Το ζικ-ζακ της λογικής

Απρ 22nd, 2008 | | Κατηγορία: Πάσχος Μανδραβέλης | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

Πολλά μπορούν να ειπωθούν για την «απόφαση 511/18-1-08» του δικαστή κ. Δημητρίου Γαβαλά με την οποία διέταξε «προσωρινά την απόσυρση από τις σχολικές βιβλιοθήκες του βιβλίου της κ. Ερσης Σωτηροπούλου υπό τον τίτλο «Ζιγκ-Ζαγκ στις Νερατζιές», μέχρις ότου εκδικασθεί η αγωγή του αιτούντος (σ.σ.: ο αιτών είναι ο γνωστός από το ρατσιστικό του πόνημα «Οι Εβραίοι» κ. Κωνσταντίνος Πλεύρης), περί οριστικής αποσύρσεως του προαναφερομένου βιβλίου». Και βεβαίως έχουν δίκιο όσοι ανατρίχιασαν με την απόσυρση ενός λογοτεχνικού βιβλίου, κάτι που θυμίζει παλιότερες εποχές – μέρα που ήταν χθες…

Το θέμα όμως δεν είναι καν αυτό. Δεν είναι καν το αυθαίρετο συμπέρασμα του δικαστή ότι «τα κείμενα του βιβλίου αυτού δεν έχουν σχέση με τη λογοτεχνία αλλά με την πορνογραφία». Ετσι κι αλλιώς, κάθε λογοκρισία απαξίωνε την λογοτεχνία ως πορνογραφία. Και άντε, να πιστέψει κάποιος ότι «η λογοτεχνία αναφέρεται σε ενήλικες, ενώ η παιδική λογοτεχνία αναφέρεται στις αγνές παιδικές ψυχές, που ο Θεάνθρωπος Χριστός τις ανέδειξε σε πρότυπο για τους ενήλικες με τη θεϊκή ρήση του «εάν δεν γίνετε σαν τα παιδιά, βασιλεία Θεού δεν θα κληρονομήσετε»». Παρά το γεγονός ότι αυτός ο ισχυρισμός είναι λάθος, βρίσκεται κατά κάποιο τρόπο εντός των πλαισίων της λογικής.

Το πρόβλημα της δικαστικής απόφασης όμως δεν είναι οι παρωχημένες αντιλήψεις. Είναι οι παράλογες

Το πρόβλημα της δικαστικής απόφασης όμως δεν είναι οι παρωχημένες αντιλήψεις. Είναι οι παράλογες. Δηλαδή πώς μπορεί να τεκμηριώσει κάποιος την απόσυρση ενός βιβλίου με τον ισχυρισμό ότι «πριν από σαράντα χρόνια, με το «εφάπαξ» αγόραζες σπίτι, σήμερα δεν αγοράζεις ούτε την πόρτα του σπιτιού, και σε λίγο δεν θα υπάρχει ούτε το εφάπαξ. Αυτό είναι πρόοδος;»(!) Ή τι δουλειά έχει ένα βιβλίο με το γεγονός ότι «κάποτε τα παιδιά έτρωγαν σπιτικό φαγητό, τώρα τρώνε επιβλαβή έτοιμα και πλαστικά φαγητά… Κάποτε η ατμόσφαιρα, η θάλασσα και η φύση ήταν πεντακάθαρες, σήμερα είναι μολυσμένες»(!) Ή πάλι τι σχέση έχει το λογοτέχνημα της κ. Σωτηροπούλου που αφορά την εφηβεία με τους (ανιστόρητους) ισχυρισμούς του δικαστή κ. Γαβαλά ότι «παίζονται κινηματογραφικές ταινίες για τα εγκλήματα των Γερμανών κατά των Εβραίων, αλλά αποκρύπτονται και αποσιωπούνται τα εγκλήματα των Εβραίων κατά των Παλαιστινίων, και τα εγκλήματα των «συμμάχων» κατά των Γερμανών, όπως π.χ. στη Δρέσδη, όπου οι σύμμαχοι βομβάρδισαν και έκαψαν χιλιάδες γυναικόπαιδα»(!)

Ολα τα παραπάνω και πολλά περισσότερα μπορεί να τα βρει κάποιος στο Διαδίκτυο (http://greek-orthodoxy.blogspot.com), αλλά το πιο επικίνδυνο πλέον δεν είναι η επιστροφή σε ένα παρωχημένο παρελθόν. Είναι η έλλειψη λογικής που διέπει μια δικαστική απόφαση. Και αν οι αποφάσεις βγαίνουν με τέτοια τεκμηρίωση, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στη Δικαιοσύνη.

