Μήπως πρέπει να ενισχυθεί η φοροδιαφυγή;

Μαρ 13th, 2010 | | Κατηγορία: Τάκης Μίχας | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

Στις χώρες του «υπαρκτού σοσιαλισμού» το συμβόλαιο που έδενε το κράτος με τους πληβείους ήταν: «Προσποιούμεθα ότι σας πληρώνουμε και εσείς προσποιείσθε ότι δουλεύετε». Στην Ελλάδα, την τελευταία χώρα «υπαρκτού » στην Ευρώπη, η λογική είναι: «Προσποιούμεθα ότι σας παρέχουμε υπηρεσίες και εσείς προσποιείσθε ότι πληρώνετε φόρους». Και όσο το κράτος από την πλευρά του συνεχίζει να εκφράζει αυτή την λογική τόσο και οι πολίτες θα προσπαθούν να πράττουν το ίδιο. Εδώ λοιπόν θα πρέπει να αναζητηθεί το κλειδί της τεράστιας φοροδιαφυγής που παρατηρείται στην Ελλάδα και όχι σε διάφορες άλλες μεταφυσικές ερμηνείες του φαινομένου.

ο εχθρός είναι «το Δημόσιο που πλούτισε σε βάρος των εργαζομένων». Και όσο η κυβέρνηση δεν θέλει να αντιληφθεί ότι αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα , τόσο τα μέτρα που θα λαμβάνει θα παραμένουν αποσπασματικά, ταμειακά, υφεσιακά και εν κατακλείδι αναποτελεσματικά

Όμως δυστυχώς οι πολιτικοί δεν εννοούν να το κατανοήσουν. Αναγγέλλοντας τα πρόσφατα μέτρα ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου προσδιόρισε τον εχθρό: «Απέναντι μας» είπε «είναι όσοι πλούτισαν σε βάρος του Δημοσίου»-εννοώντας τους «φοροφυγάδες» . Με αυτό τον τρόπο ο ΓΑΠ, ένας πολιτικός που έχει όλα τα προσόντα να διαφοροποιηθεί από την περιβάλλουσα πολιτική αθλιότητα, κατέληξε να μιλάει την «ξύλινη γλώσσα» του πλέον οπισθοχωρημένου τμήματος του κόμματος του ταυτίζοντας τα δεινά της Ελλάδας με τους «φοροφυγάδες» (και τους» ξένους κερδοσκόπους») Όμως προσδιορίζοντας έτσι τους «εχθρούς» ο πρωθυπουργός έδειξε ότι δεν κατανοεί το πραγματικό πρόβλημα. Ότι ο εχθρός είναι «το Δημόσιο που πλούτισε σε βάρος των εργαζομένων». Και όσο η κυβέρνηση δεν θέλει να αντιληφθεί ότι αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα , τόσο τα μέτρα που θα λαμβάνει θα παραμένουν αποσπασματικά, ταμειακά, υφεσιακά και εν κατακλείδι αναποτελεσματικά.

Ο λόγος για τον οποίο υπάρχουν οι φόροι δεν είναι για να τιμωρούνται οι άνθρωποι επειδή η αγορά τους ευνόησε για τις υπηρεσίες, ιδέες, προϊόντα και καινοτομίες που προσφέρουν. Οι φόροι, αντίθετα με αυτά που πιστεύει η Αριστερά δεν είναι το τίμημα που πρέπει να καταβάλλει το άτομο για κάποιο προπατορικό αμάρτημα. Ο λόγος ύπαρξης των φόρων είναι για να χρηματοδοτούνται ορισμένα αγαθά τα οποία είτε δεν μπορούν να παράχθουν μέσα από τον μηχανισμό των εκούσιων συναλλαγών είτε κρίνεται ότι σε αυτά θα πρέπει να έχουν πρόσβαση όλοι οι πολίτες ανεξάρτητα της οικονομικής τους κατάστασης- αγαθά όπως η ασφάλεια, η δικαιοσύνη, η παιδεία και η υγεία.

Με άλλα λόγια οι πολίτες πληρώνουν φόρους και περιμένουν ως αντάλλαγμα δημόσια αγαθά και υπηρεσίες. Από την στιγμή που το επίπεδο των παρεχόμενων αγαθών/υπηρεσιών δεν αντιστοιχεί στους φόρους που καταβάλλουν έχουν κάθε ηθικό δικαίωμα(για να μην πω υποχρέωση) να προσπαθήσουν να σπάσουν το «συμβόλαιο» και να φοροδιαφύγουν.

