Το πρόβλημα δεν είναι η φοροδιαφυγή αλλά οι δαπάνες

Νοέ 4th, 2009 | | Κατηγορία: Ελλάδα | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

Ο κ. Προβόπουλος πρόσφατα είπε, ότι το έλλειμμα “θα αγγίξει ή θα ξεπεράσει το 12%”, ενώ υπάρχει και περίπτωση να δούμε και 14% έλλειμμα. Σε απόλυτους αριθμούς, το ταμειακό έλλειμμα είναι περίπου 25 δις ευρώ στο εννιάμηνο, ενώ πολλοί κάνουν λόγο ότι θα αγγίξει τα 30 δις ευρώ μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Οι τελευταίες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για συρρίκνωση του ΑΕΠ της Ελλάδος κατά 1,5% για το 2009. Το ΑΕΠ το 2009 θα διαμορφωθεί στα επίπεδα των 250 δις έναντι στόχου 260 δις στον προϋπολογισμό στην αρχή της χρονιάς. Το συνολικό χρέος της κεντρικής κυβέρνησης είναι ένα αίνιγμα, καθώς κανένας μέχρι σήμερα δεν μπορεί να δώσει ένα ακριβές νούμερο. Η ΤτΕ είπε ότι θα έχει αναλυτικά δεδομένα σε λίγο καιρό, αλλά επίσημα το χρέος μέχρι τον Ιούνιο έχει διαμορφωθεί στα 292 δις. Ο δε κ. Δούκας πριν από 5 μήνες είπε ότι το πραγματικό χρέος είναι 317 δις!!!

Τώρα, αν υποθέσουμε ότι το χρέος θα διαμορφωθεί στα 300 δις στο τέλος του 2009 και κάνουμε μια απλή διαίρεση, θα διαπιστώσουμε ότι το συνολικό χρέος, είναι τουλάχιστον, στο 120% του ΑΕΠ. Αν σε αυτό προσθέσουμε τις επιστροφές ΦΠΑ που χρώστα το κράτος στις επιχειρήσεις και τις οφειλές προς τους προμηθευτές (κατασκευαστικές, φαρμακευτικές κτλ.), τότε το πραγματικό χρέος εκτοξεύεται άνετα πάνω από το 130% του ΑΕΠ!

Οι ελληνικές κυβερνήσεις εδώ και πολλά χρόνια, μας λένε ότι το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει πολύ μεγάλη φοροδιαφυγή και, άρα, υστέρηση εσόδων. Η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική. Ως ποσοστό του ΑΕΠ, τα συνολικά φορολογικά έσοδα της Ελλάδος είναι στο 33.5%

Με το ταμειακό έλλειμμα τουλάχιστον στα 25 δις, η καινούρια κυβέρνηση δεν έχει καθόλου περιθώρια για ελιγμούς. Στον προϋπολογισμό του 2009, οι άμεσοι φόροι είναι 26,7 δις. Το έλλειμμα, δηλαδή, είναι το 100% των άμεσων φόρων. Είναι δυνατόν να καλυφθεί το έλλειμμα μόνο από αυξήσεις φόρων; Σε επιστολή προς τον κ. Παπαθανασίου, ο πρόεδρος του Eurogroup Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ τονίζει ότι δεν είναι δυνατόν το έλλειμμα να καλυφθεί μόνο με έκτακτα μέτρα και την αύξηση των εσόδων, αλλά προϋποθέτει και μείωση των δαπανών.

Οι ελληνικές κυβερνήσεις εδώ και πολλά χρόνια, μας λένε ότι το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει πολύ μεγάλη φοροδιαφυγή και, άρα, υστέρηση εσόδων. Η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική. Ως ποσοστό του ΑΕΠ, τα συνολικά φορολογικά έσοδα της Ελλάδος είναι στο 33.5% (Στοιχεία 2007). Τα αντίστοιχα νούμερα των ΗΠΑ είναι 28,2% και της Ιαπωνίας είναι 27,4%. Τα φορολογικά έσοδα του Καναδά είναι στα ίδια επίπεδα με της Ελλάδος. Μόνο στις πιο ανεπτυγμένες οικονομίες αυτό το νούμερο προσεγγίζει το 40%, με τη Δανία να είναι στο 50%. Αλλά αν συγκρίνουμε την Ελλάδα με τις λιγότερο ανεπτυγμένες οικονομίες, τότε τα φορολογικά έσοδα στην Ελλάδα είναι αρκετά μεγάλα. Το πρόβλημα στην Ελλάδα δεν είναι τα έσοδα, δεν είναι η φοροδιαφυγή και δεν είναι η μαύρη οικονομία. Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι οι δαπάνες. Ναι μεν είχαμε κατακόρυφη μείωση εσόδων σε αυτή την κρίση, αλλά το πρόβλημα των δαπανών δεν είναι μεμονωμένο φαινόμενο του 2009, αλλά των τελευταίων 20 ετών.

