Η Αριστερά, ο Μαρξ και τα μη κρατικά πανεπιστήμια

Φεβ 26th, 2007 | | Κατηγορία: Ελλάδα, Παιδεία | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

του Ανδρέα Ανδριανόπουλου

Καλές είναι οι ιδεολογικές μονομανίες αλλά θα πρέπει να τηρούνται κιόλας. Μέσα στον κυκεώνα των ξεσηκωμών για την επικείμενη κατάργηση του κρατικού μονοπωλίου στην Ανωτάτη Παιδεία έχει ξεφύγει εντελώς η πραγματικότητα των πολιτικών προκαταλήψεων αυτών που αμφισβητούν την σχετική πρωτοβουλία. Να μην υπάρξουν ιδιωτικά – μη κερδοσκοπικά – ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, κάποιοι επιμένουν. Διότι έτσι, συνεχίζεται η επιχειρηματολογία τους, υποβαθμίζονται τα δημόσια. Και κινδυνεύουν να περιθωριοποιηθούν. Στερώντας έτσι από τους φτωχότερους έλληνες την ευκαιρία μιάς ανταγωνιστικής και σωστής μόρφωσης.

Με τις θέσεις αυτές, σχεδόν ολόκληρη η Αριστερά, επιχειρεί να ακυρώσει την πρωτοβουλία αναθεώρησης του άρθρου 16 και στέλνει κόσμο στους δρόμους για να διαδηλώσουν ενάντια στην αντιλαική αυτή προοπτική. Εδώ όμως υπάρχει μιά σοβαρότατη πολιτική αντίφαση. Που ελάχιστοι φαίνεται να λαμβάνουν υπ΄όψιν. Η Αριστερά εκ παραδόσεως υποστηρίζει, με στήριγμα τις διδασκαλίες του Καρλ Μαρξ για την οικονομική υποδομή (καπιταλιστικές οικονομικές σχέσεις) που καθορίζει την πολιτική υπερδομή και την συνακόλουθη πολιτική συνείδηση (αστικό σύστημα με νομιμοποίηση της εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης) πως το κράτος δεν είναι παρά ένα εργαλείο στα χέρια του ταξικού εχθρού για την καταπίεση και τον αποπροσανατολισμό της εργατικής τάξης. Εφ’ όσον όλα αυτά ισχύουν, και δεν έχω ακούσει κάποιο ελληνικό αριστερό κόμμα να έχει αποκηρύξει τις Μαρξιανές διδασκαλίες, εξυπακούεται πως και το δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν είναι παρά ένα ακόμη όργανο στα χέρια της πλουτοκρατίας που ελέγχει το κράτος.

είναι μάλλον ανορθόδοξο οι αριστερές παρατάξεις να υπεραμύνονται με τέτοιο φανατισμό ενός συστήματος που λογικά θα έπρεπε να απεχθάνονται

Ολόκληρο το σύστημα της δημόσιας εκπαίδευσης δεν είναι συνακόλουθα παρά μιά βαθμίδα ακόμη εξαπάτησης του κόσμου των εργαζομένων για την παραπέρα υποδούλωση τους μέσω της πλύσης εγκεφάλου και της νέας ακόμη γενιάς. Θα είναι λοιπόν σχεδόν αδύνατον για τις λαϊκές τάξεις να συνειδητοποιήσουν την πραγματική τους οικονομική κατάσταση και την κοινωνική τους εξαθλίωση αν τα μέλη τους – και τα πιό φωτεινά μυαλά ανάμεσά τους – υφίστανται τις διδασκαλίες του αστικού κατεστημένου που προφανέστατα θα μεταδίδεται από τα κρατικά πανεπιστήμια. Από τα ιδρύματα δηλαδή ακριβώς εκείνα που αποτελούν όπλα στα χέρια του ισχυρότερου οργάνου του ταξικού εχθρού – που είναι το κράτος.

Μέσα στα πλαίσια αυτών των αντιλήψεων, και του πολιτικού κλίματος που επικρατεί, είναι μάλλον ανορθόδοξο οι αριστερές παρατάξεις να υπεραμύνονται με τέτοιο φανατισμό ενός συστήματος που λογικά θα έπρεπε να απεχθάνονται!! Η δυνατότητα ίδρυσης μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων θα άνοιγε λογικά τον δρόμο στην Αριστερά να πολεμήσει το σύστημα. Ιδρύοντας δικές της πανεπιστημιακές σχολές θα πολεμούσε την «εσφαλμένη συνειδητοποίηση» που τα κρατικά ιδρύματα, εικάζεται – με βάση την θεωρία, επιχειρούν να επιβάλουν πάνω στος φοιτητές τους. Η απελευθέρωση από τις αρπάγες ενός επιθετικού εργαλείου του μέγιστου ταξικού εχθρού, του αστικού κράτους δηλ., θα μπορούσε να είναι γεγονός.

Ο Μαρξισμός της Αριστεράς στην Ελλάδα όμως φαίνεται να έχει πολύ κοντά πόδια. Φθάνει μέχρις εκεί που ορίζει το στενό κομματικό η και οικονομικό ακόμη συμφέρον κάποιων που, φαινομενικά τουλάχιστον, ισχυρίζονται πως τον υπηρετούν. Ή που παριστάνουν τους Αριστερούς, ενώ είναι βαθύτατα, όχι τόσο Δεξιοί, όσο, Επιδέξιοι…

30 σχόλια
Leave a comment »

  1. Είναι πολλά τα λεφτά και μεγάλο το διακύβευμα κύριε Αδριανόπουλε.

    Το τραγικό βέβαια είναι τι θα απογίνουν όλα αυτά τα παιδιά τα οποία οι ηθικά και κοινωνικά μεταλλαγμένοι μέντορες τους τα βγάζουν στο δρόμο με την ελπίδα να διατηρήσουν όσο μπορούν ακόμα τα θλιβερά και προκλητικά τους προνόμια. Γιατι βέβαια, είναι αδύνατον τα 30.000 μειράκια κατα πως εκτιμούν τον αριθμό τους οι εκτιμητές των συγκεντρώσεων που φωνάζουν «έξω οι εταιρείες από τα πανεπιστήμια» και είναι «ενάντια» σε όλα, να βρούν δουλειά στο δημόσιο όπως τις παλιές καλές εποχές των πρωτων χρόνων του σοσιαλιστικού μετασχηματισμού και να εξαγοράσουν έτσι την αγμή τους επαναστατικότητα όπως οι άλλοι, επιδέξιοι, επιτήδιοι αλλά και πιό τυχεροί επαγγελματικά λόγω συγκυριών της περίφημης «γενιας του πολυτεχνείου» που μας έχουν κάτσει στο σβέρκο εδώ και 30 χρόνια και δεν αφήνουν να γίνει ούτε να περάσει τίποτα αν δεν ταυτίζεται με το ευτελές προσωπικό και κομματικό τους συμφέρον.

    Νάναι καλά τα κορόιδα…

  2. Τρείς ερωτήσεις που με «γαργαλάνε» εδώ και καιρό.

    1. Ποιά «μαρξιστική» κυβέρνηση συνέταξε το περιβόητο άρθρο 16 για την αποκλειστικότητα της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και γιατί;

    2. Ποιά μαρξιστική κυβέρνηση έφτιαξε τον ισχύοντα νόμο λειτουργίας των Παν/μίων και με ποιές εκπαιδευτικές ελπίδες;

    3. Που ανήκουν οι νομενκλατούρες της εκπαίδευσης και με ποιούς πολιτεύονται σε πρώτη ευκαιρία;

    Φαντάζομαι ο κ. Ανδριανόπουλος γνωρίζει από πρώτο και δεύτερο χέρι…

  3. Θα συμφωνησω με Α Ανδριανοπουλο, παρολα αυτα εχω μια γενικη παρατηρηση οχι μονο ως προς τον ιδιο αλλα και προς αλλους σχολιαστες. Γιατι σωνει και καλα να επικαλουμαστε τον Μαρξ μηπως και συγκινηθουν τα ορφανα του που ειναι στον Περισσο. Γιατι πρεπει να απολογουμαστε με Μαρξιανα επιχειρηματα και οχι με το προσταγμα της ελευθεριας αλλα και της εμπειριας (ΕΕ, ΗΠΑ,Καναδας και αλλου)

  4. Όπου ακούς πολύ για Μάρξ, περίμενε και τον Σπένσερ!
    Από τη γενναία επάνασταση του «θ’ αλλάξουμε τον κόσμο» στο πραξικόπημα του «να μην αλλάξει τίποτα!»
    Το επόμενο βήμα (δεν ξέρω αν θα προηγηθεί ή θα ακολουθήσει την υποδοχή του «αγίου φωτός» με τιμές αρχηγού κράτους):
    «Ζήτω η Ελλάς – Ελλάς της ασχετοσύνης!»

