Υπάρχει δικαίωμα στην εργασία;

Μαι 12th, 2010 | | Κατηγορία: Φώτης Περλικός | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

Μετά τα τραγικά γεγονότα της 5ης Μαϊου, ο δημόσιος διάλογος ελάχιστα ασχολήθηκε με τους φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς της δολοφονίας, αλλά επικεντρώθηκε στους συνήθεις εύκολους στόχους, τις ευθύνες της εργοδοσίας. Πριν φτάσουμε όμως να συζητάμε για τις ευθύνες της τράπεζας για την πυρασφάλεια (αυτό θα μας το πει η Πυροσβεστική) ή για τον εξαναγκασμό των υπαλλήλων σε εργασία παρά την θέλησή τους (ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα, που δεν αποδεικνύεται με κανένα τρόπο, αλλά εύκολα και άκριτα υιοθετείται μαζικά), προηγείται ένας μεγάλος κατάλογος ευθυνών.

Πριν ασχοληθούμε γιατί δεν υπήρχαν ρολά, έξοδοι κινδύνου ή γιατί δεν ήταν κλειστή η τράπεζα, ας αναρωτηθούμε γιατί θα έπρεπε να χρειάζονται όλα αυτά, για να προστατευθούν οι εργαζόμενοι από τις συνέπειες των διαδηλώσεων. Γιατί πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι κάθε φορά που οι συνδικαλιστές του Δημοσίου, των ΔΕΚΟ και του ΠΑΜΕ κατεβαίνουν σε διαδήλωση, θα πρέπει να λαμβάνονται μέτρα προστασίας τύπου Βαγδάτης;

Γιατί πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι κάθε φορά που οι συνδικαλιστές του Δημοσίου, των ΔΕΚΟ και του ΠΑΜΕ κατεβαίνουν σε διαδήλωση, θα πρέπει να λαμβάνονται μέτρα προστασίας τύπου Βαγδάτης;

Σε μια ανοιχτή και ελεύθερη κοινωνία δικαίου, θα έπρεπε να είναι εξίσου σεβαστό το δικαίωμα όσων επιθυμούν να εργαστούν με το δικαίωμα όσων επιθυμούν να συναθροιστούν και να διαμαρτυρηθούν. Θα έπρεπε τα μαγαζιά και οι τράπεζες να είναι ανοιχτά, όχι κλειδαμπαρωμένα, με περιφράξεις και ρολά, μπροστά στον κίνδυνο των τραμπούκων. Το ερώτημα «γιατί δεν ήταν κλειστή η τράπεζα;» είναι φασιστικό. Η τράπεζα και καμία άλλη επιχείρηση δεν οφείλει να υποκύπτει στον εκβιασμό των δολοφόνων. Ο κάθε εργαζόμενος έχει δικαίωμα να επιλέξει την προσωπική του στάση, και να μην κινδυνεύει να καεί επειδή δεν συμφωνεί με τις απόψεις όσων εδώ και δεκαετίες κάνουν σε τακτική βάση το κέντρο της πόλης πεδίο μάχης. Προσωπικά, εργάστηκα κανονικά εκείνη την ημέρα, όχι επειδή με εκβίασε κάποιος, αλλά γιατί διαφωνώ με τους διαδηλωτές, και δεν υποστηρίζω την χρεοκοπία της χώρας μου. Είναι δημοκρατικό μου δικαίωμα και αναπαλλοτρίωτη ελευθερία μου, να επιλέγω αν θα συνταχθώ με τις αποφάσεις ενός συνδικαλιστικού φορέα και αν θα εργαστώ ή όχι.

Οι μολότοφ πετάχτηκαν ενάντια σε κάθε εργαζόμενο εκείνης της ημέρας, αναζητώντας θύματα για παραδειγματισμό. Πριν καταφέρουν να κάψουν την Μαρφίν, επιχείρησαν το ίδιο στον Ιανό, αλλά οι εργαζόμενοι τους εμπόδισαν με τους πυροσβεστήρες στο χέρι. Πριν τον Ιανό έκαψαν ένα άλλο κατάστημα με ρούχα. Στο facebook διάβασα αφηγήσεις εργαζομένων, που σύρθηκαν με την βία από τους χώρους εργασίας τους. Ακόμα και αν τις μολότοφ δεν τις έριξαν μέλη του ΠΑΜΕ (αυτοί απλά κοίταζαν και φώναζαν συνθήματα, την ώρα που η τράπεζα καίγονταν και οι εργαζόμενοι καλούσαν σε βοήθεια, όπως αποδεικνύει πέραν κάθε επιχείρησης διαστρέβλωσης βίντεο), τα μέλη του ΠΑΜΕ συστηματικά επιδίδονται στην άσκηση βίας σε βάρος εργαζομένων (πράγμα που έχω δει ως αυτόπτης μάρτυρας την τελευταία Κυριακή του 2009, όταν επιχείρησαν να μην αφήσουν τα καταστήματα του κέντρου να ανοίξουν). Και μετά από αυτό το περιστατικό, χάρη στους «χρήσιμους ηλίθιους» κουκουλοφόρους, κανείς δεν θα τολμήσει να παρακούσει τις εντολές των συνδικαλιστών και να ανοίξει την επιχείρησή του σε ανάλογη περίσταση. Ο εκβιασμός πέτυχε. Οι συνέπειές του θα φανούν το επόμενο διάστημα, που το κέντρο θα κλείνει διαρκώς, από ομάδες διαμαρτυρίας.

Δεν χάθηκαν μόνο 4 ζωές την προηγούμενη Τετάρτη. Χάθηκε και ένα μέρος της ελευθερίας μας. Η ελευθερία να διαφωνούμε με τους συνδικαλιστές και να αποφασίζουμε οι ίδιοι αν θέλουμε να εργαστούμε. Την ελευθερία να θέτουμε το πρωτείο του ατόμου υπεράνω των ηθικά χρεοκοπημένων συλλογικοτήτων

Όσοι μιλάνε για τυφλή βία βλέπουν το δέντρο και χάνουν το δάσος. Η βία δεν ήταν καθόλου τυφλή. Ήταν και είναι στοχευμένη να χτυπήσει τις ατομικές και δημοκρατικές μας ελευθερίες. Δεν χάθηκαν μόνο 4 ζωές την προηγούμενη Τετάρτη. Χάθηκε και ένα μέρος της ελευθερίας μας. Η ελευθερία να διαφωνούμε με τους συνδικαλιστές και να αποφασίζουμε οι ίδιοι αν θέλουμε να εργαστούμε. Την ελευθερία να θέτουμε το πρωτείο του ατόμου υπεράνω των ηθικά χρεοκοπημένων συλλογικοτήτων. Ένα μέρος της ελευθερίας μας, το οποίο το κράτους ουδόλως ενδιαφέρθηκε να προστατέψει, αφήνοντας εδώ και χρόνια την πόλη στο έλεος τη ανομίας, και μόνο από τύχη δεν είχαμε νωρίτερα παρόμοια περιστατικά. To κράτος αδυνατεί να προσφέρει στον πολίτη την στοιχειώδη ασφάλεια και ελευθερία, την απουσία καταναγκασμού.

Αν πραγματικά ενδιαφέρονται οι υποκριτές διοργανωτές των συγκεντρώσεων και το άθλιο κράτος μας να απομονώσουν την πολιτική βία, οφείλουν στην επόμενη μεγάλη συγκέντρωση, όχι απλά να μην επιτρέψουν έκτροπα, στα οποία έχουμε κακώς εθιστεί, αλλά να διαμορφώσουν τέτοιες συνθήκες ασφάλειας, ώστε ο πολίτης να μπορεί ταυτόχρονα να εργαστεί ή να ψωνίσει στις επιχειρήσεις του κέντρου. Οτιδήποτε λιγότερο είναι τρομοκρατία σε βάρος των πολιτών.