Λίγοι στην Ελλάδα αντιλήφθηκαν ότι η Ολλανδία με μόνο 66% χρέος ως προς το ΑΕΠ, έχει λάβει πρωτοβουλίες για μείωση των κρατικών δαπανών κατά 20%. Η αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης και οι κοινωνικές παροχές είναι ο στόχος. Στην Ιρλανδία έχουν σκοπό να μειώσουν τις δημόσιες θέσεις εργασίας και τα κοινωνικά επιδόματα. Στη Σερβία αποφάσισαν να μειώσουν τις δημόσιες θέσεις εργασίας κατά 14.000. Οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης μας περιμένουν στη γωνία. Αν τα οικονομικά δεδομένα της ελληνικής οικονομίας χειροτερεύσουν, τότε η υποβάθμιση είναι δεδομένη. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος δανεισμού θα αυξηθεί.

Ήδη πληρώνουμε 4-6% τόκο στο χρέος μας. Αν υποβαθμιστούμε, αυτό θα ανέβει κατά πολύ. Ως ποσοστό των κρατικών δαπανών, οι τόκοι είναι περίπου στο 20%. Αλλά τούτο διότι έχουμε τα χαμηλότερα επιτόκια στην ιστορία. Αν τα επιτόκια ανέβουν (μεγάλη πιθανότητα εντός του 2010), τότε αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί. Το 2009 ήταν μία πολύ δύσκολη χρονιά για τις επιχειρήσεις, όσον αναφορά την κερδοφορία τους. Ο κόσμος είναι κουμπωμένος και ψωνίζει, πλέον, μόνο τα απαραίτητα. Η μείωση στην οικοδομική δραστηριότητα τους πρώτους επτά μήνες ήταν 15,8%, με τις οικοδομικές άδειες μειωμένες κατά 25,7% (οι οικοδομικές άδειες είναι leading indicator για το τι μας περιμένει του χρόνου). Η βιομηχανική παραγωγή μειώθηκε κατά 9,7% σε σχέση με πέρσι και έχει μειωθεί επιπλέον 2,7% το 2008-2007.

Ακόμα και σήμερα, όμως, είναι δυνατόν να αντιμετωπιστεί το θέμα, αλλά από την πλευρά των δαπανών, και όχι από την πλευρά των εσόδων. Αυτό, όμως, για τους Έλληνες πολιτικούς και συνδικαλιστές είναι ένας εφιάλτης

Νομίζει η σημερινή κυβέρνηση ότι είναι δυνατόν να αυξηθούν τα έσοδα σε ένα τέτοιο περιβάλλον; Το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται η ελληνική οικονομία, η ελληνική κυβέρνηση και ο κρατικός προϋπολογισμός δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστούν. Άλλες χώρες μπορούν να έχουν ελλειμματικούς προϋπολογισμούς διότι το δημόσιο χρέος τους ήταν πολύ μικρότερο (η Ιρλανδία πέρσι είχε χρέος μόνο 25% του ΑΕΠ). Η Ελλάδα δεν έχει αυτή την πολυτέλεια.

Ακόμα και σήμερα, όμως, είναι δυνατόν να αντιμετωπιστεί το θέμα, αλλά από την πλευρά των δαπανών, και όχι από την πλευρά των εσόδων. Αυτό, όμως, για τους Έλληνες πολιτικούς και συνδικαλιστές είναι ένας εφιάλτης. Ποτέ δεν έχουν φανταστεί ένα σενάριο όπου θα πρέπει να γίνουν περικοπές δαπανών. Μέχρι τώρα, δεν έχει τολμήσει κανείς να το ξεστομίσει και οι περισσότεροι, μάλλον, δεν το έχουν καν φανταστεί. Η μείωση των δαπανών είναι ο μόνος τρόπος να φτιαχτούν τα οικονομικά του κράτους, έστω και αν αυτό σημαίνει αύξηση της ανεργίας. Ο εφιάλτης για τους Έλληνες πολιτικούς και συνδικαλιστές, μόλις άρχισε.

