H διάλυση του κράτους και η σκούπα

Δεκ 16th, 2008 | | Κατηγορία: Πέτρος Τατούλης | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

Το πρόβλημα είναι βαθύτατα πολιτικό. Η ελληνική κοινωνία είναι εξοργισμένη, θλιμμένη, απογοητευμένη. Η δολοφονία του 15χρονου μαθητή από αστυνομικό στα Εξάρχεια πυροδότησε μια σειρά αντιδράσεων που σιγοβράζουν εδώ και καιρό στην ψυχή του Έλληνα. Από πού πηγάζει αυτή η οργή; Από τη διεύρυνση των ανισοτήτων. Από τη διαπιστωμένη πλέον διαφθορά των πολιτικών όλων των αποχρώσεων. Από την οικονομική κρίση, απόρροια των χρόνιων στρεβλώσεων της αδύναμης ελληνικής οικονομίας. Από την τεκμαρτή διάλυση του κράτους.

Ο έλληνας βλέπει διαχρονικά δειλούς πολιτικούς ανεύθυνους και τυχοδιώκτες. Όλων των κομματικών αποχρώσεων

Με απλά λόγια. Ο Έλληνας καλείται -με τηλεοπτικά σπότ μάλιστα!- να αποκτήσει φορολογική συνείδηση, την ίδια στιγμή που οι κυβερνώντες νομιμοποιούντται πλήρως να φτιάχνουν οφ σορ, καθότι «το νόμιμο είναι και ηθικό». Ο έλληνας βλέπει κάποιους να πλουτίζουν και να αποκτούν περιουσίες την ίδια στιγμή που τον μαστίζει η οικονομική κρίση. Ο έλληνας βλέπει πολιτικούς να είναι ακόμη όχι απλώς εκτός φυλακής αλλά και εντός πολιτικής, την ίδια στιγμή που έχουν αναμειχθεί σε σκάνδαλα δισεκατομμυρίων. Ο έλληνας βλέπει τη δικαιοσύνη να του δείχνει το πιο σκληρό της πρόσωπο, όταν άλλους ισχυρούς μεγαλοκαναλάρχες, πολιτικούς και επιχειρηματίες τους χαϊδεύει μαλακά το κεφάλι.

Ο έλληνας βλέπει διαχρονικά δειλούς πολιτικούς ανεύθυνους και τυχοδιώκτες. Όλων των κομματικών αποχρώσεων. Ο κ. Καραμανλής και η ηγετική του ομάδα απέδειξε ότι όχι μόνο δεν μπορεί να χειρισθεί καμία κατάσταση, αλλά δεν μπορεί να αναλάβει και καμία ευθύνη για την όποια αστοχία. Η μη ανάληψη πολιτικών πρωτοβουλιών, αλλά και ευθυνών, έχει προκαλέσει την οργή των ελλήνων πολιτών, που νιώθουν πλέον μένος για την πολιτεία που προληπτικά δεν φρόντισε να αποτρέψει τη δολοφονία του 15χρονου, αλλά και κατασταλτικά δεν υπερασπίστηκε τις περιουσίες τους. Την ίδια στιγμή η χώρα είναι ανοχύρωτη. Όχι απέναντι σε κάποιο μυστικό σχέδιο εξόντωσης της ίδιας και της κυβέρνησης, αλλά είναι ανήμπορη και ανοχύρωτη απέναντι στην ίδια τη διάλυση του κράτους.

