Η περιπέτεια της λογικής

Φεβ 14th, 2007 | | Κατηγορία: Ελλάδα, Παιδεία, Πολιτική | Email This Post Email This Post | Print This Post Print This Post |

του Πάσχου Μανδραβέλη

Tο αυτονόητο εξέφρασε την Κυριακή σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή» ο κ. Θεόδωρος Πάγκαλος.

«Αν πάτε στο πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης θα δείτε ότι θυμίζει πλέον ένα τεράστιο παζάρι. Διάφοροι πλανόδιοι, οι οποίοι προφανώς φοβούνται να πάνε στα χωριά και στις πλατείες, πωλούν ό, τι μπορεί να φανταστεί κανείς με εντελώς παράνομο τρόπο. Χωρίς άδεια, χωρίς να κόβουν αποδείξεις, χωρίς να πληρώνουν φόρους. Είναι δυνατόν να συγκαλύπτεται όλο αυτό το πανηγύρι με το πανεπιστημιακό άσυλο και να μην μπορεί η αστυνομία να μπει μέσα και να επιβάλει την τάξη;»

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ επισήμανε ότι:

«Το να περιπολούν, λοιπόν, σήμερα οι αστυνομικοί μέσα στα πανεπιστήμια, όπως περιπολούν στους δρόμους, και να συλλαμβάνουν αυτούς που πουλάνε αφρικανικά αγαλματάκια δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι πιστεύουν ότι παρεμποδίζει την ομαλή διεξαγωγή της διαπάλης των ιδεών. Εκτός αν δεχθούμε ότι διαπάλη των ιδεών στη σημερινή Ελλάδα, σημαίνει βρώμα, ακαταστασία και καταστροφή δημοσίων κτιρίων. Διότι αυτή είναι η κατάσταση μέσα στα πανεπιστήμια».

Κι όμως! Το αυτονόητο, ότι δηλαδή ο νόμος πρέπει να εφαρμόζεται σε κάθε κομμάτι της ελληνικής επικράτειας, εξέπληξε. «Αιφνιδίασε», όπως ορθώς έγραψε στην εισαγωγή της συνέντευξης ο κ. Κωνσταντίνος Ζούλας. Οταν όμως το αυτονόητο στον δημόσιο διάλογο «αιφνιδιάζει» αυτό κάτι λέει για τον δημόσιο διάλογο. Μας επισημαίνει ότι αυτός κινείται πλέον στη σφαίρα του φανταστικού. Με δράκους καταστολής και μυθικές μάχες περί ακαδημαϊκών ελευθεριών. Με «κακές μάγισσες» (που θα ήθελαν να σταματήσουν την διδασκαλία των ιδεών του Ντεριντά😉 και μασκοφορεμένα πριγκιπόπουλα που μάχονται για το δικαίωμά τους να καταστρέφουν τον καπιταλισμό (κι επειδή δεν τον βρίσκουν εύκαιρο καταστρέφουν ό, τι βρουν μπροστά τους: από εργαστήρια, μέχρι γραφεία καθηγητών και μέχρι αίθουσες διδασκαλίας).

Δεν αρκεί που εμφανίζεται χωρίς πρόταση για τα υπαρκτά προβλήματα, χαρίζει κάθε πρόταση εξόδου από το τέλμα στην Δεξιά, στην αντίδραση ή στον «εξαποδώ» νεοφιλελευθερισμό

Κι όμως το αυτονόητο πρόχειρα ζυγίσθηκε και βρέθηκε «αυταρχικό και αντιδημοκρατικό». Σε ανακοίνωση του «Συνασπισμού» καταγγέλλεται ότι «οι δηλώσεις του ηγετικού στελέχους και μέλους του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ Θ. Πάγκαλου για το ελεύθερο της αστυνομίας να παραβιάζει το άσυλο και να εισέρχεται στα Πανεπιστήμια υπερσκελίζουν σε αντιδραστικότητα και αντιδημοκρατικότητα ακόμη κι αυτές τις τοποθετήσεις του υπουργού Δημόσιας Τάξης».

