Το καθεστώς της “Βίζας” ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Δημοκρατία της Μακεδονίας

Αυγ 17th, 2007 | | Κατηγορία: Ελλάδα | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

του Παύλου Βοσκόπουλου1,2

Μετά από 15 χρόνια που η γειτονική μας χώρα έγινε ανεξάρτητο κράτος ακόμη …περιμένει ο εμπορικός κόσμος της Φλώρινας να βρεθεί λύση στο ζήτημα της βίζας και να «ανοίξουν» τα σύνορα.

Η επίσημη δικαιολογία που ακούν οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου της πόλης (Εμπορικό-Βιομηχανικό Επιμελητήριο) στις συζητήσεις με τους κυβερνώντες (πρώην και νυν) ιδίως τα τελευταία χρόνια είναι ότι η χώρα μας δεσμεύεται από τη Συνθήκη Σένγκεν και αυτός είναι ο λόγος που δεν δίνεται λύση στο ζήτημα. Για να χρυσώσουν το χάπι τα προηγούμενα χρόνια οι κυβερνώντες υποσχέθηκαν ότι δήθεν με το Γραφείο Σύνδεσης στα Μπίτολα-Μοναστήρι θα δίνονταν λύση. Όμως για τους γνωρίζοντες… για «άλλους λόγους» άνοιξε το Γραφείο και όχι για να δώσει λύση στο ζήτημα της βίζας αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα.

Σύμφωνα με τη Συνθήκη λοιπόν, ο πολίτης χώρας εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, χρειάζεται απαραίτητα βίζα τύπου Σένγκεν, για να ταξιδέψει στις χώρες της Ε.Ε. που έχουν υπογράψει την παραπάνω Συνθήκη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Αν λόγου χάρη ένας πολίτης της γείτονος πάρει βίζα Σένγκεν από τη πρεσβεία της Γερμανίας στα Σκόπια, μπορεί με την ίδια βίζα να ταξιδέψει στην Ιταλία, τη Γαλλία, την Ουγγαρία κλπ. δηλαδή σε όλες τις χώρες που έχουν υπογράψει την Συνθήκη και θα έπρεπε κανονικά να μπορεί να ταξιδέψει και στην Ελλάδα.

ο κάτοικος της Μπίτολα – Μοναστήρι πάρει βίζα από τη πρεσβεία της Γερμανίας στα Σκόπια δεν μπορεί με αυτή τη βίζα να ταξιδέψει στην Ελλάδα, ενώ μπορεί να ταξιδέψει σε όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν υπογράψει τη Συνθήκη

Αυτό όμως δεν ισχύσει για τους πολίτες της γειτονικής μας χώρας. Αυτό που δεν λένε οι κυβερνώντες στους Φλωρινιώτες είναι ότι όταν π.χ. ο κάτοικος της Μπίτολα – Μοναστήρι πάρει βίζα από τη πρεσβεία της Γερμανίας στα Σκόπια δεν μπορεί με αυτή τη βίζα να ταξιδέψει στην Ελλάδα, ενώ μπορεί να ταξιδέψει σε όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν υπογράψει τη Συνθήκη.

Αν ο ίδιος πολίτης πάρει βίζα «Σέγκεν» από το Γραφείο Σύνδεσης της Ελλάδος στα Μπίτολα, μόνο στην Ελλάδα μπορεί να ταξιδέψει και πουθενά αλλού στην Ευρώπη.

Η βίζα για όλες τις άλλες χώρες δίνεται στο διαβατήριο ενώ για τη χώρα μας σε λευκό χαρτί τύπου Α4 με τη δικαιολογία ότι η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει τα διαβατήρια της γείτονος, στα οποία αναγράφεται η ονομασία Δημοκρατία της Μακεδονίας.

Ακριβώς εδώ βρίσκεται το κλειδί στην υπόθεση της βίζας. Με απλά λόγια η βίζα «Σένγκεν», για την Ελλάδα είναι «Σένγκεν μαϊμού». Ουσιαστικά δεν είναι βίζα Σένγκεν αλλά απλή βίζα εισόδου που επίτηδες ονομάζεται βίζα «Σένγκεν» ώστε να δικαιολογούνται οι πολιτικοί της χώρας μας στον εμπορικό κόσμο της πόλης όλα αυτά τα χρόνια για την μη φιλελευθεροποίηση του καθεστώτος εισόδου των γειτόνων όταν τίθεται το ζήτημα.

Η διαδικασία έκδοσης της βίζας «Σένγκεν-μαϊμού» είναι χρονοβόρα και κοστίζει περίπου 60 ευρώ για τους κατοίκους της γειτονικής μας χώρας. Πως λοιπόν να έρθουν οι γείτονες και να αφήσουν τα χρήματα τους στη πόλη μας μέσα από μία τέτοια διαδικασία που τους κοστίζει σε χρόνο, χρήμα και ταλαιπωρία? Πόσοι από εμάς θα ταξίδευαν στα Μπίτολα αν έπρεπε να υποστούμε ανάλογη ταλαιπωρία? Εδώ στη πρόσφατη αλλαγή διαβατηρίων, με αυτά νέου τύπου, αγανακτήσαμε όλοι μας για τη χρονοβόρα διαδικασία και τα χρήματα που έπρεπε να πληρώσουμε. Φανταστείτε ότι παρόμοια ταλαιπωρία υφίστανται οι γείτονες κάθε φορά που θέλουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια.