Για αυτήν τη διάλυση του κράτους, για αυτό το σάπιο σύστημα εξουσίας, φταίει ασφαλώς η κυβέρνηση. Δεν φταίει όμως μόνο η κυβέρνηση. Φταίει και η αξιωματική αντιπολίτευση που για χρόνια είδε την εξουσία ως τρόπο να αλώσει το κράτος και τον κορβανά του

Για αυτήν τη διάλυση του κράτους, για αυτό το σάπιο σύστημα εξουσίας, φταίει ασφαλώς η κυβέρνηση. Δεν φταίει όμως μόνο η κυβέρνηση. Φταίει και η αξιωματική αντιπολίτευση που για χρόνια είδε την εξουσία ως τρόπο να αλώσει το κράτος και τον κορβανά του. Φταίει η σημερινή αξιωματική αντιπολίτευση που προσπαθεί και πάλι να ανέλθει στην εξουσία με τα ίδια χιλιοδοκιμασμένα πρόσωπα, με τα ίδια αποτυχημένα πρόσωπα, με τις ίδιες χρεοκοπημένες πολιτικές. Ο κ. Παπανδρέου έχει γίνει ένας καλός ρήτορας. Του πήρε μεγάλο χρονικό διάστημα. Είναι ωστόσο από τώρα ασυνεπής. Είχα πριν από πολλούς μήνες επισημάνει ότι πρέπει να υιοθετήσουμε το τεκμήριο πολιτικής ενοχής: οι πολιτικοί που φέρονται αναμεμειγμένοι σε σκάνδαλα πρέπει να παραιτούνται προτού αποφανθεί η δικαιοσύνη. Προκειμένου η δικαιοσύνη να κάνει απερίσπαστη το έργο της, χωρίς να δεσμεύεται από το βαρύ τους όνομα. Άκουσα λοιπόν τον κ. Παπανδρέου να το υιοθετεί από το βήμα της βουλής. Ασφαλώς και αυτό είναι μια καλή πρωτοβουλία. Με μια διαφορά. Ο κ. Παπανδρέου είναι αυτή τη στιγμή πρόεδρος του κόμματος του. Οπότε αν ήθελε να τον πιστέψουμε, θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει από αυτήν τη στιγμή. Δεν υπάρχει ωστόσο, καμία ουσιαστική βούληση κάθαρσης, από την στιγμή που δεν υπάρχει ήδη αυτοκάθαρση! Ή θεωρεί ότι το ΠΑΣΟΚ του 2008 είναι tabula rasa; Είναι άγραφος πίνακας; Όχι. Το ΠΑΣΟΚ σέρνει πολλά ακόμη από τα γνωστά του βαρίδια και μάλιστα στην πρώτη γραμμή.

η ανάταξη της κεντροδεξιάς, με την έννοια της μόνης ικανής δύναμης να παράσχει στη βάση του φιλελευθερισμού και του ρεαλισμού αξιόπιστες λύσεις για τον τόπο, είναι επιβεβλημένη

Η προσφυγή στις κάλπες δεν είναι ασφαλώς λύση. Δεν μπορεί κανείς να σύρει τους έλληνες σε μια τόσο κρίσιμη απόφαση με διλήμματα χάους. Πρέπει με νηφαλιότητα να εξετάσουμε κατά πόσον ο καθένας εννοεί αυτά που λέει προκειμένου να μην ξαναπέσουμε θύματα κάποιου δήθεν επικοινωνιακού χαρίσματος. Έστω κι αν έχει αποκτηθεί με πολύ κόπο.

Πρέπει ωστόσο άμεσα να τεθεί στο τραπέζι του διαλόγου η ανεξαρτητοποίηση της δικαιοσύνης, αλλά και της ηγεσίας της αστυνομίας. Δεν μπορούν οι κρίσεις των δικαστών να γίνονται με κομματικά κρίτηρια και δεν μπορούν να αποστρατεύονται ικανοί αξιωματικοί όταν αλλάζουν οι κυβερνήσεις. Την ίδια στιγμή η ανάταξη της κεντροδεξιάς, με την έννοια της μόνης ικανής δύναμης να παράσχει στη βάση του φιλελευθερισμού και του ρεαλισμού αξιόπιστες λύσεις για τον τόπο, είναι επιβεβλημένη.
Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι η εκάστοτε εξουσία χρησιμοποιεί ακόμη το αξίωμα Λαμπεντούζα, προκειμένου να πείσει ότι θέλει να τα «αλλάξει όλα στην προσπάθεια της να μην αλλάξει τελικώς τίποτε». Τυχαία όμως γεγονότα , σαν αυτό που συνέβη πριν από μια εβδομάδα στα Εξάρχεια, μπορούν να αλλάξουν την πορεία των πραγμάτων. Αποκαλύπτουν τα σκουπίδια που για χρόνια συσσωρεύαμε κάτω από το χαλί. Μένει κάποιοι να πιάσουν τη σκούπα.

