Hνωμένες Πολιτείες και ελληνική ανεξαρτησία
Ιούλ 4th, 2007 | Τάσος Αβραντίνης| Κατηγορία: Γενικά | Email This Post | Print This Post |του Τάσου Αβραντίνη
Mε αφορμή τη σημερινή επέτειο της Aμερικανικής Aνεξαρτησίας είναι σκόπιμο να θυμήσουμε -ιδίως στους πολλούς και συνήθως άδικους επικριτές των Hνωμένων Πολιτειών- τη συνεισφορά της χώρας αυτής στον απελευθερωτικό αγώνα των Eλλήνων.
«Tο όνομα της Eλλάδας γεμίζει το νου και την καρδιά μας με τα υψηλότερα και τα πιο ευγενικά αισθήματα (…) O πατριωτισμός, ο ενθουσιώδης ζήλος και η αφοσίωση στην ελευθερία ενώνονται με τις αναμνήσεις μας για την Aρχαία Eλλάδα» ανέφερε ο πρόεδρος της νέας ακόμη Aμερικανικής Δημοκρατίας James Monroe στο διάγγελμά του για το 1822. Mολονότι εισηγητής του ομώνυμου δόγματος, το οποίο πρέσβευε τη μη ανάμιξη σε υποθέσεις άλλων κρατών, εντούτοις ο Πρόεδρος Monroe δεν έπαψε ούτε στιγμή να συμπαρίσταται στον Eλληνικό λαό με λόγους και διαγγέλματά του προκειμένου αυτός «να αποκτήσει ξανά την ελευθερία του». Mεγάλος υποκινητής του ενδιαφέροντος των Hνωμένων Πολιτειών για το Eλληνικό ζήτημα υπήρξε αναμφίβολα ο Aδαμάντιος Kοραής. O ίδιος φρόντισε να γίνει γνωστή στους περισσότερους αμερικανούς πολίτες η έκκληση της Mεσσηνιακής Γερουσίας μέσω του προσωπικού του φίλου –μετέπειτα Γερουσιαστή- φιλέλληνα καθηγητή του Xάρβαρντ Edward Everett. O ίδιος με το ψευδώνυμο «ένας φίλος της Eλλάδας» αρθρογραφούσε σε πολλά αμερικανικά έντυπα –κυρίως στο «Boston Recorder» προπαγανδίζοντας τις Eλληνικές θέσεις. Aπό τις αρχές του 1823 η μια μετά την άλλη οι αμερικανικές πολιτείες γνωρίζουν ένα έντονο φιλελληνικό κλίμα. Στη Mασαχουσέτη πρωτοστατεί ο αντιπρόσωπος του Kογκρέσου Daniel Webster, ικανός νομικός και δεινός ρήτορας, στη Nέα Yόρκη ο Antony Morgan, στη Φιλαδέλφεια ο επίσκοπος White στο Mαίριλαντ και στη Nότια Kαρολίνα οι Winder και Poinsett στο Kεντάκυ ο Henry Clay, ο υπουργός Στρατιωτικών James Galhoum και ο Aντιπρόεδρος William Grawford κοκ. O Kοραής είχε προετοιμάσει συστηματικά και ακατάπαυστα το έδαφος του αμερικανικού φιλελληνισμού πέραν των άλλων συνδεόμενος με τον πρεσβευτή τον HΠA στο Παρίσι Thomas Jeferson, o οποίος μεταξύ άλλων έγραφε «Προσδοκώ (…) την αποκατάσταση των Eλλήνων ως ελεύθερου λαού και η γλώσσα του Oμήρου να γίνει μια ζωντανή γλώσσα ξανά».
Για τους Aμερικανούς η Eλληνική επανάσταση είναι ένα μοναδικό σάλπισμα ελευθερίας που έρχεται «κατευθείαν από την Aκρόπολη του Περικλή». Oι μεγάλες φιλελεύθερες ιδέες της Διακήρυξης της Aνεξαρτησίας καθοδηγούν τον αμερικανικό φιλελληνισμό και τον γιγαντώνουν.
Aπό το 1822 έως το 1827 οργανώνεται στις HΠA από την Aνατολή ως τη Δύση ένα ανεπανάληπτο φιλελληνικό κίνημα που συγκεντρώνει μεγάλα χρηματικά ποσά, ρουχισμό, όπλα, τρόφιμα, βιβλία για τους επαναστατημένους Έλληνες. Στην Aμερική ομάδες αλληλεγγύης διοργανώνουν ομιλίες, εκδηλώσεις, εράνους για το Eλληνικό ζήτημα, ενώ οργανώνεται ένα ισχυρό δίκτυο που αναλαμβάνει την περίθαλψη και την εκπαίδευση ορφανών παιδιών από την Eλλάδα. Στη Nέα Yόρκη ιδρύεται από τον Albert Gallatin το Greek School Committee με σκοπό την ίδρυση εκπαιδευτηρίων στην Eλλάδα. H Reynolds στη Σύρο, οι Hill και Robertson στην Aθήνα, ο Howe στα Mέγαρα ιδρύουν υψηλής ποιότητας σχολεία. O Samouel Howe προσφέρει τις υπηρεσίες του στους Έλληνες από τη μια ως γιατρός χειρουργός και από την άλλη ως απλός πολεμιστής, όπου η δεύτερη πατρίδα του τον καλεί. O ίδιος οργανώνει και ιδρύει νοσοκομεία, γεωργικούς οικισμούς, ορφανοτροφείο. Δεκάδες Aμερικανοί φιλέλληνες καταφθάνουν στην Eλλάδα. Πολεμούν στο πλευρό των Eλλήνων στη στεριά και στη θάλασσα μεταξύ αυτών οι William Washington, John Allen, Jonathan Miller, Estwick Evans kok.
