Το πρόβλημα δεν είναι η φοροδιαφυγή αλλά οι δαπάνες
Νοε 4th, 2009 | Γιώργος Καισάριος| Κατηγορία: Ελλάδα |
Email This Post
|
Print This Post
|
Ο κ. Προβόπουλος πρόσφατα είπε, ότι το έλλειμμα “θα αγγίξει ή θα ξεπεράσει το 12%”, ενώ υπάρχει και περίπτωση να δούμε και 14% έλλειμμα. Σε απόλυτους αριθμούς, το ταμειακό έλλειμμα είναι περίπου 25 δις ευρώ στο εννιάμηνο, ενώ πολλοί κάνουν λόγο ότι θα αγγίξει τα 30 δις ευρώ μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Οι τελευταίες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για συρρίκνωση του ΑΕΠ της Ελλάδος κατά 1,5% για το 2009. Το ΑΕΠ το 2009 θα διαμορφωθεί στα επίπεδα των 250 δις έναντι στόχου 260 δις στον προϋπολογισμό στην αρχή της χρονιάς. Το συνολικό χρέος της κεντρικής κυβέρνησης είναι ένα αίνιγμα, καθώς κανένας μέχρι σήμερα δεν μπορεί να δώσει ένα ακριβές νούμερο. Η ΤτΕ είπε ότι θα έχει αναλυτικά δεδομένα σε λίγο καιρό, αλλά επίσημα το χρέος μέχρι τον Ιούνιο έχει διαμορφωθεί στα 292 δις. Ο δε κ. Δούκας πριν από 5 μήνες είπε ότι το πραγματικό χρέος είναι 317 δις!!!
Τώρα, αν υποθέσουμε ότι το χρέος θα διαμορφωθεί στα 300 δις στο τέλος του 2009 και κάνουμε μια απλή διαίρεση, θα διαπιστώσουμε ότι το συνολικό χρέος, είναι τουλάχιστον, στο 120% του ΑΕΠ. Αν σε αυτό προσθέσουμε τις επιστροφές ΦΠΑ που χρώστα το κράτος στις επιχειρήσεις και τις οφειλές προς τους προμηθευτές (κατασκευαστικές, φαρμακευτικές κτλ.), τότε το πραγματικό χρέος εκτοξεύεται άνετα πάνω από το 130% του ΑΕΠ!
Με το ταμειακό έλλειμμα τουλάχιστον στα 25 δις, η καινούρια κυβέρνηση δεν έχει καθόλου περιθώρια για ελιγμούς. Στον προϋπολογισμό του 2009, οι άμεσοι φόροι είναι 26,7 δις. Το έλλειμμα, δηλαδή, είναι το 100% των άμεσων φόρων. Είναι δυνατόν να καλυφθεί το έλλειμμα μόνο από αυξήσεις φόρων; Σε επιστολή προς τον κ. Παπαθανασίου, ο πρόεδρος του Eurogroup Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ τονίζει ότι δεν είναι δυνατόν το έλλειμμα να καλυφθεί μόνο με έκτακτα μέτρα και την αύξηση των εσόδων, αλλά προϋποθέτει και μείωση των δαπανών.
Οι ελληνικές κυβερνήσεις εδώ και πολλά χρόνια, μας λένε ότι το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει πολύ μεγάλη φοροδιαφυγή και, άρα, υστέρηση εσόδων. Η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική. Ως ποσοστό του ΑΕΠ, τα συνολικά φορολογικά έσοδα της Ελλάδος είναι στο 33.5% (Στοιχεία 2007). Τα αντίστοιχα νούμερα των ΗΠΑ είναι 28,2% και της Ιαπωνίας είναι 27,4%. Τα φορολογικά έσοδα του Καναδά είναι στα ίδια επίπεδα με της Ελλάδος. Μόνο στις πιο ανεπτυγμένες οικονομίες αυτό το νούμερο προσεγγίζει το 40%, με τη Δανία να είναι στο 50%. Αλλά αν συγκρίνουμε την Ελλάδα με τις λιγότερο ανεπτυγμένες οικονομίες, τότε τα φορολογικά έσοδα στην Ελλάδα είναι αρκετά μεγάλα. Το πρόβλημα στην Ελλάδα δεν είναι τα έσοδα, δεν είναι η φοροδιαφυγή και δεν είναι η μαύρη οικονομία. Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι οι δαπάνες. Ναι μεν είχαμε κατακόρυφη μείωση εσόδων σε αυτή την κρίση, αλλά το πρόβλημα των δαπανών δεν είναι μεμονωμένο φαινόμενο του 2009, αλλά των τελευταίων 20 ετών.
Λίγοι στην Ελλάδα αντιλήφθηκαν ότι η Ολλανδία με μόνο 66% χρέος ως προς το ΑΕΠ, έχει λάβει πρωτοβουλίες για μείωση των κρατικών δαπανών κατά 20%. Η αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης και οι κοινωνικές παροχές είναι ο στόχος. Στην Ιρλανδία έχουν σκοπό να μειώσουν τις δημόσιες θέσεις εργασίας και τα κοινωνικά επιδόματα. Στη Σερβία αποφάσισαν να μειώσουν τις δημόσιες θέσεις εργασίας κατά 14.000. Οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης μας περιμένουν στη γωνία. Αν τα οικονομικά δεδομένα της ελληνικής οικονομίας χειροτερεύσουν, τότε η υποβάθμιση είναι δεδομένη. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος δανεισμού θα αυξηθεί.
Ήδη πληρώνουμε 4-6% τόκο στο χρέος μας. Αν υποβαθμιστούμε, αυτό θα ανέβει κατά πολύ. Ως ποσοστό των κρατικών δαπανών, οι τόκοι είναι περίπου στο 20%. Αλλά τούτο διότι έχουμε τα χαμηλότερα επιτόκια στην ιστορία. Αν τα επιτόκια ανέβουν (μεγάλη πιθανότητα εντός του 2010), τότε αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί. Το 2009 ήταν μία πολύ δύσκολη χρονιά για τις επιχειρήσεις, όσον αναφορά την κερδοφορία τους. Ο κόσμος είναι κουμπωμένος και ψωνίζει, πλέον, μόνο τα απαραίτητα. Η μείωση στην οικοδομική δραστηριότητα τους πρώτους επτά μήνες ήταν 15,8%, με τις οικοδομικές άδειες μειωμένες κατά 25,7% (οι οικοδομικές άδειες είναι leading indicator για το τι μας περιμένει του χρόνου). Η βιομηχανική παραγωγή μειώθηκε κατά 9,7% σε σχέση με πέρσι και έχει μειωθεί επιπλέον 2,7% το 2008-2007.
Νομίζει η σημερινή κυβέρνηση ότι είναι δυνατόν να αυξηθούν τα έσοδα σε ένα τέτοιο περιβάλλον; Το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται η ελληνική οικονομία, η ελληνική κυβέρνηση και ο κρατικός προϋπολογισμός δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστούν. Άλλες χώρες μπορούν να έχουν ελλειμματικούς προϋπολογισμούς διότι το δημόσιο χρέος τους ήταν πολύ μικρότερο (η Ιρλανδία πέρσι είχε χρέος μόνο 25% του ΑΕΠ). Η Ελλάδα δεν έχει αυτή την πολυτέλεια.
Ακόμα και σήμερα, όμως, είναι δυνατόν να αντιμετωπιστεί το θέμα, αλλά από την πλευρά των δαπανών, και όχι από την πλευρά των εσόδων. Αυτό, όμως, για τους Έλληνες πολιτικούς και συνδικαλιστές είναι ένας εφιάλτης. Ποτέ δεν έχουν φανταστεί ένα σενάριο όπου θα πρέπει να γίνουν περικοπές δαπανών. Μέχρι τώρα, δεν έχει τολμήσει κανείς να το ξεστομίσει και οι περισσότεροι, μάλλον, δεν το έχουν καν φανταστεί. Η μείωση των δαπανών είναι ο μόνος τρόπος να φτιαχτούν τα οικονομικά του κράτους, έστω και αν αυτό σημαίνει αύξηση της ανεργίας. Ο εφιάλτης για τους Έλληνες πολιτικούς και συνδικαλιστές, μόλις άρχισε.
Γιώργος Καισάριος
————————————————————
Σημειώσεις:
Δημοσιεύτηκε στο newstime.gr στις 16/10/2009



Tι κακό και με σας τους Ελληνες δημοσιογραφους. Παρουσιάζετε τα κειμενά σας αποσπασματικά και στο τέλος ουδείς καταλαβαίνει ΤΙ γράφετε.
Δώστε ένα παράδειγμα και πείτε: Πχ πέρυσι τα συνολικά έσοδα του κράτους ήσαν Α = Β + Γ όπου Β άμεσοι φόροι, και Γ έμμεσοι φόροι. Τα έξοδα σε μισθούς Δημοσίου ήσαν Δ και σε συντάξεις Ε. Δηλαδή πρέπει να είναι Πυθία ο άλλος για να καταλάβει;;;
ΚΑΙ πώς θα σχηματίσω ιδίαν γνώμη εάν δεν έχω αυτά τα στοιχεία;;;; ΤΙ πράγμα κι αυτό. Ελεος
Ηθελα νάξερα, όλοι εσείς, εκτός από το να βγάζετε 10 και να ξοδεύετε 13 στο Κολωνάκι δεν έχετε διαχειρισθεί οικογενειακό (whether your family is single-, two- or multiple-member) προϋπολογισμό;;;;
Τι σχέση έχει το ποσοστό της φορολογίας επί του ΑΕΠ με τη φοροδιαφυγή; Φοροδιαφυγή δεν σημαίνει (μόνο) ότι δεν πληρώνω φόρους, αλλά ότι κρύβω πραγματικά εισοδήματα, εισοδήματα δηλαδή που δεν πρόκειται να συμπεριληφθούν στο ΑΕΠ! Η ανάλυση επομένως βασίζεται σε μια εφαλμένη παραδοχή.
