Το σώμα των νόμων

Απρ 4th, 2007 | | Κατηγορία: Ελλάδα, Πολιτική | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

του Πάσχου Μανδραβέλη

Είναι χρήσιμο πράγμα να υπάρχουν νόμοι. Χρησιμότερο όμως είναι να εφαρμόζονται. Eτσι, στη χώρα μας έχουμε εκατομμύρια ρυθμίσεις διά πάσαν νόσον αλλά οι ασθένειες επιδεινώνονται. Κάτι που σημαίνει ή ότι είναι στραβές οι ρυθμίσεις ή ότι στραβά τις εφαρμόζουμε ή ότι ισχύουν και τα δύο. Το χειρότερο είναι το γιατρικό. Ενώ δεν εφαρμόζουμε τους υπάρχοντες νόμους, η κυβέρνηση φτιάχνει άλλους νόμους, που όλοι ξέρουν ότι δεν θα εφαρμοστούν, έτσι για να ξορκίσουμε την κακή δημοσιότητα που προκαλεί η μη εφαρμογή της κειμένης νομοθεσίας.

Ποιος μας εγγυάται όμως ότι θα εφαρμοστεί, όταν ο βασικός νόμος που διασφαλίζει τη διαφανή διαχείριση των αποθεματικών στα ασφαλιστικά ταμεία δεν εφαρμόζεται;

Μεσούντος λοιπόν του σκανδάλου για τα Ταμεία, η κυβέρνηση κατέθεσε νομοσχέδιο για τη διαφάνεια στις συναλλαγές των εισηγμένων στο χρηματιστήριο εταιρειών. Ο νόμος υιοθετεί κοινοτική οδηγία και ας δεχθούμε για την οικονομία της συζήτησης ότι είναι καλός, χρυσός και άγιος. Σίγουρα θα είναι πολύπλοκος. Ποιος μας εγγυάται όμως ότι θα εφαρμοστεί, όταν ο βασικός νόμος που διασφαλίζει τη διαφανή διαχείριση των αποθεματικών στα ασφαλιστικά ταμεία δεν εφαρμόζεται; Τι μας κάνει να πιστεύουμε ότι το σύνθετον του ελέγχου μιας εισηγμένης στη Σοφοκλέους εταιρείας θα πραγματοποιηθεί, όταν δεν γίνεται το απλό, όπως είναι η δημοσίευση ισολογισμών των Ταμείων; Και με ποιο ηθικό έρεισμα («με τι μούτρα» στην καθομιλουμένη) θα εγκαλούν οι ελέγχοντες μια εταιρεία ότι δεν δημοσιοποίησε τα τριμηνιαία στοιχεία της, όταν κάποια ελεγχόμενα από το κράτος ταμεία πέντε χρόνια τώρα δεν αποκαλύπτουν στους ασφαλισμένους των την περιουσία τους;

Δεν είναι η μόνη παρανομία που γίνεται τα τελευταία χρόνια στα Ταμεία. Πριν από μερικές μέρες ο ανεξάρτητος βουλευτής κ. Στέφανος Μάνος ρώτησε κάτι απλό:

«Το άρθρο 42 του ν. 2676/99 προβλέπει τη σύσταση εννεαμελούς Ειδικής Επιτροπής και Εποπτείας της Διαχείρισης της Περιουσίας των Ασφαλιστικών Φορέων αρμοδιότητας του υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Στην επιτροπή μετέχουν ένας εκπρόσωπος της Τραπέζης της Ελλάδος, ανά τρεις εκπρόσωποι υπουργείων και ασφαλιστικών φορέων και ένας εκπρόσωπος της ΓΣΕΕ και τέλος ένας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Το έργο της επιτροπής συνίσταται σε έλεγχο και αξιολόγηση της επενδυτικής συμπεριφοράς των ασφαλιστικών φορέων. Η επιτροπή, αν διαπιστώσει παράβαση της κειμένης νομοθεσίας, εισηγείται… την επιβολή χρηματικών προστίμων και διοικητικών ποινών στα μέλη των οργάνων διοίκησης και ιδίως των Διοικητικών Συμβουλίων των ασφαλιστικών φορέων που μπορούν να φθάσουν έως και την οριστική τους παύση.»

