Λαφαζανιές

Μαι 5th, 2008 | | Κατηγορία: Χαρίδημος Τσούκας | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

Το ξέρουμε κι από την καθημερινή μας ζωή: εξίσου σημαντικό με το τι λέει κάποιος, είναι πως το λέει. Η ρητορική ενός συλλογισμού δεν είναι απλό στολίδι· φανερώνει έναν τρόπο σκέψης, πιθανώς ανεπίγνωστο ακόμη και στο φορέα του, ο οποίος απαρτίζεται απο σιωπηλές παραδοχές και αξιολογικές κρίσεις. Οι αναλογίες και οι μεταφορές, τα επίθετα και οι χαρακτηρισμοί, οι παραδοχές και οι συγκρίσεις που κάποιος κάνει, απο-καλύπτουν τη νοο-τροπία του. Όταν μιλάμε, λέμε περισσότερα απ’ ότι γνωρίζουμε.

Αν νομίζετε ότι θεωρητικολογώ, ιδού ένα παράδειγμα. Σε πρόσφατη ομιλία του στη Βουλή αναφορικά με το ενδεχόμενο στρατηγικής συνεργασίας του ΟΤΕ με την Deutsche Telekom, ο κ.Λαφαζάνης είπε τα εξής:

«Οι Γερμανοί ξανάρχονται σ’ αυτή τη χώρα ως δύναμη οικονομικής κατοχής κ.Αλογοσκούφη; Αυτό είναι το όραμά σας; […] Αυτό που κάνετε είναι εθνικό έγκλημα και θα οδηγήσει σε εθνική καταστροφή».

Προσέξτε τη ρητορική του κ.Λαφαζάνη. Δεν λέει απλώς ότι διαφωνεί με τη στρατηγική συνεργασία του ΟΤΕ με τον Ευρωπαϊκό τηλεπικοινωνιακό κολοσσό (το περιεχόμενο του συλλογισμού του), αλλά αρθρώνει ρητορικά την άποψή του με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Τι απο-καλύπτει; Δύο πράγματα.

Η κλειστή κοινωνία συγκροτεί το διανοητικό πυρήνα της εθνολαϊκιστικής δεξιάς και της νεοκομμουνιστικής αριστεράς

Πρώτον, την ξενοφοβία που όλο και περισσότερο χαρακτηρίζει το λόγο της ελληνικής αριστεράς. Η Γερμανική εταιρία χαρακτηρίζεται «δύναμη κατοχής»! Η αναλογία είναι προφανής. Η Γερμανική «οικονομική κατοχή» παραπέμπει συνειρμικά στη Γερμανική στρατιωτική κατοχή. Όπως οι Γερμανοί κατέλαβαν στρατιωτικά την Ελλάδα το 1941, έτσι θα την καταλάβουν και τώρα, με οικονομικά μέσα αυτή τη φορά. Σε κάθε περίπτωση, οι Γερμανοί είναι κατακτητές. (Ότι αυτοί, εν πολλοίς, χρηματοδοτούν τα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης, από τα οποία τόσο ωφελείται η Ελλάδα, ουδόλως είναι αξιομνημόνευτο. Άλλωστε, συχνά οι κατακτητές μεταμφιέζονται σε καλούς Σαμαρείτες!). Η συνεργασία του κ.Αλογοσκούφη με τους «κατακτητές» είναι τόσο απαράδεκτη σήμερα, όσο ήταν και η συνεργασία της κατοχικής κυβέρνησης τότε. Ο κ.Λαφαζάνης δεν μασάει τα λόγια του: πρόκειται για «εθνικό έγκλημα» λέει, το οποίο «θα οδηγήσει σε εθνική καταστροφή». Δεν διευκρίνισε αν η καταστροφή αυτή είναι ισομεγέθης με την ιστορική Μικρασιατική καταστροφή, ούτε αν θα στείλει τους «εθνικούς εγκληματίες» στη Δικαιοσύνη. Επισημαίνω και μια αξιοπρόσεκτη παράλειψη: δεν χαρακτήρισε τον κ.Αλογοσκούφη προδότη ακόμα, αλλά υποθέτω ότι μάλλον είναι θέμα χρόνου.

Αν αυτή η ρητορική σας θυμίζει τη ρητορική της εθνολαϊκιστικής δεξιάς, είναι επειδή έχουν κάτι κοινό: την όξυνση των φοβιών του πολίτη για τους «ξένους» και την περιχαράκωσή του σε ένα «καθαρό» – αμιγώς εθνικό – πλαίσιο αναφοράς. Η κλειστή κοινωνία συγκροτεί το διανοητικό πυρήνα της εθνολαϊκιστικής δεξιάς και της νεοκομμουνιστικής αριστεράς. Λίγο-πολύ «μειοδότη» χαρακτήρισε ο κ.Εβερτ τον τότε πρωθυπουργό κ.Σημίτη, αναφορικά με τη στάση του στην κρίση των Ιμίων το 1996. Με καταστροφολογικούς όρους επικρίνει ο κ.Καρατζαφέρης τον χειρισμό του Μακεδονικού από την κυβέρνηση Καραμανλή σήμερα. Η ενδιαφέρουσα εξέλιξη, ωστόσο, είναι η όψιμη αυτοκατανόηση της αριστεράς με όρους εθνικοφροσύνης. Πρόσφατα, η κυρία Παπαρρήγα μίλησε για τον «κίνδυνο» να δημιουργηθούν «κόμματα μεταναστών» στην Ελλάδα, ενώ ο κ.Αλαβάνος έκανε λόγο «για τη γερμανική σημαία» που θα «ανεβαστεί» ακόμα και στη Βουλή!

Στερούμενος, πλέον, επιχειρημάτων για την ανωτερότητα του κρατικού σχεδιασμού της οικονομίας, και αντιλαμβανόμενος ότι η γλώσσα της «ταξικής πάλης» δεν έχει την ίδια πειθώ που κάποτε είχε, ο εγχώριος αριστερός λόγος, όλο και περισσότερο, προσφεύγει ρητορικά στα σχήματα του εθνολαϊκισμού

Δεύτερο στοιχείο που αποκαλύπτει η κριτική Λαφαζάνη είναι η εκλεκτική συγγένεια του κρατισμού με τον εθνικισμό. Στερούμενος, πλέον, επιχειρημάτων για την ανωτερότητα του κρατικού σχεδιασμού της οικονομίας, και αντιλαμβανόμενος ότι η γλώσσα της «ταξικής πάλης» δεν έχει την ίδια πειθώ που κάποτε είχε, ο εγχώριος αριστερός λόγος, όλο και περισσότερο, προσφεύγει ρητορικά στα σχήματα του εθνολαϊκισμού. Το «έθνος» τείνει, πλέον, να υποκαταστήσει την «τάξη». Το ρητορικό σχήμα που επιτρέπει αυτή την εννοιολογική μετάλλαξη είναι η θεώρηση του ελληνικού έθνους ως «ανάδελφου», μικρού και αδύνατου, το οποίο πρέπει να αυτοπροστατευθεί. Ποιος μπορεί να προστατεύσει το έθνος; Το κράτος, φυσικά. Γι αυτό: «όχι στο ξεπούλημα του ΟΤΕ», «όχι στην ιδιωτικοποίηση των Λιμανιών», «κάτω τα χέρια από την Ολυμπιακή».

