Στον δρόμο που χάραξε η Αργεντινή;
Δεκ 18th, 2009 | Γιώργος Καισάριος| Κατηγορία: Ελλάδα, Κόσμος, Οικονομικά | Email This Post | Print This Post |Πριν καταρρεύσει η Αργεντινή, υπήρχε μια αφαίμαξη ρευστότητας από τη χώρα αυτή. Για πολλούς μήνες, επιχειρηματίες και απλοί πολίτες πέρναγαν τα σύνορα της Ουρουγουάης (Ελβετία της Νότιας Αμερικής) και κατέθεταν βαλίτσες με δολάρια στις τράπεζες του Montevideo. Κανείς δε ρωτάει από πού ήρθαν τα λεφτά στην Ουρουγουάη.
Πρόσφατα, η ελληνική κυβέρνηση είχε την ιδέα να χαρτογραφηθούν οι καταθέσεις στην ελληνική επικράτεια και να υποχρεωθεί ο κάθε πολίτης να καταθέσει «πόθεν έσχες» για να δικαιολογήσει τις καταθέσεις αυτές. Το αποτέλεσμα ήταν να μεταφερθούν μεγάλα χρηματικά ποσά στο εξωτερικό και πολλά άλλα να αποσυρθούν από τις τράπεζες και να μπουν σε θυρίδες. Η κυβέρνηση από τότε δεν έχει αναφερθεί ξανά στο θέμα.
Το Φεβρουάριο του 2002, η Αργεντινή κήρυξε στάση πληρωμών σε $155 δις δημοσίου χρέους. Όταν έγινε αυτή η στάση πληρωμών, το χρέος προς το ΑΕΠ της χώρας αυτής ήταν 65%. Στην Ελλάδα σήμερα το χρέος είναι, τουλάχιστον, στο 120% του ΑΕΠ. Μετά από τη στάση πληρωμών και λόγω της υποτίμησης του νομίσματος, το χρέος ανέβηκε στο 150% του ΑΕΠ. Στους επόμενους μήνες, το εθνικό νόμισμα υποτιμήθηκε κατά 70% σε σχέση με το δολάριο. Το ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά 11% το 2002 και το βιοτικό επίπεδο επέστρεψε στα επίπεδα του 1968. Η ανεργία σκαρφάλωσε στο 25%, και σε μερικούς μήνες, το 60% του πληθυσμού βρέθηκε κάτω από το όριο της φτώχειας. Σήμερα μετά από 8 χρόνια, το ποσοστό του πληθυσμού που είναι κάτω από το όριο της φτώχειας έχει μειωθεί στο, προ της κρίσεως, επίπεδο του 18%. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι στο 24%.
Αλλά πώς έφτασε η Αργεντινή σε αυτό το σημείο; Στην αρχή της δεκαετίας του 1990, και μετά από μακρά περίοδο πληθωρισμού, η Αργεντινή αποφάσισε να επιστρατεύσει τη βοήθεια του ΔΝΤ. Μεταξύ άλλων, συνδέθηκε το νόμισμα της χώρας με το δολάριο και έγιναν μεγάλες παρεμβάσεις στην κρατικοδίαιτη οικονομία της χώρας.
Αρχικά, τα αποτελέσματα ήταν θετικά. Ο πληθωρισμός μειώθηκε και οι αποκρατικοποιήσεις έδειχναν ότι η οικονομία είχε μπει σε θετική τροχιά. Αργότερα, όμως, και με την κρίση του 1995 στο Μεξικό, τα πράγματα άλλαξαν. Η μεγάλη άνοδος του δολαρίου σε σχέση με το νόμισμα της Βραζιλίας, καθώς και των άλλων γειτονικών νομισμάτων έκαναν την οικονομία της Αργεντινής μη ανταγωνιστική. Επιπλέον, η διαφθορά, η έλλειψη αποτελεσματικών φορολογικών μηχανισμών, η σπατάλη πόρων και η αναποτελεσματική κρατική μηχανή επιδείνωσαν την κατάσταση.
Πολλοί ψέγουν το ΔΝΤ για τα γεγονότα που οδήγησαν στο 2002, αλλά η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική. Το γεγονός είναι ότι η Αργεντινή ποτέ δεν εκμεταλλεύτηκε την καλή επίδοση της οικονομίας για να βάλει τη χώρα σε μια σειρά. Ουδέποτε οι κυβερνήτες της χώρας προσπάθησαν να καταπολεμήσουν τη διαφθορά και την αναποτελεσματικότητα της κρατικής μηχανής.
Στο τέλος, όμως, η μεγάλη άνοδος του δολαρίου σε συνδυασμό με τη μείωση της ανταγωνιστικότητας, έφεραν τη χώρα σε πολύ δύσκολη δημοσιονομική θέση και δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει το χρέος της, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου, ήταν σε δολάρια. Παρομοίως, η Ελλάδα υιοθέτησε το ευρώ, χωρίς να προσπαθήσει να βάλει τάξη στις δαπάνες, στη γραφειοκρατία, τη διαφθορά, και πάνω απ’ όλα, χωρίς να προσπαθήσει να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας.
Όμως, η χρεωκοπία της Αργεντινής δε σήμανε το τέλος του κόσμου. Το αντίθετο. Η οικονομία της αυξήθηκε, κατά μέσο όρο 9% από το 2003 μέχρι και το 2008. Οι επενδύσεις έχουν τριπλασιαστεί από το 2003 και έχουν δημιουργηθεί πάνω από 3 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, με την ανεργία να παραμένει σταθερή περίπου στο 8%. Η δε κατανάλωση έχει αυξηθεί κατά 66%, σε σχέση με την προ της κρίσης, περίοδο.
Η βιομηχανική παραγωγή, επίσης, έχει αυξηθεί εντυπωσιακά. Αυξήθηκε 60% από το 2002, αν και μειώθηκε 1,5% την περίοδο 2008-2009. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η αυτοκινητοβιομηχανία, όπου η παραγωγή από 159.000 μονάδες το 2002, σκαρφάλωσε στις 597.000 μονάδες το 2008, με τις πραγματικές πωλήσεις να έχουν αυξηθεί ακόμα περισσότερο.
