Τα κλειστά επαγγέλματα

Μαι 15th, 2008 | | Κατηγορία: Πάσχος Μανδραβέλης | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

Η χώρα αυτή ευτύχησε να μη ζήσει μεγάλες φυσικές καταστροφές. Δεν επλήγη από σεισμούς σαν αυτόν της Κίνας, ούτε σαρώνεται από τυφώνες σαν της Βιρμανίας. Παρ’ όλα αυτά ζει σε καθεστώς διαρκούς κρίσης. Μια σειρά πολιτικών επιλογών, νομικών ρυθμίσεων, κοινωνικών συμβάσεων και οικονομικών αγκυλώσεων έχει δημιουργήσει ένα πυκνό πλέγμα το οποίο δεν επιτρέπει καμιά αντίδραση στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Τελευταίο παράδειγμα, η απεργία των φορτηγών Δημόσιας Χρήσης. Μια ομάδα ανθρώπων μπορεί να δημιουργήσει μείζονα κρίση, να κάνει εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους να περιμένουν με τις ώρες στα βενζινάδικα. Η χώρα δεν έχει εναλλακτικές λύσεις. Ή θα υποκύψει στα αιτήματα της συντεχνίας ή θα πνιγεί.

Με μια σειρά νομοθετικές ρυθμίσεις η ελληνική Πολιτεία δημιούργησε ένα μονοπώλιο που διαφεντεύει τη ζωή μας

Πολλοί ομιλούν και πάλι περί ισχυρής συντεχνίας. Είναι, αλλά επειδή της επιτρέψαμε να γίνει. Με μια σειρά νομοθετικές ρυθμίσεις η ελληνική Πολιτεία δημιούργησε ένα μονοπώλιο που διαφεντεύει τη ζωή μας. Αντί να απελευθερώσει, ως όφειλε, τις εμπορευματικές μεταφορές, αντί να επιτρέψει σε οποιονδήποτε έχει τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα να διακινεί προϊόντα και καύσιμα, με την ισχύ του νόμου έφτιαξε μια θηλιά που σήμερα πνίγει ολόκληρη την κοινωνία. Δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Η τροφοδοσία της αγοράς σε προϊόντα επαφίεται είτε στο χουβαρνταλίκι των υπουργών (με τα δικά μας λεφτά), είτε στη μεγαθυμία των ιδιοκτητών φορτηγών. Γι’ αυτό και οι άδειες έφτασαν να κοστίζουν ένα εκατομμύριο ευρώ. Δεν είναι απλώς άδειες μεταφοράς εμπορευμάτων, είναι άδειες εκβιασμού του κοινωνικού συνόλου για να πετύχουν μεγαλύτερες προσόδους.

Δεν είναι μόνο το επάγγελμα των φορτηγατζήδων κλειστό. Υπάρχουν συμβολαιογράφοι, φαρμακοποιοί, ταξιτζήδες και πολλοί άλλοι κλάδοι που μονοπωλούν υπηρεσίες. Ακόμη και η πανεπιστημιακή εκπαίδευση στην Ελλάδα έχει γίνει (ελέω άρθρου 16) κλειστός κλάδος.

Η κρατική ρύθμιση δημιουργεί συνολικές αποτυχίες. Και σε κοινωνικό επίπεδο (βλέπε, για παράδειγμα, το μεγάλο πείραμα των κομμουνιστικών καθεστώτων) και σε κλαδικό επίπεδο

Κάποιοι ισχυρίζονται ότι η απελευθέρωση των αγορών δημιουργεί προβλήματα. Αυτό είναι αλήθεια. Σε μια ανταγωνιστική αγορά κάποια προϊόντα βγαίνουν καλά και κάποια σκάρτα. Κάποια είναι ακριβά και κάποια φθηνά. Η αγορά δημιουργεί επιμέρους αποτυχίες, οι οποίες όμως γίνονται για άλλους ευκαιρίες. Ενα κακό ή ακριβό προϊόν που δεν προχωρά στην αγορά αναγκαστικά θα υποκατασταθεί από άλλο. Κανείς δεν εμποδίζει κάποιον άλλο επιχειρηματία ή επιτηδευματία να το υποκαταστήσει.

Η κρατική ρύθμιση δημιουργεί συνολικές αποτυχίες. Και σε κοινωνικό επίπεδο (βλέπε, για παράδειγμα, το μεγάλο πείραμα των κομμουνιστικών καθεστώτων) και σε κλαδικό επίπεδο. Οι κακές και ακριβές εμπορευματικές μεταφορές δεν μπορούν να υποκατασταθούν διότι ο ανταγωνισμός εμποδίζεται διά νόμου. Οποιοι έχουν τις πανάκριβες άδειες να μεταφέρουν καύσιμα έχουν πραγματικό μονοπώλιο στην αγορά: μπορούν να τη στραγγίξουν.

Αυτό που ζούμε τώρα δεν είναι προϊόν της μοχθηρότητας των ιδιοκτητών βυτίων. Απλώς μια τάξη ανθρώπων έχει εθιστεί να ζει υπό την ιδιότυπη ομπρέλα του κράτους. Διά νόμου προστατεύεται το επάγγελμά τους και διά νόμου το εισόδημά τους. Γιατί να κάνουν πιο παραγωγική τη δουλειά τους αφού μπορούν απλώς να πιέσουν; Αφού έμαθαν να βγάζουν λεφτά με την υπογραφή ενός υπουργού γιατί να χολοσκάνε; Απλώς θα απεργούν και θα εμποδίζουν τους άλλους να δουλεύουν…

—————————————————————————

Σημειώσεις:

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 14/5/2008

27 σχόλια
Leave a comment »

  1. Το πρόβλημα πέρα από το ηθικό, είναι και πως πραγματώνεις μια πολιτική χαμηλού κρατικού προστατευτισμού. Ειδικότερα δε όταν οι περισσότεροι Έλληνες τον απολαμβάνουν σε μεγάλο η μικρό βαθμό και είναι πλέον εθισμένοι στο μικροπρόθεσμο όφελος.

    Δηλαδή μια κυβέρνηση που θα ξεκινήσει να κόβει προνόμια, μέχρι ποιού σημείου είναι ικανή να αντέξει τα χτυπήματα από όλες τις ομάδες που πλήττονται – είναι πάρα πολλές. Γιατί παρόλο που το αποτέλεσμα θα ευνοήσει μακροπρόθεσμα της μη προστατευόμενες ομάδες, η μικροπρόθεσμη επίπτωση έχει μεγαλύτερη επίδραση στην ψηφοφορία. Μπορεί ένα κόμμα, έστω ένα από τα ήδη μεγάλα, να εκλεγεί αν φέρει αυτές τις απόψεις στο προσκήνιο?