Πέτρος Τατούλης

——————————————————————

Σημειώσεις:
Δημοσιεύθηκε στη Real News στις 14/12/2008

21 σχόλια
Leave a comment »

  1. Άλλη μια αιθεροβάμων έκθεση ιδεών. Όχι γιατί επισημαίνει τα αυτονόητα αλλά γιατί δεν είναι κανενός η πρόθεση «να πιάσει τη σκούπα».

    Ο Καραμανλής κοιτάει να ροκανίσει το χρόνο που του απομένει μέχρι τις εκλογές, και επιμένει στην απραξία και τα καταστροφικά διαγγέλματα. Βαριέται το παιδί, και με τις γιορτές έχουν βγει και καινούριοι τίτλοι DVD και Playstation, που να τρέχεις τώρα. .

    Ο Παπανδρέου ζει το όνειρό του να γίνει Πρωθυπουργός οπότε έχει «ξεφύγει» και λέει άλλα αντ’ άλλων, μην ξέροντας ίσως ότι τους Λαιστρυγόνες και τους Κύκλωπες του παρακράτους που και η παράταξη του εξέθρεψε, θα τους βρει μπροστά του. Και τότε -χα- θα τον κατηγορεί ο Κωστάκης ότι «εξέθρεψε τη διάλυση του κράτους».

    Οι «λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις» έχουν ξεμαλλιαστεί με αντικείμενο τους κουκουλοφόρους και ποιος τους υποθάλπτει και με έπαθλο της γενιά των μελλοντικών ψηφοφόρων που φοιτούν σήμερα στα λύκεια. Σου λέει, εδώ έχουμε πελάτες, βουρ στο ψητό…

    Αυτές τις μέρες η Ελληνική κοινωνία έδωσε για άλλη μια φορά εξετάσεις και για άλλη μια φορά απέτυχε οικτρά. Σε όλα. Αποδείχτηκε ότι δεν παρά τα 30+ χρόνια «δημοκρατίας» και «εκσυγχρονισμού» οι θεσμοί, οι κανόνες συμβίωσης αλλά και η διάθεση να γίνει κάτι είναι ανύπαρκτα πράγματα ενώ περισσεύει η μισαλλοδοξία, η ολοκληρωτική σκέψη και η πλήρης περιφρόνηση προς τις απόψεις της άλλης πλευράς.

    Είναι θέμα ποιότητας της κοινωνίας που ζούμε. Σε μια βρωμερή κοινωνία όπως η νεο-Ελληνική, είναι φυσικό οι φραγκοφονιάδες επιχειρηματίες-κατσαπλιάδες όπου βρίσκουν μπόσικο τον εργαζόμενο να του σκίζουν τα ράμματα, είναι φυσικό να μην αφήνει το κράτος να γίνουν νέες επιχειρήσεις διότι οι πέντε επιβήτορες κατά δήλωση του ίδιου του πρωθυπουργού προφανώς φάνηκαν πιο ισχυροί από τα διάφορα κανίς που παριστάνουν τα λιοντάρια της πολιτικής ζωής, ενώ ο τοποτηρητής Αλογοσκούφης απλά λαμβάνει εντολές σε ποιους θα φορτώσει τα γ@%$#σιατικα, και είναι φυσικό οι Παπάδες να έχουν off-shore και φυσικά, είναι φυσικό αν το εξετάσουμε σε βάθος να μην μπορεί να γίνει κάτι καλό σε αυτή τη χώρα.