  5. Τα ιδεολογικά επιχειρήματα είναι απλώς μια πρόφαση για να κρυφτεί η πραγματική υπεράσπιση των κεκτημένων τους. Και μόνο ότι η ΠΟΣΔΕΠ κυριαρχείται από τον ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ τα λέει όλα. Το πανεπιστήμιο και το άσυλο είναι το τελευταίο οχυρό όπου η αριστερά μπορεί να ασκεί ανενόχλητη ιδεολογική και φυσική τρομοκρατία. Αυτά τα κεκτημένα διαφυλάσσει…

  6. Μαρξισμός Α’ κόβεστε κε Ανδριανόπουλε. Να έρθετε να μας τα ξαναπείτε το Σπτέμβρη καλύτερα διαβασμένος. Κι επειδή είναι προαπαιτούμενος για το Φιλελευθερισμός Β’ και Μεταβιομηχανικές Μορφές Πολιτικής Οργάνωσης, μετεξεταστέος και σ’ αυτά!

  7. Γιατι » μη κερδοσκοπικα πανεπιστημια » κυριε Ανδριανοπουλε;Εφαρμοζοντας το «Τα του Καισαρος τα Καισαρει» πιστευω ακραδαντα οτι για ολη αυτη την κατασταση ακομα μια φορα το λαθος βρισκεται στη ΝΔ και σε αυτους που προυσιασαν τη συγχρονη εξελιξη της ανωτερης και ανωτατης εκπαιδευσης στον Ελληνικο λαο σαν » Δουρειο Ιππο των λαικων κεκτημενων απο την εποχη που ο αειμνηστος Γ Παπανδρεου υποσχεθηκε και υλοποιησε τη «Δωρεαν Παιδεια «…
    Απο τοτε βεβαια περασαν σχεδον 50 ολοκληρα χρονια!
    Το ποσο δωρεαν ειναι η Παιδεια ολοι λιγο πολυ το γνωριζουν!
    Για να περασεις μαθηματικα στο γυμνασιο επρεπε να πληρωσεις ιδιατερα τον δημοσιο καθηγηη που οταν ειχε αναγκη για τιποτα εξτρα εξοδα , δεν ειχε παρα να γεμισει με 7αρια και 8αρια το βαθμολογιο της ταξης του , οπως ο καλος ψαρας, που βαζει ακριβο δολωμα γιατι προσβλεπει σε καλη ψαρια…
    Στο λυκειο την ωρα της φυσικης , ο δημοσιος καθηγητης τα ειχε βρει με το γυμναστη και πηγαιναμε ολη την ταξη στον Εθνικο να τρεξουμε και να σχολασουμε μια ωρα νωριτερα , αφου μετα την ωρα της Χημειας θα επρεπε να γυρισουμε με τα ποδια στο σχολειο για μια ωρα μαθημα…Ο ιδιος καθηγητης το βραδυ εδινε το κανονικο μαθημα στο φροντιστηριο γιατι στο σχολειο οταν τον ακουγες νομιζες οτι περεδιδε σε Κινεζικα το μαθημα!!!!
    Ποιο σχολειο…Αυτο που εβγαλε λογο ο Θ.Κολοκοτρωνης, το πρωτο και καλυτερο δημοσιο γυμνασιο της Χωρας…Το σχολειο του Γενηματα και του Αβραμοπουλου!!!!!!!
    Ας αναλογιστουμε τι συνεβαινε στα υπολοιπα , οταν εβλεπα ολους τους συμμαθητες μου που θελαν να περασουν στο πανεπιστημιο ,
    να φευγουν στην τελευταια ταξη και να πηγαινουν σε συνοικιακα λυκεια για να μαζεψουν μοναδες, αφηνοντα εμενα τον μαλ.κα να μεινω εξω απο το πανεπιστημιο, με περισσοτερες μοναδες απο τις εισαγωγικες, λογω χειροτερης συνολικης βαθμολογιας!!!!!
    Αυτα ειναι τα » μη κερδοσκοπικα σχολεια » της Ελλαδας κυριοι της δεξιας!!!!Τοτε καλα κανουν που σας τα σπανε καθε λιγο και λιγακι οσοι εχουν ακομα συναισθημα στη ψυχη τους!!!
    Ποτε κανενα σχολειο δεν θα ειναι μη κερδοσκοπικο απλα γιατι περασε πια [χιλιαδες χρονια]η εποχη που οι δασκαλοι ηταν σκλαβοι
    οπως στην αρχαια Ελλαδα και μονη τους επιβραβευση για να βγαζουν ολο το μισος του αφεντη προς τα παιδια των αφεντικων ,ηταν να αποκτησουν την ελευθερια τους πριν πεθανουν!

  8. Διαβάζοντας ορισμένα σχόλια νομίζει κάποιος οτι βρίσκεται εκτός πραγματικότητας και οτι η Ελλάδα βρίσκεται στον Άρη.
    Τι σχέση έχει το συναίσθημα και η ψυχή με την πανεπιστιμιακή μόρφωση; Πόσο δύσκολο είναι να καταλάβει κάποιος οτι ο τίτλος ‘μη κερδοσκοπικά’ υπάρχει α) για να μπορέσει να υπάρξει μια συμβιβαστική λύση(γνώρισμα των ωριμων δημοκρατιών) και β) διότι έτσι κι αλλίως είναι πολύ δύσκολο να έχεις κερδοφόρα πανεπιστήμια (χωρίς δωρεές, μεγάλη ακίνητη περιουσία, spin – off εταιρείες που να εκμεταλλέυονται εμπορικά τα αποτελέσματα της έρευνας).
    Τέλος γιατί πρέπει να χρηματοδοντούνται τα πανεπιστήμια απευθείας από το κράτος και να μην δίδονται οι υποτροφίες κατ’ευθείαν σ’αυτούς που τις κέρδισαν, δηλαδή στους μαθητές. Σε πρώτο στάδιο αυτο θα μπορούσε να συμβεί και μέσω των πανελληνίων εξετάσεων. Όταν λοιπόν αυτοί οι άνθρωποι θα είχαν τα λεφτά στα χέρια τους θα βλέπαμε πόσοι θα έχτιζαν τους καθηγητές τους ή θα επέτρεπαν την βεβήλωση των σχολών τους. Να μη πω οτι σε μια τέτοια περίπτωση οι τυχόν αναρχικοί και ψευτονταήδες (βλ. ‘Τοτε καλα κανουν που σας τα σπανε καθε λιγο και λιγακι οσοι εχουν ακομα συναισθημα στη ψυχη τους!!!’

  9. …sinexizo me to ipoloipo kommati tou sxoliou…

    συγνώμη αλλα κι εγώ πληρώνω αυτά που σπάνε κάθε τόσο οι συναισθηματικά φορτισμένοι κουκουλοφόροι) θα ήταν οι πρώτοι που θα ζητούσαν την είσοδο της αστυνομίας στα πανεπιστήμια για να τους σώσει απο τα χέρια των υπολοίπων φοιτητών.

    ΥΓ. Ας μου εξηγήσει κάποιος που κόβει τον κ. Ανδριανόπουλο ή επαναστατεί στους δύσβατους δρόμους της Αθήνας για ποιον λόγο είναι απαραίτητη η εκδίωξει των επιχειρήσεων απο τα πανεπιστήμια. Δηλαδή αυτός που σπουδάζει ‘Διοίκηση επιχειρήσεων’ που θα δουλέψει; Ο άλλος που σπουδάζει ‘Χημικός Μηχανικός’ δεν θα δουλέψει σε εταιρεία που χρειάζεται τα προσόντα του;

  10. Eιναι καποιοι που θα σταδιοδρομησουν ως εμισθοι σε Περισους, ως συνδικαλιστες και λοιπες παραγωγικες ομαδες. Αυτοι κοβουν τον ΑΑ κυριε Κωστακη

  11. Κυριε Κωστακη, οχι μονο δεν υπηρξα ποτε στη ζωη μου κουκουλοφορος,
    αλλα και καθε ποστ μου στο ιντερνετ φερνει την υπογραφη μου , τοσο στην Ελλαδα , οσο και στη Γαλλια οπου εξοριστηκα απο την τουριστικη αγορα της Σαντορινης , γιατι ζητησα να αποσυρθει το συγγραμμα του καθηγητη πανεπιστημιου κυριου Ντουμα, το οποιο γραφει οτι οι τοιχογραφιες της Θηρας βρισκονται στην Αθηνα ,
    το ετος 2004, οπου η Χωρα μας εκτελεσε Ολυμπιακους Αγωνες και ο κυριος Αβραμοπουλος υπερηφανευοτανε [υπουργος Τουρισμου της ΝΔ] οτι η Χωρα μας θα βγει κερδισμενη για πολλα χρονια απο την προβολη της!!!!Σας πληροφορω οτι το Αρχαιολογικο Μουσειο Αθηνων και συγκεκριμενα ο οροφος που φιλοξενουνταν παλια
    οι τοιχογραφιες ηταν κλειστος για το κοινο!!!!
    Τετοιο διεθνες ρεζιλικι μονο στην Ελλαδα του σημερα
    θα μπορουσε να συμβει χωρις να πεσουν κεφαλια…
    Οχι απο κουκουλοφορους , αλλα απο Πρωθυπουργους που ορισαν εν μεσω τηλεοπτιτικων διαγγελματων , οτι Η Ελλαδα ειναι πρωτιστως Πολιτιστικος προορισμος και κατοπιν τουριστικος!!!!!!!!
    Την επομενη χρονια , επεσε και η στεγη του Ακρωτηριου στο κεφαλι του Ουαλλου τουριστα αφηνοντα τον στον τοπο, για να φανει η γυμνια και η αδυναμια μιας Χωρας -ερμαιο των ορεξεων μιας μικρης ολιγαρχιας , που με τους βαρωνους και εσαει πατερες του εθνους και τη δηθεν Σοφια τους καμαρι του λαου , μας κραταν ακομα στα χερια των απογονων του Σουλτανου, βαζοντας μας ποτε- ποτε να σκοτονωμαστε με τα αδελφια μας τους Τουρκους για να διπλοκονομανε απο την αγνοια και την αφελεια με την οποια μας κρατανε σκλαβους της μετριοτητας , μεχρι να γινει κερδοσκοπικη ΑΛΛΑ ΕΛΕΧΟΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΟΠΩΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ!!!!!