οι πολίτες πληρώνουν φόρους και περιμένουν ως αντάλλαγμα δημόσια αγαθά και υπηρεσίες. Από την στιγμή που το επίπεδο των παρεχόμενων αγαθών/υπηρεσιών δεν αντιστοιχεί στους φόρους που καταβάλλουν έχουν κάθε ηθικό δικαίωμα(για να μην πω υποχρέωση) να προσπαθήσουν να σπάσουν το «συμβόλαιο» και να φοροδιαφύγουν

Όπως ακριβώς συμβαίνει και σήμερα στη χώρα μας. Σήμερα στην Ελλάδα μάλιστα οι πολίτες καλούνται επιπλέον να πληρώσουν για δημόσιες υπηρεσίες που υποτίθεται ότι έχουν ήδη πληρώσει μέσω των φόρων τους. Ένα τέτοια παράδειγμα είναι η παιδεία. Έχοντας πληρώσει τους φόρους ο πολίτης είναι υποχρεωμένος επί πλέον να πληρώνει για φροντιστήρια, ιδιαίτερα ,ξένες γλώσσες κλπ-επειδή ακριβώς το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι άθλιο.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι η ιατρική περίθαλψη. Αν δεν καταβάλλει «φακελάκι» στο γιατρό, αν δεν πληρώσει για «αποκλειστική» νοσοκόμα και αν δεν έχει όλο του το σόι να του παρέχει βασικές νοσοκομειακές υπηρεσίες , ο πολίτης μπορεί να είναι σίγουρος ότι η παραμονή του στο δημόσιο νοσοκομείο θα αποτελέσει την πιο αξιομνημόνευτη εμπειρία της ζωής του.

Με άλλα λόγια στους τομείς π.χ. της υγείας και της παιδείας το μόνο που παίρνει ως αντάλλαγμα ο πολίτης για τους φόρους που πληρώνει είναι ένα κρεβάτι και ένα θρανίο. Όλα τα άλλα τα πληρώνει επί πλέον από την τσέπη του. Γιατί λοιπόν να μην προσπαθήσει να φοροδιαφύγει;

Παρεμπιπτόντως το επιχείρημα ότι η φοροδιαφυγή-δηλαδή η στέρηση πόρων- οδηγεί στο χαμηλό επίπεδο δημοσίων υπηρεσιών δεν έχει βάση. Τα τελευταία 30 χρόνια λάβαμε από την Ευρώπη και δανειστήκαμε από τις αγορές πάνω από 450 δις ευρώ. Όπως έχουν είξει άπειρες διεθνείς έρευνες π.χ. στην παιδεία το επίπεδο των υπηρεσιών δεν συνδέεται τόσο με τις δαπάνες όσο με την διάρθρωση κινήτρων/κυρώσεων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι σε αυτό τον τομέα. Στην περίπτωση της Ελλάδας η αύξηση των κρατικών εσόδων ιστορικά απλά συνεπάγεται περισσότερους πελατειακούς διορισμούς και περισσότερες προσόδους για τις συντεχνιακές ομάδες που έχουν εκ των έσω καταλάβει τις δημόσιες υπηρεσίες και τις απομυζούν..

υπάρχει μια ομάδα 400.000 ατόμων τους οποίους οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να συντηρούν με τους φόρους τους και οι οποίοι ως αντάλλαγμα δεν προσφέρουν απολύτως καμία υπηρεσία. Για ποιό λόγο;

Σήμερα στην Ελλάδα στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (υπουργεία ΔΕΚΟ δήμους κλπ) απασχολούνται περίπου 1 εκατομμύριο άτομα. Να υποθέσουμε -με συντηρητικές εκτιμήσεις-ότι τουλάχιστον ένα 40% έχουν τοποθετηθεί στην βάση πελατειακών και όχι πραγματικών αναγκών; Με άλλα λόγια υπάρχει μια ομάδα 400.000 ατόμων τους οποίους οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να συντηρούν με τους φόρους τους και οι οποίοι ως αντάλλαγμα δεν προσφέρουν απολύτως καμία υπηρεσία. Για ποιό λόγο; Στη βάση ποίου ακριβώς ηθικού προστάγματος πρέπει ο πολίτης να πληρώνει φόρους για την συνεχιζόμενη «απασχόληση» τους; Ποια ακριβώς είναι η διαφορά μεταξύ του εργαζόμενου στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα που αναγκάζεται να συντηρεί αυτή την τάξη των γραφειοκρατών με τους εργάτες στην ΕΣΣΔ που έπρεπε να τρέφουν τους εξίσου άχρηστους κομματικούς γραφειοκράτες;