    Αν υποθέσουμε ότι ένα 20% του πληθυσμού προστατεύεται ισχυρά και έχει εξαιρετικό συμφέρον να μη χάσει τα προνόμια του, θα στραφεί ολοκληρωτικά σχεδόν εναντίον του κόμματος αυτού. Αντίθετα το 80% που πλήττεται δεν θα έχει παρόμοια μετακίνηση γιατί ο μη προστατευσιμός δεν επαληθεύει στα μάτια του κάτι άμεσα αξιοποιήσιμο ή ευκρινώς θετικό, ενώ ένα ισχυρό μερίδιο επιθυμεί να περάσει και αυτό στην αγκαλιά του δράκου.

    Άρα ένα κόμμα είτε θα καταστραφεί αν εφαρμόσει αυτές τις επιλογές ή θα περιορίσει τις πιθανότητες του για εκλογή. Έχουμε μπει σε ένα αρνητικό κύκλο που αυτοτροφοδοτείται και οι μόνη λύση που υπάρχει δεν περνάει από το κράτος.

    Είναι λάθος να πιστεύει κάποιος, ιδιαίτερα ένα φιλελεύθερος ότι θα λύσει τα προβλήματα του κράτους μέσα από το κράτος, μέσα από κόμματα και νομικούς ή θεσμικούς μηχανισμούς. Το καλύτερο που έχει να κάνει, είναι μέσω του ταχύτερου innovation, να ξεπεράσει το κράτος και να δημιουργήσει υπηρεσίες που είναι αόρατες στα μάτια του. Η αποδοτικότητα των αγορών πρέπει να αποδειχθεί ότι αντέχει σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο στο οικονομικό. Το ισοζύγιο βιας δεν είναι αμελητέα ποσότητα για να το αποτρέψουμε με νόμους.

  2. «Tο καλύτερο που έχει να κάνει, είναι μέσω του ταχύτερου innovation, να ξεπεράσει το κράτος και να δημιουργήσει υπηρεσίες που είναι αόρατες στα μάτια του.»

    Δηλαδή τι υπηρεσίες?

  3. Και να γίνουν ανοιχτά θα αλλάξει τίποτα; Θα μειωθεί το εισόδημα αυτών που τα κάνουν με αποτέλεσμα να μπουν οι μεγάλες εταιρίες και να αγοράζουν μαζικά ,π.χ. ταξί, με αποτέλεσμα όπως πάντα να την πληρώσει η μεσαία τάξη

  4. Τελικά θα γίνει ή οχι αυτή η τροποποίηση στην Ελλάδα;

    Το συζητάνε από το 1998. Οι ταξιτζήδες, π.χ., παίρνουν παράταση στην παράταση από τότε, και αν τους ρωτήσει κανείς, όλοι λένε με ένα στόμα μια φωνή:

    «δε γίνονται αυτά τα πράγματα»

  5. Όλες αυτές οι θεωρίες που λες καλές είναι αλλά θα ήθελα να απαντήσεις στα εξής ερωτήματα.
    α) Όσο αφορά τις απεργίες του κλειστού επαγγέλματος των ιδιοκτήτων φορτηγών που «παρέλυσαν « το κράτος . Εάν απεργούσαν οι ιδιοκτήτες των πρατήριων καύσιμων δεν θα υπήρχαν τα ίδια προβλήματα; και πως γίνετε να απεργήσει μια ομάδα εργαζόμενων χωρίς να δημιουργήσει προβλήματα στους υπολοίπους;
    β)Κάποιος που πήρε δάνειο από μια τράπεζα, βάζοντας υποθήκη ένα ακίνητο , για να αποκτήσει μια άδεια ταξί άξιας 200.000 ευρώ μετά την απελευθέρωση η αξία της θα μηδενιστεί όμως θα συνεχίσει να πληρώνει τα γραμμάτια άξιας 200.000 ευρώ;

  6. Τι θα πληρώσει ακριβώς η «μεσαία τάξη» (sic) αν μπουν οι μεγάλες εταιρίες στα ταξί?

  7. Ως προς το σχόλιο 5:
    «β)Κάποιος που πήρε δάνειο από μια τράπεζα, βάζοντας υποθήκη ένα ακίνητο, για να αποκτήσει μια άδεια ταξί άξιας 200.000 ευρώ μετά την απελευθέρωση η αξία της θα μηδενιστεί όμως θα συνεχίσει να πληρώνει τα γραμμάτια άξιας 200.000 ευρώ;»

    Εδώ ακριβώς βρίσκεται το κλειδί, και εδώ είναι που φαίνεται αν το κυβερνών κόμμα έχει συγκροτημένη πολιτική ή αν πηγαίνει όπου φυσάει ο άνεμος. Μια σωστή κυβέρνηση θα έθετε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα με σταδιακά βήματα που θα οδηγούσαν στον τελικό, διακηρυγμένο στόχο της απελευθέρωσης του επαγγέλματος.
    Π.χ. α) σαφής διακήρυξη του στόχου από την εποχή που βρίσκεται στην αντιπολίτευση (κάτι που θα έχει επίδραση και στην τιμή των αδειών…), β) σταδιακή ανά έτος χορήγηση όλο και περισσότερων αδειών ορισμένης χρονικής διάρκειας (π.χ. 5, 4, 3 ,2 χρόνων) και τέλος γ) άνοιγμα του επαγγέλματος.
    Έτσι δίνει ένα περιθώριο 5-10 χρόνων στην αγορά να προετοιμαστεί και σταδιακά ρίχνει και τις τιμές.

    Εναλλακτική Β: Αγοράζει όλες τις άδειες π.χ. σε τιμή ανάλογη με το έτος πρώτης απόκτησής τους και αμέσως μετά προχωρά σε άνοιγμα της αγοράς.
    Εναλλακτική Γ: Προχωράει άμεσα στο άνοιγμα της αγοράς (για λόγους κοινωνικού οφέλους) και περιμένει τα δικαστήρια να επιδικάσουν τυχόν αποζημιώσεις (λέμε…) στους κατόχους αδειών.

    Με μια ανάλυση κόστους – οφέλους (οικονομικού και πολιτικού αν θέλετε) επιλέγεται η καλύτερη από τις χ εναλλακτικές προτάσεις. Το μεγάλο ζητούμενο και ερώτημα είναι αν υπάρχει καν ο στόχος του ανοίγματος της αγοράς.