    Και ξαφνικά, όπως και με την Ηλεία, ως εκ θαύματος (εκτός αν κατοικείς στις περιοχές που δοκιμάστηκαν όπου «κάτι» έχει απομείνει στην ατμόσφαιρα) οι φωτιές πέρασαν, το κέντρο ηρέμησε, καινούρια malls άνοιξαν, τραγουδοποιοί σε συνεργασία με εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα συνεχίσουν να κάνουν «happenings» στα malls και στις νέες ηλεκτραγωρές που μισούν την ακρίβεια, καινούριο δέντρο στήθηκε στην πλ. Συντάγματος (και κάτσε μην γίνει κανένα καινούριο ντου και το κάψουν κι’ αυτό) ενώ απλά στους άτυχους καταστηματάρχες θα δοθούν και κάποια χρήματα κατά την προσφιλή τακτική της κυβέρνησης των κρυπτόμενων, σε στυλ «αυτά είναι, πάρτε τα, φάτε τα και μούγκα». Και από κοντά ο «γνωστός ποινικολόγος» ο οποίος δίνει και αυτός το ρεσιτάλ του.

    Κατά τα άλλα, κανείς δε ρώτησε γιατί ένα παιδάκι 15 χρονών από εύπορους γονείς βρέθηκε στο μάτι ενός τέτοιου κυκλώνα, όπως κανείς δε ρώτησε τελικά τι σκοπό έχει η συνεχής παρουσία των ΜΑΤ σε μια κατοικημένη περιοχή, με την καταγγελία μάλιστα ότι το συγκεκριμένο σημείο αποτελεί και δυσμενή μετάθεση, κάτι σαν «τον Έβρο» για όσους υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας στην Αθήνα. Κάτι σαν το «ανατολικό μέτωπο» επί Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ένα πράγμα…

    Τόσο μικρόψυχα, τόσο προβλέψιμα, τόσο γελοία όλα…

    Ντροπή ΜΑΣ Ρεεεεεεεεεεεεεεεε….

  2. Ακόμα ένας ξύλινος λόγος από τον Τατούλη… Δεν μπορώ να καταλάβω ποιος ο λόγος να γράφει εδώ.

  3. O Patrick Leigh Fermor είχε γράψει το 1966 στο Roumeli «Greeks are 8.000.000 splinter groups«. Η ανυπαρξία πολιτικών θεσμών που να μπορεί να εμπιστευτεί κανείς δικαιώνει αυτήν την επιλογή.

  4. Κύριε Τατούλη,

    Κατηγορήτε τα δύο μεγάλα κόμματα για τη διάλυση του κράτους. Οι λύσεις που προτείνετε όμως βασίζονται αποκλειστηκά στη διάθεση των δύο αυτών κομμάτων να αυτοκριθούν, και να λάβουν βήματα με μεγάλο πολιτικό, και προσωπικό ίσως, κόστος. Δεν ξέρω αν έχετε δίκιο, απο την άλλη όμως δε θα κρατούσα και την ανάσα μου.

    Αναρωτιέμαι όμως γιατί κανείς, όχι μόνο εσείς, δεν κατηγορεί τον Έλληνα Πολίτη. Τον αμόρφωτο Έλληνα Πολίτη που είναι περίφανος για την άγνοιά του, και θέλει να την επιβάλλει σε όλους. Τον βίαιο Έλληνα Πολίτη, που χαίρετε με κακία όταν καίγεται το σπίτι, το αυτοκίνητο ή το κατάστημα του άλλου, αλλά είναι διατεθημένος να κάψει ζωντανό αυτόν που θα απειλήσει τα δικά του. Τον ανεύθυνο Έλληνα Πολίτη που δεν είναι ανοιχτά υπέρ των καταστροφών, είναι όμως κρυφά περίφανος για το παιδί του που είναι «επαναστάτης.» Τον εθνικιστή Έλληνα Πολίτη που νομίζει ότι ανήκει στην καλύτερη ράτσα του κόσμου, και φέρεται άθλια όχι μόνο στο μετανάστη που με το ζώρι κρατάει την ελληνική οικονομία ζωντανή (αν και ζωντανή είναι πολύ ισχυρή λέξη για την ελληνική οικονομία), αλλά και στον (υποθετικό) ξένο επενδυτή που είναι αρκετά αφελής ώστε να θέλει να επενδύσει στην Ελλάδα.