Αφού λοιπόν η θεώρηση εισόδου ουσιαστικά δεν είναι βίζα Σένγκεν, η ενδεδειγμένη για τα οικονομικά συμφέροντα των Φλωρινιωτών λύση θα μπορούσε να είναι η εξής:

Να δίνεται απλή θεώρηση εισόδου-βίζα στα σύνορα, δωρεάν, σε ανάλογο «χαρτονάκι» σαν αυτό που εμείς συμπληρώνουμε όταν επισκεπτόμαστε τους γείτονες

Να δίνεται απλή θεώρηση εισόδου-βίζα στα σύνορα, δωρεάν, σε ανάλογο «χαρτονάκι» σαν αυτό που εμείς συμπληρώνουμε όταν επισκεπτόμαστε τους γείτονες. Με αυτήν την άδεια εισόδου να δίνεται η δυνατότητα στους γείτονες για ολοήμερη παραμονή στη χώρα μας μόνο όμως στα όρια του νομού , ώστε να μην επωφελούνται Κοζάνη ή Πτολεμαϊδα από το μέτρο. Φυσικά χωρίς κανονική βίζα σε οποιονδήποτε έλεγχο εκτός νομού θα προβλέπονται κυρώσεις, οπότε σπάνια κάποιος ταξιδιώτης θα τολμούσε να ταξιδέψει εκτός ορίων του νομού. Αυτές οι τεχνικές λεπτομέρειες εύκολα λύνονται αν αναλογιστεί κανείς τα αστυνομικά μπλόκα που ήδη υπάρχουν στο νομό σε όλους σχεδόν τους δρόμους σε καθημερινή βάση θυμίζοντας «μπάρες» του παρελθόντος…

Συμπερασματικά, η δικαιολογία περί Σένγκεν και ενιαίας πολιτικής της Ε.Ε. όσον αφορά τις θεωρήσεις εισόδου στη χώρα μας και όποιες άλλες δικαιολογίες, είναι ένα ωραίο παραμυθάκι των κυβερνώντων, αφού ουσιαστικά η Ελλάδα εφαρμόζει ειδικό καθεστώς εισόδου για τους γείτονες και μπορεί να το διαμορφώσει όπως θέλει. Άλλωστε με τη λύση που προτείνεται παραπάνω ούτε η χώρα μας ούτε καμία ευρωπαϊκή χώρα κινδυνεύει από «κύματα λαθρομεταναστών».

Η Δυτική πλευρά της Δημοκρατίας της Μακεδονίας (Μπίτολα, Πρίλεπ, Ρέσεν, Οχρίδα, Κίτσεβο κλπ.) έχει πληθυσμό περίπου 300.000. Μοναδική είσοδος στη χώρα μας στη Δυτική πλευρά είναι η Φλώρινα. Εύκολα μπορεί να φανταστεί κάποιος τα χρήματα που τόσα χρόνια χάνει ο νομός αφού με το σταγονόμετρο δίνονται βίζες αλλά και το όφελος για τη πόλη μας και το νομό ευρύτερα αν φιλελευθεροποιηθεί το καθεστώς εισόδου για τους γείτονες.

Καιρός δεν είναι η κοροϊδία να σταματήσει και να δραστηριοποιηθούν δυναμικά οι φορείς του νομού;

———————————————————

Σημειώσεις:

  1. Το άρθρο δημοσιεύθηκε στη τοπική εφημερίδα Βήμα Φλώρινας στα τέλη Ιούνη []
  2. Ο Παύλος Βοσκόπουλος είναι μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του Ουράνιου Τόξου []

75 σχόλια
Leave a comment »

  1. ((Γιατι ολοι αυτοι τα εχουν βρει και εμεις οχι;))

    ΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ ΟΙ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΜΑΚΕΝΤΟΝΤΣΙ;;

    ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΠΙΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΑΚΕΝΤΟΝΙΚΟ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟ;;

    ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΑ ΒΡΟΥΜΕ;;

  2. @Κωνσταντίνος Κουκόπουλος

    Εγώ μίλησα για σύνθετη ονομασία

    Τα αποκλειστικά μονοπώλια δεν με ενδιαφέρουν

  3. Γαμώ το Ιλλιντεν
    Γαμώ το ‘21
    Γαμώ τις βαλκανικές εθνικιστικές γενοκτονίες
    Γαμώ το γαλλικό διαφωτισμό
    Γαμώ την ευρωπαική σοσιαλδημοκρατική αυτοκρατορία του Μπαρόζο

    Ζήτω η Οθωμανική Αυτοκρατορία
    Ζήτω ο Αγγλοαμερικανικός Διαφωτισμός

    Ρε Ξηρομερίτη,αφού έχεις πάντα τόσο ενδιαφέρουσες απόψεις,γιατί έκοψες λάσπη από την Φιλελεύθερη Συμμαχία;Εγώ κατεβαίνω υποψήφιος Αιτωλοακαρνανία, θα χαρώ να σε γνωρίσω, στείλε μου mail στο varlaam@gmail.com άμα ανέβω Αγρίνιο να πιούμε κανά καφέ.

  4. ((Θα ήταν λογικό να νοιώθουν ξαφνικά όλοι περήφανοι για τα κατορθώματα του Γκλάντστοουν ή για την μάχη του Trafalgar?))

    Ετσι γίνεται!

    Πάρε παράδειγμα τον Ντισραέλι,τον Σαρκοζύ,την Κοντολίζα Ράις

    και ένα σωρό που επέλεξαν και αφομοιώθηκαν

    στα ισχυρά πολυφυλετικά κράτη της Δύσης

    Η συνέχεια που επικαλούνται είναι

    πολιτική-πολιτισμική και όχι φυλετική

  5. @Κώστα.