  8. Η αγοραπωλησία αδειών είναι παράνομη. Το να ζητά κανείς να αποζημιωθούν άνθρωποι που αγόρασαν άδειες από άλλους που δεν έδωσαν τίποτα για να τις αποκτήσουν είναι σαν να ζητά κανείς να αποζημιωθεί για τα ποσά που έχασε στο μπαρμπούτι. Το ενιδαφέρον είναι ότι κανείς δεν ζητά να δώσουν αυτοί οι άνθρωποι στο κράτος τα λεφτά που έβγαλαν τόσα χρόνια με την προστασία του επαγγέλματός τους, προστασία που δεν ζήτησαν οι πολιτες! Την διαφορά στις τιμές που το κράτος θα έπρεπε – αν πιστέψουμε την αριστερά – να πηγαίνει υπέρ των πολιτών, πηγαίνει σε άτομα που έχουν να διαθέσουν 1,000,000 ευρώ για μιά άδεια, λεφτά που εγώ δεν βγάζω σε 100 χρόνια. Απλά σκεφτείτε τι βγάζει κάποιος που αγοράζει μια άδεια 1,000,000 ευρώ. Η ενδιαφέρουσα συνέπεια αυτού του επιχειρήματος θα ήταν να δει κάποιος πόσα λεφτά έβγαλε παραπάνω από όσα θα έβγαζε σε μια ελεύθερη αγορά – ο υπολογισμός είναι εύκολος – τόσα χρόνια, και τα λεφτά αυτά από τον συντεχνίτη που έχει ρευστό 1,000,000 ευρώ στην τσέπη του, να επιστραφούν στους καταναλωτές, με τον ανάλογο τόκο φυσικά. Τέλος πάντων, επειδή καμιά κυβέρνηση στην ελληνική πραγματικότητα δεν πρόκειται να κάνει κάτι τέτοιο, η πρόταση του μαντζ είναι καταρχάς μια καλή ιδέα.

  9. Δεν ξέρω αν το γνωρίζετε, αλλά η άδεια του ταξί κοστίζει 200.000 ευρω κ στα συμβολαια δεν αναγραφεται πανω απο 3,000. Για ποια αποζημιωση μιλαμε?
    Ολοι οι ιδιοκτήτεσ ταξί 8α ζημιωθούν. Αλλά, είναι για το γενικότερο καλό, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης…

    Αχταρμάς

  10. Να ανοιξουν παρακαλω και οι συχνοτητες ραδιοφωνικων και τηλεοπτικων σταθμων και να μπορει να φτιαχνει οποιος θελει καναλι.Αλλα εκει πρεπει οπως καταλαβαινετε να υπαρχει ελεγχος απο την εξουσια.τελειωνοντας ν αναφερω οτι στο ανοιγμα των κλειστων επαγγελματων πρεπει να υπαρχουν ασφαλιστικες δικλειδες

  11. Δεν ισχυρίζομαι αναγκαστικά ότι θα ήταν ηθικά σωστό να αποζημιωθούν. Απλά κάνω την υπόθεση ότι το διαρκές όφελος της απελευθέρωσης για την κοινωνία θα είναι πολύ μεγαλύτερο από το όποιο εφ’άπαξ κόστος.

  12. Τα ταξι εξαιρούνται της κοινοτικής οδηγίας
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:376:0036:0068:EL:PDF

  13. Γιατί ρε βαλτέ σβήνεις τα σχολιά μου??

  14. Πολύς κατευθυνόμενος λόγος γίνεται τώρα τελευταία από πολιτικούς, δημοσιογράφους και βαλτούς για τα δήθεν κλειστά επαγγέλματα.Εγώ θα μιλήσω για τα ταξί αφού έχω ένα ταξί το οποίο αγόρασα με δάνειο από την τράπεζα πουλώντας το σπίτι μου για να μην είμαι άνεργος.Ερώτημα το κράτος δεν γνωρίζει πόσο κάνουν οι άδειες?Δεν γνωρίζει για τα δάνεια?Η τράπεζα Ελλάδος δεν γνωρίζει ότι δίνονται δάνεια 200.000 για ταξί? Θα με αποζημιώσουν όλοι αυτοί οι δήθεν αγανακτισμένοι πολίτες που φωνάζουν?Δεν γνωρίζει ότι οι άδειες είναι τριπλάσιες από όσες αντέχει η πόλη.Εγώ πάντως αν τα απελευθερώσουν θα κάνω ΑΕ , θα βγάλω 25 άδειες και θα βάλω πάνω μπαγκλαντέζους κι όσους είναι στα φανάρια να δουλεύουν.Το ίδιο θα κάνουν κι ολοι οι άλλοι.Θα σταματήσει μια για πάντα η ανεργία.Θα αντιστοιχεί ένα ταξι ανα 2 κατοίκους.Και να δούμε που θα κυκλοφορούν τα ΙΧ!! Αλήθεια αν θέλεις να ανοιξεις μαγαζί στο κέντρο του Χαλανδρίου μπορείς?Μήπως κι εκεί πρέπει να πληρώσεις αέρα?Το ίδιο γίνεται και με το ταξί.Είναι επιχείρηση και πληρώνεις αέρα αν δεν θέλεις να είσαι στην ανεργία που το ίδιο το κράτος σε βάζει.Και κάτι άλλο.Φωνάζουν οι αλήτες οι δημοσιογράφοι.Το δικό τους επάγγελμα και ειδικά οι επιχειρήσεις που βγάζουν το ψωμί τους είναι οι πιο κλειστές και τους έχουν δοθεί άδειες από τους άλλους αλήτες τους πολιτικούς με το αζημίωτο βέβαια.Οταν ήμουν πιτσιρικάς είχα κι εγώ όπως και πολλά παιδιά τότε την τρέλλα του ραδιοφωνικού σταθμού.Μας κυνήγαγε με λύσσα η αστυνομία και τελικά δώσανε τις άδειες στους δικούς τους.Το ίδιο έκαναν και με τα κανάλια.Αυτό είναι όντως ενα κλειστο επάγγελμα που 10 άνθρωποι πήραν τις άδειες όπως τις πήραν και βγάζουν δις.Ας αφήσουν κι εμας να βγάλουμε άδεια ραδιοσταθμού ή καναλιού να γίνουμε κοντομηνάδεςκι εμείς θα τους χαρίσουμε την άδεια του μεροκάματου του ταξιτζή.Αυτές οι άδεις όντως πρέπει να απελευθερωθούν. Αλλα τις θέλουν ελεγχόμενες για να κατευθύνουν τα ζώα τους ψηφοφόρους.Το ταξί πως είναι κλειστό όταν κυκλοφορούν μέσα στην Αθήνα 15.000??!και είναι τριπλάσια απ αυτά που κυκλοφορούν στο Λονδίνο?Και κάτι άλλο οι άδειες ταξί έχουν εξαιρεθεί από την κοινοτική οδηγία.Δεν νομίζω ότι ο Καραμανλής είναι χαζός να πάθει ότι και ο Σαρκοζί στην Γαλλία!!

