Διαλεκτικοί μετασχηματισμοί

Απρ 25th, 2009 | | Κατηγορία: Διονύσης Γουσέτης | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

Έγραφα στο προηγούμενο σημείωμα για το διαλεκτικό μετασχηματισμό του εργολαβικού καθαρισμού των πανεπιστημίων, από μέτρο προοδευτικό σε αντιδραστικό. Επιστολές αναγνωστών με παρότρυναν να συνεχίσω με άλλες περιπτώσεις διαλεκτικού μετασχηματισμού. Μάζεψα πρόχειρα και όχι εξαντλητικά τις παρακάτω περιπτώσεις.

Η απεργία ξεκίνησε σαν όπλο των πολλών (εργαζομένων) εναντίον των λίγων (εργοδοτών). Έκτοτε μετασχηματίστηκε στο αντίθετό της. Σε όπλο των λίγων (προνομιούχων εργαζομένων) εναντίον των πολλών (των πολιτών, που γίνονται όμηροι απεργιών, διαδηλώσεων, καταλήψεων κτιρίων, αποκλεισμού οδών κλπ.). Οι μη προνομιούχοι εργαζόμενοι, που αποτελούν την πλειοψηφία και που χρειάζονται περισσότερο την απεργία, δεν τολμούν να απεργήσουν.

Το ακαδημαϊκό άσυλο στον μεσαίωνα προστάτευε την ελευθερία της επιστημονικής έρευνας απέναντι στην ιερά εξέταση. Αργότερα, στην Ελλάδα, προστάτευε την ελευθερία έκφρασης απέναντι στο σπουδαστικό της ασφάλειας. Σήμερα έχει μετασχηματιστεί σε εργαλείο κατάπνιξης της ελευθερίας έκφρασης στα πανεπιστήμια.

Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί
ιδρύθηκαν ως συλλογικές μονάδες μικροκαλλιεργητών για μείωση του κόστους παραγωγής και αύξηση της παραγωγικότητας. Σήμερα έχουν μετασχηματιστεί σε αντιπαραγωγικές μονάδες, με ευθύνη των κομμάτων που τους κατέστησαν φέουδά τους.

Η συνδιοίκηση των ΔΕΚΟ θεσπίστηκε με στόχο την περισσότερη δημοκρατία και κυρίως τη βελτίωση της ποιότητας των αποφάσεων, αφού αυτές θα λαμβάνονται με γνώση των επιπτώσεων στο πεδίο της παραγωγής. Σήμερα έχει μετασχηματιστεί σε αρένα μεταξύ διοίκησης και συντεχνιακών συμφερόντων.

Η θεωρία λέει ότι η σύγκρουση θέσης και αντίθεσης οδηγεί στη σύνθεση. Είναι για τη χώρα μας επείγον να φτάσουμε στη σύνθεση

Η ψήφος των φοιτητών για τα όργανα των πανεπιστημίων θεσπίστηκε για προστασία των φοιτητών από την καθηγητική αυθαιρεσία. Σήμερα έχει μετασχηματιστεί σε αυθαιρεσία των φοιτητοπατέρων εναντίον των λοιπών φοιτητών. Οι φοιτητοπατέρες δεν διστάζουν μέχρι και να αρπάζουν τις κάλπες προκειμένου να εμποδίσουν την καθολική ψηφοφορία των φοιτητών.

Το stage
(πρακτική εξάσκηση) θεσπίστηκε για να προσδίδει εμπειρία στους μαθητευόμενους και παράλληλα να βελτιώνει τα προσόντα τους στην αναζήτηση εργασίας. Στη χώρα μας μετασχηματίστηκε στο αντίθετό του: σε εργασιακή εκμετάλλευση, με την παροχή ανασφάλιστης εργασίας. Παράλληλα χρησιμεύει στο να ρίχνει τεχνητά το δείκτη ανεργίας.

Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων θεσπίστηκε ως προστασία των ιδίων και της παραγωγικότητας της κρατικής μηχανής από τις κομματικές απολύσεις. Έκτοτε μετασχηματίστηκε σε εμπόδιο στην παραγωγικότητα της κρατικής μηχανής.

Πώς λύνονται αυτές οι διαλεκτικές αντιθέσεις; Η θεωρία λέει ότι η σύγκρουση θέσης και αντίθεσης οδηγεί στη σύνθεση. Είναι για τη χώρα μας επείγον να φτάσουμε στη σύνθεση. Στις περισσότερες χώρες των εταίρων μας αυτό έχει επιτευχθεί προ πολλού για τα περισσότερα από τα παραπάνω θέματα. Η καθυστέρηση κοστίζει υπερβολικά. Και κοστίζει ιδιαίτερα στα κατώτερα οικονομικά και κοινωνικά στρώματα.

Διονύσης Γουσέτης

————————————————————

Σημειώσεις:
Δημοσιεύτηκε στην Καθημερινή στις 22/4/2009

7 σχόλια
Leave a comment »

  1. Δικαστικοί που δεν έχουν αφήσει απεργία για απεργία, των εργαζομένων της χώρας, που να μην την βγάζουν παράνομη και καταχρηστική, (με τι κριτήρια; Έλα μου ντε;), και συγχρόνως τους είδη πολύ υψηλούς μισθούς που παίρνουν, από μόνοι τους, τους κάνουν ακόμη υψηλότερους!
    Δεν ξέρω πως το βαφτίζει ο φιλελεύθερος παράδεισος αυτό, εγώ πάντως το λέω αλητεία με κουστούμι και γραβάτα!