Στα κυπριακά ελληνικά, «λαφαζανιές» είναι (περίπου) οι σαχλαμάρες. Είναι ιδιαίτερα τιμητικό για τον κ.Λαφαζάνη να κάνει ό,τι μπορεί για να φανεί άξιος του ονόματός του, αλλά θα ήταν προτιμότερο να το απέφευγε. Το όνομά μας δεν είναι πάντοτε η ψυχή μας.

40 σχόλια
Leave a comment »

  1. Εξαιρετικό!

  2. …και τι περιμένατε από τον κο Λαφαζάνη και τους ομόδοξους του;

    Όπως έλεγαν και οι Αρχαίοι ημών πρόγονοι που τους θυμόμαστε μόνο όταν μας συμφέρει:

    «Εκ στόματος κόρακος ΚΡΑ εξελεύσεται».

    Είναι κρίμα που σε μια κρίσιμη στιγμή της ιστορίας της η παρτίδα μας έχει τόσο ανεπαρκείς πολιτικούς ένθεν και εκείθεν. Καταντάει επικίνδυνο…

  3. Ο Συνασπισμός εθνικιστικό κόμμα….. Αναρωτιέται ο καθένας πλέον σε ποια χώρα ζουν οι αρθρογράφοι σας.

    Χαρακτηριστικά, όσο και ενημερωτικά, παραθέτω κάτι από την πρόσφατη ειδησεογραφία:

    http://www.syn.gr/gr/keimeno.php?id=9856

    Τι ? Δεν γνωρίζατε τα γεγονότα της Ν. Μανωλάδας?
    Συγνώμη αν σας σόκαρα….
    Ευτυχώς οι πολίτες αυτής της χώρας γνωρίζουν πως οι ξένες εταιρίες , σε αντίθεση με τους ξένους εργάτες, είναι το αντικείμενο του εκλεκτικού ενδιαφέροντός σας και του ακόμη εκλεκτικοτερου αντιεθνικισμού σας.

  4. Άλλο πράγμα η Αριστερά και άλλο η Ελληνική Αριστερά (= το ΚΚΕ, ο ΣΥΝ, ένα μέρος του ΠΑΣΟΚ, οι εξωκοινοβουλευτικοί). Με την πρώτη μπορείς να συμφωνήσεις, να διαφωνήσεις, να έχεις ενστάσεις κ.λπ. Με τη δεύτερη μπορείς μόνο να υποτιμήσεις τη νοημοσύνη σου.

  5. @stathis

    Τι σχέση έχει η Ν. Μανωλάδα με το ζήτημα που πραγματεύεται το άρθρο αδυνατώ να καταλάβω!!

    Τα θλιβερά που εκστομίζουν τα στελέχη του ΣΥΝ στην τηλεόραση τις τελευταίες μέρες για το ζήτημα του ΟΤΕ είναι σοκαριστικά! Τα παραδείγματα που δίνουν για να υποστηρίξουν τις θέσεις τους είναι ο Γκόρτνον Μπράουν και η κρατικοποίηση της Northern Rock και ο Μπερλουσκόνι και η – σίγουρα εκτός κανόνων Ε.Ε. – οικονομική στήριξη της Alitalia..

    Τελικά αποτελεί μεγαλύτερη υπέρβαση για τη σημερινή αριστέρα το να αντιμετωπίσει θετικά το ενδεχόμενο έστω και μίας αποκρατικοποίησης, παρά το να ταυτιστεί με την οικονομική πολιτική του Μπερλουσκόνι..

    Την αναφορά στον πατρόνε Σίλβιο την πρωτοάκουσα από τα χείλη του κ. Μαργαρίτη σε ένα πάνελ κεντρικού δελτίου ειδήσεων (ALTER νομίζω).. O Τσίπρας το επανέλαβε στη συνέντευξη του προχθές στον ALTER οπότε υποθέτω ότι έχει γινεί η επίσημη γραμμή πια.. Τι να πει κανεις!

  6. «Τι σχέση έχει η Ν. Μανωλάδα με το ζήτημα που πραγματεύεται το άρθρο αδυνατώ να καταλάβω!!»

    Να σε βοηθήσω τότε.

    Το άρθρο καυτηριάζει τον υποτιθέμενο εθνικισμό των σετλεχών του ΣΥΡΙΖΑ (εδώ γελάνε).
    Τα γεγονότα της Ν. Μανωλάδας είναι ένα από τα κοινωνικά γεγονότα στα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύει έμπρακτα την αλληλεγγύη του στους ξένους. Υπάρχουν και άλλες δράσεις παρόμοιες, αλλά αναφέρθηκα σε ένα πρόσφατο γεγονός.
    Από την άλλη όσο και αν έψαξα , ούτε στο rooster, ούτε στο site της ΦΣ βρήκα μία έστω μικ΄ρη αναφορά στο θέμα. Δεν μεεκπλήττει αυτό βέβαια.
    Αν πάλι δεν καταλαβαίνεις , καθόλου δε με ενδιαφέρει.

    Το επιχείρημα για το Μπερλουσκόνι είναι αστείο. Γιατί θα πρέπει να αποδεχτεί η αριστερά έστω και μία αποκρατικοποίηση;
    Γιατί χρησιμοποιείς το όνομα του Μπερλουσκόνι? Κατά τη γνώμη σου ό,τι κάνει ο Ιταλός πρωθυπουργός θα πρέπει να το αποκλείσουν από το πρόγραμμά τους όλα τα πολιτικά κόμματα; Είναι φαιδρό σαν επιχείρημα.
    Θα μπορούσα να σου πω πως η ΦΣ ταυτίζεται με τον Πινοσέτ αντίστοιχα.

  7. @stathis: Η Μανωλάδα αναφέρθηκε στο blog του Μάνου εδώ:

    http://stmanos.blogspot.com/2008/04/blog-post_23.html

    Το πρόβλημα με την αριστερά και τις κρατικοποιήσεις είναι ότι έχει κολήσει η βελόνα.

  8. «Το πρόβλημα με την αριστερά και τις κρατικοποιήσεις είναι ότι έχει κολήσει η βελόνα.»

    Το πρόβλημα με τους νεοφιλελεύθερους και τις αποκρατικοποιήσεις είναι πως έχει κολλήσει η βελόνα.

    Άνετα θα μπορούσα να πω το ίδιο όπως βλέπεις. Παρόλο που ιδεολογικά θα ήθελα να ανήκουν οι επιχειρήσεις στους εργαζομένους και όχι την δημιουργία κρατικού καπιταλισμού, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα πρέπει ο Τσίπρας να ταυτιστεί με τις θέσεις των νεοφιλελευθέρων, ‘οπως υπονοεί ο φίλος trandism.

  9. Όσο για το Στ. Μάνο, λέει κάτι που συμφωνώ. Πως πρέπει να προστατευτεί η συλλογική σύμβαση εργασίας.
    Πόσοι συμφωνείτε με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας?