    Τα ταξί εξαιρούνται βάσει της κοινοτικής οδηγίας

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:376:0036:0068:EL:PDF

    Αυτό που πρέπει να απελευθερωθεί είναι:α) ο περιορισμός του να έχει κάποιος μέχρι δύο άδειες Β) Να μπορούν να πάρουν άδεις κι άλλοι κι όχι μόνο όσοι δεν έχουν εισόδημα.Να μπορεί οποιοσδήποτε.Γ) Να μπορούν να πάρουν και οι αλλοδαποί.

    Αυτό βέβαια σημαίνει ότι θα αναίβει κι άλλο η τιμή τους αλλά ζούμε σε ελευθερη αγορά.

    Επίσης πρέπει να απελευθερωθούν οι άδειες ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών αν πράγματι θέλουμε απελευθέρωση της αγοράς.

  15. Σχετικά με την οδηγία Μπολκενστάιν και τον επαγγελμάτων που εξαιρούνται από την λεγόμενη απελευθέρωση τα άρθρα είναι αντιφατικά. Τελικά ποια επαγγέλματα αφορά;

  16. Στην περίπτωση των ταξί δεν έχουμε ολιγοπώλειο.Κάθε άλλο.
    Ολιγοπώλειο θα δημιουργήσει η δήθεν απελευθέρωση και η συγκέντρωση των αδειών στα χέρια λίγων.
    Οι άδειες πρέπει να υπόκεινται σε περιορισμούς λόγω του ότι αν δεν υπάρχουν περιορισμοί θα υπάρξει χάος στην ΑΘήνα. Αντίθετα (δυστυχώς) είναι πάρα πολλές ειδικά για την Αττική.
    Το ταξί δεν είναι κλειστό επάγγελμα γιατί όποιος θέλει πλην Δημοσίων υπαλλήλων,ΔΕΚΟ, Τραπεζικών και συνταξιούχων μπορεί να μπεί ελεύθερα στο επάγγελμα και να αγοράσει άδεια από την ελεύθερη αγορά.Υπάρχει υπερπροσφορά.Αρκεί να πάρει την Χρυσή ευκαιρία.
    Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να μπορεί όποιος θέλει είτε είναι Δημόσιος υπάλληλος, είτε αλλοδαπός από την Ουγκάντα να μπορεί να αγοράσει ταξί στην Ελλάδα (από τις υπάρχουσες πάμπολλες άδειες) και να ασκήσει το επάγγελμα του ταξιτζή.

    Η άδεια επίσημα εχει αξία. Αυτό φαίνεται από το ότι όλες οι Τράπεζες την χρηματοδοτούν και έχουν δημιουργήσει ανάλογα προιόντα.Και μιλάμε επίσημα και για όλες οι Τράπεζες.Ιδού και η Πειραιώς.Αν ήταν κάτι παράνομο θα είχε επέμβει η ΤτΕ.

    http://www.piraeusbank.gr/ecPage.asp?id=234745&lang=1&nt=96&depth=3&sid=

    Δεν μπορώ να καταλάβω όμως γιατί συζητάμε για «δήθεν απελευθέρωση» και λέω δήθεν γιατί η αγορα ταξί είναι ήδη ελεύθερη, όταν η Οδηγία Μπολκενσταϊν εξαιρεί τα ταξί??

    Μήπως κάποιοι παίζουν τα παιχνιδάκια των κερδοσκόπων και των εμπόρων που καραδοκούν να αρπάξουν τις άδειες από τους οικογενειάρχες που θα τρομάξουν από τις διαδόσεις??

    Απορώ γιατί δεν βγαίνει η Κυβέρνηση και ο ΣΑΤΑ να διαψεύσουν και αφήνουν 70.000 οικογενειάρχες σε αγωνία όλο αυτό το διάστημα??
    Το ίδιο είχε γίνει και το 2000 και κάποιοι (οι έμποροι)άρπαξαν τις άδειες από τον κοσμάκη στις 70.000 για να τις πουλήσουν αργότερα σε διπλάσια τιμή.
    Η μόνη λύση για να μην τρίβουν τα χέρια τους οι κερδοσκόποι είναι να βγεί ο Υπουργός όπως είχε βγει το 2005 ο κ. Λιάπης και να δώσει παράταση στην απαγόρευση έκδοσης αδειών για άλλα 3 χρόνια τουλάχιστον.
    Η τελευταία παράταση είχε δοθεί τον 4ο του 2005 μέχρι 31/12/2008. Η άποψή μου είναι ότι οι άδειες όχι δεν πρέπει να αυιηθούν αλλά θα πρέπει σιγά σιγά να μαζευτούν.Δεν μπορεί στην Αττική να έχουμε μία άδεια ανά 300 κατοίκους όταν στο Λονδίνο έχουμε μία ανά 1.000!! Τα ταξί στην Αθήνα είναι πάρα πολλά και αποτελούν πρόβλημα για την κίνηση και την ρύπανση.Μην ξεχνάτε ότι κυκλοφορούν 24 ώρες το 24ωρο και κυρίως στο κέντρο.
    Επαναλαμβάνω την άποψή μου.Πρέπει να δοθούν κίνητρα για μείωση των αδειών.

    Επίσης αν θέλουμε καλύτερες υπηρεσίες Θα πρεπει να αυξηθεί το κόμιστρο.Δεν είναι δυνατόν το πετρέλαιο να έχει διπλασιαστεί και το κόμιστρο να αυξάνεται μόνο 5%.

    Τέλος σε απάντηση στα παπαγαλάκια των κερδοσκόπων ξαναβάζω την οδηγία Μπολκενστάϊν γιατί μπορεί να την διαβάσουν οι φίλοι ταξιτζήδες και να ηρεμήσουν.

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:376:0036:0068:EL:PDF

    ΤΑ ΤΑΞΙ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ.

    (

  17. τελικα απελευθερωνεται ή οχι η αγορα των ταξι????