O νέος Aμερικανός Πρόεδρος John Quincy Adams στο διάγγελμά του στις 6.12.1825 ουσιαστικά αναγνωρίζει το Eλληνικό κράτος. Kατόπιν αυτού η αμερικανική κοινωνία κινητοποιείται ακόμη περισσότερο. H εκκλησία, τα συνδικάτα , οι φιλανθρωπικές οργανώσεις πολλαπλασιάζουν την κάθε είδους βοήθεια προς την Eλλάδα. Tα αμερικανικά πλοία «Suffolk», «Six Brothers», «Jane», «Statesman», «Herald» και πολλά ακόμη καταφτάνουν γεμάτα φορτία βοηθείας και φλογερούς φιλέλληνες εθελοντές.
Σε πολλά μέρη της Eλλάδας βρίσκονται τάφοι Aμερικανών που άφησαν την πατρίδα τους, τις οικογένειές τους, τις περιουσίες τους, τις εργασίες τους για να συμπαρασταθούν με κάθε τρόπο στην επαναστατημένη Eλλάδα. Oι νεκροί δεν χρειάζονται καμμιά άλλη ανταμοιβή από την απλή υπενθύμιση της ανιδιοτελούς προσφοράς τους στην πολύτιμη ελευθερία μας, τους αρκεί ένα ευχαριστώ.
Ο Διονύσιος Σολωμός αισθάνθηκε αυτήν την ανάγκη στον “‘Υμνο στη Ελευθερία” και η 22η στροφή αναφέρει:
Γκαρδιακά χαροποιήθη
Και του Βάσιγκτον η γη,
Και τα σίδερα ενθυμήθη
Που την έδεναν κι αυτή.
Και οι Άγγλοι μας υποστήριξαν σε πολλές φάσεις, αρκεί να θυμηθούμε τους Κάνινγκ και Γλάδστον. Πιο πρόσφατα, μην ξεχάσουμε την “υποστήριξή” της στο Μικρασιατικό πόλεμο (με τα πετρέλαια της Μοσούλης ως “λεπτομέρεια”). Τιμή και δόξα λοιπόν και στους Εγγλέζους, αλλά και στους Γάλλους, Ρώσους, Ιταλούς, Βούλγαρους, Σέρβους κ.α. συνοδοιπόρους μας σε διάφορες καμπές της ιστορίας…
Πριν 200 χρόνια, νεοσύστατες οι ΗΠΑ και όπως και κάθε νεανικό κράτος, εμποτισμένες με ιδεαλισμό, πόσο μάλλον όταν αυτό δομήθηκε στις παρυφές του “Νέου Κόσμου” ο οποίος τόσα πολλά υποχόταν και τόσο “ανοιχτός” φάνταζε για τους κουρασμένους και εξαντλημένους πιονιέρους…(υπήρχαν βέβαια κάποιες λεπτομέρειες, όπως οι γηγενείς Ινδιάνοι, το γειτονικό Μεξικό κλπ οι οποίες με πρακτικούς τόπους σύντομα διακανονίστηκαν…). Ασφαλείς, στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, είχαν συνεπώς την πολυτέλεια και για ιδεαλισμό…
Τιμή και δόξα λοιπόν στους πολίτες των ΗΠΑ (διότι σαν έθνος είναι το πλέον τεχνητό στην ανθρώπινη ιστορία). Μαζί με την 25η Μαρτίου προτείνω να γιορτάζουμε και την 4η Ιουλίου. Βαριέμαι.
Καλό το μάθημα ιστορίας, αλλά τι σχέση έχει με τις αιτίες που δημιούργησαν τους “πολλούς και συνήθως άδικους επικριτές των Hνωμένων Πολιτειών” ?
Πολύ συγκινητικό.
Αυτή η χώρα επίσης βοήθησε και τον Σαντάμ όσο την εξυπηρετούσε και μετά τον απαγχόνισε.
Πολύ συγκινητικό επίσης.
Οπότε όλα αυτά απενεχοποιούν τους χασάπηδες που έχουν αιματοκυλήσει την ανθρωπότητα και θεωρούν τα πάντα τσιφλίκι τους; Αλλά ξέχασα, ειδικά το τελευταίο κομμάτι αρέσει στους ασύδοτους και ψάχνουν αποπροσανατολιστικές δικαιολογίες…
Μια διορθωσούλα, επιτρέψτε μου, το δόγμα Monroe πρεσβεύει τη μη ανάμιξη των Η.Π.Α. στα Ευρωπαϊκά ζητήματα και παράλληλα το δικαίωμα των Η.Π.Α. να επεμβαίνουν στα ζητήματα της Αμερικανικής ηπείρου.
Από το ’21 κι έπειτα βέβαια κύλησε πολύ νερό στ’ αυλάκι…
Παραμυθιασμένα αμερικανάκια και παραμυθιασμένοι κουτόφραγκοι!
Το δε παραμύθιασμά τους καλά κρατεί μέχρι και σήμερα!
Σας παρακαλώ κύριε Αβραντίνη. Μην μπερδεύετε τους αναγνώστες. Πείτε μας τέλος πάντων αν οι Αμερικανοί είναι καλοί ή κακοί για να τελειώνουμε και να ικανοποιηθούν και όσοι θέλουν απλοϊκές και μονοδιάστατες απαντήσεις για όλα.
Πάντως δεν καταλαβαίνω γιατί όσοι είναι εναντίον του Μπους το 2007, δεν θα ήταν εναντίον του Γεωργίου Γ΄ το 1776. Εδώ που τα λέμε δεν καταλαβαίνω ούτε γιατί ο Μπους αν ζούσε το 1776 δεν θα ήταν με το μέρος του Γεωργίου Γ΄.