Γιώργος Καισάριος

————————————————————

Σημειώσεις:
Δημοσιεύτηκε στο newstime.gr στις 16/10/2009

63 σχόλια
Leave a comment »

  1. – Το αιώνιο πρόβλημα καθε Κυβέρνησης είναι η είσπραξις των ήδη ΄θεσμοθετημένων φόρων, είτε λόγω φοροδιαφυγής, είτε λόγω φαροαποφυγής είτε λογω μη υπάρξεως χρημάτων……

    Η υπερ-ενίσχυσις των φοροεισπρακτικών μηχανισμών είναι αμφίβολης αποτελεσματικότητος, και συνήθως προκαλεί διαφθορά, και ανάπτυξη της μαύρης αγοράς.

    Και το ερώτημα είναι : πώς θα ΠΕΙΣΘΟΥΝ οι (περισσότεροι) πολίτες να μην φοροδιαφεύγουν ???
    – Ποιό είναι ένα σύστημα φορολόγησις που θα θεωρηθεί δίκαιο απο τους περισσοτέρους ???
    – Δεν μιλώ για τις «κορόνες» που ακούμε, αλλά για την ενδόμυχη – ίσως υποσυνείδητη – κριτική σκέψι κάθε πολίτη.
    – Οσο κυριαρχεί η νοοτροπία του «ό΄τι αρπάξουμε, απο όσους αρπάξουμε» , η κατάληξις θα είναι να μην έχουνε πλέον να αρπάξουνε τίποτα απο κανέναν…

    Αν και oi λύσεις πάλι υπαρχουν,
    Κάποια προγκρόμ, εναντίον κάποιων κατηγοριών πολιτών, έως ότου – βέβαιότατα – φθάσουμε και στην κατηγορία «πολιτικοί», – απλή , επαναλαμβανόμενη ΙΣΤΟΡΙΑ…….

  2. Τεχνικές λύσεις ὑπάρχουν χωρὶς νὰ κάνουμε τοὺς μισοὺς πολίτες χωροφύλακες τῶν ἄλλων μισῶν.
    Μερικὲς ἁπλὲς προτάσεις :
    1. Καμμία θέση στόν εύρύτερο δημόσιο δέν θά ἀμείβεται μὲ ἀποδοχὲς μεγαλύτερες ἀπὸ τὸ 65% τῶν ἀποδοχῶν σὲ ἀντίστοιχη θέση τοῦ ἰδιωτικοῦ τομέα. Μέχρι νὰ ἐπιτευχθεῖ ἠ σχέση αὐτή, καμμία αὔξηση τοῦ μισθολογικοῦ κόστους στὸ εὐρύτερο δημόσιο. Τὸ 65% τίθεται ὡς βάση διότι στὸ εὐρύτερο δημόσιο οὶ μισθοδοτούμενοι μποροῦν νὰ μὴν ἐργάζονται χωρὶς νὰ κινδυνεύουν νὰ ἀπολυθοῦν.
    2. Ἐναλλακτικῶς, τὸ ποσοστὸ μεταβολῆς τῶν ἀποδοχῶν στὸ εὐρύτερο δημόσιο νὰ ἐγκρίνεται μέ ἐτήσιο δημοψήφισμα παράλληλα μέ τούς συντελεστές φόρου πού θὰ ἀπαιτοῦνται γιὰ νὰ πραγματοποιηθοῦν οἱ ἐν λόγῳ μεταβολές. Ταιριάζει καὶ μὲ τὴν Γεωργάκειο ἀνοιχτὴ διακυβέρνηση.
    3. Καμμία συναλλαγὴ μὲ μετρητὰ ὕψους ἄνω τῶν 10.000 € δὲν άναγνωρίζεται ἀπὸ τὸ κράτος. Συναλλαγές ἄνω τοῦ ποσοῦ τῶν 10.000 € ὑποχρεωτικῶς ἐκτελοῦνται μέσῳ τραπέζης.
    4. Τὸ τραπεζικὸ άπόρρητο καταργεῖται ἔναντι τῆς ἐφορίας. Ὑπάλληλοι τῆς ἐφορίας ποὺ κοινολογοῦν στοιχεῖα τῶν φορολογουμένων ἀπολύονται καί στεροῦνται τῆς συντάξεώς τους.
    5. Ὁ ΦΠΑ πού, βάσει ἀποδείξεων, καταβάλλει κάθε φορολογούμενος ἀναγνωρίζεται, σὲ ἕνα ποσοστό (ἴσως 50%) ὡς καταβολὴ ἔναντι ὀφειλομένου φόρου εἰσοδήματος.
    Ὑπάρχουν ἰδέες. Ἡ ἀνατομικὴ πληρότητα τῶν ἐκλεγμένων ἡγετῶν στὸν χῶρο ὅπου κεῖνται, συνήθως, τὰ ἀναπαραγωγικὰ ὄργανα τοῦ ἀνδρικοῦ σώματος εἶναι τὸ ζητούμενο.