  18. Με ολα αυτα που διαβασα στο κειμενο σας απορω πως ενας ανθρωπος με τοσο υψηλο επιπεδο σπουδων
    να δειχνει να ειναι τοσο εκτος πραγματικοτητας . Μιλατε για τους ιδιοκτητες των ταξι και των βυτιοφορων λες
    και ειναι βιομηχανοι ενω θα πρεπε να γνωριζετε οτι οι περισσοτεροι απο αυτους ειναι ανθρωποι οι οποιοι ειναι καθε μερα στο μεροκαματο με υποθηκευμενα σπιτια για την αγορα αυτης της περιβοητης αδειας και με την ανοχη του κρατους αφου γνωριζει την υπεραξια αυτης και σου επιβαλει και χαρατσι για την αγορα της πληρωνοντας απο 3000 ευρω και ανω φορο υπεραξιας.
    Οι περισσοτεροι απο εμας λοιπον θα πρεπε να γνωριζετε οτι ειμαστε σε μια τετοια κατασταση στην οποια δεν
    τη δημιουργησαμε , -απλα ετσι την βρηκαμε και θα ρθει τωρα ο καθε τυχαρπαστος πολιτικος να μιληση για την
    απελευθερωση των χρυσοπληρωμενων ΑΔΕΙΩΝ με τις ευλογιες του κρατους.Και εφοσον επροκειτο να γινει
    ετσι η πολιτεια γιατι επετρεψε στις τραπεζες να εκχωρουν δανεια με προσημειωσεις ακινητων για αγορα ταξι
    εφοσον η αντικειμενικη τους αξια ειναι 1700 ευρω .
    Και τελικα γινετε εν τελει η απελευθερωση -εχοντας μια απορια ομως-,ολοι αυτοι που εχουν δανειστει θα πληρωνουν τις τραπεζες για κατι το οποιο δεν θα εχει καμια αξια και δεν θα εχει καμια ευθυνη γιαυτο κανενας
    και εκτος αυτου αν γεμισει το λεκανοπεδιο με ταξι και βυτια η δεν ξερω τι αλλο προκειται , που εξυπηρετει αυτο
    με το φτωχο μυαλο μου ρωτω?,. Θα σας πω εγω κιας μην εχω τα πτυχια σας , εξυπηρετει στην απαξιωση των κλαδων με σκοπο νε εισχωρησει ανετα και ανεξοδα το κεφαλαιο να δημιουργηθουν τα μεγαλα τραστ των μεταφορων και να σε εχουν υπαλληλο με μισθο των 700 ευρω (αμα σαρεσει αμα δεν σαρεσει πηγαινε να δουλεψεις αλλου) και ΖΗΣΑΝΕ ΑΥΤΟΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ,

  19. Ακομη ενας φωστηρας του ελληνικου εθνους, ο κ. Μανδραβελης, μεσα απο της σελιδες της Καθημερινης, βρισκει την ευκαιρια να επιτεθει και αυτος, με προσχημα την απεργια των ιδιοκτητων φορτηγων, σε ενα σημαντικο κομματι της ελληνικης μεσης αστικης ταξης, δηλ. επαγγελματιων που για ξεχωριστους αλλα παραλληλα συγκλινωντες λογους το κρατος θεσμοθετει και θετει πλαισια ασκησεως των συγκεκριμενων δραστηριοτητων.
    Πρωτα θα επρεπε να σημειωσουμε πως ο ορος «κλειστα επαγγελματα» ειναι γενικοτατος αφου περιλαμβανει εναν μεγαλο και ασαφη αριθμο επαγγελματων και επιχειρηματικων δραστηριοτητων. Ετσι λοιπον βαζοντας στο ιδιο καλαθι εναν δικηγορο με εναν ταξιτζη η εναν φορτηγατζη με εναν συμβολαιογραφο, προσωπικα θεωρω πως οδηγει σε εντελως λανθασμενα συμπερασματα. Και βεβαιως εκτος απο γενικος ειναι και εντελως λανθασμενος διοτι τα επαγγελματα αυτα οχι μονο δεν ειναι «κλειστα» αλλα ευρειως ανοικτα στην πλειοψηφια των Ελληνων πολιτων και σε αρκετες περιπτωσεις αποτελουν την μοναδικη διεξοδο ανεργων για μια αξιοπρεπη επιβιωση. Και χρησιμοποιω τον ορο επιβιωση διοτι σε αρκετες περιπτωσεις για αυτο προκειται.
    Ο κ. Μανδραβελης χρησιμοποιει βαρυγδουπους και ηχηρους ορους στο εντελως απλοικο και επιφανειακο, στερουμενο καθε επιχειρηματολογιας,αρθρο του. Ομιλει για ισχυρες συντεχνειες και μονοπωλια, κρατικες παρεμβασεις και προστασια. Συγνωμη, για λιγο μπερδευτικα. Μηπως μιλαμε για τους εφοπλιστες? Μηπως για τους τραπεζιτες? Τους βουλευτες, υπουργους και βεβαιως καθε λογης δημοσιων λειτουργων? Οχι. Μα μιλαμε για τις προνομιουχες ταξεις των φορτηγατζηδων, ταξιτζηδων, αρτοπειων, φαρμακοπειων. Εχει απολυτο δικιο.Πρεπει να το παραδεκτο. Ο Αλιμος και η Βουλιαγμενη ειναι γεματη απο πολυτελη κοτερα που ανηκουν στις συγκεκριμενες συντεχνιες. Στην Πολιτεια οι ταξιτζηδες εχουν αγορασει ολες τις μεζονετες. Στα καμενα της Πεντελης οι φορτηγατζηδες εχουν κτισει τις πολυτελης βιλες τους. Το Politia tenis club εχει γεμισει φαρμακοποιους. Και οι συνταξιουχοι οργωνουν την Ευρωπη και εξωτικους προορισμους απολαμβανοντας τις υπερβολικες υπεραξιες απο την πωληση των αδειων.
    Βεβαιως ο κ. Μανδραβελης δεν κανει τιποτα παραπανω απο το να εξυπηρετει και να προαγει τα συμφεροντα ορισμενων γνωστων και αγνωστων που με τη συμπραξη μιας μιερης και διεφθαρμενης κυβερνησης, που μονο καταστροφη, ανομια και διαλυση εχει να επιδειξει, προσπαθουν να εισχωρησουν στους τομεις αυτους με το λιγοτερο δυνατο κοστος. Αυτη ειναι η αληθεια και ειναι μια αληθεια που οποιοσδηποτε εχει απλη κατανοηση του κοσμου γυρω του το καταλαβαινει. Ποσο μαλιστα ενας οικονομολογος με μεταπτυχειακους τιτλους.
    Κανενας δεν προκειται να καταλαβει πως θα βοηθησει την οικονομια και την κοινωνια εν γενει εαν παραδειγματι η Αθηνα αντι για 13000 ταξι που εχει τωρα γεμισει με 60000. Εαν θελουμε πληρη απελευθερωση τοτε καθε φορα που σταματας ταξι θα πρεπει να αποδεχτεις την ταριφα που ο εκαστοτε αδηγος θεωρει πως πρεπει να εισπαραξει για την συγκεκριμενη διαδρομη! Μα ειμαστε σοβαροι? Μιας και ο κ. Μανδραβελης ηταν στην Νεα Υορκη, την πρωτευουσα του παγκοσμιου καπιταλισμου, ας μας απαντησει εαν υπαρχει συγκεκριμενος αριθμος αδειων ταξι και ποσο κοστιζουν. Στον τελευταιο πληστηριασμο εφτασαν τις 750000 δολλαρια!
    κ.Μανδραβελη και λοιποι. Το εγχειρημα της ελευθερης οικονομιας εχει αποτυχει οπως απετυχε και ο κομμουνισμος. Και τα δυο συστηματα επι χαρτου ειναι ιδανικα και απολυτως δικαια.Παρ’ολα αυτα δεν αντιλαμβανονται το θεμελιωδες αξιωμα που διεπει απο αρχης κοσμου τις ανθρωπινες σχεσεις. Το μεγαλο ψαρι τρωει το μικρο. Ο κρατικος παρεμβατισμος ειναι αναγκαιος. Διοτι η μεση αστικη ταξη που αποτελει την ραχοκοκαλια καθε οικονομιας χρειαζεται την προστασια και τις ρυθμισεις του κρατους. Αλλιως ο πλουτος και η εξουσια συσσωρευεται στα χερια ολιγων και οι τελικες συνεπειες ειναι οδυνηρες για ολους ακομα και για τους δημοσιογραφους που απο τα Πατησια μετακομησαν στην Εκαλη.
    Το ανοιγμα των «κλειστων επαγγελματων» με οτι εννοει αυτος ο ορος, θα ειναι μια ακομα καταστρεπτικη κινηση εκ μερους της συγκεκριμενης κυβερνησης. Θα δυναμιτισει εναν ακομα θεμελιο τομεα της ελληνικης κοινωνιας και οικονομιας. Οι οικονομολογοι πολλες φορες ξεχνανε οτι πισω απο τους αριθμους κρυβονται ανθρωποι. Και στο συγκεκριμενο θεμα για πανω απο 250000 οικογενειες. Το να κατηγορουμε και να διασπιρουμε ψεματα ειναι πολυ ευκολο κ Μανδραβελη. Αλλα δυστυχως δεν υπαρχουν ισχυρες συντεχνειες και προστασια μονοπωλιων. Αν θελετε να κατηγορησετε μιληστε για τα σκανδαλα των πλουσιων πολιτικων. Την διαφθορα της δημοσιας ζωης. Καντε δυσκολη τη ζωη στους κυβερνωντες. Ο δημοσιογραφος ειναι εργαλειο ελεγχου και κριτικης του πολιτικου συστηματος. Ειναι ο φρουρος της δημοκρατιας. Ο ταξιτζης, ο φορτηγατζης και οι λοιποι δεν κανουν εκατομμυρια ουτε ειναι το προβλημα της οικονομιας. Ενα μεροκαματο κανουν, πολυ δυσκολο σας διαβεβαιω. Πριν γραψετε και φωναξετε, ρωτηστε πρωτα. Δεν ειναι ετσι οπως ενα μεγαλο μερος του τυπου το παρουσιαζει. Προστατεψτε τους αδυναμους και ελεξετε τους ισχυρους.

