκόλλησες από τα ****** μετά το ατύχημα που είχες; Τεσπά, εμάς τους φανατικούς Ντορικούς μας έκοψε το βαθύ ΠΑΣΟΚ μαζί με τον φίλο μου τον Κουτούπη. Του τα έλεγα βέβαια στην σελίδα του να μην λέει τέτοια πράγματα γιατί μπορεί να πιστεύουμε ότι “με το ΠΑΣΟΚ όλα θα γίνονται με διαφάνεια… Θα κονομήσουμε… γουστάρω πολύ” αλλά δεν μπορούμε να το λέμε
    http://www.tempotv.gr/index.php/indexing/36-2009-03-11-13-06-41/598–facebook-q–.html
    Ανδρέα πρόσεχε του έλεγα. Τίποτα αυτός. Εκεί τον χαβά του. Μέχρι και οι αστείοι οπαδοί του Λεβέντη θα διοριστούν. Εμείς πουθενά. Τον Μάρτιο θα έχουμε ξανά εκλογές. Αν ο Σαμαράς μου υποσχεθεί ότι θα με διορίσει μπορεί να ψηφίσω αυτόν. 5,5 χρόνια φάγαμε καλά, δεν λέω.

    Τεσπά, να επανέλθουμε στο θέμα μας. Έχουν περάσει τόσες μέρες και ο Μανδραβέλης πουθενά; Δεν θα απαντήσει με “επιχειρήματα”;

  41. Πασόκ-πανάσχετους στο σχόλιο 36 “άλλοι ψήφοι” αγραμματάκο? Ετσι λες?

  42. Μια γνώμη από ειδικό και όχι από αναγνώστη της καθημερινής
    http://sarantakos.wordpress.com/2009/06/04/kalpes/#comment-6319
    http://sarantakos.wordpress.com/2009/06/04/kalpes/#comment-6320

    Τι έγινε ρε παιδιά, ο Μανδραβέλης ακόμα να απαντήσει με “επιχειρήματα” για την νοθεία του στον Θωρό;

  43. @$!%&%***@#$%%^^^”¨<<΅##Ε##ΕΕΤΡΡΡΡ$$%^^^

  44. Nievskii, φοβερό πνεύμα, γελάσαμε πολύ σήμερα

  45. χμ…
    υπάρχει συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο / κανονισμός για το ποιός έχει δικαίωμα πρόσβασης στα δημόσια κτίρια των ελληνικών κρατικών πανεπιστημίων?

    Πρέπει κανείς να έχει πρόσκληση από συγκεκριμένο αριθμό κρατικά διορισμένων φοιτητών / διδασκόντων, αμοιβομένων εκ του δημοσίου χρέους (με την συνδρομή του φορολογουμένου εργαζομένου στον ιδιοτικό τομέα), ώστε να πάει εκεί και να παρουσιάσει τις απόψεις του?

Σχολιαστε