Η Ντόρα και το Μακεδονικό

Ιούλ 15th, 2007 | | Κατηγορία: Ελλάδα, Κόσμος, Πολιτική | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

του Τάκη Μίχα

Η πρόσφατη καρατόμηση της πρέσβειράς μας στα Σκόπια Ντόρας Γροσομανίδου από την υπουργό Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη σηματοδοτεί την ολοκληρωτική χρεοκοπία και της δεύτερης φάσης της ελληνικής πολιτικής στο Μακεδονικό.

Η πρώτη φάση της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής στο Μακεδονικό, που φέρει τη σφραγίδα των Κ. Καραμανλή, Α. Σαμαρά και Κ. Μητσοτάκη, χαρακτηρίζεται από την ολοκληρωτική άρνηση της ύπαρξης ενός μακεδονικού έθνους, και κατά συνέπεια κράτους .Τα επιχειρήματα που χαρακτηρίζουν εκείνη την περίοδο, όπως ότι το γειτονικό κράτος είναι «τεχνητό δημιούργημα του Τίτο» ή ότι «δεν υπάρχει μακεδονική γλώσσα», είχαν ως στόχο να δείξουν ότι το κράτος της (γιουγκοσλαβικής) Μακεδονίας δεν έχει λόγο ύπαρξης. Η φανερή επιθυμία όλων ήταν να «απορροφηθεί» αυτό το «μόρφωμα» από τη Σερβία του συμμάχου Μιλόσεβιτς.

η σύγχρονη ιστορική επιστήμη τεκμηρίωνε ότι όλα τα έθνη είναι σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό «τεχνητά κατασκευάσματα» ή «φαντασιακές κοινότητες», οπότε το κράτος της Δημοκρατίας της Μακεδονίας δεν αποτελούσε εξαίρεση σε αυτό το γενικό κανόνα

Η πρώτη φάση κατέρρευσε πολύ γρήγορα, καθώς τα ελληνικά επιχειρήματα ελάχιστα συγκινούσαν τη διεθνή κοινότητα. Από τη μια πλευρά, η σύγχρονη ιστορική επιστήμη τεκμηρίωνε ότι όλα τα έθνη είναι σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό «τεχνητά κατασκευάσματα» ή «φαντασιακές κοινότητες», οπότε το κράτος της Δημοκρατίας της Μακεδονίας δεν αποτελούσε εξαίρεση σε αυτό το γενικό κανόνα. Από την άλλη πλευρά, το επιχείρημα ότι τα μακεδονικά δεν είναι «γλώσσα» -που με τόση ευκολία προωθούσαν Ελληνες κρατικοδίαιτοι «γλωσσολόγοι»- θεωρήθηκε τελείως αναχρονιστικό από τη διεθνή γλωσσολογική κοινότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κορυφαίος γλωσσολόγος Νόαμ Τσόμσκι σε συνέντευξή του στον υπογράφοντα στις αρχές του ‘90 χαρακτήριζε το ελληνικό επιχείρημα «γελοίο».

Η δεύτερη φάση της ελληνικής πολιτικής, που φέρει τη σφραγίδα των Κ. Καραμανλή, Π. Μολυβιάτη και Ν. Μπακογιάννη, συνιστά μια ριζική ανατροπή της πολιτικής τής πρώτης φάσης. Η ΠΓΔΜ τώρα όχι μόνο θεωρείται κράτος, αλλά θεωρείται ένα πανίσχυρο κράτος, το οποίο μάλιστα απειλεί την Ελλάδα! Αυτή είναι η επιχειρηματολογία του «αλυτρωτισμού των Σκοπίων», η οποία έχει ως κύριο στόχο τον επηρεασμό της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής. Τα επιχειρήματα τα οποία χρησιμοποιεί η ελληνική πλευρά για να δείξει ότι η ΠΓΔΜ έχει εδαφικές βλέψεις εναντίον της Ελλάδας είναι κυρίως δύο:

* Ορισμένα ιστορικά εγχειρίδια τα οποία κυκλοφορούν στο εμπόριο και πιθανώς στα σχολεία.

* Χάρτες και στρατιωτικά εγχειρίδια -όπως του Στόιτσεφ- τα οποία εκτίθενται στο στρατιωτικό μουσείο των Σκοπίων.

Όλη αυτή η επιχειρηματολογία κατέρρευσε στις αρχές του μήνα, κατά την περίφημη επίσκεψη των τριών πρέσβεων (ΗΠΑ, Ελλάδας και Βρετανίας) στο Στρατιωτικό Μουσείο των Σκοπίων.

Το περασμένο Σάββατο, ο υπουργός Αμυνας της ΠΓΔΜ, Λαζάρ Ελενόφσκι, είχε καλέσει τους πρέσβεις Ελλάδας, ΗΠΑ και Βρετανίας για επίσκεψη στο στρατιωτικό μουσείο της πρωτεύουσας.
Ο λόγος δεν ήταν τουριστικός. Η ελληνική πρεσβεία στην Ουάσιγκτον είχε επανειλημμένα καταγγείλει το μουσείο ως το επίκεντρο της αλυτρωτικής προπαγάνδας και σημεία αιχμής των ελληνικών καταγγελιών ήταν το εγχειρίδιο της στρατιωτικής ιστορίας του Στόιτσεφ και οι χάρτες που περιλαμβάνονταν σ’ αυτό, οι οποίοι εξετίθεντο στο στρατιωτικό μουσείο.

*Ομως, όταν οι ξένοι διπλωματικοί έφτασαν στο μουσείο, όλα τα πειστήρια του «εγκλήματος» είχαν εξαφανιστεί! Ξεναγώντας τους προσκαλεσμένους του ο Λ. Ελενόφσκι τους είπε ότι μπορούσαν πια να δουν ότι τίποτα επιλήψιμο δεν εξετίθετο στο μουσείο: ούτε στρατιωτικοί χάρτες της «Μεγάλης Μακεδονίας», ούτε απεικονίσεις της «μακεδονικής φάλαγγας». Οσο για το επίμαχο εγχειρίδιο, διαβεβαίωσε ότι είχε αποσυρθεί από την κυκλοφορία.

Τη μεγαλύτερη αμηχανία αισθάνθηκε η ελληνίδα πρέσβειρα: «Είχα την αίσθηση», μας έλεγε ο ξένος διπλωμάτης που μας μετέφερε το επεισόδιο, «ότι η Ντόρα Γροσομανίδου έμοιαζε με ήρωα του Χίτσκοκ που βλέπει ένα έγκλημα και όταν φωνάζει την αστυνομία διαπιστώνει ότι το πτώμα έχει εξαφανιστεί!»

*Υστερα από μερικές στιγμές αμηχανίας η ελληνίδα διπλωμάτις στρεφόμενη προς τους υπολοίπους, είπε:

«Δέχομαι ότι η απόσυρση του εγχειριδίου του Στόιτσεφ αποτελεί μια θετική ενέργεια. Ομως το περιεχόμενο, η αντίληψη της συγκεκριμένης ιστορικής προσέγγισης είναι διάσπαρτα σε σχολικά ιστορικά εγχειρίδια, σε χάρτες σε ταξιδιωτικούς οδηγούς, στο Ιντερνετ, καθώς και η συνεχής παρουσίαση της ελληνικής Μακεδονίας ως «Αιγιατικής».

*Μέχρι εκείνη την στιγμή η πρέσβειρα των Ηνωμένων Πολιτειών, Τζίλιαν Μιλοβάνοβιτς, παρακολουθούσε με πολύ βαριεστημένο ύφος. ‘Ομως η ομιλία την «ξύπνησε» και πέρασε στην επίθεση:

«Τα σχολικά εγχειρίδια με τις συγκεκριμένες αναφορές διαμελισμού εδαφών από την ενιαία Μακεδονία για τα οποία διαμαρτύρεσθε», είπε, «κυκλοφορούν μεν στο εμπόριο, όμως απ’ ό,τι ξέρω δεν διδάσκονται στα σχολεία». Και πρόσθεσε: «Θα ήταν διατεθειμένη η κυβέρνησή σας να συγκροτήσει με την κυβέρνηση της ΠΓΔΜ μια μεικτή επιτροπή στην οποία θα ανέθετε την συγγραφή σχολικών εγχειριδίων της νεότερης βαλκανικής ιστορίας;»

*Προτού προφτάσει να απαντήσει η κυρία Γροσομανίδου, η πρέσβειρα των ΗΠΑ είχε περάσει σε ένα άλλο θέμα: τους χάρτες της «Ενιαίας Μακεδονίας»:

«Είναι γεγονός», είπε η αμερικανίδα «ότι κυκλοφορούν αυτοί οι χάρτες, όμως είναι ιστορικοί που απεικονίζουν την πραγματικότητα πριν από τους Βαλκανικούς Πολέμους. Αν κάνετε τον κόπο να έρθετε στις ΗΠΑ, θα δείτε ότι και εκεί κυκλοφορούν χάρτες που απεικονίζουν διαφορετικά σύνορα γιατί απεικονίζουν την Αμερική πριν από τον Εμφύλιο Πόλεμο».

Η επίσκεψη λοιπόν στο μουσείο των Σκοπίων σηματοδοτεί την ολοκληρωτική κατάρρευση της β’ φάσης της ελληνικής πολιτικής στο Μακεδονικό

Η επίσκεψη λοιπόν στο μουσείο των Σκοπίων σηματοδοτεί την ολοκληρωτική κατάρρευση της β’ φάσης της ελληνικής πολιτικής στο Μακεδονικό. Αυτό δεν είναι δική μας εκτίμηση, αλλά η εκτίμηση της κ. Γροσομανίδου, η οποία περιέχεται στο απόρρητο υπόμνημα που έστειλε στην υπουργό Εξωτερικών μετά το συμβάν:

«Η πρεσβεία της Ουάσιγκτον», γράφει, «κατά τις επαφές της με Αμερικανούς αξιωματούχους επικεντρώνεται κυρίως στην αλυτρωτική προπαγάνδα των Σκοπίων, με σημείο αιχμής τη στρατιωτική Ιστορία του Στόιτσεφ, τους χάρτες που περιλαμβάνονται σ’ αυτήν, και οι οποίοι μέχρι πρόσφατα εξετίθεντο στο Στρατιωτικό Μουσείο, στα σχολικά εγχειρίδια, καθώς και στη μετονομασία του αεροδρομίου σε “Μέγας Αλέξανδρος”».

Και συμπληρώνει μελαγχολικά η Ελληνίδα διπλωμάτισσα:

«Με τον ανώτερο ελιγμό (σ.σ. των Σκοπίων) με μάλλον ανώδυνο τρόπο ικανοποιούνται μερικώς οι στόχοι που είχαμε θέσει». Άρα η συνέχιση αυτής της πολιτικής δεν έχει πλέον νόημα!