Δυστυχώς όμως οι πολιτικοί στην Ελλάδα δεν επιθυμούν να κατανοήσουν την απλή αλήθεια ότι στα σύγχρονα κράτη καταβάλλεις φόρους έναντι κάποιου ανταλλάγματος. Ίσως επειδή οι ίδιοι δεν χρειάσθηκαν ποτέ να προσφύγουν σε δημόσια αγαθά – στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία, προσφεύγουν σε ιδιωτικά νοσοκομεία, έχουν σωματοφύλακες- που πληρώνει ο φορολογούμενος-για την ασφάλεια τους. Ίσως πάλι ακόμα και όταν προσφεύγουν σε δημόσιες υπηρεσίες απολαμβάνουν διακριτικής μεταχείρισης την οποία δεν έχει κανένας άλλος πολίτης.

Φυσικά όπως επεσήμανε πρόσφατα ο φίλος καθ. Μάνος Ματσαγγάνης σε άρθρο του στο newstime.gr δεν έχουν όλοι την ίδια δυνατότητα να φοροδιαφύγουν. Όμως το ηθικό δίδαγμα που θα πρέπει να εξάγει κανείς δεν είναι ότι όλοι θα πρέπει να πληρώνουν φόρους αλλά πως θα διαμορφωθούν οι μηχανισμοί εκείνοι που θα επιτρέπουν σε όλους τους πολίτες να φοροδιαφεύγουν και όχι απλά στους προνομιούχους συμπολίτες μας. Αυτό τουλάχιστον απαιτεί η κοινωνική δικαιοσύνη.

Τάκης Μίχας

—————————————————–

Σημειώσεις:
Δημοσιεύτηκε στο newstime.gr στις 12/3/2010

25 σχόλια
Leave a comment »

  1. Συμφωνώ με τη λογική και την επιχειρηματολογία του άρθρου. Η διαφωνία/ένστασή μου έχει να κάνει μ’ αυτό που μόλις και μετα βίας θίγεται στην τελευταία παράγραφο. Το άρθρο θα έπρεπε να ασχοληθεί κατα κύριο λόγο με το τί μπορεί να κάνει η συντριπτική πλειοψηφία των φορολογούμενων που είναι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι και όχι οι ολίγοι που ήδη το κάνουν και με το παραπάνω. Είναι ίσως «αποκαλυπτικό» μιας φιλοσοφίας που επιμένει να βλέπει τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους σαν αμελητέα ποσότητα και σαν κάτι που «το έχουμε στο τσεπάκι». Με λίγα λόγια: Δεν μπορεί να είναι αξιόπιστη μια γενική πρόταση που αφορά τους λίγους και «γράφει» τους πάρα πολλούς – οι οποίοι τελικά καλούνται να πληρώνουν και το φέσι που αφήνουν οι ολίγοι που μπορούν και το παίζουν «μαγκες»!

  2. The central issue is: Will paying more taxes increase Greek production (even if, by the remote effect that everyone will be happier at their job because things are now more fare)?

    Since the answer is most likely NO, Greece’s fundamental problem will only get worse and worse. Hopefully the richer north will gradually become accustomed, over the years, to the perpetual North-South transfer of wealth that social-democratic European integration entails.

  3. Ακόμη και αυτοί που θα εμφανιστούν να βγαίνουν από τα ρούχα τους όταν διαβάζουν αυτό το άρθρο, κάνουν αυτό που λέει στην πράξη!

  4. ….και για να γίνει η αδικία ακόμα πιό έντονη, αυτοί που έχουν τη δυνατότητα να φοροδιαφεύγουν είναι ακριβώς εκείνοι που δεν έχουν ανάγκη τις μίζερες και κολοβές υπηρεσίες του δημοσίου!!…ενώ αυτοί που δεν γλιτώνουν από τη «δαγκάνα» δλδ, οι μισθωτοί κυρίως, είναι εκείνοι που έχουν και τη μεγαλύτερη ανάγκη για πραγματική ανταποδοτικότητα στους φόρους που πληρώνουν!!!…

  5. i forodiafigi (se foro isodimatos) ine paranomi simfona me tous nomous tou kratous

    ean den thelis na plironis forous ite psifizis koma pou tha katargisi tin forologia ite feugis apo tin xora ke metanasteuis sto dubai px.