Όλα αυτά ήταν το αποτέλεσμα ενός υποτιμημένου νομίσματος, που επέτρεψε στη βιομηχανία να παράγει ανταγωνιστικά προϊόντα για τις παγκόσμιες αγορές. Όπως η Αργεντινή, έτσι κι εμείς, δεν εκμεταλλευτήκαμε τους καλούς καιρούς για να ταχτοποιήσουμε τα του οίκου μας και να αλλάξουμε νοοτροπίες. Αντί να χρησιμοποιήσουμε την τελευταία δεκαετία (την πιο αναπτυξιακή στην ιστορία) για να κάνουμε τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στην οικονομία, απλά συνεχίσαμε να ξοδεύουμε ασύστολα, χωρίς κανένα προγραμματισμό και χωρίς να λάβουμε ποτέ υπόψη τι θα συμβεί αν ποτέ έχουμε ύφεση.
Ευτυχώς για μας, σε αντίθεση με τους κατοίκους της Αργεντινής, δεν έχουμε δραχμές αλλά ευρώ και δε μπορεί το κράτος να μας υποτιμήσει το νόμισμα, μειώνοντας το βιοτικό μας επίπεδο μέσα σε μια βραδιά. Δυστυχώς, όμως, το αποτέλεσμα θα είναι περίπου το ίδιο, αφού το χρέος είναι δυσβάσταχτο και ένα μεγάλο μέρος του εισοδήματός μας θα κατευθύνεται σε τόκους. Τα κράτη κηρύσσουν πτώχευση για δυο λόγους. Είτε διότι κάνουν πόλεμο, είτε διότι, είναι τόσο μεγάλο το χρέος, που δε μπορεί να εξυπηρετηθεί –ούτε με δανεισμό.
Η Αργεντινή έχασε την εμπιστοσύνη των αγορών, με αποτέλεσμα να φτάσει στο σημείο να μη μπορεί πλέον να το εξυπηρετεί το χρέος της. Στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμα φτάσει σε αυτό το σημείο, αλλά σιγά – σιγά χάνουμε την εμπιστοσύνη των αγορών. Αν και λογιστικά δεν έχουμε ακόμα πτωχεύσει, θα πτωχεύσουμε σε 2-3 χρόνια από τώρα, με τους συνεχιζόμενους ελλειμματικούς προϋπολογισμούς που προγραμματίζει η κυβέρνηση.
Καλό είναι η κυβέρνηση να μελετήσει τους λόγους που κατέρρευσε η Αργεντινή, διότι οι ομοιότητες με αυτά που συμβαίνουν στη χώρα μας είναι πολλές. Επίσης, καλό είναι να μελετήσει τι μέτρα έλαβε η Αργεντινή και ανέκαμψε στα προ της κρίσεως επίπεδα, διότι ίσως χρειαστεί να τους αντιγράψουμε στο μέλλον.
Γιώργος Καισάριος
————————————————————————–
Σημειώσεις:
Δημοσιεύτηκε στο newstime.gr στις 13/12/2009
Πολλοί ψέγουν το ΔΝΤ για τα γεγονότα που οδήγησαν στο 2002, αλλά η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική.
Έχουν κάποιο λόγο οι “πολλοί” που διαφωνούν με αυτήν την προσέγγιση. Οπωσδήποτε η Αργεντινή και η κάθε χώρα, έχει τους δικούς τις εσωτερικούς λόγους, την διαφθορά κλπ. Όταν βρέθηκαν οι ΗΠΑ όμως στην θέση της Αργεντινής τα μέτρα που εξέλαβαν ήταν τα ακριβώς αντίθετα.
Τα λέει αναλυτικά ο καθηγητής Chomsky: Noam Chomsky from tv xoris sinora on Vimeo.
Μην βιαστεί *πάλι* κάποιος να με κατατάξει σε αριστερούς ή οτιδήποτε άλλο επειδή αναφέρω τον καθηγητή Chomsky…
Ο Μόνος πολιτικός που λέει τα πράγματα με το ονομά τους και προσφέρει λύσεις είναι αυτός που δεν θα εκελγεί ποτέ.
Αφου αναφέρεις καθε φορα τον τσομσκι μαζι με τον τίλο του(καθηγητης) να τον βάζεις ολοκληρο (καθηγητης γλωσσολογίας)
Μα ποια χώρα ακολούθησε τισ συστάσεις του IMF και ξελάσπωσε;
Παρένθεση: μα ποια χώρα ακολούθησε τις συστάσεις του IMF και ξελάσπωσε; Υπάρχει καμία; Ή όλες έγιναν χειρότερα; Η Μαλαισία δεν είναι η χώρα που δεν ακολούθησε τις συστάσεις του και πήγε καλύτερα; Να και μια εξαιρετική συνέντευξη του νομπελίστα οικονομολόγου Joseph Stiglitz που τα λέει σταράτα:
http://www.thirdworldtraveler.com/IMF_WB/HospMakesYouSick_IMF.html
>> Όταν βρέθηκαν οι ΗΠΑ όμως στην θέση της Αργεντινής τα μέτρα που εξέλαβαν ήταν τα ακριβώς αντίθετα.
Η Αμερική έχει το παγκόσμιο αποθεματικό νόμισμα, το σταθερότερο πολιτικό σύστημα, και τις ισχυρότερες (μακράν) ένοπλες δυνάμεις. Επιπλέον έχει συγκεντρώσει τους πιο έξυπνους ερευνητές στον κόσμο, και όποιος της δανείζει ελπίζει (σκόπιμα) πως μπορεί να γεννήσει νέα οικονομική ανάπτυξη. Κοινώς την “παίρνει” ακόμα να ακολουθεί την πολιτική που ακολουθεί (υψηλά ελλείματα).
@Kapitalist: So what? Υπονοείς ότι δεν “σκαμπάζει” από οικονομικά;
Εννοώ αγαπητέ παναγιώτη οτι η προσφυγή σου στην αυθεντεία, που έτσι και αλλιώς σαν τακτική θεωρείται fallacy, είναι εξαρχής λάθος αφού το καθηγητης γλωσσολογίας δεν έχει αυθεντεία στο θέμα μας, καλύτερα να έλεγες σκέτη τη γνώμη σου.