Η Ντόρα των Σκοπίων δεν καρατομήθηκε από την Ντόρα των Αθηνών για τη συνέντευξή της στους «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς», στην οποία άλλωστε είπε ορισμένες γενικότητες τις οποίες λίγο – πολύ όλοι αναγνωρίζουν και με τις οποίες όλοι συμφωνούν. Ο λόγος της καρατόμησής της είναι επειδή στα υπομνήματά της φέρεται να αμφισβητεί ευθέως τη σοφία και την αποτελεσματικότητα της ακολουθούμενης από την ηγεσία του ΥΠΕΞ εξωτερικής πολιτικής στο Μακεδονικό. Αυτό που επισήμανε στα υπομνήματά της η τέως πρέσβειρα ήταν ότι τόσο η ενέργεια της κυβέρνησης της ΠΓΔΜ να αφαιρέσει -με σοβαρό πολιτικό κόστος- το επίμαχο υλικό από το Στρατιωτικό Μουσείο, όσο και η πρόταση της Αμερικανίδας πρέσβειρας να γραφούν τα εγχειρίδια Ιστορίας από ειδικούς των δύο χωρών, στην ουσία τραβάει κυριολεκτικά το χαλί κάτω από την επιχερηματολογία του «αλυτρωτισμού», στην οποία βασίζεται η εξωτερική πολιτική στο Μακεδονικό της Ντόρας Μπακογιάννη.

Ο καιρός θα δείξει ποιος είχε δίκιο.

48 σχόλια
Leave a comment »

  1. Ε δεν είναι μόνο αυτά η αιτία που οι Αμερικάνοι δεν δέχονται τις αιτιάσεις μας. Εδώ κήρυξαν τον πόλεμο στο Ιράκ για ανύπαρκτα πυρηνικά. Σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να δεχτώ ότι επειδή αφαίρεσαν κάποια εκθέματα εμείς μείναμε από επιχειρήματα.

    Δεν θα επεκταθώ, αλλά, τέτοιες αναλύσεις μας υποτιμούν όλους.

  2. Μια ερωτηση κυριε Μιχα.Θεωρειτε οτι τα χρονια πασοκ που μεσωλαβησαν υπηρξε αλλαγη πλευσης απο ελληνικης πλευρας οσων αφορα το μακεδονικο?Και πως την κρινετε?(μιλαω απο το εμπαργο ως το μαρτη 2004) Καλη η κριτικη και σωστη αλλα για μην ειναι και εμπαθης η βαμενη πρεπει να ειναι και σφαιρικη.Ετσι οπως τα γραφετε αναμεσα στην πρωτη και τη δευτερη φαση της ελληνικης διπλωματιας στο μακεδονικο,(απο τον μητσοτακη στον καραμανλη)δηλαδη τα 10+ χρονια πασοκ δεν υπηρξε ελληνικη διπλωματικη γραμμη.Εκτος και αν ο χαζος δεν καταλαβα οτι αυτο ακριβως εννοουσατε…

  3. αν σας ενδιαφέρει μια ευρύτερη και απόλυτα ελεύθερη συζήτηση για εσάς και τη ΦΣ σας ελάτε εδώ δεν θα διαγραφεί κανένα σχόλιο.

  4. Τα συνορα ειναι γεωγραφικοι προσδιορισμοι , πολιτικα ανεξαρτητων Χωρων που ομως δεν ανταποκρινονται σχεδον πουθενα στον πλανητη στην πολιτιστικη , κοινωνικη και ατομικη συνειδηση των πολιτων που βρισκονται μεσα η εξω απο αυτα…
    Οι γηγενεις αμερικανοι βρισκονται σε καταυλισμους και εχουν χασει την ελευθερια του τροπου ζωης τους χαριν των μεταναστων αποικων που χτιζουν μεγαθηρια εκει οπου ζουσαν ελευθερα πριν τα βουβαλια , τα αλογα και τα υπολοιπα ειδη της πανιδας…
    Τα συνορα ειναι σιγουρα τεχνητα μεσα , που συχνα αποκλειουν τους λαους απο τη συνεχεια του πολιτισμου τους..
    Στην περιπτωση της Μακεδονιας η Χωρα μας παρασυρθηκε σε μια λανθασμενη πολιτικη απο την αρχη αφου ως γνωστο το μακεδονικο Εθνος επι Αλεξανδρου του μεγαλου αλλα και για αιωνες μετα επι Ελληνιστικων χρονων καλυπτε σε εκταση τη γνωστη υφηλιο, μεχρι τα συνορα του Ινδου ποταμου!!!!Η προταση του Αμερικανικου παραγοντα για κοινη συγγραφη βιβλιων στα σχολεια ειναι περα για περα θετικη
    και δειχνει το ρομο για την πολιτιστικη συνενωση των Εθνων που τα χρονια του ψυχρου πολεμου βρεθηκαν σε αντιπαλα στρατοπεδα , αλλα παντα θα αποτελουν μερη ενος παναρχαιου πολιτισμου για τον οποιον οποιος θελει να αποτελει μερος του μας κανει να νοιωθουμε υπερηφανοι και μας βρισκει με ανοιχτες τις αγκαλιες οπου υπαρχουν ανθρωποι στον πλανητη οπως πχ οι Χουντζα στο Αφγανισταν η το Πακισταν κλπ

  5. “…Και συμπληρώνει μελαγχολικά η Ελληνίδα διπλωμάτισσα:
    «Με τον ανώτερο ελιγμό (σ.σ. των Σκοπίων) με μάλλον ανώδυνο τρόπο ικανοποιούνται μερικώς οι στόχοι που είχαμε θέσει». Άρα η συνέχιση αυτής της πολιτικής δεν έχει πλέον νόημα!” Τ.Μιχας.

    Τώρα μας μελαγχόλισαν διπλωμάτισα και Μίχας, για μνα επανορθώσουν να μας πούν: ποιά “πολιτική … έχει πλέον νόημα”
    διότι μη κάνουν τους ανήξερους, πολλοί επιδιώκουν να μείνουν παρακαταθήκη απωθημένα για μελλοντική χρήση και παγιδεύουν καλόπιστους. Η λύση, ή μία πολιτική με νόημα σημαίνει μέλλον χωρίς αγκάθια.

  6. Συμφωνώ με το τελευταίο σχόλιο. Είναι πολύ βολικό για την οποιαδήποτε εξουσία να διαιωνίζονται τέτοιου είδους καυγάδες και κάθε φορά που η κοινή γνώμη θα πρέπει να αποπροσανατολιστεί να επανέρχονται σαν καβαφικοί βάρβαροι.
    Εξίσου υποτιμητικό και απαξιωτικό θα ήταν να δοθεί μία ονομασία στο κράτος αυτό που θα μας άρεσε στο άκουσμα και να πανηγυρίζουμε όλοι σαν ηλίθιοι για τη διατήρηση των κεκτημένων ,ενώ ούτε ένας δε θα σκεφτόταν να αναρωτηθεί τι γράφουν μέσα τα σχολικά βιβλία ιστορίας εκεί, τι εκθέματα έχουν στα μουσεία τους ή πως αντιλαμβάνονται αυτή την ιστορική εξέλιξη των Μακεδόνων.

  7. Μίχα μας “κούφανες”! Αφού αναρωτηθώ πού τα ξέρεις, πού τα είδε και τα μολογάς όλα τα απίθανα πιο πάνω, θα επιμείνω στα εξής:

    Ποιά “σύγχρονη ιστορική επιστήμη τεκμηρίωνε ότι όλα τα έθνη είναι σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό «τεχνητά κατασκευάσματα» ή «φαντασιακές κοινότητες»; Αυτή με εκπροσώπους τον Χοσμπάουμ και την Ρεπούση; Γιατί δεν φαντάζομαι να πιστεύει κανείς ότι πέραν αυτών ουδείς!

    Το Μακεδονικό κατασκεύασμα μπορεί να εξηγηθεί και με άλλες μεθόδους πλην της “συγχρονης” αυτής ιστορικής (my ass) επιστήμης!

    Όσο για την έκδηλα εξωνημένη πολιτική των υπευθύνων της χώρας μας στο θέμα, δεν χρειάζονται δικαιολογίες… Είναι προφανής! Αποφάσεις του εθνικού συμβουλίου, ψηφίσματα της Βουλής, λαϊκο αίσθημα, είμαι ανύπαρκτα για τους άθλιους αυτούς! Κάποτε θα δικάζονταν για κατασκοπία…

  8. Ενώ ο Γιώργος Παπανδρέου τα είχε λύσει όλα τα προβλήματα… Όσο θα πηγαίνουμε απο το έναν στον άλλο σε αναζήτηση μεσσία, τίποτε καλό δε θα γίνει.

  9. 14.06.2007

    Τώρα τελευταία διαβάζω πάρα πολλά άρθρα για το Σκοπιανό σαν κι’ αυτό του κ. Τάκη Μίχα. Παλιότερα ήταν το περισπούδαστο «Τα μυστικά του βούρκου» της Ελευθεροτυπίας στις 7.07.20 (http://www.kalami.net/2005/arthra/plastografies.html). Ένα του κ. Στέφανου Μάνου στα ΝΕΑ στις 18.04.2005. Παρόμοια και αυτά του κ. Παπαχελά στην Καθημερινή στις 27.05.2007 και του κ. Κωστή Φαφούτη στις 10.06.2007. Ακόμη ένα του κ. Καρτάλη στο ΒΗΜΑ της 10.06.2007. Τέλος τα σχετικά άρθρα στην Ημερησία της 13.07.2007, όπου ορθώς επισημαίνεται και η τελευταία διπλωματική ήττα μας και στην Ε.Ε.

    Απ’ όλα αυτά αυτό που για μένα είναι προφανές είναι η γνωστή διαπίστωση, ότι και πάλι δεν κάναμε στην εξωτερική πολιτική την δουλειά μας και ψάχνουμε τώρα ασμένως να λύσουμε το πρόβλημα προσπαθώντας να ξεπουλήσουμε τα πάντα όσο – όσο, με το άνευ αντικειμένου επιχείρημα, ότι τάχα η διεθνής κοινότητα, δεν καταλαβαίνει την θέση μας και ότι αναλώνουμε διπλωματικό κεφάλαιο, ότι σε πολλά έχουμε άδικο και οι Σκοπιανοί δίκαιο και άλλα τινά παρόμοια φαιδρά. Και είναι βέβαιο ότι οι πολιτικοί μας θα είχανε παραδοθεί χωρίς μάχη και άνευ όρων, εάν δεν ήταν προφανές και στους τυφλούς ακόμη, ότι οι Έλληνες και ειδικότερα οι Έλληνες Μακεδόνες όχι μόνο θα τους μαύριζαν, αλλά θα πέθαιναν πολιτικά, όποιον αποτολμούσε να κάνει κάτι τέτοιο. Με άλλα λόγια δεν το κάνουν, διότι θέλουν να σώσουν το πολιτικό τομάρι τους.

    Λοιπόν και τώρα τι που – όπως μας λένε – χάσαμε το παιχνίδι. Βέβαια για να χάσεις το παιχνίδι πρέπει πρώτα να παίξεις και για να παίξεις θα πρέπει να έχεις προπονημένη ομάδα, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.