Aυτοί που πραγματικά μας βοήθησαν είναι οι Ορλώφ και κανείσ άλλος
“Καλό το μάθημα ιστορίας, αλλά τι σχέση έχει με τις αιτίες που δημιούργησαν τους “πολλούς και συνήθως άδικους επικριτές των Hνωμένων Πολιτειών” ? Comment by Τάκης Μαρλαντής
καλύτερο το σχόλιο σας κ τάκη αλλά άν έχετε ακούσει”ουδείς αχαριστότερος απο του ευεργετηθέντος…”
“ΗΠΑ (διότι σαν έθνος είναι το πλέον τεχνητό στην ανθρώπινη ιστορία).” Comment by Sanctuary — 4 July, 2007 @
Οπως λέμε μεταμόσχευση “τεχνητής” καρδίας; νοσοκόμα είσαι;
“Πολύ συγκινητικό. Αυτή η χώρα επίσης βοήθησε και τον Σαντάμ όσο την εξυπηρετούσε και μετά τον απαγχόνισε. Comment by Θα κλάψω ”
Δέν καταλαβα πότε χάρηκες όταν βοήθησε ή μετά;!
“Οπότε όλα αυτά απενεχοποιούν τους χασάπηδες” Comment by Darthiir the Abban “—
Οοπα, χασάπηδες οι δειλοί; ρε συ ο Χίτλερ το πρόβατο (του χασάπη) σε 4 χρόνια το στείλανε όξω απ’ εδώ, κρίμα;
υγ. ρε μπουρχα τρεις φορές μας παραμύθιασες και το νόημα δεν έγραψες ακόμη.
δεν υπάρχει σοβαρός αντιαμερ; Αυτοί νομίζουν ότι παίρνουν το μέρος των αδυνάμων; επειδή δεν ασχολιέται κανείς μαζί τους;
Μάθετε οι αδύναμοι απεχθάνονται τους ηλιθίους γμτμου, αυτοί ταιριάζουν στο πάγκο της εξουσίας, στη σειρά, να παίξετε όταν το παιχνίδι είναι στημένο!
“”Aδαμάντιος Kοραής. O ίδιος φρόντισε να γίνει γνωστή στους περισσότερους αμερικανούς πολίτες η έκκληση της Mεσσηνιακής Γερουσίας μέσω του προσωπικού του φίλου –μετέπειτα Γερουσιαστή- φιλέλληνα καθηγητή του Xάρβαρντ Edward Everett.””
Πολύ καλός στις δημόσιες σχέσεις, καλά τον βάλατε σημαία της Φ.Σ.
Αν δεν ήταν κι αυτός θα πήζαμε στους κοτζαμπάσηδες ενώ τώρα μας λείπουνε θαρείς; Μεγάλο ντιμπέϊτ, πάμε γι άλλα;
Εγώ να τα δεχτώ όσα λές ρε τάσο, δλδ, τότε γιατί δεν βοήθησαν τον Μάλκολμ να κάνει το “έθνος” του, να γλίτωνε και ο Μάρτιν και το δικαίωμα για τη ζωή του!;
Τέτοιους φίλους δεν τους θένε ουτε αμερικανοί!
Η πολιτική τους βασίζεται στη πολυπολιτισμικότητα και στ’ ανθρώπινα δικαιώματα, και το αμερικάνικο μοντέλλο διακυβέρνησης,
μεταξύ Ναπολέοντα και Σουλτάνου διάλεξε, και η Ε.Ε.εκεί διαφωνεί.
Μη μπλέκουμε συνέχεια τις δημόσιες σχέσεις με τη πολιτική επιστήμη…
μου φάγατε κάτι χιουμοριστικά σχόλια “αντι” των “αντι”,με κριτική στους κριτικούς, μην αρχίσετε τις δικαιολογίες ….
εκτος άν επιδιωκετε να δημιουργείτε ψευδείς εντυπώσεις …
Σήμερα ο Ελληνικός λαός δεν θα πρέπει να ξεχάσει την Αμερικανόφερτη επταετή χούντα, δεν θα πρέπει να ξεχάσει τον ρόλο των Αμερικανών στο θέμα της Κύπρου το 1974, ο Ελληνικός λαός, έχοντας πάντα το πνεύμα των εθνικοαπελευθερωτικών αγώνων και της εθνικής ανεξαρτησίας, δεν θα πρέπει ποτέ να δώσει την συγκατάθεση του στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους, που κάνουν οι Αμερικανοί, για τα συμφέροντα τους.
Καλή η ιστορία, καλή η μνήμη, όπως καλό είναι να γνωρίζουμε και το τώρα, για το τι γίνετε τώρα γύρο μας, και πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα σημερινά γεγονότα και εξελίξεις.
Βλέπω ήδη το επόμενο άρθρο:”η συνεισφορά της Ρωσίας στην Ελληνικη Επανάσταση”,εξάλλου με τον Ρωσοτουρκικό πόλεμο του 1830 δεν αποκτήσαμε την ανεξαρτησία μας;
“Mε αφορμή τη σημερινή επέτειο της Ρώσικης Εθνικής Εορτής είναι σκόπιμο να θυμήσουμε -ιδίως στους πολλούς και συνήθως άδικους επικριτές του Πούτιν- τη συνεισφορά της χώρας αυτής στον απελευθερωτικό αγώνα των Eλλήνων…”
Ο παραλογισμός βρίσκεται στο ότι συνδέουμε κάποιους που ζούσαν στην Αμερική πριν 300 χρόνια με κάποιους που ζούνε στην Αμερική σήμερα. Τους βάζουμε στο ίδιο τσουβάλι και τους ονομάζουμε αμερικάνους και αρχίζουν οι γενικεύσεις και οι παραλογισμοί. “Μα δε γίνεται οι αμερικάνοι να ήταν καλοί το 1700, αφού σήμερα ο Μπους σφάζει παιδάκια”
Ο παραλογισμός είναι οτι συνδέουμε κάποιους που ζούσαν στην Ελλάδα πριν 300 χρόνια (και 2500 κάποιες φορές) με κάποιους που ζούνε στην Ελλάδα σήμερα. Τους βάζουμε στο ίδιο τσουβάλι και τους ονομάζουμε έλληνες και αρχίζουν οι γενικεύσεις και οι παραλογισμοί “Μα δε γίνεται οι έλληνες σήμερα να είναι διεφθαρμένοι και λαμόγια αφού πριν 2500 χρόνια έχτισαν την ακρόπολη και εφεύραν τη δημοκρατία”.