    Mpori na min simfono me tin forologia, alla i paranomia sigoura den ine lisi ke oute vevea tropos na zis tin zoi sou (mesa ston fovo tou na min se piasoun).

  6. Αν «το Δημόσιο πλούτισε σε βάρος των εργαζομένων», τότε πώς, ταυτόχρονα, εμφανίζεται χρεοκοπημένο; Δύο τινά συμβαίνουν:
    (1) Ή το Δημόσιο δεν έχει χρεοκοπήσει αλλά αντίθετα έχει πλουτίσει σε βάρος των εργαζομένων, οπότε θα πρέπει να δοθεί μια πειστική και σοβαρή εξήγηση γιατί το spread χτύπησε κόκκινο.
    (2) Ή το Δημόσιο έχει χρεοκοπήσει, δηλαδή ΔΕΝ έχει πλουτίσει σε βάρος των εργαζομένων, οπότε το άρθρο παύει να έχει το παραμικρό νόημα.

  7. » … ο ΓΑΠ, ένας πολιτικός που έχει όλα τα προσόντα … έδειξε ότι δεν κατανοεί το πραγματικό πρόβλημα».

    Εδώ μου φαίνεται πως υπάρχει μια αντίφαση. Αν έχει όλα τα προσόντα, γιατί να μην κατανοεί…, ή μήπως δεν τά ‘χει?

  8. Με το παραπάνω άρθρο διαφωνώ σε ένα βασικό σημείο,
    «Ο λόγος ύπαρξης των φόρων είναι … αγαθά όπως η ασφάλεια, η δικαιοσύνη, η παιδεία και η υγεία.»
    Εκτός από την ασφάλεια και την δικαιοσύνη όλα τα άλλα αγαθά μπορούν να παραχθούν από τον ιδιωτικό τομέα πολύ πιο αποδοτικά και με μικρότερο κόστος.
    Από εκεί και πέρα βασικός λόγος ύπαρξης των φόρων είναι η αναδιανομή του εισοδήματος ώστε οι νέοι άνθρωποι να έχουν ίσες ευκαιρίες απέναντι στην παιδεία αλλά και για να εξασφαλίζεται ένα ελάχιστο βιοτικό επίπεδο για όλους τους ανθρώπους (πάντα ανάλογα με την παραγωγική δύναμη της κάθε χώρας).
    Για να επιτευχθεί αυτό, οι «μη προνομιούχοι» δεν χρειάζονται δωρεάν υπηρεσίες αλλά χρήμα για να ψωνίσουν τις υπηρεσίες που αυτοί επιθυμούν.

    Ας ξεφορτωθούμε το 90% των δημοσιών υπαλλήλων και τα λεφτά που θα μείνουν στο κράτος ας τα μοιράσει στους μη προνομιούχους. και μόνο σε αυτούς

    Τέλος έχει παρατηρηθεί ότι σε χώρες που το ατομικό συμφέρον είναι έντονο (όπως είναι η Ελλάδα, Αμερική) η συνολική φορολογία με δυσκολία μπορεί να ξεπεράσει το 18-22% και εμείς που έχουμε ΦΠΑ 21% αναρωτιόμαστε γιατί υπάρχει φοροδιαφυγή?

  9. (4) chrysotheras,
    Τραγική αλήθεια, αδιάφορη για τους εκάστοτε Κυβερνώντες…………………..

    (6) Vrennus,
    Γιατί θέτεις δίλημμα ?? – οι Κυβερνώντες και συν αυτοίς επλούτισαν στην κυριολεξία, οι υπόλοιποι, ας κόψουμε το λαιμό μας…….