  12. Το κοστος λειτουργιας των Λυκειων , μεγαλων Σχολων και πανεπιστημιων ειναι κυριαρχο σημειο τριβης στις προεδρικες εκλογες της Γαλλιας…
    Χθες βραδυ ο πρυτανης της Σορβωνης ανακοινωσε στο δευτερο καναλι της τηλεορασης οτι καθε φοιτητης για τη χρονια που διανυουμε, κοστισε αναλογικα, σε σχεση με το κονδυλι που χορηγηθηκε απο το κρατος, περιπου 3.500 ευρω…
    Ερωτηση προς καθε αναγνωστη του αρθρου…Αν αυτα τα χρηματα διδονταν υπο μορφη φοιτητικου δανειου στην Ελλαδα μονο για καταβολη διδακτρων και εξωφληση ασφαλιστικων υποχρεωσεων μιας 5 ετιας σε καθε φοιτητη τη Χωρας, μηπως το μεγαλυτερο προβλημα που ειναι καθαρα ψυχολογικο ,θα ειχε λυθει στη Χωρα μας…Μηπως ολοι αυτοι οι βαρωνοι της Παιδειας θα καταλαβαιναν οτι αν δεν δουλεψουν σκληρα και παραγωγικα δεν θα τους φερουν τα λεφτα οι φοιτητες και θα τα πανε σε κερδοσκοπους ιδιωτες που θα τους εξασφαλισουν θεση εργασιας μεσω συμβεβλημενων και εκσυγχρονισμενων επιχειρησεων που θα δημιουργηθουν σε καθε περιοχη της Χωρας ,οταν οι επενδυτες θα δουν , οχι μονο νεα πανεπιστημια η σχολες να φυτρωνουν σαν μανιταρια παντου, αλλα και τη δυνατοτητα να επιμορφωνουν οπως χρειαζεται για τις αναγκες τους το προσωπικο που θα προσλαβουν απο τη συμβαση που θα υπογραφουν με τα πανεπιστημια….
    Μηπως θα γεμισει η Χωρα επενδυτες, οταν θα δουν οτι για καθε τελειοφητο που θα εκπαιδευουν στην τεχνογνωσια τους ,
    θα παιρνουν μερος απο τα διδακτρα του και θα συμμετεχουν στην αξιολογηση των επιδοσεων του….
    Οταν δε με το καλο παρει το πτυχιο του , για να εξωφλησει το φοιτητικο του δανειο , θα πρεπει να εργαζεται στην εταιρια τους για μια 5 ετια , και μαλιστα με ασφαλιστικες κρατησεις που θα ειναι μερος του σπουδαστικου του δανειου και δεν θα επιβαρυνει τον ισολογισμο τους….
    Μετα τη ληξη της 1η 5 ετιας , αν συμφωνουν και οι δυο,
    θα παραμενει στη θεση του η θα φευγει, πανοπλος και χωρις κανενα χρεος στο κεφαλι, με προυπηρεσια , πτυχιο και οσα προσοντα χρειαζονται για να πετυχει στη ζωη του….

  13. @ Παναγιωτης Κανελλοπουλος:

    Και γιατί παρακαλώ υπό τη μορφή δανείου; Για να έχει υποθηκεύσει ο φοιτητής τους πρώτους μισθούς του πριν καλά – καλά πιάσει δουλειά (όπου θα έχει και μειωμένες απαιτήσεις μια και θα τον κυνηγούν οι δόσεις του φοιτητοδάνειου – πρακτικά, δηλαδή, δεν θα έχει την άνεση να επιλέξει εργοδότη); Δεν εισάγεται μ’ αυτό τον τρόπο ευνοϊκή μεταχείριση για τα παιδιά των εύπορων οικογενειών που δεν θα έχουν την ανάγκη ενός δανείου; Και γιατί να μην τα πληρώνουν αυτά τα χρήματα οι εργοδότες από τα κέρδη τους, αφού στο κάτω – κάτω της γραφής εκείνοι έχουν την ανάγκη ειδικευμένου εργατικού δυναμικού;

  14. @ Κανελλόπουλος.
    Φυσικά και χαίρομαι που δεν υπήρξατε κουκουλοφόρος, το ερωτημά που μου γεννιέται είναι γιατί χαίρεστε όταν καίνε κάτι που χτίστηκε με δικά μας λεφτά, άσχετα με το αν η χρησιμοποιήση του είναι… όπως είναι τέλως πάντων.
    Το γεγονός οτι το κράτος δε μπορεί να είναι επιχειρηματίας έχει αποδειχθεί στη πράξη, το γεγονός όμως οτι η τεράστια πλειοψηφία του ελληνικού λαού(>80%) επιθυμεί αυτό ακόμη, επειδή φοβάται τι θα γίνει εάν το ρεύμα το παράγουν ιδιώτες ή αν στα μουσεία εργάζονται υπάλληλοι μερικής απασχόλησης δεν είναι ένα πρόβλημα που κι εσείς και οι υπόλοιποι στο μέτρο του δυνατού θα πρέπει να προσπαθήσουμε να διορθώσουμε.
    Αυτό όμως που με μπερδεύει είναι το επόμενο σχόλιο σας με το οποίο συμφωνώ. Σε αυτό καταλαβαίνω οτι είστε ύπερ ενός τέτοιου σχεδίου(σσ. έχει ήδη συζητηθεί κι ίσως θεσμοθετηθεί στην Αγγλία). Όμως όπως προείπα δε νομίζω οτι είναι οι βαρώνοι ή οι πολιτικοί που φταίνε, κυρίως είναι οι πολίτες που τους ψηφίζουν και τους δίνουν την εντολή να κάνουν αυτά που κάνουν.
    @ Vrennus
    Για να απαντήσω στην ερωτηση γιατι υπο μορφή δανείου; Γιατί δεν χρειάζεται να πηγαίνουν όλοι πανεπιστήμιο άρα θα ήταν άδικο να δίναμε σε μερικούς λεφτά που αργότερα θα τους απέφεραν δυνητικά ακόμη περισσότερα και σε άλλους τίποτα. Οπότε η καλύτερη λύση είναι ένα δάνειο το οποίο ο απόφοιτος θα ξεπληρώνει αφότου μπορεί να χρησιμοποιήσει τη γνώση που απεκόμισε στο πανεπιστήμιο ως μέθοδο συγκέντρωσης πλούτου(μισθός). Την ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό οι εργοδότες ήδη την πληρώνουν μέσω του μισθού ή μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων στις εταιρείες τους(ακόμη και στο Δημόσιο).

    @ Martingale

    Ευχαριστώ. Αν σε αυτό συμφωνεί και ο κ. Κανελλόπουλος τότε διπλά συγνώμη για την επιθετικότητα μου. Όμως συμφωνώ οτι η μειοψηφία το κάνει για αυτούς τους λόγους, αυτό που με εκνευρίζει είναι ότι η πλειοψηφία το ανέχεται και τους υποστηρίζει κάτω απο ταμπέλες όπως ‘προοδευτικούς'(χαχα) και ‘ριζοσπάστες’.