    Είμαι περίεργος για τη γνώμη σας, αν γνωρίζετε γιατί γίνεται συνεχώς αυτή η παράληψη.

  5. Συμφωνώ εν πολλοίς με την άποψη του κ.Σαρηγιαννίδη, η ημιμάθεια του νεοελληνάρα είναι ο χειρότερος εχθρός μας. Μας φταίνε όλοι εκτός από το κακό μας το κεφάλι, λες και δεν ψηφίζουμε εμείς τους πολιτικούς μας ή δε δίνουμε τηλεθέαση στους τηλεμαϊντανούς μας.
    Είμαστε ως λαός άξιοι των επιλογών μας. Συνεπώς, κύριε Τατούλη, ας μην πέφτουμε και στην παγίδα του ισοπεδωτικού συμψηφισμού των πάντων, δεν είναι όλοι οι πολιτικοί το ίδιο: κάποιοι στάθηκαν κατώτεροι και κάποιοι ανώτεροι των περιστάσεων και χάρη σε κάποιες τέτοιες υπερβάσεις της λαϊκιστικής πεπατημένης κατορθώσαμε να κάνουμε βήματα μπροστά (ΕΕ, ΟΝΕ κλπ).
    Όταν συγκρίνουμε τους πολιτικούς μας, καλό είναι αυτό να γίνεται πάνω στις απόψεις, τα έργα και τις ημέρες τους και όχι βάσει κάποιου «ιδανικού πολιτικού» που ποτέ δεν υπήρξε (και ούτε θα υπάρξει). Και αυτό γιατί η όποια λύση στα προβλήματα μας μόνο μέσα από την πολιτική μπορεί να έλθει, την τέχνη του εφικτού και όχι του απόλυτου.
    Και στο σημείο των τελικών σας προτάσεων κ.Τατούλη θα συμφωνήσω για το επιτακτικό της ανάγκης ανεξαρτητοποίησης της δικαιοσύνης καθώς και της ηγεσίας της αστυνομίας (που θα πρέπει να δρα υπό τις εντολές και τον έλεγχο της πρώτης και όχι των πολιτικών). Επίσης, η πολυθρύλητη αναβάθμιση της Παιδείας (με ορθολογισμό, αύξηση των κονδυλίων αλλά και έλεγχο δαπανών, ίδρυση ιδιωτικών, κατάργηση του ασύλου και του επάρατου συνδικαλισμού στα κρατικά πανεπιστήμια καθώς και αξιολόγηση όλων αυτών) θα ήταν ένα πολύ καλό πρώτο βήμα για την εξάλειψη της ημιμάθειας που μας μαστίζει.

  6. «Τον εθνικιστή Έλληνα Πολίτη που νομίζει ότι ανήκει στην καλύτερη ράτσα του κόσμου, και φέρεται άθλια όχι μόνο στο μετανάστη που με το ζώρι κρατάει την ελληνική οικονομία ζωντανή (αν και ζωντανή είναι πολύ ισχυρή λέξη για την ελληνική οικονομία)»

    Ποιός φέρεται άθλια στους μετανάστες? Με ποιό τρόπο? Νισάφι πια με τους αριστερίστικους λαϊκισμούς!