Θα ήταν χρήσιμο να δούμε ποια είναι η αναλογία των κρατικών δαπανών επί του (εμφανιζόμενου) ΑΕΠ και να την συγκρίνουμε με αυτή άλλων χωρών. Θα ήταν σημαντικά μεγαλύτερη; Δεν το νομίζω. Αλλά και πάλι, όταν το ΑΕΠ συρρικνώνεται τότε θα ζητήσουμε να μειωθούν οι κρατικές δαπάνες; Ίσα – ίσα για να συρρικνωθεί το ΑΕΠ ακόμη περισσότερο;
Το πρόβλημα με τις (νεο)φιλελεύθερες αναλύσεις όπως αυτή του κου Καισάριου είναι ότι δεν περιορίζονται απλά στην επισήμανση μίας πραγματικότητας (αυτής ενός αρκετά σπάταλου κράτους), αλλά προχωρούν σε μονόπλευρους αφορισμούς που υποβαθμίζουν την κρίσιμη σημασία των υπολοίπων αιτιών, όπως π.χ. της φοροδιαφυγής, των χαριστικών ρυθμίσεων στους «μεγάλους», την αδιαφάνεια πολλών οικονομικών δραστηριοτήτων όπου διακινούνται κολοσσιαία ποσά (όχι μόνο από τζόγο, πορνεία, οργανωμένο έγκλημα κλπ, αλλά και από πιο νομιμοφανείς δραστηριότητες, όπου τεράστιος πλούτος «ξεπλένεται» ή αποκρύπτεται). Έτσι για τον κο Καισάριο η αιτία του κακού είναι ούτε λίγο ούτε πολύ ο δημόσιος υπάλληλος των 800 ευρώ. Βέβαια, πέραν της ουσιαστικής πλευράς (αργομισθίες, πλήρωση μη οργανικών θέσεων με πελατειακά και μικροκομματικά κριτήρια) δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι:
α. σημαντικό ποσοστό των δημοσίων δαπανών είναι «ανελαστικές» (μισθοί, συντάξεις, λειτουργικά έξοδα).
β. το τρελό «φαγοπότι» γίνεται στα ρετιρέ (διευθυντές ΔΕΚΟ, διοικήσεις νοσοκομείων κλπ) όπου εκεί όχι μόνο οι αμοιβές είναι προκλητικά υπέρογκες, αλλά επικρατεί πάνω απ’ όλα ένα αδιαφανές πεδίο που ευνοεί τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος και
γ. υπάρχουν χρόνιες και πάγιες ελλείψεις σε ιατρούς, νοσηλευτές, δασκάλους, καθηγητές, ειδικό επιστημονικό προσωπικό κλπ που υποβαθμίζουν την ποιότητα των δημοσίων υπηρεσιών και υπονομεύουν την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονιμό τους, με αποτέλεσμα να συντηρείται μία «Χάρυβδη» που ρουφά ανυπολόγιστους κρατικούς πόρους.
Συνεπώς το θέμα είναι σαφώς πιο σύνθετο και πρέπει να αντιμετωπιστεί σε τρεις άξονες:
α. εξορθολογισμός των προσλήψεων και πλήρωση κενών οργανικών θέσεων, μείωση της γραφειοκρατίας και της δυσλειτουργικότητας (με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, την χρήση του διαδικτύου κλπ)
β. άλωση των ρετιρέ στο δημόσιο τομέα και νέες δικλείδες διαφάνειας στη λειτουργία του
γ. άντληση εσόδων από εκεί που έως τώρα λίγα έως ελάχιστα αναλογικά αντλούνται (όπου περιέγραψα που βρίσκονται).
Ωστόσο ο κος Καισάριος φαίνεται ότι και αυτή την φορά αγωνιά περισσότερο για το «χέρι» που ενδεχομένως μπει σε κάποιους λίγους «έχοντες» και θεωρεί σαν λύση να «πληρώσουν τη νύφη» οι πολλοί…
Διαφωνώ με το συμπέρασμα που διατυπώνεις στην τελευταία παράγραφο. Αρκετοί πολιτικοί έχουν εκφραστεί σε βερμπαλιστικό επίπεδο υπέρ της μειώσεως των δαπανών, ακόμα και από το Πασόκ. Στην πράξη όμως, όταν έχουν κυβερνητική θέση, όχι μόνο δεν προχωρούν σε μείωση των δαπανών, αλλά τις διογκώνουν περισσότερο. Επομένως το θέμα είναι καθαρά πρακτικό και «πολιτικής βούλησης» που λέγαμε και κάποτε…
…και επειδή η Eurostat είναι φίλη μας, ιδού οι κυβερνητικές δαπάνες ως ποσοστό του ΑΕΠ στην Ευρώπη:
EU-27 46,80%
EU-15 47,30%
Ζώνη Ευρώ 46,90%
Ελλάδα 48,30%
Βέλγιο 50,00%
Δανία 51,90%
Γερμανία 43,70%
Γαλλία 52,70%
Αυστρία 48,90%
Η.Β 47,30%
Λιθουανία 37,40%
Βουλγαρία 37,30%
Η Ελλάδα δηλαδή είναι περίπου στα επίπεδα του Ευρωπαϊκού μέσου όρου – που τον χαλάνε οι πρώην «κομμουνιστικές» χώρες. Γιατί στην Ελλάδα είναι πρόβλημα οι δαπάνες ενώ στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες όχι; Αν συλλαμβανόταν η φοροδιαφυγή, που κάποιες μελέτες την εκτιμούν στο 30% του ΑΕΠ, δεδομένου ότι οι κρατικές δαπάνες δεν θα μεταβληθούν ένεκα τούτου, αυτές μπορεί να πέσουν στο 37,15% του ΑΕΠ, κάτω κι από τη Βουλγαρία, δηλαδή! Άσε που το έλλειμμα θα εξαφανιζόνταν σε χρόνο dt με ~30% αυξημένα φορολογικά έσοδα!
@ Vrennus
ΛΑΘΟΣ φίλτατε.
Αν λογίσουμε ότι οι Ελληνες πληρώνουν, 50% οι φτωχότεροι, έως 100% οι πλουσιότεροι, του κόστους σπουδών των παιδιών τους και τουλαχιστον 25% έως 50% του κόστους της ιατροφαρμακευτικής τους περίθαλψης, ενόσω στην λοιπή Ευρώπη τα ΤΡΟΜΑΤΙΚΑ αυτά ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ εξοδα τα καλύπτει επιτυχώς η Κρατική Δαπάνη μπορούμε ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ να πούμε ότο το Ελληνικό ΔΗμόσιο όχι μόνο υπελείφθη των προσδοκιών αλλά, αφού πρώτα έχασε αίσθηση μέτρου και αναλογιών, έχει πλέον απωλέσει κάθε επαφή με την πραγματικότητα, ΕΞΕΠΕΣΕ!.
Κυρίες και κύριοι, με ΑΠΟΛΥΤΗ ΘΡΑΣΥΤΗΤΑ, η ΒΟΥΛΗ των ΕΛΛΗΝΩΝ ανεκοίνωσε «περικοπές» οι οποίες είναι ύψους (ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΕΔΩ) 1.7% !!!!
ΚΑΙ αφορούν κυρίως σε μείωση αγοράς έργων τέχνης !!!, εξόδων ταξιδίων στο εσωτερικό !!! – ήγουν τουτέστιν δηλαδή ΣΤΑΧΤΗ στα ΜΑΤΙΑ του ΚΟΣΜΟΥ
ΑΙΣΧΟΣ
ΑΙΣΧΟΣ
ΑΙΣΧΟΣ
Θέλω να πω ότι τηρουμένων των αναλογιών, δηλαδή της αποτελεσματικότητας του Κράτους, οι Ελληνικές κρατικές δαπάνες είναι (μετά διόρθωση) ΥΠΕΡΔΙΠΛΑΣΙΕΣ του μέσου Ευρωπαϊκου!
Το 70% του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΔΕΝ ψήφισε την παρούσα Κυβέρνηση! Το μόνο πράγμα για το οποίο αυτή η κυβέρνηση έχει ΕΝΤΟΛΗ ης πλειοψηφίας είναι ΜΕΙΩΣΗ των ΕΞΟΔΩΝ του ΚΡΑΤΟΥΣ και BALANCED BUDGET. period.
Η καιροσκόπος και εκμαυλιστική του Λαού οικογένεια Παπανδρέου να ΚΑΝΕΙ δωρεές στους «φτωχούς» με τα λεφτά της ΟΧΙ με τα δικά μου!
Ακους εκεί επίδομα αλληλεγγύης!!!!
Είναι ασύστολο και ΚΑΟΗΘΕΣ ψέμμα ότι 20+% του λαού ζουν οριακά. Μιά χαρά ζουν. Απλά σφίχτηκε το ζωνάρι και μακάρι να σφιχτεί να πέσουν οι τιμές.
Ρώτησα στο πρόσφατο ταξίδι μου στην Αθήνα, όλους τους γνωστούς μου καταστηματάρχες στην Πατριάρχου Ιωακείμ, «Ποιοί είναι αυτοί που αγοράζουν πράγματα σ’ αυτές τις απαγορευτικές τιμές;;» ΚΑΙ μου απάντησαν εν μιά φωνή και μιά καρδία «Λαουτζίκος του μεροκάματου από Βύρωνα και Καισαριανή. Αν περιμέναμε από σας της γειτονιάς θάχαμε πέσει έξω».
Ὑπάρχουν τοὐλάχιστον τέσσερα προβληματάκια μὲ τοὺς καημένους τοὺς δημοσίους ὑπαλλήλους τῶν 800 εὐρώ.
1. Εἶναι πολλοὶ καὶ κοστίζουν πολύ (ὁ καθένας λίγο, ἀλλὰ τὸ σύνολο τοῦ μισθολογικοῦ κόστους ὅλων τους εἶναι μεγάλο).
2. Χαλοῦν τὴν πιάτσα γιὰ τοὺς ἄλλους μισθωτοὺς, ποὺ αἰσθάνονται κορόϊδα ποὺ δουλεύουν σκληρά, κινδυνεύουν νὰ άπολυθοῦν, ἐνῶ οἱ κύριοι τῶν 800 εύρὼ παραπονοῦνται κι ἀπὸ πάνω καί, μάλιστα, ἀπεργοῦν κιόλας.
3. Παίρνουν σύνταξη νωρίτερα.
4. Καταλαβαίνουν καλὰ ὅτι τὴν μιὰ ζωή ποὺ ἔχουν τὴν πετοῦν στὰ σκουπίδια καὶ γι’ αὐτὸ βασανίζουν τοὺς συναλλασσομένους μ’ αὐτοὺς πολίτες. Τὸ ἀντικείμενο τῆς ἐργασίας τους εἶναι ἐπιπέδου μαθητοῦ τοῦ δημοτικοῦ. Βασικὰ ὁ μισθὸς τους εἶναι ἐπίδομα κεκαλυμμένης ἀνεργίας.
«Τὸ ἀντικείμενο τῆς ἐργασίας τους εἶναι ἐπιπέδου μαθητοῦ τοῦ δημοτικοῦ.»