Η ανακοίνωση αυτή είναι τυπική αντίδρασης της Αριστεράς σε κάθε πρόταση. Καταρχήν δεν αναφέρει τίποτε περί της ταμπακιέρας. Τι πρέπει, κατά τον «Συν», να γίνει για τη διάχυτη ανομία εντός των πανεπιστημιακών χώρων; Δεύτερον: υπερσκελίζει με χαρακτηρισμούς («αντιδραστικότητα», «αντιδημοκρατικότητα») το ζήτημα. Τρίτον (και κυριότερον για την Αριστερά): χαρίζει την κοινή λογική στην «αντιδραστικότητα» και την «αντιδημοκρατικότητα».

Αυτό είναι μια χρόνια και δοκιμασμένη συνταγή αυτο-ευνουχισμού της Αριστεράς στον τόπο. Δεν αρκεί που εμφανίζεται χωρίς πρόταση για τα υπαρκτά προβλήματα, χαρίζει κάθε πρόταση εξόδου από το τέλμα στην Δεξιά, στην αντίδραση ή στον «εξαποδώ» νεοφιλελευθερισμό. Δεν κατανοεί ότι μπορεί κατ’ αυτόν τον τρόπο να κερδίζει κάποιες μάχες, ότι μπορεί να απαξιώνει κάποιες προτάσεις, αλλά σε βάθος χρόνου απαξιώνεται η ίδια. Διότι όταν σε υπαρκτά προβλήματα οι μόνες λύσεις που προσφέρονται είναι αυτές που χαρακτηρίζονται «Δεξιές», «αντιδραστικές», «αντιδημοκρατικές» κλπ., τότε αργά ή γρήγορα ο λαός θα πιστέψει ότι οι μόνοι που έχουν λύση είναι η «Δεξιά», η «αντίδραση», η «αντιδημοκρατικότητα».

Ο Αμερικανός πολιτικός Ντιν Ατσεσον είχε πει κάποτε πως η «Βρετανία έχασε μια αυτοκρατορία δεν κατάφερε ποτέ να βρει ένα ρόλο». Το ίδιο ισχύει και για ένα μεγάλο κομμάτι της Αριστεράς. Έχασε κοτζάμ αυτοκρατορία των ιδεών και δεν κατόρθωσε να βρει πρόταση, ούτε στα αυτονόητα…

—————————————————————–
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 13.2.2007

71 σχόλια
Leave a comment »

  1. OK, ας πουμε οτι μπαινει η αστυνομια μεσα στο πανεπιστημιο και εχει να αντιμετωπισει γυρω στους 500 φοιτητες που πες π.χ. κανουν καταληψη, τι θα γινει, ποιος θα μου πει; θα ριξουν τα καρκινογωνα και λιγμενα δακρυγονα, θα τους δειρουν, θα σκοτωσουν οποως το 73, το 80 και το 85, τι απο ολα θα γινει;

  2. Οτι θελει ας γινει επιτελους υπαρχουν νομοι. Εσυ Μαντα ειχες τα Φραγκα και πηγες εξω ρωτας τον φτωχο που θελει να σπουδασει και δεν το αφηνουν οι 500.

  3. Κ. Κουκόπουλε,

    όταν λέτε ότι “η κατάργηση του ασύλου […] στρέφεται […] ενάντια στο πανεπιστήμιο ως θεσμό”
    καταφεύγετε σε “ανθρωπομορφισμό”: το πανεπιστήμιο ως θεσμός υπάρχει για να εξυπηρετεί κοινωνικές ανάγκες, δεν έχει “δικαιώματα” και “υποχρεώσεις” ως υποκείμενο, οπότε δεν έχει νόημα το ότι ένα μέτρο “στρέφεται εναντίον του”. Επί της ουσίας λέτε τελικά μόνο αυτό:
    “Η θεσμοθετηση της πανεπιστημιακής αυτονομίας (ειδωμένη ως ελευθερία αλλά και ως ευθύνη) πιστεύω ότι θα επηρεάσει καταλυτικά όλα τα φυσικά πρόσωπα που εμπλέκονται στο πανεπιστήμιο περισσότερο απ’ότι μπορεί ένας καταλογισμός προσωπικών ευθυνών”