Φώτης Περλικός

37 σχόλια
Leave a comment »

  1. «…για τον εξαναγκασμό των υπαλλήλων σε εργασία παρά την θέλησή τους (ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα, που δεν αποδεικνύεται με κανένα τρόπο…)»
    Διαθέτω επώνυμο e-mail – τα στοιχεία του οποίου, για ευνόητους λόγους, δεν θα δημοσιοποιήσω. Διαθέτω επίσης και προσωπική εμπειρία, όχι από απεργία αλλά από απειλή (φάρσα) για βόμβα στην εργασία μου, όπου ακόμη θυμάμαι το επιτιμητικό βλέμμα του διευθυντή, που στη δική μου περίπτωση μεν δεν έπιασε τόπο, έπιασε όμως σε άλλους συναδέλφους.

  2. Είναι ωραία η ιστιοριούλα που διάφοροι προσπαθούν να μας πουλήσουν εδώ και μέρες.
    Ακούστε: από την μία «προβοκάτορες» αυτοί που δολοφόνησαν τους συμπολίτες μας. Από την άλλη η Marfin (δηλαδή το κεφάλαιο) που τους εξανάγκασε να δουλέψουν, κλείδωσε την πόρτα, δεν είχε σωστό σύστημα πυρόσβεσης κλπ κλπ. Αν τα βάλεις όλα μαζί τι έχουμε;

    Μια αυθεντική αριστερή τραγωδία: οι προβοκάτορες (πληρωμένοι από τι κεφάλαιο), δολοφόνησαν τους υπάλληλους που ήθελαν να απεργήσουν για να δώσουν ένα σκληρό μάθημα στο εργατικό κίνημα!
    Αυτή ακριβώς το παραμύθι προσπαθούν να μας πουλήσουν!

    Αν μην τι άλλο, από το παράδειγμα της Σοβιετικής Ένωσης, η ελληνική αριστερά έχει διδαχθεί και εξασκεί άριστα την τέχνη της εμετικής προπαγάνδας.

    Και εις ανώτερα.

  3. Έλεος πια με αυτή την προπαγάνδα περί «δικαιώματος στη δουλειά» και «ηθικών αυτουργών της αριστεράς» για το θάνατο των τριών υπαλλήλων της Marfin.

    -Πόσο αλήθεια κύρος μπορεί να έχουν αυτοί που μιλούν για «δικαίωμα στη δουλειά» όταν την ίδια στιγμή είναι υπέρμαχοι μέτρων που θα αυξήσουν την ανεργία στο 20% στο αμέσως προσεχές διάστημα και θα βυθίσουν στη μιζέρια εκατομμύρια μισθωτούς και συνταξιούχους;
    – Όταν με τη ρητορική σας εναντίον της αριστεράς που καλεί σε αντίσταση κατά της υπονόμευσης του μέλλοντος των εργαζομένων, συνταυτίζεστε με τα φασιστοειδή του ΛΑΟΣ, που υποστηρίζουν ΑΚΡΙΒΩΣ τα ίδια;

    -Τέλος, είχατε ρωτήσει μήπως τα τραγικά θύματα εαν ήταν υπέρ ή κατά των μέτρων και εαν θα απεργούσαν εφόσον τους αναγνωριζόταν το δικαίωμα; Ή μήπως μπορούσαν να κάνουν και αυτοί επίσχεση εργασίας, όπως καλή ώρα οι νοσοκομειακοί γιατροί, αλλά το αρνήθηκαν;

  4. @ sanctuary

    δυστυχώς ποτέ δεν θα μάθουμε τις αποψείς τους. πεθάναν!

    επίσης κύριε σάνκτουαρή(υποθέτω ότι είστε αρρέν) τα μετρά αυτά ήρθαν γιατί οι αριστεροί διώξαν όλες τις επενδύσεις από την ελλάδα και συνέχιζουν ακάθεκτοι.

  5. Ακόμα και αν τις μολότοφ δεν τις έριξαν μέλη του ΠΑΜΕ (αυτοί απλά κοίταζαν και φώναζαν συνθήματα, την ώρα που η τράπεζα καίγονταν και οι εργαζόμενοι καλούσαν σε βοήθεια, όπως αποδεικνύει πέραν κάθε επιχείρησης διαστρέβλωσης βίντεο),

    Μπορεί κάποιος να δώσει μια παραπομπή στο αναφερόμενο βίντεο ;

  6. @zanat0s:

    Μιά διόρθωση: δεν πέθαναν, τους δολοφόνησε η αριστερή τρομοκρατία.

  7. @Vrennus
    Συγκρίνετε τὸ ἐπιτιμητικὸ βλέμμα τοῦ διευθυντή, μὲ τὴν ρίψη μολότωφ κατὰ τῶν «ἀπεργοσπαστῶν» ;
    Μὰ καὶ ὁ ίδιος ὁμολογεῖτε ὅτι δὲν ἔπιασε τόπο, τουλάχιστον ὄχι σὲ ὅλους.
    Ἔπειτα, τὶ εἴδους άπεργία μπορεῖ νὰ εἶναι αὐτὴ στὴν ὁποία συμμετέχουν πολλοὶ ἀπὸ τὸν φόβο τῶν μολότωφ ; Κατὰ τὶ διαφέρει ἡ συμμόρφωση ἀπὸ τὴν συμμόρφωση ἑνὸς καταστηματάρχη ποὺ πληρώνει προστασία σὲ συνοικιακοὺς νονούς ;

  8. Ερωτησεις προς κ.Περλικο
    α)Πως γνωριζετε και ειστε τοσο βεβαιος οτι οι συγκεκριμενοι εργαζομενοι δεν ηθελαν να απεργησουν?Προσοχη δεν υποστηριζω το αντιθετο αλλα καλω εσας να μου τεκμηριωσετε τον ισχυρισμο σας και αν γνωριζετε κατι συγκεκριμενο να το αναφερετε.Θελω ξεκαθαρη απαντηση,οχι του τυπου»οι απολογητες κλπ»
    β)Πως γνωριζετε τα κινητρα των εμπρηστων με τοση σιγουρια?Οτι ισχυει για το πρωτο ερωτημα ισχυει και για αυτο.
    γ)Βλεπω απο το βιογραφικο σας οτι ειστε στο επαγγελμα γιατρος.Αρα ειναι πολυ πιθανον να ειστε και μελος του συνδικαλιστικου σας φορεα του Ιατρικου Συλλογου.Αν αυριο κανει γενικη συνελευση με θεμα την κυρηξη η μη απεργιας εχετε η δεν εχετε το δικαιωμα να συμμετασχετε σε αυτην,να εκφρασετε τη γνωμη σας και εν τελει να συμμετασχετε στην ψηφοφορια?Ειστε υποχρεωμενος επισης να δεχτειτε την αποφαση της ψηφοφοριας?Δεν ξερω τι εκανε ο Ιατρικος Συλλογος για το συγκεκριμενο θεμα,τα ερωτηματα μου αφορουν καθε εργαζομενο ο οποιος εχει ενταχθει σε καποιο συνδικαλιστικο φορεα?Θελω και εδω ξεκαθαρες απαντησεις.
    Τελος μια επισημανση.
    Οταν το περιστατικο συνεβη το ΠΑΜΕ ειχε τελειωσει τη δικη του διαδηλωση και τα μελη του ειχαν φυγει απο το κεντρο της Αθηνας.Οπως γνωριζετε το ΠΑΜΕ συνηθως κανει μονο του διαδηλωσεις.Δεν ξερω αν αναφερεστε στο βιντεο που νομιζω ποιανου κομματος ειναι το συγκεκριμενο μπλοκ.Δεν ημουν και παρων σε καποια απο τις πορειες εξαλλου.Το παραπανω για το ΠΑΜΕ ομως προκυπτει απο την ειδησεογραφια των ημερων.