  10. @stathis

    OK, καταρχάς αυτό που γινόταν στη Ν. Μανωλάδα είναι απαράδεκτο και μπράβο στον ΣΥΝ για τις παρεμβάσεις του.. Δεν ξέρω η ΦΣ αν είπε κάτι για το ζήτημα, αν όχι κακώς κατά τη γνώμη μου.. Μπορούμε τώρα να διαχωρίσουμε το θέμα αυτό από το θέμα του ΟΤΕ?

    Δεύτερον, αυτό το «εσείς με τον Πινοσέτ» από τη μια και «εσείς με τα γκούλαγκ» από την άλλη στερείται σοβαρότητας. Αφήστε τα τώρα αυτά.. Ο Πινοσέτ πάει.. Μη μου λέτε για τον Πινοσέτ όταν εγώ σας λέω για το ξαφνικό έρωτα του ΣΥΝ με την οικονομική πολιτική του Μπερλουσκόνι..

    δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα πρέπει ο Τσίπρας να ταυτιστεί με τις θέσεις των νεοφιλελευθέρων

    Μα αυτό είναι το πρόβλημα με τον τρόπο σκέψης σας.. Ο Μπερλουσκόνι νοεφιλελεύθερος.. Από που κι ως που??? Διαπράττει κρατικό παρεμβατισμό στο θέμα της Alitalia.. Και ο ΣΥΝ προτείνει το ίδιο για την Ολυμπιακή.. Αυτό ΔΕΝ είναι νεοφιλελευθερισμός..

    Επιστρέφοντας στο ζήτημα του ΟΤΕ, θα ήθελα να ρωτήσω αν κατά τη γνώμη σας ο ΟΤΕ συμπεριφέρθηκε ποτέ ως ΔΕΚΟ, ως επιχείρηση κοινής ωφέλειας.. Από την εποχή που έκανε 10 χρόνια να σου φέρει τηλέφωνο μέχρι σήμερα.. Ποτέ κατά τη γνώμη μου.. Και το ίδιο ισχύει για όλες τις ΔΕΚΟ..

    Όσο για το επίπεδο αυτών που έκαψαν σημαία του Βελγίου με ναζιστικό σύμβολο ζωγραφισμένο, τα σχόλια περιττεύουν..

  11. εν μπορώ να καταλάβω γιατί θα πρέπει ο Τσίπρας να ταυτιστεί με τις θέσεις των νεοφιλελευθέρων

    Μα αυτό είναι το πρόβλημα με τον τρόπο σκέψης σας.. Ο Μπερλουσκόνι νοεφιλελεύθερος.. Από που κι ως που??? Διαπράττει κρατικό παρεμβατισμό στο θέμα της Alitalia.. Και ο ΣΥΝ προτείνει το ίδιο για την Ολυμπιακή.. Αυτό ΔΕΝ είναι νεοφιλελευθερισμός..

    Δεν καταλαβες τι εννοω

    Δεν ενοούσα Μπερλουσκόνι, αλλά τις αποκρατικοποιήσεις

  12. «OK, καταρχάς αυτό που γινόταν στη Ν. Μανωλάδα είναι απαράδεκτο και μπράβο στον ΣΥΝ για τις παρεμβάσεις του.. Δεν ξέρω η ΦΣ αν είπε κάτι για το ζήτημα, αν όχι κακώς κατά τη γνώμη μου.. Μπορούμε τώρα να διαχωρίσουμε το θέμα αυτό από το θέμα του ΟΤΕ?»

    Φίλε μου το άρθρο δεν αναλύει το ζήτημα του ΟΤΕ.Δεν μπαίνει στην ουσία. Πετάει τη λάσπη πως ο ΣΥΝ είναι εθνικιστικό κόμμα επειδή δεν θέλει την αποκρατικοποίηση.
    Νομίζω πως αυτή η γκεμπελική μεθοδολογία χρειαζόταν απάντηση.

  13. @stathis

    «Οι Γερμανοί ξανάρχονται σ’ αυτή τη χώρα ως δύναμη οικονομικής κατοχής κ.Αλογοσκούφη; Αυτό είναι το όραμά σας; […] Αυτό που κάνετε είναι εθνικό έγκλημα και θα οδηγήσει σε εθνική καταστροφή».

    enough said…

    Τι λέτε stathis? Να κόψουμε από 6 εισιτηριάκια Ολυμπιακής για αύριο? 2 ακυρώσεις αν μας κάτσουν θα βγάλουμε κέρδος.. Από 3 και πάνω και γαμώ τα μεροκοματάκια.. Αν πάρουμε και τις γυναίκες μας δε, θα βγάλουμε καλά φραγκάκια.. 250 Ευρώ το κεφάλι είναι αυτά! Αφού θα την στηρίξει το κράτος την Ολυμπιακή, δεν έχουν πρόβλημα αυτοί..

  14. @stathis

    Ναι έχεις δίκιο, δεν κατάλαβα σωστά το ρήμα «ταυτιστεί»..Παρεξήγηση

  15. @stathis: Μπορεί κάποτε η ‘κρατικοποίηση των μέσων παραγωγής’ να ακούγονταν καλή ιδέα.
    Αλλά σήμερα με την Κίνα να υιοθετεί το φιλελεύθερο μοντέλο, μετά την αποτυχία του Μιττεράν και
    όλων όσων δοκίμασαν κρατικιστικές ιδέες και ανίστοιχα τη θεαματική επιτυχία χωρών όπως η Ιρλανδία,
    ναι νομίζω ότι είναι καιρός για την αριστερά να το ξανασκεφτεί.

    Άσε που πρέπει να εθελοτυφλεί κανείς μπροστά στην πελατοκρατεία και την ανικανότητα των δημόσιων επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Αναρωτιέμαι σε άλλο κόσμο ζούμε? Η μήπως ελπίζεις ότι αν ήταν η αριστερά στην εξουσία η διοίκηση των δημόσιων επιχειρήσεων θα βελτιώνοταν?

    Βέβαια η αριστερά έχει παράδοση στο να εθελοτυφλεί….

  16. Πάνο
    Μου ζητάς να κάνουμε εφ όλης της ύλης συζήτηση πάω σε ένα ζήτημα στο οποίο δεν γνωρίζεις αφ ενός τις αντιλήψεις μου, και αφετέρου δεν αφορά το συγκεκριμένο άρθρο.

    Γιατί δεν απαντά κανείς στο ζήτημα του παραπληροφορικού άρθρου του κου Τσούκα;

  17. Δεν ξέρω αν ο ΣΥΝ είναι εθνικιστικό κόμμα. Αυτό που ξέρω είναι ότι ένας βουλευτής του εκμεταλλεύεται τα χειρότερα ξενοφοβικά ένστικτα του Έλληνα, κι αυτό χωρίς να συναντά ιδιαίτερο πρόβλημα με το κόμμα του. Ουσιαστικά στον ΣΥΝ όλα επιτρέπονται. Αρκεί να μαζεύει ψήφους.

