Υπερόπτες των Βαλκανίων
Μάι 27th, 2008 | Τάκης Μίχας| Κατηγορία: Τάκης Μίχας | Email This Post | Print This Post |Μπορεί η Ελλάδα να μην αναγνωρίζει σήμερα «μακεδονική εθνότητα» (θεωρώντας την «τεχνητό κατασκεύασμα» του Τίτο), ούτε μακεδονική «γλώσσα» (χαρακτηρίζοντάς την «διάλεκτο»), όμως την ίδια αντίληψη είχε η Αθήνα, από τα τέλη του 19ου αιώνα, για όλους τους λαούς των Βαλκανίων.
Οι τολμηρές αυτές απόψεις καταγράφονται στην ογκωδέστατη μελέτη με τίτλο «Τα Βαλκάνια των Ελλήνων», που μόλις κυκλοφόρησε (εκδ. «Επίκεντρο»). Συγγραφέας, ο Βασίλης Γούναρης, διευθυντής του ερευνητικού κέντρου του Ιδρύματος Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και καθηγητής ιστορίας στο ΑΠΘ, ο οποίος σημειώνει σχετικά με την ελληνική αντίληψη για τα υπόλοιπα βαλκανικά κράτη:
Ακόμη και αν διέθεταν τα απαραίτητα γλωσσικά, εθνολογικά και ιστορικά επιχειρήματα για να διεκδικήσουν τα εθνικά τους δικαιώματα, την ανεξαρτησία και την ολοκλήρωσή τους, δεν μπορούσαν να συγκριθούν με το κατ’ εξοχήν έθνος των Ελλήνων.
Η γλώσσα τους ήταν “ιδίωμα”, το έθνος τους ήταν μεσαιωνικό “μίγμα”, η ελευθερία τους ήταν δοτή
Νόθα, έκφυλα έθνη
Παράλληλη με την επίσημη «γραμμή» ήταν και η λαϊκή αντίληψη που επικρατούσε στην Ελλάδα, όπως χαρακτηριστικά τη συνόψιζε η εφημερίδα «Ακρόπολις» τον Φεβρουάριο 1906: Η Ρουμανία, η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Σερβία ήσαν «έθνη φυσικώς, γεωγραφικώς, ανθρωπολογικώς, νόθα, έκφυλα, γεννήματα οργιωδών τρικυμιών των εθνών».
Αρχίζοντας με τη Ρουμανία, κατά την κυρίαρχη θέση των Ελλήνων, δεν ήταν «πάγιο» κράτος, γιατί δεν ήταν «πάγιο» έθνος. «Ηταν σαν ένα φανάρι χωρίς ηλεκτρική στήλη». Το μόνο που «έσωζε» κάπως τη χώρα αυτήν, ήταν η ύπαρξη του βασιλιά, καθώς, «χωρίς αυτόν και πριν από αυτόν, ο λαός της δεν είχε πολιτικό φρόνημα, ήταν ο πιο δειλός της γης, χωρίς καν τιμή οικογενειακή». Οσο δε για τη γλώσσα τους, αυτή χαρακτηριζόταν στο φιλολογικό περιοδικό «Αιών» το 1887 «διεφθαρμένη λατινική», «σύμμικτος και ανώμαλος».
Ούτε η Βουλγαρία είχε την ευλογία μιας ολοκληρωμένης γλώσσας. Σύμφωνα με τους έλληνες ειδήμονες της εποχής, η βουλγαρική διάλεκτος αποτελούσε «μίγμα παλαιών και νέων ελληνικών, σλαβονικής και κάποιων άλλων γλωσσών», ενώ για ορισμένους η βουλγαρική ήταν «σερβική παραφθαρμένη». Ενας, μάλιστα, από τους κορυφαίους γλωσσολόγους της εποχής αποφάνθηκε ότι το βουλγαρικό… κρανίο (!) δύσκολα θα δημιουργούσε ένα αξιοπρεπές γλωσσικό όργανο…
Αμαθείς χαρακτήρες
Οσον αφορά την Αλβανία, οι τάσεις για εθνική χειραφέτηση αντιμετωπίζονταν με εξαιρετική δυσπιστία από την Αθήνα.
