- e-rooster.gr - http://e-rooster.gr -

Μηνυτήρια αναφορά για την στάση της αστυνομίας στους πρόσφατους βανδαλισμούς

Ως πολίτες έχουμε χρέος να ελέγχουμε την εξουσία για τις παραλείψεις της, που καταργούν το κράτος δικαίου και υπονομεύουν την ασφάλεια των ελευθεριών και των δικαιωμάτων μας. Το κράτος δεν είναι μια συμμορία που απαιτεί με εκβιαστικό τρόπο τους φόρους μας (άσχετα αν μάλλον έτσι κατανοούν οι διαχειριστές του τον ρόλο του). Έχει υποχρεώσεις, και όταν αποτυγχάνει να τις εκπληρώσεις (ειδικά ηθελημένα όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση), πρέπει να υπάρχει σαφής καταλογισμός των ευθυνών που προκύπτουν. Με αυτό το σκεπτικό προχωρήσαμε στην παρακάτω μηνυτήρια αναφορά, για την στάση της αστυνομίας στα πρόσφατα γεγονότα βανδαλισμών στο Κολωνάκι. Διότι κάποια στιγμή οι αποφάσεις αδράνειας πρέπει να έχουν κόστος.

ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΣ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΩΝ ΑΘΗΝΩΝ

ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ

Tου πολιτικού κόμματος με την επωνυμία ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ, νομίμως εκπροσωπουμένου, με έδρα την Αθήνα, Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας, αριθμ. 124Α.

ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ,

ειδικώς δε κατά της φυσικής και πολιτικής ηγεσίας της Ελληνικής Αστυνομίας.

Αναφερόμαστε σε Σας, κ. Εισαγγελεύ, και ζητούμε την συνδρομή Σας για να διερευνηθεί από τα αρμόδια όργανα της ελληνικής Δικαιοσύνης η πιθανότατη τέλεση των εγκλήματων της διακεκριμένης φθοράς ξένης ιδιοκτησίας (άρ. 382 παρ. 2 ΠΚ) και της διατάραξης κοινής ειρήνης (άρ. 189 ΠΚ) ή όποιων άλλων εγκλημάτων πιθανόν να έχουν τελεστεί, και μάλιστα από την φυσική και πολιτική ηγεσία της ΕΛΑΣ ως εμμέσους αυτουργούς μέσω της προσταγής τους προς τα παριστάμενα αστυνομικά όργανα να μην επεμβούν και και της συνακόλουθης παράλειψής τους να επεμβούν κατά τις εγκληματικές ενέργειες της 13ης Μαρτίου 2009 στην περιοχή του Κολωνακίου, καίτοι είχαν ιδιαίτερη προς τούτο νομική υποχρέωση. Ειδικότερα:

Α. ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ.

Η Φιλελεύθερη Συμμαχία, ως πολιτικό κόμμα, υποχρεούται να εξυπηρετεί την ελεύθερη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος, όπως ο νόμος ορίζει (άρ. 29 παρ. 1 Ν. 3023/2002). Ως εκ τούτου έχει έννομο συμφέρον και υποχρέωση να προασπίζει τα νόμιμα συμφέροντα των πολιτών, ανεξάρτητα αν αποτελούν μέλη του κόμματος ή όχι. Η Φιλελεύθερη Συμμαχία, ως πολιτικό κόμμα, έχει επίσης υποχρέωση να καταφεύγει στην δικαιοσύνη όταν η Δημόσια Διοίκηση παρανομεί, καθώς κάτι τέτοιο συνιστά περιορισμό της ελεύθερης λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος, περιορισμό για τον οποίο κάθε πολιτικό κόμμα, όχι μόνο δικαιούται, αλλά υποχρεούται εκ του νόμου να αντιδρά χρησιμοποιώντας κάθε νόμιμο μέσο.

Στην προκειμένη περίπτωση, η Δημόσια Διοίκηση και ειδικότερα οι αρμόδιες αστυνομικές αρχές δεν προστάτευσαν τις περιουσίες πολιτών, παρόλο που ήταν παρούσες στη διάρκεια των καταστροφών, καθώς έλαβαν προσταγή από την φυσική και πολιτική ηγεσία τους να μην εκτελέσουν τα καθήκοντά τους. Η προσταγή αυτή, ως τύποις μεν νόμιμη, ουσιαστικά δε παράνομη, θεμελιώνει την ευθύνη τους κατ’ άρ. 21 ΠΚ για κάθε παράλειψη των παρισταμένων αστυνομικών οργάνων.