    Η απάντηση για το όπου συμφέρει τον ΣΥΝ επικαλείται την ξενοφοβία είναι «δείτε τι έκανε στην Μανωλάδα». Ε, λοιπόν, στην Μανωλάδα έκανε καταγγελίες εκ του ασφαλούς και οι τσιφλικάδες της Μανωλάδας είχαν μόνο καλά λόγια να πουν για τον Τσίπρα, ενώ οι συνδικαλιστές του ΚΚΕ που πήγαν στην περιοχή έφαγαν ξύλο. Δηλαδή ο ΣΥΝ αναλώθηκε σε επαναστατικότητα χωρίς αντίκρυσμα: και κάνουμε καταγγελίες τέτοιες ώστε να φαίνεται ότι είμαστε εναλλακτικοί, αριστεροί κλπ. και ταυτόχρονα δεν διακινδυνεύουμε να αλλάξει τίποτα, αφού στην Μανωλάδα υπάρχει σαφέσταστα καταπάτηση των νόμων του ελληνικού κράτους και μόνο με θεσμικές παρεμβάσεις μπορεί να αλλάξει το πράγμα. Το γεγονός ότι κανείς λ.χ. δεν κολλά ένσημα και δεν έχει γίνει κανένας έλεγχοςαπό το ΙΚΑ είναι ένα θέμα. Βέβαια οι καταγγελίες στην τηλεόραση και όχι στο ΙΚΑ είναι πιο πιασάρικες. Όπως επίσης οι ρατσιστικής υφής και αντίληψης συγκρίσεις των σημερινών Γερμανών με τους ναζί. Αλλά αυτό είναι ψωμοτύρι για τους συνδικαλιστές της αριστεράς. Ας αφήσουμε κάτα μέρους την προσπάθεια καπελώματος της όλης ιστορίας: το θέμα ξεκίνησε από την Ελευθεροτυπία και το έκανε πρωτοσέλιδό του ο Ελεύθερος Τύπος – η επίσημη εφημερίδα της δεξιάς, αφού συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο του ιδρύματος Λίλιαν Βουδούρη η ΝΔ. Τότε και μόνο τότε θυμήθηκε την Μανωλάδα ο ΣΥΝ. Πιο πριν είχε βουλευτές, κομματικές οργανώσεις και τοπικά στελέγχη που δεν ήξεραν τίποτα δεν είδαν τίποτα. Και φυσικά σε άλλες περιοχές της Ελλάδας που γίνονται ακριβώς τα ίδια ο ΣΥΝ δεν ξέρει τίποτα – ακόμα. Απλά περιμένει να το κάνουν θέμα για να κερδίσει και αυτός τα 5 λεπτά της δημοσιότητας που του αναλογούν.

    Είναι προφανές από την νοοτροπία του ΣΥΝ ότι δεν έχει καμιά πραγματική πρόταση εξουσιάς: ό,τι βγαίνει στα κανάλια είναι καλό. Αλλά αυτή είναι η διαφορά με την ΦΣ: εμείς πιστεύουμε ότι μόνο με ένα κράτος δικαίου, όπου ο νόμος είναι νόμος για όλους, και όχι ο νόμος να είναι το δίκαιο του εργάτη προστατεύονται αποτελεσματικά τα συμφέροντα όλων. Αν αύριο δεν αποφασίζουν τα κρατικοδίαιτα και φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ να παίζουν το θέμα, ο ΣΥΝ δεν θα έχει καμιά άποψη. Αφού ήδη τα κανάλια που σπρώχνουν με τα χίλια της δεξιά σπρώχνουν και τον ΣΥΝ. Είδαμε τον πρόεδρο του ΣΥΝ να του παίρνει συνέντευξη ο παλιός πρόεδρος της ΔΑΠ. Αλλά τι λέω: δεν έχει συγκυβερνήσει ο ΣΥΝ με την δεξιά; Το ίδιο γίνεται και σήμερα.

  18. Φιλε stathis,

    Εφόσον επιστρέφετε στο συγκεκριμένο άρθρο -και δικαιωμά σας – θα ήθελα να πω πως αν και σε κάποιες λεπτομέρειες ίσως το βρίσκω υπερβολικό, το γενικότερο μήνυμά του με βρίσκει σύμφωνο και δεν το θεωρώ σε καμία περίπτωση συκοφαντικό. Είναι δικαίωμά σας να διαφωνείτε και να εκθέτετε τις απόψεις σας, αλλά δε μπορείτε να καθορίσετε και τη θεματολογία των σχολίων των υπολοίπων..

    Εσείς μπορεί να θέλετε να εστιάσετε στην, κατά τη γνώμη σας πάντα, απουσία εθνικιστικού λόγου στις θέσεις και δηλώσεις στελεχών του ΣΥΝ τις οποίες καυτηριάζει το άρθρο του Τσούκα, αλλά άλλοι σχολιαστές θα ήθελαν να επικεντρωθούν στη λειτουργία των δημοσίες υπηρεσιών/εταιριών γιατί προφανώς θεωρούν ότι η ουσία εκεί βρίσκεται και ότι η θέση που λέει ότι αποτελούν «εθνικό πλούτο» και «ιδιοκτησία του λαού» είναι στην καλύτερη περίπτωση αφελής, στη χειρότερη ιδιοτελής. Κατά τη γνώμη μου το γεγονός πως κατά την άποψη μου ευφυείς άνθρωποι όπως ο Λαφαζάνης καταφεύγουν στη χρήση του επιθέτου εθνικός/ή/ό μας αποκαλύπτει την απουσία σοβαρών επιχειρημάτων που θα μπορούσαν να στηρίξουν τη θέση της αριστεράς πάνω στο ζήτημα των αποκρατικοποιήσεων..

  19. @stathis: ο Τσούκας λέει: ‘αντιλαμβανόμενος ότι η γλώσσα της «ταξικής πάλης» δεν έχει την ίδια πειθώ που κάποτε είχε, ο εγχώριος αριστερός λόγος, όλο και περισσότερο, προσφεύγει ρητορικά στα σχήματα του εθνολαϊκισμού’. Μπορεί εσύ να συμπεραίνεις απ’ αυτό ότι κατηγορείται άδικα ο ΣΥΝ για εθνικισμό.
    Εγώ συμπεραίνω ότι κατηγορείται δίκαια για αναμασήματα κρατικιστικών ιδεών. Για να στηρίξει τη γύμνια των προτάσεών του σε οικονομικά θέματα καταφεύγει σε ένα λαϊκισμό εθνικιστικής απόχρωσης.

  20. Λέει επίσης φίλε Πάνο:

    «Αν αυτή η ρητορική σας θυμίζει τη ρητορική της εθνολαϊκιστικής δεξιάς, είναι επειδή έχουν κάτι κοινό: την όξυνση των φοβιών του πολίτη για τους «ξένους» και την περιχαράκωσή του σε ένα «καθαρό» – αμιγώς εθνικό – πλαίσιο αναφοράς. Η κλειστή κοινωνία συγκροτεί το διανοητικό πυρήνα της εθνολαϊκιστικής δεξιάς και της νεοκομμουνιστικής αριστεράς.»

    Φυσικά δεν μπορώ να σας αρνηθω το δικαίωμα στο φανατισμό, και στο μεταξύ σας λιβάνισμα.
    Όσο και να προσπαθώ, αν δεν μπορείτε να προστατευτείτε μόνοι σας από τέτοιες εξώφθαλμες μπαρούφες, δεν θα τα καταφέρω να σας προστατεύσω.