Το άρθρο είχε πιστεύω μία διάθεση να αναδείξει το τι είδους ιδεολογία κυριαρχούσε στο συγκεκριμένο μέρος, στο κεφάλι των συγκεκριμένων ανθρώπων, τη συγκεκριμένη εποχή. Τίποτε άλλο. Είναι ένα ιστορικό άρθρο. Τώρα το αν κολλάει ή όχι στο συγκεκριμένο σάιτ, τη συγκεκριμένη στιγμή είναι ένα άλλο ερώτημα.
Το να ακούς «αμερικάνος» και να σου ανάβουν τα λαμπάκια επειδή δε σου αρέσει ο Μπους λέγεται ρατσισμός και έλλειψη λογικής.
«Αμερικάνος» είναι αυτός που το διαβατήριό του γράφει «αμερικάνος», τίποτε άλλο. Τα υπόλοιπα είναι ρατσισμός.
Σταματήστε να ασχολείστε με την ιστορία (=μυθολογία) και ασχοληθείτε με τον πραγματικό σημερινό κόσμο. Μη χάνετε το χρόνο σας. Για να επιβιώσετε στη σημερινή πραγματικότητα αναφέρεστε στην ιστορία (=μυθολογία).
Η λύση για τα προβλήματα των ανθρώπων βρίσκεται στη λογική και την επιστήμη, όχι στην ιστοριολαγνεία.
Οι ίδιες οι ΗΠΑ έχουν αναγνωρίσει το λάθος τους στην υποστήριξη της δικτατορίας.
Αυτή τους η υποστήριξη δεν μπορεί να εκμηδενίσει την όποια προσφορά τους στην Ελλάδα.
Να καταδικάζουμε τα κακώς κείμενα, πχ υποστήριξη στην δικτατορία κλπ, είναι ορθό. Το να τα χρησιμοποιούμε ως αφορμή για να καταδικάζουμε άκριτα το οτιδήποτε είναι παιδαριώδες και επιπλέον συνιστά μικροπρέπεια
Oταν ένα πραξικοπηματικό καθεστώς αναλαμβάνει την εξουσία, επιθυμεί να αλλάξει τους όρους στις διεθνείς σχέσεις της χώρας του. Είναι αναγκασμένο να κινείται ανάμεσα στις αλληλοσυγκρουόμενες δυνάμεις. Το 1950-55, η μεταμαρσαλική πολιτική των ΗΠΑ δημιουργεί βάσιμο αντιαμερικανισμό και γίνεται πεδίο αφετηρίας της ΙΔΕΑ και του ΓιώργουΠαπαδόπουλου με τον τίτλο του “Νάσερ”.
Μή ξεχνάμε την επιροή της Κύπρου στην ελληνική πολιτική η οποία δεν χαρακτηρίζεται απο αμερικανικό προσανατολισμό.
Μη παραμερίζουμε το γεγονός της άρνησης διευκόλυνσης πτήσεων απο Κρήτη για τον ισραηλινο αιγυπτιακό πόλεμο του 1972.
Τον αντιαμερικανισμό των στελεχών της χουντας στο Νατο.
Την απόσυρση της ελληνικής μεραρχίας που διευκόλυνε το πραξικόπημα του Σαμψών το οποιο κατήργησε ουσιαστικά την Νατοϊκή εποπτεία των τριών εγγυητριών δυνάμεων.
Η ιστορία είναι πάντα παρούσα. Ιστοριολαγνεία είναι η προπαγανδιστική πλευρά. Η περίπτωση ενος Σαντάμ ο οποίος απο δήθεν αμερικανόφιλος μετατρέπεται σε δήθεν αντιαμερικάνο βοηθάει και στη κατανόηση τησ ελληνικής περίπτωσης. Οι χούντες δεν έχουν το Θεό τους, για να επιβληθούν στις Μάζες έχουν ανάγκη να δείχνουν σε αυτές ότι είναι ανεξάρτητες, δήθεν. Μέχρι τα αποτελέσματα των ενεργειών τους να αποδείξουν ποιά συμφέροντα ικανοποιούν. Πληρώνουμε σε μιά συμμαχία και προσποιούμαστε τους αδιάφορους και αποξενωμένους για να μην εισπράξουμε τα οφέλη. Αλλά η ιστορία ρολλάρει, αποκαλύπτει και εξουδετερώνει αντιελληνικά σενάρια με συνθηματολογίες ξεπερασμένες και κουφιες.
To ερώτημα είναι να έχει την ελευθερία ο έλληνας να αναρωτιέται σε ποιά διεθνή συμμαχία υπάγεται η χώρα, ποιές είναι οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα της.
Σήμερα η ελλάδα δεν αξιοποιεί τη θέση της για τις ανάγκες της.
Το κλίμα δογματισμού και διώξεων βλάπτει όλους.
Συμφωνώ με τον gb “To ερώτημα είναι να έχει την ελευθερία ο έλληνας να αναρωτιέται σε ποιά διεθνή συμμαχία υπάγεται η χώρα, ποιές είναι οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα της.