Εάν εφαρμοζόταν αυτός ο νόμος και υπήρχε η εποπτεία, σήμερα δεν θα υπήρχαν ούτε υπερτιμημένα ομόλογα ούτε σκάνδαλο στα ταμεία και πιθανώς να μην υπήρχε και η «Ακρόπολις Χρηματιστηριακή». Γιατί δεν εφαρμόστηκε ο νόμος; Και το κυριότερο: γιατί ακόμη και σήμερα δεν εφαρμόζεται ο νόμος;

Η παρανομία των Ταμείων δεν ήταν στιγμιαίο αδίκημα. Είναι διαρκές. Συντελείται και σήμερα. Σύμφωνα πάντα με τον κ. Μάνο:

«Η παράγραφος 4 του άρθρου 85 του ν. 2084/92 προβλέπει ότι όλοι οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης καταρτίζουν μέχρι τέλους Απριλίου του επόμενου έτους ισολογισμό… Η μη κατάρτιση και υποβολή του ισολογισμού συνεπάγεται, σύμφωνα με τον νόμο, την αυτοδίκαιη λήξη της θητείας του Δ. Σ. του φορέα».

Το γεγονός ότι σήμερα μένουν στις θέσεις τους οι διοικήσεις εκείνων των ταμείων που δεν έχουν δημοσιεύσει ισολογισμό, σημαίνει ότι η παρανομία συνεχίζει να συντελείται.

Κάποιοι μπορεί να πουν: «εδώ εκατομμύρια χάνονται, ισολογισμοί αρμενίζουν». Δεν είναι έτσι. Κατ’ αρχήν το σώμα των νόμων είναι ενιαίο. Η μη τήρηση κάποιων νόμων είναι κίνητρο για μεγαλύτερες ανομίες. Και στο κάτω κάτω της γραφής, αν η κυβέρνηση δεν μπορεί να εφαρμόσει το προφανές, πώς θα βρει άκρη στα σύνθετα (ομόλογα και μη);

————————————————————————————
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 31.3.2007

14 σχόλια
Leave a comment »

  1. Εεεεε, οχι και να εφαρμοζουμε και τους νομους.
    Που βρισκομαστε;
    Η εφαρμογη των νομων ειναι για τους ξενερωτους. Εμεις ειμεθα ΕΛληνες.

    Τι διαστροφη θα βρουν ακομα αυτοι οι φιλελευθεροι;
    Ακου να εφαρμοζουμε τους νομους.

    Υ.Γ. Κυριε Μανδραβελη, οι ισολογισμοι των Ασφαλιστικων Ταμειων σας απασχολουν; Εδω το 80% των ελληνων δεν εχει μαθει ακομα οτι στο κοκκινο φαναρι (και στο Στοπ) σταματαμε το οχημα.

  2. To γεγονός όμως ότι δεν εφαρμόζονται οι νόμοι επαρκώς δεν είναι κι αυτό ένα είδος μαύρης αγοράς; Που δείχνει ότι η κοινωνία δεν τους αποδέχεται ηθικά ή λειτουργικά?

    Πρέπει να υπακούμε τους νόμους για να είμαστε καλά παιδιά; Για να καλύψουμε τον ηθικό κανόνα υπακοής;

    Όταν η πολιτεία επιβάλει φόρους, αυτό σημαίνει ότι θα τους χρησιμοποιήσει για το κοινό καλό. Όταν ο πολίτης κρύβει φόρους είτε τους θεωρεί πολύ υψηλούς, είτε θεωρεί ότι δεν πρόκειται η πολιτεία να εκπληρώσει κατ΄αναλογία της φορολογίας το έργο της, είτε είναι εξαιρετικά άπληστος και θέλει να παρασιτεί εις βάρος τον υπολοίπων.