  3. «Σύμφωνα με την Επιτροπή, η επιδείνωση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι τα κρατικά έσοδα αποδεικνύονται για το 2009 κατά 3,5% μικρότερα, ενώ οι δαπάνες κατά 2,5% μεγαλύτερες. Η Επιτροπή υπογραμμίζει ότι αυτό οφείλεται στην αδυναμία των μηχανισμών είσπραξης των φόρων στην Ελλάδα αλλά και στο γεγονός ότι δεν δίνονται στους πολίτες κίνητρα για να είναι φορολογικά συνεπείς. »

    Τελικά, ποιος έχει δίκιο? Η Commission ή ο Καισάριος?

  4. rebel(53),

    Και οι δύο μεν, σαν το ανέκδοτο του χότζα, αλλά – μην ξεχνάμε – «ουκ΄αν λάβεις παρα του μη έχοντος».
    – Με άλλα λόγια, όταν ακούω οτι με τόση φορολογία θα πάρουν τόσα απο τόσους, δεν ξέρω άν είναι πανείβλακες ή μας κοροϊδεύουν, δεδομένου οτι – λόγω ακριβώς της αναμενομένης φορολογίας – η πίττα θα συρρικνωθεί……….και θα μείνουν με την γλώσσα έξω…….

  5. Ἡ Εὐρωπαϊκὴ Ἐπιτροπὴ λέει ὅτι ὅτι δὲν δίνονται στοὺς πολίτες κίνητρα γιὰ νὰ εἶναι φορολογικῶς συνεπεῖς. Συγκεκαλυμμένως δηλαδή λέει ὅτι τὸ κράτος πετᾶ τὰ χρήματα τῶν πολιτῶν γι’ αὐτὸ καὶ οἱ πολίτες δὲν ἔχουν κίνητρο νὰ τοῦ πληρώσουν τοὺς φόρους τους. Ἂν τὸ ἔλεγε καὶ ρητῶς, θὰ βγαίναμε νὰ ποῦμε ὅτι ἡ Εὐρωπαικὴ Ἐπιτροπὴ ἐπεμβαίνει στὰ ἐσωτερικά μας, ὅτι δὲν εἶναι ἐκλεγμένη καὶ πῶς τολμᾶ νὰ ἐπικρίνει τὴν δημακρατικῶς ἐκλεγμένη ἡγεσία τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ καὶ ἄλλα ἠχηρὰ παρόμοια.

  6. 53.rebel@work Νοεμβρίου 11th, 2009 12:44 πμ :

    «Σύμφωνα με την Επιτροπή, η επιδείνωση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι τα κρατικά έσοδα αποδεικνύονται για το 2009 κατά 3,5% μικρότερα, ενώ οι δαπάνες κατά 2,5% μεγαλύτερες. Η Επιτροπή υπογραμμίζει ότι αυτό οφείλεται στην αδυναμία των μηχανισμών είσπραξης των φόρων στην Ελλάδα αλλά και στο γεγονός ότι δεν δίνονται στους πολίτες κίνητρα για να είναι φορολογικά συνεπείς. »

    Τελικά, ποιος έχει δίκιο? Η Commission ή ο Καισάριος?