    Μιλάτε για αυτονομία χωρίς λογοδοσία, και εκφράζεστε εναντίον του καταλογισμού ευθυνών σε ανθρώπους που αναλαμβάνουν ευθύνες (διοίκησης ή άλλες)…. Φαίνεται σα να λέτε ότι για να … βελτιωθούν τα πράγματα, πρέπει να έχουμε (!!) ακόμα λιγότερο έλεγχο σε ένα περιβάλλον όπου κανείς δεν αναλαμβάνει ευθύνες (!!). Αυτό λέτε;

    Για Chris Mantas: Δεν καταλαβαίνω το ερώτημά σας. Τέτοιου είδους ερωτήματα είναι γενικά προβοκατόρικα, και μεταθέτουν το πρόβλημα. Ας πούμε ότι 10 άτομα καταλαμβάνουν το σπίτι σας και σας πετάνε έξω. Έρχεται λοιπόν η αστυνομία να τους αντιμετωπίσει. Τι θα γίνει απ΄ολα όσα λέτε ποιό πάνω; Και τι συμπέρασμα άραγε βγάζουμε από αυτό;

  4. ποσο προβοκατορικο ειναι να μιλαμε για αρση του ασυλου και μονιμοποιηση της παρουσιας αστυνομιας (που δεν ειναι και η καλυτερη στο κοσμο) μεσα σε πανεπιστημια. Αρση του ασυλου μπορει να γινει μονο αν το αποφασισει ο πρυτανης, αλλα ποιος θα βγαλει απο μεσα π.χ. 500 φοιτητες; ακομα περιμενω την απαντηση. Με βία; Θα επανιδρυσουμε το κρατος βιας; Από ότι καταλαβαίνω θέλετε θύματα.

    @καλα κρασια

    λυση ειναι να υπαρχει μια σοβαρη εκπροσωπηση των φοιτητων και οχι να ειναι κοματικα πιονια. Να σας θυμισω απλος τους μπλε συνδικαλιστες που επι ΠΑΣΟΚ χωριζαν την ελλαδα στα δυο οποτε τους γουσταρε. Συμφωνω οτι πρεπει το πανεπιστημιο να ειναι παντα ανοικτο και οποιος θελει απεργη (που ειναι ιερο δικαιωμα) και οποιος θελει γραφει εξετασεις αλλα μην το κανουμε και χουντα.

    Πειτε μου τελικα, ειστε υπερ της βιας;

    Κυριε Κουκοπουλε, και οι τραπεζες οταν πετανε εξω απο τα σπιτια τους κοσμο συχνα με μαφιοζικους τροπους μιας και εχω προσωπικη εμπειρια απο τραπεζα και λαμογια-κορακια το κρατος τους πριμοδοτει αντι να προστατεψει το πολιτη. Μιλαμε για δημοσιο χωρο εδω και οχι για ιδιωτικο. Πιστευεται οτι πρεπει να μπει η αστυνομια και να κανει χρηση βιας; απαντηστε μου

  5. I gnwmi mou einai opws leei kai o Chris Mantas oti opoios thelei na apergei ehei apolyto dikaiwma na to kanei kai opoios thelei na paei stis taxeis tou ehei episis apolyto dikaiwma na to kanei, den ehei omws kanenas dikaiwma na epivallei tin gnwmi tou se allous kai na tous epivallei na kanoun pragmata pou den theloun. Se auto to simeio ehoume apolytarhiko fasismo kai tromokratia apo kapoia merida foititwn de allous!
    Ti ginetai loipon s’ auti tin periptwsi?
    Ef’ oson to asylo einai iero entos tou panepistimiou enapokeitai pleon se organa tou panepistimiou (prytanis, epitropes kathigitwn ktl.) na epivalloun tin taxi kai tin exaleipsi tis tromokratias , apeilwn, ekviasmwn, kai paranomwn praxewn entos tou panepistimiou.
    Stin prokeimeni periptwsi oi ypeuthynoi tou panepistimiou ehoun apotyhei s’ auti tin ypohrewsi tous enanti twn foititwn, dioti epikratei ek merous twn i ypokrisia o kairoskopismos kai i idioteleia.
    Auti tin katastasi vevaia tin ekmetaleuontai oi 400-500 pou anaferesthe apo panw kai epivalloun tin diki tous apolytarhia adiaforontas gia ta dikaiwmata tis megalis pleiopsifias twn foititwn.
    Einai adiano.i.to na apagoreuoun orismenoi allous foititas na didoun exetaseis dioti auto symvallei se apwterous dikous tous skopous pou den ehoun na ka