Η αργεντινή κατερρευσε λόγω μισου αιώνα τραγικών λαθων. Πριν πάει μια χωρα στο ΔΝΤ είναι ήδη χρεοκοπημένη. Και ούτε αναγκάζει κανενας καμία χωρα να προσφύγει στο ΔΝΤ. Ζυγίζει τα θετ/αρν και πράττει αναλόγως. Και φυσικά για να φτάσει μια χώρα σε αυτο το σημείο εκτός από χρεοκοπημενη είναι και ξεχαρβαλωμένη. Το ΔΝΤ μπορεί να προσφέρει κάποια αμεση ανακούφιση στο πρώτο, το δευτερο όμως θελει πολύ χρόνο για να φτιαχτεί.
Και ναι η αποψη μου για τον Τσομσκι είναι οτι είναι ένας αρλουμπατζής που πουλάει στις νοτιες αμερικές και στας Ευρωπας.
Για να μην παρεξηγηθω να προσθεσω οτι ούτε εγώ είμαι υπέρ του ΔΝΤ αλλά θεωρώ αστεία την αποψη οτι η Αργεντινη πτωχευσε λογω του ΔΝΤ.
Το θεμα ειναι αν το ΔΝΤ βοηθησε την Αργεντινη αλλα και τις αλλες χωρες που προσεφυγαν σε αυτο να εξελθουν της οικονομικης κρισης και να τα πανε καλυτερα.Παντως οσον αφορα την Αργεντινη η ανακμψη της ηταν αποτελεσμα κυριως της υποτιμησης του νομισματος της οπως λεει και ο κ.Καισαριος στο αρθρο του αλλα και διαφορων προστατευτικων μετρων.Ειναι εντονο το μισος σε αυτην την χωρα σε οτιδηποτε εχει να κανει με το ΔΝΤ και γενικοτερα σε οτι αφορα την πολιτικη που ασκουσαν οι προηγουμενες κυβερνησεις δηλαδη παραχωρηση γη και υδωρ στους πολυεθνικους ομιλους.Αν δεν ειχε μεσολαβησει η τρεχουσα οικονομικη κριση ειμαι βεβαιος πως οι χωρες της Λατινικης Αμερικης θα ηταν το χαρακτηριστικοτερο παραδειγμα για το ποσο κακο προκαλει η ελλειψη ρυθμισεων στις αγορες.
Για τον Τσόμσκυ: “Είναι ένας παλαιός γλωσσολόγος που κάνει κριτική στην εξωτερική πολιτική”. (Διατύπωση ενός φίλου).
Για το ΔΝΤ: Δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα επιλογής και κρίσεως αν είναι καλό ή κακό. Όταν θάρθει ‘κείνη η ώρα, θα είναι το καλλίτερο που θα μπορούμε να κάνουμε!
Για το χρέος: Είναι πλέον ασήκωτο. Προτείνω την ανάπτυξη ενός πολιτικού κινήματος κατά της δυνατότητας των κυβερνήσεων να κάνουν νέα δάνεια. Όλα τα δάνεια να συζητούνται στη Βουλή. Κάθε νέο δάνειο, με συνταγματική πρόβλεψη, να χρειάζεται αυξημένη πλειοψηφία της Βουλής, π.χ. 2/3 ή και 3/5, για έγκριση.
Η Κυβέρνηση να τα βγάζει πέρα χωρίς δάνεια! Να κυβερνάει μ’ αυτά που έχει.
Η δυνατότητα ανεξέλεγκτου δανεισμού, όπως γίνεται τώρα εκτρέφει τη διαφθορά και ανομολόγητα “πολιτικά” συμφέροντα.
Παντως οσον αφορα το χρεος της Αργεντινης το θεμα δεν ειναι απλο.Το χρεος αυτο υπαρχει απο την εποχη της ανεξαρτησιας του συγκεκριμενου κρατους κατι που ισχυει για ολες τις χωρες της περιοχης.Οταν αυτες οι χωρες ανεξαρτητοποιηθηκαν ειχαν ανεπαρκη παραγωγικη υποδομη,δεν διεθεταν τα απαραιτητα κεφαλαια για επενδυσεις καθως δεν υπηρχε ανεπτυγμενο χρηματοπιστωτικο συστημα εκει ενω τα απαραιτητα κεφαλαια τα κατειχαν μονο οι γαιοκτημονες οι οποιοι οπως ειναι φυσικο δεν ειχαν προθεση να τα επενδυσουν σε επενδυτικα σχεδια με μακροπροθεσμο οριζοντα στους τομεις της βιομηχανιας η των υπηρεσιων.Επισης οι χωρες αυτες ανεκαθεν χαρακτηριζονταν απο μια πολιτικη ζωη γεματη συγκρουσεις,διακυμανσεις και πολιτικες παρεμβασεις απο το εξωτερικο.Συνεπως αυτες οι χωρες αμα τη γενησει δημιουργησαν το χρεος αφου για τις απαραιτητες επενδυσεις προσεφευγαν ειτε στο διεθνη δανεισμο ειτε παραχωρουσαν εναντι πινακιου φακης τα πολυτιμα περιουσιακα τους στοιχεια στο εξωτερικο(Θυμιζω πως ο ορυκτος πλουτος της περιοχης ειναι τεραστιος).Καθως η παραγωγικη δραστηριοτητα ειχε εξαρχης περασει στα χερια των ξενων ενα μεγαλο μερος του ΑΕΠ εκεινων των χωρων εφευγε στο εξωτερικο ετσι ο μονος δρομος για την αποπληρωμη του χρεους ηταν η εκ νεου αναληψη δανειακων υποχρεωσεων.Αυτο το γαιτανακι συνεχιστηκε σχεδον δυο αιωνες με αποτελεσμα αυτες οι χωρες να μην γνωρισουν ποτε μακροπροθεσμη αναπτυξη.Η Αργεντινη ειχε βεβαια ειχε καποιες εκλαμψεις οπως στις αρχες του προηγουμενου αιωνα ομως η αναπτυξη αυτη(και εδω ενδεχομενως εντοπιζεται μια ομοιοτητα με τη χωρα μας) δεν ειχε υγιες βασεις και ετσι δεν αποδειχθηκε μακροπροθεσμη.Το εγκλημα του ΔΝΤ ηταν πως πιεσε τις χωρες αυτες να διατηρησουν την ιδια στρατηγικη που για δυο αιωνες και τους εφερε στο χειλος του γκρεμου.Βεβαια επαιξαν και το ρολο τους οι παραγοντες που αναφερει ο κ.Καισαριος στο αρθρο,διογκωθηκε το προβλημα με αφορμη ορισμενες κρισεις οπως αυτη της δεκαετιας του 1980 η αυτη το 2002 στην Αργεντινη που οφειλονταν στην προσδεση του νομισματος της Αργεντινης με το δολαριο ομως τα αιτια ειναι πολυ βαθυτερα και σιγουρα αποτελουν τροφη για προβληματισμο.