…και σε πολλές περιπτώσεις διεκπεραίωση μιας άχρηστης γραφειοκρατείας , που όχι μόνο δεν παράγει κάτι αλλά καταστρέφει ή εμποδίζει πολλές άλλες παραγωγικές διαδικασίες
«υπάρχουν χρόνιες και πάγιες ελλείψεις σε ιατρούς, νοσηλευτές, δασκάλους, καθηγητές, ειδικό επιστημονικό προσωπικό κλπ που υποβαθμίζουν την ποιότητα των δημοσίων υπηρεσιών και υπονομεύουν την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονιμό τους,»
Αλήθεια, από που προκύπτει ότι υπάρχουν ελλείψεις σε αυτούς του τομείς? Με βάση τα στοιχεία της UNESCO, για παράδειγμα, φαίνεται ότι η Ελλάδα κάθε άλλο παρά υστερεί στην αναλογία δασκαλών/μαθητών ή καθηγητών/μαθητών:
http://huebler.blogspot.com/2008/10/ptr.html
http://huebler.blogspot.com/2008/11/ptr.html
Υπάρχουν στοιχεία που να τεκμηριώνουν την άποψη ότι υπάρχουν πράγματι ελλείψεις στους προαναφερθέντες τομείς?
μα οι ελλείψεις στην εκπαίδευση ( για την υγεία δεν ξέρω με σιγουριά ) , σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στη ρουσφετολογική πολιτική των αποσπάσεων . των υπεραριθμιών και των υπεργενναιώδωρων αδειών , καθώς και στους πολιτικάντηδες που επιμένουν να διατηρούν γυμνάσια και κάποια λύκεια με 20 – 30 – 40 μαθητές ΣΥΝΟΛΙΚΑ . Το κάθε %@#&*χώρι θέλει να έχει το δικό του μικρο-σχολείο για να μην καταδέχετυαι να πηγαίνουν οι γόνοι του στο διπλανό μισητό χωριό 5 – 10 χιλιόμετρα πιο πέρα.
erratum –> γενναιόδωρων (για να μην τσατίζεται και ο κ. Χασαπογιάννης
)
[...] This post was mentioned on Twitter by sotomi, vassilis bartzokas. vassilis bartzokas said: Το πρόβλημα δεν είναι η φοροδιαφυγή αλλά οι δαπάνες http://bit.ly/4dcbV2 [...]
Οχι κυριοι στην Ελλαδα δεν εχουμε προβλημα γιατρων, μπολικοι ερχονται ως χασαπηδες απο ανυποληπτα πανεπιστημια της Βαλκανικης. Ουτε μπορω να πω ελλειψη μηχανικων πολυτεχνειου εχει η Ελλας. 5 Πολυτεχνεια στην αποβιομηχανισμενη Ελλαδα, 2 ολα και ολα η Ελβετια. Ελλειψεις εχουμε σε νοσηλευτες και τεχνιτες. Η ανεργια που υπαρχει ειναι ανεργια κοπριτων που θελουν να γινουν ειτε δημοσιοι, ειτε καθηγηταδες σε δημοσιο σχολειο τραυματιζοντας παιδεια και αισθητικη (χαρακτηριστικο προβλημα οι ρακενδυτοι, αξυριστοι δασκαλοι και καθηγητες) και βεβαια κωλοπαιδαριων που τελειωνουν τα πανεπιστημια σε 20 χρονια (οι γεροι τους πληρωνουν και ειναι γενια 1400 γιατι εχουν τζαμπα σπιτι και φαι. Να Χασαπογιαννη πως ειναι οι καφεδες πανακριβοι στο Κολωνακι) που θελουν μετα να πιασουν τον ιερεα απο τους ορχεις,
«Το 70% του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΔΕΝ ψήφισε την παρούσα Κυβέρνηση!»
δεν διαφωνώ…. να υποθεσω τότε κύριε Χασαπογιάννη ότι είστε υπέρ της απλής αναλογικής και των πολιτικών συνεργασιών που αναπόφευκτα θα ακολουθήσουν????
@alan dallon
από τα σημερινά Νέα: «Ούτε δύο, ούτε τρεις, αλλά ακριβώς χίλιους δεκατρείς εκπαιδευτικούς, με ειδικότητες ακόμα και θεολόγων ή μουσικών (!), απέσπασε φέτος η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στις κεντρικές του υπηρεσίες τη στιγμή που τα κενά στα σχολεία απαιτούσαν άμεση κάλυψη.»
απ’ ό,τι φαίνεται ο DayDream έχει δίκιο. Στό ίδιο δημοσίευμα αναφέρει στη συνέχεια ότι «Το πλέον παράλογο της υπόθεσης με τα κενά στα σχολεία είναι ότι η χώρα μας, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ για το 2009, εμφανίζεται πρώτη μεταξύ των χωρών- μελών του Οργανισμού στην αναλογία εκπαιδευτικών- μαθητών με 117,4 εκπαιδευτικούς ανά 1.000 μαθητές όλων των βαθμίδων όταν ο μέσος όρος ΟΟΣΑ είναι 76,4.»
Πρόβλημα με τους νοσηλευτές έχουμε γιατί κάποιος που ήθελε να γίνει γιατρός, αλλά ήταν τούβλο, μπήκε στα ΤΕΙ νοσηλευτικής από τα οποία και αποφοίτησε, όπως αποφοίτησε. Μετά όμως ανακάλυψε πως η δουλειά του είναι να βάζει ορούς, να μεταφέρει πάπιες, να κάνει βάρδιες νυχτερινές και γιορτές, να δουλεύει υπό πίεση αρρώστων, συγγενών, γιατρών. Ααα! δεν μεγάλωσε στα πούπουλα για να κάνει αυτή τη δουλειά! Δημόσιος υπάλληλος θέλει να γίνει.
Έτσι παρόλο που το επάγγελμα έχει μεγάλη ζήτηση στον ιδιωτικό (όπου καλύπτεται από μετανάστες) και τον δημόσιο τομέα (όπου δεν μπορεί να καλυφτεί από μετανάστες γι’αυτό και οι ελλείψεις) δεν υπάρχει η αντίστοιχη προσφορά. Προτιμά η κοπελίτσα που τελείωσε ΤΕΙ Νοσηλευτικής να δουλεύει ανασφάλιστη και χωρίς προοπτική ως σερβιτόρα σε καφετέρια και να της πιάνουν τον ποπό κυριολεκτικά και μεταφορικά, παρά να δουλέψει ασφαλισμένη και με προοπτικές στον ιδιωτικό τομέα. Νάναι καλά οι γονείς βέβαια που συμπληρώνουν το εισόδημα. Στο Δημόσιο θέλει, αλλά με αλλαγή κλάδου, όπως και γίνεται.
Όπως πάντα η τοποθέτηση σε μια ανάλυση αποκρύπτει τόσα όσα και αποκαλύπτει και έτσι στους μη οικονομικά καταρτισμένους δημιουργείται σύγχυση…
Η σύγχυση βέβαια όταν χρωματίζεται με τη συνήθη και προκλητική ανευθυνότητα της αριστεράς γίνεται πραγματικά καταστροφικό εργαλείο.
Η αριστερά αντί να κοιτάξει τα χάλια της σε παγκόσμιο επίπεδο έχει το θράσος να αρθρώνει λόγο σε μια χώρα που την αιματοκύλησε για να αναλάβουν την αρχηγία πέντε αγράμματοι και εγωπαθείς ανθέλληνες…
Όμως για να πάμε στα καθαρά οικονομικά, είναι γνωστό ότι η οι φόροι στη χώρα μας είναι υψηλοί και αναφερόμαστε στους φόρους που συγκεντρώνονται πραγματικά και όχι στο θεωρητικό νούμερο των εγγεγραμμένων στον προϋπολογισμό.
Επίσης είναι σαφές ότι οι κρατικές δαπάνες είναι υψηλές και σε άλλες χώρες αλλά με τη διαφορά ότι εκεί είναι υψηλές διότι εμπεριέχουν εξαιρετική μέριμνα για τους λαούς τους… Έτσι όταν ο πολίτης έχει μέριμνα και του αυξάνουν του φόρους δυστροπεί πολύ λιγότερο…
Εδώ αν σου αυξήσουν του φόρους αισθάνεσαι ότι σε καίνε στο πετσί σου…
Να σημειώσω επίσης ότι η Ελλάδα ανήκει στις χώρες με μειωμένο παραγωγικό δυναμικό και πολύ εύθραυστο μάλιστα διότι στηρίζεται σε ξένους εργάτες… Ο κίνδυνος είναι προφανής…
Να θυμίσω ακόμα ότι τα εμβάσματα των ξένων έχουν γίνει δυσανάλογα με το ΑΕΠ της χώρας σε σημείο που να έχουμε αφαίμαξη στην φτώχια μας…
Πολύ σωστά αναφέρεται ότι το θέμα δεν είναι η φοροδιαφυγή από τα επίσημα εισοδήματα αλλά από τα ανεπίσημα που από τη μια διαμορφώνουν την αίσθηση του πλούτου και της αγοράς και από την άλλη αν δηλωθούν και φορολογηθούν αναπόφευκτα με υψηλούς συντελεστές θα προκαλέσουν σοκ στους έχοντες και κατέχοντες…
Να τονίσω επίσης ότι στη χώρα μας φοροκλέπτουν και όχι φοροεκφεύγουν τα λαϊκά στρώματα… πολύ περισσότερο από την λεγόμενη μεσαία τάξη. Οι υδραυλικοί και οι ηλεκτρολόγοι π.χ. είναι οι κατ’ εξοχήν φοροκλέπτες χωρίς να είναι και οι μόνοι.
Η κατ’ εξακολούθηση φοροκλοπή από αυτή την πληθυσμιακή μάζα της αγυρτείας των ψευτοπτωχών πρέπει επιτέλους να σταματήσει…
Αν είσαι υδραυλικός και δεν δώσεις απόδειξη να χάνεις την άδειά σου και να μη μπορείς πλέον να κάνεις εγκαταστάσεις πλην του να εργασθείς ως απλός εργάτης.
Αν είσαι ηλεκτρολόγος το ίδιο…
Αν είσαι γιατρός επίσης για να μη εξαιρεθούν ούτε τα όποια θεωρούμενα ως ρετιρέ των ελεύθερων επαγγελματιών…
Η φοροένταξη επομένως της μαύρης αγοράς θα δημιουργήσει το επίπεδο εκείνο των εσόδων που θα ανακουφίσει το έλλειμμα…
Να συμπληρώσω ότι ακούμε συνεχώς για κενές οργανικές θέσεις στον δημόσιο τομέα…
Πρόκειται για απάτη !!!