Σύμφωνα με την κρατούσα άποψη, οι Αλβανοί δεν μπορούσαν να συγκροτηθούν εύκολα και από μόνοι τους σε ένα «εθνικό σώμα», για διάφορους λόγους.
Κατ’ αρχάς, όντας «χαρακτήρες αμαθείς, είχαν υπερβολικά ανεπτυγμένο το αίσθημα της ιδιοτέλειας».
Η διάκρισή τους σε αλληλοϋποβλεπόμενες φυλές ήταν το δεύτερο μεγάλο εμπόδιο: Μιρδίτες, Κολωνιάτες, Τόσκηδες Λιάπηδες και Γκέκηδες χαρακτηρίζονταν από ανομοιότητα «χαρακτήρων, αισθημάτων και πόθων», γεγονός που σημαίνει, όπως ανέφερε η εφημερίδα «Λαός» τον Σεπτέμβριο του 1887, ότι δεν είχαν συνείδηση «ίδιου εθνισμού». Οσον αφορά την αλβανική γλώσσα, αυτή… δεν υπήρχε. «Τις η γλώσσα δι’ ου οι δικαστές θα δικάζωσι, οι διδάσκαλοι θα διδάσκωσι και οι ιερείς θα ομιλώσι στο ποίμνιό των;» διερωτάτο χαρακτηριστικά εφημερίδα της εποχής. Και συνέχιζε:
«Πρώτον και κράτιστον παντός έθνους είναι η γλώσσα… Τοιαύτη ελλείπει παρά τοις Αλβανοίς, η γλώσσα των δεν είναι γλώσσα. Αυτή είναι απεναντίας γλωσσικόν ιδίωμα και ουχί ιδία γλώσσα, διότι η αλβανική λεγόμενη γλώσσα, ουδέν των συστατικών των απαρτιζομένων την γλώσσαν έχει…»
Τα λαχανόφυλλα
Η μόνη σωτηρία των Αλβανών -στο βαθμό που δεν είχαν γλώσσα- ήταν η υιοθέτηση της ελληνικής.
Την άποψη αυτή έβρισκε κανείς σε ένα παραμύθι που ήταν ευρύτατα διαδεδομένο στην Ελλάδα στα τέλη του 18ου αιώνα:
Οταν ο Θεός μοίραζε τα γράμματα πάνω σε λαχανόφυλλα, ο Αλβανός είχε χάσει τα δικά του. Αφησε το φύλλο του για να πιει νερό και του το έφαγε, μια αγελάδα. Ο Αλβανός αρνήθηκε να πάρει τα μόνα αζήτητα γράμματα, τα γύφτικα, και προτίμησε να δανειστεί τα ελληνικά. Από τότε οι Αρβανίτες ζουν με τα δικά μας γράμματα, κατέληγε το παραμύθι.
Φυσικά υπήρχαν ακόμα και τότε θεωρίες για τα σλαβομακεδονικά. Η πρώτη ερμηνεία, που συνεχίζεται μέχρι σήμερα, ήταν ότι επρόκειτο για βουλγαρικά τα οποία οι σλαβόφωνοι Μακεδόνες αναγκάστηκαν να μάθουν από τους βούλγαρους κατακτητές. Ομως υπήρχε και μια δεύτερη θεωρία, σύμφωνα με την οποία η γλώσσα των «Ελληνοσλάβων» ήταν μεικτού λεξιλογίου, με σλαβικές καταλήξεις αλλά με ελληνικές ρίζες, όπως υποστήριξε ο Δ. Α. Κονδύλης το 1912 σε διάλεξή του με τίτλο «Περί καταγωγής της μακεδονικής γλώσσης».