  21. @stathis: συμφωνώ μαζί σου ότι το συγκεκριμένο απόσπασμα είναι ακραίο (παρεπιμπτόντως
    δεν κατάλαβα που αναφέρεται ο πληθυντικός). Εξαρτάται βέβαια τι ακριβώς εννοεί. Αν εννοεί την
    αντίδραση της αριστεράς στην ‘παγκοσμιοποίηση’ κλπ. δεν έχει και πολύ άδικο. Άσε που η ρητορική
    του Λαφαζάνη είναι αυτή που του δίνει το δικαίωμα να πει κάτι τέτοιο.

  22. Το άρθρο είναι εξαιρετικό τόσο στη γραφή όσο και στην ανάλυσή του, σε βαθμό που αισθάνομαι ότι οποιοδήποτε σχόλιό μου όχι απλώς περιττεύει αλλά και θα το μείωνε.

    Ενδιαφέρον είναι πως όποτε γίνεται συγκεκριμένη κριτική σε συγκεκριμένα στοιχεία του λόγου ή των ιδεών της ελληνικής αριστεράς η απάντηση είναι συνήθως γενικεύσεις και αλλαγή θέματος:
    Κριτικάρει κάποιος την εγκληματική σιωπή των Σοβιετικών αρχών για το πυρηνικό δυστύχημα στο Τσερνόμπιλ; Έρχεται ως απάντηση και το «…και αυτοί καταπιέζουν τους μαύρους».
    Κριτικάρει κάποιος την αγάπη της ελληνικής αριστεράς προς τον Κάστρο και τη δικτατορία του; Δέχεται απάντηση για το εμπάργκο των Αμερικάνων.
    Κριτικάρει κάποιος το θαυμασμό του κου Τσίπρα για τον αρχισφαγέα Μάο Τσε Τουνγκ; Δεν μπορεί παρά να είναι από κόμπλεξ και ζήλια για τα δημοσκοπικά ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ.

    Το δαιφαινόμενο σκεπτικό πίσω από αυτές τις αντιδράσεις είναι ότι τα συγκεκριμένα λόγια / πράξεις / ιδέες μελών της ελληνικής αριστεράς δεν έχουν σημασία. Η ελληνική αριστερά είναι εξ’ορισμού καλή και αγαθή, ευαίσθητη και αλτρουιστική, δοσμένη στον αγώνα για έναν καλύτερο κόσμο. Και άρα, η όποια κριτική των συγκεκριμένων λόγων της δεν μπορεί παρά να έχει χαρακτήρα διαστρεβλωτικό των δεδομένων προθέσεών της…

  23. @ stathis

    Ενα πρόβλημα που παρατηρώ στις συζητήσεις γενικότερα είναι η πλήρης ασάφεια των απαντήσεων του ενός προς τον άλλο. Ενώ ο οποιοσδήποτε αρθογράφος-σχολιαστής κάνει κάποιες συγκεκριμένες παρατηρησεις για ένα συγκεκριμένο θέμα, ο καθένας θεωρεί πως πρέπει να θίξει τα θέματα που τον καίνε προκειμένου να αυτοεπιβεβαιώσει τις ιδεολογικές και προσωπικές του εμμονές. Αν και έχω δει πολύ χειρότερα posts αυτού του ύφους, τα δικά σου αποτελούν ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα.
    Το άρθρο για το οποίο συζητάμε αναφέρεται σε γεγονότα και δηλώσεις προβεβλημένων στελεχών του ακραίου και αντιφατικού κόμματος-μορφώματος (κατά τη γνώμη μου) που λέγεται ΣΥΡΙΖΑ. Είναι ή δεν είναι αληθείς οι δηλώσεις Λαφαζάνη που αναφέρει ο κ. Τσούκας; Είπε ή δεν είπε ο κ. Αλαβάνος στη Βουλή το καταπληκτικό: «σηκώστε την Γερμανική σημαία στον ΟΤΕ και στο κοινοβούλιο κ. πρωθυπουργέ» ; Είπε ή δεν είπε ο κ. Γλέζος σχετικά με τον ΟΤΕ πως τα κακά της υπόθεσης είναι πως η εταιρεία ιδιωτικοποιείται και ότι πωλείται σε Γερμανούς;
    Αν κάποιος δεν ήξερε την πολιτική θέση των συγκεκριμένων δεν θα συμπέραινε πως αυτοί ανήκουν σε κάποιο κομμάτι της άκρας/εθνικιστικής δεξιάς; Δεν αποτελεί ντροπή να παίζει κάποιος με το θυμικό του κόσμου κάνοντας χυδαίες αναγωγές στους κατακτητές Γερμανούς και την Ντόιτσε Τέλεκομ. Αν έβγαιναν αυτές οι φωτισμένες πολιτικές δυνάμεις να επικρίνουν την ιδιωτικοποίηση ως πολιτική θέση, να διαφωνήσω, να περιγελάσω ακόμη τις ξεπερασμένες απο την πραγματικότητα θέσεις τους, κτλ αλλά μέχρι εκεί. Όταν όμως επεμβαίνει η εθνικότητα του αγοραστή στη μέση, πως να το κρίνω αλλιώς εκτός από μια δημαγωγική, γελοία και ξενοφοβική (τουλάχιστον) εκ των πραγμάτων θέση;
    Η αναφορά στη Μανωλάδα πως σχετίζεται με το θέμα λοιπόν; Η πολιτική είναι θέμα συμψηφισμών και αλα καρτ; Απο τη μία συμπαράσταση στους φτωχούς μετανάστες, απο την άλλη έξω οι (πλούσιοι) Γερμανοί; Αστείο το επιχείρημα και η αναφορά.

  24. «Η απάντηση για το όπου συμφέρει τον ΣΥΝ επικαλείται την ξενοφοβία είναι “δείτε τι έκανε στην Μανωλάδα”. Ε, λοιπόν, στην Μανωλάδα έκανε καταγγελίες εκ του ασφαλούς και οι τσιφλικάδες της Μανωλάδας είχαν μόνο καλά λόγια να πουν για τον Τσίπρα, ενώ οι συνδικαλιστές του ΚΚΕ που πήγαν στην περιοχή έφαγαν ξύλο»

    Στο σχόλιο μου ανέφερα χαρακτηριστικά τα γεγονότα της Μανωλάδας ως πρόσφατα και όχι ως αποκλειστικά.
    ΓΙα τα ίδια γεγονότα δεν διάβασα ούτε μία παράγραφο τόσο στο rooster όσο και στο site της Φιλελεύθερης Συμμαχίας, παρόλο που έκανα επισταμένη αναζήτηση. Αν υπάρχει κάποιο άρθρο που δεν είδα, ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη.
    Αντιθέτως διάβασα δύο μακροσκελή άρθρα του κου Τσούκα για την Deutsche Telekom και τον ΟΤΕ.
    Προσωπικά δεν κατανοώ την αγωνία του.

    Για το υπόλοιπο σχόλιο, δεν έχω να πω πραγματικά τίποτα….Είναι ακριβώς στη λογική του άρθρου στο οποίο έχω απαντήσει εξ αρχής.

  25. @mantz
    Ξεκινάς το σχόλιο σου ως εξης:

    «Ενδιαφέρον είναι πως όποτε γίνεται συγκεκριμένη κριτική σε συγκεκριμένα στοιχεία του λόγου ή των ιδεών της ελληνικής αριστεράς η απάντηση είναι συνήθως γενικεύσεις και αλλαγή θέματος:»

    Και στη συνέχεια μας πας στο ΤΣέρνομπιλ, τον Κάστρο κλπ. Προφανώς θα μπορούσες να κάνεις ομιλία επί δύο ώρες για την αξία της σιωπής….