  9. Kαι οταν μιλαω για ειδησεογραφια δεν αναφερομαι στο Ριζοσπαστη αλλα σε καποια ΜΜΕ οπως η κρατικη,το ΜEGA αν δε με απαταει η μνημη το ανεφεραν και στο ΣΚΑΙ.

  10. @marios
    α) Δηλαδή ἤθελαν νὰ ἀπεργήσουν, ἀλλὰ τοὺς ἔκαψαν προβοκάτορες πού, προφανῶς γνώριζαν ὂτι οἱ συγκεκριμένοι ἐργαζόμενοι ἤθελαν νὰ ἀπεργήσουν ; Δὲν σᾶςφαίνεται ἀπίθανο ;
    β) Τοῦτ’ αὐτὸ μὲ τὸ α). Τό ζήτημα εἶναι νὰ γνωρίζει κανεὶς ποιοὶ εἶναι οἱ ἐμπρηστές. Ἂν δεχθεῖ ὅτι εἶναι προβοκάτορες (ἤδη σχετικῶς άπίθανο), θὰ πρέπει ἐπίσης νὰ δείξει ὅτι γνώριζαν τὶς μύχιες πεποιθήσεις τῶν θυμάτων τους (ἀπολύτως άπίθανο).
    γ) Ακόμα κι ἂν ὁ γιατρὸς ἐργασθεῖ παραβιάζοντας τὶς δημοκρατικῶς εἰλημμένες άποφάσεις τοῦ συλλογικοῦ του ὀργάνου, δὲν φαντάζομαι νὰ ὑποστηρίζετε ὅτι πρέπει νὰ ἐξαναγκασθεῖ νὰ πειθαρχήσει διά τῆς βίας. Ἀφήστε τὸ πόσο δημοκρατικῶς λαμβάνονται οἱ ἀποφάσεις αὐτές, διότι πολλοὶ τὸ θυμοῦνται ἀπὸ τὰ φοιτητικὰ ἀμφιθέατρα.

    Γιὰ τὴν συγκεκριμένη διαδήλωση, τό ἄρθρο δὲν κατηγορεῖ τό ΠΑΜΕ. Γιὰ ἄλλες περιπτώσεις ἐκφοβισμοῦ, ναί.

    Νὰ σᾶς ρωτήσω κι ἐγώ κάτι : Γιατὶ οἱ προβοκάτορες δροῦν ἔτσι ; Δὲν θὰ ἦταν πιὸ εὔκολο νὰ ξεμοναχιάσουν μερικοὺς διαδηλωτὲς καὶ νὰ τοὺς σπάσουν στὸ ξύλο ; Ἔχει, δηλαδή, τόση ἠθικὴ ὑπεροχὴ ἡ ἀριστερὰ ὥστε νὰ εἶναι ἄτρωτη σὲ εὐθεῖες ἐπιθέσεις, ὀπότε οἱ ἐχθροί της εἶναι ὑποχρεωμένοι νὰ τὴν κτυποῦν μόνον διὰ τῆς τεθλασμένης ;

  11. Κυριε Γεωργανα θα σας απαντησω ασχετως αν τα ερωτηματα μου απευθυνονται στον κ.Περλικο.
    Α.Το ερωτημα μου ουσιαστικα ειναι πως μπορω να γνωριζω εγω,εσεις ο κ.Περλικος αν οι εργαζομενοι της τραπεζας ηθελαν να απεργησουν και ετσι λοιπον να οδηγηθουμε σε συμπερασματα του τυπου «Ηθελαν να δουλεψουν και για αυτο τους σκοτωσαν»
    Β.Δεν ξερει επισημα τουλαχιστον κανεις ποιοι ειναι οι δραστες.Αν ηταν προβοκατορες δε θα χρειαζοταν να γνωριζουν τις πεποιθησεις των θυματων.Πολλες φορες οι προβοκατορες δρουν τυφλα γιατι ακριβως δεν χρειαζεται να επιλεξουν θυματα.
    Γ.Το ερωτημα μου δεν εχει σχεση με το περιστατικο.Ζητω συγγνωμη γιατι δεν το αποσαφηνισα.Το ερωτημα μου ειναι γενικο και απανταει σε ενα συλλογισμο του κ.Περλικου.Συγκεκριμενα ο κ.Περλικος αναφερει οτι αυτος δουλεψε επειδη διαφωνουσε με τον σκοπο της απεργιας.Αν ομως ανηκει στο δυναμικο καποιου συνδικαλιστικου σωματειου των γιατρων και εφοσον το σωματειο επελεξε να κανει απεργια επρεπε να σεβαστει την αποφαση.Το ευλογο ερωτημα το εκφραζετε εσεις.Αν δεν πειθαρχουσε τι επρεπε να παθει?Δεν ειμαι αρμοδιος να απαντησω σιγουρα θα επρεπε να υποστει καποια ποινη και δεν αναφερομαι εννοειται σε θανατικη.
    Κατα τα αλλα.
    1.Δικαιολογειτε αυτην την απεργοσπασια ας πουμε με το γεγονος οτι δεν παιρνονται δημοκρατικα οι αποφασεις αλλα μεσα σε ενα κομφουζιο οπου δεν προαγεται ο διαλογος αλλα η οχλοκρατια.Αρα να υποθεσω οτι νομιμοποιειτε αυτα που κατηγορειτε σε αλλα σχολια σας οπως το κλεισιμο των δρομων και των πανεπιστημιων καθοτι ως γνωστον η Ελληνικη Πολιτεια δεν λαμβανει αποφασεις με διαφανη και αμεσοδημοκρατικα κριτηρια?
    2.Δεν ξερω αν σκοπος του κ.Περλικου ειναι να θιξει το ΠΑΜΕ.Ξερω οτι εγω δε εχω σκοπο να υπερασπιστω κανενα ουτε και να κατηγορησω χωρις να ειμαι βεβαιος για αυτο.
    3.Για τους προβοκατορες απαντησα και πριν αλλα θα το επαναλαβω.Οι οποιοι προβοκατορες υπηρξαν και υπαρχουν σε ολα τα μηκη και τα πλατη της γης δρουν με παρα πολλους τροπους.Επιλεγεται καθε φορα αυτος που μπορει να εφαρμοστει.