————————————————————————
Σημειώσεις:
Δημοσιεύτηκε στην Ελευθεροτυπία στις 11/05/2008
χαρηκα πολυ τοτε υπηρχαν θεωριες για την φυλετικη κατωτεροτητα των μαυρων. και επισης πιστευαν την Νευτωνια Μηχανικη
Επισης ουτε σημερα η Βουλγαρια αναγνωριζει ξεχωριστο “Μακεδονικο” εθνος
Μεθοδολογικῶς, ὁ κύριος Μίχας θὰ ἔπρεπε νὰ ἐρευνήσει καὶ τὶς πηγὲς στὶς ὑπόλοιπες Βαλκανικὲς χὼρες καὶ, τότε, εἶμαι βέβαιος ὁτι θὰ διαπίστωνε ὅτι ἡ ὑπεροψία δὲν ἦταν τὸ ἰσχυρό χαρτί τῶν βδελυρῶν (κατὰ τὴν παγίως ἐπαναλμβανομένη θέση του) Ἑλλήνων. Εἶναι, μάλιστα, βέβαιον, ὅτι οἱ Βούλγαροι πλήρωσαν πολὺ ἀκριβά τὴν ὑπεροψία τους διότι καὶ ἔφεραν τὸ κύριο βάρος τῶν ἀπωλειῶν στον πρώτο Βαλκανικὸ πόλεμο καὶ χαμένοι βρέθηκαν στὴν μοιρασιά.
Ἐπὶ τῆς οὐσίας, τὶ φταῖμε ἐμεῖς οἱ σημερινοὶ Ἑλληνόφωνοι ποὺ ὁ Ὅμηρος δὲν ἔγραψε στὰ Τούρκικα ; Ἤ ποὺ ἡ αὐτoκρατορία ποὺ δέσποσε στὰ Βαλκάνια γιὰ πάνω ἀπὸ χίλια χρόνια ἦταν Ἑλληνόφωνη ; Οἱ ὑπερόπτες Ἕλληνες φταῖνε ποὺ οἱ ἡγεμὸνες τῶν Βουλγάρων καὶ τῶν Σὲρβων, τῶν Ρώσσων καὶ τῶν Νορμανδῶν τῆς Σικελίας καὶ αὐτῆς αὕτης τῆς Βενετίας καὶ τῆς Ἁγίας Ρωμαϊκῆς Αυτοκρατορίας τοῦ Γερμανικοῦ Ἔθνους ἐπέλεγαν νὰ μιμηθοῦν ὅσο μποροῦσαν τοὺς αὐτοκράτορες τῆς Κωνσταντινουπόλεως ; Ἐμεῖς φταίμε ποὺ στὸ Ἐθνικό Μουσεῖο τῶν Τιράνων τὰ δημόσια ἔγγραφα τῆς Ἀλβανίας μέχρι κοντὰ το 1900 εἶναι γραμμένα στὰ Ἑλληνικά. Καὶ γιατὶ οἱ ρουμανόφωνοι Βλάχοι τῆς Πίνδου ἵδρυσαν καὶ συντήρησαν τὰ καλύτερα Ἑλληνικά σχολεῖα καί στὶς πόλεις τους καὶ στὴν ἄλλη Ἑλλάδα ; Καὶ πῶς νὰ ξεχάσουμε τοὺς ἀλβανοφώνους ναυμάχους τοῦ Ἀργοσαρωνικοῦ εἰς οὕς ἡ Ἑλλὰς χρεωστεῖ καὶ τὸ πλειῖστον τῆς δόξης καὶ μέγα μέρος τῆς ἀνεξαρτησίας ἀπὸ το 1821 μὲχρι το 1912-13 καί το 1940-45 ; Γιὰ ὅλους αὐτοὺς ἰσχύει ὁ λόγος τοῦ Ἀλεξανδρινοῦ ποὺ ποτέ του δὲν μίλησε τὰ Ἐλληνικὰ καθαρὰ, ἀλλὰ μὲ ἐλαφρὰ ἀγγλικὴ προφορὰ :
…
Ὑπῆρξεν ἔτι τὸ ἄριστον ἐκεῖνο, Ἑλληνικός—
ἰδιότητα δὲν ἔχ’ ἡ ἀνθρωπότης τιμιοτέραν·
εἰς τοὺς θεοὺς εὑρίσκονται τὰ πέραν.»