  6. (Sygnwmi htypisa lathos pliktro, Synehizw to apo panw comment)

    …..na kanoun tipota me ta dika tous symferonta.
    Stin Ameriki mporei kalista foititis na mynisei to Akadima.i.ko Institouto dioti apetyhe na tou exasfalisei tin proswpiki tou asfaleia prokeimenou na epityhei tou skopou tou dia ton opoion eurisketai ekei.
    Min xehnate oti to Akadima.i.ko Institouto syntireitai apo tous forologoumenous polites kai den einai idioktisia kanenos pou ehei perissotera dikaiwmata apo ton diplano tou forologoumeno.

    Ean o prytanis hreiazetai na kalesei tin astynomia prokeimenou na prostateuthoun ta anafaireta dikaiwmata foititwn, NAI na to kanei mia kai den yparhei panepistimiaki astynomia, ehei kathe ypohrewsi na to kanei.
    Den einai episis aparaitito na yparxei via ektos ean oi idioi oi paranomountes to epithymoun.

  7. Προς Chris Mantas: Απ’οτι καταλαβαίνω τρολλάρετε. Καλή συνέχεια.

  8. Να προβοκάρω; (λάθος, τα ερωτήματα είναι ακαδημαϊκά)

    Ελπίζω να αντιλαμβανόμαστε ότι το πρόβλημα δεν είναι οι 500 φοιτητές αλλά οι δεν ξέρω πόσοι έχουν -κατά πως λένε- “γιάφκα” – μέσα στο πολυτεχνείο, σε δημόσιο δηλαδή χώρο τον οποίο πληρώνουμε όλοι μας. Ή πόσοι άλλοι κινούνται εκεί μέσα σαν να… βρίσκονται στο φυσικό τους χώρο.

    Αυτοί οι κύριοι λοιπόν οι οποίοι ΔΕΝ είναι φοιτητές, έχουν κότα καιρούς ευθέως ή πλαγίως δηλώσει τα εξής:

    -Μάχονται κατά του αστικού κράτους και της αστικής δημοκρατίας και θεωρούν ότι οι λύσεις δίνονται μέσα από “δημοκρατικές διαδικασίες” διότι αυτές αποτελούν τη στάχτη στα μάτια του λαού που ρίχνει το αστικό καθεστώς στην προσπάθεια του να χειραγωγεί τις μάζες και να διαιωνίζει την εκμετάλλευση τους.

    -Για αυτούς οι υλικές ζημιές και οι καταστροφές αποτελούν τις παράπλευρες απώλειες και μάλιστα, οι καταστηματάρχες που διαμαρτύρονται για τις πορείες και συγκεντρώσεις είναι μικρά αστικά ανθρωπάρια, ανδρείκελα του συστήματος μέσα στο οποίο έχουν εκπορνευτεί εφόσον θεωρούν ότι οι ποταπές ανταλλακτικές τους δραστηριότητες αξίζουν παραπάνω από την αστική πάλη για την κατάλυση του καπιταλιστικού συστήματος των αφεντικών και της άρχουσας τάξης των τραπεζών-υπηρετών τους.

    Με άλλα λόγια οι κκ αυτοί θεωρούν ότι βρίσκονται σε πόλεμο με το αστικό κράτος και ότι για κάθε ζημιά που επισυμβαίνει είναι υπαίτιο το κράτος το οποίο δε σταματά την ληστρική του δραστηριότητα σε βάρος των πενόμενων μαζών.