    In this context and having regurgitated on the positions stipulated by the aforementioned articles, I started having the sneeking suspicion that (maybe unknowingly) the criterion of interpretation is its suitability to some present purpose, which deems preferable (in his case it is a utilitarian one). This view is entirely Nietzschenian: “The falseness of an opinion is not for us any objection to it” (beyond good and evil). “History is history for some purpose. The validity of history depends on the validity of its purpose”. In retrospect, I may be accused for the same crime, but I at least put on the table some mitigating evidence. This evidence is exactly what the above gentlemen choose to overlook. Είναι το γεγονός ότι Μακεδονία και Ελληνισμός είναι έννοιες αξεχώριστες. Επιστημονικά διεθνώς σήμερα αυτή είναι η κρατούσα θέση! Την χαλκευμένη ψευτομακεδονική ιστορία την πιστεύουν μόνο οι ίδιοι εντός του κράτους των Σκοπίων και στις ομογένειές τους. Και πέραν αυτού είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι σήμερα οι Έλληνες που κατοικούν στην Μακεδονία αισθάνονται Μακεδόνες. Όπως οι Έλληνες της Κρήτης αισθάνονται Κρήτες. Αυτό είτε μας αρέσει, είτε όχι είναι σημαντικότατη παράμετρος του εν γένει προβλήματος REALPOLITIK που είναι το Μακεδονικό. It should, and in actual fact, cannot be overlooked. And for good reason. Στο Rooster blog κάποιος κύριος Καλλίμαχος, αναμφισβήτητα Έλλην Μακεδνός – όπως καγώ – γράφει:

    • Δὲν ἀρνούμεθα ἐμεῖς τὸ δικαίωμα αὐτοπροσδιορισμοῦ τῶν βουλγαροσκοπιανῶν. Οἱ βουλγαροσκοπιανοὶ ἀρνοῦνται τὸ δικό μας δικαίωμα αὐτοπροσδιορισμοῦ.
    • Δὲν ἰσχυρίζονται οἱ βουλγαροσκοπιανοὶ ὅτι εἶναι Μακεδόνες (δηλαδὴ Ἕλληνες). Ἐὰν τὸ ἔκαναν, ναί, θὰ εἶχαν κάθε δικαίωμα νὰ τὸ κάνουν, καὶ θὰ μᾶς κολάκευε.
    • Ἰσχυρίζονται οἱ βουλγαροσκοπιανοί ὅτι ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ εἴμαστε Μακεδόνες. Ὅτι αὐτοὶ εἶναι οἱ Μακεδόνες, καὶ ἐμεῖς ὄχι.
    • Ἀρνοῦνται τὸ δικό μας δικαίωμα αὐτοπροσδιορισμοῦ.
    • Ὅταν κάποιος λέγεται Μακεδών, αὐτονόητα, γιὰ τὸν πολὺ κόσμο, αὐτὸς εἶναι ἀπόγονος τῶν Μακεδόνων καὶ ὄχι οἱ ὅποιοι τρίτοι!)
    • Ἐγὼ δὲν λέγω ὅτι εἴμαστε καθαροὶ ἀπόγονοι τῶν ἀρχαίων Μακεδόνων, ἐνῶ οἱ βουλγαροσκοπιανοί ὄχι. Ἀφοῦ, οἱ βουλγαροσκοπιανοὶ σὲ μεγάλο ποσοστὸ εἶναι αὐτόχθονες ἐκσλαβισθέντες Ἕλληνες. Ὅπως καὶ οἱ τοῦρκοι τῆς Ἰωνίας εἶναι αὐτόχθονες ἐκτουρκισθέντες Ἕλληνες. Ἄρα δὲν θέτω πρόβλημα φυλετικῆς διαφορᾶς μας ἀπὸ τοὺς βουλγαροσκοπιανούς. Ἀντιθέτως. Αὐτοὶ θέτουν φυλετικὸ ζήτημα. Ἰσχυρίζονται ὅτι οἱ ἀρχαῖοι Μακεδόνες εἶναι Σλάβοι ὁμόφυλοί τους, ἐνῶ ἐμεῖς ὄχι. Αὐτὸ καὶ μόνον αὐτὸ δηλώνουν μὲ τὸ ὄνομα ποὺ ἐπέλεξαν, ξεκάθαρα καὶ χωρὶς συμβιβασμούς, καὶ τὸ στηρίζουν οἱ πάντες. Ἀκόμη καὶ οἱ ἔρευνες DNA τῶν πανεπιστημίων τους, αὐτὸ ἐπιχειροῦν νὰ «ἀποδείξουν». (Ἔρευνες γιὰ τὶς ὁποῖες ἐσεῖς οὔτε κἄν ἔχετε ἀκούσει, φυσικά…)
    • Λοιπόν, ἔρχεται κάποιος καὶ μοῦ ἀρνεῖται τὴν ἴδια τὴν ὕπαρξί μου. Μοῦ λέγει κατάμουτρα, «ἐγὼ εἶμαι Μακεδών, ἐσὺ ὄχι». Καὶ οἱ καρπαζοεισπράκτορες τσιφτετέλληνες σκύβουν νὰ φᾶνε τὴν καρπαζιά.
    • Ἀφοῦ οἱ βουλγαροσκοπιανοὶ εἶναι ἀδύνατοι, ὅπως λέτε, γιατὶ μᾶς καλεῖτε νὰ ὑποκύψουμε στὶς ἀξιώσεις τους, ἐπειδὴ τάχα δὲν μποροῦμε νὰ κάνουμε ἀλλιῶς; Καὶ μόνη αὐτὴ ἡ ἀντίφαση ἀποδεικνύει ὅτι τἀ ἔχετε τελείως χαμένα. Ἐὰν εἶναι ἀδύνατοι, νὰ τοὺς γράψουμε κανονικά. Ἀδύνατοι δὲν εἶναι; Θὰ μᾶς κάνουν ντά ἄμα δὲν τοὺς ἀναγνωρίσουμε;
    Στο πλαίσιο αυτό αυτά που προσθέτει ο κ. Μάνος στο ίδιο Blog, ότι δηλαδή,

    Θυμίζω ότι το άρθρο μου δημοσιεύτηκε στα ΝΕΑ πριν από 26 μήνες. Από τότε μέχρι σήμερα δεν έγινε απολύτως τίποτε. Πριν από μια εβδομάδα στην αρμόδια επιτροπή της Ευρωβουλής οι Έλληνες βουλευτές βρέθηκαν απόλυτα απομονωμένοι για το θέμα της ΠΓΔΜ. Όλοι οι Ευρωπαϊοι αντίθετοι με τους Ελληνες! Είναι μια κατάσταση που δεν μας ωφελεί. Σέβομαι όλες τις ευαισθησίες, αλλά θεωρώ ότι όλοι πρέπει να δεχθούν ότι η υπόθεση πρέπει να κλείσει. Δεν πάει άλλο. Η ατέρμονη αναβολή δεν είναι δείγμα σοβαρού κράτους. Να δώσουμε λοιπόν μια νέα προθεσμία 5 – 6 μηνών στην κυβέρνηση εντός της οποίας όμως θα πρέπει να καταλήξει στην καλύτερη δυνατή λύση. Η εικόνα μιας Ελλάδας που δεν μπορεί να βρει τη λύση των προβλημάτων της με μια μικρή και αδύναμη χώρα αποτελεί πρόκληση και πρόσκληση σε άλλες ισχυρότερες και μεγαλύτερες χώρες να χτυπήσουν την Ελλάδα.

    φαντάζει άστοχο, διότι κι’ εάν ακόμη είμαστε απόλυτα απομονωμένοι στην Ε.Ε. (δεν το πιστεύω καθόλου), ο στόχος δεν θα πρέπει να είναι να παραδοθούμε άνευ όρων (Least resistance) αλλά να πολεμήσουμε να πείσουμε. Δηλαδή τι; Πείσανε οι Σκοπιανοί την Ε.Ε. με τα απολύτως σαθρά και άνευ παραμικρής βάσεως επιχειρήματά τους (ή μήπως τα ενστερνίζονται οι παραπάνω κύριοι;) και δεν μπορούμε εμείς να πείσουμε; Μήπως δεν προσπαθήσαμε καν (όπερ και το πιθανότερο). Και εάν δεν είναι έτσι, υπάρχουν άλλοι γεωπολιτικοί λόγοι που βάζουν ΌΛΟΥΣ τους άλλους εναντίον μας στο θέμα αυτό (φαίνεται να το πιστεύει και ο κ. Μητσοτάκης); Εάν ναι ποιοι είναι αυτοί; Δεν φτάνει βέβαια να θέλουν οι της Ε.Ε. απλώς την ησυχία τους από τους recalcitrant Greeks. Why not recalcitrant Σλαυοβούλγαροαλβανοσκοπιανούς; It all does not make sense. There must be something else to it. Something I cannot put my finger on. Why otherwise is it that experienced politicians & Journalists and intelligent men like Mr. Manos & former prime Minister Mitsotakis hold such obviously politically and logically untainable positions?

    Ακόμη και να δεχθεί κανείς ότι παντού, τα Σκόπια ονομάζονται ήδη Μακεδονία, το αντεπιχείρημα είναι απλό και έρχεται πάλι από τον Καλλίμαχο:
    • Ἐὰν χάσαμε ποὺ χάσαμε, γιατὶ νὰ βάλουμε καὶ τὴν δική μας ὑπογραφὴ στὴν ἤττα μας; Ἀφοῦ χαμένοι εἴμαστε, ὁλοκληρωτικά, λέτε. Δὲν μένει τίποτε ἄλλο νὰ χάσουμε. Χάσαμε τὸ ὄνομα, ἂς κρατήσουμε τουλάχιστον τὴν ἀξιοπρέπειά μας. Καὶ ἐὰν κρατήσουμε αὐτήν,ἴσως σώσουμε τελικῶς τὰ πάντα. Ἐὰν προσυπογράψουμε ὅμως καὶ οἱ ἴδιοι τὴν ἤττα μας, ποτὲ δὲν θὰ μπορέσουμε νὰ κερδίσουμε αὐτὸ ποὺ μόνοι μας παραδώσαμε.
    Να πάλι το επιχείρημα “το μεν την πόλη σοι δούναι..” Μήπως μερικοί πιστεύουν, ότι ήδη έχουμε επαρκώς εκφυλισθεί και αφελληνισθεί, ώστε τέτοιες μικρολεπτομέρειες don’t really matter? Εάν έχουν δίκαιο, τότε – όπως πολλές φορές στα προηγούμενα 2500 χρόνια – θα πληρώσουμε με οδύνη και αίμα το κρίμα μας. Σπόρος Ελληνικός όμως θα μείνει. Ας μην ξεχνάμε, ότι από τους αρχαίους λαούς μόνο δύο έχουν επιζήσει στις μέρες μας. Εμείς και οι Εβραίοι. Λαλούμε ακόμα – ανάδελφοι έστω – τουλάχιστον την ίδια γλώσσα, ενώ οι δυτικοί έχουν “λατινογενείς” γλώσσες. Ελληνογενείς γλώσσες δεν υπάρχουν βέβαια, διότι εμείς είμαστε ακόμη εδώ. Και εάν κάποιοι πιστεύουν ότι αυτά είναι φθηνοί Εθνικισμοί να βγούνε να το πούνε σαφώς, έτσι για να μετρηθούμε. Τι δηλαδή σεβόμαστε την πολιτισμική ιδιαιτερότητα των άλλων και όχι την δική μας. Το να έχουμε την αυτογνωσία ότι είμαστε διαφορετικοί, δεν σημαίνει βέβαια ότι είμαστε καλύτεροι από τους άλλους. Το να εγκαταλείπουμε όμως τα σύμβολα της πολιτισμικής μας διαφορετικότητας χωρίς μάχη, είναι ίδιο με το να εγκαταλείπουμε την ίδια την αυτογνωσία μας ότι η διαφορετικότητά μας αυτή υπάρχει και θέλουμε να συνεχίσει να υπάρχει. Είναι αυτό εφικτό εάν αποδεχθούμε τα Σκόπια με το όνομα Μακεδονία;
    Κώστας Μαυροειδής

  10. Όταν σου προτείνουν έναν συμφέροντα και έντιμο συμβιβασμό και εσύ τους τον πετάς στα μούτρα χωρίς να έχεις το μυαλό να το κάνεις τουλάχιστον εύσχημα, στο τέλος την τρως. Το ίδιο στο Μακεδονικό, το ίδιο και στο Κυπριακό. Όσο για τους ομοϊδεάτες του gregyapogeorge, κάποτε τους κρεμούσαν στο Γουδί. Σήμερα απλά κάνουν τους καραγκιόζηδες στα παράθυρα για να έχουν ακροαματικότητα τα ¨δελτία¨.