Βέβαια, ὐπάρχει καὶ ἡ ἄλλη ὀδὸς : Νὰ τὰ ξεχάσουμε οἰκειοθελῶς ὅλ` αὐτά. Σὰν τὸ κακομαθημένο παλιόπαιδο πού πετᾶ τὴν περιουσία τῶν γονιῶν γιὰ νὰ μὴν ἔχει τὴν φροντίδα της …
Ἐκεῖνο γιὰ τὸ ὁποῖο που θὰ ἔπρεπε νὰ μέμφεται κανεὶς δὲν εἶναι ἠ ὑπεροψία τῶν Ἑλλήνων, ἀλλὰ ἡ γκρίνια τους, ἠ μειονεξία καί ἡ κακομοιριά τους καὶ ἡ ἀπότοκος αϋτῶν σωματικὴ καὶ διανοητικὴ ὁκνηρία.
Ὅσοι ἀπὸ μᾶς σπούδασαν στὸ ἐξωτερικὸ, σίγουρα συνάντησαν τουλάχιστον ἕναν συμπλεγματικό δυτικό ποὺ ἔτρεμεν ἡ ψυχή του μήπως οἱ σύγχρονοι Ἕλληνες φανοῦν ἀντάξιοι τῶν ἀρχαίων. Βλέπετε, αὐτοὶ θεωροῦν ἀκόμη τοὺς ἀνθρώπους κάτι σὰν τὰ καθαρόαιμα ἄλογα τῶν ἱπποδρομιῶν των ὁποίων ἡ ἐπίδοση ἐξαρτᾶται, δήθεν, ἀπὸ τὴν φυλετική καταγωγή τους. Μόλις λοιπόν ὁ κομπλεξάρας αὐτὸς μάθει ὅτι εἶσαι Ἕλληνας σπεύδει νὰ δηλώσει ὅτι οἱ σύγχρονοι Ἕλληνες δὲν εἶναι γνήσιοι ἀπὸγονοι τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων. Κι ἂς ἔχει ἀποδείξει ὁ Cavalli-Sforza ὅτι τὸ DNA τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων εἶναι τὸ ἴδιο μὲ τῶν νέων Ἑλλήνων, μόνο ποὺ οὔτε τὸ ἕνα οὔτε τὸ ἄλλο ἔχουν κάτι τὸ ἐξαιρετικό. Ὑπάρχουν βέβαια καὶ οἱ καλόπιστοι. Σὰν καὶ κάποιον Ἀμερικανὸ ποὺ δὲν καλοέβλεπε τὴν φιλία μου (δυστυχῶς, γιὰ μένα, ἀγνὴ φιλία μόνον) μὲ τὴν μοναχοκόρη του. Ἀφοῦ ἦλθε καὶ εἶδε, εἶπε : Κατανοῶ, Γιῶργο, γιατί εἶσαι τόσο περήφανος γι`αὐτὴν τὴν χώρα.
Γιὰ τὴν γλῶσσα τῶν γειτόνων μας μποροῦμε βασίμως νὰ ᾿ποῦμε ὅτι ἡ Ἀχρίδα εἶναι γιὰ τὶς Σλαβικὲς γλῶσσες ὅ,τι εἶναι τὸ Λάτιο γιὰ τὶς Λατινογενεῖς. Εἶναι ἡ κοιτὶς ὅλων τῶν Σλαβικῶν γλωσσῶν.
http://en.wikipedia.org/wiki/Old_Church_Slavonic
http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Moravia
Μέχρι καί Wikipedia ἔχει ἠ Ἐκκλησιαστική Σλαβονική !