Τα οργανογράμματα είναι δόλια διαμορφωμένα στα μέτρα εκείνων που σκεπτόντουσαν με το ραχατλίκι της δεκαετίας του 50 ή ζητούσαν οι αθεόφοβοι επίδομα χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή την δεκαετία του 90!!!
Σήμερα όλα τα οργανογράμματα απαιτούν αναθεώρηση και μάλιστα διαμόρφωση με λιγότερους υπαλλήλους από τους υπάρχοντες ώστε να γίνει σαφές πως θα δρομολογηθούν είτε οι μετατάξεις είτε οι απολύσεις…
Και επειδή απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων δεν γίνονται θα γίνουν αρχικά μετατάξεις και αργότερα φρεσκάρισμα με νεοεισερχόμενουw στις νέες μειωμένες πλέον οργανικές θέσεις εργασίας.
Δεν θα διαφωνήσω με το τελικό συμπέρασμα του Καισάριου ότι θα πρέπει να μειωθούν οι πολυτελείς δαπάνες… τα ταξιδάκια των παρατρεχάμενων π.χ. της βουλής στα εξωτερικά για ψώνια και χαβαλέ και ασφαλώς για κανένα ουσιαστικό λόγο που εξυπηρετεί τα συμφέροντα της χώρας…
Όμως λυπάμαι που ζούμε σε μια χώρα όπου ο μοναδικός Θεός που προσκυνάτε είναι η χυδαιότητα…
Ακόμα και οι Αλβανοί που συχνά κατηγορούμε είναι πολύ ποιο σεμνοί ως άτομα και ως οικογένειες από το χυδαίο μοντέλο της σύγχρονης Ελληνικής οικογένειας που έχει επικρατήσει τα τελευταία 20 χρόνια…
Το θέμα λοιπό είναι και ηθικό!!!… και επειδή είναι και ανεξάντλητο διακόπτω εδώ…
Μπαζιωτοπουλος
Για τα της ελληνικης οικογενειας εχεις μερικως δικαιο. Παρολα αυτα στη σημερινη προστατευτικη τηε δομη, η οικογενεια υποκαθιστα το ταμειο ανεργιας και ειναι ενα δικτυ κοινωνικης προστασιας απο μονη της. Τι πιο φιλελευθερο απο ενα κρατος να θεωρησει ισοτιμο αυτο το δικτυ προστασιας και να του δωσει φορολογικα κινητρα αντι να μπλεκει με ανεπαρκεις γραφειοκρατιες.
«Να τονίσω επίσης ότι στη χώρα μας φοροκλέπτουν και όχι φοροεκφεύγουν τα λαϊκά στρώματα… πολύ περισσότερο από την λεγόμενη μεσαία τάξη»
αντιγράφουν υποθέτω το καλό παράδειγμα που δείχνουν η λεγόμενη ανώτερη τάξη και εκείνοι που τους κυβερνούν, αμφότεροι εκ των οποίων και φοροκλέπτουν και φοροεκφεύγουν και απλά κλέβουν χωρίς να καίγεται καρφίτσα. Και όλα αυτά χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τις αδικίες του φορολογικού συστήματος, τις offshore, τα «νόμικα και άρα ηθικά», την κατ’ευφημισμό δωρεάν αλλά στην πραγματικότητα ανύπαρκτη και πανάκριβη παιδεία, παραπαιδεία και υγεία, τα σκάνδαλα και την ατιμωρησία…
Με δυο λόγια, αυτό που λέω είναι ότι ο καθένας φοροκλέπτει με το τρόπο που γνωρίζει καλύτερα: ο υδραυλικός μη κόβοντας αποδείξεις, η ανώτερη τάξη με πιο «έξυπνο» τρόπο.
Όπως όμως λέω και για τα αυθαίρετα, όπως δεν νοείται να ξεκινάς από την κατεδάφιση της παράγκας, αφήνοντας τις βίλλες στον εθνικό δρυμό του παρνασσού και στα νησιά του αιγαίου απείραχτες, ετσι και εδώ δεν νοείται να κυνηγάμε τη μαρίδα, αφήνοντας τους καρχαρίες. Για να μην υπάρχουν αμφιβολίες, να κυνηγηθούν και οι δύο. Το θέμα όμως είναι από που θα αρχίσεις.
‘Όμως λυπάμαι που ζούμε σε μια χώρα όπου ο μοναδικός Θεός που προσκυνάτε είναι η χυδαιότητα…’
σε ποιους αναφέρεστε???
@ Παναγιώτης Μπαζιωτόπουλος
Να σημειώσω επίσης ότι η Ελλάδα ανήκει στις χώρες με μειωμένο παραγωγικό δυναμικό και πολύ εύθραυστο μάλιστα διότι στηρίζεται σε ξένους εργάτες… Ο κίνδυνος είναι προφανής…
Να θυμίσω ακόμα ότι τα εμβάσματα των ξένων έχουν γίνει δυσανάλογα με το ΑΕΠ της χώρας σε σημείο που να έχουμε αφαίμαξη στην φτώχια μας…
Eξαιρετικές παρατηρήσεις, ΜΕΙΖΟΝΟΣ οικονομικής σημασίας!
Τελικά, what goes around, comes around!!!
Διότι, αν η Ελληνική Πολιτεία είχε ενδιαφερθεί να ενσωματώσει de jure αυτούς τους πράγματι παραγωγικούς οικονομικούς μετανάστες, οι τελευταίοι, εν σειρά, θα απέκοπταν τον ομφάλιο λώρο με τις φυσικές τους πατρίδες, θα μητροθετούσαν αυτοβούλως την Ελλάδα και θα θεμελίωναν την οικογενειακή ζωή τους de novo στη νέα τους πραγματικότητα!
erratum
ΜΕΙΖΟΝΟΣ οικονομικής σημασίας -> ΜΕΙΖΟΝΟΣ οικονομικής, εθνικής, πολιτικής και κοινωνικής σημασίας
Ici Manhattan. Bonjour a tous
Laskos προς Παναγιώτην Μπαζιωτόπουλον
«Στη σημερινη προστατευτικη τηε δομη, η οικογενεια υποκαθιστα το ταμειο ανεργιας και ειναι ενα δικτυ κοινωνικης προστασιας απο μονη της. Τι πιο φιλελευθερο απο ενα κρατος να θεωρησει ισοτιμο αυτο το δικτυ προστασιας και να του δωσει φορολογικα κινητρα αντι να μπλεκει με ανεπαρκεις γραφειοκρατιες.»
NAI, εφόσον τα ήδη εκπίπτοντα φορολόγησης ποσά, ενόσω τα τέκνα είναι κάτω των ~ 24 ετών και σπουδάζουν, λογίζονται μόνον άπαξ ΚΑΙ εφόσον τα άτομα αυτά θα εξαιρούνται άλλων ευεργετημάτων eg ΟΑΕΔ κλπ – και υποθέτω αυτό εννοούσατε όταν αναφερόσασταν σε γραφειοκρατίες.
Απολυτα σωστα. Θα μπορουσε το κρατος συμβολικα στον ανεργο να δινει ενα ποσο 200 το πολυ ευρω το μηνα για ενα ετος το πολυ εαν ο νεος διαβιει με την οικογενεια του. Ειναι ενα χαρτζιλικι μεταφορικων και εξοδων ευρεσης εργασιας. ΟΑΕΔ δεν χρειαζεται η Ελλαδα με τις οικογενειακες δομες που εχει
α πουλακι μ, δω σαι συ; που τους βρηκες τουτους τους παλαβιαρηδες; παω να παρω ποπ κορν.
Πρό 20 λεπτών, σε κάποιες ειδήσεις, ο νέος «τσάρος¨» είπε οτι στόχος του Υπουργείου είναι «Η ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ»..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Τι μου τσαπουνάτε αριθμούς ???? – Καταλαβαίνετε τι (δεν) γίνεται ?????? – έχουμε αποδείξει το «χάος» με μη-μαθηματικό τρόπο………………………..
@ alex
ο υδραυλικός μη κόβοντας αποδείξεις, η ανώτερη τάξη με πιο «έξυπνο» τρόπο.
Actually, ο υδραυλικός κλέβει εις διπλούν
1) Με την μή πληρωμή στο κράτος του ΦΠΑ επί του κυκλου εργασιών του, και
2) Με την μη δήλωση των πραγματικών εισοδημάτων του
Εάν δε λάβουμε υπόψη ότι
1) Πλέον του 90% των Ελληνικών «επιχειρήσεων» απασχολεί από δύο έως μερικές δεκάδες πρόσωπα, δηλαδή είναι μικρο-μεσαίες, και
2) Κατά δήλωση του ΙΚΑ, ουδεμιά από τις μεγάλες επιχειρήσεις (δηλαδή το 10%) εισφοροδιαφεύγει
η απώλεια εσόδων (εκ) της «ανώτερης» τάξης, ως ποσοστόν επί του συνόλου των διαφ(ε)υγόντων κερδών (άρα και φόρων), είναι αμελητέα.
Αλλά κουβέντα να γίνεται.
Γράφων: «Το 70% του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΔΕΝ ψήφισε την παρούσα Κυβέρνηση!»
Αlex: «δεν διαφωνώ…. να υποθεσω τότε κύριε Χασαπογιάννη ότι είστε υπέρ της απλής αναλογικής και των πολιτικών συνεργασιών που αναπόφευκτα θα ακολουθήσουν????»
Θα συμφωνούσατε, είμαι σίγουρος, πως το πολιτικό πρόβλημα είναι συνάρτηση των σχέσεων:
1) Κόμματος – Κράτους (διάβαζε ΛΑΦΥΡΟΥ)
2) Κόμματος – Πολίτη (διάβαζε ΠΕΛΑΤΗ) και
3) Κόμματος/Αρχηγού Κόμματος – Βουλευτή ή Μέλους ΚΕ ή Μέλους ΠΓή Υποψηφίου Βουλευτή (διάβαζε ΤΥΡΑΝΝΟΥ-ΔΟΥΛΟΥ)
ΚΑΙ θα συμφωνούσατε επίσης πως Απλή Αναλογική ως εκλογικό σύστημα ΔΕΝ θα διόρθωνε ή άλλαζε ριζικά ΚΑΜΜΙΑ από τις παραπάνω σχέσεις και, το χειρότερο θα οδηγούσε σε ακυβερνησία.