    Όταν ο υπάλληλος λαδώνεται για μερικές ψωροχιλιάδες, όταν ο δημόσιος υπάλληλος κάνει και δεύτερη δουλειά για να τα βγάλει πέρα ή για να βγάλει περισσότερα, μπορεί και να φταίει ο νόμος.

    Όπως λέει και ο αρθογράφος ασφαλώς, αν σου γίνει συνήθεια συνεχίζεις και στα υπόλοιπα.

    Το πρόβλημα πάντως στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το κλασσικό who watches the watchman. Και πώς ξέρουμε ότι η επιτροπή αυτή βάση των ελέγχων που έκανε δεν κατάφερε να βρει τίποτα, καθώς οι απαταεώνες έκρυψαν πολύ καλά τα ίχνη τους κατά τη διάρκεια των υποτιθέμενων ελέγχων. Πιθανότατα το πρόβλημα να μην λύνεται καλά με αυτό το νόμο περί επιτροπής.

  3. Το άρθρο με την ανεπιφύλακτη αποδοχή των όσων ισχυρίζεται, από άγνοιά του προφανώς ο κ. Μάνος, μου θυμίζει την εξίσου ανεπιφύλακτη αποδοχή από «δημοσιογράφους» των ανακοινώσεων της ΓΑΔΑ, του Υπ. Άμυνας περί τουρκικών παραβιάσεων και παραβάσεων, του Κουμουτσάκου του ΥΠΕΞ για τις μειονότητες στην Ελλάδα κλπ.

    Ν 2084/1992 / Α-165 ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ κλπ

    Αρθρο 85

    Προϋπολογισμός-Απολογισμός-Ισολογισμός φορέων

    1. Οι προβλεπόμενες να πραγματοποιηθούν κάθε οικονομικό έτος
    εισπράξεις και πληρωμές των φορέων κοινωνικής ασφάλισης αναγράφονται,
    κατά πηγή είσπραξης και κατηγορία δαπάνης, στον ετήσιο προϋπολογισμό.

    2. Ο προϋπολογισμός συντάσσεται από το φορέα και εισάγεται για
    ψήφιση με αιτιολογημένη έκθεση στο διοικητικό συμβούλιο, εντός του
    μηνός Δεκεμβρίου του προηγούμενου οικονομικού έτους.

    3. Οι προυπολογισμοί των φορέων κοινωνικής ασφάλισης εγκρίνονται
    από τον Υπουργό Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, στον
    οποίο υποβάλλονται το βραδύτερο μέχρι τέλους Δεκεμβρίου του
    προηγούμενου οικονομικού έτους.

    4. Οι απολογισμοί – ισολογισμοί των φορέων κοινωνικής ασφάλισης για
    κάθε οικονομικό έτος καταρτίζονται και υποβάλλονται μέχρι τέλος
    Απριλίου του επόμενου έτους στο Δ.Σ. του φορέα για έγκριση. Μέχρι
    τέλος Ιουνίου του επόμενου έτους οι απολογισμοί – ισολογισμοί
    υποβάλλονται από το Δ.Σ. στον Υπουργό Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών
    Ασφαλίσεων για έγκριση.

    ( Η μη κατά τα ανωτέρω κατάρτιση και υποβολή για έγκριση στον Υπουργό
    των προϋπολογισμών και απολογισμών – ισολογισμών συνεπάγεται την
    αυτοδίκαιη λήξη της θητείας του Δ.Σ. του φορέα, η οποία και δεν
    μπορεί να ανανεωθεί.
    “Η ισχύς των διατάξεων του εδαφίου αυτού αρχίζει ένα έτος μετά την
    εφαρμογή του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου των Φορέων Κοινωνικής
    Ασφάλισης”).

    ***Το τελευταίο εδάφιο αντικαταστάθηκε ως άνω με την παρ.2 άρθρ.73
    Ν.2676/1999 ΦΕΚ 1/5.1.1999.

    *** Τα δύο εντός ( ) τελευταία εδάφια της παρ.4 ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ με
    το άρθρο 23 Ν.2874/2000, ΦΕΚ Α 286/29.12.2000.