Τὶ κρῖμα, γιὰ τὸ χατῆρι μερικῶν φανατικῶν τοῦ 19ου αἰῶνος ἡ λάμψη αὐτὴ νὰ κρύβεται κάτω ἀπὸ τὴν ψεύτικη πινακίδα τοῦ Μακεδονισμοῦ !
Η γλώσσα των γειτόνων μας δεν είναι ούτε Σλαβική ούτε Σλαβονική ουτε Βουλγαρική.
Είναι Μακεδονική. Απλά φαίνεται σλαυική σε όσους δεν την ξέρουν.
Δείτε εδω τι εγραψε το 1907 ο Κων Τσιούλκας με επιχορηγηση του τότε ελληνικού κράτους.
http://anemi.lib.uoc.gr/metadata/1/6/f/metadata-292-0000004.tkl
Μάλιστα, στη σελίδα 25 υπάρχει και ένας ωραίος τίτλος:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΕ Η ΕΝ ΤΙΣΙ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΛΑΛΟΥΜΕΝΗ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ!!!
Ειπε κανεις τίποτα;
Εμ κάπως ἔπρεπε νὰ ἐξηγήσει τὸ παρατηρούμενο γεγονὸς ὅτι πολλοὶ βουλγαρόφωνοι τῆς τότε (1907) Μακεδονίας εἶχαν ἀπαυδήσει ἀπὸ τὶς «παραινέσεις» τῶν βουλγαροφρόνων (μετὰ ξυλοδαρμῶν καὶ χείρονος βίας) νὰ φύγουν ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο καὶ νά ὑπαχθοῦν «οἰκειοθελῶς» στὸν Ἔξαρχο Βουλγαρίας, μὲ άποτέλεσμα νὰ δηλώνουν Πατριαρχικοὶ γιὰ νὰ ξεφορτωθοῦν τοὺς παραινοῦντας καὶ τίς ἀπαιτήσεις τους.
Κι ἑδῶ βλέπουμε πῶς ἡ ὑπεροψία τῶν Βουλγάρων («Πρώσσων τῶν Βαλκανίων») τοὺς ἐζημίωσε.
Ο γνωστός μακεδονομάχος Τάκης Μίχας, αφού παρουσίασε τις ντιρεκτίβες του ICG και του Open Society Institute (εδώ) ανέλαβε να τις προωθήσει και στους “ιθαγενείς”.
Αλλά δυστυχώς γι’αυτόν την ιστορία μας την ξέρουμε καλύτερα από τους κκ.Edward P. Joseph,Mort Abramowitz, Mark Leonard, Gregory Michaelidis(σλαβομακεδόνας ο κύριος, από τους ανανήψαντες “μακεδόνες”), et al.
Το ιδίωμα που μιλιέται κατά τόπους στην ελληνική Μακεδονία (αν και σταδιακά εξαφανίζεται όπως κι οι άλλες τοπικες γλώσσες) είναι “σλαβοφανές” και διαφέρει από τη γλώσσα που μιλιέται σήμερα στα Σκόπια. Έχει πλήθος ελληνικών, αλλα και άλλων τουρκικών, σερβικών, αλβανικών λέξεων.
Τη συγγένεια του με τα ελληνικά την έχει δείξει από τις αρχές του αιώνα ο Μανόλης Τριανταφυλλίδης (δείτε τους καταλόγους των ελληνικών λέξεων):
http://cds.lib.auth.gr/submit/archive/ARC/arc-2005-13237.pdf
http://cds.lib.auth.gr/submit/archive/ARC/arc-2005-13240.pdf
Ήταν ακριβώς μίξη, ως αποτέλεσμα συμβίωσης σλαβόφωνων με ελληνόφωνους, βλαχόφωνους, τουρκόφωνους και άλλους πληθυσμούς της Μακεδονίας και το μιλούσαν πολλοί ανεξάρτητα από την ιδιαίτερη γλωσσική ομάδα που ανήκαν, τα “ντόπια”, έτσι το έλεγαν.