3 σχόλια
Leave a comment »

  1. Αυτό που είναι άκρως ανησυχητικό είναι η αιτιολογία της απόφασης, και αυτό ακόμα περισσότερο από την ίδια την απόφαση. Διότι παρότι μη νομικός, εδώ θα περίμενα κάποια αναφορά σε νομικά δεδομένα ως αιτιολογία της απόφασης, πέραν ή όχι της λογικής ή μη θεμελίωσης των όποιων επιχειρημάτων. Αντί αυτού παρατηρώ μια παράθεση απλοποιημένων απόψεων επί θεμάτων που ουδεμία σχέση έχουν με το αντικείμενο της απόφασης, μέσω της χρήσης μεταφορών και παρομοιώσεων τα οποία σαν τεχνικές διαλεκτικής ανάπτυξης ενός θέματος έχουν κάποια φιλολογική αξία, υποπτεύομαι όμως ότι δεν προσφέρουν πολλά στην υποστήριξη του σκεπτικού μιας δικαστικής απόφασης για την οποία θα περίμενε κάποιος ένα στερεότερο νομικό υπόβαθρο από τις… επιδρομές των συμμάχων κατά της Δρέσδης καθώς και η αναφορά στο… εφάπαξ.

    Άσχετα από το εάν συμφωνούμε ή διαφωνούμε για το λόγο απόσυρσης του βιβλίου λόγω της αναφοράς περί… ανδρικών μορίων μέσα σε αυτό, είναι άκρως ανησυχητική και η φιλοσοφία της απόρριψης, αλλά κυρίως, η αντίληψη του δικαστή ότι τόσο σαθρό υποστηρικτικό υλικό (έκθεση ιδεών επιπέδου πανελληνίων εξετάσεων) θα μπορούσε να την υποστηρίξει.

  2. Κάποια «προοδευτικά» φασιστόμουτρα υβρίζουν το Άγιον Φως, την Ορθοδοξία και τους Έλληνες, και δεν τολμούν να δημοσιεύσουν τις απαντήσεις μου. Μεταφέρω τα σχόλιά μου εδώ, προς ενημέρωσιν. Ευχαριστώ, και Καλή Ανάσταση.

    Φίλε μου, φίλε μου αγαπητέ και πλανεμένε, ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ τι λέγει ο Κοραής (πέραν της απλής φιλολογικής και ιστοριοδιφικής περιεργείας); ΤΙ ΟΥΝ ΤΟΥΤΟ ΠΡΟΣ ΣΕ; (Μάρκος Αυρήλιος) Τί έχει να κάνει το του Κοραή, ή του Γιανναρά ή του οποιουδήποτε, της μιας ή της άλλης ιδεολογίας; Δεν ζούμε και δεν θρησκευόμεθα κατά την διανοητική κατασκευή του οποιουδήποτε, ζούμε και θρησκευόμεθα εμείς οι Έλληνες Ορθόδοξοι κατά ΤΑ ΠΑΤΡΙΑ ΕΙΩΘΟΤΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΟΜΕΝΑ, κατά τα παραδοθέντα ημίν από τους πατέρες και τους παππούδες μας. Χαιρόμαστε και κοινωνούμε την αναστάσιμη χαρά, με τα πάτρια έθιμα, τα οποία τιμούμε, όσο μπορούμε στον σύγχρονο αλλοτριωμένο κόσμο, και με τα κόκκινα αυγά και με τό αρνί και με το ΑΓΙΟ ΦΩΣ και με τον Επιτάφιο και με το Χριστός Ανέστη και με το φιλί της Λαμπρής. Πόσο μίζερος και δυστυχής μπορεί να είναι κάποιος, όταν την στιγμή που χτυπούν χαρμόσυνα οι καμπάνες, αντί να αναγαλλιάζει η καρδιά του σαν του παιδιού με την φλόγα της αναστάσιμης λαμπάδας, να μιζεριάζεται για το τι λέει γιά την φλόγα ο… Κοραής και ο Καλόπουλος; ΝΗΣΤΕΥΣΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΝΗΣΤΕΥΣΑΝΤΕΣ, αφήστε τον Κοραή, κι ελάτε ΝΑ ΦΙΛΗΘΟΥΜΕ ΕΧΘΡΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ!