  20. Είναι εκατό τοις εκατό βέβαιο ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΑΞΙ.
    Η οδηγία Μπολκεστάιν τα ΕΞΑΙΡΕΙ. ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΤΟ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΚΛΕΦΤΕΣ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΨΕΥΤΕΣ.
    Ο Καραμανλής και η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ του των ΚΛΕΦΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΩΠΟΔΥΤΩΝ όμως δεν αποκλείεται να τα βάλουν με τους οικογενειάρχες μεροκαματιάρηδες για να κρύψουν τα σκάνδαλα, τις κλοπές και το μεγάλο ΦΑΓΟΠΟΤΙ των Υπουργών του και των Υφυπουργών του και όλων των κολητών σε βάρος του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ και να αποπροσανατολίσουν τον κόσμο. Θα πουλήσουν τσαμπουκά και θα στραφούν κατά των ιδιοκτητών Ταξί μ’ονο και μόνο για να κρύψουν την σαπίλα. Την σαπίλα της ΝΔ. Τέτοια Κυβέρνηση ΣΑΠΙΛΑΣ δεν ξαναπέρασε από την Ελλάδα. ΚΛΕΒΟΥΝ από παντού. Μέχρι και την Δημόσια γη έκλεψαν μέσω της απάτης που έγινε με την μονή Βατοπεδίου.Τέτοιος Πρωθυπουργός που βγήκε ΔΗΜΟΣΙΑ και ΞΕΔΙΑΝΤΡΟΠΑ στην έκθεση Θεσ/κης και δικαιολόγησε δημόσια ΟΛΟΥΣ τους κλέφτες Υπουργούς του και την ΚΛΕΨΙΑ και ουσιαστικά τους προέτρεψε και τους ενθάρρυνε να κλέψουν κι άλλα δεν έχει ξαναβγεί. Σε κάθε κλεψιά από κάτω είναι Υπουργός του ή Κουμπάρος. ΚΑΤΑΚΛΕΨΑΝΕ τόσο πολύ την Ελλάδα , γίνανε πάμπλουτοι και τώρα έρχονται να μας τα πάρουν κι από την τσέπη για να μην μπουμε σε επιτήρηση για τα ΚΛΟΠΙΜΑΙΑ. ΦΕΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΑ ΚΛΕΜΕΝΑ ΡΕ!!!!!!
    Μπορεί η Ηγεσία του ΣΑΤΑ να είναι ανίκανη και ξεπουλημένη στον Καραμανλή αλλά ας τολμήσουν να μας ξεπουλήσουν και θα γίνει της π….. Οσο για τον Καραμανλή θα βρει αντιμέτωπους όλους τους απλούς ταξιτζήδες που θα κλεισουν για μήνες ΟΛΟΥΣ τους δρόμους της Αθήνας.
    ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΑΛΗΤΕΣ!!!!!!!!

    Αλλά τι να περιμένεις από έναν ανίκανο Πρωθυπουργό που δεν έχει κολήσει ΟΥΤΕ ένα ΕΝΣΗΜΟ στην ζωή του. Θα σκεφθεί τον λαουτζίκο? Θα μας κλέψει και τα ταξί όπως μας κλέβει και τα λεφτά για να τα δώσει στην παρέα του. Σε ΑΕ που θα κάνουν οι Υπουργοί τουκι οι κουμπάροι. Ολοι βρωμάνε. Διάβαζα σήμερα στο http://www.zougla.gr για άλλον Υφυπουργό από τον Βόλο…..Τελικά το θέμα δεν είναι ποιος Υπουργός κλέβει … αλλά το ποιός δεν κλέβει.!!!!!!….
    Τέτοιοι που είμαστε αυτοί μας αξίζουν. Γι αυτό ψηφίζουμε ΚΛΕΦΤΕΣ. Γι αυτό έχουμε Πρωθυπουργό που δεν δούλεψε ποτέ του. Τώρα το πως είναι πάμπλουτος δεν ξέρω!!!! Μπήκανε όλοι φτωχοί στην πολιτική και θα φύγουν Κροίσοι. ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΡΕ!!!!

    Τελικά είμαστε πολύ μ…….Καλά μας κάνουν.

  21. και τα fast food ειναι πολλα σε σχεση με τον πληθυσμο, αλλα μπορεις να ανοιξεις οσα θελεις, αρκει να αναλαμβανεις το ρισκο.