Ο μόνος τρόπος, κατά την γνώμη μου, που θα φέρει ΑΜΕΣΗ και ΑΠΟΛΥΤΗ ΡΗΞΗ και στις τρεις παραπάνω φαύλες σχέσεις είναι η διαίρεση της Επικράτειας σε ΜΟΝΟΕΔΡΙΚΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ και πλειοψηφικό εκλογικό σύστημα – δλδ ο σχετικώς πλειοψηφών κερδίζει την έδρα.
Αυτό το σύστημα λειτουργεί αποκλειστικώς στην Αγγλία και στις ΗΠΑ (και σε πολλές άλλες χώρες, μερικώς ή ολικώς). Στην Ελλάδα, ειδικότερα, θα επέτρεπε ή μάλλον θα ενεθάρρυνε την είσοδο στην πολιτική μεμονωμένων/ανεξαρτήτων χαρισματικών υποψηφίων λόγω του ασημάντου κόστους της εκλογικής εκστρατείας και της εύκολης πρόσβασης του εκλογικού σώματος δεδομένου του μικρού μεγέθους της κάθε περιφέρειας.
Μὴν εἶσθε τόσο βέβαιος ! Μὲ τήν ψωνάρα ποὺ μᾶς δέρνει (22.000 καὶ βάλε θεωροῦν τὴν άφεντιά τους κατάλληλη γιὰ μία θέση Γενικοῦ Γραμματέως Ὑπουργείου) ὅλοι θὰ ἔβαζαν κάλπη γιὰ βουλευτές. Καὶ γιὰ σταθερὲς κυβερνήσεις … τελείως ἀδύνατον.
Διερωτῶμαι ἂν, στὸ ὄνομα τῆς Ἀνοικτῆς Διακυβέρνησης, ἡ κυβέρνηση ἔδινε στὴν δημοσιότητα τὰ ὀνόματα καὶ, γιατὶ ὄχι, καὶ τὰ βιογραφικὰ ὅλων αὐτῶν τῶν ψωνισμένων, τὶ πλάκα εἶχε νὰ γίνει.
Καλύτερα, ὅμως, νὰ μείνει μυστικό. Διότι αὐτοί, κανονικά, δὲν θὰ μποροῦν νὰ βροῦν δουλειά, ἂν γίνει γνωστὴ στὸ κοινὸ ἡ μεγάλη ἰδέα ποὺ ἔχουν γιὰ τὸν ἑαυτό τους. Ὅπου .καὶ νὰ τοὺς βάλεις, θὰ πιστεύουν ὅτι χαραμίζονται. Ὁπότε τὸ κράτος θὰ ἔπρεπε νὰ τοὺς προσλάβει κι αὐτούς !
Καὶ δύο χαρακτηριστικὰ ἀποσπάσματα ἀπὸ τὴν ὁμιλία παρουσιάσεως τοῦ προϋπολογισμοῦ στὸ Ὑπουργικὸ Συμβούλιο :
http://www.mnec.gr/el/press_office/Omilies/om/om-2009-11-05.html
«Για πρώτη φορά κατατίθεται ένας Προϋπολογισμός που προβλέπει μείωση των δαπανών, εκτός τόκων, κατά 1,6 δισεκατομμύριο ευρώ. Μείωση των εξοπλιστικών δαπανών κατά 0,5 δισεκατομμύριο ευρώ και περιορισμό των χρεών των νοσοκομείων κατά περίπου 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ.»
Καλά ἡ μείωση τῶν ἐξοπλιστικῶν δαπανῶν, ἀλλὰ ἡ μείωση τῶν χρεῶν, γιὰ νὰ εἶναι γνήσια, σημαίνει δαπάνη ἐξοφλήσεώς των. Ὁ ὁμιλητὴς πρέπει νὰ ἀγνοεῖ βασικὲς ἀρχὲς τῆς λογιστικῆς ἢ νὰ εἶναι βέβαιος ὅτι τὶς ἀγνοοῦν οἱ ἀκροατές του.
«Ταυτόχρονα, προχωράμε σε μία αναδιάταξη δαπανών και φορολογικών βαρών. Παραδείγματα:
Μειώνουμε τις καταναλωτικές δαπάνες του Δημοσίου κατά 24%, αλλά αυξάνουμε τις δημόσιες επενδύσεις πάνω από 4% του ΑΕΠ.
Μειώνουμε τις επιχορηγήσεις διαφόρων φορέων, αλλά αυξάνουμε το επίδομα ανεργίας.
Καταργούμε την απόσυρση, που κοστίζει 400 εκατομμύρια, αλλά αυξάνουμε τις δαπάνες για την εκπαίδευση.
Μειώνουμε τις εξοπλιστικές δαπάνες, αλλά επιδοτούμε τις ασφαλιστικές εισφορές των νέων και αυξάνουμε τις αγροτικές συντάξεις.»
Πρό παντὸς μὴν μᾶς κατηγορήσουν ὅτι μειώνουμε τὶς δαπάνες. Γιὰ κάθε μείωση ἔχουμε καὶ μιὰν αὔξηση !
Τελικῶς ἡ πολιτικὴ μειώσεως τῶν δημοσίων δπανῶν εἶναι σὰν τὸν ἔρωτα ποὺ δὲν τολμᾶ νὰ ‘πεῖ τ’ ὄνομά του. Κι αύτὸ ἀπὸ κυβέρνηση μέ διαφορὰ 10 ποσοστιαίων μονάδων άπὸ τὸν μεγαλύτερο ἐκ τῶν άντιπάλων της.
Απαράδεκτος ο Προϋπολογισμός!
Δεν προσέξατε και την άλλη εκλογίκευση! ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ!
Λέει, «ένας Προϋπολογισμός που προβλέπει μείωση των δαπανών, εκτός τόκων, κατά 1,6 δισεκατομμύριο ευρώ».
Προσέξτε ξανά, δεν λέει «Μείωση των συνολικών δαπανών κατά 1,6 δισ», αλλά «Μείωση των δαπανών, εκτός τόκων» όπερ αποσαφηνίζει με καθαρότητα κρυστάλου ότι οι δαπάνες τόκων θα αυξηθούν, ΑΡΑ οι συνολικές δαπάνες, λογιζομένων ΚΑΙ των δαπανών για τόκους, μπορεί ΑΚΟΜΑ και ΝΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ.
Οι άνθρωποι μας εμπαίζουν!
Πῶς νὰ μήν αὐξηθοῦν, ἀφοῦ τὸν ἀκριβῶς προηγούμενο χρόνο αὐξήθηκε τόσο τὸ χρέος; Αὐτὸ εἶναι ἁμαρτία τῶν προκατόχων τοῦ κυρίου ὑπουργοῦ.
Ἀλλά, στο συγκεκριμένο, ὁ ὑπουργὸς ἤθελε νὰ ‘πεῖ κάτι οὐσιῶδες. Ἁπλῶς, δὲν τοῦ βγῆκε ἡ διατύπωση.
Σὲ προηγουμένους προϋπολογισμούς, οἱ ὑπουργοί ἐπέλεγαν νὰ ἐμφανίσουν ὡς ἐπιτυχία τους … τὴν μείωση τῶν ἐπιτοκίων παγκοσμίως. Καὶ τὸ ὄφελος ἀπὸ τέτοια μείωση τὸ ξόδευαν στὶς παραδεδεγμένης χρησιμότητος πρωτογενεῖς λεγόμενες δαπάνες, Άντε, ὅμως, νὰ τὸ ἐξηγήσεις αὐτὸ στήν τηλεόραση …
Σὲ κάθε περίπτωση οἱ διακηρύξεις δὲν φέρνουν λύσεις. Κύριο θέμα εἶναι ἡ ἐπαγρύπνηση καὶ ἡ ἐπιμέλεια στὴν ἐφαρμογὴ ἑνός, ἔστω μετρίου, προϋπολογισμοῦ.
κύριε Χασαπογιάννη, συμφωνώ απόλυτα με τις μονοεδρικές. Επειδή όμως καυτηριάζετε συχνά το γεγονός ότι ελληνικές κυβερνήσεις με απόλυτη πλειοψηφία στη Βουλή υποστηρίζονται από τη μειοψηφία του ελληνικού λαού (και το αναλύετε δεόντως με βάση τα πραγματικά ποσοστά του κάθε κομματος), με το σχόλιό μου ήθελα να σας επισημάνω ότι το όποιο εκλογικό αποτέλεσμα θα ήταν πιο δίκαιο εάν το εκλογικό μας σύστημα ήταν περισσοτερο αναλογικό.
H κατάσταση έχει φθάσει στο απροχώρητο, στην απόγνωση και ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ!
Είναι εμφανές και προφανές πως η Κυβέρνηση είναι όμηρος και δέσμια των προεκλογικών της υποσχέσεων. Ετσι, είναι αντιμέτωπη με όχι μόνο με την πραγματικότητα ότι εκπροσωπεί μόλις το 30% των με δικαίωμα του εκλέγειν Ελλήνων, αλλά, εάν ακολουθήσει την εκ της συγκυρίας ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ, sine qua non, σκληρή δημοσιονομική πολιτική, κινδυνεύει να απωλέσει τουλάχιστον το ήμισυ της εκλογικής της βάσης (~ 1,5 εκατομ. πολιτών), δλδ τον παλαιο-κομματικό, απολύτως κρατικοδίαιτο και παρασιτικό σκληρό πυρήνα της. Oμως, όλη αυτή η πρωτόγονη και ελεεινή μερίδα οπαδών του ΠΑΣΟΚ είναι ούτως ή αλλέως ένα «καμμένο χαρτί» αφου επισύρει την γενική κατακραυγή, περιφρόνηση και απαξίωση, άρα, απώλειά της θα συνιστούσε μιά κάθαρση και απεξάρτηση του κόμματος από τα στοιχεία που παραπέμπουν στον επαχθή δολοφόνο του Εθνους.
Moreover, από στρατηγική ΚΑΙ τακτική άποψη, μιά ΣΚΛΗΡΗ αλλά δίκαιη, ΕΞΩΣΤΡΕΦΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ θα μπορούσε να εξασφαλίσει στην κυβέρνηση την ΕΥΑΡΕΣΚΕΙΑ του «πρώτου κόμματος» της πρόσφατης λαϊκής ετυμηγορίας, δηλαδή του 34% (αθροιστικώς) της αποχής και των λευκών ούτως, ώστε τα κέρδη να υπερακοντίσουν τις απώλειες, εξασφαλίζοντάς της ένα net gain έως και 1,5 εκατομμ. νέων ένθερμων υποστηρικτών και ενδεχομένως υγιών στοιχείων της κοινωνίας.