  12. @marios
    α) Τὸ βίντεο καὶ οἱ μαρτυρίες τῶν αὐτοπτῶν δείχνουν ὅτι τὸν συλλογισμό «ἤθελαν νὰ σπάσουν τὴν ἀπεργία, γι`αὐτὸ καλὰ νὰ πάθουν» ἔκανε τὸ πλῆθος ποὺ παρακολουθοῦσε τὸ συμβάν. Δέν τὸν ἐφεῦρε ὁ κύριος Περλικός. Συλλογιστικὴ τοῦ ὄχλου, ἀναμφιβόλως. Καὶ ἐξ αὐτοῦ μόνον, καταδικαστέα. Ὑποθέτω ὅτι καὶ ‘σεῖς τὴν καταδικάζετε.
    Τὸ κακὸ εἶναι ὅτι αὐτὴ ἡ συλλογιστική τῶν διαδηλωτῶν, ἀνεξαρτήτως τοῦ συγκεκριμένου γεγονότος, νομιμοποιεῖ τὴν βία καὶ ἀκυρώνει τὸν προβαλλόμενο σκοπὸ τῶν κινητοποιήσεων. Ὑποτίθεται ἡ κινητοποίηση θὰ πείσει μὲ τὸν ὄγκο της καὶ τὸν παλμό της ὥστε δὲν θὰ ἔχει ἀνάγκη νὰ ἐκφοβίζει τοὺς ἀνθρώπους ποὺ λέει ὅτι ἐκφράζει.
    Τώρα, τὶ εὐθύνη ἔχουν οἱ ὀργανωτές τέτοιου εἴδους διαδηλώσεων ὅπου ἐκδηλώνονται δημοσίᾳ τιμωρητικὲς προθέσεις καὶ ἐνίοτε καὶ πράξεις, ὅπως ἡ παρεμπόδιση τῆς Πυροσβεστικῆς ; Νομίζω ἔχουν εὐθύνη διότι ἂν δὲν ἔχουν τὴν τεχνογνωσία τοῦ ΠΑΜΕ καὶ δὲν μποροῦν νὰ ἐλέγξουν τὴν διαδήλωση, δὲν πρέπει νὰ τὴν συγκαλοῦν. Τό κόστος τῆς άμαθείας δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι ἀνθρώπινες ζωές.
    β) Οἱ προβοκάτορες, λοιπόν, ἂν ὑπῆρχαν, δὲν ἔδρασαν τυφλά, ἀλλὰ ἀξιοποίησαν τὴν ὑπαρκτὴ ὀργὴ τοῦ ὄχλου. Ο ἰσχυρισμὸς ὅτι οἱ προβοκάτορες δροῦν τυφλά, λογικῶς τοὺς ἀκυρώνει ὡς προβοκάτορες. Ἢ τυφλὴ βία ἢ προβοκάτσια, ἀποφασίστε. Καὶ τὰ δυὸ δὲν γίνονται.
    γ) Νομίζω ἀρκετὴ ποινή γιὰ ὁποιονδήποτε δὲν συμμετέχει σὲ νομίμως προκηρυγμένη ἀπεργία εἶναι ἡ ἀποδοκιμασία τῶν συναδέλφων του καὶ ἡ συνακόλουθος δυσπιστία καὶ ψυχρότης. Ἀκόμα καὶ ἡ διαγραφὴ ἀπὸ τὸ συνδικᾶτο, εἶναι λάθος. Καλύτερα νὰ μείνει μέσα ὁ ἀπεργοσπάστης ὥστε νὰ πεισθεῖ σύν τῷ χρόνῳ νὰ άνανήψει. Ἐσεῖς, ἀντιθέτως, δὲν φαίνεται νὰ ἀποκηρύσσετε τὴν βία.

    Τὸ ἑλλαδικὸ κράτος πολὺ ἀπέχει άπὸ τὸ δημοκρατικὸ ἰδεῶδες. Συνεπῶς, συμφωνῶ μὲ τὴν άνάγκη δράσεως. Ἀλλὰ συνιστῶ δράση ἔξυπνη καὶ ἀποτελεσματική. Τὸ κλείσιμο δρόμων καὶ σχολείων εἶναι ἀνόητο καὶ ἀποδεδειγμένως έχει κάνει τὸ κράτος πολύ χειρότερο καὶ ὄχι καλύτερο. Καλύτερα νὰ κατελάμβανε κανεὶς εἰρηνικῶς ἐφορίες καὶ ΙΚΑ. Τότε θὰ ἔβλεπε άποτέλεσμα.

    ΥΓ Ἐπειδὴ, ὅμως, τόσο πιστεύετε στὴν ὕπαρξη προβοκατόρων, θὰ πρέπει λογικῶς νὰ δεχθεῖτε ὅτι μερικὰ ἀπὸ τὰ κρούσματα ἀστυνομικῆς βίας ὀφείλονται σὲ προβοκάτσια ἀντεξουσιαστῶν ποὺ ἔχουν διεισδύσει στὴν ἀστυνομία καὶ ὑπονομεύουν ἐκ τῶν ἔσω τὸν καπιταλισμό.
    ΥΓ Ὁ Ἰατρικὸς Σύλλογος δὲν εἶναι άμιγῶς συνδικαλιστικὸ ὄργανο.

  13. α. Κανείς δεν μπορεί να ξέρει τα κίνητρα εργασίας, όσων δολοφονήθηκαν. Ξέρουμε όμως με βεβαιότητα, ότι χιλιάδες εργαζόμενοι δούλεψαν την ίδια μέρα με την θέλησή τους, και θα μπορούσαν να είναι αυτοί τα θύματα. Και αν όχι στην Μαρφίν, τότε στην επόμενη επιχείρηση (όπως και δεν θα υπήρχαν θύματα στην Μαρφίν αν οι δολοφόνοι είχαν καταφέρει νωρίτερα να κάψουν τον Ιανό και τους υπαλλήλους του). Και αν όχι σε εκείνη την πορεία, τότε σε μία από τις επόμενες. Το αποτέλεσμα είναι πλέον, ότι ακόμα και όσοι θέλουν να δουλέψουν στο κέντρο, από δω και μπρος δεν θα το κάνουν.

    β. Δεν γνωρίζω τα κίνητρα των δραστών. Τις πράξεις τους κρίνω. Το σπάσιμο με βαριοπούλες της βιτρίνας, το ρίξιμο βενζίνης, την αδιαφορία των συγκεντρωμένων έξω που φώναζαν «να καείτε, να μην πηγαίνατε για δουλειά». Και οι πράξεις τους δεν ήταν μια μεμονομένη ατυχής περίπτωση, αλλά μια αλυσίδα δράσεων που αργά ή γρήγορα θα έφτανε σε αυτό το αποτέλεσμα.

    γ. Με αφήνουν εντελώς αδιάφορο τα διάφορα συνδικαλιστικά όργανα των ιατρών. Δεν έχω απεργήσει ποτέ, σε καμία από τις απεργίες της ΟΕΝΓΕ, της ΕΙΝΑΠ, ή του Ιατρικού Συλλόγου. Δεν είμαι υποχρεωμένος να δέχομαι τις αποφάσεις τους, αν δεν με εκφράζουν προσωπικά.

    δ. Το βίντεο που ανέφερα, το είδα στις ειδήσεις του ΣΚΑΙ.

  14. Τα ίδια και τα ίδια, να συζητάμε τώρα περί προθέσεων των δολοφονημένων…θέλαν να δουλέψουν, δεν θέλαν να δουλέψουν και σαχλαμάρες…
    Δολοφονήθηκαν εν ψυχρώ συμπολίτες μας για πολιτικούς λόγους και το θέμα μετά από’12 ώρες ξεχάστηκε…σαν να μην έγινε ποτέ…Εξαφανίστηκε, από δελτία ειδήσεων, από τις συζητήσεις μας, από παντού…
    Αντί να συζητάμε και να σπάμε το κεφάλι μας πως θα συλληφθούν οι ένοχοι και πως θα αποτραπούν νέες δολοφονίες, συζητάμε αν ο Βγενόπουλος είχε βάλει το σωστό σύστημα πυρόσβεσης στο κατάστημα ή όχι.
    Λες και η φωτιά έπιασε από κεραυνό…
    Δεν υπάρχει ελπίδα για αυτήν την χώρα με τους πολίτες που έχει…