Και επισης σημαντικη παραμετρος στον προβληματισμο θεωρω πως ειναι η ιστορικη αντιθεση ΗΠΑ-Λατινικης Αμερικης.Για να γινω πιο σαφης οι ΗΠΑ εκαναν ακριβως τα αντιθετα απο τους Λατινοαμερικανους με αποτελεσμα να ακολουθησουν αντιστροφη πορεια.Αν και δε συμφωνω με το αμερικανικο μοντελο κοινωνικης και οικονομικης οργανωσης η συγκριση τουλαχιστον σε επιπεδο αριθμων που επιχειρω να κανω σε αυτο το ποστ,βαινει συντριπτικα υπερ των ΗΠΑ.Δεν ξερω ισως τελικα οι ριζες του προβληματος να ειναι και πολιτικες.Οι ΗΠΑ ηταν αποικια μεν αλλα ειχαν απο πριν ισχυρη και ακμαζουσα αστικη η οποια αποτελεσε την επαναστατικη πρωτοπορια και συνεπως το ιδιο ισχυε και για την οικονομια τους.Αυτο δεν ισχυε για τις χωρες της Λ.Αμερικης, η δε επανασταση εγινε απο την ταξη των γαιοκτημονων με αποτελεσμα να μην ανανεωθει το κοινωνικο και πολιτικο δυναμικο των χωρων με δυναμεις που ηταν για τα μετρα της εποχης προθυμες για ριζοσπαστικες τομες.
Προσωπική μου πάντως αίσθηση ύστερα από συζητήσειε με πολύ κόσμο είναι πως η μεσαία μισθωτή τάξη, τουλάχιστον, αντιαλμβάνεται την ΚΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑ και κατανοεί ότι με τα ηλίθια “μετράκια” του υιού του ΜΑΣΤΡΟΠΟΥ της Ελλάδος ΟΥΔΕΝ θα αλλάξει.
Η Μεσαία αυτή τάξη αντιλαμβάνεται ότι απαιτούνται ΓΕΡΕΣ τομές, eg περικοπή 13ου και 14ου μισθού, ΑΡΣΗ όλων των επιδομάτων κλπ κλπ, ΚΑΙ είναι ΔΙΑΤΕΘΕΙΜΕΝΗ να υποστεί τις ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ εφόσον και μόνον εφόσον το ΑΛΗΤΑΡΙΟ της Βουλής θα υποστεί 50% ΜΕΙΩΣΗ των αποζημιώσεών τους, αφαίρεση αυτοκινήτων ΚΑΙ ασφάλειας – διότι ΔΕΝ είναι δυνατόν ένας Γερουσιαστής των ΗΠΑ να ΜΗΝ έχει αυτοκίνητο και οδηγό και όμως νάχει αυτές τις πολυτελειες το βλαχαδερό στην χώρα Hullabaloo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Μη ανησυχείτε για την Κρίση στην Ελλάδα, διότι ακολουθεί την Κρίση της Ευρώπης…….
– Να ανησυχείτε για την Κρίση ΟΛΗΣ της Ευρώπης.
– Η παρακμή τηςΕυρώπης άρχισε απο την στιγμή της πλήρους ενώσεως με το Σύμφωνο της Λισσαβώνος.
– Η τελειομανία των Γερμανών και το pourquoi των Γάλλων μόνον σε περιπέτειες θα μας μπλέξει (=”1984″).
– Αν συνεχισθεί η Πολιτική του πλήρους ελέγχου των πάντων απο το Κράτος, ετοιμασθείτε για συλλογικό φούντο , “αμφότεροι και οι δύο ομού μαζί”……………………………..
@ Spyridon44: “- Αν συνεχισθεί η Πολιτική του πλήρους ελέγχου των πάντων απο το Κράτος, ετοιμασθείτε για συλλογικό φούντο , «αμφότεροι και οι δύο ομού μαζί»…”
Εδώ είναι το κλειδί. Κανείς δεν θέλει να βάλει “χέρι” στο “Κράτος”. Αντιθέτως δε, όλοι περιμένουν από τον “Πατερούλη-Κράτος” να μας λύσει τα προβλήματα. Σε Ευρωπαϊκή και σε τοπική κλίμακα.
Χαρακτηριστικό της θολούρας που επικρατεί στο πόπολο, αποτελεί το ‘ρεζουμέ’ μιάς πρόσφατης έρευνας που δημοσιεύει σήμερα η Καθημερινή (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_100030_20/12/2009_384322)
αντιγράφω:
“…Από την έρευνα προκύπτει ότι το 62% των ερωτηθέντων έχει ξοδέψει ήδη χρήματα «που είχε στην άκρη», ενώ το 84% πιστεύει ότι πρέπει «μάλλον να ενισχυθεί» η παρέμβαση του κράτους….”
Βλέπετε;
Ούτε λίγο ούτε πολύ, το 84% των ερωτηθέντων νομίζει ότι το κράτος θα του λύσει τα προβλήματα και θέλει ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ!!!!!!….
moral of story: “…μόνοι μας σφυρηλατούμε τις αλυσίδες μας”
περαστικά
κ. Καισάριε, ….Bull’s Eye!