    – Θαυμαστός ο τίτλος του άρθρου, και αναρωτιέμαι μήπως, όλα αυτά τα νέα μέτρα (ουχ’ ήττον και τα παλαιότερα) προάγουν πράγματι την φοροδιαφυγή ??????
    – Ποιός ξέρει ??
    Ισως το συλλογικό «ελληνικό» υποσυνείδητο των Κυβερνώντων , δείχνει την σωστή κατεύθυνσι………
    Δηλαδή,
    – Αφού ούτως ή άλλως για μπούρδες μιλάμε και μπούρδες θα κάνουμε, ας δώσουμε μια επίφασι δικαίου, αυστηρότητος και ευθύνης, να ευχαριστηθούν οι αναγνώστες………….των νόμων……………..

  10. ine pragmati lipiro pou kapii den exoun tin pneumatiki ikanotita na katalavoun merika apla pragmata.

    To elliniko dimosio ine i 1.000.000 dimosii ipalili to opio perilamvani kai tous managers tous, tous politikous, tous CEO tous ean thelis.

    Auti i dimosii ipalili ekanan doulia pou ixe sinoliko xreos gia tous elines pou parigagan pragmatiki aksia pes 5 disekatomiria euro. Veveos to idio ergo mporousan na to paragoun 100.000 dimosii ipalili ean douleuan opos douleoun i elines ipalili tou idiotikou tomea (alla auto ine alo thema).

    Alla den tous arkousan vlepis ta 5 dis euro, ke psifizan politikous stin kivernisi i opii iposxethikan oti tha paroun ta lefta apo tous plousious (pososto 0.01% ton elinon me gdp periousia 1%) gia na ta dosoun stous dimosious ipalilous. Ke fisika efoson i plousii ine apiroelaxisti ke den mporousan na sintirisoun tous dimosious ipalilous i politiki strafikan stin europi me dania. Etsi i politiki kataferan na auksisoun tis apodoxes ton dimosion ipalilon se pes 30 dis me ta lefta ton europeon. Episis i politiki danistikan tosa lefta pou arxisan na agorazoun kai tin psifo alon elinon pou den itan dimosii ipalili opos i agrotes, i epixirimaties (epidotisis) ktl me apotelesma na kiriarxoun tin ellada i idies ikogenies ta teleutea 40 xronia.

    Etsi akrivos xreokopise to DIMOSIO. Ine poli apla ta pragmata.

  11. Διαφωνώ ριζικά με αυτό το άρθρο. Ζούμε σε δημοκρατία όχι σε δικτατορία σοσιαλιστικού η φασιστικού τύπου. Επομένως είμαστε όλοι υπεύθυνοι για την τήρηση των νόμων που ψηφίζει η Βουλή στην ανάδειξη της οποίας πήραμε όλοι μέρος με την ψήφο μας. Η διαφωνία μας με όσα κάνει η Κυβέρνηση είναι και δημόσια και έντονη. Αν κάποτε οδηγήσει στην ανάδειξη μια φιλελεύθερης κυβέρνησης πως θα μας φαινόταν αν κάποιος καλούσε τους ψηφοφόρους που δεν την ψήφισαν, και που διαφωνούν μαζί της σε βασικά ζητήματα, να της αρνηθούν τους φόρους που θα επέβαλε, επικαλούμενος το άρθρο του κ. Μίχα; Νομίζω ότι με τέτοια θέματα δεν πρέπει να παίζει κανείς και ότι η επιλεκτική τήρηση των νόμων δεν είναι φιλελεύθερη αρχή.
    Μάρκος Δραγούμης

  12. (11) – (Ισως είναι ψευδώνυμον, αλλά) Εχετε τον αμέριστον θαυμασμόν μου για τα βιβλία σας.

    Μήπως θα έπρεπε να ρίξουμε λίγο αλατάκι στον τίτλο του άρθρου ????

    – Στο κάτω-κάτω οι Νόμοι εκφράζουν την θέληση για κάποια αλλαγή, οχι οτι πρέπει να γινόμαστε υπόδουλοι των Νόμων
    – Αν υπήρχε ενεργή αξιολόγησις των ήδη υπαρχόντων Νόμων, πολλοί θα είχαν καταργηθεί και νομοθετικώς (!) και δεν θα υπήρχε η δαιδαλώδης ρύθμισις του…… τίποτα……..

  13. Δεν νομίζω οτι ο κ Μίχας αμφισβήτησε την νομιμότητα κύριε Δραγούμη. Έκανε μια ανάλυση στους λόγους που αιτιολογούσαν την πληρωμή τους ή όχι. Αν εγώ πχ φοροδιαφεύγω πιστεύοντας οτι πράττω το σωστό ή καλώ άλλους σε φοροδιαφυγή, δεν σημαίνει απαραίτητα οτι δεν αναγνωρίζω οτι παίρνω ένα ρίσκο και οτι είμαι έτοιμος να υποστώ τις ποινές που προβλέπει το δίκαιο του κράτους μου.