    Kάνετε λάθος. Ο αρθρογράφος είπε ότι τα έσοδα του κράτους είναι σημαντικά ως έχουν ΚΑΙ αυτό είναι αλήθεια αν ληφθούν υπόψη έμμεσοι (που πληρώνουν όλοι) και άμεσοι φόροι (που πληρώνουν οι μισθωτοί).
    Η ΕΕ ΔΕΝ αναμιγνύεται (προς το παρόν τουλάχιστον) στο ύψος και είδος επιβαλλομένων φόρων από χώρες μέλη. Απλά, λέει, στην προκειμένη περίπτωση ότι οι φόροι που εισπράξατε ή θα εισπράξετε μέχει τέλους έτους, ε’ιναι χαμηλότεροι κατά 3.5% αυτών που ΔΗΛΩΣΑΤΕ ότι θα μπορέσετε να εισπράξετε.
    Με άλλα λόγια είναι επιτιμητική των δημοσιονομικών λογιστικών της Ελλάδος ΧΩΡΙΣ να παίρνει θέση στο αν οι φόροι της Ελλάδος είναι υψηλοί ή χαμηλοί, δίκαιοι ή άδικοι.

    Μεγάλη η διαφορά

  7. Να προσθέσω ότι σωστά μεν οριοθετεί την παρατήρηση της ΕΕ ο Κώστας Α. Χασαπογιάννης, ότι δηλαδή πρόκειται για παρατηρήσεις επί των δικών μας επισημάνσεων και διαφορών και όχι επί του περιεχομένου αλλά ας μην είμαστε και αφελείς…

    Δεν θα ασχολιόντουσαν αν η ουσία δεν τους ενοχλούσε…

    Να σημειώσω επίσης ότι τα ελλείμματα είναι μεγάλα και σε άλλες χώρες με την Μεγάλη Βρετανία (αν και εκτός ΟΝΕ) πολύ κοντά στο 12% έναντι του ΑΕΠ

    Το θέμα με την Ελλάδα έχει επομένως τη ρίζα του στην αναξιοπιστία και όχι στο υπερβολικό ύψος.

    Επιπλέον, παρά το ότι ο Καισάριος επισημαίνει ότι οι φόροι είναι πράγματι υψηλοί στη χώρα μας και μάλιστα υψηλότεροι από χώρες όπως η Ιαπωνία (δική μου η παρατήρηση) εκεί η παραγωγικότητα του δημοσίου τομέα είναι υψηλή και το κόστος του χαμηλό.

    Προσοχή αναφέρομαι σε έσοδα από εισπραχθέντες φόρους και όχι σε φόρους της ελπίδας που δεν εισπράττονται…

    Εδώ πρακτικά χρησιμοποιούμε τον Δημόσιο τομέα όπως παλιά τον στρατό για να κοροϊδεύουμε την ανεργία…

    Επομένως αν και πρόκειται για συγκοινωνούντα δοχεία με συνεχές feed back ο ογκώδης δημόσιος τομέας καταστρέφει τον λιγοστό παραγόμενο πλούτο…

    Και δεν είναι μόνο αυτό αλλά και το ότι έχει καλλιεργηθεί ένα περίεργο συναίσθημα μεταξύ των πολιτών ότι όλοι πρέπει να βρουν δουλειά και το δημόσιο τους οφείλει δουλειά.

    Ε λοιπόν, το δημόσιο δεν τους οφείλει δουλειά αλλά υπηρεσίες σε καλή ποιότητα.

    Οι άνεργοι ας πανε να βρουν δουλειά και είναι απόλυτα δική τους ευθύνη να τη βρουν…

    Το κράτος ορίζει τους μηχανισμούς διοίκησης και εκπαίδευσης, διαμορφώνει τους νόμους και επιβλέπει την τήρησή τους.

    Όσον αφορά τις μειώσεις δαπανών στον δημόσιο τομέα, τα νούμερα που πήρε μαζί του ο Παπακωνσταντίνου ήταν εμπαιχτηκά της νοημοσύνης των ευρωπαίων…

    Προσωπικά δεν έχει καταλάβει ακόμα γιατί θα δοθεί αύξηση και όχι μείωση στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων.