  11. Γιάννος Αρ και Κώστας Μαυροειδής exactly to the point. Όλο το άρθρο του Μίχα απευθύνεται στο θυμικό και όχι στο λογικό.

    Νομίζω οι Σκοπιανοί πολύ περισσότερο ενδιαφέρονται για την αναγνώριση της χώρας τους από την Ελλάδα παρά από τα υπόλοιπα κράτη. Γιατί ποιός άλλος μπορεί να σου δώσει κάτι που δεν σου ανήκει εκτός από τον ίδιο τον κάτοχο του. Όσο κι αν τους αναγωρίσουν τα νησιά Τόγκα και το Σάο Τόμε (και η Ρωσία και η Αμερική και η Κινα), αν δεν δώσει η Ελλάδα το ναι, θα έχουν πρόβλημα. Και τελικά, εμπάργκο δεν τους έχουμε κάνει, επενδύσεις κάνουμε αμέτρητες, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το χρησιμοποιούν.

    Ποιοί έχουν το πρόβλημα? Εμείς?

    Ιστορικά ποιά είναι η αλήθεια? Τι αποδέχεται η επιστημονική κοινότητα στη συντριπτική πλειοψηφία της? Επειδή χάσαμε διπλωματικά, τι πάει να πει? Ότι θα αναθεωρήσουμε την πραγματικότητα. Και αφού τελικά έχουμε χάσει γιατί να τους αναγνωρίσουμε (αυτό ήταν το καλύτερο επιχείρημα Κώστα Μαυροειδή). Αφού όλοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι έχουμε χάσει, γιατί λυσσάνε τόσο και για την υπογραφή της χώρας μας? Χάσαμε λοιπόν, ωραία, εμάς τι μας χρειάζεστε? Δεν τους αναγνωρίζουμε μόνο εμείς σε ολόκληρο τον πλανήτη. Ποιό είναι το πρόβλημα?

    Θεωρώ ότι οι Έλληνες καθόλου δεν φοβούνται για τον διαμελισμό της χώρας μας ή για τον αλυτρωτισμό των Σκοπιανών. Δεν πρέπει να υπάρχει άλλη χώρα με μεγαλύτερη εθνική συνοχή από την Ελλάδα. Δεν υπάρχει ούτε μια περιοχή που να επιθυμεί ανεξαρτησία, αυτονομία, ιδιαίτερα δικαιώματα υπέρ των άλλων λόγω εθνοτικού διαχωρισμού.
    Αντίθετα υπάρχουν πάμπολλές σχεδόν σε κάθε Ευρωπαϊκό κράτος.

    Δεν ξέρω γιατί χρησιμοποιούμε αυτά τα επιχειρήματα. Μάλλον ώς δείγματα της συμπεριφοράς των γειτόνων παρά ως θεμελιώδη. Το θεμελιώδες είναι είτε ότι οι άνθρωποι αυτοί, ελάχιστή σχέση έχουν με τους αρχαίους μακεδόνες, γλωσσικά, ιστορικά, πολιτισμικά και γενετικά. Αν κάποιοι από αυτούς έχουν τότε είναι και Έλληνες, όχι εθνικά αλλά ως απόγονοι του Ελληνικού πολιτισμού.

  12. @dog

    Ξέρεις ιστορία όση και ο Μίχας…

    Σε προτρέπω να μελετήσεις ποιούς και γιατί κρεμάσανε στο Γουδί και θα μου είναι αρκετό ως συγνώμη!

    ΥΓ. Οι ομοϊδεάτες μου δεν βγαίνουν στα κανάλια. Αλλά δεν πειράζει άρχισε από το Γουδί εσύ και στην πορεία θα μας συναντήσεις! (από εκεί στην άκρη που κρατάγανε το σκοινί, που τόσο φοβούνται οι Μιχαίοι)

  13. Τέλεια νέα Μακεδονομαχία!

    Την προηγούμενη φορά είχα χάσει την γελοίοτητα και τον σχετικό χαβαλέ τον μακεδονομάζων μιας και δεν ζούσα στην Ελλάδα, αυτή την φορά θα απολαύσω τους γραφικούς.

    Υ.Γ. Τόσο πολλοί που είναι μάλλον θα έπρεπε να κλαίω όχι να γελάω…

  14. Αυτο που δυστυχως δεν εχει γινει κατανοητο απο τους περισσοτερους σχολιαστες ειναι οτι οι επισημες ελληνικες αποψεις για το μακεδονικο δεν λαμβανονται σοβαρα υπ οψη οχι-μονο-επειδη ερχονται σε αντιθεση με ευρυτερα γεωστρατηγικα συμφεροντα αλλα επισης επειδη η διεθνης ιστορικη επιστημη δεν τις θεωρει σοβαρες.Αφετηρια για την αναλυση του συγχρονου μακεδονικου προβληματος για την συγχρονη ιστοριογραφια ειναι η δημογραφικη συσταση και η δυναμικη που χαρακτηριζε την Μακεδονια κατα τα υστερα ετη της Οθωμανικης Αυτοκρατοριας και μετα.Αυτος αλλωστε ειναι ο λογος για τον οποιο η Ελληνικη κυβερνηση αποριπτει “μετα βδελυγμιας” προτασεις-οπως της Αμερικανιδας πρεσβειρας στα Σκοπια- να γραφουν τα ιστορικα εγχειριδια απο μεικτες επιτροπες των δυο χωρων η -ακομα καλυτερα-απο γνωστους ξενους ιστορικους.Ακομα και αν εβαζες μια ομαδα σοβαρων-δηλαδη με δημοσιευσεις σε ξενα επιστημονμικα περιοδικα κλπ- Ελληνων ιστορικων να ασχοληθουν με το θεμα τα αποτελεσματα και οι προτασεις τους θα προκαλουσαν την οργη των “τηλεπαρουσιαστων-ιστορικων” που δυστυχως ειναι σε σημαντικο βαθμο υπευθυνοι για την διαδοση αυτης της απιστευτης ανοησιας που περναει για “ιστορια” στην χωρα μας.

  15. Για να βρεθεί σωστή και αποδεκτή λύση στο πρόβλημα θα πρέπει να φύγει από την μέση ο σωβινισμός και η αμάθεια, με αυτό το άρθρο βλέπω την αμάθεια να μένει ως έχει και τον σωβινισμό να τροφοδοτείτε με την έννοια ότι δεν δείχνει – στοχεύει τις αγκυλώσεις αλλά επιβάλει “λύσεις”.
    Ο τηλεπλασιέ Λιακόπουλος έβγαλε χθες δύο βιντεάκια και προτρέπει σαν μόνη λύση για Κυπριακό και Σκοπιανό τον πόλεμο δείχνοντας “κομάντα” να παρελαύνουν υπό τους ήχους του τραγουδιού it’s raining men.
    Αυτά σκεφτείτε κ. Μίχα πριν μας κάνετε τέτοιες αναλύσεις.

  16. “αν εβαζες μια ομαδα σοβαρων-δηλαδη με δημοσιευσεις σε ξενα επιστημονικα περιοδικα κλπ- Ελληνων ιστορικων να ασχοληθουν με το θεμα τα αποτελεσματα και οι προτασεις τους θα προκαλουσαν την οργη των “τηλεπαρουσιαστων-ιστορικων” που δυστυχως ειναι σε σημαντικο βαθμο υπευθυνοι για την διαδοση αυτης της απιστευτης ανοησιας που περναει για “ιστορια” στην χωρα μας. Takis Michas ”

    Γιατί, “άν έβαζες”, πρός τί όλη αυτή η υποθετική παράγραφος. Αν οι έλληνες ιστορικοί, πολιτικοί δεν έχουν ασχοληθει πρίν την κρίση, τι να περιμένει κανείς την ώρα της φουρτούνας.
    Πάντως όσοι έχουν γράψει εκφράζουν τον τόπο τους ή την ελληνικά εθνική τους ομάδα και προσπαθούν να καπελώσουν τους άλλους.

    @ Yannos, a)Θεωρώ ότι οι Έλληνες καθόλου δεν φοβούνται ….. για τον αλυτρωτισμό των Σκοπιανών…. Δεν πρέπει να υπάρχει άλλη χώρα με μεγαλύτερη εθνική συνοχή από την Ελλάδα.””

    Προφανώς κάποιοι έλληνες εξαιρουνται και φοβούνται για τον αλυτρωτισμό. Καλή η συνοχή, όση υπάρχει, αλλά νομίζω ότι το θεατρικό έργο “Βαβυλωνία” του Δ. Βυζάντιου, παραμένει επίκαιρο. Αυτό αποδεικνύει η ασυνενοησία περί του Σκοπιανού. Οταν οι διαφορετικές απόψεις δεν υπαγορεύονται από κοινά κριτήρια του ελληνισμου αλλά απο ξεχωριστά φυλετικά βιώματα και στείρων επιδιώξεων ανάλογης νομής εξουσίας.

  17. Ειμαι σιγουρος Τακη Μιχα πως οι επιστημονικες επιτροπες θ εβγαζαν τον Μεγα Αλεξανδρο να γραφει σε κυριλλικο αλφαβητο και τον Πτολεμαιο να τον λενε Πτολεμεσκι

  18. “στις ΗΠΑ, θα δείτε ότι και εκεί κυκλοφορούν χάρτες που απεικονίζουν διαφορετικά σύνορα γιατί απεικονίζουν την Αμερική πριν από τον Εμφύλιο Πόλεμο».”

    Η Μακεδονία που δείχνουν οι ιστορικοί χάρτες και όντως διαμελίστηκε ήταν η ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ με το όνομα Μακεδονία. Τότε δεν υπήρχε κράτος με τέτοιο όνομα. Οι Σκοπιανοί όμως θεωρούν ότι το κρατος τους που το λένε αυτοί Μακεδονία ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ με την γεωγραφική περιοχη. Οι χάρτες δεν ξεχωρίζουν τις ένοιες χώρα και γεωγραφική περιοχή και άρα είναι προπαγανδιστικοί.