    Και είναι σύνηθες όσο οι νόμοι χάνουν την ηθική υποστηριξη τους να τηρούνται και λιγότερο από τους πολίτες. Το πόσο μεγάλο είναι το ελληνικό κράτος εξαρτάται πρωτίστως από το πόσο διατεθιμένοι είναι οι έλληνες πολίτες να το σρτηρίξουν.

  14. Aτυχέστατο άρθρο.

    Αυτή τη φορά αγγίξατε «βαρομετρικό χαμηλό» κύριε Μίχα. Και θα σταματήσω εδώ διότι μου είσθε άκρως συμπαθής.

  15. Σε σχέση με τα προηγούμενα σχόλια, θα ήθελα να παρατηρήσω ότι, συμφωνα με έρευνες Αμερικανών κοινωνιολόγων της οικονομίας, η φυσική φοροδοτική ικανότητα μιας ελεύθερης χώρας ανέρχεται στο 18 – 20% του ΑΕΠ. Σε ‘μας, σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού του 2009, το ποσοστό αυτό υπερκαλύπτεται. Πρέπει λοιπόν να συμπεράνουμε ότι κάθε προσπάθεια για περαιτέρω αύξηση θα αποβεί κατά πάσα πιθανότητα άκαρπη. Στο σημείο αυτό θά ήθελα ακόμη να σημειώσω ότι στην αρχαία Αίγυπτο, σε περιόδους παρακμής του καθεστώτος, μαστίγωναν τους φοροφυγάδες!

  16. Η φοροδοτική ικανότητα ως φυσικό μέγεθος! Κάτι σαν την παγκόσμια σταθερά της βαρύτητας, την πυκνότητα του νερού ή τη σταθερά του Πλανκ. Τι άλλο θ’ ακούσουμε ακόμη…

  17. Να υποθεσω κυριε Σταικο οτι ως φοροδοτικη ικανοτητα οριζεται το ποσοστο επι του ΑΕΠ το οποιο εν τελει μια οικονομια καταβαλλεται σε φορους και ως φυσικη φοροδοτικοτητα ο μεσος ορος της?Παντως αυτο αναφορικα με τους φοροδιαφυγαδες στην Αιγυπτο νομιζω οτι ισχυε γενικοτερα σε ολες τις περιοδους της αρχαιας ιστοριας της.Αν κανω λαθος διορθωστε με.

  18. @16.Vrennus
    Όλα είναι φυσικά συστήματα και φυσικά μεγέθη. Η κοινωνία υφίσταται αντικειμενικά, δεν είναι μια αυθαίρετη υποκειμενική σύλληψη. Υπάγεται σε νόμους, φυσικούς, όπως και οι ηλεκρονιακές μεταπτώσεις. «Χριστιανισμός εστίν μίμησις της θείας φύσεως» λέει ο Άγιος Γρηγόριος ο Νύσσης.
    Αλλά εσείς πιστεύετε ότι η φοροδοτική ικανότητα είναι απεριόριστη? Βέβαια θα πρέπει πάντα να την συνδέουμε με κάποια βέλτιστη απόδοση. Σκοπός είναι να επιτευχθούν κάποιοι στόχοι, όπως η ικανοποίηση των αναγκών της κοινωνίας με έναν τρόπο βιώσιμο. Πάντως, το ότι είμαστε στην οικονομία δεν σημαίνει ότι πρέπει να αγνοούμε τη φυσική! Και η οικονομία είναι εξ ίσου αντικειμενική όσο και η φυσική.