Βορειότερα της ελληνικής Μακεδονίας η γλώσσα που μιλιόταν κατά κόρον ήταν πολύ πιο κοντά στη βουλγαρική (βουλγαρικά στην ουσία), και επί Τίτο ενισχύθηκαν σκόπιμα οι σερβικές επιρροές, και άλλαξαν τα ονόματά τους με την προσθήκη της κατάληξης -σκι (π.χ. Γκρούεφ σε Γκρούεφσκι) ώστε να απεκβουλγαρισθούν, γιατί ακόμα κι εντός της Γιουγκοσλαβίας, η Βουλγαρία τους διεκδικούσε ως δικούς της.
Όσοι κόπτονται για τις γλωσσικές μειονότητες θα πρέπει πρώτα να καταδικάσουν την σημερινή προσπάθεια των Σκοπίων να οικειοποιηθούν αυτή την γλωσσική ομάδα της ελληνικής Μακεδονίας υπό το μανδύα ενός ενιαίου μακεδονικού χώρου, όπου τάχα όλοι μιλούσαν τα ίδια, σκέφτονταν τα ίδια και αισθάνονταν τα ίδια (δηλαδοί “εθνικά μακεδόνες”).
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ και δε θα αλλάξουμε την ιστορία, επειδή αυτοί στην πορεία τα έσπασαν με τους Βούλγαρους κι αποτραβήχτηκαν και δεν ξέρουν τι άλλο να πουν ότι είναι εκτός από “μακεδόνες”.
Όταν τα πρώτα χρόνια έρχονταν στη Μακεδονία οι κρατικοί υπάλληλοι από την Αθήνα, επειδή δεν καταλάβαιναν το μακεδονίτικο ιδίωμα, έλεγαν “βουλγάρικα είναι” (έχει μείνει άλλωστε και το “Βούλγαροι” των γηπέδων).
Και για ποιους το έλεγαν; Για τους άνθρωπους που οι Βούλγαροι τους έσφαζαν επειδή άνοιγαν ελληνικά σχολεία και εκκλησίες στα χωριά τους και δήλωναν Έλληνες.
Αυτήν τη λογική συνεχίζει ο Μίχας. Δε γνωρίζει, δεν καταλαβαίνει, δεν τον ενδιαφέρει κι όμως εκφράζει άποψη, δηλαδή τις εξυπνάδες του που τις παρουσιάζει ως άποψη.
“μακεδονικό” το ιδίωμα, “μακεδονική” και η γλώσσα (και το έθνος) της FYROM, και δεν έχει κανένα πρόβλημα ο κ.Μίχας.
Ε λοιπόν είναι πολύ σοβαρό το ζήτημα για να αφεθεί πάλι σε μαθητευόμενους μάγους και φερέφωνα ξένων think tanks.
Μπαρμπα Γιώργο η δικαιολογία σου ειναι πολύ καλή για όσους
δεν γνωρίζουν καλά το θεμα.
Για όσους έχουν κριτική σκέψη και ερευνούν η πραγματικότητα είναι άλλη.
Δεν είναι μονο τα βιβλία των Τσιούλκα και Κονδύλη που
έθεσαν τις βάσεις της σημερινής μακεδονικής γλώσσας των γειτόνων μας αλλα
κυρίως το ABECEDAR που εξέδωσε το 1925 το ελληνικό υπουργειο παιδείας.
Πρωτοτυπο του ABECEDAR οι γείτονες μας το δείχνουν
με καμάρι εδώ και χρόνια στο Εθνικό Ιστορικό τους Μουσείο.
Για να δούμε, παρακαλώ, το βίδεον
http://www.youtube.com/watch?v=cid831WmxCo
κ. Γεωργάνα,
για την εμπεριστατωμένη και σε γλαφυρό ύφος τεκμηρίωση της απόψεώς σας (που πολύ χάρηκα) καθώς και για την άψογη χρήση τής πολυτονικής γραφής…
…υποκλίνομαι.