    (Και επειδή, φίλε μου καλέ, επιμένεις: Πώς εμφανίζεται το Άγιον Φως; Σου απαντώ: Όπως ακριβώς το φάσμα της Περσεφόνης στην εποπτεία των Ελευσινίων («το μέγα και θαυμαστόν και τελειότατον εκεί εποπτικόν μυστήριον, εν σιωπή τεθερισμένος στάχυς»). Τόσο απλό. Τί άλλο χρειάζεται να «μάθεις»; Και τί θα μάθεις πραγματικά, αν «μάθεις» αυτό; τίποτε. Η ουσία του μυστηρίου δεν το στάχυ το ίδιο· «ο ναός δεν είναι οι κίονές του». Μήν περιορίζετε την αντίληψί σας, βγάλτε τις παρωπίδες!)

    Άσε τον Κοραή, κι έλα ν’ ανάψουμε την λαμπάδα!

    Και κάτι ακόμη. Πώς είναι δυνατόν να βρίσκετε ΠΑΡΑΞΕΝΟ το να τιμούν οι Έλληνες τα όσια και τα ιερά τους; Να αποδίδουν τιμές στα ιερά κειμήλια; (Ορθότερα, στο συμβολιζόμενο.) Ομιλούμε για ιερότατα κειμήλια, κέντρα τιμής και προσκυνήσεως του λαού μας, αγιασθέντα από τα δάκρυα, τις αγωνίες, τους πόνους και τις χαρές γενεών επί γενεών! Και ο κάθε τζιτζιφιόγκος απορεί για τις τιμές! Τα οικογενειακά σου κειμήλια εσύ τα φτύνεις δηλαδή; Να καταλάβουμε!

    Αλλά μήπως όταν (δεν λέγω «εάν») έλθουν από το Βρετανικό Μουσείο, μία άγια μέρα, τα ακρωτηριασθέντα και αρπαχθέντα μέλη του Παρθενώνος, δεν θα συγκεντρωθούμε, με συγκίνηση και σέβας οι Αθηναίοι και όλοι οι Έλληνες να τά υποδεχθούμε; Μήπως και τότε θα υποπτεύονται οι προδευτικάριοι ότι τα δάκρυά μας είναι υποκριτικά; Ή μήπως οι αρχαίοι πρόγονοί μας του Χρυσού Αιώνος ήταν και αυτοί… οπαδοί του… Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, και μετείχαν στα Παναθήναια (με κορύφωση της εορτής την απόδοσι του ιερού πέπλου στο διιπετές ξόανο της Αθηνάς – στο οποίο απέδιδαν θεϊκές τιμές, όχι τιμές αρχηγού κράτους) χάριν… σκοταδισμού; «Θεών τε πατρώων έδη, θήκας τε προγόνων», θυμίζω· για αυτά πολεμούσαν οι… Χριστοδουλικοί Σαλαμινομάχοι. Για τους βωμούς των θεών και τους τάφους των προγόνων. (Αντικείμενα νεκρά, ε;!) Το ίδιο και σήμερα. Εάν ενοχλούνται κάποιοι «πολυπολιτισμικοί», συγγνώμη, αλλά δεν τούς πέφτει λόγος.

    Και υπάρχουν βεβαίως και άλλες απόψεις. Π.χ.:
    + Πρώιμες μαρτυρίες περί του Αγίου Φωτός
    + Μία ψευδής ιστορική φήμη κατά του Αγίου Φωτός
    + ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ, ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΑΓΙΟ ΦΩΣ

    Που εμένα δεν με πείθουν όλα αυτά, πολύ περισσότερο βεβαίως δεν με πείθουν οι συμπλεγματικοί προοδευτικάριοι, οι οποίοι είναι πνευματικώς ανίκανοι να γνωρίσουν την έννοια και την αίσθηση του Ιερού, αλλά, επαναλαμβάνω, δεν με πείθουν όλες αυτές οι προσεγγίσεις εκατέρωθεν. Διότι ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ η προσέγγιση αυτού του είδους.

    ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΦΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΪΟΝ ΘΑΥΜΑΤΟΣ. ΕΙΝΑΙ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΟ. Σκέψου καλά αυτό που είπα τώρα, να καταλάβεις τι εννοώ, πριν σχολιάσεις, αγαπητέ μου αναγνώστη.