  15. @ Grigorios Kostakis:
    (1) Δεν μας λέτε όμως τίποτε για την ταμπακιέρα: Δεν εισάγεται μ’ αυτό τον τρόπο ευνοϊκή μεταχείριση για τα παιδιά των εύπορων οικογενειών που δεν θα έχουν την ανάγκη ενός δανείου; Όσο για το «θα ήταν άδικο να δίναμε σε μερικούς λεφτά που αργότερα θα τους απέφεραν δυνητικά ακόμη περισσότερα», (α) ο κόσμος μας ούτως ή άλλως είναι άδικος αφού κάποιοι γεννήθηκαν με τη δυνατότητα να ζουν πλουσιοπάροχα χωρίς να εργάζονται & (β) ούτως ή άλλως και σήμερα κάποιο σπουδάζουν «δωρεάν», κάποιοι όχι.
    (2) Νόμιζα ότι το ύψος των μισθών προσδιορίζεται από την προσφορά και τη ζήτηση (γι’ αυτό κι ένας υδραυλικός αμείβεται καλύτερα από έναν λογιστή), πώς «μπαίνει» στο μισθό η χρηματοδότηση των σπουδών από τους εργοδότες;

  16. @ Grigorios Kostakis:
    (1) Δεν μας λέτε όμως τίποτε για την ταμπακιέρα: Δεν εισάγεται μ’ αυτό τον τρόπο ευνοϊκή μεταχείριση για τα παιδιά των εύπορων οικογενειών που δεν θα έχουν την ανάγκη ενός δανείου; Όσο για το «θα ήταν άδικο να δίναμε σε μερικούς λεφτά που αργότερα θα τους απέφεραν δυνητικά ακόμη περισσότερα», (i) ο κόσμος μας ούτως ή άλλως είναι άδικος αφού κάποιοι γεννήθηκαν με τη δυνατότητα να ζουν πλουσιοπάροχα χωρίς να εργάζονται & (ii) ούτως ή άλλως και σήμερα κάποιο σπουδάζουν «δωρεάν», κάποιοι όχι.
    (2) Νόμιζα ότι το ύψος των μισθών προσδιορίζεται από την προσφορά και τη ζήτηση (γι’ αυτό ένας υδραυλικός αμείβεται καλύτερα από έναν λογιστή), πώς «μπαίνει» στο μισθό η χρηματοδότηση των σπουδών από τους εργοδότες;

  17. Επειδή ο κ. Ανδριανόπουλος μας προέκυψε εσχάτως και αναλυτής του μαρξισμού, πέρα από αναλυτής για τα πετρέλαια,το Καύκασο,τη Ρωσία του Πούτιν, το σύστημα 3-5-2 του ΟΣΦΠ και πάει λέγοντας, του προτείνω να καταπιαστεί και με το εξής θέμα:
    O Νεοφιλελευθερισμός,Ο Φριντμαν και το ποσοστό 0,007 της φιλελεύθερης συμμαχίας στις επόμενες εθνικές εκλογές.

    Όχι τίποτα άλλο, απλά για να δει τι ρεύμα και τι βαρύτητα έχουν οι απόψεις του στους πολλούς!
    Εάν συνεχίζουν να σας ενδιαφέρουν οι πολλοί, τότε βγείτε από τις αυτάρεσκες απλουστέυσεις σας, γιατί διαφορετικά:
    μόνοι σας θα τα λέτε και μόνοι σας τα ακούτε!

  18. αν πραγματικά παρατηρηθεί οτι τα παιδιά πιο εύπορων οικογενειών θα έχουν κάποιο ‘άδικο’ πλεονέκτημα τότε υπάρχουν πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν ώστε να αντισταθμιστεί αυτο. Δε βλέπω όμως το λόγο γιατί κάποιος να τιμωρείται επειδή η οικογενεία του έχει κάποια περιουσικά στοιχεία. Το ζήτημα κατα τη γνώμη μου είναι να μη κατασπαταλούνται τα λεφτά που μαζεύονται μέσω φόρων σε 5 βαψίματα γραφείων στα πανεπιστήμια το μήνα και σε ημετέρους. Πανεπιστήμια τα οποία θα έχουν ανταγωνισμό, δεν θα μπορούν να προσφέρουν τόσο αναχρονιστικά προγράμματα(πχ εξετάσεις Excel σε χαρτί!!!) ή να κλείνουν για 6 μήνες το χρόνο.

    Πάντως για να απαντήσω ακόμη πιο άμεσα, το φοιτητικό δάνειο δε θα επιβαρύνει τη ζωή του αποφοίτου σε σημείο να φοβάται για την επιβίωση του, απλά ο απόφοιτος θα επιστρέφει μέρος του κόστους της επένδυσης που έκανε η κοινωνία προσφέροντάς του δωρεάν πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

    Φυσικά και ο μισθός καθορίζεται από την προσφορά και ζήτηση(φυσικά όχι στην συντηρητική σοσιαλ-κουμουνιστική Ελλάδα, αφού εδώ ακόμη έχουμε κλειστά επαγγέλματα). Αμφιβάλλω αν ο υδραυλικός πραγματικά βγάζει περισσότερα από έναν αρχιτέκτονα, χημικό μηχανικό, προγραμματιστή και γιατρό.Αν είναι αλήθεια τότε με τόση ανεργία που υπάρχει γιατί δε γίνονται περισσότεροι υδραυλικοι και ηλεκτρολόγοι. Γιατί οι περισσότεροι θέλουν να χωθούν σε μια θέση συμβασιούχου και σε 12 μήνες να μου κλείνουν το δρόμο για να μονιμοποιηθούν(δηλαδή οτι η σύμβαση τους έλεγε 12 μήνες δε το ήξεραν ή δε ξέρουν να διαβάζουν); Αν παρ’όλα αυτά ακόμη παρατηρούμε μη απορρόφηση εξειδικεύμενων επιστημόνων(κι οχι εκαντονταδων δασκάλων και καθηητών σε μια χώρα που γερνάει) γιατί δεν ανοίγουμε επιθετικά την αγορά μας(και τα πανεπιστήμια) σε επενδύσεις μειώνοντας στο ελάχιστο την εταιρική φορολογία και καθιστώντας την διαδικάσια να ανοίξει κάποιος μια επιχείρηση και να τη διαχειριστεί τέτοια ωστέ να μην νομίζει ότι πρέπει να πάει στο φεγγάρι;

    @ allouuu

    μακάρι να πάρει η ΦΣ ακόμη και 0,007%, ακόμη καλύτερα ακόμη και για σένα να πάρει παραπάνω για να μη σου πω οτι θα ήταν η πιο ευτυχισμένη μέρα της ζωής σου η Δευτέρα στην οποία ενα φιλελεύθερο κόμμα θα έμπαινε στη Βουλή. Εως τότε μπορείς να περνας την ώρα σου αναφέροντας το 1 πράγμα στο οποίο ο Ανδριανόπουλος προσφέρει υπηρεσίες στη Ρώσικη κυβέρνηση ως 3 και προσπαθώντας να αποφύγεις φαντάσματα που δεν υπάρχουν. Εγώ θα συνεχίσω να προσπαθώ για την σχετιλή βελτίωση της καταστασής μας γενικά μέχρι να βαρεθώ, μετά ο καθένας για τη πάρτη του και πίστεψε με έξω απο τη βάρκα της συντηρητικής σοσιαλ-κουμουνιστικής Ελλάδας(η οποία μπάζει από παντού) δεν υπάρχουν και πολλά νησιά στα οποία θα βρεις τις απόψεις σου να έχουν οποιαδήποτε απήχηση. Ίσως να ξεχνάω την Ζιμπάμπουε αλλά κι εκεί κάποια στιγμή ο Μουγκάμπε θα πεθάνει και τότε ίσως να έχουν κάποια τύχη οι κάτοικοί της.

  19. Αμφιβάλλω αν ο υδραυλικός πραγματικά βγάζει περισσότερα από έναν αρχιτέκτονα, χημικό μηχανικό, προγραμματιστή και γιατρό. Αν είναι αλήθεια τότε με τόση ανεργία που υπάρχει γιατί δε γίνονται περισσότεροι υδραυλικοί και ηλεκτρολόγοι. Γιατί οι περισσότεροι θέλουν να χωθούν σε μια θέση συμβασιούχου και σε 12 μήνες να μου κλείνουν το δρόμο για να μονιμοποιηθούν(δηλαδή οτι η σύμβαση τους έλεγε 12 μήνες δε το ήξεραν ή δε ξέρουν να διαβάζουν);

    Μα διότι απλά αγαπητέ μου, θέλουμε και το prestige του πανεπιστημιακού πτυχίου για να παραμυθιάζουμε και τους γυρω μας. Ξέρεις τι είναι να έχεις απέναντι σου τη γκομενάρα στο Βορείων προαστίων bar/cafe και όταν σε ρωτάει «με τι ασχολείσαι» ενώ σε κοιτάει από πάνω μέχρι κάτω να δει τι μάρκες φοράς, εσύ να απαντάς «είμαι assistant ανθυπο-product manager στην Liossia Foods?» Άντε πες της ότι είσαι υδραυλικός, άσχετα ότι αν είσαι όντως καλός υδραυλικός μπορεί να έχεις και κανένα Jeep απέξω ή κάτι άλλο αναλόγου άξιας οπότε ενδεχόμενα το ματάκι της να αρχίζει να γυαλίζει. Και φυσικά, αυτά ισχύουν σε πολλές άλλες περιπτώσεις αντίστροφα, δεν επιθυμώ το σχόλιο να διολισθήσει προς το σεξισμό.