    Τα χρήματα από τη διαφορά μεταξύ αύξησης και μείωσης να πανε σε παραγωγικές επενδύσεις…

    Όσο αφορά τους δικαστές που συμπεριφέρονται ως κίναιδοι της εξουσίας, αυτούς να τους τσακίσει μισθοδοτικά διότι τα ρετιρέ τους το έχουν παρακάνει…

    Όσον αφορά του ελεύθερους επαγγελματίες, η κατάσταση είναι κωμικοτραγική διότι καμία κυβέρνηση δεν θέλει να παραδεχτεί ότι δεν μπορείς να βάζεις στον ίδιο σάκο τον φτωχό με τον πλούσιο.

    Σήμερα η μεγάλη πλειοψηφία των ελευθέρων επαγγελματιών ψωμολυσσά… και αρκετοί είναι πρακτικά άνεργοι.

    Και όμως το ανόητο, ανάλγητο και συχνά χυδαίο κράτος της Ελληνικής γραφειοκρατίας δεν αντιλαμβάνεται ότι ο ελεύθερος επαγγελματίας που δεν έχει να πληρώσει τις ασφαλιστικές του εισφορές δεν μπορεί να κλείσει την δραστηριότητά του και να την ξανανοίξει…

    Δεν είναι μαγαζί που το ανοίγεις κάθε πρωί και το κλείνεις κάθε βράδυ..

    Πότε οι ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΑΥΤΌ;

    Πότε οι ανόητοι θα το κατανοήσουν αυτό;

    Όσον αφορά τα μαγαζιά, αναφέρομαι στα χιλιάδες μικρομάγαζα, επιβιώνουν απλά επειδή κλέβουν την εφορία παντοιοτρόπως… Αν δεν την έκλεβαν δεν θα επιβίωναν και το ερώτημα είναι να την κλέβουν εις γνώσιν της και να της δίνουν κάποια ή να κλείσουν και η εφορία (δηλαδή το κράτος) να εισπράττει πάπαλα…;

    Το τελευταίο είναι το ποιο σοβαρό και επίκαιρο ερώτημα και το θέτω σαν κουΐζ.

  8. Δεν ξέρω τι λέτε εσείς, εγώ έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στον ΓΑΠ-Καποδίστρια-Ομπάμα. Πάσι Θεού θα κάνει την Ελλάς Περού… Ακόμα και αν χρειαστεί να σταυρωθεί όπως ο άλλος ΓΑΠ, ο επονομαζόμενος και Χριστός.

  9. @ Παναγιώτης Μπαζιωτόπουλος

    Εξαιρετικές παρατηρήσεις.

    Δυό addenda

    1) Re: Αναξιοπιστία
    Μας βλέπουν διπλά αναξιόπιστους. Δηλαδή α) ΑΝΕΝΤΙΜΟΥΣ, απλά ψευτρόνια και β) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΑΣΤΟΙΧΕΙΩΤΟΥΣ, ενόσω τα έκτακτα μέτρα, εξ ορισμού δεν επαναλαμβάνονται ΚΑΙ αφού τα έλαβαν ΟΥΧΙ προς διόθωση χρέους ή ελλείμματος, αλλά για δωρεές σε μιά τάξη φτωχών επί χάρτου, αλλα πλουσίων in fact.

    2) Re: Aνεργία
    Α. Ο λαός των stagiaires και ο λαός γενικά πρέπει να αντιληφθούν ότι οι κυβερνήσεις δεν είναι γραφεία ευρέσεως εργασίας, και μάλιστα με μεθόδους που είναι ΚΑΙ ανήθικες ΚΑΙ παράνομες
    Β. Ο λαός πρέπει να αντιληφθεί ότι οι κυβερνήσεις δημιουργούν προϋποθέσεις, μέσω εξάλειψης της γραφειοκρατίας ΚΑΙ προοδευτικών φορολογικών πολιτικών, που ενθαρρύνουν τις ιδιωτικές επενδύσεις ΚΑΙ μέσω δημοσίων επενδύσεων που ΚΑΙ αυτές μακροπρόθεσμα ευνοούν την ιδιωτική πρωτοβουλία και βελτίωση της ζωής του πολίτη.
    Γ. Ο λαός πρέπει να κατανοήσει, εν τέλει ότι η κυβέρνηση έχει ηθικήν υποχρέωση να εξαλείψει την ΑΝΕΡΓΙΑ. Στην Ελλάδα όμως ΔΕΝ έχουμε ανεργίαν ΑΛΛΑ ΑΕΡΓΙΑΝ – συγκεκριμένα περίπου 500.000 χιλιάδες από παιδιά χωρικών και μικροαστών με νοημοσύνη ΑΜΟΙΒΑΔΑΣ που με το σώνει και καλά έγιναν «διοικητές επιχειρήσεων», «ψυχολόγοι» του Bradford, και «διαιτολόγοι» της Χαροκοπείου Κατωτάτης, ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να ετερεαπασχοληθούν. Δεδομένου ότι έχουμε 1 εκατομμύριο οικονομικούς μετανάστες εκ των οποίων τουλάχιστον 600.000 έχουν καλές εργασίες, η ΧΩΡΑ μας δεν έχει έλλειμμα θέσεων εργασίας, αλλά έλλειμμα θέσεων εργασίας γι’ αυτά που σπούδασαν οι γιοί κιαι οι κόρες των Ελλήνων. Μα την επιλογή, ΑΡΑ ΚΑΙ την ΕΥΘΥΝΗ να γίνει ο γιός τους οδοντίατρος της Ροιυμανίας και η κορούλα γιατρός της Σερβίας είναι ΔΙΚΗ τους.