    Και προσοχή: 20/5 έχει πάλι διαδήλωση. Ας αμπαρωθούμε όλοι στα σπίτια μας με τα καρυοφύλλια στο χέρι, μπας και γλιτώσουμε.
    Έτσι αυτήν την φορά θα έχει και μεγάλη συμμετοχή η απεργία…
    ´Άλλωστε αυτό δεν είναι το ζητούμενο;

  15. Προσπαθώ ακόμα να καταλάβω ποιο είναι το ηθικό επιμύθιο του άρθρου: δεν πρέπει να γίνονται απεργίες για να μην κινδυνεύει κόσμος; Αν είναι αυτό, τότε το επιχείρημα θυμίζει τον τύπο που διάβασε ότι κάνει κακό το κάπνισμα και έκοψε το διάβασμα. Αν πάλι το επιχείρημα είναι ότι πρέπει οι διαδηλωτές να περιφρουρούν την διαδήλωση από τους χουλιγκάνους, νόμιζα ότι ο αρμόδιος για να εξασφαλίζει την ασφάλεια των πολιτών σε τέτοιες καταστάσεις είναι το κράτος δια των αρμοδίων μπουζουκιών του, και αν το θέλετε, επειδή είμαστε υπέρμαχοι της ατομικής πρωτοβουλίας, οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων. Δεν μπορείς να έχεις ιδιωτικά κέρδη και δημόσιες ζημίες μόνο! Σε αυτό το site δεν διαβάζαμε για το δικαίωμα της αυτοδικίας; Πού ήταν ο Βγενόπουλος με τους μπράβους του, και την πολυάριθμη αστυνομική κουστωδία που του παρέχει το ελληνικό κράτος τζάμπα σε αυτόν και τους ομοίους του, όταν καίγανε 3 εργαζομένους του; Δεν έπρεπε να είναι εκεί να υπερασπιστεί την περιουσία του; Ότι θα ζητούσαμε να κόψουμε μισθό στους μπάχαλους για να φροντίζουν για την ασφάλειά μας το ακούμε τζάμπα και βερεσέ από τα κανάλια. Πότε θα γίνει λοιπόν η επόμενη παράδοση εξοπλισμού στους μπάχαλους, ώστε «όχι απλά να μην επιτρέψουν έκτροπα, αλλά να διαμορφώσουν συνθήκες ασφάλειας» για όλους τους πολίτες; Υπάρχει και τακτικό κονδύλι στον προϋπολογισμό γι’αυτό; Μπορώ να πάρω ένα ρόπαλο του baseball και να περιπολώ στην γειτονιά μου και να δέρνω τους κακούς;

  16. Κ.Περλικο
    α)Θα μπορουσε να ειχε γινει και αλλου επιθεση.Μιλαμε ομως για ενα συγκεκριμενο συμβαν παντα και οχι για ενα υποθετικο.Για τον Ιανο δεν γνωριζω κατι συγκεκριμενο,αρα δεν θα εκφερω αποψη.
    β)Tην πηγη σας τη διαβασα δυο φορες δε βλεπω καπου ο υπαλληλος της Μαρφιν να αναφερει οτι καποιος φωναξε αυτο που γραφετε.
    γ)Απο οτι καταλαβα λοιπον δεν ανηκετε σε καποιο συνδικαλιστικο οργανο η ανηκετε τυπικα αλλα αρνειστε τις αποφασεις του και δεν συμμετεχετε στις δρασεις του.Στην πρωτη περιπτωση ορθως πραττετε εφοσον δε θελετε να συνδικαλιστειτε καπου.Στη δευτερη προσωπικη μου αποψη ειναι οτι εστω και εμμεσα και ενδεχομενως χωρις τη θεληση σας δρατε υπονομευτικα στους υπολοιπους συναδελφους.Αυτο που γραφω εννοειται δεν αναφερεται μονο σε εσας προσωπικα για να σας θιξω αλλα εχει γενικη εφαρμογη σε τετοιες περιπτωσεις.Αν καποιος ειναι μελος ενος συλλογου ειτε αυτος ειναι εργαζομενων ειτε καποιος πολιτιστικος κλπ. οφειλει να σεβεται τις αποφασεις του.Αν παλι δεν συμφωνει με αυτες ας βρει καποιο αλλο τροπο να εκφρασει τη διαφωνια του χωρις να σαμποταρει με αυτον τον τροπο τη θεληση της πλειοψηφιας των μελων.Στο σημειο που καποιος ειναι πληρως απογοητευμενος απο τον τροπο λειτουργιας ενος συλλογου η δεν συμφωνει με τις πολιτικες του μπορει να αποχωρησει κιολας.

  17. Για το βινετο το εδειξαν και αλλα καναλια κ.Περλικο.Αν αναφερεστε στο ιδιο.Το ρεπορταζ παντως γραφει οτι η πορεια του ΠΑΜΕ ειχε τελειωσει αυτην την στγμη ενω στο βιντεο δεν φαινεται καπου κατι να στηριζει τον ισχυρισμο σας οτι το ΠΑΜΕ ηταν μπροστα.Επισης πολλοι γνωριζουν οτι οι σχεσεις ΚΚΕ και αναρχικων δεν ειναι και οι καλυτερες κατι που εχει φανει σε πολλες πορειες παλιοτερα.Δεν ξερω ποιανου κομματος ηταν οι διαδηλωτες αν και ακουγεται οτι ηταν καποιας συνιστωσας του ΣΥΡΙΖΑ νομιζω.

  18. α)Kυριε Γεωργανα σε καποια βιντεο ομως διακρινεται καθαρα οτι καποιοι με λουκ που παραπεμπει σε μελος καποιας αριστερης οργανωσης,σπρωχνουν την πορτα και προσπαθουν να σβησουν την φωτια.Δε λεω ψεμματα για να στηριξω την αποψη μου αλλα η λογικη οτι βλεπω 10 ατομα να περνουν μπροστα και να μην κανουν τιποτα αρα οι διαδηλωτες επικροτουσαν τη δολοφονια μου φαινεται αβασιμος.Με την ιδια λογικη μπορω να παραθεσω το παραπανω περιστατικο καθως και το γεγονος οτι συμφωνα με το ρεπορταζ η πορεια διαλυθηκε οταν μαθευτηκε ο θανατος 3 εργαζομενων για να στηριξω την αντιθετη αποψη.Καταλαβαινετε τι θελω να πω?
    β)Για τους προβοκατορες τωρα.Η τυφλη δραση τους εγκειται στα προσωπα που επιλεγουν και οχι στις ιδιοτητες τους.Παρα πολλες φορες αρκει να πεθανει ο Μαριος και οχι ο κ.Γεωργανας.Το τι ειναι ο Μαριος και γιατι βρισκεται στο σημειο του εγκληματος δεν εχει σημασια.
    γ)Για τα συνδικατα δεν ειμαι αρμοδιος να απαντησω.Ισως ειναι καλυτερο αυτο που προτεινετε εσεις.
    δ)Για το ελληνικο κρατος συμφωνω μαζι σας.Χρειαζεται εξυπνοτερη και αποτελεσματικοτερη δραση.
    ε)Ο Ιατρικος συλλογος δεν ξερω αν ειναι αμιγως συνδικαλιστικο οργανο.Τον ανεφερα ως παραδειγμα και μονο.

  19. Κ.Γεωργανα οσον αφορα τους προβοκατορες χρειαζεται για να δρασουν να εχουν ισχυρη καλυψη,οργανωση και «τεχνογνωσια».Θεωρειτε λοιπον πιθανον μια χουφτα εικοσαχρονων ατομων να εχουν διαβρωσει την ελληνικη αστυνομια πανελλαδικα?Το αντιθετο ομως θα μπορουσε να συμβει.Δηλαδη ενας κρατικος φορεας να εχει διαβρωσει εναν κοινωνικο χωρο.