    Επίσης αν ο Μίχας δεν ήταν ενας εμπαθής ανθέλληνας θα παραδεχόταν ότι το υγκεκριμένο βιβλίο ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ στα σχολεία των ΣΚοπίων. Δείτε εδώ φωτογραφίες¨:
    http://www.phorum.gr/viewtopic.php?t=72637

    “Ομως, όταν οι ξένοι διπλωματικοί έφτασαν στο μουσείο, όλα τα πειστήρια του «εγκλήματος» είχαν εξαφανιστεί! ”

    Κοίτα, κοίτα δεν κρύβει την χαρά του η παλιόπουστα που μας την έφεραν οι Σκοπιανοί!! Είναι γλυώδης…

  19. Επίσης δείτε εδώ με πόση χαιρεκακία υποδέχτηκαν το άρθρο οι “ανθρωπιστές”, “αντι-εθνικιστές” (σκοπιανά εθνίκια και ανθέλληνες) του Ουράνιου Τόξου. Και τι ακριβώς δουλειά έχουν αυτοί, που και καλά ασχολούνται με τα δικαιώματα της μειονότητας των σκοπιανών στην Ελλάδα, να αναλαμβάνουν το ρόλο υπερασπιστή μιας ξένης χώρας;

    http://www.florina.org./html/2007/2007_greek_irredentism_gr.html

    “Έτσι η ελληνική διπλωματία κινδυνεύει να “πατήσει πεπονόφλουδα”, να ξαναγίνει περίγελος στα διεθνή fora και να ξαναβάλει αυτογκόλ όπως τη δεκαετία του ’90, ή στη καλύτερη περίπτωση να “εισπράττει” απαντήσεις όπως αυτή που εισέπραξε πρόσφατα η επικεφαλής του ελληνικού Γραφείου Σύνδεσης στα Σκόπια κ. Ντόρα Γροσομανίδου από την Αμερικανίδα πρέσβη στην γειτονική χώρα J. Milovanovich, όταν έθεσε το ζήτημα των “σχολικών εγχειριδίων”, των “Χαρτών” και του “αλυτρωτισμού των γειτόνων”. Η απάντηση που εισέπραξε μεγαλοπρεπέστατα όταν έθεσε πρόσφατα το ζήτημα σε κοινή επίσκεψη στο Μακεδονικό Μουσείο Ιστορίας στα Σκόπια ήταν η εξής: «Τα σχολικά εγχειρίδια με τις συγκεκριμένες αναφορές διαμελισμού εδαφών από την ενιαία Μακεδονία για τα οποία διαμαρτύρεσθε», είπε, «κυκλοφορούν μεν στο εμπόριο, όμως απ’ ό,τι ξέρω δεν διδάσκονται στα σχολεία». Και πρόσθεσε: «Θα ήταν διατεθειμένη η κυβέρνησή σας να συγκροτήσει με την κυβέρνηση της ΠΓΔΜ μια μεικτή επιτροπή στην οποία θα ανέθετε την συγγραφή σχολικών εγχειριδίων της νεότερης βαλκανικής ιστορίας;» (Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία 1.07.2007 άρθρο Τάκη Μίχα).”

  20. κ. Μιχα,

    εξηγειστε μου παρακαλω σε τι μπορει να συμφερει την Ελλαδα να αναγνωρισει τα Σκοπια με το ονομα Μακεδονια?

    Αντιθετως εχει πολλα να χασει.

    Το κυριοτερο? Υπονομευει δια παντος την εδαφικη της ακεραιοτητα.
    Εδαφη στα οποια ζουν ανθρωποι, στα οποια υπαρχουν περιουσιες – το τελευταιο ειναι για να υπενθυμισει οτι η προασπιση των συμφεροντων της χωρας δεν εχει να κανει με δογματα και εθνικισμους, οι κρατικες οντοτητες δημιουργηθηκαν γιατι εξυπηρετουν τα συμφεροντα των πολιτων που ζουν σε αυτες αρα ειναι λογικο να επιθυμουμε την προασπιση των συμφεροντων της χωρας στην οποια ζουμε.

    Πολλοι γελουν διαβαζοντας η ακουγοντας οτι ειναι πιθανο στην εποχη μας να εχουμε συρραξεις η αλλαγη συνορων και απλοικα αναρωτιουνται αν ειναι ποτε δυνατον τα Σκοπια να απειλησουν την Ελλαδα.

    Εγω γελω με την απλοικοτητα της σκεψης τους. Ειναι δυνατον να ειναι καποιος τοσο αφελης ωστε να πιστευει οτι κατι ειναι αδυνατο? Ας ριξουμε μια ματια στην προσφατη ιστορια των Βαλκανιων, τι εγινε τις τελευταιες δεκαετιες. Σιγουρα στη Γιουγκοσλαβια πολλοι θα πιστευαν πριν 20 χρονια οτι ηταν αδυνατο να γινει αυτο που εγινε κι ομως εγινε. Η οτι η μικρη Αλβανια θα μπορουσε να πετυχει την ανεξαρτητοποιηση του Κοσοβου και ομως την πετυχε.

    Μερικες φορες ειναι δυσκολο κανεις να αντιληφθει την πραγματικοτητα γιατι ειναι λογικο να προσπαθει να την εξηγησει με βαση τις προσωπικες του παραστασεις η το προσφατο παρελθον.
    Οταν εξεταζουμε τα θεματα της Β Ελλαδας καλο ειναι να γνωριζουμε οτι ανεκαθεν ηταν μια περιοχη με τεραστια οικονομικη σημασια – ακμαζον σταυροδρομι εμπορικο. Μολις τα τελευταια 100 χρονια – μετα τη δημιουργια των εθνικων κρατων αλλα κυριως μετα το Β Παγκοσμιο πολεμο οπου οι γειτονες εγιναν κλειστες οικονομιες – η Θεσσαλονικη απο μητροπολη της ΝΑ Ευρωπης επεσε σε μαρασμο μετατραπη στη δευτερη πολη της μικρης Ελλαδας. Η ευρωπαικη ειρηνη ομως και η μεταβαση των γειτονων σε καθεστως ανοικτης οικονομιας αιρουν τους περιορισμους του τελευταιου αιωνα και θα επαναφερουν την περιοχη στο status που παντα ειχε.

    Η σημασια λοιπον της περιοχης την καθιστα ευαλωτη αν δεν προσεχτει. Πολλοι μπορει να επιθυμησουν την αλλαγη των συνορων η να απειλησουν με αυτη αν τα οικονομικα τους συμφεροντα δεν εξυπηρετηθουν.

    Το ονομα της γειτονικης χωρας μπορει να αποτελεσει εργαλειο στα χερια τους. Ας μην ειμαστε αφελεις.

  21. Θα μπορούσε, ίσως, ο κύριος Μίχας να διευκρινίσει ένα σημείο του άρθρου του ;
    Γράφει «η ενέργεια της κυβέρνησης της ΠΓΔΜ να αφαιρέσει -με σοβαρό πολιτικό κόστος- το επίμαχο υλικό από το Στρατιωτικό Μουσείο».
    Εάν υπήρχε το «σοβαρό πολιτικό κόστος», προφανώς θα υπήρχαν αναφορές και διαμαρτυρίες στον τύπο και τα υπόλοιπα μέσα μαζικής ενημερώσεως της γειτονικής χώρας. Δουλειά της κυρίας Γροσομανίδου ήταν να τα γνωρίζει αυτά και να μην πέσει από τα σύννεφα.
    Αν, λοιπόν, ισχύει το περί πολιτικού κόστους, η κυρία Γρασομανίδου απεμακρύνθη για επαγγελματική ανεπάρκεια και όχι λόγω πολιτικής διαφωνίας.
    Αν δεν ισχύουν, και η αλλαγή των εκθεμάτων ήταν πολιτικώς ανώδυνη, όπως φέρεται να έχει αναφέρει στο Υπουργείο Εξωτερικών η κυρία Γροσομανίδου, προφανώς η άκαμπτη στάση της Ελλάδος έχει φέρει μερικά ήσσονα αποτελέσματα. Γιατί να την αλλάξει η κυβέρνηση και να επωμισθεί το πολιτικό κόστος ; Ευλόγως θα λέει στους Αμερικανούς ότι τα Σκόπια έχουν περιθώρια περαιτέρω ελιγμών με μικρό πολιτικό κόστος, ενώ αυτή δεν έχει.
    Πάντως αποκλείεται το πολιτικό κόστος να ήταν ταυτοχρόνως μεγάλο και μικρό. Ας αποφασίσει ο κύριος Μίχας τι ήταν και ας διορθώσει αναλόγως την επιχειρηματολογία του.

    Παρεμπιπτόντως, είναι μέγα λάθος να καταγγέλουμε τον κύριο Μίχα για ανθελληνισμό. Προσφέρει μεγίστη υπηρεσία στην χώρα και στο έθνος με τις τοποθετήσεις του. Και τούτο γιατί, διαβάζοντάς τις, οι εκάστοτε αντίπαλοι της Ελλάδος μπορούν να παρηγορούνται ότι κάποτε οι Έλληνες θα παραιτηθούν οικειοθελώς από τα συμφέροντα και τα δίκαιά τους, αφού ο κύριος Μίχας εξακολουθεί να βρίσκει αναγνώστες στην Ελλάδα. Για παράδειγμα, εκεί που ο Αμερικανός διπλωματικός υπάλληλος καταγγέλλει την Ελληνίδα υπουργό εξωτερικών για τον εθνικισμό της Ελληνικής κοινής γνώμης, εκείνη του δίνει ένα άρθρο του κυρίου Μίχα και του λέει ότι ο δημόσιος διάλογος στην Ελλάδα είναι ανοικτός, ελέυθερος και συνεχίζεται και ότι προβάλλονται όλες οι απόψεις. Αν στο τέλος ο κύριος Μίχας πείσει αρκετούς, του λέει, ο εθνικισμός που καταγγέλλετε θα εξαλειφθεί. Απλώς περιμένετε, αφού κι εσείς πιστεύετε στον διάλογο, στην δημοκρατία κλπ. Τι θα κερδίσετε με την βιασύνη, αφού εμπόριο και οικονομική συνεργασία, επενδύσεις κλπ προχωρούν ανεμπόδιστα ;

  22. Η μαχη για το Σκοπιανο ειναι μονο για εσωτερικη καταναλωση..
    Η πραγματικη μαχη χαθηκε και χανεται στα αμερικανικα πανεπιστημια οπου οι Σλαβοι επιστημονες γεμιζουν τις βιβλιοθηκες με οτι τους συμφερει ενω εμεις εκτελεσαμε Ολυμπιακους Αγωνες με το Μουσειο της Αθηνας κλειστο!!!!
    Το εχω ξαναγραψει αλλου.. Στην νομισματικη ,το κερας στο κεφαλι του Αλεξανδρου, παρουσιαζεται στα Αμερικανικα πανεπιστημια σαν συμβολο των Σλαβων ενω ειναι το συμβολο του Αμμωνα που αποτιμηθηκε στον Αλεξανδρο , τον πρωτο ξενο Φαραω της Αιγυπτου δηλαδη ζωντανο θεο-ιερεα του Αμμωνα!!!