Σήμερα η ελλάδα δεν αξιοποιεί τη θέση της για τις ανάγκες της.”
αλλά και με τον ;ςερτ.”Η λύση για τα προβλήματα των ανθρώπων βρίσκεται στη λογική και την επιστήμη, όχι στην ιστοριολαγνεία.”
Ο ρόλος της Αμερικής ,της Αγγλίας και των άλλων θαλάσσιων δυνάμεων ήταν και είναι εξ αντικειμένου φιλελληνικός. Η γεωπολιτική καθορίζει τις συμμαχίες μας και όχι συναισθηματικές εξάρσεις.
“Σήμερα η ελλάδα δεν αξιοποιεί τη θέση της για τις ανάγκες της.”
Δηλαδή;
Tha bgalw thn skoteinh pleura ths Amerikanikhs bohtheias. Tha thn sygkrinw mallon me thn diagrafh twn gallikwn xrewn meta to telos tou B pagkosmiou polemou, apenanti stis USA, me monh proypothesh na dioxeteuontai eleuthera oi amerikanikes tainies sthn gallikh endoxwra. Anarwtiemai loipon ti krybetai pisw apo kathe morfh “elehmosynhs”, “xeriou bohtheias”, “filellhnismou”, h opws alliws thelete na onomasete thn paroxh anagkaiwn agathwn ylikwn kai pneumatikwn, apo tous ekastote isxyrous pros tous ekastote adynamous. Nai, anagnwrizw ta “kathara” kai phgaia aisthimata merikwn, gia to politistiko parelthon ths xwras alla apo thn allh mhn ksexname ta politika paixnidia pou ellwxeuoun sto background.
Xairetismata.
-“Σήμερα η ελλάδα δεν αξιοποιεί τη θέση της για τις ανάγκες της.”
Δηλαδή; rebel@work
ΔΗΛΑΔΗ,όπως το λέει, π.χ.κάπου-κάπου γράφεται σοβαρα ότι η ελλάδα “αναλαμβάνει” ρολο ενδιάμεσου μεταξύ Νατο-Ρωσίας και προκαλεί θυμηδιες, διότι άλλο μεταφορικος ιμαντας και άλλο το κυρος και η ισχυς διαπραγματευτή.
Με αυτή τη θέση στην Ε.Ε., στο Αιγαίο-Κυπρος, στην Ανατολική Μεσόγειο και στα Βαλκάνια δεν συμμετεχουμε ισοτιμα και με στρατηγική πουθενα. Ειμαστε ευκολος παικτης, ίσως γι’ αυτό… αλλά οι συνέπειες είναι να αναξιοποιουμαστε γενικως και να συμβάλλουμε στη μιζέρια της περιοχής μας, να ταυτίζουμε τηλεοπτικα, αναπτυξη με πακετα, κλπ.
Σωστα εντοπιζει ο apathis, Πώς μία χωρα θαλασσινη ακολουθεί ορεινή πολιτική, η οποία κάτω απο ορισμένες συνθήκες πέτυχε αξισημείωτη μορφή ανάπτυξης. Αλλά αυτό δικαιολογεί σήμερα τον αποκλεισμό του ελευθερου ανταγωνισμού; δικαιολογει τον αποκλεισμό πολιτικών, διχασμους, εμφυλιους και διαχωριστικές;
-Είναι απλό, Stathis Cassios. Διότι το ελευθερο εμποριο ταινιών είναι ανθρωπινο δικαιωμα διασφαλισμένο απο διεθνεις συνθηκες.
Η επίκληση πολιτιστικου ιμπεριαλισμου αφορα πιθανα αποικιακές χώρες αλλά σε καμμία περίπτωση την αποικιακή Γαλλία. Αλλωστε κανεις δεν είπε ανήθικο τον Δούρειο ίππο.
Isidoros said …”Σήμερα ο Ελληνικός λαός δεν θα πρέπει να ξεχάσει την Αμερικανόφερτη επταετή χούντα” Ις.
το λές επειδή βασανίζει, τότε, τους έλληνες πολίτες ώς ρωσόφιλους, όπως καψονάριζε του στρατιώτες σαν δικά της παιδιά;
Isidoros said …”Σήμερα ο Ελληνικός λαός δεν θα πρέπει να ξεχάσει την Αμερικανόφερτη επταετή χούντα” Ις.
το λές επειδή βασανίζει, τότε, τους έλληνες πολίτες ώς ρωσόφιλους, όπως καψονάριζε του στρατιώτες σαν δικά της παιδιά;
Αλλωστε για τους βασιλικούς, ενα απο τα μεγαλα “επιτευγματα” της επταετιας θεωρειται η έκπτωση του βασιλέα Κωνσταντίνου. Ατύχημα παραστρατιωτικό ή αμερικανικος δάκτυλος;
Καθε γεγονος ιστορικο έχει πολιτικες κερδοζημίες, άρα, αμερικανοί, ρώσοι, ισραηλινοί και όσοι άλλοι έπαιξαν, έχασαν και κερδισαν.Το ζήτημα είναι να αποδίδουμε στον καθένα αυτά που του ανήκουν και να μη προσποιούμαστε τους αφελείς ώς μηδέποτε απόγονοι του Θουκυδίδη, του Ομηρου και του Ηροδότου. Π.χ. το πραξικόπημα της Κύπρου, κλπ
Οσο για το αμερικανοκινητη χουντα μοιάζει με το βενζινοκινητη…
Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση, συμφωνείτε με την άποψη που είχε διατυπώσει ο κ. Ανδριανόπουλος, ότι έπρεπε η Ελλάδα να στηρίξει ξεκάθαρα τους Αμερικανούς στον πόλεμο κατά του Ιράκ, και ότι ήταν λάθος οι αντιαμερικανικές διαδηλώσεις πού έκανε ο ελληνικός λαός εκείνη την εποχή;
Άρες μάρες κουκουνάρες. Και χτες να μας είχαν βοηθήσει οι Αμερικάνοι δεν θα τους είχαμε καμία ηθική υποχρέωση. Και χτες να μας είχαν καταστρέψει επίσης. Δεν μπορώ να καταλάβω πως ανθρώπινες ηθικές αξίες πρέπει να τηρούνται και σε διακρατικό επίπεδο. Μπορείτε να το κάνετε αν θέλετε, αλλά το μοντέλο σας δεν θα δουλεύει, υπό την έννοια ότι θα αδυνατείτε να προβλέψετε τι θα συμβεί. Θα νομίζετε ότι οι Αμερικάνοι μας βοηθούν επειδή είναι φίλοι μας και καλοί άνθρωποι και θα το κάνουν για άλλο λόγο. Θα νομίζετε ότι οι Αμερικάνοι μας πολεμούν γιατί είναι κακοί άνθρωποι και θέλουν να μας εκδικηθούν και θα το κάνουν για άλλο λόγο. (μην πάρετε τις λέξεις τοις μετρητοίς).