    Αν παρ’ όλα αυτά ακόμη παρατηρούμε μη απορρόφηση εξειδικευμένων επιστημόνων(κι όχι εκατοντάδων δασκάλων και καθηγητών σε μια χώρα που γερνάει) γιατί δεν ανοίγουμε επιθετικά την αγορά μας(και τα πανεπιστήμια) σε επενδύσεις μειώνοντας στο ελάχιστο την εταιρική φορολογία και καθιστώντας την διαδικασία να ανοίξει κάποιος μια επιχείρηση και να τη διαχειριστεί τέτοια ώστε να μην νομίζει ότι πρέπει να πάει στο φεγγάρι;

    Μα διότι πολύ φοβούμαι διότι αυτό ΔΕΝ επιθυμούν οι ήδη υπάρχοντες βολεμένοι/ τυχάρπαστοι/ κρατικοδίαιτοι επιχειρηματίες, τα κλειστά επαγγέλματα κοκ.

    Φαντάζεσαι να έρθει κάποιος νέος (ξέρω μια ανάλογη περίπτωση) που θα πάει στη ΔΕΗ και στον ΟΤΕ και θα πει: Το τάδε switch board/ εξάρτημα/ πλακέτα που σας δίνει ο τάδε «εθνικός» προμηθευτής, σας το δίνω εγώ με τα μισά λεφτά; Το λιγότερο που έχει να πάθει είναι σε μια βδομάδα μέσα να του έρθει το ΣΔΟΕ, το ΙΚΑ, η επιθεώρηση εργασίας, ακόμα και ο παπάς της ενορίας του, έχω δε την υποψία ότι σε περίπτωση που επιμείνει, μπορεί να γνωρίσει και τα ψάρια του Σαρωνικού, «είναι πολλά τα λεφτά Αρη».

    Κάθε κοινωνία έχει τους ηγέτες που της αξίζουν, το Δημόσιο που της αξίζει και τους επιχειρηματίες που της αξίζουν. Όσο πιο τριτοκοσμική είναι μια κοινωνία, τόσο πιο ανελεύθερη είναι, τόσο πιο εχθρική προς τη δημιουργία και την εποικοδομητική δραστηριότητα, τόσο πιο κατσαπλιάδες επιχειρηματίες έχει σε κάθε τομέα, οι οποίοι αντί φυσικά να κοιτάνε το καλύτερο, κοιτάνε πως θα επιβιώσουν προσαρμοζόμενοι στα δεδομένα της κοινωνίας που δρουν τα οποία φυσικά τα αποδέχονται μέχρι κεραίας.

    Γι’ αυτό, κεφάλαιο μέγα που μου κάνει εντύπωση πως και δεν το έχουμε αναλύσει σε έκταση εδώ πέρα, η (τίμια) επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα είναι πανταχόθεν βαλλόμενη, και από την «προοδευτική» παράταξη, αλλά και από την νομενκλατούρα των κρατικοδίαιτων επιχειρηματιών οι οποίοι γνώστες όντας των αδυναμιών τους, του κακού μάνατζμεντ που έχουν, και της χαμηλής ανταγωνιστικότητας όπως καταγράφεται από τους Ευρωπαϊκούς οργανισμούς, λογικό είναι να τους βολεύει -στην καλύτερη περίπτωση- η περιρρέουσα αίσθηση ότι η Ελλάδα είναι «δύσκολη χώρα» να ανοίξεις επιχείρηση.

    Διότι ο φόβος τους είναι ο ένας στους 10.000 που θα είναι χαρισματικός επιχειρηματίας ή/ και επιστήμονας και θα θέλει να ανέβει μόνος του και να επιχειρήσει, και όχι να «κάνει καριέρα» με €900 καθαρά σπαταλώντας περισσότερη δημιουργικότητα και ενέργεια σε office politics (η κατάρα των μεγάλων οργανισμών) από ότι στο καθαυτό αντικείμενο της δουλειάς του.

    Μα θα μου πεις δεν υπάρχουν office politics την Αμερική; Σίγουρα ναι, αλλά είναι τόσο πολλές οι επιχειρήσεις, τόσο μεγάλες οι ευκαιρίες αυταπασχόλησης και ατομικής επιχειρηματικότητας, τέτοια η σοβαρότητα αλλά και η αίσθηση των εταιρικών ηθών και της δεοντολογίας στον επιχειρηματικό κόσμο που ο καθένας βρίσκει το niche του. Στην Ελλάδα όμως που «όλοι γνωριζόμαστε» εμφανίζεται και εδώ το παράδοξο που εμφανίζεται σε άλλους χώρους, αυτό της αναποτελεσματικής υπερπροστατευτικότητας. Δηλαδή περιορίζεις τα πάντα με αποτέλεσμα και ο εργαζόμενος να κρέμεται από τους αδένες του εκάστοτε Ελληνικής κοπής πονηρού εργοδότη (που θα πας αν φύγεις από εδώ, η εταιρεία αυτή είναι «μεγάλο σχολείο» δηλαδή μαθαίνεις πως θα σε διακορεύσουν οι επόμενοι, οπότε κάτσε γιατί δεν έχεις που αλλού να πας), αλλά και ο εργοδότης δεν μπορεί να κινηθεί διότι με το που προσλαμβάνει έναν υπάλληλο και του δίνει €600 «καθαρά», αυτός βλέπει ότι με μαγικό τρόπο του «φεύγουν» με το «καλημέρα σας» €1300 για να πληρώνει τριτοκοσμικές υπηρεσίες και ανόρεχτους υπαλλήλους που δουλεύουν μόνο από τις 08:00-12:00.

    I mean… Are we missing something here?

  20. …α, και να μην ξεχάσω και το αμίμητο:

    Ξανακούστηκε από το στόμα φοιτητή του ΕΜΠ απευθυνόμενο στον καθηγητή Λιανό της ΑΣΟΕΕ (τον τίτλο «Οικονομικό Πανεπιστήμιο» δεν μπόρεσα ποτέ να τον συνηθίσω)

    «Εσείς που φέρατε τις εταιρείες στα πανεπιστήμια» 🙂

    Ήθελα να ξέρω τι περίμενε να δει το αφιονισμένο μεταλλαγμένο Cyborg- «φοιτητής» της προοδευτικής «διανόησης» μέσα σε ένα οικονομικό πανεπιστήμιο εκτός από επιχειρήσεις; Τα φαντάσματα του Στάλιν και του Λένιν να του γνέφουν μέσα στην επαναστατική παραζάλη του; Η μήπως και εκείνα του Γιαρουζέλσκι, του Τσαουσέσκου και άλλων δικτατόρων που οι λαοί των χωρών τους αποτίναξαν με βδελυγμία και ανακούφιση εδώ και δυο δεκαετίες τώρα και καταδίκασαν αμετάκλητα την ιδεολογία που αυτά πρέσβευαν;

    Αλήθεια, με τι τα ταΐζουν αυτά τα τυχερά παιδιά και σκέπτονται έτσι; Λέω «τυχερα» και ρωτάω γιατί είναι ωραίο να βρεις μια τόσο ισχυρή και εκτός πραγματικότητας παραίσθηση και να «ξεφεύγεις» έτσι χωρίς ισχυρά ναρκωτικά και τις σχετικές παρενέργειες.

    Δεν μπορεί… Κάτι βάζουν οι «Γρηγόρηδες» και τα Goodies πέρις του πολυτεχνείου στα σάντουιτς που πουλάνε στους φοιτητές δεν εξηγείται αλλιώς.

    Πού ακούστηκε εταιρείες μέσα σε οικονομικό πανεπιστήμιο… αυτό ήταν, χάλασε ο κόσμος, τσ τσ τσ τσ τσ… 🙂

    Ε, ρε θα μας τρελλάνουν τούτοι εδώ…

  21. Πρώτα απ’ όλα, για να έχουμε μια κοινή βάση συζήτησης,σύμφωνα με τα κοινώς αποδεκτά σε επιστημονικό επίπεδο, δεν έχουμε να κάνουμε με ένα φιλελεύθερο κόμμα, αλλά με ένα νεοφιλελεύθερο.
    Δηλαδή τα υπάρχοντα κόμματα με εξαίρεση το ΚΚΕ είναι ενάντια στον πολιτικό φιλελευθερισμό; Πρόκειται για την ΑΒ της πολιτικής θεωρίας. Ας σοβαρευτούμε λίγο. .
    Εκτός βέβαια αν ντρέπεστε για κάτι…

    Μακάρι να μπείτε στη βουλή όχι με 0,007 αλλά με 17%.
    Ούτε κρύο ούτε ζέστη!
    Δεν είναι θέμα νέων προσώπων, αλλά νέων ιδεών. Και οι δικές σας είναι ήδη ξεπερασμένες.
    Μέχρι και ο επικεφαλής αναλυτής της Μ. Stanley σηκώνει τα χέρια ψηλά.
    Όπως βέβαια συνέβη και με τους σταλινικούς θα ανακαλύψετε πόσο παρωχημένοι είστε κατόπιν εορτής.Εύχομαι ένα 17% τουλάχιστον να σας φωτίσει!!

    Ακόμα περιμένουμε, ως ελληνική κοινή γνώμη, από τον κ. Ανδριανόπουλο να μας εξηγήσει πως ένας ταγμένος «φιλελέυθερος», συνεργάζεται με ένα μη-φιλελεύθερο πολιτικό. Θα περιμένουμε..