…αναλυτικά τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας της “Κ” σε pdf. εδώ:
http://wwk.kathimerini.gr/kathnews/graph/20-12-09/s3.pdf
….όμως για μία πιό αισιόδοξη νότα διαβάστε το άρθρο του James Turk: “Will Sovereign Debt Defaults Bring the End of Socialism?”, στο παρακάτω λίνκ:
http://www.fgmr.com/will-sovereign-debt-defaults-bring-the-end-of-socialism.html
Σωστος ο Σπυριδων, οσο συντηρειται αυτο το θεσμικο τερατουργημα που λεγεται ΕΕ παμε ολοι για φουντο
Σχετικο-άσχετο
Συνιστώ σε ΟΛΟΥΣ να διαβασετε στο Athens Review of Books (Nov. 2009 issue) το Αριστεροί χωρίς αριστερά. Ο κύκλος που κλέινει. Αγγελος Ελεφάντης, Μιχάλης Παπαγιαννάκης, Σπηλιος Σπηλιωτόπουλος από τον Λεωνίδα Λουλούδη
Σε όλους (σχεδόν) τους σχολιαστάς,
Πολύ εκτιμώ , και που συνιστάτε βιβλία να διαβάσουμε, και που εσείς οι ιδιοι έχετε διαβάσει τα βιβλία.
– Αλλά, ΔΕΝ υπάρχει χρόνος,
Εχω ως αρχή ό΄τι αρχίζω να το τελειώνω (το σύνδρομο του “καλού παιδιού”) αλλά το τελευταίο διάστημα έχω 3 βιβλία εν αναγνώσει – και δεν νομίζω να τα καταφέρω…….. και ο κύριος φταίχτης είναι το διαδίκτυο !!!
Αν λοιπόν πάψετε, – εσείς , ως άτομα, – να μου κινείτε το ενδιαφέρον, μπορεί να τα τελειώσω……….. και να διαβάσω και τα συνιστώμενα !!!!!!!!
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ για το ΕΘΝΟΣ
Σήμερα πέθανε ο πατέρας της Ελληνικής Πορνογραφίας. Ο νεκρός, βέβαια, δεδικαίωται. Το πρόβλημα είναι ότι θέλετε λόγω ελεεινού ολοκληρωτικού συντάγματος βάσει του οποίου Νομοθετική, Εκτελεστική ΚΑΙ (ΤΡΑΓΙΚΑ) Δικαστική Εξουσία έχουν αχθεί de jure, de facto ή άμφω σε ξέφραγο αμπέλι υποχείριο του κάθε πρωθυπουργού ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ, θέλετε λόγω απουσίας ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ, η Ελλάδα είναι
Ρ Α Μ Α Λ Λ Λ Λ Λ Λ Α
19.laskos Δεκεμβρίου 21st, 2009 1:25 πμ :
Σωστος ο Σπυριδων, οσο συντηρειται αυτο το θεσμικο τερατουργημα που λεγεται ΕΕ παμε ολοι για φουντο
TI είδους βλακεία είναι πάλι αυτό;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
ΤΗΡΟΥΜΕΝΩΝ των ΑΝΑΛΟΓΙΩΝ, η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ και ειδικότερα η ΟΝΕ υπήρξαν και ΕΙΝΑΙ ΣΩΤΗΡΙΑ και ΕΥΛΟΓΙΑ εξ ΟΥΡΑΝΩΝ για την ΕΛΛΑΔΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΠΟΛΙΤΙΚΩΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Ε Λ Λ Α Σ
Α Ρ Ι Σ Τ Ο Τ Ε Λ Η Σ V O L T A I R E
(23) – Και όμως,
– Αν και αναγνωρίζω οτι η ΕΕ θα μας αναγκάσει να τακτοποιήσουμε κάπως τα του οίκους μας (οι Πολιτικοί μας, δηλαδή, να βάλουν μυαλό), φοβάμαι τον επερχόμενο “σφιχτό” εναγκαλισμό…….
–
– Λόγω ανεξάρτητης νοοτροπίας, και πολλών ετών στο κουπί, λέω και καμμιά “βλακεία” να περνάει η ώρα……..
Oποιος θελει ευρωκομισαριους να του λενε τι θα τρωει και πως θα κοιμαται, δικαιωμα του. Εγω δεν θελω τον Λεβιαθαν πανω απο το κεφαλι μοθ.
Aκούστε αγαπητοί μου
Ελληνας δεν είναι κάτι απροσδιόριστο.
Ελληνας σημαίνει
1) Λογική-Ηθική, ορθολογισμός
2) ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ – κομψότης στους ήχους, στα χρώματα, συμμετρία (ενίοτε και τεχνήεσσα ασυμμετρία, δλδ ΑΡΜΟΝΙΑ) στα μεγέθη.
Ο Ισοκράτης είπε “Ελληνας είναι όποιος συμμετέχει της Παιδείας μας” και εννοούσε αυτόν που κατανοεί, συναρπάζεται, συγκινείται, στην θέα, πέστε, μιάς δωρικής κολώνας καταμεσίς ενός ελαιώνα ΚΑΙ από κει και πέρα αλλάζει η ΦΥΣΗ και η ΨΥΧΗ του ……. μετουσιώνεται, εξαίρεται .
Αντιλαμβάνεσθε ΤΙ εννοώ;;;;;
Τραγικώς, εσείς είστε Πειρατές, Σαρακηνοί, Αραβες, Λαλιώται (δηλαδή Αρβανίται κατά Σπυρίδωνα Τρικούπην), Βλάχοι, Σλαβομακεδόνες, Ρωσοπόντιοι και …. και ….. ουκ έστιν τέλος της εθνολογικής προέλευσης των “Ελλήνων”. ΚΑΙ μέχρις εδώ ΟΥΔΕΝ πρόβλημα [και με την ευκαιρία, σε ουδένα ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΟ ΑΠΑΤΕΩΝΑ θα επιτρέψω (θα αφήσω έστω και μιά χαραμάδα για) να μου καταλογίσει διακρισιακή ή ρατσιστική διάθεση].
Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι οι εν αρχή ΜΗ Ελληνες πρόγονοί σας, ουδέποτε συμμετέσχον ΠΡΑΓΜΑΤΙ και ΟΥΣΙΑ της Ελληνικής Παιδείας, δηλαδή ΔΕΝ εξελληνίσθηκαν, ουδέποτε ΕΓΙΝΑΝ Ελληνες. ΚΑΙ παρότι ταυτίσθηκαν εθνοτικώς και αυτοπροσδιορίσθηκαν ως Ελληνες, ΔΕΝ έμαθαν ποτέ ΤΙ σημαίνει ΕΛΛΗΝΑΣ.