    Αν δεν θεωρείς την εθνική ταυτότητα σημαντικό στοιχείο της προσωπικότητας και αν θεωρείς την εθνική περηφάνεια περιττή ή επιζήμια, θα σε παρακαλούσα να πείσεις τους Σκοπιανούς γιαυτό και αφού απομακεδονοποιηθούν θα πάψω να είμαι περήφανος Μακεδόνας. Δεν θα απειλείται πια έμπρακτα η ταυτότητά μου. Έτσι κι’αλλιώς οι Έλληνες της Μακεδονίας θυμόμαστε ότι είμαστε Μακεδόνες ΜΟΝΟ επειδή μας το θυμίζουν οι Σκοπιανοί.
    Ετσι κι’ αλιώς δεν θέλω να συζητήσω το Μακεδονικό με βάση το αξίωμα “η εθνική ταυτότητα στο πυρ το εξώτερον” με το οποίο διαφωνώ ΚΑΘΕΤΑ.

    Αν δεν ήμουν θύμα αυτής της προπαγάνδας τότε ποιας άλλης θα ήμουν θύμα; ΚΑΜΜΙΑΣ;

  6. @ Βίκτορ.

    Μακεδόνες είναι όσοι είνα περήφανοι για την εκστρατεία εκείνη που έκαναν οι παππούδες μας για να μεταδώσουν τον Ελληνικό Πολιτισμό και την Ελληνική Γλώσσα στον Κόσμο.
    Η περηφάνεια αυτή (Κώστα) δεν μας άφησε ΠΟΤΕ: http://www.starkrealities.com/fortune.html
    http://www.network54.com/Forum/415923/message/1139157781
    http://www.kavafis.gr/poems/content.asp?id=71&cat=1

    Γιατί κάποιος που δεν είναι περήφανος για την εκστρατεία αυτή να θέλει να λέγεται Μακεδόνας; Για να γελοιοποιήσει τους Έλληνες; Για να γελοιποιήσει την ταυτότητα; Και τα δυό; (=παγκοσμιοποίηση)

    Δεν τάχουμε βρει ακόμη γιατί επιμένετε στην μονοπώληση του ονόματος.
    Προφανώς το όνομα Μακεοδνία είναι τόσο σημαντικό για τους Έλληνες όσο το Βαυαρία για τους Γερμανούς. Προφανώς το Αλσατία δεν είναι τόσο σημαντικό για όποιους το έχουν. Κοινή Λογική.

  7. H Αλσατία είναι κόμμάτι της Γαλλίας

    και ο Σαρκοζύ δεν θα αστειευόταν

    σε ανάλογη περίπτωση

    αλλά εκεί πιά οι Γερμανο-Γάλλοι Φράγκοι

    τα χουν βρει και δεν πρόκειται να γίνει ανάλογο

    βαλκανικό μασκαραλίκι

  8. “Ρε Ξηρομερίτη,αφού έχεις πάντα τόσο ενδιαφέρουσες απόψεις,γιατί έκοψες λάσπη από την Φιλελεύθερη Συμμαχία;”

    Ήδη στο προσωπικό μου ιστολόγιο έγραψα ότι, παρά τις όποιες κατά καιρούς ενστάσεις και διαφωνίες μου θα ψηφίσω τη “Φιλελεύθερη Συμμαχία”.

    “άμα ανέβω Αγρίνιο να πιούμε κανά καφέ”.

    Είμαι πράκτορας των αμερικάνων στο Άκτιο της Βόνιτσας.
    Όσο δυτικότερα τόσο καλύτερα για καφέ!

  9. Μέσα και για Άκτιο. Στείλε mail!

  10. Ιστωρ,

    Για το θεο, εχεις χασει την μπαλα. Ειλικρινα στο λεω. Για καποιο περιεργο λογο σε συμπαθω, γι’αυτο και επιμενω να χτυπαω το κεφαλι μου κ’να χανω το χρονο μου προσπαθωντας ματαια να σου δειξω οτι, πολυ απλα, ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ.

    Μακεδόνες είναι όσοι είνα περήφανοι για την εκστρατεία εκείνη που έκαναν

    —– Ich hatte ein kameraden…

    οι παππούδες μας για να μεταδώσουν τον Ελληνικό Πολιτισμό και την Ελληνική Γλώσσα στον Κόσμο.

    —– α) αμφιβαλλω αν εχεις την οια και οποια δηποτε σχεση με τους αρχαιους Μακεδονες. Το ξαναλεω για νιοστη φορα: οι μη ντοπιοι κατοικοι της Ελληνικης Μακεδονιας ειναι σχεδον αποκλειστικα απογονοι των ανταλλαγμενων του 22 – να εξαιρεσω ισως νοτια μακεδονια που σχεδον ολες οι πηγες συμφωνουσαν οτι μεναν κυριως Ελληνες. Με ποια γαμημενη λογικη ο απογονος Ποντιων απο την Σαμψουντα μπορει σημερα να πει οτι ειναι Μακεδονας ενω δεν μπορει ο ντοπιος ο οποιος μπορει να ανατρεξει σε 4 τουλαχιστον γενεες προγονων του που μεναν στην Μακεδονια, δεν μπορω να καταλαβω κ΄ βεβαιως ουτε κ’ εσυ να μου εξηγησεις. Ακομη πιο τρελλο: πως μπορει ο απογονος ανταλλαγμενων αποκλειστικα ΤΟΥΡΚΟΦΩΝΩΝ του ’22 να με λεει οτι ειναι Μακεδονας.

    Η περηφάνεια αυτή (Κώστα) δεν μας άφησε ΠΟΤΕ:

    ——-Ισως μονο τους καμποσους αιωνες που στην Μακεδονια ειχαν εγκατασταθει εβραιοι, σλαβοι, αβαροι, ουννοι και ο,τι αλλο σκατα περναγε.