  7. @Stirner:
    Είναι η πρώτη φορά που με κατηγορεί κανείς για οτιδήποτε αριστερίστικο, πόσο μάλλον για λαϊκισμό, οπότε δεν είμαι σίγουρος πως να απαντήσω. Είμαι αναρχοφιλελεύθερος, και έχω συνηθίσει να με λένε ακροδεξιό – επίσης εσφαλμένα νομίζω.

    Νομίζω ότι το «αριστερίστικο» το προσθέσατε για να τονίσετε την υποτίμηση σας. Ο αντι-εθνικισμός και ο αντι-ρατσισμός, η τουλάχιστο η αγανάκτηση που εξέφρασα προς τον ελληνικό εθνικισμό και ρατσισμό, δεν είναι ιδιαίτερα αριστερές ή, όπως τις χαρακτηρίσατε, αριστερίστικες θέσεις.

    ¨Οσον αφορά το χαρακτηρισμό «λαϊκισμό», αναρωτιέμαι που τον βασίσατε. Λαϊκισμός είναι η μορφή πολιτικού λόγου που συγχύει μερική αλήθεια με ψέματα για να παραπλανήσει τα πλήθη. Οπότε, αναρωτιέμαι τι είπα που είναι ψευδές, ή μερικώς αληθές. Μπορεί όμως να είχατε άλλο ορισμό υπ’όψη σας. Είμαι περίεργος.

    Αν όμως, όπως φαίνεται εμμέσως στο σχόλιο σας, νομίζετε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα εθνικισμού και ρατσισμού στην Ελλάδα, τότε κάνετε λάθος.

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7523775.stm
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7358443.stm
    http://www.unhcr.se/en/News/articles08/article_080519_greece_en.html
    http://www.amnesty.org.gr/library/report2008/greece.htm

    Δυστηχώς, αν ψάξετε έστω και λίγο θα βρείτε πάρα πολλά άρθρα. Αυτά που σημείωσα είναι τραγικές περιπτώσεις μεγάλων διαστάσεων. Αν ζείτε στην Ελλάδα όμως, θα πρέπει να ζείτε σε πολύ προστατευμένο περιβάλλον για να μην έχετε επίγνωση του προβλήματος.

    Ζητώ τη συγγνώμη των υπόλοιπων αναγνωστών για τη μεγάλη παρένθεση.

  8. κ. Σαρρηγιαννίδη αναρωτώμενος γιατί όλοι κατηγορούν το κράτος και κανείς δεν κατηγορεί τον «Έλληνα Πολίτη» ισχυριστήκατε, μεταξύ άλλων, ότι ο «Έλληνας Πολίτης» φέρεται άθλια στους μετανάστες. Μου προκαλεί έκπληξη λοιπόν ότι για να τεκμηριώσετε τον ισχυρισμό σας παραθέτετε τέσσερα άρθρα που αναφέρονται στην άθλια συμπεριφορά του ελληνικού ΚΡΑΤΟΥΣ στους μετανάστες. Αν βρίσκεστε σε πνευματική σύγχυση περαστικά σας και συγνώμη για το σχόλιο. Αν παραπλανείτε εκ προθέσεως ο χαρακτηρισμός λαϊκιστής (αριστερού ή άλλου τύπου) σας πέφτει πολύ ελαφρύς.

  9. @Stirner:
    Έχετε δίκιο, τα τέσσερα άρθρα που παραθέτω όντως αναφέρονται στην άθλια συμπεριφορά του κράτους προς τους μετανάστες.

    Οι αστυνομικοί , οι στρατιωτικοί, και οι δημόσιοι υπάλληλοι όμως που συμετέχουν σε αυτές τις δραστηριώτητες ως αντιπρόσωποι του κράτους είναι έλληνες πολίτες. Έλληνες πολίτες είναι και οι περισσότεροι συγγενείς τους, και οι φίλοι τους, και οι υπόλλοιποι άνθρωποι στον κοινονικό τους περίγυρο που είτε επικροτούν, είτε αδιαφορούν, είτε σιωπούν ενώ γνωρίζουν τι συμβαίνει.