    Ν 2676/1999 / Α-1 Συγχώνευση Ασφαλιστ.Ταμείων,Οφειλές ΙΚΑ,λοιπές διατάξεις

    ΑΡΘΡΟ 42

    Σύσταση Ειδικής Επιτροπής Ελέγχου και Εποπτείας
    της Διαχείρισης της Περιουσίας
    των Ασφαλιστικών Οργανισμών

    1. Συνιστάται Ειδική Επιτροπή Ελέγχου και Εποπτείας της Διαχείρισης
    της Περιουσίας των Ασφαλιστικών Φορέων αρμοδιότητας του Υπουργείου
    Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων που εδρεύει στην Τράπεζα της Ελλάδος
    και λειτουργεί στα πλαίσια της Τράπεζας της Ελλάδος.

    2.α. Στην Επιτροπή μετέχουν :

    – Ενας εκπρόσωπος της Τράπεζας της Ελλάδος, ως πρόεδρος.

    – Ενας εκπρόσωπος του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας.

    – Ενας εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών.

    – Ενας εκπρόσωπος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

    – Ενας εκπρόσωπος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.

    – Τρεις εκπρόσωποι Ασφαλιστικών Φορέων, οι οποίοι επιλέγουν μεταξύ
    των προτεινομένων από τους έξι (6) μεγαλύτερους σε κινητή και ακίνητη
    περιουσία φορείς.

    – Ενας εκπρόσωπος της Γ.Σ.Ε.Ε.

    “Στην Επιτροπή εφόσον απουσιάζουν τα τακτικά μέλη, μετέχουν οι
    ορισθέντες ως αναπληρωματικά μέλη”.

    *** Το άνω εντός ” ” εδάφιο προστέθηκε με την παρ.3 άρθρ.17
    Ν.2954/2001,ΦΕΚ Α 255/2.11.2001.

    Τα μέλη της Επιτροπής είναι πρόσωπα αναγνωρισμένου κύρους και
    διαθέτουν επιστημονική κατάρτιση και ειδικές γνώσεις και εμπειρία σε
    θέματα αξιοποίησης και διαχείρισης της περιουσίας των Ασφαλιστικών
    Οργανισμών.

    “Με απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εργασίας και
    Κοινωνικών Ασφαλίσεων ορίζονται ως μέλη της Επιτροπής δύο ειδικοί επί
    θεμάτων
    αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας, οι οποίοι θα συμμετέχουν όταν
    συζητούνται θέματα ακίνητης περιουσίας.”

    *** Το άνω εντός ” ” εδάφιο προστέθηκε με την παρ. 19δ άρθρ.32
    Ν.3232/2004,ΦΕΚ Α 48/12.2.2004.

    β. Το έργο και η λειτουργία της Επιτροπής υποστηρίζεται από
    Γραμματεία, στην οποία συμμετέχουν υπάλληλοι του Υπουργείου Εργασίας
    και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και της Τράπεζας της Ελλάδος.

    3. Το έργο της Επιτροπής συνιστάται :

    α.”Στον έλεγχο των πάσης φύσεως επενδύσεων που πραγματοποιούν οι
    Ασφαλιστικοί
    Φορείς, με εξαίρεση αυτές που αφορούν τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου,
    ομόλογα
    τραπεζών και μετοχές εταιρειών που ιδιωτικοποιούνται” .

    *** Το εδάφιο α,όπως είχε αντικατασταθεί με την παρ.12 άρθρ.28
    Ν.2992/2002, ΦΕΚ Α 54/20.3.2002,αντικαταστάθηκε και πάλι
    ως άνω με την παρ. 19β άρθρ.32 Ν.3232/2004,ΦΕΚ Α 48/12.2.2004.

    β. Στον Τακτικό ή περιοδικό έλεγχο των στοιχείων στα οποία
    στηρίζονται οι επενδυτικές επιλογές των πάσης φύσεως διαχειριστών της
    περιουσίας των ανωτέρω Ασφαλιστικών Φορέων και της εφαρμογής της
    κείμενης νομοθεσίας.