    Τωρα, το να επικαλεισαι τον Καβαφη σαν επιχειρημα ειναι νομιζω λιγο ανοητο: οι απεναντι νομιζεις δεν εχουν ποιηταδες (και κατα παραγγελια) να λενε οτι ειναι απογονοι του Μεγαλεκου;

    Αλλα για να τελειωνουμε:

    “1) Κατά τον Νεοκλή Καζάζη, οι «Σλαύοι» της Μακεδονίας διακρίνονταν σε «Σέρβους, Βουλγάρους και σλαυοφώνους Μακεδόνας».
    2) Ο Παύλος Μελάς, σε επιστολή του από την Μακεδονία προς τη σύζυγό του Ναταλία, αποκαλούσε τους «σλαυοφώνους Μακεδόνας» του Καζάζη «Μακεδόνες» χωρίς άλλο επιθετικό προσδιορισμό, ενώ
    3) ο Στράτης Μυριβήλης, στρατιώτης στο μακεδονικό μέτωπο (1917-1918), τους περιέγραψε ως διαφορετικούς τόσο από τους Σέρβους και τους Βουλγάρους, όσο και από τους Έλληνες.
    4) Ο γενικός διοικητής Μακεδονίας το 1914 και πρωθυπουργός της χώρας αργότερα Θεμιστοκλής Σοφούλης, σε οδηγίες του προς τους νομάρχες και τους επάρχους της Μακεδονίας, αναφέρεται στους κατοίκους της χώρας που ομιλούσαν την «Μακεδονικήν διάλεκτον».
    5) Το 1918, στον εθνολογικό χάρτη που εκτύπωσε η κυβέρνηση του Βενιζέλου στο Λονδίνο υπό την επίβλεψη του καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Γ.Σωτηριάδη για να στηριχθούν οι εθνικές διεκδικήσεις στο επικείμενο συνέδριο ειρήνης, οι «Macedonian Slavs» διακρίνονταν από τους «Bulgarians» και τοποθετούνταν μεταξύ του Νέστου και των Λιμνών, προς βορρά των βόρειων ελληνικών συνόρων της Συνθήκης του Βουκουρεστίου[4]. Οι συντάκτες, τέλος, της εθνικής απογραφής του 1928 αναφέρονταν στους «ομιλούντας την μακεδονοσλαυικήν» [5].”

    αυτα απο το τελευταιο βιβλιο του Βερεμη – το αποσπασμα http://dimitrisdoctor.blogspot.com/2007/07/macedonian-slavs.html
    Να πω οτι ο Βερεμης τον διεβηκε τον Ρουβικωνα απο ο,τι φαινεται – ο Βερεμης κ’ να λεει τετοια ειναι μαλλον αδυνατο.

    Να τα σταθμισω λοιπον:

    Εχω τον Ιστωρ που μου μιλαει για Μακεδονια και επικαλειται Ηροδοτο, Καβαφη, Iron Maiden και τον Μελα που ΔΕΝ ΤΟΝ ΝΟΙΑΖΕΙ, ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΠΡΟΔΟΤΗ, ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ. Σε τι κοσμο θα φερω τα παιδια μου, νικο τσιαμτσικα

    Εχω παντως, μια λυση να προτεινω καθοτι ανθρωπος πρακτικος: να δεχτω να λεγονται οι Μακεδονες Σλαβομακεδονες, υπο τον ορο οτι κ’ εμεις / εσεις θα προσδιοριζετε την φυλετικη σας καταγωγη. Να λεει πχ ο Πανικας οτι ειναι Ποντιομακεδονας.

    Δεν τάχουμε βρει ακόμη γιατί επιμένετε στην μονοπώληση του ονόματος.

    —– Εχουν πει ποτε οι Μακεδονες να μην λεγεσαι εσυ Μακεδονας;

    Προφανώς το όνομα Μακεοδνία είναι τόσο σημαντικό για τους Έλληνες όσο το Βαυαρία για τους Γερμανούς. Προφανώς το Αλσατία δεν είναι τόσο σημαντικό για όποιους το έχουν. Κοινή Λογική.

    —–ουτε τ’ενα, ουτε τ’αλλο. Ειναι καμποσα χιλιαρικα ανθρωπων στην Αλσατια αλλα επειδη δεν σε βολευει μονοκοπανιας ολοι δεν ενδιαφερονται για το ονομα τους. Θα με παραπεμψεις σε καναν Αλσατο ποιητη κ’ αυτη τη φορα;

  11. ((Τωρα, το να επικαλεισαι τον Καβαφη σαν επιχειρημα ειναι νομιζω λιγο ανοητο: οι απεναντι νομιζεις δεν εχουν ποιηταδες (και κατα παραγγελια) να λενε οτι ειναι απογονοι του Μεγαλεκου;)))

    Γιατί να το πιστέψουμε;;

    ..Aν τα ποίηματα είναι μετά το 1950,1990 πάω πάσο…

    The Greek Alexander Romance (Μεσαιωνικό ΛαIκό μυθιστόρημα,όχι κάποιου ποιητή)
    http://www.amazon.com/Greek-Alexander-Romance-Penguin-Classics/dp/0140445609

  12. Victor the Caledonian

    Το ότι του αποκάλεσε η ελληνική και η σέρβικη ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ

    ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ αυτό δεν είναι και πολύ ιστορικό επιχείρημα

    σε μια εποχή όπου ηθελαν και οι δύο με κάθε μέσο να διασπάσουν

    τους Βούλγαρους

    ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΤΑΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥΣ ΞΕΚΑΘΑΡΑ
    ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ή ΒουλγαροΜακεδόνες

  13. ((Εχω παντως, μια λυση να προτεινω καθοτι ανθρωπος πρακτικος: να δεχτω να λεγονται οι Μακεδονες Σλαβομακεδονες, υπο τον ορο οτι κ’ εμεις / εσεις θα προσδιοριζετε την φυλετικη σας καταγωγη. Να λεει πχ ο Πανικας οτι ειναι Ποντιομακεδονας.))