  26. vaggelis

    «Αν και έχω δει πολύ χειρότερα posts αυτού του ύφους, τα δικά σου αποτελούν ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα.»

    Ωχ . Για να δω πως συνεχίζεις , μήπως ρε παιδί μου έχω άδικο….

    «Το άρθρο για το οποίο συζητάμε αναφέρεται σε γεγονότα και δηλώσεις προβεβλημένων στελεχών του ακραίου και αντιφατικού κόμματος-μορφώματος (κατά τη γνώμη μου) που λέγεται ΣΥΡΙΖΑ.»

    Α, οκ. Έγινε. Κανένα πρόβλημα.

    «Είναι ή δεν είναι αληθείς οι δηλώσεις Λαφαζάνη που αναφέρει ο κ. Τσούκας; »

    Οι δηλώσεις δεν είναι δηλώσεις. Είναι απόσπασμα μιας παραγράφου από ομιλία στη βουλή. Αν από αυτό το ρητορικό σχήμα βγάζεις το συμπέρασμα πως

    «Αν αυτή η ρητορική σας θυμίζει τη ρητορική της εθνολαϊκιστικής δεξιάς, είναι επειδή έχουν κάτι κοινό: την όξυνση των φοβιών του πολίτη για τους «ξένους» και την περιχαράκωσή του σε ένα «καθαρό» – αμιγώς εθνικό – πλαίσιο αναφοράς. Η κλειστή κοινωνία συγκροτεί το διανοητικό πυρήνα της εθνολαϊκιστικής δεξιάς και της νεοκομμουνιστικής αριστεράς.»

    είναι δικαίωμά σου.

    «Η αναφορά στη Μανωλάδα πως σχετίζεται με το θέμα λοιπόν; Η πολιτική είναι θέμα συμψηφισμών και αλα καρτ; Απο τη μία συμπαράσταση στους φτωχούς μετανάστες, απο την άλλη έξω οι (πλούσιοι) Γερμανοί; Αστείο το επιχείρημα και η αναφορά.»

    Όχι και έξω οι Γερμανοί. Μην τρελαθούμε. Για εταιρία μιλάμε, όχι για ανθρώπους.

    Η αναφορά στη Μανωλάδα σας ενόχλησε όλους. ΤΟ είπα και πριν , χρησιμοποίησα το παράδειγμα ως πι οπρόσφατο και γνωστό, αν και δεν φανταζόμουν πως χρειαζόταν να υποστηρίξω με παραδείγματα πως ο ΣΥΝ δεν έχει σχέση με τον εθνικισμό.

    Νιώθω πως έχουμε χάσει πια κάθε επαφή με την πραγματικότητα…

  27. «ο ΣΥΝ δεν έχει σχέση με τον εθνικισμό.»

    Ίσως να μην έχει αλλά πολλές φορές χρησιμοποιεί την ρητορική του. Την άλλη φορά (2005) δεν φώναζε στην tv ο Αλαβάνος ότι τα αμερικανοεβραϊκά κεφάλαια ήθελαν να αγοράσουν την Ολυμπιακή; Αν άκουγες τις δηλώσεις και δεν ήσουν από Ελλάδα χαλαρά θα νόμιζες ότι πρόκειται για ακροδεξιό φασίστα.

  28. Είναι ενδιαφέρον πώς ο ΣΥΝ ξεκίνησε να πάει στο παζάρι της Μανωλάδας και αυτοί που υποτίθεται ότι χτυπά να λένε τα καλύτερα λόγια για τον ΣΥΝ. Πάντα τέτοια! Εμένα προσωπικά ως φιλελεύθερο με συμφέρει μια εκφυλισμένη μηντιοκινούμενη αριστερά τύπου έβαλα-βύσμα-για-να-πάω-στο-Πεντάγωνο Τσίπρα που δεν έχει κανένα λόγο παρά αυτό που της δίνει η δεξιά (συγ)κυβέρνηση, παρά μια αριστερά μαχητική που κατεβαίνει στου δρόμους και θύει και απολύει και προασπίζεται αποτελεσματικά τα συμφέροντα αυτών που υποτίθεται ότι εξυπηρετεί ένα ταξικά προσανατολισμένο κόμμα – και δεν εννοώ το ΚΚΕ! Ελπίζω μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ στις επόμενες εκλογές να καταφέρει να κοροϊδέψει προσωρινά όσο το δυνατόν περισσότερους ψηφοφόρους. Όσο μεγαλύτερο ποσοστό λάβουν κόμματα τύπου ΣΥΝ, τόσο γρηγορότερα ο κόσμος θα καταλάβει τι είναι ακριβώς η ελληνική εθνικοπατριωτική αριστερά τύπου ΣΥΡΙΖΑ. Με λίγο σπρώξιμο από τη νουδούλα πάντα, που είχαν συγκυβερνήσει μια φορά και ένα καιρό… Και όσο για την διακυβέρνηση της χώρας, ο Τσίπρας δεν θα χρειαστεί καν να προετοιμαστεί, όπως με τις ερωτήσεις που είχε στην διάθεσή του από την προηγουμένη στην διαβόητη συνέντευξη των bloggers. Θα κυβερνά, όπως και τώρα η δεξιά. Ο ΣΥΝ εξάλλου, 17 χρόνια κόμμα και τώρα θυμήθηκε να βγάλλει προτάσεις για την διακυβέρνηση της χώρας. Στα επόμενα 30 χρόνια θα μας πει την επίσημη θέση του για το ασφαλιστικό λ.χ. και για άλλα θέματα, για τα οποία έχει μεγαλύτερη σαφήνεια από ιδεολογική τοποθέτηση του Αβραμόπουλου.

    Αφού ο media darling πρόεδρος του ΣΥΝ προανήγγειλε πριν κανά μήνα επίθεση εναντίον του από τα ΜΜΕ – μόνο που δεν μάτωσε – και στο μεταξύ πρόλαβε να τα βρει με τους «μεροκαματιάρηδες» μεγαλοτσιφλικάδες της Νέας Μανωλάδας που πίνουν νερό στο όνομα του πολλά-βαρύ-αριστερού-επαναστάτη-μαοϊκού Τσίπρα – αλοίμονο, αριστεροί είναι, δεν θα τα βρίσκανε! – έχουμε νέες απειλές για τον ΣΥΝ από τον διεθνή σιωνισμό ή ό,τι άλλο τους κυνηγά τέλος πάντων και δεν τους αφήνει να σταυρώσουν λεπτό τηλεοπτικής παρουσίας(λέμε τώρα!)… Ο Νίκος Βουτσής δήλωσε χθες στο πολιτικό ραδιόφωνο του ΣΥΡΙΖΑ:
    Φαίνεται διά γυμνού οφθαλμού ότι μετά την παρέλευση τετραμήνου και αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχει τάση για να παγιωθεί η μεγάλη δημοσκοπική άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκεται από ορισμένες πλευρές η αποδόμηση, παντί τρόπω, της ηγεσίας, ιδιαίτερα του νέου προέδρου του ΣΥΝ, όσο και των πολιτικών του ΣΥΡΙΖΑ σε αυτήν την πυκνή από εξελίξεις περίοδο».