  10. Να σημειώσω επίσης ότι τα ελλείμματα είναι μεγάλα και σε άλλες χώρες με την Μεγάλη Βρετανία (αν και εκτός ΟΝΕ) πολύ κοντά στο 12% έναντι του ΑΕΠ. Το θέμα με την Ελλάδα έχει επομένως τη ρίζα του στην αναξιοπιστία και όχι στο υπερβολικό ύψος.

    Κανείς θα προσδοκούσε μια περισσότερο προσεκτική ανάλυση από τον κ. Μπαζιωτόπουλο… Το έλλειμμα του προϋπολογισμού είναι μία μόνο πτυχή, σχετικά ελάσσων (in the grand scheme of things), των δημοσιονομικών προβλημάτων της Ελλάδος. Σε αυτό το έλλειμμα πρέπει να προστεθεί το τεράστιο δημόσιο χρέος, το διευρυνόμενο έλλειμμα του ισοζυγίου πληρωμών, οι δομές του ενεργητικού και παθητικού του σκέλους, δευτερογενή ελλείμματα, κτλ., επιπρόσθετα της γενικότερης έλλειψης αξιόπιστων μετρήσεων της μακροοικονομικής κατάστασης και ακριβών στατιστικών στοιχείων και έγκυρων προβλέψεων.

    Σε καμιά άλλη χώρα της Ευρώπης (και του αναπτυγμένου κόσμου, ίσως) τα δημοσιονομικά μεγέθη στο σύνολό και συνδυασμό τους δεν παρουσιάζουν τέτοια αρνητική εικόνα. Τέλος, δεν χρειάζεται να είναι κάποιος φωστήρας των οικονομικών για να διαπιστώσει ότι ένα κράτος με έσοδα περίπου €49.2 δις, δαπάνες €71.4 δις, από τις οποίες γύρω στα €40 δις για τοκοχρεωλύσια, βρίσκεται στα όρια ή πρόθυρα της χρεοκοπίας.

  11. Καλά τὰ λέτε, ἀλλὰ ὅλος αὐτὸς ὁ φαῦλος κύκλος δὲν πρόκειται νὰ σπάσει ὅσο τὸ κράτος πληρώνει τόσους ἀνθρώπους γιὰ νὰ κάαααθονται.

  12. ΑΝΩΝΥΜΟΙ ΑΝΕΡΓΟΙ
    Κίνηση για την δημιουργία θέσεων εργασίας
    μέσα από την ίδρυση σωματείου και συνεταιρισμού ανέργων

    Για τις δραστηριότητες μας ενημερωθείτε από το ιστολόγιο http://anonymoi-anergoi.blogspot.com
    ή επικοινωνήστε μαζί μας anonymoi.anergoi@gmail.com, τηλ. 69 78 157 451, Σαλαμίνα.

    Γιάννης Στεφάνου
    Υπεύθυνος επικοινωνίας

  13. Την Τρίτη 28 Ιουνίου 2011, 8μμ, διοργανώνουμε εκδήλωση στη Σαλαμίνα με θέμα «Η ανεργία και η αντιμετώπισή της» http://anonymoi-anergoi.blogspot.com Ενημερωθείτε.

Σχολιαστε