  22. κουματης αδαμ Σεπτεμβρίου 16th, 2008 1:22 μμ :

    και τα fast food ειναι πολλα σε σχεση με τον πληθυσμο, αλλα μπορεις να ανοιξεις οσα θελεις, αρκει να αναλαμβανεις το ρισκο.

    Δηλαδή σαν πόσα μπορείς να ανοίξεις!!! Ρε για γέλια είμαστε!!
    Φίλε μου όντως μπορείς να ανοίξεις όσα θέλεις. Δηλαδή πόσα μπορείς. Ξεχνάς ότι πρέπει να διαθέτεις 800.000 – 1.000.000 για το καθένα. Και ταξί μπορείς να πάρεις φίλε μου.Με λιγότερα. Αρκεί να διαθέτεις 200.000 ευρώ. Ανοιξε τις αγγελίες να δεις πόσα πουλιούνται!!! Εχεις 200.000 ευρώ? Αν Ναι καλορίζικο.Κανένας δεν θα σου απαγορέψει να το αγοράσεις. Οχι όμως τζάμπα. Την τιμή την έφθασε εκεί η αγορά και η Πολιτεία. Αν θέλει η ο Καραμανλής ας αποζημειώσει 15.000Χ200.000=3.000.000.000 ευρώ τους υφιστάμενους ιδιοκτήτες και μετά ας τα δώσει στους δικούς του.Μπορεί να μας κλέβει καθημερινά κλέβοντας και ξεπουλώντας περιουσία του Δημοσίου αλλά αν τολμάει ας πάει να κλέψει τις περιουσίες μας.Εσύ τι θα έκανες αν ερχόταν να σου κλέψει την δουλειά και την περιουσία σου.Εδώ για ένα μέτρο γης χύνεται αίμα. Οχι για διακόσες χιλιάδες ευρώ ( ένα διαμέρισμα) και ταυτόχρονα ένα επάγγελμα και μέσο επιβίωσης για 15.000 οικογενειάρχες.Προφανώς δεν καταλαβαίνεις τι έχει να γίνει!!Αλλωστε όπως είπα δεν το επιβάλει η Ευρωπαική Ενωση. Θα το κάνει μόνο για να καλύψει τα τεράστια σκάνδαλα της Κυβέρνησης του και τις κλεψιές. ΕΞΩ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ.

  23. Μια απορία για όλους αυτός που το πρόβλημα της ζωής τους είναι το ΄΄κλειστο΄΄ επάγγελμα των ταξί που άμα απελευθερωθεί θα το λύσουν . Σε ενδεχόμενη απελευθέρωση των ταξί τότε όπως και στην ελεύθερη αγορά ο καθένας θα πρέπει να μπορεί να ορίζει το κόμιστρο όπως νομίζει αν λοιπόν εγώ ζητήσω 20 ευρώ για την διαδρομή Αθήνα Πειραιά τότε τι θα μου πει η μήπως θα κάνει κάποιος ερευνά αγοράς πριν πάρει ταξί;

  24. Αγαπητοί φίλοι… Ασχολούμε με το ταξί σαν επαγγελματίας αυτοκινητιστής (και σαν αυτό και μόνο θα ήθελα να γράψω) από το 1996. Είμαι 37 ετών. Αυτό που έχει αποδειχθεί περίτρανα μέχρι σήμερα από την Ελληνική «πολιτεία» είναι οτι δεν σκέφθηκε ποτέ οτι υπάρχει και αυτός ο κλάδος βιοπαλαιστών και κακομοίρηδων που συμβάλλει στις απανταχού μεταφορές. Και αφού κατά τη χούντα και μετά άδειες δόθηκαν σε δικαιούχους εμφανίσθηκαν δειλά-δειλά οι πρώτες μεταβιβάσεις και μαζί και οι λεγόμενοι «μαντράδες».

    Θα ήθελα να πάρετε πληροφορίες πόσα έσοδα είχε ένα ταξί κατά την περίοδο 1975-1985 που οι άδειες δεν είχαν πάνω από 1.500.000-6.000.000 δρχ. και μετά να πάρετε πληροφορίες για να μάθετε τι βγάζει ένας ιδιοκτήτης ΣΗΜΕΡΑ. Το ότι οι άδειες κοστίζουν 200.000 ευρώ δεν το ζήτησα εγώ ούτε και κανένας συνάδελφος. Τ ο κ ρ ά τ ο ς τ ο γ ν ώ ρ ι ζ ε Ο Μ Ω Σ. Γιατί δεν παρενέβει όταν έπρεπε; Μάλλον τότε θα ήταν ελεύθερη η αγορά…

    Το πλήθος βλέπει έναν οδηγό ταξί να προσπαθεί να μισθώσει 2πλά και 3πλά το ταξί του και να κάνει επιλογή πελατών και σχηματίζει την εσφαλμένη εντύπωση οτι είναι ευκατάστατος (ίσως και λεφτάς). Ο πραγματικός λόγος που είναι αναγκασμένος να παρανομεί σε καθημερινή βάση ένας αυτοκινητιστής είναι η αδιαφορία, η εγκατάλειψη και η ανοργανωσιά του Ελληνικού «κράτους». Δεν είναι δυνατό μια μεταφορά προσώπου (όλοι δεν έχετε αξία;) με κόστος:
    1)αποζημίωσης εργαζομένου οδηγού (μεροκάματο)
    2)ασφαλιστικών εισφορών (εγώ πλήρωσα 720 ευρώ Ο.Α.Ε.Ε. το τελευταίο δίμηνο)
    3)απόδοσης Φ.Π.Α. στο «κράτος» ΧΩΡΙΣ να εισπράτεται μέσω κομίστρου
    4)ασφαλειών αυτοκινήτου (στο μικρότερο bonus malus χωρίς καμμία δήλωση ατυχήματος 1300-1400 ευρώ το έτος)
    5)όντας έρμαια των ανατιμήσεων των καυσίμων – που το mercedes (που πούλησα) έκαιγε 14-16 λεπτά το χλμ. –
    6)συμμετοχής στην οικονομία του κράτους μέσω φορολογίας εισοδήματος (άγαμος 100% ιδιοκτήτης ίδιος εργαζόμενος πληρώνει με τα σημερινά δεδομένα αναξιοκρατίας και λαμογιάς περίπου 2.300 ευρώ)
    7)συντήρησης του ταξί στην οποία και πάλι έρμαια της ελεύθερης αγοράς και συνεργίων που μας ληστεύουν καθημερινά και μας αυξάνουν το κόστος συντήρησης ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ.
    8)έλλειψης ικανής παρουσίας στο σπίτι και έλλειψη προσωπικού ελεύθερου χρόνου; αυτό που πάει; Οι αργίες τα σαββατοκύριακα ούτε πως γράφονται δεν ξέρουμε
    να κοστίζει 0,34 λεπτά το χλμ. απλά δεν μπορεί!!! Τι απελευθερώσεις και ψυχικά νοσήματα. Για ποιο ανταγωνισμό μιλάνε οι άσχετοι πουλημένοι και βλάκες; Ξέρετε πόσοι ξεκινάνε κάθε μέρα από τους προηγούμενους δουλειά σε ταξί και σε ένα μήνα εξαφανίζονται από προσώπου γης; Για ελέγξτε το κι αυτό.
    Το δικό μου συμπέρασμα είναι οτι ο κόσμος μισεί το ταξί επειδή το υποτιμά και δεν το υπολογίζει κανένας. Και σου λέει: 200.000 ευρώ οι άδειες;;; Σώπα ρεεε , οι ταξιτζήδες. Ε, λοιπόν ναι. Ναι για όποιον τα πλήρωσε ή τα χρωστάει. Τα ταξί σε πείσμα των ανεγκέφαλων εχθρών τους θα αξίζουν πολύ παραπάνω σε λίγο διάστημα. Γιατί έχουν αξία. Μόνο μια σειρά απροκάλυπτα εγκληματικών διεργασιών θα μπορούσε να σημάνει τον αφανισμό τους, αλλά θα πρέπει να το σκεφτεί διπλά και τριπλά η αλητήρια κυβέρνηση της νεας δημοκρατιας να το πράξει γιατί θα το βρεί (κι αυτό) μπροστά της…