Η μόνη εναλλακτική λύση, λέω η ΜΟΝΗ, είναι η παραίτηση της κυβέρνησης και η ΑΝΑΘΕΣΗ από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, κατόπιν συνεννόησης με τα δύο κόμματα εξουσίας (που ομού φέρουν εμπιστοσύνη του 52% των με δικαίωμα του εκλέγειν Ελλήνων) εντολής σχηματισμού Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητος (όπερ θα επιτρέπει ΛΗΨΗ αυστηρών μέτρων με κατά συνέπεια μηδενικό πολιτικό κόστος στα καθ’ έκαστα κόμματα) σε ΕΞΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ προσωπικότητα Διεθνούς Κύρους, Ειδικού Βάρους ΚΑΙ Αποδοχής, όπως πχ στον κύριο κ. Κώστα Σημίτη, ΑΤΟΜΟ με διαπίστευση τόσο παρά τη Ευρώπη όσο και παρά ταις Αμερικαίς.
Ἡ πρόσφατη ἐμπειρία ἐν Ἑλλάδι ἀπὸ οἰκουμενικὴ κυβέρνηση δείχνει διεύρυνση ἐλλειμμάτων.
NAI, αλλά ΔΕΝ είχαν Πρωθυπουργό ΤΟΝ ΣΗΜΙΤΗΝ, την ΕΙΔΟΠΟΙΟ, for that matter, διαφοράν!!! Am I wrong here, φίλτατε;;;;
Ακόμα ΚΑΙ τα φυσικά χαρακτηριστικά του εξαιρέτου αυτού ανδρός προδίδουν την πραγματικότητα
1) «Ελαιών» -> προσφέρομεν κλάδον ελαίας, αλλ’ ουχί γην και ύδωρ
2) «Κινέζος» -> εργατικότης και πειθαρχία ’til you drop dead».
Voila
κύριε Χασαπογιάννη, δεν συμφωνούμε συχνά αλλά το τελευταίο ήταν πετυχημένο!
Ἡ πρόσφατη ἐμπειρία ἐν Ἑλλάδι ἀπὸ οἰκουμενικὴ κυβέρνηση δείχνει διεύρυνση ἐλλειμμάτων.
… ενώ η πρόσφαρη εμπειρία από «αυτοδύναμες κυβερνήσεις» έδειξε συρρίκνωση των ελλειμμάτων και του χρέους!
Για την αποκατάσταση της αλήθειας:
1. Η παρούσα κυβέρνηση καταψηφίστηκε από το 56% των Ελλήνων. Η επίκληση του υπόλοιπου 14%, που δεν άσκησε το δικαίωμα του εκλέγειν, δεν έχει καμία νομιμοποίηση (αν είναι τόσοι). Για να το πω πιο ωμά: οι άνθρωποι αυτοί δεν δικαιούνται δια να ομιλούν.
2. Οι δαπάνες του τακτικού Π/Υ εκτός τόκων πράγματι μειώνονται και αυτό αποτελεί σημαντικότατη εξέλιξη, ιδιαίτερα επειδή δεν συνοδεύεται από –προφανή τουλάχιστον- συρρίκνωση του (όποιου) κοινωνικού κράτους. Οι δαπάνες για τόκους λογικότατα αυξάνονται αφού τα χρεωλύσια, που πληρώνονται κατά το 2009, είναι λιγότερα από το νέο δανεισμό. Επιπρόσθετα, ακριβώς λόγω του ιδιαίτερα αυξημένου δημόσιου χρέους το κόστος εξυπηρέτησής του το 2010 θα είναι σαφέστατα μεγαλύτερο (βλ. πιστοληπτική ικανότητα της χώρας).
…και ένα γενικό σχόλιο:
Η κατάσταση είναι όντως τραγική, αλλά είναι υποκριτικό να ισχυριζόμαστε ότι την ανακαλύψαμε μόλις τώρα ή τα τελευταία τουλάχιστον χρόνια. Τις ίδιες παθογένειες (π.χ. φοροαποφυγή, φοροκλοπή, οργανωτικές αγκυλώσεις) είχε το σύστημα και κατά τη θριαμβευτική περίοδο εισόδου μας στην ΟΝΕ. Απλώς, επί κυβέρνησης (?) Ν.Δ. διογκώθηκαν. Η μόνη λύση είναι η φυγή προς τα εμπρός (βελτίωση της ψυχολογίας της αγοράς) και όχι η γενική μοιρολατρεία, που είναι πρόδηλη στα ενδιαφέροντα, ομολογουμένως, σχόλιά σας.
1) Το ΠΑΣΟΚ έλαβε έγκριση από 30% των με δικαίωμα του εκλέγειν Ελλήνων. Η πρόταση αυτή είναι ΑΚΡΙΒΗΣ to the iota. ΔΕΝ είναι 14%, αλλά 34% ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΩΣ το ποσοστό της ΑΠΟΧΗΣ και των ΛΕΥΚΩΝ. Ασφαλώς, η αποχή δεν φέρει νομιμοποίηση, αλλά, για ένα λαό που ιστορικά πολιτεύεται, η ΑΝΑΔΕΙΞΗ της ΑΠΟΧΗΣ και ΛΕΥΚΩΝ σε «ΠΡΩΤΟ ΚΟΜΜΑ» συνιστά ΑΤΥΠΟΝ (εξ ου και τα εισαγωγικά), πλην αξιοσήμαντη (politically important) μέθοδο ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ όλου του πολιτικού φάσματος. ΚΑΙ εάν υιοθετούσαμε καταγραφήν ΚΑΙ της ΑΡΝΗΤΙΚΗΣ ΨΗΦΟΥ, όπως γινόταν παληά, εκεί θα βλέπαμε ΠΟΣΟΙ θα ασκούσαν το εκλογικό τους δικαίωμα.
2) Το ΠΑΣΟΚ έλαβε ακριβώς το ίδιο αριθμό ψήφων, δηλαδή 3 εκατομμύρια, όσες και το 2004 όταν θεωρήθηκε ότι ηττήθη κατά κράτος. Αρα ΔΕΝ κατήγαγε ΝΙΚΗΝ eξ υπερισχύσεως (usurpation), αλλά νίκην ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΣ λόγω συντριβής του ΑΝΤΙΠΑΛΟΥ (by default).
3) O αντίπαλος (δλδ ΝΔ) συνετρίβη διότι α) ενεπλάκη σε τεράστιες απάτες, και β) διαχειρίσθηκε κάκιστα τα δημοσιονομικά
4) Εκ των (2) και (3) παραπάνω, λοιπόν, απορρέει ότι το ΠΑΣΟΚ έχει ΣΑΦΗ εντολή να EΞΥΓΙΑΝΕΙ τα ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ και να εξαλείψει την διαφθορά – ΟΧΙ να κάνει δωρεές στους «φτωχούς» που τυχαίνει να είναι η πλουσιότερη τάξη Ελλήνων as we speak!
5) Ας τα μάζευε αυτά τα χρήματα εκ των εκτάκτων εισφορών (ειλικρινά ο γράφων ΔΕΝ θάχε πρόβλημα) ΑΛΛΑ για να χρησιμοποιηθούν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΣ έναντι του Ελλείμματος ΚΑΙ του Χρέους, όχι για ΑΛΟΙΦΙΤΣΕΣ ΚΑΙ ΠΑΝΑΚΙΑ!!!!!!!
6) Δεν έχει σημασία παρά σημειολογική ή για εσωτερική κατανάλωση to ΠΩΣ καταμερίζονται τα έξοδα μιάς οικογένειας, είτε αυτή είναι η κλασσική μονάδα της κοινωνίας ή το Κράτος in toto. ΣΗΜΑΣΙΑ έχει ΜΟΝΟ ένα πράγμα, το ΑΘΡΟΙΣΜΑ των ΕΞΟΔΩΝ, όλων των εξόδων συνυπολογιζομένων ΚΑΙ των ΤΟΚΩΝ.
7) Συνυπολογιζομένων ΚΑΙ των τόκων, λοιπόν, το ΑΘΡΟΙΣΜΑ των εξόδων, όχι μόνο αυξάνεται σε απόλυτες τιμές, ΑΛΛΑ αυξάνεται ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ εκπεφρασμένο ως ποσοστό επί του ΑΕΙ (τον μακρο-οικονομικά ΒΑΡΥΝΟΝΤΑ ΔΕΙΚΤΗ) αφού το ΑΕΙ αναμένεται να ΥΠΟΧΩΡΗΣΕΙ ή στην καλύτερη περίπτωση να μείνει στάσιμο !!!!!!!!
9) Η κυβέρνηση ΓΝΩΡΙΖΕΙ πολύ καλά ότι ουσιαστική περιστολή εξόδων μπορεί να ΓΙΝΕΙ μόνο με δραστικά μέτρα, δλδ περικοπές της τάξης του 10 – 20%, όπως πχ μείωση της Δημοσιουπαλληλίας by attrition, δλδ πρόσληψη ενός για κάθε 2-3 συνταξιοδοτούμενους, στασιμότητα μισθών για μιά τριετία (τουλάχιστον) ειδικά αφού έχουμε ΑΠΟ-πληθωρισμό, εξομοίωση μισθών, ΑΜΕΣΗ ρύθμιση (εξευρωπαϊσμό) του Ασφαλιστικού κλπ κλπ
10) Το εάν ο κύριος Παπανδρέου ΑΔΥΝΑΤΕΙ να κατανοήσει την ΤΡΑΓΩΔΙΑ του έθνους ή είναι ΔΕΣΜΙΟΣ των προεκλογικών του δεσμεύσεων αποτελεί διάζευξη ακαδημαϊκής σημασίας. Σημασία έχει το αποτέλεσμα, δλδ ένας ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ, ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΣ at best, προϋπολογισμός. H ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ οφείλει να συνεννοηθεί με την/τον μέλλ-ουσα/οντα αρχηγό της ΝΔ, και να ζητήσουν από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να δώσει εντολή σχηματισμού Κυβέρνησης σε προσωπικότητα κοινής εμπιστοσύνης με ΣΤΟΧΟ την ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ.
@ Αλέξανδρος
Τα FACTA είναι ένα θέμα, το ΤΙ είναι αλήθεια/ψέμμα είναι ένα άλλο [συνάρτηση της λογικής και του αξιακού συστήματος του καθενός]. Ο γράφων, λοιπόν, παρουσίασε facta. Αφήστε τον κάθε αναγνώστη να βγάλει δικά του συμπεράσματα, την δική του αλήθεια.