Πιο συγκεκριμένα, την Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009, 80 καταστήματα, 37 Ι.Χ. αυτοκίνητα και έξι υποκαταστήματα τραπεζών υπέστησαν σοβαρές ζημιές από την επιδρομή κουκουλοφόρων στην ευρύτερη περιοχή της οδού Σκουφά. Στην διάρκεια των επεισοδίων υπήρχαν στην περιοχή διαθέσιμες και επαρκείς αστυνομικές δυνάμεις, οι οποίες αντί να επεμβούν, παρακολουθούσαν απαθείς τις περιουσίες των συμπολιτών μας να καατστρέφονται και την δημόσια τάξη να διασαλεύεται, επειδή τους δόθηκε προσταγή μη εμπλοκής και απομάκρυνσής τους από την φυσική και πολιτική τους ηγεσία. Η πληροφορία αυτή διασταυρώνεται από πολλές πηγές και κυρίως από τους αστυνομικούς που βρίσκονταν σε περιπολία κοντά στην οδό Σκουφά, άλλους αστυνομικούς που βρίσκονταν στην οδό Αναγνωστοπούλου και περιπολικό που βρισκόταν στην οδό Αλωπεκής. Τα στοιχεία όλων αυτών μπορούν να προκύψουν ευχερώς για την Εισαγγελία στο πλαίσιο της προανάκρισης από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΛΑΣ. Εξάλλου, οι 4 διμοιρίες των ΜΑΤ που βρίσκονταν σε σημεία πολύ κοντά στους κουκουλοφόρους διατάχθηκαν να επεμβούν μόνο όταν οι «γνωστοί-άγνωστοι» είχαν ήδη βρει ασφαλές καταφύγιο στο άσυλο της Νομικής Σχολής. Είναι προφανές ότι οι καταστροφές στις περιουσίες των πολιτών, στα συγκεκριμένα γεγονότα, οφείλονται σε παράνομες πράξεις ή παραλείψεις των οργάνων του δημοσίου κατά την άσκηση της δημόσιας εξουσίας που τους έχει ανατεθεί.

Η Φιλελεύθερη Συμμαχία ζητεί από την Ελληνική Δικαιοσύνη μέσω Υμών, κ. Εισαγγελεύ, να ανεύρει και να τιμωρήσει τους υπεύθυνους στην φυσική και πολιτική ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας, στους οποίους οφείλεται η διά παραλείψεως τέλεση των εγκλημάτων της διακεκριμένης φθοράς ξένης ιδιοκτησίας και της διατάραξης της κοινής ειρήνης.

Β. ΝΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.

Σύμφωνα με το άρ. 15 ΠΚ «Όπου ο νόμος για την ύπαρξη αξιόποινης πράξης απαιτεί να έχει επέλθει ορισμένο αποτέλεσμα, η μη αποτροπή του τιμωρείται όπως η πρόκλησή του με ενέργεια, αν ο υπαίτιος της παράλειψης είχε ιδιαίτερη νομική υποχρέωση να παρεμποδίσει την επέλευση του αποτελέσματος». Επίσης, σύμφωνα με το άρ. 275 παρ. 1 ΚΠΔ «1. Προκειμένου για αυτόφωρα κακουργήματα και πλημμελήματα οι ανακριτικοί υπάλληλοι των άρθρων 33 και 34, καθώς και κάθε αστυνομικό όργανο, έχουν υποχρέωση, ενώ οποιοσδήποτε πολίτης το δικαίωμα, να συλλάβουν τον δράστη, τηρώντας τις διατάξεις του Συντάγματος και του άρθρου 279 του Κώδικα για την άμεση προσαγωγή του στον εισαγγελέα». Τέλος, σύμφωνα με το άρ. 21 ΠΚ «Δεν είναι άδικη η πράξη την οποία κάποιος επιχειρεί για να εκτελέσει προσταγή που του έδωσε, σύμφωνα με τους νόμιμους τύπους, η αρμόδια αρχή, αν ο νόμος δεν επιτρέπει στον αποδέκτη της προσταγής να εξετάσει αν είναι νόμιμη ή όχι. Στην περίπτωση αυτήν ως αυτουργός τιμωρείται εκείνος που έδωσε την προσταγή».