  10. Μ. Σαρηγιαννίδη, τελικώς φταίει το κράτος ή οι νεοέλληνες πολίτες. Γιατί φαίνεται να έχεις μπερδευτεί. Από τη μία κατηγορείς τους νεοέλληνες πολίτες ως μεμονομένα άτομα, και από την άλλη λες ότι αυτοί είναι το κράτος (που όντως είναι), αλλά δε φταίει το κράτος. Τελικώς τί από όλα αυτά συμβαίνει κατά τη γνώμη σου;

  11. Το Κράτος προσωποποιείται σε αυτούς που ασκούν τις εξουσίες του. Κανονικά πρέπει να υπάρχει σαφής διάκριση και έλεγχος των εξουσιών, στη χώρα μας όμως αυτό δεν ισχύει. Αντίθετα, εδώ οι φορείς των κρατικών λειτουργιών, συνιστούν ένα δυσανάλογα μεγάλο μέρος των πολιτών (και των ψήφων τους), με παγιωμένα «διαπλεκόμενα» συμφέροντα και νοοτροπία διατήρησης των εις βάρος των υπολοίπων. Συνέπεια, να παρουσιάζουμε την εικόνα «ξέφραγου αμπελιού» που όλοι γνωρίζουμε.

  12. @Πάνος: Δε βλέπω που είναι το μπέρδεμα.

    Δε γνωρίζω τη σημαίνει νεοέλληνας, οπότε δεν είμαι σίγουρος αν σας κατάλαβα καλά. Δεν κατηγορώ όλους τους έλληνες, κατηγορώ όμως αυτούς τους έλληνες που ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες που αναφέρω – και τους υπόλοιπους που τους ανέχονται χωρίς καμμία συζήτηση.

    Δεν έγραψα πουθενά, όπως λέτε, ότι δε φταίει το κράτος – δικό σας το μπέρδεμα. Η μόνη αναφορά που έκανα στο κράτος, είναι σε απάντηση στον κ. Stirner, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι τα άρθρα που αναφέρω είναι κακά παραδείγματα επειδή αναφέρονται στο κράτος και όχι σε πολίτες.

  13. Μ. Σαρηγιαννίδης, με τον όρο νεοέλληνας εννοώ τον υπήκοο του νεοελληνικού κράτους, αυτού που ιδρύθηκε εδώ και 200 σχεδόν έτη. Το μπέρδεμα είναι ότι κατηγορείς τους νεοέλληνες ως οντότητες από τη μία, ενώ από την άλλη λες ότι όλοι αυτοί είναι αντιπρόσωποι του νεοελληνικού κράτους, και κατηγορείς το κράτος. Τελικώς φταίει το κράτος ή ο νεοέλληνας ως οντότητα; Διότι αν φταίει το κράτος τότε προς τί οι συγκεκριμένες κατηγορίες εναντίων ατόμων; Αν φταίει ο νεοέλληνας τότε πού φαίνεται ότι φέρεται ασχήμως στους μετανάστες;

  14. @Πάνος:

    Γράψατε «Τελικώς φταίει το κράτος ή ο νεοέλληνας ως οντότητα; Διότι αν φταίει το κράτος τότε προς τί οι συγκεκριμένες κατηγορίες εναντίων ατόμων; Αν φταίει ο νεοέλληνας τότε πού φαίνεται ότι φέρεται ασχήμως στους μετανάστες;»

    Η ερώτησή σας υποννοεί ότι είναι δυνατό να φταίει ενα κράτος, αλλά να μην φταίει κάποια μερίδα των πολιτών του. Δε μπορώ να σας απαντήσω, γιατί δε συμφωνώ με αυτή την παράλογη υπόθεση που κάνετε.