    (γ. Σε εισηγήσεις προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων
    και τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος για επενδύσεις σε κινητές
    αξίες καθ’ υπέρβαση των προβλεπόμενων από την παρ. 1 του άρθρου 40 του
    παρόντος ποσοστών και για ρευστοποιήσεις τραπεζικών μετοχών).

    *** Η περ.γ’ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με την παρ.13 άρθρ.28
    Ν.2992/2002, ΦΕΚ Α 54/20.3.2002.

    “δ. Στον καθορισμό των κανόνων επενδυτικής συμπεριφοράς για την
    αξιοποίηση της κινητής περιουσίας των Ασφαλιστικών Οργανισμών. Με κοινή
    απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Εργασίας και Κοινωνικών
    Ασφαλίσεων οι ανωτέρω κανόνες καθίστανται υποχρεωτικής εφαρμογής για
    τους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς.”

    *** Η περ.δ’αντικαταστάθηκε ως άνω με την παρ.14 άρθρ.28
    Ν.2992/2002, ΦΕΚ Α 54/20.3.2002.

    4. Ο έλεγχος και η αξιολόγηση της ασκούμενης διαχείρισης εκ μέρους
    των διαχειριστών της περιουσίας των Ασφαλιστικών Φορέων δεν υποκαθιστά
    σε καμία περίπτωση άλλους ελέγχους που γίνονται στα πλαίσια της
    κείμενης νομοθεσίας για εποπτικούς ή άλλους σκοπούς.

    “5. Οι ανωτέρω Ασφαλιστικοί Φορείς υποχρεούνται να παρέχουν στην
    Επιτροπή τα απαραίτητα, για την πραγματοποίηση του έργου της, στοιχεία
    ευθύς με την υποβολή της σχετικής εντολής για ανάληψη των απαιτούμενων
    κεφαλαίων για επένδυση, καθώς και οποτεδήποτε η Επιτροπή τα απαιτήσει”.

    *** Η παρ.5 αντικαταστάθηκε ως άνω με την παρ.15 άρθρ.28
    Ν.2992/2002, ΦΕΚ Α 54/20.3.2002.

    “6. Για την υποβοήθηση του έργου της Επιτροπής μπορεί να ζητείται η
    συνδρομή
    των αρμόδιων υπηρεσιών της Τράπεζας της Ελλάδος, της Κτηματικής Εταιρείας
    του
    Δημοσίου (Κ.Ε.Δ.), της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, καθώς και της Γενικής
    Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων.”

    *** Η παρ.6 αντικαταστάθηκε ως άνω με την παρ. 19ε άρθρ.32
    Ν.3232/2004,ΦΕΚ Α 48/12.2.2004.

    7. Σε περίπτωση διαπίστωσης, κατά τη διενέργεια του ελέγχου της
    διαχείρισης, παράβασης της κείμενης νομοθεσίας ή των διατάξεων του
    παρόντος κεφαλαίου, η Επιτροπή εισηγείται στους Υπουργούς Εθνικής
    Οικονομίας και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, καθώς και στον
    Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος την με κοινή απόφασή τους επιβολή :

    α. χρηματικών προστίμων στα μέλη των οργάνων διοίκησης των ανωτέρω
    Ασφαλιστικών Οργανισμών, που έλαβαν τη σχετική απόφαση, και στα μέλη
    των οργάνων διοίκησης των ΑΕΔΑΚ των ανωτέρω Οργανισμών.

    β. διοικητικών ποινών στα μέλη των οργάνων διοίκησης, και ιδίως των
    Διοικητικών Συμβουλίων, των ανωτέρω Οργανισμών, οι οποίες δύναται να
    φθάνουν έως και την οριστική τους παύση.