    Ακριβώς αυτό θέλουμε να μείνουν οι αρχαίοι Μακεδόνες

    στα σεντούκια της Ιστορίας NA HΣΥΧΑΣΟΥΜΕ

    αλλά ενώ ο όρος Ποντιομακεδόνας,Βλαχομακεδόνας κτλ
    ισχύει

    Ο ΟΡΟΣ ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΑΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ
    ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΗΝΥΣΗ

    Μάλιστα το φιλελεύθερο Еblul
    που καταχώρησε τη γλώσσα τους ως σλαβομακεδονικά
    δέχτηκε έντονες διαμαρτυρίες

    http://en.wikipedia.org/wiki/Slavomacedonian

  14. Ω, ποιησης

    http://www.kavafis.gr/poems/content.asp?id=51&cat=1

    Οι εθνικοί, οι πριν τοσούτον υπερφίαλοι,
    συνεσταλμένοι τώρα και δειλοί με βίαν
    απομακρύνονται από την συνοδείαν.
    Μακράν ημών, μακράν ημών να μένουν πάντα
    (όσο την πλάνη τους δεν απαρνούνται). Προχωρεί
    ο άγιος Σταυρός.

    Αντε τωρα να μας εξηγησεις πως ο Χριστιανισμος του Καβαφη εγκολπωθηκε την αρχαια ελλαδα. Αλλα υποθετω με βαθμο σιγουριας 100% οτι δεν βρισκεις κατι περιεργο σε αυτο.

    ——Το ότι του αποκάλεσε η ελληνική και η σέρβικη ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ
    ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ αυτό δεν είναι και πολύ ιστορικό επιχείρημα

    σιγουρα οχι, δειχνει ομως οτι η “μικρα πλην τιμια” ελλας δεν δισταζει να πει κ’ ψεμματα (και εν μερει, καλα κανει) – ΑΡΑ ΜΗΠΩς ΤΑ ΛΕΕΙ Κ’ ΤΩΡΑ; ΠΟΤΕ ΕΙΧΕ ΔΙΚΙΟ, ΤΟΤΕ ‘Η ΤΩΡΑ; ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ, ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΛΕΕΙ ΨΕΜΜΑΤΑ, ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΩΡΑ Κ’ ΟΧΙ ΤΟΤΕ;

    Αλλο ομως με κοβει:

    2) Ο Παύλος Μελάς, σε επιστολή του από την Μακεδονία προς τη σύζυγό του Ναταλία, αποκαλούσε τους «σλαυοφώνους Μακεδόνας» του Καζάζη «Μακεδόνες» χωρίς άλλο επιθετικό προσδιορισμό,

    Κανα σχολιο επ’αυτου;

  15. Ναί, Μακεδόνες είναι όσοι είναι περήφανοι για την Μακεδονική ταυτότητα που σημαντικότερη πιστοποίησή της ήταν οι εκστρατεία που έκαναν οι Μακεδόνες για να μεταδώσουν την Ελληνική Γλώσσα και τον Ελληνικό Πολιτισμό στον Κόσμο. Όσοι ντρέπονται για την εκστρατεία αυτή αλλά θέλουν να λέγονται Μακεδόνες είναι …(πρόσθεσε όποια βρισιά θέλεις).

    Το αίμα και το DNA δεν έχουν σχέση με την εθνικότητα, τουλάχιστον εντός της ίδιας φυλής (χρώματος). Είμαι Μακεδόνας, αλλά είμαι σίγουρος ότι ο 10ος Τούρκος προπάπος μου βίασε τη γιαγιά μου αλλά και η 50ή προγιαγιά μου ενέδωσε στα θέλγητρα του Σλάβου γείτονα. Ο Μέγας Αλέξανδρος ΔΕΝ είχε DNA τέστ για να αναγνωρίζει τους Μακεδόνες στρατιώτες του. Αν οι Σκοπιανοί μας επιτρέψουν να ελέγχουμε την παιδεία τους, θα τους ονομάζουμε Μακεδόνες και δεν θα αλλάξουμε το χρώμα των μαλλιών τους ούτε το μήκος των …τους ούτε το λόγο των μηκών του προσώπου τους ….

    Ανήκω σε ένα έθνος αν το θέλω και αν με αποδέχονται. Αλιώς κάνω ένα νέο έθνος, με ένα νέο όνομα και απαιτώ, νόμιμα πια, να με αποδέχονται.

    Ο Μελάς, ο Μυριβήλης και ο Καζάζης κάνουν ΛΑΘΟΣ: Πόσους ‘Μακεδόνες’ βουλευτές είχε το Οθωμανικό Κοινοβούλιο το 1908; Πόσους ‘Μακεδόνες’ ανακάλυψε στη Μακεδονία η Επιτροπή Κάρνεγκι; Πόσες φορές είπαν ΟΛΟΙ οι Σκοπιανοί ήρωες ότι ήταν Βούλγαροι;

    Μα είναι δυνατόν να λέγεται η Σκοπιανή γλώσσα Μακεδονική; Είναι δυνατόν δύο ξένες γλώσσες να έχουν το ίδιο όνομα;

    Ειλικρινά θέλεις να εξηγήσω το 4 και το 5 ???

    Ηταν οι εβραίοι, σλάβοι κλπ … Μακεδόνες; Διαβάζαμε πάντα τη Φυλλάδα! Μάλλιστα η περηφάνεια που νοιώθαμε διαβάζοντάς την γοήτευσε τους ξένους συγκατοίκους μας και κάποιοι (πολύ λίγοι) άρχισαν να αυτοαποκαλούνται Μακεδόνες.

    Ενδιαφέρονται για το όνομά τους αλλά αφήνουν άλλους να το καπηλεύονται;

  16. Ιστωρ, κουραστηκα κ’ δεν περιμενω τιποτα. Παω να πιω καμμια μπυρα.