  25. Τελικά μπράβο στον κύριο Υπουργό που δεν προχώρησε σε ένα λάνθασμένο και μη επιβαλόμενο από την Ευρώπη μέτρο που πέραν των περιβαντολογικών – κυκλοφοριακών προβλημάτων που θα δημιουργούσε θα προκαλούσε τεράστια αδικία κατά της περιουσίας δεκάδων χιλιάδων οικογενειών. Ευτυχώς έβαλε γρήγορα τέρμα στις διαδόσεις που είχαν προκαλέσει αναστάτωση σε δεκάδες χιλιάδες οικογενειάρχες.

    http://vwww.express.gr/news/ellada/79031oz_2008092479031.php3
    http://www.enet.gr/online/online_text/c=110,dt=24.09.2008,id=42150184
    http://www.e-tipos.com/newsitem?id=52939

  26. οι συναδελφοι μου παρεθεσαν σωστα το ολο θεμα με την απελευθερωση των αδειων ταξι.
    θα ηθελα να προσθεσω οτι ειμαστε απο τα λιγα επαγγελματα που δεν φοροδιαφευγουμε και οτι το καθε σεντς το βγαζουμε με ιδρωτα και αγχος για την σωματικη μας ακεραιοτητα. Ως ιδιοκτητης και οδηγος ταξι δεν εχω δικαιωμα ουτε Σαββατοκυριακο να ξεκουραστω αλλα ουτε καν να αρρωστησω ή να σπασω ποδι / χερι διοτι οσο καθομαι / αναρρωνω δεν με πληρωνει κανεις. Εαν βεβαια δεν εισαι ιδιοκτητης-οδηγος αλλα μονο οδηγος τοτε τα πραγματα ειναι πολυ χειροτερα. Οι ωρες εργασιες μας πολλες φορες υπερβαινουν τις 12 και βεβαια συμπεριλαμβνουν ακραιες ωρες της ημερας οπως απο τις 3 το πρωι . Ο καθε δημοσιογραφος χωρις να εχει κανει ουσιατικο ρεπορταζ (ας εξαιρεσουμε τους πονηρους ) γραφει ενα κειμενο που θα ευλογαει τα γενια του κοσμακι και οχι να ανταποκρινεται στην πραγματικοτητα. Κανενας ταξιτζης δεν εγινε εκατομυριουχος σε αντιθεση με αριβιστες δημοσιογραφους που ξεκινησαν απο απλοι ρεπορτερ του πεζοδρομιου και εχουν καταληξει να μετακινουνται με πορσε και σωματοφυλακες. Κι εγω εσκασα 200.000 ευρω για να αποκατασταθω επαγγελματικα γιατι βλεπεται για να ανοιξω καφετερια ή φαστ φουντ χρειαζοταν πολλα παραπανω μιας και θα επρεπε να το ανοιξω σε πιατσα για να εχω κοσμο. Ειμαι γλυφαδιωτης , ξερετε ποσο ενοικιο και αερα ζητανε για να ανοιξεις καφετερια? 150.000 ευρω αερα και 15.000 ευρω ενοικιο. Προσθεστε και τον εξοπλισμο αλλη μια 150.000 ευρω αρα συνολο 350.000 με το καλημερα για να ανοιξεις. Αυτο ειναι καλο ? ελευθερη αγορα ε? Δεν υπαρχει εξαλλου νοημα απελευθερωσης αδειων διοτι πολυς φτωχος κοσμος θα στερηθει την «πολυτελεια» του ταξιου που εχει τωρα. Με 2.80 ευρω κανει την δουλεια του , οταν ενας καφες τον πληρωνουν 4.50 ευρω. Υπαρχουν πολλα παραδειγματα που αποδεικνυουν ποσο ελευθερο ειναι το επαγγελμα μας αλλα και ποσο δυσκολο συναμμα μιας και πολλοι προσπαθησαν να δουλεψουν σε ταξι και αποτυγχανε. Πρεπει να σημειωσω οτι υπαρχουν και αντι επαγγελματιες στον κλαδο μας αλλα και σε ποιο επαγγελμα δεν υπαρχουν ? (βλεπε ιατρους δικηγορους κατασκευαστες κλπ). Αυτο που πραγματικα χρειαζεται βελτιωση ειναι οι προυποθεσεις που εχεις για να γινεις οδηγος / ιδιοκτητης ταξι. Να περνας μια σχολη να εκπαιδευεσαι και μετα να παιρνεις τιμονι.

  27. Κατι για τον φιλο με τα φαστ φουντ. Τα φαστ φουντ ειναι franchice. Καθε εταιρεια εχει γεωγραφικα ορια σαφως καθορισμενα οπου επιτρεπεται να ανοιξεις καταστημα της αλυσιδας. Δυστυχως για τον φιλο μας δεν μπορεις να ανοιξεις οπου θελεις. Μπορεις να ανοιξεις σουβλατζιδικο παντως αν σε ενδιαφερει ο κλαδος. Βεβαιως εαν ανοιξεις εκει που υπαρχουν αλλα δεκα μαλλον θα αποτυχεις παταγωδως. Εκτος του οτι καμια τραπεζα δεν προκειται να σε χρηματοδοτησει εαν τους πεις οτι θα ανοιξεις οπου θελεις. Παντως εγω θα σε προτιμησω.

Σχολιαστε