  15. Μ. Σαρηγιαννίδης, η υπόθεση που κάνω βασίζεται ακριβώς σε αυτό που είπες. Αν λοιπόν είναι παράλογη είναι διότι τα αρχικά ειρημένα σου είναι οξύμωρα. Από τη μία φταίει ο πολίτης, ως ατομική οντότητα, από την άλλη φταίει το κράτος, ως συλλογικότητα.

    Υγ. δε χρειάζεται να μου μιλάς σοτν πληθυντικό.

  16. προς Πάνο-Μ.Σαρηγιαννίδη:

    Καλά, κύριοι, εσείς είστε ικανοί να μπείτε σε ατέρμονα επαναληπτικό βρόγχο γύρω από την κότα και το αβγό. Καλή σας Ανάσταση.

  17. @Πάνος:
    Δεν υπάρχει τίποτα οξύμωρο σε αυτά που είπα, ούτε αναφέρθηκα σε κράτος ως συλλογικότητα. Αν δε βρίσκεστε σε θέση να καταλάβετε τι εννοώ, λυπάμαι αλλά δεν έχω τίποτα να προσθέσω.

    @ Cyverius:
    Πολύ φοβάμαι ότι άνθρωποι οι οποίοι κάνουν τέτοια σχόλια όπως το δικό σας μόνο ενθαρύνονται όταν τους απευθύνουν το λόγο – οπότε δεν πρόκειται να το ξανακάνω. Για πρώτη και τελευταία φορά, λοιπόν (εκτώς και αν στο μέλλον έχετε κάτι αξιόλογο να πείτε): Λέτε χαζομάρες.

  18. Μ. Σαρηγιαννίδης, αφού αδυνατείς να δεις το οξύμωρο όντως δεν έχει νόημα η συνέχεια…

  19. Η αλήθεια είναι ότι έχετε μπει σε ένα infinite loop κ. Σαρηγιαννίδη, αλλά καταλαβαίνω τι εννοείτε. Απλά ο «Πάνος» κατάλαβε ότι το κράτος είναι η κυβέρνηση στο πρώτο σχόλιο κι άρχισε να ασχολείται με την κυριολεξία, αφήνοντας την ουσία κατά μέρος απλά και μόνο για να σας «την πει».

    Η τουλάχιστον είναι αυτό που λαμβάνω ως εξωτερικός παρατηρητής.

    Κράτος = Πολίτες

    Στο σύνολο «πολίτες» υπάρχουν όσα υποσύνολα συνθέτουν το Ελληνικό κράτος: Δημοσιογράφοι, Κυβέρνηση, ΕΜΟ κλπ.

  20. κ.Σαρηγιαννίδη, είμαστε πολύ μικροί ακόμα για να καταλάβουμε τους μεγαλοφυείς σας στοχασμούς. Εσείς ανήκετε σε επιστημονικά fora.

    ΥΓ: Το ότι συμφωνούν και άλλοι με τα σχόλια μου, μάλλον κάτι λέει για εσάς, όχι για εμένα.

  21. Το κράτος; Ποιο κράτος; Η Ελλάδα είναι ένα συνοθύλευμα φυλών, αυτών που ζούσαν εδώ όταν οι Μεγέλες Δυνάμεις αποφάσισαν να διώξουν τους τούρκους.
    Έδωσαν λοιπόν οι Μεγάλες Δυνάμεις τον τόπο αυτόν στους κοτζαμπάσηδες να τον εκμεταλλεύονται, με τον όρο ότι Αυτές θα είχαν την τελευταία λέξη στην Οικονομία και στην Εξωτερική Πολιτική του.
    Κι έτσι έγινε κι έτσι γίνεται.
    Το κανονικό όνομα της Ελλάδας είναι: ΕΚΔΥΠ («Ελλάδα Κράτος Δανεικό Υπό Προθεσμίαν»)

    Γιώργης Χολιαστός

Σχολιαστε