    Αμα θες στο σαιτ σου (γραφεις υποθετω κ’ στο φορουμ – για τον Φοιβο σε κοβω) γραψε οτι θεωρεις οτι και ο Παυλος Μελας (!!!!) κανει λαθος. Δηλαδη ενταξει, ακομη και εγω ο απατρις, ο αμοραλιστης, ο αγαμητος (εδω ξεδιπλωνω και το προσωπικο μου δραμα ενωπιον σας, τι αλλο θετε), καποια πραγματα τα σεβομαι.

  17. Παύλος Μελάς:

    Αυτοί οι Σλαβόφωνοι αγωνίστηκαν και σκοτώθηκαν για την ένωση της Μακεδονίας με την Ελλάδα!

    Αυτό είναι σαφής και θερμή και διακής αίτηση Ελληνοποίησης! Υπάρχει θερμότερη; Είναι δυνατόν να την απορρίψει κάποιος Ελληνας ή ‘Έλληνας’; Αποδεκτή!

    Αν οι Σκοπιανοί κάνουν ότι έκαναν οι Μακεδόνες (μεταδίδουν τον Ελληνικό Πολιτισμό και Γλώσσα στον Κόσμο) τότε δεν θα χρειαστεί μια νέα Χαιρώνεια για να κυβερνήσουν την Ελλάδα. Μόνο η ψήφος των Ελλήνων.

  18. Ναι ειναι ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ. Ετσι με ΚΕΦΑΛΑΙΑ. Σας αρέσει δεν σας αρέσει.
    Ως ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ είναι γνωστοί σήμερα παγκοσμίως -πλήν Ελλάδος. Οπως λέμε -πλην λακεδαιμονίων.

    Μια Μακεδονική ιστορία.

    Στα τέλη του 19ου αιώνα ένας Μακέδονας απο τη Θεσσαλονίκη πήγε να συνεχίσει τις
    σπουδές του στη Σερβία.
    Προηγουμένως έιχε παρακολουθήσει ένα ελληνικό και μετά ένα βουλγαρικό σχολείο.
    Θυμάται πολύ καλά πως προσπαθούσαν συνεχώς να το πείσουν στο ένα σχολείο οτι ήταν Ελληνας, στο άλλο οτι ήταν Βούλγαρος.
    Τώρα προσπαθούσαν να τον πείσουν ότι ήταν Σέρβος.
    Και αναρωτιόταν που βρίσκεται η αλήθεια, διότι όλα τα μέρη ήταν πανέτοιμα να του απαντήσουν με τα πειστικά τους επιχειρήματα.
    Αντεπιχειρήματα δεν βοηθούσαν τον Μακεδόνα να καταλάβει τι απ’ όλα ίσχυε και έτσι κατέληξε κάποια στιγμή οτι όλα ήταν ψέματα
    και οτι υπήρχε μια απαρασάλευτη αλήθεια: οι Σλάβοι Μακεδόνες ήταν και Μακεδόνες και Σλάβοι, και έτσι ο κάθε Μακεδόνας
    ήταν προορισμένος να φροντίζει τα συμφέροντα της χώρας και του λαού του, και όχι τα συμφέροντα τα συμφέροντα των εθνών που
    προσπαθούσαν να διαδώσουν την προπαγάνδα τους.

    Αυτά για την διαμορφωση των εθνων στη συγχρονη ιστορια των Βαλκανιων.

    Το κείμενο είναι απο το βιβλίο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ του Χρήστο Μισίρκωφ σελίδα 118 εκδόσεις Πετσίβα, Αθήνα 2003. Πρωτοεκδόθηκε το 1903 στη Σοφια.

    Ο Χρήστο Μισίρκωφ γεννήθηκε το 1874 στο χωριό Πελλα.
    Ειπατε τιποτα?

  19. “Ο Χρήστο Μισίρκωφ γεννήθηκε το 1874 στο χωριό Πελλα. Ειπατε τιποτα?”

    Τί να πούμε;

    Ο άνθρωπος είπε επανηλειμένα ότι ήταν Βούλγαρος! http://www.network54.com/Forum/415923/message/1126215175
    δεν πρέπει να το σεβαστούμε;

    Μακεδόνες είναι όσοι είναι περήφανοι για την εκστρατεία που έκαναν οι Μακεδόνες για να διαδόσουν τον Ελληνικό Πολιτισμό και την Ελληνική Γλώσσα στον Κόσμο. Όσοι ντρέπονται για την εκστρατεία αυτή αλλά θέλουν να λέγονται Μακεδόνες είναι ελεεινοί (επιτρέπονται οι βρισιές όταν είναι απολύτως διακαιολογημένες;)

  20. Στην πραγματικότητα, η υποτιθέμενη καταγωγή των σλαβόφωνων από τους αρχαίους Μακεδόνες υπήρξε αγαπημένο θέμα της ελληνικής προπαγάνδας, ήδη από τα μέσα του ΙΘ’ αι.

    Το πιστοποιούν σλαβόγλωσσα έντυπα που οι μακεδονομάχοι μοίραζαν στον τοπικό πληθυσμό, όπως η «Διακήρυξη του Ελληνομακεδονικού Συλλόγου της Αθήνας για τους αδελφούς μας Μακεδόνες» (1905) ή οι υποτιθέμενες «Προφητείες του Μεγαλέξανδρου» (1907). Ανάλογες θεωρίες συναντάμε και σε προφορικά κηρύγματα προς τους σλαβόφωνους χωρικούς (Στ. Ράπτης «Ιστορία του Μακεδονικού Αγώνος», Εν Αθήναις 1910, σ. 168). Πασίγνωστη είναι τέλος η αναγόρευση της σλαβομακεδονικής σε μετεξέλιξη της «ομηρικής» γλώσσας των αρχαίων Μακεδόνων από λογίους της εποχής (Τσιούλκας, Μπουκουβάλας κ.ά.), τα πονήματα των οποίων βρίσκουν μέχρι σήμερα ανταπόκριση σε ελληνικούς εθνικιστικούς κύκλους.