  29. «Ελπίζω μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ στις επόμενες εκλογές να καταφέρει να κοροϊδέψει προσωρινά όσο το δυνατόν περισσότερους ψηφοφόρους. Όσο μεγαλύτερο ποσοστό λάβουν κόμματα τύπου ΣΥΝ, τόσο γρηγορότερα ο κόσμος θα καταλάβει τι είναι ακριβώς η ελληνική εθνικοπατριωτική αριστερά τύπου ΣΥΡΙΖΑ.»

    Η εθνικοπατριωτική αριστερά…. τύπου ΣΥΡΙΖΑ.

    Το κέφι συνεχίζεται!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    (Να υπενθυμίσω πως δεν είμαι στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ ούτε κανενός κόμματος, αλλά τέτοια απόσταση από την πραγματικότητα καταντάει αστεία. Ίσως μάλιστα εξηγεί πολλά )

  30. @stathis:
    «Σας πήγα στο Τσερνόμπιλ, τον Κάστρο κτλ.» για να δείξω την ΑΝΑΛΟΓΙΑ μεταξύ της δικής σας αντίδρασης στο άρθρο του κ. Τσούκα και άλλων τυπικών αντιδράσεων της ελληνικής αριστεράς σε διάφορα θέματα.
    Θεώρησα ότι ήταν προφανές πως έκανα μια αναλογία (από την οποία και δείχνει να προκύπτει ένα συγκεκριμένο ΜΟΤΙΒΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ). Για να γίνω λοιπόν απόλυτα κατανοητός, ας προσθέσω και τα εξής:

    Κριτικάρει κάποιος την αναφορά του κ. Λαφαζάνη στην «εθνικότητα» του αγοραστή του ΟΤΕ και τις έμμεσες αναφορές στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τους Εθνικοσοσιαλιστές; Δέχεται απάντηση για τους φραουλοπαραγωγούς της Μανωλάδας.

    Τελικά, η ελληνική αριστερά και όσοι αισθάνονται ότι ανήκουν σ’αυτήν έχουν κάθε δικαίωμα να αλλάζουν το θέμα συζήτησης όποτε αυτό δημιουργεί δυσφορία. Εδώ κάποιοι άλλαζαν την Ιστορία. Θα κολλήσει η ελληνική αριστερά στο να αλλάζει θέμα;

  31. «Μετά από συχνή χρήση θα χρειασθεί η αλλαγή του tsuka», αναφέρουν όλοι οι καλοί δάσκαλοι του budo. Tsuka είναι η λαβή της ιαπωνικής σπάθης, η οποία, αναπόδραστα, μετά από κάποιο διάστημα, θα χρειασθεί αλλαγή λόγω φθοράς.

    («Στα κυπριακά ελληνικά, «λαφαζανιές» είναι (περίπου) οι σαχλαμάρες. Είναι ιδιαίτερα τιμητικό για τον κ.Λαφαζάνη να κάνει ό,τι μπορεί για να φανεί άξιος του ονόματός του, αλλά θα ήταν προτιμότερο να το απέφευγε. Το όνομά μας δεν είναι πάντοτε η ψυχή μας.»)

  32. Υπάρχει ένα αγοραίο ρητό, το εξής: απο την πόρτα σου περνώ και τηγανίζεις ψάρια, πέτα μου ένα κεφτέ – ωχ! το μάτι μου !! Σε πενηνταράκια δηλαδή, απο την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλλα.
    Όταν κάποιος δηλώνει πως «Οι δηλώσεις δεν είναι δηλώσεις. Είναι απόσπασμα μιας παραγράφου από ομιλία στη βουλή» τότε Stathis έλεος, παραδίνομαι…
    Τώρα στα σοβαρά δεν γνωρίζω αν οι συνασπισμένοι είναι εθνικιστές ή όχι. Το πιθανότερο είναι πως πολλοί απο αυτούς (όπως και σε άλλα κόμματα) ανήκουν στο θλιβερό είδος νεοέλληνα που όλα τα ξέρει, κάνει τσαμπουκάδες εκεί που τον παίρνει και ζει συνήθως σε βάρος των υπολοίπων. Η αναφορά στην εθνικότητα κάθε φορά που επίκειται μια ιδωτικοποίηση, όπως οι «Γερμανοί» της Ντόιτσε Τέλεκομ, οι «εμίρηδες» του Ντουμπάι, κοκ σκοπό έχουν να ξυπνήσουν τα πιο ποταπά ένστικτα των νεοελλήνων κάνοντας άλλοτε αναδρομές στην κατοχή ή θυμίζοντας καρικατούρες των ταινιών της

  33. Βλαχοπούλου, τότε που οι εμίρηδες ήταν και της μόδας. Συνεπώς για να είμαστε ακριβείς στις γελοιότητες των Συριζαίων δεν μιλάμε για ορίτζιναλ εθνικισμό αλλά για ακραίο λαϊκισμό αγγράματων και δημαγωγων. Μικρή σημασία έχει όμως. Οι δηλώσεις όμως όπως και οι πράξεις (άραγε το κάψιμο της βέλγικής !!! σημαίας με τη σβάστιγγα, αντί βέβαια της γερμανικής που δεν υπήρχε πρόχειρη, των πιθηκοειδών στο Σύνταγμα το κάνανε ακροδεξιοί;) έχουν και αυτές τον συμβολισμό τους. Με αυτό τον τρόπο κάθε κόμμα και κάθε πολίτης (λέμε τώρα) δείχνει το επίπεδο ή το ύψος που έχει πάρει η γραφικότητα του.

  34. Χθες ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλαβάνος μιλούσε γερμανικά στην βουλή. Ευτυχώς που δεν πήρε η MIG τελικά την Μαρφίν γιατί θα κυκλοφορούσε με μπούρκα στην βουλή και θα κρατούσε το κοράνι…

  35. Ο άνθρωπος έχει ξεπεράσει κάθε είδους και μορφή σοβαράτητας. Κάνει ότι μπορεί, αυτός και ο διάδοχος που δεν αρνείται συνέντευξη για συνέντευξη (μόνο στην Αθλητική Ηχώ ακύρωσε), για να συντηρήσει το μόρφωμα/κόμμα του στην επικαιρότητα. Πάντως Ευάγγελε, είναι κρίμα που δεν έγινε η αγορά απο την ΜΙG. Φαντάσου τον Αλαβάνο να αγορεύει σαν τον Χάρυ Κλυν – Άραβα στην παλιά διαφήμιση για τα Φουντούνια (για όσους δεν τη θυμούνται, ο Κλυν ντυμένος σεϊχης και με μια μανικα βενζίνης στο χέρι πέταγε φουντούνια μιλώντας ακατάληπτα Αραβικά!!). Και αυτό είναι πολιτικός διάλογος και προοδευτική πρόταση. Απο τον θαυμασμό για την διαχρονική σκέψη του Μαο, στο Μαπετ σόου στη Βουλή. Το μόνο που έλειπε ήταν και ο άλλος «γέρος» απο διπλα για να ολοκληρωθεί το νούμερο. Προτείνω λόγω φυσιογνωμίας και «μαχητικότητας» τον Μπανιά, αλλα εδω δεν είμαι απόλυτος.