  2. Διονύση,
    δεν θα κάνω κανένα άλλο σχόλιο, εκτός από ΕΝΑ!
    Απαιτώ να σταματήσεις να γράφεις οτιδήποτε σ αυτήν την “Πραβδα” του “φιλελευθερισμού”!.
    Είναι προσωπική μου απαίτηση, που την εκφράζω δημοσίως. Αν δεν γίνει αποδεκτή, μην διανοηθείς να μου πεις έστω και καλημέρα.
    Αντύπας

  3. Μα δεν έγραψα ποτέ για το Rooster (ή ότιδήποτε άλλο υπονοείς με την παρομοίωσή σου) Αντύπα. Μέχρι τον Μάρτη έγραφα για την ΑΥΓΗ και τώρα γράφω για την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ. Τα κείμενά μου είναι δημόσια και υποθέτω ότι καθείς μπορεί να τα αναδημοσιεύσει.
    Διονύσης

  4. Το ee-rooster είναι εδώ και πολύ καιρό η καμουφλαρισμένη “πράβδα” της ΦιΣ. Δικαίωμα των διαχειριστών του. Εγώ εξανέστην διότι σ αυτό το σάιτ συκοφαντείται και υβρίζεται συστηματικά ο κοινός μας φίλος και συνιδρύτής, μαζί με μας, της Δράσης, Τάσος Αβραντίνης. Και κανείς από τους διαχειριστές ή τους αναγνώστες, τουλάχιστον από τα “ηγετικά” στελέχη της ΦιΣ, δεν συγκινήθηκε να υπερασπιστεί έναν άνθρωπο, χωρίς τον οποίον δεν θα τους ήξερε ούτε η μάνα τους… θεωρούσα λοιπόν, ότι δεν θα έπρεπε να εμφανίζεσαι, για λόγους αυτονόητης αλληλεγγύης προς τον Τάσο. Οι εξηγήσεις σου, που άλλωστε και προφορικά μου έδωσες, με ικανοποιούν. Και εν πάση περιπτώσει, το πρόβλημα το έλυσε η ζωή! Από την στιγμή που ζήτησες να διευκρινιστεί ότι είσαι μέλος της Δράσης, σ έκοψαν μόνοι τους! Εδώ είναι Σοβιετικός Φιλελευθερισμός, όχι παίξε γέλασε!

  5. ooops! είδα οτι το έβαλαν ότι είσαι ιδρυτικό μέλος της Δράσης! Ανακαλώ, ζητώ συγγνώμη κι εύχομαι να κάνω λάθος ότι το έχουν κα΄νει τσιφλίκι της συμμαχίας…

  6. Δεν γνωρίζω προσωπικά ούτε τον κ. Γουσέτη, ούτε τον κ. Αντύπα, ούτε τον κ. Αβραντίνη. Επίσης δεν έχω καμμία απολύτως σχέση με την ΦιΣ και την Δράση. Επειδή όμως αποφάσισε ο καθείς εκ των δύο (Αντύπας, Γουσέτης) να δημοσιοιποιήσει τον διάλογο τους ενώ έγινε και δια τηλεφώνου όπως φαίνεται, θα ήθελα απλώς να κάνω ένα σχόλιο.

    Μήπως παίρνετε πολύ στα σοβαρά την πολιτική; Ιδίως όταν μιλάμε για δύο πολύ μικρά κόμματα (ΦιΣ, Δράση) δεν είναι κωμικό να κατηγορεί το ένα ότι δεν είναι πραγματικά φιλελεύθερο, ή να υφίστανται προσωπικές επιθέσεις εκατέρωθεν οι διατηρώντες φιλικές σχέσεις με το ένα ή το άλλο;

    Είναι ιδεολογικά συνεπής με τον φιλελευθερισμό η στάση του φανατισμού με τους κομματικούς μηχανισμούς που ο καθένας επιλέγει να εντάσσεται; Μόλις μπήκατε σε κάποιες συλλογικότητες ξεχάσατε ότι πρωτίστως είστε άτομα και φανατίζεστε με τις συλλογικότητες;

    Πολύ στα σοβαρά παίρνετε την πολιτική.

    ΥΓ: Τα παραπάνω προφανώς δεν απευθύνονται σε όλους, αλλά σε αυτούς που κάνουν ιδεολογικούς και περί comme il faut πολέμους.

  7. Αντύπα γράφεις λες και εμείς από το e-rooster γράψαμε κάτι εναντίον του Τάσου. Εγώ πάντως δεν είδα να συκοφαντείται και υβρίζεται συστηματικά κάπου ο Τάσος. Κάποια μηνύματα από κάποιον με το ψευδώνυμο “Ακραίος” και έναν άλλο είδα σε ένα ποστ αλλά τπτ άλλο. Ο λόγος που υπάρχει moderation είναι για να γλιτώνουμε από το spam, όχι η λογοκρισία.

Σχολιαστε