    Εξίσου παλιά είναι η οικειοποίηση αυτής της «ιστορικής» επιχειρηματολογίας από τους ίδιους τους σλαβόφωνους Μακεδόνες -είτε αυτοί συντάσσονταν με τον ελληνικό εθνικισμό είτε όχι. Προξενική έκθεση του 1871 καταγράφει το στολισμό του «σλαβοβουλγαρικού» βιβλιοπωλείου των Βιτωλίων με την εικόνα του Μεγαλέξανδρου, ενώ το 1902 κομιτατζήδες κηρύσσουν πως «θέλουν να αναζωώσουν τον Μέγαν Αλέξανδρον» και το κράτος του. Την ίδια χρονιά, σλαβόφωνος πράκτορας του ελληνικού μηχανισμού καυτηριάζει δημόσια τους συμπατριώτες του που «πλανώνται πλάνην μεγάλην φρονούντες ότι είνε δυνατόν να είνε απόγονοι συγχρόνως τε του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του Κρούμου» (Γ. Π. Κώνστας, «Ενέργειαι και δολοφονικά όργια του βουλγαρικού κομιτάτου», Εν Αθήναις 1902, σ. ιθ’).

    http://www.iospress.gr/ios2005/ios20051023.htm

  21. Και η Βουλγαρία τους έχει αναγνωρίσει
    και τους ονομάζει Μακεδόνες αλλά εννοεί Βούλγαρους!

    Ο ΜΑΚΕΔΟΝΙΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΦΑΕΙ ΠΟΡΤΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ
    ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
    (εκτός από τα Σκόπια και κάποιους αμφίβολους
    ιστορικούς στο βουλγαρόφοβο Βελιγράδι)

    AKOMA KAI OI MAΚΕΝΤΟΝΤΣΙ ΠΑΡΑΔΕΧΟΤΑΙ
    ΟΤΙ ΑΠΟΚΑΛΕΙΤΟ ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ

    Republic of Macedonia’s view

    Misirkov was the most prominent Macedonian publicist, philologist and linguist who set the principles of the Macedonian literary language in the late 19th century. He clearly identified the population of Macedonia as belonging to the Slavic populations, expressing the need for “we Slav peoples […] to unite our own Macedonian Slav population”

    While he often declared himself a Bulgarian until two years before his death, he seemed to have returned to Macedonian positions towards the end of his life. His ethnic Macedonian identity is clearly shown in one of his last articles before his death: “The awareness and the feeling that I am Macedonian should stand higher than everything else in the world. Macedonians should not let themselves been assimilated and to lose their individuality living among Bulgarians and Serbs. We can acknowledge the closeness of the Serb, Bulgarians and Macedonian interests, but we need to evaluate them from the Macedonian stand point of view.” [ K. Misirkov: The self-determination of Macedonians, “Mir”, 7427, 25. III 1925, 1.

    Bulgarian view

    Misirkov considered himself Bulgarian, even writing, in 1924, “We [the Slavs of Macedonia] are more Bulgarians than those in Bulgaria”, and advocated a Greater Bulgaria encompassing territories which belonged to Yugoslavia (today’s Republic of Macedonia), and north eastern Greek Macedonia. In a separate publication in the Bulgarian newspaper “Mir” from 1919 he refers to the part of Macedonia occupied by Serbia as a “purely Bulgarian country”, since the 6th century.

    Krste Misirkov wrote in “On Macedonian Matters”: “…We speak the Bulgarian language and we believed with Bulgarians is our strong power…The future of Macedonia is the spiritual union of the Bulgarians in Macedonia… The Macedonian Slavs are called Bulgarians…The biggest part of the population are called Bulgarians… All spoke that Macedonians are Bulgarians…”

    He also wrote in an article in the “20th of July” newspaper in Sofia, 1919: “Whether we call ourselves Bulgarians or Macedonians, we have always maintained a separate, unified, and different nationality from the Serbs, and we have Bulgarian consciousness.”

    Bulgarians believe that his writings were significantly altered by the post-WWII Yugoslavian Communist regime to support the notion of a “Macedonian nation”, distinct from the Bulgarian nation. They point to significant omissions from the officially published texts, and the addition of specific pro-Serbian statements not found in his original writings.

    Bulgarians also note that Misirkov chose Bulgarian citizenship, that he lived in Sofia, Bulgaria and worked there for Greater Bulgaria until his death in 1926.

    In his recently discovered 381 page diary, written in 1913 while he resided in Odessa, Misirkov identified as “Macedonian Bulgarian”.[2]

    Misirkov’s diary

    Misirkov’s diary was discovered in late 2006 in a Bulgarian antiquity shop. It is going to jointly be published by Macedonian and Bulgarian State Archives in Bulgaria, Macedonia and Russia. Its authenticity has been confirmed by Bulgarian and Macedonian experts.

    http://www.answers.com/topic/krste-misirkov

  22. ΟΙ ΔΕΚΑ ΜΥΘΟΙ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΣΜΟΥ

    1.Η Σύγχρονη Μακεδονία και οι «μακεδόνες» – απόγονοι του Μεγαλέξανδρου και της αρχαίας Μακεδονίας

    2. Οι “καθαροί μακεδονικοί Σλάβοι” και οι “Βούλγαροι – Τάταροι

    3. Οι Αγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος,Κλήμης Οχρίδος “μακεδόνες εκπαιδευτικοί” και “συντάκτες μακεδονικού αλφάβητου”