Τόσο δύσκολο είναι να καταλάβετε ότι μια χώρα κινείται ανάλογα με το συμφέρον της?
Δηλαδή θα πρέπει να αποφασίσουμε τώρα αν γενικά η Αμερική υπήρξε επωφελής για την χώρα μας. Άντε και υπήρξε. Λοιπόν? Τι μας λέει αυτό για το μέλλον. Αν δεν την συμφέρει να μας υποστηρίξει θα μας παρατήσει. Το ίδιο και αν την συμφέρει, τα χίλια μύρια να τις έχουμε σούρει/κάνει/προκαλέσει θα μας βοηθήσει.
Ο μόνος που είπε μια σωστή κουβέντα εδώ μέσα:
@Ulixes Lactanis
“Σας παρακαλώ κύριε Αβραντίνη. Μην μπερδεύετε τους αναγνώστες. Πείτε μας τέλος πάντων αν οι Αμερικανοί είναι καλοί ή κακοί για να τελειώνουμε και να ικανοποιηθούν και όσοι θέλουν απλοϊκές και μονοδιάστατες απαντήσεις για όλα.”
Όλες οι απαντήσεις των προλαλήσαντων ου μην και του συγγραφέως κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος: υπάρχει μια συλλογικότητα που λέγεται έθνος που εντασσόμαστε υποχρεωτικά. Υπάρχει η συλλογικότητα Αμερικανικό Έθνος και η συλλογικότητα Ελληνικό Έθνος. Μια άλλη ιδιότητα όπως σωστά παρατηρήθηκε πιο πριν είναι η διαχρονία τους: κάνουμε λογικά άλματα από το 1821 μέχρι σήμερα λες και δεν πέρασε μια μέρα και λες και οι πρωταγωνιστές δεν έχουν πεθάνει εδώ και πολύ καιρό και ταφεί. Ως φιλελεύθερος ελληνικής εθνικής καταγωγής δεν χρωστώ καμιά χάρη απέναντι στην συλλογικότητα Αμερική επειδή κάποια άτομα αμερικανικής εθνικής καταγωγής, σε αντίθεση με την πολιτική του Αμερικανικού κράτους το 1821 – μην ξεχνάμε την κατάσχεση από την αμερικανική κυβέρνση των ατμόπλοιων που παραγγέλθηκαν με τα λεφτά του ελληνικού λαού και με τα επαναστατικά δάνεια που πληρώναμε μέχρι το 1930 – επέδιεξαν φιλλεληνισμό- αυτό φυσικά μετά το θάνατο του Μπάυρον το 1824, διότι ως γνωστόν ο θάνατος 100,000 μαύρων Ελλήνων δεν μετρά καθόλου σε σχέση με το θάνατο ενός γαλαζοαίματου Εγγλέζου.Δεν αισθάνομαι όμως και ότι ένα άτομο αμερικανικής εθνικής καταγωγής μου χρωστά λ.χ. για τη χούντα και την Κύπρο, για το 1922 και την στάση των αμερικανικών εταιρειών κ.ο.κ. Συλλογικοί αφορισμοί δεν έχουν θέση στη φιλελεύθερη ιδεολογία: τιμούμε τους φίλους της ελευθερίας, είτε Αμερικανοί, είτε Ρώσοι, είτε Αϊτινοί ( αυτούς γιατί τους ξεχνάμε όταν ήταν το μόνο φτωχό έθνος που προσφέρθηκε από το υστέρημά του και όχι από το πλεόνασμά του όπως στα πλούσια έθνη να στείλει στρατό) και είμαστε αιώνια υπόχρεοι σε αυτούς που για την αγάπη της Ελευθερίας έπεσαν. Μακριά από εμάς όμως τσουβαλιάσματα: αυτό είναι το λάθος των εχθρών της Ελευθερίας: “είσαι Αμερικανός; Εσύ φταις για το Ιράκ!” Αυτό όμως δεν λέει και ο Μπιν Λάντεν; “Στόχος μας είναι κάθε αμερικανός πολίτης που πληρώνει φόρους”. Προφανώς στους δίδυμους πύργους οι τρομοκράτες έπεσαν με τα εκκαθαριστικά στα χέρια…
“… Συλλογικοί αφορισμοί δεν έχουν θέση στη φιλελεύθερη ιδεολογία: τιμούμε τους φίλους της ελευθερίας, είτε Αμερικανοί, είτε Ρώσοι, είτε Αϊτινοί …”
Κάποιες φιλελευθερίζουσες απόψεις μοιάζουν περίεργες προκαταλήψεις. Αντί να εξηγούν τη συμπεριφορά των Μαζών, στρουθοκαμηλίζουν παράξενα. Εχθρός της ελευθερίας θεωρείται η Μαζοποίηση του ατόμου ή δεν έχει εχθρούς η ελευθερία;
“… ήταν λάθος οι αντιαμερικανικές διαδηλώσεις πού έκανε ο ελληνικός λαός εκείνη την εποχή; Comment by Isidoros”
Εξαρτάται ποιοί πολιτικοί και πια πολιτική έχουν. Αν συμμετείχε ο Καρατζαφέρης για να σπείρει ελευθερία στο Ιράκ, άν ήταν παλιοί αντιχουντικοί που δεν είχαν αντίρηση να φύγει η χούντα απο ξένες δυνάμεις, άν δεν συμμετείχαν στις διαδηλώσεις για το Κουβέϊτ, για τον 10ετή πόλεμο με το Ιράν, για το κάψιμο των Κούρδων αμάχων απο τον Σαντάμ, κοκ.