  23. Είναι, δυστυχώς, λιγάκι απρόσεκτος ο κύριος Μίχας. Ιδού μια ακόμη λογική ασυνέπεια στο άρθρο του την οποία δεν επισημαίνουν οι πρότερον σχολιάσαντες. Γράφει ότι :
    «η σύγχρονη ιστορική επιστήμη τεκμηρίωνε ότι όλα τα έθνη είναι σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό «τεχνητά κατασκευάσματα» ή «φαντασιακές κοινότητες», οπότε το κράτος της Δημοκρατίας της Μακεδονίας δεν αποτελούσε εξαίρεση σε αυτό το γενικό κανόνα».
    Αν, όντως, ισχύει αυτό, τότε το όλο πρόβλημα της ονομασίας της γειτονικής μας χώρας είναι μια άσκηση rebranding όπως μια εταιρεία, τεχνητό κατασκεύασμα ή φαντασιακή κοινότητα αλλάζει όνομα και από Δέλτα γίνεται Vivartia ή, ποιος ξέρει, MarFin Foods. Ή, όπως το Σάνκτ-Πετερμπούργκ έγινε Πέτρογκραντ, μετά Λένινγκραντ και μετά πάλι Σάνκτ-Πετερμπούργκ. Και όλα αυτά, ενώ ο λαός πάντοτε το ονομάζει Πήτερ ! Μου κάνει εντύπωση γιατί δεν τα λέει αυτά στον ξένο διπλωμάτη με τον οποίο, κατά δήλωσίν του, συνομιλεί.

  24. Καλά θα κάνουν τα κάθε λογής φασισταριά-εθνικισταριά να σταματήσουν να ασχολούνται με το θέμα των Σκοπίων! Αρκετό κακό κάνανε στη χώρα τη δεκαετία του’ 90 και μας ξεφτίλισαν σ΄όλο τον κόσμο με την αδιαλλαξία τους και τον ψευτοπατριωτισμό τους. Όπως ξεπούλησαν την Κύπρο το 74 με την προδοσία τους, έτσι τώρα ξεφτιλίζουν τη χώρα διεθνώς με τη Μακεδονία. Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα.
    Μακεδονίες υπάρχουν πολλές! Μια από αυτές είναι και η τωρινή ελληνική με τα καθορισμένα σύνορα. Η άλλη είναι η γιουγκοσλαβικη-σκοπιανή. Είναι δικαίωμα των Σκοπιανών να ονομάσουν τη χώρα τους όπως θέλουν! Και το πιο σωστό και δίκαιο όνομα είναι Μακεδονία των Σκοπίων. Όπως υπάρχει Μακεδονία της Ελλάδας. Οι δικοί μας Μακεδόνες Έλληνες είναι κομπλεξικοί και νομίζουν ότι μόνο αυτοί μπορούν να χρησιμοποιούν αυτή τη λέξη! Υπάρχουν και άλλες χώρες στην Ευρώπη που έχουν την ίδια ονομασία σε διαφορετικά σύνορα και δεν υπήρξε κανένα απολύτως πρόβλημα! Όλα τα άλλα περι αλυτρωτισμού είναι εθνικιστικές μπούρδες και παραληρήματα! Μέχρι και την υποχρεωτική στράτευση κατήργησαν οι Σκοπιανοί! Όπως και να έχει το όνομα που θα αποφασιστεί μέσα στο 2008 θα έχει τη λέξη Μακεδονία θέλουν δεν θέλουν!
    Η ιστορία έχει δείξει ότι προδότες έγιναν οι εθνικόφρονες!
    ΖΗΤΩ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΙΕΘΝΙΣΜΟΣ!
    ΟΧΙ ΣΤΟ ΜΙΣΟΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΙΣΤΩΝ ΖΗΤΩ Η ΦΙΛΙΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ!

  25. Η μαχη για το Σκοπιανο ειναι μονο για εσωτερικη καταναλωση..
    Η πραγματικη μαχη χαθηκε και χανεται στα αμερικανικα πανεπιστημια οπου οι Σλαβοι επιστημονες γεμιζουν τις βιβλιοθηκες με οτι τους συμφερει ενω εμεις εκτελεσαμε Ολυμπιακους Αγωνες με το Μουσειο της Αθηνας κλειστο!!!!
    Το εχω ξαναγραψει αλλου.. Στην νομισματικη ,το κερας στο κεφαλι του Αλεξανδρου, παρουσιαζεται στα Αμερικανικα πανεπιστημια σαν συμβολο των Σλαβων ενω ειναι το συμβολο του Αμμωνα που αποτιμηθηκε στον Αλεξανδρο , τον πρωτο ξενο Φαραω της Αιγυπτου δηλαδη ζωντανο θεο-ιερεα του Αμμωνα!!!

    Comment by Παναγιωτης Κανελλοπουλος — 23 July, 2007 @ 11:42 am

    Παναγιώτη,

    > και > το επιχειρημα σου.
    Αλλα, δεν συμφωνω μαζι σου.

    Για πες μου: Εχεις καταλάβει οτι είμαστε το ετος 2007 μ.Χ.?
    (και οχι στο 400-300-200 π.Χ)

    Αν ηταν έτσι οπως πιστευεις τοτε η σημερινή μακεδονία θα επρεπε να ενσωματωσει στην επικράτειά της την ελλαδα ακριβώς, όπως πριν χιλιαδες χρονια ο μεγαλεξανδρος νικησε του ελληνες και τους εσωματωσε στο μακεδονικο βασίλειό του… πριν γινει Αμμωνας!!!.

    Τι σχεση μπορεί να έχει το σημερα με οτι συνεβει ΧΙΛΙΑΔΕΣ χρονια πριν?

    Συνελθε σε παρακαλώ και έλα στο σημερα.

    Σημερα είναι 23 Ιουλίου 2007!!!

    badragan

  26. Πώς ο ιδεολογικός πανικός οδηγεί στη βλακεία;

    Ιδού το παράδειγμα από τον ΤΙΤΟ;;;;:

    “Ξεπούλησαν την Κύπρο” παρέα με το “ζήτω η παγκοσμιοποίηση”.

    ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ!!!!

  27. Τίτο, είσαι μεγάλη μορφή, θα υπέγραφα κάθε λέξη του σχολίου σου εκτός από την υπογραφή σου. Περιμένω και άλλα σχόλια!

  28. O TITO ZEI KAI ΣΤΕΛΝΕΙ ΕΦΙΑΛΤΕΣ ΣΕ ΦΑΣΙΣΤΑΡΙΑ ΚΑΙ ΨΕΥΤΟΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ!

  29. Gregykapogeorge και λοιπά εθνικοφασισταριά αφου τα κανατε σκατά το ’74 με την προδοσία της Κύπρου τώρα τρέμετε την παγκοσμιοποίηση! Θα την τρέμετε για πολλά χρόνια ακόμη. Γιατί πέρα από άσχημα έχει και πολλά καλά! Όπως τη λύση εντός του 2008 του Μακεδονικού και σύντομα του Κυπριακού! Να σταματήσει πια το ηλίθιο δόγμα ΄΄Η Κύπρος αποφασίζει και η Ελλάδα συμπαρίσταται΄΄! Η Κύπρος είναι ξεχωριστό κράτος και να αναλάβει τις ευθύνες μπροστά στην διεθνή κοινότητα!
    Τέρμα πια τα κορόϊδα! Ο καθένας τον δρόμο του!

  30. @TITO

    To 74 ήμουν 15 χρονών. Το πόσο φασισταριο ήμουν έλα να μετρήσουμε τους φακέλους μας. Υποψιάζομαι ότι εσύ μάλλον ασφαλίτης είσαι με την απαιδευσιά που αποπνέεις. Αλλά δεν είναι το ζητούμενο αυτό…

    Πώς συνδυάζεις την παγκοσμιοποίηση του Αυνάν με τη φράση “προδοσία της Κύπρου” που την χρησιμοποιούμε εμείς οι “φασίστες”; Φαίνεται ότι λείπουν τα επιχειρήματα και οι συνειρμοί…

    Δυστυχώς για τον εσμό που εκπροσωπείς και ευτυχώς για μας τους νηφάλιους, η Κύπρος είναι ανεξάρτητο κράτος και δεν αποφασίζει η Ελλάδα γι’ αυτήν!!! Αντίθετα μάλιστα η Κυπριακή στάση ξεβρακώνει την προδοτική εξωτερική μας πολιτική και την κολλάει στη γωνία!

    Γι’ αυτό και όλοι θα βρεθούμε στο πλευρό του Παπαδόπουλου σε μερικούς μήνες, με φυσική και όποια άλλη παρουσία για να παρατείνουμε την αγωνία σας – αν όχι την πολιτική σας εξόντωση – για μερικά ακόμα χρόνια!

    Επ’ ευκαιρία χαιρετίζω τα Τουρκικά εκλογικά αποτελέσματα που θα αποτελέσουν με βεβαιότητα ένα ακόμα χτύπημα στην εμπορική σας παγκοσμιοποίηση… Σαν να υπάρχει Θεός μου φαίνεται 😀

  31. Είσαι πολύ μικρός για να κρίνεις πρόσωπα και καταστάσεις!Εγώ είμαι φιλελεύθερος αριστερός με πολλά χρόνια θητείας στο ΚΚΕ! Και τιμή μου και καμάρι μου!
    Σας έχει πειράξει τώρα που οι Αμερικάνοι γύρισαν το παιχνίδι και αρχίσατε τις δεήσεις προς το Θεό! Ο Θεός σας πέθανε!
    Α είμαστε και προδότες τώρα! Είδες φιλαράκο που την ίδια καραμέλα μασάς τόσα χρόνια τώρα!
    Καλύτερα δεν μπορούσαν να είναι τ’ αποτελέσματα στην Τουρκία! Είναι προς την σωστή κατεύθυνση! Τουρκία=ΕΕ!
    Ακριβώς επειδή η Κύπρος είναι ανεξάρτητο κράτος προσωπικά χέστηκα για το τί θα κάνει. Αν δεν ακολουθήσει το σχέδιο Ανάν αυτή θα χάσει. Όχι η Ελλάδα. Μετά όμως όχι κλάψες και βοήθειες. Θα κολυμπήσει μόνη της!
    Υποψιάζομαι ότι είσαι ψευτοπατριώτης του λαϊκίστικου ΠΑΣΟΚ ή του φασιστικού ΛΑΟΣ ή του Εθνοπατριωτικού πλέον ΚΚΕ.
    Τι φοβάσαι ρε; Νρέπεσαι να πεις τι είσαι;
    Όλοι εσείς οι ψευτοπατριώτες με τα εθνικά παραληρήματα έχετε γίνει δεινόσαυροι πια!
    Πλησιάζει το τέλος σας! Γι’ αυτό συνεχίστε τις δεήσεις μπας και βγεί τίποτε!
    Η Ελλάδα και η νέα γενιά σας έκλεισε την πόρτα και δείχνει το μέλλον για τη Νέα Εποχή! Παγκοσμιοποίηση-Ανταγωνιστικότητα-Επιχειρηματικότητα!
    Στις εκλογές που έρχονται ψηφίζουμε Φιλελεύθερη Συμμαχία!