    Σου εύχομαι με κάθε ειλικρίνεια να συνεχίσεις να αγωνίζεσαι και ίσως μια μέρα βρεις και το σωστο δρόμο.

    Δε λέω καλός ο Μουγκάμπε, αλλά θα προτιμούσα τη Χιλή του νεοφιλελέυθερου Πινοσέτ.

    Ο νεοφιλελευθερισμός είναι ενάντια στη δημοκρατία της συμμετοχής..
    Από τη στιγμή που πιστεύουμε στη δημοκρατία, καιρός είναι να ξεπερδεύουμε με το άλλο, το αταίριαστο κομμάτι.

    YΓ1. θα είχε ενδιαφέρον, αλλά και γέλιο, ο κ. Ανδριανόπουλος να μας αναλύσει σε ακόμα μεγαλύτερο βάθος τον Μαρξ!

    ΥΓ2. Μετά τους ταύρους και τη φιλελέυθερη συμμαχία, είναι καιρός να αρχίσετε να σκεφτόσαστε όνομα για ένα μελλοντικό και ίσως…πιο πετυχημένο νεοφιλελεύθερο σχήμα.

    Οι λογαριασμοί είναι ακόμα ανοικτοί

  22. Ο allouou είναι τόσο σίγουρος για τις απόψεις του που δεν τολμά να τις υπογράψει. Ο Ανδριανόπουλος τον ξε΄ρει τον Μαρξισμό πολύ καλύτερα κι από πολλούς «Αριστερούς». Αν έχει άδικο εξήγησε που και πως. Κι άφησε τις εξυπνάδες!! Στο βιβλίο του «Δημοκρατικός Καπιταλισμός και Κοινωνία της Γνώσης» – εδώ και χρόνια – εξηγεί με λεπτομέρεια την Μαρξιστική Θεωρία (δες την ιστοσελίδα του http://www.andrianopoulos.gr για το βιβλίο). Και οι Αριστεροί το έκαναν γαργάρα. Ρώτα την Παπαρήγα να σου εξηγήσει την θεωρία της υπεραξίας για να γελάσει ο κάθε πικραμένος. Αλλά θα μου πείς το παιδί της στο αμερικανικό κολλέγιο δεν το στέλνει; Το πόσο θα πάρει η φιλελεύθερη συμμαχία δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία. Αυτό που ενδιαφέρει είναι να πληροφορηθούμε πόσοι δεν είναι κάφροι στην χώρα. Και πόσοι δεν είναι «επιδέξιοι», να ζούν δηλ. με τα λεφτά των άλλων (επιδοτήσεις, εργολαβίες., προμήθειες κλπ). Δυστυχώς δεν μπορώ να βάλω το όνομά μου για τον «φόβο των Ιουδαίων» (σούπερ κρατιστών) που ελέγχουν την ελληνική οικονομία. Δεν δουλεύω πάντως στο δημόσιο. Αυτά.

  23. Αγαπητοι φιλοι συνομιλητες, ας μαθουμε καποτε , να διαβαζουμε τουλαχιστον σωστα…Πως θα εξυπηρετηθουν τα παιδια των πλουσιων αν παρουν δανεικα που ετσι κι αλλιως δεν τα χρειαζονται, για να σπουδασουν, αφου εχουν εξασφαλισμενη κληρονομια και τζακι για να βγαλουν και κανενα καλο γαμο για να δεσουν τα λεφτα μεταξυ τους και να περνανε ολοι καλα και εμεις χειροτερα…
    Το μονο δικαιο κερδος που θα εχουν οι πλουσιοι, θα ειναι οτι με τον τροπο που υποδεικνω, θα εξοικονομηθουν καποια εκατομυρια τοκοι που πληρωνει καθε χρονο η Χωρα μας για να ξοφλησει τα δανεια που την κραταν ορθια οπως τη Γαλλια, τις ΗΠΑ και πολλες αλλες, σε πρωτη φαση και σε μια δευτερη , ισως μετα απο μια 5 ετια , οταν πια θα εχουν σταματησει οι προσλειψεις μονιμων καθηγητων ες αει στα πανεπιστημια και οι εναπομειναντες με το παλιο καθεστως καθηγητες θα περιμενουν ποτε θα ερθει η ωρα για να παρουν τη συνταξη τους , θα εχουν ηδη μπει μεσα οι πραγματικα αξιοι που δεν φοβουνται τον συναγωνισμο με τα ιδιωτικα και θα κανουν τα δημοσια πανεπιστημια τοσο κερδοφορα , που θα μπορεσουν να πληρωνουν καικαποια εκατομυρια το καθε ενα για ενοικιο των εγκαταστασεων τους , ελαφρυνοντας ακομα περισσοτερο τον ηδη μηδενικο κρατικο προυπλογισμο[για την ανωτερη και ανωτατη Παιδεια],
    για πρωτη φορα στην ιστορια της Ελλαδας με εσοδα και επιστροφη ισως φορων η μετοχοποιηση κεφαλαιων για καθε πολιτη που θα πιστεψει στην αναπτυξη της μονης βιομηχανιας που δεν κινδυνευει απο κανενα στον κοσμο….
    11εκατομυρια Ελληνες που παλευουν στα περατα της οικουμενης να σωσουν τα παιδια τους απο τα ναρκωτικα , την αλλοτριωση και τον απεθνικισμο τους , θα βρουν ευκαιρια να τα στειλουν στην Πατριδα , στον ηλιο, στη ζεστασια της ψυχης και τη φιλοξενια για σπουδες και οχι μονο σαν δολωμα για να κονομανε τα λυκονια καθε καλοκαιρακι στις παραλιες….
    Ποιος καθηγητης , ποιου πανεπιστημιου στον πλανητη θα αρνιοτανε να περασει καποια εξαμηνα στον παραδεισο και τα αλλα απο το ιντερνετ, γεμιζοντας το πορτοφολι του χρημα και τα μυαλλα των φοιτητων του νεες , μοντερνες , φρεσκιες ιδεες και τεχνικες….Ποιος…..

  24. Η έννοια της Αριστεράς δεν ταυτίζεται απαραίτητα ούτε με τον Μαρξ ούτε με ΚΚΕ και Συνασπισμό. Οι βασικές της αρχές έχουν να κάνουν με ίσες ευκαιρίες, κοινωνική δικαιοσύνη, αξιοκρατία κ.ά. Στην Ελλάδα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού σπουδάζει. Τί πιο αριστερό και δίκαιο από το να θέλουμε να δώσουμε ευκαιρίες σπουδών σε όσο περισσότερους ανθρώπους μπορούμε. Αυτή είναι δουλειά για το κράτος, και όχι για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ή τις μη κυβερνητικές οργανώσεις. Δεν λέω ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν έχουν και αυτά τη θέση τους. Λέω ότι το κράτος έχει την υποχρέωση απέναντι στους πολίτες να διασφαλίσει την *ποιότητα* των σπουδών στα δημόσια πανεπιστήμια, κάτι που θεσμικά το φέρνει σε σύγκρουση με τις συνδικαλιστές οργανώσεις των καθηγητών και τις άτυπες αντίστοιχες των φοιτητικών παρατάξεων. Λέω ότι το συμφέρον του δημόσιου πανεπιστημίου, όπως αυτό εκφράζεται από τους συνδικαλιστές, δεν είναι απαραίτητα το ευρύτερο συμφέρον. Ο συνδικαλισμός δεν ταυτίζεται με την κοινωνική πρόνοια σε έναν κόσμο εξειδίκευσης και συντεχνιών.