@ gb
les:-Είναι απλό, Stathis Cassios. Διότι το ελευθερο εμποριο ταινιών είναι ανθρωπινο δικαιωμα διασφαλισμένο απο διεθνεις συνθηκες.
Η επίκληση πολιτιστικου ιμπεριαλισμου αφορα πιθανα αποικιακές χώρες αλλά σε καμμία περίπτωση την αποικιακή Γαλλία. Αλλωστε κανεις δεν είπε ανήθικο τον Δούρειο ίππο.
Thn epoxh gia thn opoia anaferomai den yphrxan sxetikes diethneis synthikes oi opoies na katoxyrwnoun to eleuthero eborio tainiwn ws anthrwpino dikaiwma kai malista thewroumeno ws diasfalismenou.
Den yphrxe allh paragwgh tainiwn ana ton kosmo kai an yphrxe paremene topikh. H sygkekrimenh kinhsh epibolhs tainiwn sthn Gallia apo ths HPA apotelouse kathara mia prospatheia eksagwghs enos neo pagkosmiou amerikanikou proiontos me xarismatiko antallagma thn apallagh apo polemika xreh. Den htan politistikos iberialismos opws les. Oute enas anithikos h ithikos “Doureios Ippos”. Htan methodeumenh metapolemikh politikh kinhsh gia thn enisxysh kai kathierwsh ths amerikanikhs oikonomikhs isxyos. Oi tainies tha borousan na einai ena opoiodhpote allo proion. Den eixan skopo oi tainies na diaplasoun enan pagkosmio ithiko fileleuthero kwdika. Katanalwsh kai kerdh kai mono.
“”..Katanalwsh kai kerdh kai mono.”” ST Cassios.
like the books?
Like the books
Profanws gb h ousia tou comment mou den htan to ti proionta eisagontai apo mia xwra. Pantws mias kai to anafereis ta biblia den xairoun ths idias ektimhshs kai metaxeirishs apo olous. Enas bibliopwlhs den xreiazetai aparaithta na einai kai bibliofilos kai ena kratos den xreiazetai na einai “cinefil” gia na eksagei tainies se ena allo.
Οχι αλλο αντιαμερικανισμο λευτερια στο Δογμα Τρουμαν, και αλλα αγαλματα. Βεβαια για τον αντιαμερικανισμο φταιει η ΤΣΟΝΤΑ ΠΑΣΟΚ που υπηρετησατε κυριε Αβραντινη και λοιποι Σοσιαλφιλελευθεροι
Οι θέσεις του Ε. Πολυμερόπουλου και του gb αν και φαίνονται εκ πρώτης όψεως αντικρουόμενες αποτελούν κατά τη γνώμη μου τον διτό πυρήνα της όλης συζήτησης. Η μία δεν αποκλείει την άλλη ή καλύτερα προυποθέτει την άλλη.
Ως χώρα αποτελείς μια συλλογικότητα και ως τέτοια κρίνεσαι. Ως πολίτης, που υποχρεωτικά ζεις σε μια τέτοια συλλογικότητα, είσαι υποχρεωμένος εκ των πραγμάτων νάχεις θέση και άποψη που αφορά τις τύχες αυτής της συλλογικότητας. Το ζήτημα είναι αν ως φιλελεύθερος πολίτης μπορείς να αντιληφθείς πότε μια συγκεκριμένη εξωτερική πολιτική της δικής σου ή άλλων χωρών προάγουν τη δική σου ελευθερία ή τρέφουν εθνικισμούς. Πότε η πράξη μιας μεγάλης δύναμης εναντίον ενός τρίτου ( ΗΠΑ-Ιράκ) σε βλάπτει ή σε ωφελεί επί της ουσίας. Είσαι υποχρεωμένος να έχεις άποψη στηριγμένη απολύτως στα γεωπολιτικά δεδομένα και όχι σε αφηρημένες , αντιδιαλεκτικές και μηχανιστικές ένοιες όπως “καλός” ή “κακός”. Η καταφυγή σε τέτοιες ηθικολογίες είναι μάλλον “μικροαστικοί συναισθηματισμοί” που δεν έχουν παίξει ρόλο στην ιστορία και δεν απασχολούν κανένα.
Σωστός και ο Yannos . Ανάλυση λοιπόν και των σημερινών συνθηκών. Εγώ επιμένω για τις θαλλάσιες δυνάμεις. Και το ιστορικό των σχέσεων έχει κι αυτό τη σημασία του.