    8. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Εργασίας και
    Κοινωνικών Ασφαλίσεων και του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος
    καθορίζονται οι λεπτομέρειες που σχετίζονται με τη συγκρότηση και την
    επιλογή των μελών της Επιτροπής, τις αρμοδιότητες και τη λειτουργία
    της, τις ποινές που δύναται να εισηγείται, καθώς και την αμοιβή των
    μελών της και των μελών της Γραμματείας, η οποία βαρύνει το Λ.Β.Κ.Α.

    9. Η ευθύνη των μελών της Επιτροπής κατά την άσκηση των καθηκόντων
    τους είναι αυτή των δημοσίων υπαλλήλων.

    “10. Τα ανωτέρω χρηματικά πρόστιμα της παραγράφου 7 αποτελούν έσοδα του
    Λ.Β.Κ.Α., κατατίθενται στον τηρούμενο λογαριασμό στην Εθνική Τράπεζα και
    για την είσπραξή τους εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κ. Ε.Δ. Ε. .”

    *** Η παρ.10 προστεθηκε με την παρ.7 άρθρ.13
    Ν.3050/2002,ΦΕΚ Α 214/13.9.2002.

  4. Τα λαμογια και οι κουμπαροι τρωνε τα λεφτα των ταμειων και σεις καθεστε και γραφετε για νομους και εφαρμογη τους.
    Καποιος ειπε καποτε”Οι νομοι ειναι σαν τον ιστο της αραχνης, που πιανει τα μικρα εντομα ενω τα μεγαλα τον σπαζουν και προσπερνουν”Απο τοτε μεχρι σημερα δεν αλλαξε τιποτε.
    Δικαιο λοιπον, άρα Νομος,ειναι το δικαιο του ισχυροτερου.-

  5. Κε Μπούρχα τι ακριβώς θέλετε να πείτε με την παράθεση των συγκεκριμένων άρθρων και τον συνδυασμό τους με την αναφορά σας σε άγνοια του Μάνου και αφέλεια του αρθρογράφου. Ρωτώ επειδή και εγώ μέσα από την ανάγνωση των άρθρων δεν βρήκα τεκμήριο ούτε για άγνοια του ενός ούτε και αφέλεια του δευτέρου.

  6. κ. Κατρανίτσα
    Δεν καταλογίζω κανενός είδους “αφέλεια” στον κ. Μανδραβέλη.
    Αφελής πάρα πολλές φορές, ίσως κατά κανόνα, είμαι ο ίδιος!
    Ο κ. Μανδραβέλης, έκανε απλά ένα λάθος (δεν είναι δα και νομικός!) θεωρώντας ότι ισχύουν οι διαπιστώσεις του κ. Μάνου. Αν παρακολουθείτε την αρθρογραφία του κ. Μανδραβέλη, θα δείτε ότι ο ίδιος πρόσφατα θαρρετά έγραψε ότι παραπλανήθηκε από την ανακοίνωση της αστυνομίας για τον πυροβολισμό στην φοιτητική διαδήλωση.
    Αν εσείς τώρα, μετά την ανάγνωση των τροποποιηθέντων άρθρων των νόμων που παραθέτω θεωρείτε ότι ισχύουν οι διαπιστώσεις του κ. Μάνου εγώ δεν μπορώ να κάνω τίποτε γι’ αυτό. Απευθυνθείτε αλλού!

  7. Δεν εφαρμόζουμε τους νόμους που έχουμε, δεν έχουμε τους νόμους που πρέπει να εφαρμόσουμε..

  8. Παρ’ ότι δεν διαφωνώ με το συγκεκριμένο του Μανδραβέλη, ο ίδιος φαίνεται να διαφωνεί κατά καιρούς…

    Θα ήθελε να εφαρμοστούν για παράδειγμα οι νόμοι για την μετανάστευση; Ακόμα και οι τελευταίοι άθλιοι του Πάκη! Ή εκεί “στενεύεται” λογάκι;