  25. «Τί πιο αριστερό και δίκαιο από το να θέλουμε να δώσουμε ευκαιρίες σπουδών σε όσο περισσότερους ανθρώπους μπορούμε. Αυτή είναι δουλειά για το κράτος, και όχι για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ή τις μη κυβερνητικές οργανώσεις.»
    Κυριε Νακο, παρολο που δεν σαν γνωριζω και δεν μπορω να ξερω ακριβω τι σκεφθεσθε, εντουτοις θεωρω αυτη την προταση τη βαση καθε λαθος σκεψης,για τη δρομολογηση της λυσης στο χρονιζον προβλημα της Παιδειας στο συνολο του , τοσο στη Χωρα μας ,αλλα και αλλου…
    Πρεπει καποτε να παψουμε να ζουμε με την ιδεα του κρατους πατερουλη, γιατι αποδειχτηκε στην πραξη , οτι ειναι ανικανο να συναγωνιστει σε ποιοτητα και σε κινητρα τις αναγκες που προεκυπταν με το ανοιγμα των συνορων και των τελωνειων μας σε εισαγομενα αγαθα που διελυσαν την τοπικη Οικονομια , καθηλωσαν του μισθους και απειλουν με αντιγκουαποιηση τη Χωρα μας…
    Σε περιβαλλον ελευθερης και ανοιχτης αγορας, ο ρολος του κρατους απο πατερουλη -προστατη και ελεγκτη, πρεπει να παρει τη μορφη μητερουλας που εμπνεει, παροτρυνει , και παρεμβαινει στον πατερ -φαμιλια , δηλαδη την ολιγαρχια , για να εξασφαλισει ιση μεταχειρηση και ευκαιριες για ολα τα παιδια της κοινωνιας και οχι μονο τα δικα της , οπως στην παλαι ποτε μητριαρχικη και κοινοτικη μορφη ζωη , πριν ακομα εμφανιστει ο γραπτος λογος και η συλλογικη μνημη…
    Το κρατος – μητερα διαφερει απο το σημερινο , κυριως στην αντιληψη του ρολου του πολιτη μεσα σε αυτο…
    Το σημερινο συστημα παιδειας, ειναι στηριγμενο σε μια φαυλα αξιοκρατια ,που μπαζει απο παντου δημιουργοντας αποστηματα που βγαζουν πυον ,χολη και μαρασμο…
    Η πληρης απελευθερωση της παιδειας και η παρεμβαση του Κρατους για δανεισμο καθε Ελληνα η ξενου πολιτη που ζει στη Χωρα μας για να αποκτησει προσβαση στην μαθηση οσο ψηλα το επιθυμει ειναι στην ουσια το ανοιγμα προ το μελλον αφου καθε επαγγελματικη δραστηριοτητα στην οποια επενδυεται καταλληλη μαθηση , θα βελτιωση την ανταγωνιστικοτητα και θα αυξηση την επιβιωσιμοτητα καθε μορφης ασχολιας ,απο την οποια σημερα προκυπτει οικονομικο οφελος…Το κρατος απο τη βασικη του εννοια , στερειται αυτη της ειδοποιους εννοιας…
    Δεν ηταν , δεν ειναι και ποτε δεν θα μπορεσει να ειναι παραγωγικο, απλα γιατι ο ρολος του ηταν ειναι και θα ειναι αμυντικος , προσβλεποντας στην εξασφαλιση οφεληματων με την αναδιανομη και οχι με την παραγωγη πλουτου…
    Με αυτο στο κεφαλι καθε δημοσιου λειτουργου, η προσφορα του αρκειται στην υπακοη και σεβασμο ολων των ανωθεν ευρισκομενων συναδελφων του, η συμβαση του οντας αιωνοβια , προυποθετει υπακοη και πιστη, ελεγχο και διαπιστωση, αλλα ποτε δημιουργικοτητα φαντασια και ρισκο…Ειναι αυτα ακριβως που χωριζουν την επαγγλματικη του υπαρξη απο ολους τους αλλους…
    Ο καθηγητης στο σχολειο που διδασκει τα παιδια σ’ ενα δημοσιο ιδρυμα , οποιας βαθμιδας και αν ειναι αυτο απο το νηπιαγωγειο ως το πανεπιστημιο, ελγχει και ελεγχεται σε λαθος βαση σε σχεση με τον αμεσο στοχο καθε χορηγουμενη μαθησης που ειναι η προσραμογη στο εργασιακο περιβαλλον, η καταρτιση τεχνης και ικανοτητας στην παραγωγη πλουτου, η διευρυνση του γνωστικου πεδιου ενδιαφεροντων του ατομου και η ενταξη στο κοινωνικο περιβαλλον….

  26. Δεν μιλάω για το κράτος όπως λειτουργεί τώρα, μιλάω για τη θεσμική του ευθύνη, για το πως θα έπρεπε να λειτουργεί. Η βασική μας διαφορά είναι ότι εσείς, απογοητευμένος από τον τρόπο λειτουργίας του, θέλετε να περιορίσετε το κράτος περισσότερο από το να το αναδιοργανώσετε. Η μονομανία των νεοφιλελεύθερων με το αξίωμα «μόνο ο ιδιωτικός τομέας σώζει» βρίσκεται στο ίδιο θεωρητικό επίπεδο με την αντίδραση του Συνασπισμού στα μη κρατικά πανεπιστήμια.

  27. Καταντάει κουραστικό πλέον να κάνουμε κύκλο γύρω από τους εαυτούς μας και να μην αναφέρουμε τα αυτονόητα. Ποτέ κανείς κύριοι δεν είπε οτι μόνο ο ιδιωτικός κόσμος σώζει. Απλά η εμπειρία δείχνει ότι το δημόσιο είναι ανίκανο να προβεί σε κερδοφόρα επένδυση των φορολογικών του εσόδων. Οι αστειότητες περί κοινωνικής πολιτικής έχουν ξεσκεπεστεί προ πολλού για όσους έχουν μάτια και βλέπουν. Οι δημόσιοι λειτουργοί πρέπει να έχουν ως μοναδικό μέλημα τους τη τήρηση των νόμων και την εφαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου και να είναι μικρό το ποσοστό τους σε σχέση με τη πλουτοπαραγωγική πλειοψηφία της κοινωνίας.
    Τα παραμύθια της προοδευτικής Αριστεράς και της συντηρητικής δεξιάς είναι για 50άρηδες που δεν έχουν να ασχοληθούν με κάτι καλύτερο και ζούν με το ‘ηρωικό’ παρελθόν τους.
    Με ποια λογική κύριοι ταυτίζεται τη δωρεάν πανεπιστημιακή εκπαίδευση με τα δημόσια πανεπιστήμια. Κύριοι απλά πηγαίνετε στο Ελευθέριος Βενιζέλος αγοράστε ένα εισητήριο (φθηνό) απο την EasyJet και ταξιδέψτε μέχρι το Luton και πάρτε το λεωφορείο μέχρι το Λονδίνο ή κάποια άλλη κοντινή πόλη και επισκεφθέιτε κάποιο πανεπιστήμιο εκεί. Όσο είστε εκεί ρωτήστε κάποιον καθηγητή – εκεί βρίσκονται στα γραφεία τους ή στις τάξεις, όχι στη Picadilly Square μαχόμενοι με την αστυνομία – του πανεπιστημίου πώς τα μη κυβερνητικά αυτά ιδρύματα χρηματοδοτούνται και απο τον ιδιωτικό τομέα και από την κυβέρνηση. Επίσης ρωτήστε κάποιον απο τους φοιτητές – ερευνητές πόσο θα του άρεσε να ‘πετάξουν’ έξω τις εταιρείες απο τα πανεπιστήμια που τους χρηματοδοτούν την έρευνα και αργότερα θα τους προσλάβουν. Μετά εμπνευσμένοι απο την επαναστατική αυτή περιπέτεια μπορούν να επιστρέψουν και να συνεχίζουν τους γνωστούς τους τραμπουκισμούς. Ως τότε που η πλειοψηφία θα ασχολείται με τον Σαρμπέλ και θα ανέχεται τους φόρους της να πετιούνται για επιδότηση της κατασπατάλησης του ρεύματος και άλλα τραγελαφικά αποτελέσματα της κοινωνικής πολιτικής.
    Καλή τύχη σε όλους μας.

  28. Κυριε Νακο, οποιος κρινει το κρατος και την συνεισφορα του στην διαμορφωση της εικονας της Χωρας μας σαν τελευταια των τελευταιων στην Ευρωπη, δεν ειναι απαραιτητα φιλελευθερος αν οχι τουλαχιστον στη δικη μου περι[τωση που εχω χαρακτηριστει αντιφιλελευθερος, αν θεωρηθει σωστο ,
    οτι η Ελλαδα , απο την αρρωστια του Ανδρεα Παπανδρεου και το τελος των μεγαλης πολιτικης επιροης ηγετων στην ουσια πλαιει παραλληλα με τον νεοφιλελευθερισμο, ανεξαρτητα απο το αν κυβερναται απο πασοκ η ΝΔ.. Πως αλλιως θα μπορουσε να εξηγηθει το φαινομενο των ημερων μας, να εχει παραδοθει ολοκληρωτικα σχεδον η Ελληνικη κοινωνια στα ΜΜΕ και η Ελληνικη οικονομια σε καμμια εκατοστη εταιριες που λυμαινονται καθε παραγωγικη διαδικασια εχει απομεινει στον τοπο και καθε εμπορικη δραστηριοτητα επιβαλοντας το λουκετο σε χιλαδες μικρομεσαιες επιχειρησεις οταν ομως παμε για ιδιωτικη ανωτερη και ανωτατη παιδεια , να βγαινουν κουκουλοφοροι και να τα σπανε για να μην κανει βημα προοδου η Χωρα και να παραμεινει στη διαπλοκη ο χειρισμος της σημαντικοτερης λειτουργιας καθε κοινωνιας που σκοπευει στον εκσυγχρονισμο της Οικονομιας της,
    που ειναι η Παιδεια και η προσαρμογη της μαθησιακης διαδικασιας του παραγωγικου πληθυσμου…
    Ειναι προφανες οτι μια οπισθοδρομικη ολιγαρχια, που θελει να συνεχισει να ελεγχει καθε εξελιξη στον τοπο μας , συμμαχει κατω απο το τραπεζι με το κατεστημενο οπως εκφραζεται απο την ταξη των προνομιουχων Ελληνων που ειναι οι διαφορου ειδους δημοσιοι υπαλληλοι, για να ανατρεπουν καθε προσπαθεια γινεται για αλλαγη νοοτροπιας ,προστατευοντας την μονιμοτητα της απραξιας σε βαρος της μεγιστης πλειοψηφιας του Ελληνικου λαου ,που ποτε δεν επαψε να βασανιζεται και να ελπιζει πληρωνοντας τους για να μην κανουν τη δουλεια τους ,εφαρμοζοντας τον νομο και υπερασπιζομενοι τα συμφεροντα του εθνους μας αλλα εκεινα των ολιγαρχων, που τους εκαναν τα ρουσφετια επιλεγοντας τους για να μπορουν να τα παιρνουν ησυχοι και ανενοχλητοι χωρις στην ουσια να ελεγχονται ουτε να δινουν λογαριασμο σε κανενα αφου ολες οι πολιτικες δυναμεις στη Χωρα φοβουνται τα συνδικατα και την πολιτικη τους επιροη που μπορουν να αλλαξουν τον πολιτικο χαρτη τη Χωρας οποτε αυτοι το κρινουν σκοπιμο…