  20. Kαι ενα τελευταιο ερωτημα αν δεχτουμε οτι ο Βγενοπουλος δεν ειναι ενοχος που μπορει να ισχυει γιατι κανενα καναλι δεν εδειξε οτι εξω απο την τραπεζα αποδοκιμαστηκε εστω και υιοθετωντας ουδετερη σταση?Αυτο αναφερεται σε οποιον θελει να απαντησει και οχι απαραιτητα στους κ.Γεωργανα και κ.Περλικο.

  21. Από πηγές μου επιβεβαίωσα ότι όντως υπήρχαν άνθρωποι που φώναξαν «να καείτε πούστηδες» στους εγκλωβισμένους, και πλακώνονταν με τους άλλους παριστάμενους που τους έβριζαν για την στάση τους. Ε, και; Αλλάζει κάτι για το ποιος είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια του πολίτη σε αυτή την χώρα; Μήπως είναι ο υπουργός ΠροΠο – προστασίας του πολίτη και η αστυνομία; Πάει κάποιος στον αγώνα Απόλλωνας-ΑΕΚ και ένας οπαδός του Απόλλωνα μαχαιρώνει έναν ΑΕΚτζή. Ποιος είναι υπεύθυνος; Οι φίλαθλοι του Απόλλωνα όλοι μαζί επειδή πήγαν στο γήπεδο;

    Επίσης κάτι άλλο ακούσαμε λ.χ. ότι δεν έκαναν τίποτα οι απεργοί: πήγαν να ρίξουν την πόρτα όμως, ενώ η διμοιρία που πήγε εκεί και στάθηκε μπροστά στην τράπεζα δεν έκανε απολύτως τίποτα. Αλλά αυτοί δεν κατηγορήθηκαν γιατί είναι δικά μας γαλάζια παιδιά.

  22. @marios
    Μὰ εἴπαμε πουθενὰ ὅτ οἱ διαδηλωτὲς εἶναι ὅλοι καὶ ἐξ ἴσου ὐπεύθυνοι; Τὸ μόνο ποὺ ζητᾶμε εἶναι νὰ καταδικάσουν ἐμπράκτως καὶ μαζικῶς τὴν βία, ἂν ὄχι αὐτοί, τοὐλάχιστον ἡ ἡγεσία τους. Κάτι τέτοιο λίγοι τὸ ἔκαναν, κάτι σάν τοὺς δέκα δικαίους στὰ Σόδομα. Τώρα, ἠ αὐτοδιάλυση τῆς διαδηλώσεως μετὰ τὴν άνθρωποθυσία μᾶλλον ὀμολογία καὶ μεταμέλεια γιὰ τελεσθὲν ἁμάρτημα μαρτυρᾶ.
    Γιὰ τοὺς προβοκάτορες, συμφωνῶ ὅτι εἶναι πιθανώτερο νὰ ἔχει διαβρωθεῖ ὁ ἐξουσιαστικὸς χῶρος, ἀκόμη καὶ ἀπὸ μιὰν ἀστυνομία τόσο ἀνεπαρκῆ ὅσο ἡ ἑλλαδική, παρὰ τὸ ἀντίστροφο. Ἀλλὰ ἂν μπαίνουμε στά χωράφια τῶν πιθανοτικῶν συλλογισμῶν, πρέπει νὰ δεχθεῖτε ὅτι τὸ ἐνδεχόμενο τῆς εὐθύνης τῶν ἀντιεξουσιαστῶν γιὰ τὸ συγκεκριμένο ἐπεισόδιο βίας εἶναι συντριπτικῶς πιθανώτερο. Καὶ ἄλλωστε καυχῶνται γιὰ τὴν βία ποὺ ἀσκοῦν οἱ ἀντιεξουσιαστές σὲ πλεῖστα forum καί blog. Πῶς δέν βρέθηκε ἕνας μετανοημένος προβοκάτορας ; Ἐδῶ ἡ μαφία ἔχει τοὺς μετανοημένους της …
    Τυφλὴ βία σχετικῶς μὲ τὰ πρόσωπα, λέτε. Μὰ πιὸ λογικὸ εἶναι νὰ δείρουν διαδηλωτὲς. Καὶ εὐκολώτερο.
    Γιὰ τὸν Βγενόπουλο, κακῶς, κάκιστα τὰ κανάλια δεν ἔδωσαν τὴν εἴδηση. Ἐσεῖς πῶς τήν μάθατε ;

  23. … νὰ ἔχει διαβρωθεῖ ὁ ἀντιεξουσιαστικὸς χῶρος, ἀκόμη …

  24. @ΠΑΣΟΚ-poisonous
    Ὰν ἀπειλεῖται βία στὸ μάτς ΑΕΚ – Ἀπόλλωνος, ἡ ἀστυνομία μπορεῖ νὰ ζητήσει νὰ μὴ γίνει τό μάτς. Συνέβη χθὲς στὸ παιγνίδι βόλλεϋ Ὁλυμπιακοῦ – Παναθηναϊκοῦ. Βρέστε ἄλλα παράδειγμα.
    Στὴν πράξη, ἡ πειθαρχία τοῦ ΠΑΜΕ ἐκθέτει ὅλες τὶς ἄλλες ὀργανώσεις. Μὲ τὴν λογικὴ σας καταλήγω πὼς ἐκτὸς άπὸ τοὺς προβοκάτορες τῆς άστυνομίας καὶ τοῦ παρακράτους ὑπάρχουν δυνητικῶς καὶ προβοκάτορες τοῦ ΠΑΜΕ ! Μὲ τὴν λογικὴ τῆς τεθλασμένης, γιατὶ ὄχι ;

  25. Κυριε Γεωργανα δε διαφωνω με το συλλογισμο σας.Επρεπε οι διαδηλωτες να αντιδρασουν.Τωρα για το θεμα των προβοκατορων πως μπορουμε να προσδιορισουμε εν τελει την πιθανοτητα καθενος απο τα ενδεχομενα?Μονο σε εκτιμησεις καθαρα προσωπικες μπορουμε να στηριχτουμε.Αν σκοπος παλι ηταν να υπαρξουν θυματα τοτε θα ηταν πιο βολικο αυτα να μην ανηκουν στο κυριο κορμο των διαδηλωτων.Με αυτον τον τροπο θα συκοφατουνταν η διαδηλωση αλλα το κυριοτερο απο ολα η επομενη διαδηλωση η οι επομενες διαδηλωσεις θα ειχαν μικροτερη συμμετοχη καθοτι πολυς κοσμος θα φοβοταν την εκρηξη βιας.Αν τα θυματα ηταν διαδηλωτες θα περνουσε παντου η αισθηση οτι οι διαδηλωσεις πλητονται οποτε αυτο θα συσπειρωνε οσους θα ηταν ευνοικα διατεθειμενοι προς αυτες.Για το Βγενοπουλο τελος κυκλοφορει ενα βιντεο σε blogs κλπ οπου δειχνει καποιους παρευρισκομενους στο χωρο της τραπεζας να τον γιουχαρουν και να τον βριζουν.Εγω το ειδα συγκεκριμενα στη zougla.gr.Λογικα θα εχει ανεβει και στο youtube.

  26. Ὰν ἀπειλεῖται βία στὸ μάτς ΑΕΚ – Ἀπόλλωνος, ἡ ἀστυνομία μπορεῖ νὰ ζητήσει νὰ μὴ γίνει τό μάτς.