Hats Off!..
Όσο για το άρθρο του κ. Μίχα, θεωρώ ότι -άν μη τι άλλο- είναι άκαιρο (bad timing…)
Ποιά η ανάμιξη των ΗΠΑ?
http://www.army.gr/dimosieuseis/hmerisios/imerisiosfiles/20080615/17.jpg
http://www.army.gr/dimosieuseis/hmerisios/imerisiosfiles/20080615/18.jpg
Tha ithela na zitisw signwmi pou apantw me latinikous xaraktires alla to lap top mou den exei to elliniko alfavito.
Mia mikri valkaniki istoria kai apo emena loipon.
Ton ioulio pou mas perase stin panemorfi poli tou Novi Sad pou einai stin autonomi perioxis tis Voivontinas stin Servia egine opws kathe xrono to kalitero festival mousikis tis Eurwpis..to gnwsto se atoma tis ilikias mou(22)EXIT FESTIVAL.
Etsi eipa me allous 3 filous mou na pame me autokinito(dedomenou pws ta onomata pou tha emfanizontoustan ekei itan apo ta kalitera mas kai episis tha sinantisoume kati filous mas kroates pou episis tha pigainan)
Ksekinisame loipon apo tin Sparti(opou pernane ta kalokairia mas,kathws eimaste spartiates) 3 ellines to genos kai enas filos mas Voulgaros(Krasimir) pou menei stin ellada edw kai 10 xronia.
Anagastika gia na kanoume ligoteri diadromi tha pernagame apo ta Skopia kai tha mename ena vradi ekei gia ksekourasi(einai polles oi wres sto timoni)
Perito na sas pw pws sta sinora enw eixame oloi mas(ektws tou krasimir)kanadika diavatiria mias kai eimaste gennimenoi ekei…alla me ellinika onomata mas espasan ta neura me elenxous diakiologies…o enas na vrizei tin ellada stin glwssa tou(mas ta metefraze o Krasimir)kai na exoume liwsei sta gelia emeis kai toso na ekneurizetai o tipos sta sinora.
Sta Skopia to vradi pou vgikame gnwrisame kosmo se ena baraki tis Slavomakedonikis Prwteuousas i opws alliws thelei o kathenas na leei auti tin xwra…me eklpliksi diki mas alla oxi kai tou Krasimir.O Krasimir pou lete milouse voulgarika kai ton katalavainan aneta omws..mas eipe pws oi monadikes diafores sta voulgarika pou emathe sto dimotiko stin voulgaria kai se auta pou mila sto spiti me tous goneis tou einai pws merikes lekseis tis proferoun alliws…episis mathame pws slavomakedones kai voulgaroi exoun tous idious ethnikous irwes…kai pws oi neoi ekei pragmatika zoun se ena fantastiko kosmo pou tous exoun mathei sta sxoleia.Oi megaloi einai pio anektikoi…oi neoi omws borw na pw apo auta pou eida den mas sibathoun katholou..oxi pws pisteuw pws stin ellada oi neoi sibathoun ton ekei plithismo poli.Akousa me ekpliksi pws fisika o Megas aleksandros den itan ellin kai den milouse ellinika alla kati allo..kati allo pou oi kakoi ellines kataferan afou piran tin makedonia(tin eklepsan opws mas eipan me tous valkanikous polemous kai esvisan ola ta grammata ekeinis tis arxaias glwssas kai ta adikatestisan me ellinika).Ematha pws to 2013 opws eipan i sinthiki tou Voukourestiou tha liksei kai pws i makedonia tha entwthei ksana ma kala eipa kai giati na ta parete eseis auta ama liksei?Eipa i tourkia ta eixe prin auta ta edafi mazi me tin xwra sas…ara ola auta pane se autous?Moko oi slavomakedones.