  29. Κατ’ αρχήν συμφωνώ με το αποτέλεσμα του επιχειρήματος αλλά το ίδιο το επιχείρημα είναι μια αλα ΚΚΕ χρήση της μαρξιστικής συλλογιστικής. Ουσιαστικά αφαιρείτε από το μαρξισμό την έννοια της διαλεκτικής και τον κατεβάζετε σε ένα επίπεδο μηχανιστικού υλισμού (μέγας εκχυδαϊσμός). Το ζήτημα του κράτους γενικότερα και της παιδείας ειδικότερα έχει εγείρει ίσως τις πιο έντονες συζητήσεις στους μαρξιστές διαννοούμενους, ίσως επειδή ο Μαρξ δεν ασχολήθηκε παρά ελάχιστα μαζί του και το ξεπέταξε ως «μηχανισμό καταπίεσης της άρχουσας τάξης». Ίσως είχε δίκιο στην ανάλυσή του το 1890 αλλά από τότε τα πράγματα έχουν μεταλλαχθεί πολύ, ειδικά στις ευρωπαϊκές χώρες. Τις συνέπειες της Οκτωβριανής Επανάστασης μάλλον τις είδαμε περισσότερο στις δυτικοευρωπαϊκές χώρες παρά στη Ρωσία. Τώρα στο θέμα μας, χρησιμοποιώντας εντελώς πρωτόλεια μαρξιστικά επιχειρήματα: Η δωρεάν κρατική παιδεία από το δημοτικό μέχρι (όπου υπάρχει) το Πανεπιστήμιο από το κράτος στην εργατική τάξη περιέχει μέσα της μια διαλεκτική ισορροπία. Αφενός ο καπιταλισμός χρειάζεται και θα χρειάζεται όλο και πιο μορφωμένους και τεχνικά καταρτισμένους προλετάριους (προλετάριος δεν είναι μόνο ο λιμενεργάτης αλλά και ο προγραμματιστής, ο μηχανικός ακόμα και ναι, ναι ο manager – γενικά ο μισθωτός υπάλληλος). Ο καπιταλισμός δεν μπορεί να βάζει φραγμούς στην πρόοδο της επιστήμης και της τεχνολογίας – μόνη επιλογή του είναι να την ακολουθήσει. Αφετέρου η γνώση είναι ένα αγαθό το οποίο ήταν πάντα πάνω από τις σχέσεις παραγωγής οποιουδήποτε συστήματος αφού αναπαράγεται δωρεάν αν και πάρα πολύ δύσκολα. Έτσι, η μόρφωση των προλετάριων οδηγεί και προς το τελικό ζητούμενο, την ταξική συνειδητοποίηση. Αυτή η διαλεκτική ισορροπία όταν «σκάσει» και μεταλλαχθεί σε έκρηξη θα μας φέρει και στο τελικό επιχείρημα του Μαρξ, οτι ο καπιταλισμός κάποια στιγμή δεν θα μπορεί να συμβαδίσει με τις τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις και εντελώς φυσικά θα πάρει τη μεγαλειώδη θέση του στα βιβλία της ιστορίας. Όσο ηλίθια και ανα ακούγονται τα παραπάνω, ήδη βλέπουμε αδυναμίες των εταιριών να απορροφήσουν την έρευνα στον τομέα της Επιστήμης των Υπολογιστών και την παραδοσιακή μορφή της εταιρίας να μην μπορεί να ανταποκριθεί (φαινόμενο Google κα). Αυτά τα μαρξιστικά. Μέχρι τότε ας κάνουμε ότι μπορούμε γιατί δυστυχώς σ’ αυτή τη χώρα πρέπει πρώτα όλοι να παλέψουμε για κάτι άλλο: την κοινή λογική

  30. Ξαναβρεθηκα τυχαια σε αυτο το αρθρο και νομιζω οτι παιρνει ακομα μια εξηγηση…
    Στην Ελλαδα οταν λεμε για δημοσιο, εννοουμε κατι πολιτικο ,που ανηκει σε ολους, για να μπορουμε ,οσοι δε ειμαστε πλουσιοι(αναλογα το πως αποτιμα ο καθε ενας τον πλουτο του), να κλεβουμε τους αλλους με την φοφοδιαφυγη, το ρουσφετι, τον διορισμο στο δημοσιο και την ατιμωρισια για την νωθροτητα και την τεμπελια με την οποια εκτελουμε τα δημοσια καθηκοντα μας….Καθε οικογενεια ονερευεται να βαλει τα απιδια στο πανεπιστημιο και μετα σε μια θεση στο δημοσιο , για να τα εξασφαλιζει…
    Ετσι ομως δημιουργηται ενα ιδιοτυπο κατεστημενο , νωθρο και συντηρητικο , που αναστελλει την εξελιξη της τεχνολογιας και της προοδου σε ολους τους τομεις της Οικονομιας…
    Η Χωρα μας πρεπει να ανταγωνιζεται συνεχεια αλλες , με πολυ καλυτερη Οικονομια , πολυ πιο ανεπτυγμενους πολιτιστικα, πολιτες , με λιγοτερα στερεοτυπα και προκαταληψεις , λιγοτερους εχθρους στα συνορα της και λιγοτερη πιεση απο την ιδια την φυση που εμποδιζει την αναπτυξη λογω της γεωπολιτικης μας δομης.
    Απο την αλλη ο σημερινος ιδιωτικο τομεας , ειναι η εξελιξη της Τουρκοκρατιας , με τους διαδοχους των κοτζαμπασηδων , τους κομματαρχες , να εκβιαζουν πολιτικα κομματα και πολιτες και να αναριχευονται στην τοπικη κοινωνια …
    Απο το 1993 με τν νομο περι ελευθεριας του τυπου , προστεθηκε η χειροτερη μορφη παραβιασης της δημοκρατιας που ειναι η σκοπιμη παραπληροφορηση!
    Σημερα λοιπον εν λειτουργει απολυτως τιποτα!
    Το δημοσιο αυτοσυντηρειται , εκλεγοντας κυβερνησεις που υποσχονται την τακτοποιηση
    » οσων θα πεσουν στην μαχη «των αποκρατικοποιησεων που επιβαλει η Ε.Ε.
    Ο Ιδιωτικος τομεας για χρονια εκμεταλευτηκε με αποικιακη βουλημια, την οικονομικη μεταναστευση , λογω ολυμπιακων αγωνων και των μεγαλων εργων της κυβερνησης Σιμιτη , εγκαταλειποντας καθε τομεα ανπτυξης εκτος απο την οικοδομη …
    Με τετοια στοιχεια στην εικονα της Οικονομιας μας κανεις δεν θα παραξενευτει αν η Χωρα καταληξει στο Διεθνες Νομισματικο Ταμειο….
    Χρειαζονται νεες ιδεες , που θα αγκαλιασει η μεγιστη πλειοψηφια του ενεργου οικονομικα δυναμικου της Χωρας για να τις υλοποιησει….
    Απο που θα ερθουν? Μηπως ουρανοκατεβατες ? Μηπως απο τους δημοσιους υπαλληλους που διδασκουν στα πανεπιστημια για να βαζουν φιλτρα στην μεταβιβαση του πλουτου στα κλειστα επγγελματα?
    ΟΧΙ ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΙ…
    Μονο η συντονισμενη επενδυση καθε παραγωγικης ταξης , στην δημιουργια και κυριως στην διαδοση της γνωσης , για ανταγωνιστικα προιοντα και υπηρεσιες, μπορει να μας βγαλει απο την κριση
    Και αυτο απαιτει χρηματα, που σημερα ξοδευονται για την αμυνα , για την συντηρηση του δημοσιου τομεα και την ασφαλεια , την δωρεαν Παιδεια και την αθροα φοροδιαφυγη και παρανομο πλουτισμο, της πλειοψηφιας των μη μισθωτων εργαζομενων στην Χωρα.

Σχολιαστε