  36. Ιδού τα ντοκουμέντα!!! (προσέξτε την «Γερμανική» σημαία μπροστά από τον Άραβα , ένα ακόμα δείγμα της
    συνωμοσίας Ντουμπαέζων και Γερμαναράδων ! )
    http://thanospeppasklyn.pblogs.gr/2007/05/o-harry-klynn-kai-ta-foyntoynia.html

  37. Γιατί ασχολείστε με τα τσικό (Λαφαζάνης, Τσίκας, κτλ.); Εδώ ο ίδιος ο πρόεδρος Αλέκος έχει έγκαιρα προειδοποιήσει για τον Κίνδυνο πλήρους αφελληνισμού (της ΕΤΕ)!
    http://photos1.blogger.com/blogger/812/1188/1600/2006-avgi.jpg

  38. Συγγνώμη! Βουτσής εννοούσα όχι Τσίκας.

  39. Χθες ο Τσίπρας μίλησε για – προσέχτε – «εθνικοποίηση» του ΟΤΕ, όχι κρατικοποίηση, ώστε να απολαμβάνουν τα υποτιθέμενα ωφέλη από την χρήση του οι Έλληνες πολίτες, αλλά τα ωφέλη από τον ΟΤΕ να πηγαίνουν στους έλληνες πολίτες έλληνες τω γένει στην Ελλάδα – όχι στους έλληνες πολίτες ανεξαρτήτου καταγωγής, αλλά στους πολίτες όλων των κρατών, και του ελληνικού συμπεριλαμβανομένου, που έχουν ελληνική καταγωγή… Όπως έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ή τέλος πάντων αυτοί που πιστεύουν στον ΣΥΝ ότι είναι οι αρχαίοι ημών πρόγονοι «γλώττα λανθάνουσα ταληθή λέγει«.

    Τώρα που το ΚΚΕ παίζει να κόψει την Κανέλλη από τις λίστες, ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να κάνει την μεγάλη έκπληξη και να κάνει την χρυσή μεταγραφή. Με Κανέλλη, Ζουράρη και τα άλλα παιδιά ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να κάνει την έκπληξη. Τώρα, για όσους έχουν παρακολουθήσει την πορεία του Αλαβάνου στο ευρωκοινοβούλιο θα γνωρίζουν ότι αυτός έκανε επερωτήσεις επί επερωτήσεων για πατριωτικά θέματα και έχει μιλήσει ακόμα και σε εκδήλωσεις όπου παρίσταντο μέλη του δικτύου 21, νομίζω το 1995, για όποιους λέει κάτι τέλος πάντων το πράγμα. Τότε το αντίπαλο δέος, οι οπαδοί της προσέγγισης με το ΠΑΣΟΚ, όπως ο Παππαγιαννάκης ακολουθούσαν μια εφετική στάση στα εθνικά ζητήματα, αφού ζητούμενο της τότε κυβέρνησης Σημίτη ήταν η ύφεση. Ο τωρινός πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβανόταν την αντιπολίτευση στην τότε κυβέρνηση και εμμέσως και στους έχοντες διαφορετική άποψη στο κόμμα του ως ασκήσεις πατριδοκαπηλείας. Γιατί οι ακροδεξιοί βρίζουν τον ΣΥΡΙΖΑ ως αντεθνικιστικό είναι μη κατανοητό. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι υπέρ της εθνικής καθαρότητας όσο και το τελευταίο εθνικιστικό κόμμα στην Ελλάδα, δηλαδή το ΚΚΕ. Και έχει ενσωματώσει και κομμάτια της «πατριωτικής» αριστεράς όπως το ΔΗΚΚΙ. Στην πραγματικότητα βέβαια ο ΣΥΡΙΖΑ είναι πραγματικός οπαδός του λαϊκισμού: ό,τι πουλάει. Γι’ αυτό δεν θα μπορέσει ποτέ πραγματικά να γίνει ποτέ τίποτα άλλο από κόμμα διαμαρτυρίας. Αφού δεν έχει πραγματικές θέσεις και μόνο αντι- κάτι είναι.

  40. Προτείνω οι Ενώσεις Καταναλωτών να κάνουν μια οργανωμένη αποχή από οποιαδήποτε σχέση, υποστήριξη κλπ στο Συνασπισμό, μέχρις ότου ο ωραίος Πρόεδρος του Αλέξης Τσίπρας ευαρεστηθεί να μας διευκρινίσει τις απόψεις του:
    – Για την Ευρώπη,
    – Για το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, τα κοινωνικά δικαιώματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν κατοχυρωθεί με κοινοτικές οδηγίες (π.χ. 2000/78/ΕΚ για την απαγόρευση διακρίσεων με βάση την ηλικία, το σεξουαλικό προσανατολισμό, την υγεία, τις πεποιθήσεις, τη φυλετική καταγωγή) και με σχετικές αποφάσεις υπέρ των πολιτών στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
    – Αν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έχουν ποτέ καταθέσει ερώτηση, επερώτηση, αναφορά στη Βουλή για παραβίαση δικαιωμάτων του πολίτη που κατοχυρώνονται με κοινοτικές οδηγίες (π.χ. 2000/78/ΕΚ);
    – Αν αληθεύει το γεγονός ότι κάποιος υπάλληλος ικέτευε τους βουλευτές του Συνασπισμού για την εφαρμογή της παραπάνω κοινοτικής οδηγίας και την αποφυγή πρόωρης συνταξιοδότησής του στο 60ο έτος της ηλικίας του, το 2ο εξάμηνο του 2006 και ο Συνασπισμός εκώφευσε στην κυριολεξία στο αίτημά του για αναφορά στη Βουλή και άφησε την κυβέρνηση ανενόχλητη να τελέσει αυτό το ανοσιούργημα και να εκκρεμεί η υπόθεση ενώπιον της Δικαιοσύνης; (ευτυχώς βέβαια που υπήρξαν 2 έντιμοι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που κατέθεσαν τέτοιες αναφορές στη Βουλή, έστω και κατόπιν εορτής).
    – Μήπως ο κ. Τσίπρας, που έχει χαλυβδωθεί από την εμπειρία του σε μαθητικές καταλήψεις σχολείων, πιστεύει ότι πρέπει να παραιτηθούμε από όποιο κοινοτικό δικαίωμα έχουμε αποκτήσει και να καταφεύγουμε μόνο σε καταλήψεις σχολείων, απεργίες πείνας, καταλήψεις εργοστασίων κλπ, και όχι σε θεμελιωμένα δικαιώματα και δικαστικά προηγούμενα του ευρωπαϊκού δικαστηρίου.
    – Κάντε τον κ. Τσίπρα να μιλήσει. Κάντε αποχή, και ίσως αποκαλύψει ενδιαφέρονται στοιχεία για τις απόψεις του ως προς τα κεκτημένα κοινωνικά δικαιώματα της ευρωπαϊκής ένωσης. Αλλοιώς θα βλέπουν το πρόσωπό του και θα λένε “Να ένας άξιος πολιτικός!” Δεν εξετάζουμε τίποτα άλλο!

Σχολιαστε