Η παρούσα κυβέρνηση καταψηφίστηκε από το 56% των Ελλήνων (non factum)
Η παρούσα κυβέρνηση καταψηφίστηκε από το 56% των ψηφισάντων Ελλήνων (factum)
Ετσι αναγγέλλονται στην πολιτισμένη Δυτική Κοινωνία τα αποτελέσματα, «Mr. XYZ, or Party ABC received X % of the popular vote»
Ο όρος είναι THE POPULAR VOTE, ελληνιστί, ΟΙ ΨΗΦΙΣΑΝΤΕΣ.
@ alex Re: Σημίτης
Για να καταλάβετε, αγαπητέ, για ποιού είδους οργάνωση και μεθοδικότητα μιλάμε εδώ σας παραθέτω το εξής:
Οταν τα Σημιτάκια στα 50ς τέλειωσαν το Πειραματικό πήγαν στι Γερμανία να σπουδάσουν. Τότε, η χώρα μόλις άρχιζε να αναλαμβάνει από τους βομβαρδισμούς του ΒΠΠ και προφανώς υπήρχε τεράστια έλλειψη/στενότης στέγης. Οι εν Γερμανία (και πολύ περισσότερο στο Βερολίνο) δυσκολεύονταν με τα οικονομικά τους μέσα να βρούν έστω και στοιχειώδη καταλύμματα.
Guess what!!??
Tα Σημιτάκια έκαναν έρευνα αγοράς και προς έκπληξή τους διαπίστωσαν ότι ήταν φθηνότερο να μένουν σε ξενοδοχείο πολυτελείας, όπερ και έπραξαν. Φυσικά, όλοι οι Ελληνες συμφοιτητές τους νόμιζαν ότι ήσαν ζάπλουτοι ενόσω αυτοί πλήρωναν λιγότερα για πολυτέλεια από όσο οι άλλοι για χαμοκέλες!!!!
- Το αιώνιο πρόβλημα καθε Κυβέρνησης είναι η είσπραξις των ήδη ΄θεσμοθετημένων φόρων, είτε λόγω φοροδιαφυγής, είτε λόγω φαροαποφυγής είτε λογω μη υπάρξεως χρημάτων……
Η υπερ-ενίσχυσις των φοροεισπρακτικών μηχανισμών είναι αμφίβολης αποτελεσματικότητος, και συνήθως προκαλεί διαφθορά, και ανάπτυξη της μαύρης αγοράς.
Και το ερώτημα είναι : πώς θα ΠΕΙΣΘΟΥΝ οι (περισσότεροι) πολίτες να μην φοροδιαφεύγουν ???
- Ποιό είναι ένα σύστημα φορολόγησις που θα θεωρηθεί δίκαιο απο τους περισσοτέρους ???
- Δεν μιλώ για τις «κορόνες» που ακούμε, αλλά για την ενδόμυχη – ίσως υποσυνείδητη – κριτική σκέψι κάθε πολίτη.
- Οσο κυριαρχεί η νοοτροπία του «ό΄τι αρπάξουμε, απο όσους αρπάξουμε» , η κατάληξις θα είναι να μην έχουνε πλέον να αρπάξουνε τίποτα απο κανέναν…
Αν και oi λύσεις πάλι υπαρχουν,
Κάποια προγκρόμ, εναντίον κάποιων κατηγοριών πολιτών, έως ότου – βέβαιότατα – φθάσουμε και στην κατηγορία «πολιτικοί», – απλή , επαναλαμβανόμενη ΙΣΤΟΡΙΑ…….
Τεχνικές λύσεις ὑπάρχουν χωρὶς νὰ κάνουμε τοὺς μισοὺς πολίτες χωροφύλακες τῶν ἄλλων μισῶν.
Μερικὲς ἁπλὲς προτάσεις :
1. Καμμία θέση στόν εύρύτερο δημόσιο δέν θά ἀμείβεται μὲ ἀποδοχὲς μεγαλύτερες ἀπὸ τὸ 65% τῶν ἀποδοχῶν σὲ ἀντίστοιχη θέση τοῦ ἰδιωτικοῦ τομέα. Μέχρι νὰ ἐπιτευχθεῖ ἠ σχέση αὐτή, καμμία αὔξηση τοῦ μισθολογικοῦ κόστους στὸ εὐρύτερο δημόσιο. Τὸ 65% τίθεται ὡς βάση διότι στὸ εὐρύτερο δημόσιο οὶ μισθοδοτούμενοι μποροῦν νὰ μὴν ἐργάζονται χωρὶς νὰ κινδυνεύουν νὰ ἀπολυθοῦν.
2. Ἐναλλακτικῶς, τὸ ποσοστὸ μεταβολῆς τῶν ἀποδοχῶν στὸ εὐρύτερο δημόσιο νὰ ἐγκρίνεται μέ ἐτήσιο δημοψήφισμα παράλληλα μέ τούς συντελεστές φόρου πού θὰ ἀπαιτοῦνται γιὰ νὰ πραγματοποιηθοῦν οἱ ἐν λόγῳ μεταβολές. Ταιριάζει καὶ μὲ τὴν Γεωργάκειο ἀνοιχτὴ διακυβέρνηση.
3. Καμμία συναλλαγὴ μὲ μετρητὰ ὕψους ἄνω τῶν 10.000 € δὲν άναγνωρίζεται ἀπὸ τὸ κράτος. Συναλλαγές ἄνω τοῦ ποσοῦ τῶν 10.000 € ὑποχρεωτικῶς ἐκτελοῦνται μέσῳ τραπέζης.
4. Τὸ τραπεζικὸ άπόρρητο καταργεῖται ἔναντι τῆς ἐφορίας. Ὑπάλληλοι τῆς ἐφορίας ποὺ κοινολογοῦν στοιχεῖα τῶν φορολογουμένων ἀπολύονται καί στεροῦνται τῆς συντάξεώς τους.
5. Ὁ ΦΠΑ πού, βάσει ἀποδείξεων, καταβάλλει κάθε φορολογούμενος ἀναγνωρίζεται, σὲ ἕνα ποσοστό (ἴσως 50%) ὡς καταβολὴ ἔναντι ὀφειλομένου φόρου εἰσοδήματος.
Ὑπάρχουν ἰδέες. Ἡ ἀνατομικὴ πληρότητα τῶν ἐκλεγμένων ἡγετῶν στὸν χῶρο ὅπου κεῖνται, συνήθως, τὰ ἀναπαραγωγικὰ ὄργανα τοῦ ἀνδρικοῦ σώματος εἶναι τὸ ζητούμενο.
«Σύμφωνα με την Επιτροπή, η επιδείνωση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι τα κρατικά έσοδα αποδεικνύονται για το 2009 κατά 3,5% μικρότερα, ενώ οι δαπάνες κατά 2,5% μεγαλύτερες. Η Επιτροπή υπογραμμίζει ότι αυτό οφείλεται στην αδυναμία των μηχανισμών είσπραξης των φόρων στην Ελλάδα αλλά και στο γεγονός ότι δεν δίνονται στους πολίτες κίνητρα για να είναι φορολογικά συνεπείς. »
Τελικά, ποιος έχει δίκιο? Η Commission ή ο Καισάριος?
rebel(53),
Και οι δύο μεν, σαν το ανέκδοτο του χότζα, αλλά – μην ξεχνάμε – «ουκ΄αν λάβεις παρα του μη έχοντος».
- Με άλλα λόγια, όταν ακούω οτι με τόση φορολογία θα πάρουν τόσα απο τόσους, δεν ξέρω άν είναι πανείβλακες ή μας κοροϊδεύουν, δεδομένου οτι – λόγω ακριβώς της αναμενομένης φορολογίας – η πίττα θα συρρικνωθεί……….και θα μείνουν με την γλώσσα έξω…….
Ἡ Εὐρωπαϊκὴ Ἐπιτροπὴ λέει ὅτι ὅτι δὲν δίνονται στοὺς πολίτες κίνητρα γιὰ νὰ εἶναι φορολογικῶς συνεπεῖς. Συγκεκαλυμμένως δηλαδή λέει ὅτι τὸ κράτος πετᾶ τὰ χρήματα τῶν πολιτῶν γι’ αὐτὸ καὶ οἱ πολίτες δὲν ἔχουν κίνητρο νὰ τοῦ πληρώσουν τοὺς φόρους τους. Ἂν τὸ ἔλεγε καὶ ρητῶς, θὰ βγαίναμε νὰ ποῦμε ὅτι ἡ Εὐρωπαικὴ Ἐπιτροπὴ ἐπεμβαίνει στὰ ἐσωτερικά μας, ὅτι δὲν εἶναι ἐκλεγμένη καὶ πῶς τολμᾶ νὰ ἐπικρίνει τὴν δημακρατικῶς ἐκλεγμένη ἡγεσία τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ καὶ ἄλλα ἠχηρὰ παρόμοια.
53.rebel@work Νοεμβρίου 11th, 2009 12:44 πμ :
«Σύμφωνα με την Επιτροπή, η επιδείνωση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι τα κρατικά έσοδα αποδεικνύονται για το 2009 κατά 3,5% μικρότερα, ενώ οι δαπάνες κατά 2,5% μεγαλύτερες. Η Επιτροπή υπογραμμίζει ότι αυτό οφείλεται στην αδυναμία των μηχανισμών είσπραξης των φόρων στην Ελλάδα αλλά και στο γεγονός ότι δεν δίνονται στους πολίτες κίνητρα για να είναι φορολογικά συνεπείς. »
Τελικά, ποιος έχει δίκιο? Η Commission ή ο Καισάριος?
Kάνετε λάθος. Ο αρθρογράφος είπε ότι τα έσοδα του κράτους είναι σημαντικά ως έχουν ΚΑΙ αυτό είναι αλήθεια αν ληφθούν υπόψη έμμεσοι (που πληρώνουν όλοι) και άμεσοι φόροι (που πληρώνουν οι μισθωτοί).
Η ΕΕ ΔΕΝ αναμιγνύεται (προς το παρόν τουλάχιστον) στο ύψος και είδος επιβαλλομένων φόρων από χώρες μέλη. Απλά, λέει, στην προκειμένη περίπτωση ότι οι φόροι που εισπράξατε ή θα εισπράξετε μέχει τέλους έτους, ε’ιναι χαμηλότεροι κατά 3.5% αυτών που ΔΗΛΩΣΑΤΕ ότι θα μπορέσετε να εισπράξετε.
Με άλλα λόγια είναι επιτιμητική των δημοσιονομικών λογιστικών της Ελλάδος ΧΩΡΙΣ να παίρνει θέση στο αν οι φόροι της Ελλάδος είναι υψηλοί ή χαμηλοί, δίκαιοι ή άδικοι.