ΠΩΣ να σας το πω. Είναι ΤΡΑΓΙΚΟ, σούρχεται ΤΡΕΛΑ, να νοιώθεις ότι βρίσκεσαι μεταξύ Ελλήνων στο Manhattan – και είναι Ελληνες οι Manhattanites (if you can understand the metaphora) και όταν προσγειώνεσαι στο Βενιζέλος να νοιώθεις ότι έφθασες στην Ραμάλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλα (με πολλά λάμδα), με τα βρωμοπόδαρα ΚΤΗΝΗ με τα τραπεζομάντηλα στο κεφάλι.
Που θέλω να καταλήξω;;;;;
Διακαής μας πόθος είναι ο ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ των “Ελλήνων”. Αφού, όμως, 90%++ των κατοίκων της Ελλάδος ΔΕΝ είναι Ελληνες [και αυτό το λανθάνον χαρακτηριστικό του Λαού που υπέβοσκε το έφερε στην επιφάνεια η ΜΑΣΤΡΟΠΟΣ οικογένεια της Ελλάδος] και το μόνο πράγμα που ΑΠΟ- και ΕΠΙ-ΖΗΤΟΥΝ είναι ΤΟ ΔΙΑΜΕΤΡΙΚΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟ, δηλαδή ο τελειωτικός ΑΦΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ και ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ της ΧΩΡΑΣ,
αναπόφευκτα,
η ΑΛΛΑΓΗ, δηλαδή ο κοινωνικο-πολιτικός και πολιτισμικός ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ των “Ελλήνων” δεν μπορεί παρά να προέλθει μέσα από περίοδον ΚΗΔΕΜΟΝΙΑΣ από ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΩ ΠΝΕΥΜΑΤΙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΚΑΙ Ελληνες τω πνεύματι είναι οι Αγγλοσάξονες και οι New Englanders Αμερικανοί. Είναι ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΟ, λοιπόν, να περάσει η Ελλάδα, προκειμένου να διασωθεί, από περίοδο de facto ΚΗΔΕΜΟΝΙΑΣ και υψηλής ΔΕΣΠΟΤΕΙΑΣ.
Εδώ Πλατεία Ρηγίλλης. Κυρίες και Κύριοι, καλημέρα σας και Χρόνια Πολλά.
(27) – κατά κάποιον περίεργον τρόπο , όσοι ΔΕΝ διαμένουν στην Ελλάδα, (μένω κατ επιλογήν), και όσοι δεν έχουν σπουδάσει και στην Ελλάδα, ΄ γνωρίζουν καλύτερα απο τους φτωχούς ιθαγενείς ΤΙ πρέπει να γίνει για την Ελλάδα και τους Ελληνες………….. Με σχετικές Δικτατορικές Διακηρύξεις,
Οι ψυχραιμότεροι (μόνοι ίσως πραγματικοί φίλοι μας) θα έλεγαν “drop dead”, οι (δυστυχώς φραπεθρεμμένοι) σύγχρονοι θα έλεγαν “ιδού η Ρόδος , ιδού και το πήδημα”, και οι τελευταίοι δοκιμάσαντες “γκελ μπουρντά”….
–
erratum
ουκ έστιν τέλος της εθνολογικής προέλευσης των «Ελλήνων». ->
ουκ έστιν τέλος της εθνοτικής προέλευσης των «Ελλήνων».
Παραδόξως, συμφωνώ απόλυτα με το παραπάνω ποστ του κυρίου Χασαπογιάννη όσον αφορά τους Έλληνες. Έτσι είναι ακριβώς.
Μονο ο uberphilosopher Κ.Χασαπογιαννης, θα μπορουσε να διατυπωσει την θλιβερη πραγματικοτητα της σημερινης Ελλαδος και των κατοικων της, με αντικειμενικοτητα και αληθεια.
Είχαν μια σκασίλα οι αγγλοσάξονες να μας “εξελληνίσουν”… Τραγικά αυτά που γράφονται εδώ μέσα.
Διαφωνω καθετα και οριζοντια με τετοιες ελιτιστικες διακυρηξεις.
@ logios
Aσφαλώς ΚΑΙ δεν είχαν σκασίλα οι Αγγλοσάξονες να μας εξελληνίσουν ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΩΣ και σεις, εν σειρά, δεν συλλάβατε το πνεύμα του κειμένου μου.
Οταν αναφέρομαι στον εξελληνισμό των “Ελλήνων” και ειδικότερα στην κοινωνικο-πολιτική και πολιτισμική σφαίρα, προφανώς εννοώ τον βαθμό στον οποίο οι παράγοντες αυτοί επηρεάζουν, και βρίσκονται σε ΕΥΘΕΙΑ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ και ΑΜΟΙΒΑΙΑ ΚΑΤΑΛΥΣΗ με, την ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ μας συμπεριφορά, που τους αφορά ΑΜΕΣΑ και ΚΑΙΡΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! αφού
1) το νόμισμά τους τυχαίνει νάναι ΚΑΙ δικό μας (monetary relationship), και
2) αυτοί είναι οι δανειστές μας ΚΑΙ, συγχρόνως, οι παραγωγοί των αγαθών που καταναλώνουμε (fiscal relationship)
Τα πάντα, σήμερα, από την μόρφωση ως την εργατικότητα/παραγωγικότητα/εργασιακό ήθος νός Λαού εκφράζονται ευθέως και αποτυπώνονται σε ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ!!
ΤΑ μετρα που πρεπει να ληφθουν για την ανορθωση της Ελληνικης οικονομιας τα εχει γραψει στο”Δεκεμβριανα παραδοξα” σχολιο 31 ο Κ.Χασαπογιαννης ,στο μονο που θα διαφωνουσα ειναι στο σημειο 2 που ζητα μειωση του μισθου των Δ.Υ.κατα10%.Η ;αποψη μου ειναι οτι η μειωση θα πρεπει να ειναι πολυ μεγαλυτερη.
Μετα θα ειναι δυνατον να εφαρμοστουν αυτα που λεει ο Ανδριανοπουλος και διαφοροι αλλοι, περι φιλελευθερισμου και μειωση της φορολογιας.Τα πραγματα ειναι απλα ,ας βρεθει καποιος να τα εφαρμοσει πριν τα επιβαλλει το Δ.Ν.Τ.
ΚISS(Keep It Simple Stupid) THEORY .
Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό τέτοιες χρονιάρες μέρες. Πίσω από τα λογιστικά αδιέξοδα που φανερώνουν τα νούμερα του προϋπολογισμού και τα πλέον αγεφύρωτα ελλείμματα, κρύβεται ένα στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης, μεταπολιτευτικό και χρόνιο, και τα συνακόλουθα κοινωνικά προβλήματα και αντιθέσεις. Η χώρα απαιτεί άμεσα ένα δίκαιο σύστημα φορολόγησης, εσόδων και κατανομής δαπανών, που με τη σειρά τους προαπαιτούν ρηξικέλευθες πολιτικές ρήξεις με αυτό το μοντέλο ανάπτυξης και ανατροπή καταστάσεων που, δυστυχώς, και από αυτήν την κυβέρνηση θεωρούνται δεδομένες και ανελαστικές.
Ο Τζέφρι σήμερα μιλάει για “ήπια προσαρμογή” με ορίζοντα 1-2 χρόνων, ενώ μετά από 2-3 χρόνια θα υπολογίζει το πολιτικό κόστος για την επανεκλογή του. Η αύξηση των εσόδων από άμεσους φόρους και ΦΠΑ και μείωση του ελλείμματος πλέον επαφίεται σε “συλλογή & υποβολή αποδείξεων συναλλαγών” από το φορολογούμενο με τη φορολογική του δήλωση, ενώ οι μεγάλες δαπάνες (πέρα από την καθαρά λογιστική και μάλλον εκ του πονηρού μείωση της επιχορήγησης ασφαλιστικών ταμείων) παραμένουν άκαμπτες. Λογικά εγείρει ερωτήματα από την ΕΕ η αποδοτικότητα τέτοιων μέτρων, ιδιαίτερα όταν βρισκόμαστε σε περίοδο ύφεσης και έχουμε ξαναδεί την ίδια ταινία χωρίς happy ending κανα δυο φορές στο παρελθόν.
Η απαισιοδοξία μου, σε διάστημα 2-3 μερών, μετατράπηκε πλέον σε βεβαιότητα για μια γρήγορη διολίσθηση στην αδυσώπητη πραγματικότητα των αγορών, την απλά προσωρινή μετατόπιση στο χρόνο των προβλημάτων, και την επερχόμενη (τουλάχιστον δημοσιονομική) κατάρρευση. Η ένταξη στις παρ. 9 (που πλέον είναι δεδομένη) και 11 (που σίγουρα θα επακολουθήσει) του Αρθρου 104 του Μάαστριχτ είναι το λιγότερο που μπορεί να μας συμβεί, αλλά το μόνο σίγουρο για την ώρα.
Τα σημεία που ανέφερα αλλού είναι ΣΧΗΜΑΤΙΚΗ (γενική. άρα δογματική) παρουσίαση και αναπόφευκτα ΔΕΝ υπήρχε χώρος (μηδέ άρμοζε εκεί) λεπτομερούς ανάλυσής τους.
Συμφωνώ με τα αυστηρότερα προτεινόμενα μισθολογικά (από μερους σας) μέτρα.
Εν ΑΡΧΗ, η τραγική κατάσταση στο ΔΗΜΟΣΙΟ σκέλος της Οικονομίας μας ΑΠΑΙΤΕΙ, ΕΠΙΤΑΣΣΕΙ μιάν εκ ΒΑΘΡΩΝ αναδιάρθρωση:
1) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΝΙΑΙΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ όπως στας Αμερικάς, όπου υπάχουν 16 ΕΠΙΠΕΔΑ [από την GS* 1 (πχ o γυμνασιακής παιδείας υπάλληλος υγιεινής) έως GS 16 (γερουσιαστής, αρχίατρος βετεράνων, υπουργός κυβέρνησης)] και κάθε επίπεδο έχει 10 ΒΑΘΜΙΔΕΣ (κατ’ αρχαιότητα ή κατ’ εκλογή προαγωγής)
2) ΑΡΣΗ ΟΡΙΣΤΙΚΗ και ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΗ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ** [εξαιρουμένων της per diem αποζημίωσης (reimbursement) για εκτός έδρας υπηρεσιακά ταξίδια ΚΑΙ υπερωριών ΜΟΝΟ για ΜΗ διοικητικό προσωπικό – non-management positions]
3) Οπως και στις περισσότερες χώρες της ΔΥΣΗΣ, ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ 13ου και 14ου ΜΙΣΘΟΥ.
4) ΣΑΡΩΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ του συστήματος ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ήτοι
α) Κατάργηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων όπου μιά αγράμματη πασόκα ή νεοδημοκράτισσα ΠΟΡΝΗ με απολυτήριο Λυκείου ΚΡΙΝΕΙ διδάκτορες!!!!!!!!
β) Κρίση των υπαλλήλων από τους διευθυντές τους ή, σε κάθε περίπτωση από συναδέλφους με γνώσεις τουλάχιστον ΙΣΕΣ και πείρα ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ του κρινόμενου ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ, φυσικά, προσφυγής σε περίπτωση δυσ-αρμονίας/συμφωνίας discordance >1SD.
γ) Tenure track – ΔΥΝΗΤΙΚΟΣ δίαυλος μονιμότητας μετά διετία για κατώτερους και μετά 7ετία, για ανώτερους υπαλλήλους ΚΑΙ διατήρηση εάν και όταν επιτευχθεί η ΜΟΝΙΜΟΤΗΣ, και μόνο εφόσον στις ετήσιες κρίσεις η ΕΠΙΔΟΣΗ είναι “ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ” και πλέον. Ο υπάλληλος περιέρχεται υπό επιτήρηση εάν σε δυό συνεχόμενες χρονιές η επίδοση είναι “ΚΑΛΗ” και κάτω κλπ κλπ – γενικά εισάγονται ασφαλιστικές δικλείδες ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ώστε να φοβάται ο Γιάννης του ΘΕΡΙΟ!
Υπαρχουν και πολλά άλλα σημεία (ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ- ΚΡΙΤΗΡΙΑ – ΚΙΝΗΤΡΑ κλπ κλπ) που παρέλκουν της παρούσας συζήτησης.