    Εμπρός, να καταργήσουμε το πρωτάθλημα λοιπόν αφού κάθε παιχνίδι είναι επικίνδυνο για επεισόδια! Φοβερή συλλογιστική, για βιβλίο λογικής κατευθείαν.

    Cf. λίγο πιο πάνω γι’αυτούς που δεν κάνουν τον κόπο να διαβάζουν:
    Προσπαθώ ακόμα να καταλάβω ποιο είναι το ηθικό επιμύθιο του άρθρου: δεν πρέπει να γίνονται απεργίες για να μην κινδυνεύει κόσμος; Αν είναι αυτό, τότε το επιχείρημα θυμίζει τον τύπο που διάβασε ότι κάνει κακό το κάπνισμα και έκοψε το διάβασμα.

    Talk talk talk μηδέν προτάσεις για όλα φταίνε οι άλλοι. Νόμιζα στην αστική δημοκρατία υπήρχαν θεσμοί και υπεύθυνοι για την ασφάλεια των πολιτών. Guess what: δεν υπάρχουν. Φταίνε όλοι οι άλλοι. Btw ο Βγενό που ήταν με τους αστυνομικούς μπράβους του για να προστατέψει την ιδιοκτησία του; Τζάμπα τους του δίνουμε ή η αυτοδικία είναι μόνο όταν είναι για να καθαρίσουμε άοπλους δεκαπτεντάχρονους στα Εξάρχεια και να σπάσουμε το σαγόνι άοπλων μανάδων μπροστά στο παιδί τους.

  27. Πολύ σωστό άρθρο.

  28. @ΠΑΣΟΚ-poisonous
    Φυσικώτατα εἶναι ὅλα αὐτὰ ποὺ γράφετε. Ἡ ὕπαρξη κράτους καὶ ὄχι μόνο δημοκρατίας προϋποθέτει μονοπώλιο τῆς βίας. Ὁπότε, κάθε χρήση βίας ἀπὸ δευτέρους ὴ τρίτους ἢ τετάρτους ἀντιμετωπίζεται μὲ τὴν ἀπειλὴ ἢ τὴν ἄσκηση βίας ἀποκλειστικῶς ἀπὸ φορεῖς τῆς κρατικῆς ἐξουσίας.
    Φυσικά, τὸ κράτος δὲν ἔχει ἀπείρους πόρους. Ἂν, λοιπόν, ἐξεγερθοῦν ἀρκετοὶ ἐναντίον του, ἔχουμε ἐπανάσταση καὶ τοπικὴ ὴ γενικὴ κατάρρευσή του. Στὸ ἐσωτερικὸ μιᾶς διαδηλώσεως ποὺ ἐκτρέπεται σὲ βία παρατηροῦμε ἀκριβῶς αὐτό : ἀδυναμία τοῦ κράτους νὰ διατηρήσει τὸ μονοπώλιο τῆς βίας. Αὐτὸ ποὺ ζητᾶτε εἶναι νὰ παρατάσσει τὸ κράτος δύο φρουροὺς γιὰ κάθε ἕναν διαδηλωτή. Διότι δὲν ἔχει ἀκόμα ἐφευρεθεῖ μέθοδος ποὺ θὰ διακρίνει ποιοὶ διαδηλωτὲς εἶναι βίαιοι καὶ ποιοὶ ὄχι. Ὑπάρχει προηγούμενο : Στήν ὑπό διάλυση Γιουγκοσλαβία, σὲ κάθε σταθμὸ διοδίων, δίπλα σὲ κάθε εἰσπράκτορα καθόταν ἕνας χωροφύλακας … Καὶ στὴν Κούβα ἐκατοντάδες παρακρατικοὶ βρίζουν ἐπὶ ὧρες τὶς μόλις καὶ μετά βίας δεκαπέντε μητέρες πολιτικῶν κρατουμένων ποὺ τολμοῦν νὰ διαμαρτυρηθοῦν δημοσίᾳ.

  29. Ἐγκυκλοπαιδικῶς, τὸ μονοπώλιο τῆς βίας στὸ κράτος δὲν πέρασε ἀδιαμαρτυρήτως. Στὴν ἀρχαία Ἀθήνα τὸ ἑπέβαλε ὁ Δράκων καὶ γι’ αὐτὸ λέμε τὴν αὐστηρή νομοθεσία «δρακόντεια μέτρα». Στὸ σύγχρονο ἑλλαδικὸ κράτος οἱ πολιτικοὶ πρῶτα καὶ οἱ Βαυαροὶ ὕστερα βρῆκαν τὸν διάβολό τους νά καταργήσουν τοὺς συγχρόνους τους ἀντιεξουσιαστές. Μὶα ἀπὸ τὰ ἴδια θέλετε ;

  30. Έχει πράγματι πλάκα αν μπει κανείς στον κόπο να δει το πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος του Νεοέλληνα: μέσα σε αυτόν «όλα επιτρέπονται» αλλά μόλις «γίνει το κακό» θυμάται πως είναι καλό παιδί του κατηχητικού.
    Περιμένει να γίνει το κακό για να αρχίσει να μιλάει «περί βίας» καταγγέλλοντάς την φυσικά, ξεδιάντροπα «αποντροπιασμένος».
    Δηλαδή μια πράξη βίας δεν είναι βίαιη εάν δεν φτάσει στο θάνατο; Ή είναι ανεκτή αρκεί να μην φτάσει στο θάνατο; Τότε ξαφνικά εμφανίζεται η «ευαισθησία», τα υπερχειλίζοντα σπαραξικάρδια συναισθήματα και τα θρασύδειλα «όχι δεν ήμουν εγώ, ήταν ο άλλος».
    Τι μπορεί να ορίσει τα όρια μιας τετοιας δράσης άπαξ και αυτή πάρει το δρόμο της; Η «περιφρούρηση» ή η «προστασία του πολίτη»; Δηλαδή αποδέχονται την sinequanon ύπαρξη αστυνόμευσης για να μπορεί να πραγματοποιηθεί η «επανάσταση»; Τελικά την θέλουν ή δεν τη θέλουν αυτή τη ρημάδα την «επανάσταση»; Ή ο ναρκισσισμός τους έχει αγγίξει τέτοιο σημείο που νομίζουν πως παίζουν σε κινηματογραφική ταινία;

    Όταν μιλάμε για αναρχοσυνδικάλισμο δηλ. grève générale (γενική απεργία) μιλάμε για βία. Καλώς ή κακώς έτσι ορίζεται. «Όποιος έχει το σίδερο έχει και το ψωμί» έλεγε ο σοσιαλιστής Blanqui και τη φράση του αυτή έβαζε προμετωπίδα στην εφημερίδα του ο Mussolini.*

    Αν οι «ευαίσθητοι» Νεοέλληνες δεν γνωρίζουν τα όρια του παιχνιδιού και της πραγματικότητας έχουν σοβαρό πρόβλημα απογαλάκτισης.