Μεγάλη η διαφορά
Να προσθέσω ότι σωστά μεν οριοθετεί την παρατήρηση της ΕΕ ο Κώστας Α. Χασαπογιάννης, ότι δηλαδή πρόκειται για παρατηρήσεις επί των δικών μας επισημάνσεων και διαφορών και όχι επί του περιεχομένου αλλά ας μην είμαστε και αφελείς…
Δεν θα ασχολιόντουσαν αν η ουσία δεν τους ενοχλούσε…
Να σημειώσω επίσης ότι τα ελλείμματα είναι μεγάλα και σε άλλες χώρες με την Μεγάλη Βρετανία (αν και εκτός ΟΝΕ) πολύ κοντά στο 12% έναντι του ΑΕΠ
Το θέμα με την Ελλάδα έχει επομένως τη ρίζα του στην αναξιοπιστία και όχι στο υπερβολικό ύψος.
Επιπλέον, παρά το ότι ο Καισάριος επισημαίνει ότι οι φόροι είναι πράγματι υψηλοί στη χώρα μας και μάλιστα υψηλότεροι από χώρες όπως η Ιαπωνία (δική μου η παρατήρηση) εκεί η παραγωγικότητα του δημοσίου τομέα είναι υψηλή και το κόστος του χαμηλό.
Προσοχή αναφέρομαι σε έσοδα από εισπραχθέντες φόρους και όχι σε φόρους της ελπίδας που δεν εισπράττονται…
Εδώ πρακτικά χρησιμοποιούμε τον Δημόσιο τομέα όπως παλιά τον στρατό για να κοροϊδεύουμε την ανεργία…
Επομένως αν και πρόκειται για συγκοινωνούντα δοχεία με συνεχές feed back ο ογκώδης δημόσιος τομέας καταστρέφει τον λιγοστό παραγόμενο πλούτο…
Και δεν είναι μόνο αυτό αλλά και το ότι έχει καλλιεργηθεί ένα περίεργο συναίσθημα μεταξύ των πολιτών ότι όλοι πρέπει να βρουν δουλειά και το δημόσιο τους οφείλει δουλειά.
Ε λοιπόν, το δημόσιο δεν τους οφείλει δουλειά αλλά υπηρεσίες σε καλή ποιότητα.
Οι άνεργοι ας πανε να βρουν δουλειά και είναι απόλυτα δική τους ευθύνη να τη βρουν…
Το κράτος ορίζει τους μηχανισμούς διοίκησης και εκπαίδευσης, διαμορφώνει τους νόμους και επιβλέπει την τήρησή τους.
Όσον αφορά τις μειώσεις δαπανών στον δημόσιο τομέα, τα νούμερα που πήρε μαζί του ο Παπακωνσταντίνου ήταν εμπαιχτηκά της νοημοσύνης των ευρωπαίων…
Προσωπικά δεν έχει καταλάβει ακόμα γιατί θα δοθεί αύξηση και όχι μείωση στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων.
Τα χρήματα από τη διαφορά μεταξύ αύξησης και μείωσης να πανε σε παραγωγικές επενδύσεις…
Όσο αφορά τους δικαστές που συμπεριφέρονται ως κίναιδοι της εξουσίας, αυτούς να τους τσακίσει μισθοδοτικά διότι τα ρετιρέ τους το έχουν παρακάνει…
Όσον αφορά του ελεύθερους επαγγελματίες, η κατάσταση είναι κωμικοτραγική διότι καμία κυβέρνηση δεν θέλει να παραδεχτεί ότι δεν μπορείς να βάζεις στον ίδιο σάκο τον φτωχό με τον πλούσιο.
Σήμερα η μεγάλη πλειοψηφία των ελευθέρων επαγγελματιών ψωμολυσσά… και αρκετοί είναι πρακτικά άνεργοι.
Και όμως το ανόητο, ανάλγητο και συχνά χυδαίο κράτος της Ελληνικής γραφειοκρατίας δεν αντιλαμβάνεται ότι ο ελεύθερος επαγγελματίας που δεν έχει να πληρώσει τις ασφαλιστικές του εισφορές δεν μπορεί να κλείσει την δραστηριότητά του και να την ξανανοίξει…
Δεν είναι μαγαζί που το ανοίγεις κάθε πρωί και το κλείνεις κάθε βράδυ..
Πότε οι ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΑΥΤΌ;
Πότε οι ανόητοι θα το κατανοήσουν αυτό;
Όσον αφορά τα μαγαζιά, αναφέρομαι στα χιλιάδες μικρομάγαζα, επιβιώνουν απλά επειδή κλέβουν την εφορία παντοιοτρόπως… Αν δεν την έκλεβαν δεν θα επιβίωναν και το ερώτημα είναι να την κλέβουν εις γνώσιν της και να της δίνουν κάποια ή να κλείσουν και η εφορία (δηλαδή το κράτος) να εισπράττει πάπαλα…;
Το τελευταίο είναι το ποιο σοβαρό και επίκαιρο ερώτημα και το θέτω σαν κουΐζ.
Δεν ξέρω τι λέτε εσείς, εγώ έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στον ΓΑΠ-Καποδίστρια-Ομπάμα. Πάσι Θεού θα κάνει την Ελλάς Περού… Ακόμα και αν χρειαστεί να σταυρωθεί όπως ο άλλος ΓΑΠ, ο επονομαζόμενος και Χριστός.
@ Παναγιώτης Μπαζιωτόπουλος
Εξαιρετικές παρατηρήσεις.
Δυό addenda
1) Re: Αναξιοπιστία
Μας βλέπουν διπλά αναξιόπιστους. Δηλαδή α) ΑΝΕΝΤΙΜΟΥΣ, απλά ψευτρόνια και β) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΑΣΤΟΙΧΕΙΩΤΟΥΣ, ενόσω τα έκτακτα μέτρα, εξ ορισμού δεν επαναλαμβάνονται ΚΑΙ αφού τα έλαβαν ΟΥΧΙ προς διόθωση χρέους ή ελλείμματος, αλλά για δωρεές σε μιά τάξη φτωχών επί χάρτου, αλλα πλουσίων in fact.
2) Re: Aνεργία
Α. Ο λαός των stagiaires και ο λαός γενικά πρέπει να αντιληφθούν ότι οι κυβερνήσεις δεν είναι γραφεία ευρέσεως εργασίας, και μάλιστα με μεθόδους που είναι ΚΑΙ ανήθικες ΚΑΙ παράνομες
Β. Ο λαός πρέπει να αντιληφθεί ότι οι κυβερνήσεις δημιουργούν προϋποθέσεις, μέσω εξάλειψης της γραφειοκρατίας ΚΑΙ προοδευτικών φορολογικών πολιτικών, που ενθαρρύνουν τις ιδιωτικές επενδύσεις ΚΑΙ μέσω δημοσίων επενδύσεων που ΚΑΙ αυτές μακροπρόθεσμα ευνοούν την ιδιωτική πρωτοβουλία και βελτίωση της ζωής του πολίτη.
Γ. Ο λαός πρέπει να κατανοήσει, εν τέλει ότι η κυβέρνηση έχει ηθικήν υποχρέωση να εξαλείψει την ΑΝΕΡΓΙΑ. Στην Ελλάδα όμως ΔΕΝ έχουμε ανεργίαν ΑΛΛΑ ΑΕΡΓΙΑΝ – συγκεκριμένα περίπου 500.000 χιλιάδες από παιδιά χωρικών και μικροαστών με νοημοσύνη ΑΜΟΙΒΑΔΑΣ που με το σώνει και καλά έγιναν «διοικητές επιχειρήσεων», «ψυχολόγοι» του Bradford, και «διαιτολόγοι» της Χαροκοπείου Κατωτάτης, ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να ετερεαπασχοληθούν. Δεδομένου ότι έχουμε 1 εκατομμύριο οικονομικούς μετανάστες εκ των οποίων τουλάχιστον 600.000 έχουν καλές εργασίες, η ΧΩΡΑ μας δεν έχει έλλειμμα θέσεων εργασίας, αλλά έλλειμμα θέσεων εργασίας γι’ αυτά που σπούδασαν οι γιοί κιαι οι κόρες των Ελλήνων. Μα την επιλογή, ΑΡΑ ΚΑΙ την ΕΥΘΥΝΗ να γίνει ο γιός τους οδοντίατρος της Ροιυμανίας και η κορούλα γιατρός της Σερβίας είναι ΔΙΚΗ τους.
Να σημειώσω επίσης ότι τα ελλείμματα είναι μεγάλα και σε άλλες χώρες με την Μεγάλη Βρετανία (αν και εκτός ΟΝΕ) πολύ κοντά στο 12% έναντι του ΑΕΠ. Το θέμα με την Ελλάδα έχει επομένως τη ρίζα του στην αναξιοπιστία και όχι στο υπερβολικό ύψος.
Κανείς θα προσδοκούσε μια περισσότερο προσεκτική ανάλυση από τον κ. Μπαζιωτόπουλο… Το έλλειμμα του προϋπολογισμού είναι μία μόνο πτυχή, σχετικά ελάσσων (in the grand scheme of things), των δημοσιονομικών προβλημάτων της Ελλάδος. Σε αυτό το έλλειμμα πρέπει να προστεθεί το τεράστιο δημόσιο χρέος, το διευρυνόμενο έλλειμμα του ισοζυγίου πληρωμών, οι δομές του ενεργητικού και παθητικού του σκέλους, δευτερογενή ελλείμματα, κτλ., επιπρόσθετα της γενικότερης έλλειψης αξιόπιστων μετρήσεων της μακροοικονομικής κατάστασης και ακριβών στατιστικών στοιχείων και έγκυρων προβλέψεων.
Σε καμιά άλλη χώρα της Ευρώπης (και του αναπτυγμένου κόσμου, ίσως) τα δημοσιονομικά μεγέθη στο σύνολό και συνδυασμό τους δεν παρουσιάζουν τέτοια αρνητική εικόνα. Τέλος, δεν χρειάζεται να είναι κάποιος φωστήρας των οικονομικών για να διαπιστώσει ότι ένα κράτος με έσοδα περίπου €49.2 δις, δαπάνες €71.4 δις, από τις οποίες γύρω στα €40 δις για τοκοχρεωλύσια, βρίσκεται στα όρια ή πρόθυρα της χρεοκοπίας.
Καλά τὰ λέτε, ἀλλὰ ὅλος αὐτὸς ὁ φαῦλος κύκλος δὲν πρόκειται νὰ σπάσει ὅσο τὸ κράτος πληρώνει τόσους ἀνθρώπους γιὰ νὰ κάαααθονται.