  9. Κε Μπούρχα ευχαριστώ για την διευκρίνιση

  10. Απευθύνομαι , λοιπόν, σε κάποιον άλλο.
    Έχουν τα ταμεία υποχρέωση υποβολής απολογισμού – ισολογισμού (σύμφωνα με το Ν 2084/1992 Αρθρο 85 παρ.4) για έγκριση στον υπουργό Υγεία, Προνοίας κλπ. και αν έχουν αυτή την υποχρέωση έχουν υποβάλλει τα ως άνω;
    Έχει συγκροτηθεί η επιτροπή του Ν 2676/1999 ΑΡΘΡΟ 42, και αν έχει συγκροτηθεί ποιά είναι η δράση της ;

  11. κ. Κατρανίτσα

    1) Ο κ. Μάνος ισχυρίζεται ότι η μη κατάρτιση και υποβολή για έγκριση στον Υπουργό
    των προϋπολογισμών και απολογισμών – ισολογισμών των ταμείων συνεπάγεται την
    αυτοδίκαιη λήξη της θητείας των Δ.Σ., η οποία και δεν
    μπορεί να ανανεωθεί.
    Τούτη η κυρωτική διάταξη για τις διοικήσεις των ταμείων καταργήθηκε!

    2)Ο κ. Μάνος ισχυρίζεται ότι “το έργο της επιτροπής συνίσταται σε έλεγχο και αξιολόγηση της επενδυτικής συμπεριφοράς των ασφαλιστικών φορέων. Η επιτροπή, αν διαπιστώσει παράβαση της κειμένης νομοθεσίας, εισηγείται… την επιβολή χρηματικών προστίμων και διοικητικών ποινών στα μέλη των οργάνων διοίκησης και ιδίως των Διοικητικών Συμβουλίων των ασφαλιστικών φορέων που μπορούν να φθάσουν έως και την οριστική τους παύση”.

    Σύμφωνα όμως με την τροποποιηθείσα σχετική διάταξη που παραθέτω εξαιρούνται του ελέγχου της επιτροπής οι επενδύσεις διοικήσεων των ταμείων, που αφορούν τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου,
    ομόλογα τραπεζών και μετοχές εταιρειών που ιδιωτικοποιούνται.
    Συνεπώς η επιτροπή στις περιπτώσεις αυτές δεν μπορεί να λάβει κυρωτικές αποφάσεις για τις διοικήσεις των ταμείων.

    ΥΓ Katranitsa (Κατράνιτσα) χωριό του καζά Καιλαρίων, που το 1927 μετονομάστηκε σε Πύργοι!
    Μπουρχανουντίν Ραμπανί, πολέμαρχος του Αφγανιστάν!

  12. Εντάξει το δέχομαι πως ο Μάνος πιάστηκε αδιάβαστος στις τροποποιήσεις των σχετικών Ν. Αλλά παρόλο που δεν προβλέπονται κυρώσεις για την μη κατάρτιση ισολογισμού από τα ταμεία η υποχρέωση παραμένει για τις διοικήσεις , ή κάνω λάθος;
    Και όσον αφορά την επιτροπή, που δεν προβλέπεται να ελέγχει τις επενδύσεις των ταμείων σε τίτλους του δημοσίου, έχει συγκροτηθεί και εαν ναι έχει λειτουργήσει ως προβλέπεται κατά τα λοιπά του Ν.2676/1999 ;

  13. Επιτέλους κ. Κατρανίτσα συνεννοηθήκαμε!
    Σαφώς και η υποχρέωση των διοικήσεων για κατάρτιση ισολογισμών παραμένει.
    Οι κύριοι των διοικήσεων όμως προτιμούν, επειδή δύνανται, να ξύνουν τα μπαλάκια τους και οι κυρίες των διοικήσεων να τρίβουν το πιπέρι τους αζημίως και χωρίς κυρώσεις!
    Αν δεν υπήρχαν κυρώσεις θα πήγαιναν πολλοί φαντάροι ή θα υπέβαλαν πολλοί φορολογική δήλωση;

  14. Έχω πάντως την υπόνοια ότι από άλλες διατάξεις ίσως προκύπτει ευθύνη των διοικήσεων.
    Δυστυχώς δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ!

Σχολιαστε