Επιπλέον, σύμφωνα με το άρ. 189 ΠΚ «1. Όποιος συμμετέχει σε δημόσια συνάθροιση πλήθους που με ενωμένες δυνάμεις διαπράττει βιαιοπραγίες εναντίον προσώπων ή πραγμάτων ή εισβάλλει παράνομα σε ξένα σπίτια, κατοικίες ή άλλα ακίνητα κτήματα τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών. 2. Οι υποκινητές και εκείνοι που εκτέλεσαν βιαιοπραγίες τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών. 3. Οι ποινές αυτές επιβάλλονται αν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη».

Εξάλλου, σύμφωνα με το άρ. 381 ΠΚ «1. Όποιος με πρόθεση καταστρέφει ή βλάπτει ξένο (ολικά ή εν μέρει) πράγμα ή με άλλον τρόπο καθιστά ανέφικτη τη χρήση του τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών. 2. Αν η φθορά έχει αντικείμενο πράγμα ευτελούς αξίας ή η ζημία που προξενήθηκε από τη φθορά είναι ελαφρά, ο υπαίτιος τιμωρείται με χρηματική ποινή ή με φυλάκιση μέχρι έξι μηνών». Τέλος, σύμφωνα με το άρ. 382 ΠΚ «1. Με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών τιμωρείται η φθορά ξένης ιδιοκτησίας της πρώτης παραγράφου του άρθρου 381, αν έγινε χωρίς πρόκληση από τον παθόντα. 2. Με την ποινή της προηγούμενης παραγράφου τιμωρείται ο δράστης, αν το αντικείμενο της πράξης που προβλέπεται στην πρώτη παράγραφο του άρθρου 381: α) είναι πράγμα που χρησιμεύει για κοινό όφελος, β) είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας, γ) η φθορά έγινε με φωτιά ή με κάποιο από τα μέσα που προβλέπει το άρθρο 270. 3. Αν στην πράξη της πρώτης παραγράφου συμμετείχαν δύο ή περισσότεροι ή συντρέχει και μία από τις περιπτώσεις της δεύτερης παραγράφου, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών. 4. Οποιος προκαλεί κατά τους όρους του προηγούμενου άρθρου φθορά ή βλάβη αρχαιολογικού ή καλλιτεχνικού ή ιστορικού μνημείου ή αντικειμένου τοποθετημένου σε δημόσιο χώρο τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη».

Στην προκειμένη περίπτωση, οι αστυνομικοί υπάλληλοι που βρέθηκαν επιτόπου υπείχαν ιδιαίτερη νομική υποχρέωση επέμβασης προς αποτροπή τέλεσης οποιουδήποτε εγκλήματος και συγκεκριμένα της διακεκριμένης φθοράς ξένης ιδιοκτησίας και της διατάραξης της κοινής ειρήνης. Η ιδιαίτερη νομική υποχρέωσή τους εκπηγάζει από την ιδιότητά τους ως αστυνομικών υπαλλήλων, όπως περιγράφεται ειδικότερα στα σχετικά νομοθετήματα, ιδίως δε στον Ν. 1481/1984 και στο π.δ. 141/1991, αλλά κυρίως στο άρ. 275 ΚΠΔ. Βάσει του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας συνεπώς, οι παριστάμενοι στην πέριξ των συμβάντων αστυνομικοί υπάλληλοι είχαν ιδιαίτερη νομική υποχρέωση επεμβάσεως και μάλιστα σύλληψης των εγκληματιών.

Δεδομένου συνεπώς ότι οι παριστάμενοι αστυνομικοί υπάλληλοι υπείχαν ιδιαίτερη νομική υποχρέωση υπό την έννοια του άρ. 15 ΠΚ, κάθε παράλειψή τους εξομοιώνεται με δι’ ενεργείας τέλεση. Επιπλέον, οι παριστάμενοι αστυνομικοί υπάλληλοι είχαν και γνώση της κατάστασης και δυνατότητα επέμβασης, συνεπώς πληρούνται και όλοι οι όροι μιας ποινικά αξιόλογης παραλείψεως. Πράγματι παρέλειψαν λοιπόν και πράγματι τέλεσαν διά παραλείψεως τα ίδια εγκλήματα με τους επιδραμόντες κουκουλοφόρους, δηλαδή τουλάχιστον διακεκριμένη φθορά ξένης ιδιοκτησίας και διατάραξη της κοινής ειρήνης.