    4. “Μακεδών” Τσάρος Σαμουήλ και «μακεδονικό» βασίλειο
    (που πολέμησε Βυζαντινούς και Βούλγαρους)

    5. “Αρχιεπισκοπή Οχρίδος (1019-1767) – “Μακεδονική εκκλησία”

    6. Οι “εθνικά Μακεδόνες” και η βουλγαρική εκκλησία, που κατέκτησε τους “μακεδόνες”

    7. IMRO – οργάνωση των Μακεδόνων για την απελευθέρωση αποκλειστικά των Mακεδόνων

    8.Κρίστε Μισίρκοφ – “Μακεδόνας” του 20ού αιώνα

    9.Ηρωική αντίσταση των μακεδόνων ενάντια στους “βούλγαρους κατακτητές”
    (1941-1944).

    10.Η Χαρά των μακεδόνων για τη δεύτερη προσάρτηση τους στη Γιουγκοσλαβία το 1944 και οι 250.000 “Μακεδόνες” στη Βουλγαρία.

    http://www.answers.com/topic/the-ten-lies-of-macedonism
    http://www.answers.com/topic/macedonism
    http://www.macedoniainfo.com/10_Lies_Macedonism2.htm

  23. Νομίζω ότι η συζήτηση είναι ανούσια. Έτσι ανέφερα πλην ότι ο Βλάχος Αβέρωφ ονομάζει τους κατοίκους της ΠΓΔΜ Σλαβομακεδόνες και τη χώρα τους Μακεδονία. Ε,στα Βλάχικα οι “Μακεδόνες” ακόμα και από τους Βλάχους που κατοικούν στο Μοναστήρι ονομάζονται Gurgar’=Βούλγαροι. Βγάλτε άκρη.

  24. Μόλις άνοιξα το Macnews, ξέρετε, αυτά τα παληκάρια που έχουν και καλά σκοπό να μας πείσουν ότι είναι “Μακεδόνες”. Εκεί λοιπόν που διάβαζα, πρόσεξα το άρθρο ενός Τούρκου γιά το “κράτος” τους (διάβαζε “προτεκτοράτο”).

    Ιστοσελίδες:

    http://www.maknews.com/

    Σύνδεση: “Macedonia’s Dilemma: Lake Ohrid or the Ohrid Agreement”

    http://www.turkishdailynews.com.tr/article.php?enewsid=80873

    Μου έκανε εντύπωση το παρακάτω:

    “A role the EU should not ignore

    What makes the situation more complicated at present is the deplorable state of the economy. The unemployment rate is estimated to be around 50 percent, while nearly half of the unemployed are said to be less than 30 years old.”

    Μετάφραση:

    “Ένας ρόλος που ή Ε.Ε. δεν πρέπει να αγνοήσει

    Αυτό που κάνει την κατάσταση πιό περίπλοκη στον παρόντα χρόνο είναι η κακή κατάσταση της οικονομίας. Η ανεργία υπολογίζεται στο 50%, ενώ σχεδόν οι μισοί άνεργοι υπολογίζονται στους νέους ηλικίας κάτω των 30 ετών”.

    Μετά από αυτό πέτυχα και το άρθρο του Τσομπανόπουλου που βρίσκεται επίσης στο Maknews και γέλασα με την ψυχή μου:

    Σύνδεση: News Updates from Vinozhito

    http://www.florina.org/

    Σύνδεση: July 26 2007
    Article about the visa’s status between Greece and the Republic of *********
    read more in Greek

    http://www.florina.org/html/2007/2007_vizas_status_gr.html

    “Μετά από 15 χρόνια που η γειτονική μας χώρα έγινε ανεξάρτητο κράτος ακόμη …περιμένει ο εμπορικός κόσμος της Φλώρινας να βρεθεί λύση στο ζήτημα της βίζας και να «ανοίξουν» τα σύνορα.”

    Ποιός περιμένει να ανοίξουν τα σύνορα ρε τσομπανόπουλε; Ο εμπορικός κόσμος της Φλώρινας ή οι ξεβράκωτοι που έχουν μηνιαίους μισθούς περίπου 200 Ευρώ, αλλά και ανεργία στο 50% παρά το ότι όλες οι υφαντουργικές επιχειρήσεις στην Βόρεια Ελλάδα μετοίκησαν προς βορράν; Αυτοί δεν βρίσκουν λεφτά γιά να αγοράσουν εισητίριο γιά την Ελλάδα, θα βρούν λεφτά γιά να ξοδέψουν στη Φλώρινα;

    Οι πάντες έχουν καταλάβει (και σίγουρα αυτοί που έχασαν τις δουλειές τους από τους Βόρειους κατά τα τελευταία 15 χρόνια) ότι ο μόνος λόγος που θα ωθήσει τους ξεβράκωτους να έρθουν στην Ελλάδα είναι η ελπίδα να μας πάρουν και τις υπόλοιπες δουλειές που μας απέμειναν. Αυτό είναι τόσο προφανές όσο και οι χρυσές δουλειές που κάνει το ΛΑΟΣ στη Μακεδονία, από τις ψήφους αυτών που έχασαν ή φοβούνται ότι θα χάσουν τις δουλειές τους στο μέλλον.

    Αν κάτι μας συμφέρει είναι ένας εμφύλιος στη χώρα τους λόγω επανάστασης των Αλβανών, κάτι το οποίο θα τρόμαζε τους ξένους επενδυτές στη χώρα τους καί ίσως κάποιες από αυτές τις επενδύσεις να επέστρεφαν πάλι στην Ελλάδα.

    Γιά κόφτε την πλάκα λέω ‘γω…

  25. […] e-rooster.gr

Σχολιαστε