Ρε χαχόλοι που σαν πειράζουν οι “ιμπεριαλιστικοί πόλεμοι των ΗΠΑ” δεν κοιτάτε τα δικά σας ιμπεριαλιστικά χάλια με την “μακεδονία” (πως γίνεται να κόφτονται για την ελληνική κακεδονία και τον Αλέξανδρο Πόντιοι πό την Μαύρη Θάλασσα), την “αδελφή Σερβία” που σφάζει όλους τους γύρω της, και τον ελληνικό αντι-αμερικανισμό (λόγω δήθεν δικτατορίας και Κυπριακού που όμως οι “αγωνιστές” έλληνες κατάπιναν δίχως καν νερό)ενώ Ιάπωνες και Βιετναμέζοι, με εκατόμβες θυμάτων από τους αμερικανούς,είναι φιλοαμερικάνοι!! Κομπλεξισμός κύριοι, και τίποτα άλλο. Οσο για τους “σφαγείς” κλπ, τι γίνεται ρε σύντροφοι στο Νταρφούρ του Σουδάν, στο Κονγκό, στην Τσετσενία, στην Αμπχασία, στο Κασμίρ κλπ. Γιατί όλα αυτά τα κάνετε γαργάρα; Θυμηθήκατε την επέτειο του Λιβάνου, αλλά για την επέτειο των βομβών σε Λονδίνο και Μαδρίτη απόλυτη σωπή. ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ!!
H πολλές φορές ακραία συντηρητική πολιτική Μπους δεν μπορεί να ενοχοποιεί ούτε την Αμερική ούτε τους Αμερικάνους συνολικά. Αν κοιτάξουμε γύρω μας θα διαπιστώσουμε, ότι με όλα τα στραβά και τα λάθη τους οι ΗΠΑ παραμένουν η λιγότερο άθλια χώρα της υφηλίου. Προξενεί αγαπητέ liberal πραγματική απορία πώς κόπτονται επιλεκτικά για τις ατομικές ελευθερίες των λαών οι κάθε είδους και απόχρωσης ακροδεξιοί ή κομμουνιστές όταν δεν πιστεύουν στην έννοια της ατομικής ελευθερίας και όταν χρόνια τώρα έκλειναν και κλείνουν τα μάτια σε δεκάδες στυγνές δικτατορίες και στα εγκλήματά τους. Όπου παραβιάζεται η ελευθερία σε ανατολή και δύση από Ρώσους ή αμερικάνους από κομμουνιστές ή φασίστες οι φιλελεύθεροι θα είναι με την ελευθερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Οι υπόλοιποι:
Πολύ καλό κείμενο κ. Αβραντίνη.
Την επέτειο των βομβών σε Λονδίνο και Μαδρίτη, την θυμηθήκαμε, όμως θυμηθήκαμε και την φράση, η βία φέρνει βία. άραγε γιατί θυμηθήκαμε και αυτή την φράση;
Οπως αποτελει εκπληκτικο πως οι Αμερικανοι υποστηριζουν το καλο παιδι Μουμπαρακ που φυλακισε τον Καριμ ρε αντε χαθειτε
Σοβαρευτείτε ρε και σταματήστε να ποστάρετε σκουπίδια.Όταν δημοσιεύετε τα σοβαρά δήθεν επιστημονικά κείμενα που είναι στην ουσία ταξικό μίσος από την ανάποδη,πες γίνεται μια κάποια συζήτηση,αλλά όταν επιχειρείτε ξεδιάντροπη προπαγάνδα με ιδεαλισμούς του κ@#ου (ενώ στις άλλες περιπτώσεις είστε -και καλά- μετρημένοι και λέτε τα πράγματα με το όνομά τους,στην προκειμένη δεν λέτε το προφανές,οτι οι ΗΠΑ μας βοήθησαν για να βοηθήσουν τα συμφέροντά τους κλπ κλπ),είστε και σιχαμένοι και αστείοι ταυτόχρονα.
The Quackandeou regimes are what turned ordinary Americans against Greeks.
The founders of the USA were both Christian Hellenists and Christian
Zionists; Most of them spoke and read Greek, Hebrew and Latin. Post1922
Greeks have totally eclipsed the much more eclectic Greek contribution to the
USA during the 1800s. But you also have to understand how the USA has
evolved. The Atlantic coast was originally English (Royalist Virginia and
Cromwellian Massachussets refugees from the English Civil Wars), but on the
other side of the Appallachian mountains (which run from Alabama to Canada)
was French, along the Mississippi. The fiercely independent Appallachian
Evangelicals were Scottish and German and it was they who most opposed
slavery. Ellis Island changed the balance greatly with the infusion of
Catholics, whose children brought in labor unions and the New Deal, yet were
taught (esp. by Polish refugees) that Russians are the greatest evil. LBJ
opened the door to new immigrants from Asia and Latin America whose influence
will dominate this century. Giuliani would not have become mayor without
these Asians and Latins.
“…στην προκειμένη δεν λέτε το προφανές,οτι οι ΗΠΑ μας βοήθησαν για να βοηθήσουν τα συμφέροντά τους κλπ κλπ),είστε και σιχαμένοι και αστείοι ταυτόχρονα.”
H παραπανω φανατισμενη αποψη εμπεριεχει μια αλληθεια.Λεει λοιπον πως η Αμερικη μας βοηθησε επειδη την συνεφερε.Μα εννοειτε αυτο.Ειναι δυνατον επισημα κρατη να σκεφτονται και να πραττουν με συναισθηματικες λογικες;Ποιος υπευθυνος ελληνας,αμερικανος κλπ πολιτικος θα συμπεριφεροταν τοσο βλακωδως.Ποιος ειπε οτι η πολιτικη και κατεπεκταση η ζωη ειναι….χριστιανικα πλασμενη;Οι απλοι αμερικανοι ομως της εποχης που βοηθησαν τους….απογονους των αρχαιων ελληνων(τρομαρα μας) εδρασαν με βαση το συναισθημα και αυτο καταλογιζετε στα θετικα….Ειπαμε αντιαμερικανισμος αλλα μην γινουμαι και Ταλιμπαν.