*GS = General Schedule
** Eπιδόματα. Στον δημόσιο τομέα, στην Ελλάδα, ΟΛΟΙ οι υπάλληλοι παίρνουν επιδόματα που αυξάνουν τον συνολικό μισθό κατά 20 έως 120%. Παραδείγματος χάριν, στο Υπουργείο Οικονομικών, κάθε εφοριακός, τελωνειακός, ακόμα και κλητήρας λαμβάνει 100% ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ μισθού!!!!!! Στο Εθνικό μας ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ ισχύει ακόμα (προσωπική επικοινωνία με διευθυντή του ΕΤ) το ΕΠΙΔΟΜΑ ΚΑΥΣΟΞΥΛΩΝ !!!!!, διότι όταν πρωτοσυστάθηκε (το ΕΤ), θαρρώ στην Αίγινα, οι υπάλληλοι πήγαιναν δικά τους ξύλα για να κάψουν στη σόμπα να ζεσταθούν και τους αποζημίωνε το κράτος. χαααααααααααααααααααααααααχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
Για να παίρνετε ΓΕΥΣΗ της ΣΤΡΕΒΛΩΣΗΣ, η τέως Διευθύντρια των Γενικών Αρχείων του ΚΡΑΤΟΥΣ, Δρ κυρία κυρία Βάσω Ψιμούλη, η μέγιστη ΕΛΛΗΝΙΔΑ ζώσα ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ με προσφορά συγγραμμάτων-ΜΝΗΜΕΙΩΝ. όπως το “Σούλι και Σουλιώτες” λαμβάνει 1.468 ευρώ καθαρά ΜΗΝΙΑΙΩΣ, ενώ μιά γνωστή μου εφοριακός-διευθύντρια με πτυχίο νομικής που κάνει εργασία ΜΙΑΣ ΜΗΧΑΝΗΣ (στας Αμερικάς ή θέση της ΔΕΝ δικαιολογείται) λαμβάνει 3.500 ευρώ καθαρα ΜΗΝΙΑΙΩΣ – ήγουν τουτέστιν δηλαδή Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΙΣΧΡΟΤΗΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Το # 38 σχόλιό μου άνω αναφέρεται και απαντά στο # 36 του κυρίου Μιλιώνη.
@ rebel @ work
H ακροτελεύτια παράγραφος του # 37 σχολίου σας είναι λόγος ελπίδας, διότι η αποδοχή και κατανόηση της κατάστασης από αριστερούς είναι απαραίτητη προϋπόθεση, sine qua non, πάνω στην οποία θα οικοδομηθεί ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΑ η εκ θεμελίων αναδιάρθρωση/ανασυγκρότηση.
Ουδεμιαν προσαρμογην, ηπιαν η αλλην ,υπομενει ο υπερηφανος Ελληνας.!
Ηδη επανεξεταζεται η περικοπη του μισθου των βουλευτων, μετα απο πιεσεις των βουλευτων προς την κυβερνηση.Αληθεια, δεν ειδατε εναν βουλευτη με βαμμενο μαλλι, να ωρυεται μπροστα στις καμερες οτι δεν τα βγαζει περα με τον μισθο του !
By ERICA WERNER, Associated Press Writer Erica Werner, Associated Press Writer – 1 min ago
WASHINGTON – Senate Democrats passed a landmark health care bill in a climactic Christmas Eve vote that could define President Barack Obama’s legacy and usher in near-universal medical coverage for the first time in the country’s history.
EIMAI κατασυγκινημένος!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Στην ίδια Παιδεία που έλαβε ο γράφων by accident of birth, μου υπενθύμιζε πάντα η διαπρεπής μάνα μου, “Eχουν δικαίωμα ΟΛΑ τα ικανά και επιρρεπή στην μόρφωση παιδιά του Κόσμου”.
Στην ίδια Περίθαλψη που έλαβε ο γράφων ΠΡΙΝ 10 ΧΡΟΝΙΑ, colorectal cancer excision, hepatic metastasis excision, direct intra-arterial ιntra-hepatic chemotherapy (experimental), total colon reconstruction to reverse ileostomy [Turnbull-Fazio experimental procedure] χωρίς τις οποίες σήμερα θάβλεπα τα ραδίκια ανάποδα ή στην καλύτερη περίπτωση θάχα επιζήσει αλλά με ιλεοστομή] έχουν ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΛΟΙ οι ΑΝΘΡΩΠΟΙ!!!!
Είναι μεγάλη η συγκίνησή μου, κυρίες και κύριοι.
Η Υγεία και η Παιδεία είναι ΘΕΜΑΤΑ ΙΕΡΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Καλά Χριστούγεννα ΚΑΙ ευχές σε όλους
Δείτε και αυτό για το ελληνικό δημόσιο χρέος και το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας:
http://fonitonamnon.wordpress.com/
EΝΑΣ ΘΑΝΑΤΟΣ, ΜΙΑ ΚΑΘΑΡΣΗ
Συγκεκριμένος Δημοσιογραφικός Οργανισμός ΥΠΗΡΞΕ ΚΑΤΑΛΥΤΗΣ της ΕΚΠΟΡΝΕΥΣΗΣ και της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ του ΕΘΝΟΥΣ.
Ομού με την ΜΑΣΤΡΟΠΟ οικογένεια του ΕΘΝΟΥΣ και τον χυδαίον, αγράμματον λαουτζίκον
ΚΑΤΗΝΤΗΣΑΝ την ΕΛΛΑΔΑ σε Ραμάλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλα
Οι εφημερίδες έγραψαν, έγραψαν, έγραψαν……………………………………. αλλά ο μορφωμένος λαός εσιώπησε!
Τζόσεφ Στίγκλιτζ
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyagor_100023_03/02/2002_14664
Το IMF δεν έχει σκοπό τη στήριξη των χωρών που αιτούνται τη βοήθειά του, αλλά τη στήριξη των διεθνών πιστωτών και την προστασία τους από χρεωκοπία. Έτσι προστατεύεται το διεθνές καπιταλιστικό σύστημα, στο οποίο βέβαια αρχηγική θέση κατέχουν οι ΗΠΑ.
Οι ΗΠΑ ποτέ δεν θα προσέφευγαν σε αυτό, ούτε θα ακολουθούσαν τις συνταγές του, γιατί (α) αυτοί είναι το IMF και (β) αυτά είναι μέτρα για τους άλλους, όχι για τον εαυτό μας.