  32. Και κατι ακόμη gregykapogeorge
    Οι ασφαλίτες ή εθνικόφρονες είναι ή αναρχικοί!
    Άρα πρέπει να κοιτάξεις την μάπα σου στον καθρέφτη!

  33. Μόνη Εσφιγμένου αρχηκλώσσα σλαβοκουμουνίας! Αυτού Ζητωτές Παλαμά πρόδοσαν Ελληνισμό στον σλαβομονγολισμό με ανατολίτηκη δαιμονία ησυχασμο και έσφαξαν αριστοκρατία Θεσσαλονίκης να ιδρυσουν οβσηνα σλαβοκουμουνιάς! Εστησαω σπιούνο σφετεριστή Καντακουζινό με σλαβομονγολικά στρατεύματα, αξανοίγοντας θηρες δια τουρκοκρατία. Τοήνβης έδειξε ότι η Ζηλωτή φορολογία έπιεσε αγρότες Μικράς Ασίας να ασπασθούν τους Τούρκους.

  34. Μόνη Εσφιγμένου αρχηκλώσσα σλαβοκουμουνίας! Αυτού Ζητωτές Παλαμά πρόδοσαν Ελληνισμό στον σλαβομονγολισμό με ανατολίτηκη δαιμονία ησυχασμο και έσφαξαν αριστοκρατία Θεσσαλονίκης να ιδρυσουν οβσηνα σλαβοκουμουνιάς! Εστησαω σπιούνο σφετεριστή Καντακουζινό με σλαβομονγολικά στρατεύματα, αξανοίγοντας θηρες δια τουρκοκρατία. Τοήνβης έδειξε ότι η Ζηλωτή φορολογία έπιεσε αγρότες Μικράς Ασίας να ασπασθούν τους Τούρκους.

  35. Ρε φασισταριό -εθνικισταριό Velotri από ποιας εποχής αλεξίπτωτο έπεσες;

  36. ΚΑΤΩ Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ! ΖΗΤΩ Η ΦΙΛΙΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ!

  37. O TITO πρεπει να ειναι ΟΑΚΚΕ

  38. Τίτο, είσαι μεγάλη μορφή, θα υπέγραφα κάθε λέξη του σχολίου σου εκτός από την υπογραφή σου. Περιμένω και άλλα σχόλια!

    Comment by Αθ. Αναγνωστόπουλος — 24 July, 2007 @ 12:17 pm
    ……………………………………….

    Θανασάκηηηη!! Μην πας παιδί μου στα βαθιά!

  39. Εγώ προσωπικά, θα πρότεινα τα υβριστικά σχόλια να σβηστούν, για να αρχίσουμε να συζητάμε πάλι για πολιτική, και για να έχει ο διάλογος κάποιο επίπεδο.

  40. Τα απρεπή και υβριστικά σχόλια μεταφέρθηκαν εδώ. Όσοι θέλουν να βριστούν μπορούν να το κάνουν εκεί.

  41. Εγώ προσωπικά, θα πρότεινα τα υβριστικά σχόλια να σβηστούν, για να αρχίσουμε να συζητάμε πάλι για πολιτική, και για να έχει ο διάλογος κάποιο επίπεδο.

    Comment by Isidoros — 26 July, 2007 @ 6:50 pm

    Τα απρεπή και υβριστικά σχόλια μεταφέρθηκαν εδώ. Όσοι θέλουν να βριστούν μπορούν να το κάνουν εκεί.

    Comment by Διαχειριστής — 27 July, 2007 @ 12:27 am

    ……………………….

    Δυστυχώς οι απολαυστικότατοι οπαδοί του Ανδρουλάκη και του Σαμαρά λογοκρίθηκαν από τους ελιτίστες οπαδούς υψηλοτάτου επιπέδου του γαλλικού Διαφωτισμού.

  42. Τα πε ολα ο Μπουρχας

  43. Τα σχόλια δεν χάθηκαν παιδια, όπως είπε ο διαχειριστής μεταφέρθηκαν σε μια σελίδα ξεχωριστή για τον λόγο ότι κρίνονται καταχρηστικά. Είναι αυτό λογοκρισία; Ναι είναι λογοκρισία. Όμως η κατάχρηση αυτού του χώρου δεν είναι διαφορετική από την κατάχρηση του σπιτιού μου εάν δύο καλεσμένοι αρχίζουν και πλακώνονται και δεν αποτελεί δικαίωμα κανενός. Και νομίζω αποτελεί δικαίωμα όσων τους ανοίκει αυτός ο χώρος να επιβάλλουν κάποιους όρους στην συζήτηση. Συζήτηση άνευ όρων για τον καθένα μπορεί να γίνει μόνο στο δικό του σπίτι.

    Κανένα σχόλιο δεν σβήνεται (εκτός αν είναι διπλότυπο) διατηρούμε όμως το δικαίωμα να υπεραμυνθούμε των υπόλοιπων αναγνωστών (στη προκειμένη περίπτωση αναφώνησε ο Ισίδωρος και αυτό μου φτάνει) όταν κάποιοι σχολιαστές δεν δείχνουν στοιχειώδη ευγένεια. Φυσικά η γραμμή είναι λεπτή και δεν υπάρχει αντικειμενικός τρόπος να διαχωρίσουμε τα ευγενικά από τα απρεπή σχόλια, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να μείνουμε αδρανείς.

    Προσπαθούμε να κάνουμε τον χώρο όσο το δυνατόν πιο ελεύθερο και ανοικτό. Όμως όταν κάποιοι καταντούν με την ελευθερία τους τον χώρο κλειστό (prive για όσους είναι σκληρόπετσοι) τότε δεν έχουμε κανένα λόγο να τους χαρίζουμε έξτρα ελευθερίες. Το να σχολιάζεις ελεύθερα στο rooster είναι ένα έξτρα δικαίωμα που προσφέρεται σαν δυνατότητα στον καθένα εθελοντικά από την διαχειριστική ομάδα. Λεπτές οι διαχωριστικές γραμμές συμφωνώ, αλλά ορισμένες φορές κάτι πρέπει να γίνει.

    Οποιοσδήποτε πιστεύει ότι κακώς κρίναμε κάποιο συγκεκριμένο σχόλιο ως καταχρηστικό μπορεί να μας προτείνει (μέσω email) να το ανασκευάσει ώστε να μην είναι υβριστικό (οπότε και θα το επαναφέρουμε) ή σε κάθε περίπτωση όλους τους λόγους και τις διαφωνίες του για την κάθε συγκεκριμένη αξιολόγηση που κάναμε ή για την πολιτική αυτή γενικά.

    Επίσης οποιοσδήποτε πιστεύει ότι υπάρχουν και άλλα σχόλια που τον θίγουν ή που θίγουν κάποιον άλλο ας μας το πει και αυτό ώστε εάν συμφωνούμε να πάρουμε τα ανάλογα μέτρα. Προσέξτε βέβαια ότι το να κριτικάρονται πρόσωπα είναι εντελώς αποδεκτό. Μπορείς να πεις κάποιον χαζό (εννοώντας ότι έχει πολύ χαζές απόψεις) και εγώ δεν το κρίνω καταχρηστικό. Καταχρηστικό είναι όταν αρχίζει κανείς και επιτίθεται λέγοντας πράγματα για τον άλλον που έχουν σαν μοναδικό σκοπό να τον πλήξουν και που δεν θα μπορούσε ποτέ να γνωρίζει (και κατά συνέπεια αποτελούν απλά φραστική επιθετικότητα).

  44. Ας ελπίσουμε πως τώρα που επανήλθε η τάξη ο κύριος Μίχας θα επιχειρήσει να απαντήσει.

    ΥΓ Θα ήθελα να εξάρω την προσπάθεια των διαχειριστών να αποκαθάρουν τις ύβρεις. Αντιλαμβάνομαι ότι απαιτεί κόπο.

  45. Προς τους Διαχειριστές,

    Μετά τη λογοκρισία που επιβάλλατε στις παρεμβάσεις των επισκεπτών του site για τις απόψεις τους στο παραπάνω άρθρο φαίνεται πια ξεκάθαρα ότι είστε φιλελεύθεροι της πλάκας και ότι νοιάζεστε μόνο για τον οικονομικό φιλελευθερισμό και καθόλου για φιλελευθερισμό όσον αφορά κοινωνικά και εθνικά θέματα.

    ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ ΤΩΝ ΨΕΥΤΟΦΙΛΕΛΕYΘΕΡΩΝ ΕΠΕΣΑΝ!
    ΜΑΥΡΟ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ!

  46. Most of the Greek refugees from Smyrna and Alexandria were from families that went there after 1821. THis show the great failure of their soviet theology whose taxation made their own people go to muslim lands.

  47. Η αφασία του Μίχα και το Μακεδονικό.

    Ο Μίχας ισχυρίζεται ότι η Ελληνική πλευρά ισχυρίζονταν ότι οι γείτονες δεν υπάρχουν ώς έθνος κ.τ.λ. Ας μας αναφέρει γιατί δεν αποδέχτηκε η Ελληνική πλευρά την πρόταση του Μιλόσεβιτς να τους χωρίσουμε στα δύο, η γιατί αποδέχτηκε την ύπαρξη της γείτονος ώς κράτος από την πρώτη ημέρα, την ώρα που υποτίθεται ότι δεν αποδεχόταν την ύπαρξη αντίστοιχου έθνους. Ο Μίχας προσπαθεί να μας πείσει ότι είναι χαζός και δεν καταλαβαίνει ότι οι ενστάσεις της Ελλάδος αφορούσαν στο όνομα και στις αλυτρωτικές αναφορές, οι οποίες υπήρξαν μέχρι πολύ σύντομα (στο μουσείο που ο ίδιος αναφέρει), και ίσως να υπάρχουν ακόμα.

    Πέρα από αυτό, η “αλλαγή στρατηγικής” είναι το λιγότερο η προσωπική του φαντασίωση. Όπως όλοι όσοι βρίσκονται στο διαδίκτυο γνωρίζουν, η πραγματική αλλαγή στρατηγικής έγινε από την διασπορά των γειτόνων κατά το σωτήριον έτος 2001. Τότε έπαψαν να απειλούν με εισβολή την Ελλάδα και άρχισαν να παρακαλάνε γιά βοήθεια εναντίον των Αλβανών. Από τότε ελάχιστοι δείχνουν τις αλυτρωτικές επιδιώξεις τους – τουλάχιστον στα φωναχτά.