    Και κάτι ακόμη. Την Ολυμπιακή Φλόγα δεν την τιμούμε; Δεν της ψάλλουμε ύμνους; Δεν καλούμε τον Απόλλωνα να την ανάψει; Δεν νιώθουμε την λαχτάρα αυτή τούτη η φλόγα της Ολυμπίας (και όχι από αναπτήρα) να φτάσει σε όλον τον κόσμο;

    Είναι λοιπόν η Ολυμπιακή Φλόγα… απάτη;! Επειδή… δεν την ανάβει ο Απόλλωνας; Είναι η Ολυμπιακή Φλόγα σκοταδισμός, και οι τιμές και οι ύμνοι και οι χορωδίες… δεισιδαιμονίες;

    Γιατί είστε τόσο αρνητικοί, τόσο μίζεροι, τόσο στενόμυαλοι βρε παιδιά; Γιατί τέτοιο σύμπλεγμα ενάντια σε κάθε τι ωραίο της παράδοσής μας; Δείτε για λίγο τον κόσμο με την αθωότητα και την χαρά του παιδιού που παίζει με την φλόγα της αναστάσιμης λαμπάδας, κι αφήστε την μιζέρια. Έστω την στιγμή που λέμε το Χριστός Ανέστη! Πώς μας έκαναν τόσο μίζερους και γκρινιάρηδες πια; Γιατί; Γιατί; Δεν αξίζει.

    Φυσικά «με δικές μας δαπάνες», κύριε. Αυτό σημαίνει δημοκρατική κοινωνία, νομιμότητα και χρηστή διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Όταν δέκα εκατομμύρια Έλληνες είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι και εκατό Έλληνες οπαδοί της μπεκάτσας με ροζ βούλες, τότε η δημοκρατική πολιτεία δαπανά εκατό χιλιάδες φορές μεγαλύτερο ποσόν για την Ορθοδοξία από αυτό που δαπανά για τις μπεκάτσες με τις ροζ βούλες.

    Πού βλέπεις το παράξενο;

    Παράξενο είναι για μένα που το κράτος χρηματοδοτεί τις «αντιρατσιστικές» (ρατσιστικές κατά των Ελλήνων) οργανώσεις, τα gay parade και τα τοιαύτα, και τα χρηματοδοτεί πολύ περισσότερο από ό,τι αναλογεί στο ποσοστό των Ελλήνων που τα υποστηρίζουν, με εντολές έξωθεν και πρακτοριλίκι έσωθεν.

    Εσύ λοιπόν δεν θέλεις να πληρώνεις το Άγιον Φως, εγώ δεν θέλω να πληρώνω το gay parade. Λοιπόν; Μόνο που το Άγιο Φως το πληρώνουμε εμείς και μόνον εμείς το 90% των Ελλήνων Ορθοδόξων, από το ποσοστό 90% των συνολικών δημοσίων εσόδων που παρέχουμε. Όχι εσύ. Από το δικό μας ποσοστό πληρώνεται το Άγιον Φως. Ενώ εσύ μας επιβάλλεις το gay parade, μάς ο επιβάλλεις στο 99% των Ελλήνων και τό πληρώνουμε όλοι, επειδή έτσι γουστάρετε εσείς το 1%. Και τολμάτε να μιλάτε για δημοκρατία και νομιμότητα, υποκριτές.

  3. Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς στο παραπάνω κείμενο… Αν και υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες ιδέες και απόψεις, είναι χαμένες σε ένα συρφετό από ασυναρτησίες. Στην τελευταία παράγραφο πάντως αναφέρονται ορισμένα πράγματα τα οποία πρέπει να απαντηθούν:

    1. Οι μετανάστες είναι τώρα 10% του πληθισμού. Οι gay συμπολίτες μας 5-15% του πληθισμού αναλόγως της μέτρησης. Νομίζεις πραγματικά ότι αναλογικά ξοδεύονται περισσότερα χρήματα από το Ελληνικό κράτος για την προστασία και ενίσχυση αυτών των ομάδων από τα τρισεκατομύρια που ξοδεύονται για την εκκλήσία; Ακόμα και σε αναλογική βάση;

    2. Τα gay pride και οι αντι-ρατσιστικές οργανώσεις δεν υπάρχουν για να διασκεδάσουν τους gay ή τους μετανάστες, υπάρχουν για να πολεμίσουν υπαρκτές πολιτικές του Ελληνικού κράτους που τους υποβαθμίζουν ως ανθρώπους και τους στερούν τα ανθρώπινα δικαιώματα τους.

    3. Δεν καταλαβαίνω γιατί τόσοι και τόσοι «εθνικόφρονες» όσο και «ακροαριστεροί» βλέπουν πράκτορες παντού;! Πάντως στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουν δίκιο – είναι προφανές ότι ο Μπους κρυφά χρηματοδοτεί το Ελληνικό gay pride, το οποίο εμφανέστατα έχει χεστεί στο τάληρο, για να αποδυναμώσει τον αγέρωχο Ελληνικό λαό…

Σχολιαστε