  19. @17.marios
    Διορθώνω: μαστίγωναν τους ανθρώπους για να πληρώσουν φόρους, αντί για «μαστίγωναν τους φοροφυγάδες»

  20. Για μένα τα πράγματα είναι απλά:
    Πληρώνω κάτι και περιμένω όσο το δυνατόν τα λεφτά μου να πιάσουν τόπο. Αν αυτό που λαμβάνω έναντι των χρημάτων που δίνω δεν με ικανοποιεί, θα κοιτάξω να κάνω κάτι γι’αυτό.
    Στην ελεύθερη αγορά, θα αγοράσω κάτι άλλο, ή δεν θα αγοράσω πάλι το ελλατωματικό προϊόν που δεν με ικανοποίησε.
    Στις συναλλαγές μας με το κράτος, όταν οι φορολογούμενοι πολίτες δεν βλέπουν ότι τα λεφτά που δίνουν πιάνουν τόπο, θα κοιτάξουν να βρούν με ποιόν τρόπο θα σταματήσουν να πληρώνουν κάτι που δεν το θεωρούν ανταποδοτικό των χρημάτων που δίνουν. Δυστυχώς ένας από αυτούς είναι και η φοροδιαφυγή

    Επίσης για μένα το πρόβλημα δεν είναι τόσο ‘έκανε το αυτό την κότα ή ή κότα το αυγό’, δηλαδή οι φοροφυγάδες δεν πληρώνουν άρα γι’αυτό δεν έχουμε καλή ποιότητα δημοσίων υπηρεσιών ή επείδή έχουμε κακή ποιότητα υπηρεσιών έχουμε φοροδιαφυγή.

    Το κράτος είναι μια πεπερασμένη οντότητα, αυτό ζητά (για την ακρίβεια έχει την δύναμη να παίρνει) χρήματα από τους πολίτες, αυτό θα πρέπει να αποδυκνύει ότι τα χρήματα πιάνουν τόπο, και η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρεται είναι τέτοια ώστε να πεισθεί ο πολίτης να πληρώσει γι’αυτές.

  21. Ακούσατε το τελευταίο ανέκδοτο; Στον Ευαγγελισμό έχουν προσλάβει 40 κηπουρούς, αλλά δεν έχουν κήπο! χαχαχαχα!

  22. Πρέπει να πείσει ο έχων λαμβάνειν για την χρηστή διαχείριση. Εν προκειμένω το κράτος.

  23. Ακούσατε το τελευταίο ανέκδοτο; Στον Ευαγγελισμό έχουν προσλάβει 40 κηπουρούς, αλλά δεν έχουν κήπο! χαχαχαχα!

    PORNANDREW ΖΕΙΣ ΕΣΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙΣ

  24. (23) – Η συνεχής αποκάλυψις σκανδάλων είναι παρηγορητικό φαινόμενο…. διότι σημαίνει οτι δεν καλύπτονται τόσο εύκολα πλέον………….

    – Ο προηγούμενος – με δύο ευκαιρίες – μας βγήκε ένα σκέτο «καλό παιδί», ίσως λίγο τεμπέλικο, ο νυν, – ας του δώσουμε το δικαίωμα της ανφιβολίας………………………….

  25. Ιδιωτικό σχολείο: 8400€/έτος —– Ανταποδωτικότητα πλήρη
    Ιδιωτική Νοσοκ. Ασφάλιση 3.200€/έτος —– Ανταποδωτικότητα πλήρη
    Συναγερμός και σχετική υπηρεσία: 150€/μήνα και 1200 εφάπαξ εγκατάσταση —– Ανταποδωτικότητα πλήρη
    ———————————————————–
    Φόροι και εισφορές (για είσόδημα 34000€)
    6000€/έτος φόρος εισοδήματος
    7000€/έτος έμμεσοι φόροι
    ΤΕΒΕ 3500€/έτος
    Μία φορά κάλεσα την Αστυνομία για διακίνηση ναρκωτικών στοι διπλανό οικόπεδο και δεν ήρθαν.
    Μία φορά πήγα τον γιό μου στα επείγοντα στο Πάιδων και πήρα σειρά 440. Την εκτίμηση της σοβαρότητας την είχε κάνει μία θυρωρός.
    Δύο φορές ζήτησα παροχή απο το ΤΕΒΕ: την μία για γυαλιά οράσεως όπου μέτα απο 2 ώρες και 15 έγγραφα (όλη η διαδικασία εντάσσεται στην σφαίρα του παράλογου) μου δώσανε 45 € για κόστος 135€ και μία για εξέταση Holder καρδιάς που ενώ μου καταδείξανε το συμβεβλημένο υποτίθεται ιδιωτικό νοσοκομείο να πάω να την κάνω τελικά την απορρίψανε και δεν πήρα τα 180€ που πλήρωσα.

    Μήπος η φοροαποφυγή είναι υποχρέωση και η μόνη λύση?

Σχολιαστε