Οι παριστάμενοι αστυνομικοί υπάλληλοι όμως δεν έπραξαν άδικα, διότι έλαβαν από τους ανωτέρους τους στην φυσική και στην πολιτική ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας προσταγή μη επέμβασης, κατά την έννοια του άρ. 21 ΠΚ, η οποία ήρε το άδικο των παραλείψεών τους. Η προσταγή αυτή ήταν μεν τυπικά νόμιμη, καθότι δόθηκε με τους νόμιμους τύπους και στο πλαίσιο της ιεραρχίας, ουσιαστικά όμως ήταν παράνομη, διότι αντιστρατευόταν το περιεχόμενο των προπαρατεθεισών διατάξεων. Την περίπτωση όμως της τυπικά νόμιμης και ουσιαστικά παράνομης προσταγής ρυθμίζει το άρ. 21 ΠΚ, εγκαθιδρύοντας την πλήρη ποινική ευθύνη των προσταττόντων ως (εμμέσων) αυτουργών οποιουδήποτε εγκλήματος τυχόν διαπράξει ο προσταττόμενος. Κατά συνέπεια, εκείνοι οι οποίοι έδωσαν την προσταγή περί μη επεμβάσεως διέπραξαν ως έμμεσοι αυτουργοί τα εγκλήματα της διακεκριμένης φθοράς ξένης ιδιοκτησίας και της διατάραξης της κοινής ειρήνης.

Επειδή οι παριστάμενοι αστυνομικοί υπάλληλοι στα γεγονότα της 13ης Μαρτίου 2009 υπείχαν ως εκ της ιδιότητας του αστυνομικού υπαλλήλου ιδιαίτερη νομική υποχρέωση, η οποία εξομοιώνει κάθε παράλειψή τους με δι’ ενεργείας τέλεση,

Επειδή οι παριστάμενοι αστυνομικοί υπάλληλοι παρέλειψαν να επεμβούν για να αποτρέψουν την τέλεση των εγκλημάτων της διακεκριμένης φθοράς ξένης ιδιοκτησίας και της διατάραξης της κοινής ειρήνης, καίτοι διέθεταν και γνώση της κατάστασης και δυνατότητα επέμβασης,

Επειδή οι καθ’ ων η παρούσα, δηλαδή η φυσική και πολιτική ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας ως προστάξαντες υπό την έννοια του άρ. 21 ΠΚ ευθύνονται ως έμμεσοι αυτουργοί κάθε πράξης ή παράλειψης των προσταττομένων, δηλαδή των παρισταμένων αστυνομικών υπαλλήλων,

Επειδή τελέστηκαν τα εγκλήματα της διακεκριμένης φθοράς ξένης ιδιοκτησίας και της διατάραξης της κοινής ειρήνης εις βάρος πολιτών από τους καθ’ ων η παρούσα ως έμμεσους αυτουργούς,

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

ΑΙΤΟΥΜΕΘΑ

Την άσκηση ποινικής δίωξης in rem για τα εγκλήματα της διακεκριμένης φθοράς ξένης ιδιοκτησίας και της διατάραξης κοινής ειρήνης ή όσων άλλων εγκλημάτων θα
προκύψεουν από την διεξαχθησόμενη προανάκριση.

Την διερεύνηση των όποιων ποινικών ευθυνών τυχόν υπάρχουν για τα ως άνω εγκλήματα των κάτωθι προσώπων:

1. Της φυσικής ηγεσίας της ΕΛΑΣ, που έδωσε προσταγή υπό την έννοια του άρ. 21 ΠΚ στους παρισταμένους αστυνομικούς υπαλλήλους να παραλείψουν κάθε ανάμιξη, να παραβούν το καθήκον τους και να μην προστατεύσουν τους πολίτες, με συνέπεια να διαπραχθούν τα εγκλήματα της διακεκριμένης φθοράς ξένης ιδιοκτησίας και της διατάραξης της κοινής ειρήνης.
2. Της πολιτικής ηγεσίας της ΕΛΑΣ.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΩΣ ΜΑΡΤΥΡΑ

Τον Φώτη Περλικό του Παναγιώτη,

ΔΙΟΡΙΖΟΥΜΕ

Πληρεξούσιο και αντίκλητο δικηγόρο μας τον δικηγόρο Αθηνών Αθανάσιο Αναγνωστόπουλο του Ιωάννου

Αθήνα, 26 Μαρτίου 2009

Οι αναφέροντες
…..