    Είναι προφανές ότι αυτοί που δεν μπορούν να σηκώσουν τα βρακιά τους μπροστά στους Αλβανούς στο 2001 δεν μπορούν ούτε να απειλούν την Ελλάδα στο 2004, όταν ο Καραμανλής ανέλαβε την εξουσία. Η θεωρία της “απειλής από Βορρά” ήταν λίγο-πολύ η δικαιολογία της Ελληνικής διπλωματίας πολυ πρίν τον Καραμανλή, αλλά ο Μίχας έχει μπερδέψει τον τόπο με τον χρόνο…

    …Οσο γιά την “κατάρρευση της Β’ φάσης της Ελληνικής πολιτικής στο Μακεδονικό”, εμένα μου φαίνεται σαν την κατάρρευση της αλυτρωτικής προπαγάνδας των γειτόνων εναντόων μας, καθώς και η πτώση της γελοίας θεωρίας της καταγωγής τους από τους Αρχαίους Μακεδόνες. Αν και αυτή η κίνηση είναι μόνο η αρχή, η Ελληνική πίεση απέφερε κάποιους καρπούς, χωρίς αμφιβολία. Αυτό βέβαια μπορεί να ενοχλεί τον κύριο Μίχα αλλά, στ’ αρχίδια μας.

    Αυτό το οποίο δεν έχει επισημάνει είναι ότι οι χάρτες της “Ενωμένης Μακεδονίας” δεν είναι ιστορικοί, αφού η συγκεκριμένη οντότητα δεν υπήρξε ποτέ. Όποιος θέλει μπορεί να ανοίξει την βικιπαίδια και να δεί με τα μάτια του του λόγου το αληθές, και να καταλάβει ότι οι χάρτες των Βορείων και Νοτίων μπορεί να ήταν ιστορικοί, αλλά η Μακεδονία δεν υπήρχε σαν επαρχία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, ούτε και ο πλυθησμός τηε εν λόγω περιοχής ήταν αμιγής – το κάθε άλλο.

    Όσο γιά το σοβαρό πολιτικό κόστος που δημιουργήθηκε στην γείτονα χώρα, άστα να πάνε. Πέρα από το ότι δεν άνοιξε ρουθούνι, το σθένος τους σε σοβαρά ζητήματα είναι αμφίβολο από την εποχή που οι Η.Π.Α. τους αναγνώρισαν μόνο και μόνο γιά να μην ψηφίσουν στο δημοψήφισμα γιά την συμφωνία της Λύχνιδος (όπως ήταν γνωστή στους αρχαίους Μακεδόνες η λίμνη Αχρίδα) και οι μαλάκες σχεδόν… πανυγηριζαν. Λέω σχεδόν γιατί οι περισσότεροι είχαν καταλάβει τη μαλακία τους, και με το να χτυπάνε την Ελλάδα γιά μειονοτικά ζητήματα, την πληρώσανε οι ίδιοι με το ίδιο νόμισμα. Τώρα όμως είναι αργά, και οι Αλβανοί συνεχίζουν να εξεγείρονται κατά το δοκούν, με το Τανουσέβσκι έτοιμο να αποσχιστεί στο Κόσσοβο.

    Αυτά γίνονται στη γείτονα και γελάει και το παρδαλό κατσίκι. Όσο γιά την απειλή από τον βορρά, να σας επισημάνω ότι μιά φορά κι έναν καιρό, σε έναν χώρο και τόπο όχι πολύ μακρινό από τα δικά μας, ένα κρατίδιο κύριξε τον πόλεμο σε μία αυτοκρατορία τουλάχιστον 100 φορές μεγαλύτερη από τον εαυτό του, και κατάφερε όχι απλά να νικήσει, αλλά να διαλύσει τον αντίπαλο. Δεν μιλάω γιά την Ελληνική επανάσταση βέβαια, αλλά γιά περιστατικό πολύ μεταγενέστερο, το οποίο οι περισσότεροι από εσάς το ξέρουν καλά, αλλά αγνοούν τις λεπτομέρειες…

    http://en.wikipedia.org/wiki/Balkan_wars#The_First_Balkan_War

    “…Before the ultimatum Montenegro first declared war on October 5th…”

    “…Το Μαυροβούνιο κύρηξε τον πόλεμο στην Οθωμανική αυτοκρατορία, πρώτο από όλους, στις 5 Οκτωβρίου 1912…”

    Όλοι ξέρουμε τι έγινε μετά, και δυστυχώς, του Μίχα το μυαλό δεν θα του περάσει ποτέ ότι ο πόλεμος δεν είναι απαραιτήτως κάτι ανάμεσα σε δύο χώρες… Ούτε καν το είδε όταν διαλύθηκε η Γιουγκοσλαυία σε έναν πόλεμο όλων εναντίων όλων… Τέτοια τύφλα πια…

  48. Η αλλαγή πλεύσης της πολιτικής του γειτονικού κράτους, και το γέλιο της αρκούδας…

    Κάποτε κάποιοι μας κορόϊδευαν εμάς τους “Μακεδονομάζους” ότι είμαστε ηλίθιοι. Ποτέ δεν μας εξήγησαν το γιατί. Σήμερα που η γειτονική χώρα επανέφερε τον αλυτρωτισμό όχι μόνο στα μουσεία της αλλά και σε όλες τις εκφάνσεις της κρατικής εξουσίας και στα ΜΜΕ, πρέπει να καταδείξουμε το ποιοί είναι οι πραγματικοί “Μακεδονομάζοι” στον κόσμο (οι Περισσότεροι από τους Μακεδονομάζους είναι στην Διασπορά τους, οι περισσότεροι από τους γείτονες είναι φιλήσυχοι και απογοητευμένοι από την πολιτική… όπως και εμείς).

    http://www.csmonitor.com/2009/0321/p01s01-wogn.html

    Even “God” has gotten involved. A nine-minute TV ad starts with a petition from Macedonia to the heavens: “Our neighbors distributed thousands of books across the world, containing false history and portraying a wrong picture about Macedonia. … Only you know our pain.” The Almighty then responds: “From you, Macedonians, descendants of Macedon, I conceived the white race. All that stretches to the seas off Japan is conceived from your genes.”

    Sinisa-Jakov Marusic, a columnist for Balkan Insight, cheekily observed, “So there you have it! What better proof than God himself?”

    Ακόμα και ο “Θεός” έχει ανακατευθεί στο ζήτημα. Ένα εννεάλεπτο διαφημιστικό στην τηλεόραση ξεκινάει με μία παράκληση στους ουρανούς: Οι γείτονες μας έχουν διανείμει χιλιάδες βιβλία σε όλο τον κόσμο, στο οποίο περιέχουν ψευδεπίγραφη ιστορία και δίνουν μία ψευδή εικόνα της Μακεδονίας. … Μόνο εσύ ξέρεις τον πόνο μας.” Ο Επουράνιος τότε αποκρίνεται: ” Από εσάς, τους Μακεδόνες, καταγόμενους από την Μακεδονία, δημιούργησα την Λευκή φυλή. Όλος ο κόσμος από τον Ατλαντικό έως και την Ιαπωνική θάλασσα κατάγεται από τα γονίδια σας.”

    Ο Sinisa-Jakov Marusic, ένας αρθρογράφος του Balkan Insight σχολιάζει σκωπτικά, “Να λοιπόν η απόδειξη! Τι καλύτερό από τα λόγια του ίδιου του θεού;”

    Παρακάτω μπορείτε να δείτε το σχόλιο του ίδιου του Sinisa-Jakov Marusic στο Balkan Insight, μαζί με βιντεοκλίπ από την επίμαχη παράκληση.

    http://balkaninsight.com/en/main/blogs/16190/

    ΡΕ, ΤΟΥΣ ΒΟΥΚΕΦΑΛΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΑ ΧΩΡΑ ΤΟΥΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑ ΤΟΥΣ! Και όχι άδικα βέβαια. Μπορεί κάποτε να σχολιάζανε εμάς γιά την συμπεριφορά μας στο ζήτημα, κάποιοι ακόμα και να μας χλευάζανε, αλλά κανένας δεν τόλμησε να μας αντικρούσει με λογικά επιχειρήματα – επειδή εμείς αυτά που ισχυριζόμαστε δεν τα αποδίδουμε ούτε στον Θεό ούτε στον Διάβολο, αλλά σε ιστορικά στοιχεία.

    Πολλοί βέβαια θα αναρωτιούνται, αν οι γείτονες είναι οι προπάτορες της Λευκής φυλής, τότε τί είμαστε εμείς οι Έλληνες; Απόγονοι τους; Όχι δα! Καμμία σχέση δεν έχουμε εμείς με την Λευκή φυλή, διότι εμείς είμαστε… Νεγροείδη:

    http://www.makedonika.org/processpaid.aspcontentid=ti.2001.pdf

    Το μόνο πού δεν έχουν πεί ακόμα είναι ότι καταγόμαστε από τον διάβολο.

    Δεν είμαστε μόνο εμείς Μαύροι όμως, και οι… Βούλγαροι είναι… Μογγολοειδή:

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Kniga_donski.jpg

    Προς αποφυγή παρεξηγήσεως, οι όροι “Νεγροειδής” και “Μογγολοειδής” αναφέρονται στην απάντηση του “Θεού” στους Μαλακεδόνες.

    Εμείς οι πραγματικοί Μακεδονομάχοι απλά γελάμε με τους “Απογόνους του Μεγάλου Αλεξάνδρου” όπως και όσοι ξέρουν δυό γραμμές ιστορία, αφού είναι γνωστό ότι τα παιδιά του Αλέξανδρου δολοφονήθηκαν στην εφηβική ηλικία πριν προλάβουν να παράγουν τους δικούς τους απογόνους…

    Γιά να καταλάβω και εγώ ρε Μίχα και συνοδοιπόροι, είναι κακό να συντηρούμε το θέμα αποκλείστικά και μόνο γιά λόγους διασκέδασης; Με δαυτούς γελάμε όλη την ώρα. Γιατί να ασχοληθούμε με εσάς τους Αθηναίους που μας έχετε κάνει μάυρη την ψυχή; Γιατί θέλετε να μας κάνετε να κλαίμε; Να πάτε να καείτε μόνοι σας ρε! Και μην διανοηθείτε να πείτε ότι τις Βουλγάρες εμείς τις καταπιέζουμε και ότι εμείς τους καίμε τα πρόσωπα με οξύ. Εσείς οι κάφροι που εισβάλλετε σε κάθε Ελληνική πόλη με την οποία παιζετε στο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου και καταστρέφετε ότι βρεθεί στο πέρασμα σας τα κάνετε όλα αυτά. Αλλά από πατριωτισμό μηδέν, όταν παίζει η Εθνική στο Καραϊσκάκη ούτε που καταδέχεστε να πάτε να την δείτε – και ούτε λόγος γιά φανατισμό και επεισόδια βέβαια.

    Όχι ρε, δεν θα ασχολούμαστε με εσάς και τα Μαύρα σας τα χάλια, γιατί πέρα από όλα τα υπόλοιπα είσαστε και επικίνδυνοι. Με τους Βουκέφαλους θα ασχολούμαστε που απειλούν, βγάζουν αύθονο γέλιο, είναι γραφικοί μέχρι εκεί που δεν πάει άλλο, αλλά κατά βάθος είναι ακίνδυνοι… Άντε να βάψουνε κανένα λεωφορείο και να πετάξουνε λίγες πέτρες στην χειρότερη περίπτωση, αλλά μόλις δούν Αλβανούς θα βάλουν την ουρά στα σκέλια και όπου φύγει φύγει…

    Αυτά πέστα και στον έτερο Γαύρο τον Ανδριανόπουλο… Άντε γαμώ την καφρίλα σας…

Σχολιαστε