    *Η Πασοκική «παιδεία» ποντάροντας στο περιορισμένο επίπεδο αντίληψης του Νεοέλληνα και τον εγγενή παιδαριώδη συναισθηματισμό του, όχι μόνο έκρυβε την εκλεκτική συγγένεια του Φασισμού με τον Σοσιαλισμό αλλά τους παρουσίαζε και ως αντίρροπους)

  31. Πώ, πώ καταπέλτης ! Θέλουμε ἐπανάσταση άλλὰ ἀποτελεσματικῶς άστυνομευμένη !
    Μόνο ποὺ ἡ ἡλιθιότητα τοῦ σοσιαλισμοῦ καὶ τοῦ κομμουνισμοῦ (ἡ ἀπόδοση τῶν ὅρων στὴν Ἑλληνικὴ γλῶσσα εἶναι τεμπελοκρατία καὶ κοπριτοκρατία ἀντιστοίχως) στὴν Ἑλλαδικὴ ἑκδοχή τους προηγεῖται χρονικῶς πολύ τῆς ἐλεύσεως τοῦ ΠΑΣΟΚ (ΠΑ.ΤΕ.Κ. στὰ Ἑλληνικά). Μέγας ὁ ρόλος τῶν μηδενιστῶν ἐκπαιδευτικῶν, διανοουμένων καὶ τοῦ ἐκδοτικοῦ συγκροτήματος μὲ τὴν ἐμετική, γλυκερὴ καὶ πονεμένη πρόζα. Στὴν τωρινὴ μετάνοιά τους μερικοὶ ἀπ’ αὐτοὺς εἶναι ἀκόμη πιὸ γελοῖοι ἀπ’ ὅτι ἦταν στὴν πλάνη τους.
    Μνημεῖο τῆς ἀντιφάσεως ὁ λόγος τῆς ἀπελευθερώσεως τοῦ Γεωργίου Παπανδρέου : «Πιστεύομεν καὶ εἰς τὴν λαοκρατίαν». Καὶ μετά άπὸ λίγες ἡμέρες : «Τό ΚΚΕ εἶναι τὸ κόμμα τοῦ ψεύδους καὶ τῆς προδοσίας». Τὶ νὰ πιστέψει κανείς ;

  32. Ο ΤΙΤΛΟΣ θα ΕΠΡΕΠΕ να είναι «ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ στην ΕΠΙΛΟΓΗ;» Με άλλα λόγια το όλον θένα ΑΝΑΓΕΤΑΙ σε ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΝΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, τα οποία ΚΑΤΗΡΓΗΣΕ ο ΜΑΣΤΡΟΠΟΣ της ΕΛΛΑΔΟΣ

    Κατά τα άλλα συγχαίρω από καρδίας τον κύριο Περλικό.

  33. θένα -> θέμα

  34. Στὴν τωρινὴ μετάνοιά τους μερικοὶ ἀπ’ αὐτοὺς εἶναι ἀκόμη πιὸ γελοῖοι ἀπ’ ὅτι ἦταν στὴν πλάνη τους.

    Εκλεκτόν τέκνον εκλεκτού πατρός, ο Γεωργάνας that is. ΕΥΓΕ

  35. Πολύ καλό άρθρο, θέτει το θέμα στην σωστή του βάση.

  36. Νὰ κι ἕνα ἀκόμη καλύτερο :
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_73_16/05/2010_401208

  37. Το άρθρο είναι μία κλασσική περίπτωση αγωνιώδους προσπάθειας του γράφων να καινοτομήσει…Δυστυχώς τέτοιες προσπάθειες, παρόλο των αγαθών προθέσεων τους, στερούνται επιχειρημάτων, ιστορικότητας και κοινωνικής πραγματικότητας, και το μόνο που καταφέρννουν είναι να τσουβαλιάζουν αντιδραστικά . Κε Περλίκε θα πρέπει να γνωρίζετε πως το καρότο των προσωπικών ελευθεριών μας έχει φέρει σε αυτό το χάλι και κοιτάμε καχύποπτα τον διπλανό μας μην μας καπαρώσει…Βέβαια ο συνδικάλισμός έχει το μερίδιό του σε αυτό αλλά είναι ένα μερίδιο που ΄΄κερδίθηκε΄΄ λόγω της εργοδοτικής επιβολής στην ελεθυερία του συνδικαλίζεστε με αποτέλεσμα την τελική του διαστροφή όπου περισσότερο διευκολύνει το »δικαίωμα» στην εργοδοτική αυθαιρεσία παρά στη εργασία ή στην απεργία. Η συνεργασία έχει γίνει έννοια αφηρημένη, κάτι σαν την ελευθερία κτλ…’Εννοια ιδεατή ενω είναι υπαρκτή, διαχειριστική αλλά και διαχειρήσιμη! Δεν θα ασχοληθώ με τα εννοιολογικά κενά του παραπάνω άρθρου που είναι πραγματικά πολλά αλλά θα γράψω λίγα λόγια για την κεντρική του ιδέα : Δικαίωμα στην εργασία θα υπήρχε μόνο άν το προϊόν της δικαιωματικά ανήκε σε αυτόν που την ασκέι και όχι σε αυτόν που του ανήκουν τα μέσα ασκησης αυτής. Δηλ τα μέσα παραγωγής. Μόνο τότε η εργασία θα συμβάδιζε ετυμολογικά με τον όρο δικαίωμα σε ένα δημοκρατικό περιβάλλον. Στην πραγματικότητα λοιπόν, σε ένα περιβάλλον νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού ή καλύτερα νεοελληνικού κράμματος φεουδαρχικού νεοφιλελευθερισμού τα ζητήματα εξουσίας, δύναμης και επιβολής είναι κυρίαρχα, οπότε μιλάμε περισσότερο για υποχρέωση παρά για δικάιωμα. Πώς είναι δυνατόν Κε Περλίκε να υποστηρίζετε πως από την μία υποχρεωθήκανε οι εργαζόμενοι να κατέβουν στην πορεία ενώ από την άλλη εσείς καταφέρατε να »επιλέξετε» να μήν πάτε? Πώς είναι δυνατόν από την μία να μιλάτε για αθλιοσύνη και καταστάσεις Βαγδάτης και από την άλλη να απαιτέιτε από το κράτος »να διαμορφώσει (άριστες) συνθήκες ασφάλειας» Πώς δηλ? Με το μαγικό ραβδάκι? Οι λογικές αντιφάσεις στο παραπάνω κείμενο είναι συνεχόμενες και εννοιολογικά καταφέρνει περισσότερο να προβοκάρει παρά να πληροφορήσει, να ενημερώσει ή να νουθετήσει…Δημοκρατία χωρίς άμεση κοινωνική συμμετοχή δεν μπορεί να υπάρξει! Τα περί προσωπικών ελευθεριών κάτω από το οικονομικό νεοφιλελέυθερο μόρφωμα της κοινωνικής μας πραγματικότητας ακούγεται όπως ακούγεται σε έγκλειστο ισοβίτη το δικαίωμα στην κοινωνικοπόιηση. Πώς είναι δυνατόν κε Περλικέ να υποστηρίζετε λοιπόν το δικαίωμα στην εργασία χωρίς να αναφέρετε τον άμεσο ή έμμεσο εξαναγκασμό σε αυτή? Πως μπορείτε να μιλάτε περί ειρηνικών αντιδράσεων και το δικάίωμα να είναι ανοιχτα τα μαγαζιά στο κέντρο και λουλούδια και άλλα αρώματα όταν ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση του κόσμου από την μέχρι τώρα κοινωνική του πραγματικότητα είναι κάτι παραπάνω από διάχυτη? Δηλ εκεί που διαδηλώνω ειρηνικά να πεταχτώ να πάρω και κανα δανειάκι, ή να βγάλω και μια πιστωτική ή να πάρω και μια τυρόπιτα από τον γρηγόρη. Μάλλον, εκτός του οτι έχετε μπερδέψει την πορεία με το shopping, μου φαίνετε πως υποστηρίζετε το δικάιωμα στην υποχρέωση παρά στην χειραφέτηση οπότε και στο δικαίωμα για δημιουργική εργασία! Και το μέρος της ελευθερίας μας που λέτε πως χάθηκε μήν ξεχνάτε πως με κάποιον τπαρόμοιο τρόπο παλαιότερα κερδίθηκε…