Se katastaseis an o Megas itan ellinas pragmatika tha xaramiza to salio mou se themata pou den iparxei thema amfisvitisis(epina kai mia teleia bira Skopje…aporw giati den tin eksagoun na tin pinoume kai stin ellada..pragmatika paidia itan i pio wraia bira pou exw piei pote mou).
Egw tous eipa pws san nikos eimai apo tous metripatheis kai afou exete ena komati tis perioxis na tin exete tin leksi makedonia vre paidia alla prepei na valete kati brosta.E pws tha ginei…eseis na to monopwlite diladi?
To tragelafiko einai pws polla paidia ekei mathainoun ellinika giati einai kati san diavatirio na vreis douleia me toses ellinikes epixeiriseis na drastiripoiountai.Tous rwtisa poios thewroun filous stin perioxi?Kai me ekpliksi mou eipan esas!!Kai logiko na einai etsi…afou oi boulgaroi panta ithelan tin gh tous kai to 30% twn alvanw tis xwras tous koitaei poli pros Kosovo.Pantws apo auta pou mou pan to mono pou tos noiazei einai i katargisi tis visa gia na boroun na kanoun taksidia(H ellada tous zitaei konta sta 80 eurw visa gia 10 meres)
Episis emahta pws xiliades katoikoi tis FYROM exoun idi parei voulgariki ipokootita..akrivws opws ekane tosa xronia i Rwssia stin Notia Osetia.Opoios gennietai stin FYROM an to thelei ginetai automatws voulgaros mias kai i voulgaria thewrei tous Fyromianous Voulgarous.Twra kaipoios eklepse tous irwes komitatzides voulgarous tou antistixou makedonikou agwna opws exoume emeis ton Paulo Mela autoi exoun tous dikous tous.Kai kapoios klevei kai ton Mega Alexandro.
H oli fasi me fyromianous kai voulgarous mou thimizei tin istoria metaksi kroatwn kai servwn.Pou enw milane akrivws tin idia glwssa ma akrivws tin idia..oi men kroates eixan perasei stin diakaiodosia tou papa kai egina kathoikoi kai oi servoi eginan xristianoi apo to Byzntio.Episis oi Servoi itan gia polla xronia katw apo othomaniki kiriarxia enw oi Kroates katw apo Ougriki katwxi gia aiwnes mesa sta plaisia tis Austroougarias.Etsi eginan 2 diaforetika ethnoi.
Otan vgikame apo to baraki(eixa parkarei to amaksi mas,me ellinikes pinakides)ekei konta…kapoioi eixan riksei bogia sto pisw meros i opoia omws to eixe kapsei kiolas..ekei konta itan kati nearoi pou evrizan…fwnazan united macedonia kai tetoia alla ti fasaria na arxiseis sta limeria tous den tha eixe kanena noima allwste tha borouse na to eixe kanei o opoiosdipote kai tha tis trwgame episis itan para polloi mazemenoi.
Sikwthikame kai pigame sto ksenodoxeio…egw na exw pathei entwmetaksi ena terastio politismiko SOK me ola auta pou eixa akousei ekei pera kai na lew den ginetai na eimaste geitwnes kai na iparxei tetoio klima.
Telws pantwn ola ta ksexasa(kai ta 350 eurw zimias tou amaksiou)otan eftasa servia kai antikrisa poso wraies einai oi Serves kai poso latreuoun tous ellines kai mas lene kai aderfia(den exw idea giati…malon epeidi einai kai autoi orthodoksoi)den me eniakse allwste…teleio to EXTI festival sas to sinistw anepifilakta.
Alla gia na min exoume apo ta alla pali apofasisame na girisoume apo Voulgaria mesw Filipoupolis opou o Krasimirir mas pige stin giagia tou kai mas eskase sto fai.Panemorfi kai i voulgaria…xwres dipla mas kai pou den tis kseroume kala..poli kako auto
ante re malaka pou tha mas pis oti to voulgariko kranio den borouse na vgali dikia tou glosa.
kseris re pios anakalipse ton ipologisti re o John atanasov pou ixe pai stin ameriki