    Είναι σε πόλεμο, αυτό πιστεύουν. Ωραία. Το θέμα είναι:

    Τι θα γίνει όταν μια του κλεφτή, δυο του κλέφτη, το κράτος θεωρήσει ότι αυτές οι ομάδες βρίσκονται όντως σε εμπόλεμη κατάσταση και ότι για πρώτη φορά μετά από πολλά-πολλά χρόνια έχει τη σιωπηλή εντολή των κοιμωμένων λωτοφάγων αστών – νοικοκυραίων: Μπουχτίσαμε πια. Σταματήστε τους!

    Τι θα γίνει δηλαδή αν κάποια στιγμή το κράτος θυμηθεί ότι είναι… κράτος (η βία και το κράτος είναι τα δύο όρνεα που έτρωγαν το συκώτι του προμηθέα αν δεν απατώμαι ή κάτι τέτοιο) και αποφασίσει να αμυνθεί απέναντι σε μια ομάδα που καλώς ή κακώς δεν αντιπροσωπεύει κανένα πλην ελαχίστων ενός κλειστού κύκλου και η οποία είναι δηλωμένος εχθρός του, και μάλιστα με τη συναίνεση της συντριπτικής πλειοψηφίας των απληροφόρητων, πουλημένων, αγνοούντων αλλά σε κάθε περίπτωση υποστηρικτών της “έννομης τάξης” με ή χωρίς εισαγωγικά; Όταν δηλαδή στην ερώτηση του φίλου Chris η απάντηση είναι: “Αφού θέλουν πόλεμο θα τον έχουν”.

    …γιατι εγώ δεν βλέπω τους φοιτητές και τους κουκουλοφόρους ξεχωριστά αλλά σε πολλά σημεία βλέπω να υπάρχει μια αλληλοσυμπάθεια και αλληλοκάλυψη. Και δυστυχώς, φαίνεται ότι τελικά μιλάμε για το ποιος ελέγχει το πανεπιστήμιο, και όχι για το ποια θα είναι η καλύτερη παιδευτική διαδικασία. Και τελικά για το ότι με την πρόθεση της κυβέρνησης να αλλάξουν τα πράγματα , έστω και δι’ υπογραφής της άτσαλης Μαριέτας, είναι σαν να έπεσε φως σε ερέβη σκοτεινά του πανεπιστημιακού χώρου και να βγήκαν εξαγριωμένα που τα διέκοψαν από τη μακαριότητα τους αλλόκοσμα και μισερά πλάσματα του σκοταδιού. Γιατί και μόνο το σύντομο σύνθημα – ανέκδοτο “έξω οι εταιρείες από τα πανεπιστήμια” στη μισερή άγνοια του καταδεικνύει την άβυσσο που μας χωρίζει όχι από τις παραζαλισμένες ΗΠΑ αλλά και από την Ευρώπη, ακόμα και την Αλβανία, την Τουρκία, από κάθε τι που, έστω με ατέλειες, έστω με τα άσχημα του λειτουργεί, μερικές φορές σταματάει, άλλες κομπιάζει αλλά τέλος πάντων λειτουργεί στον κόσμο τούτο.

    Ήθελα να ήξερα, μετά από δέκα, δεκαπέντε, είκοσι ή και παραπάνω χρόνια, όταν οι “καθηγητές” αυτοί που για χάρη τους κινητοποιούνται στρατιές αφιονισμένων μειρακίων λες και είναι τα ποντίκια στο Nosferatu του Χέτζογκ ή οι νυχτερίδες του Δράκουλα του Κόπολα, ήθελα νάξερα άραγε στην ύστατη ώρα της ζωής τους στο κρεβάτι τους πριν τον τελευταίο ύπνο, αυτοί οι μεταλλαγμένοι άνθρωποι θα αντιληφθούν έστω πριν κλείσουν τα μάτια τους, θα μετανιώσουν για τα εγκλήματα που έκαναν σε αυτή την ταλαίπωρη χώρα για τις παιδικές ψυχές που κατέστρεψαν για χάρη του ακλόνητου της καρέκλας τους;

    Όταν ένα-ένα αυτά τα παιδιά και όχι οι βολεμένοι καθοδηγητές τους, θα βγαίνουν σαν τα ζαλισμένα κοτόπουλα με ένα “βιογραφικο” της κακιάς ώρας να πάνε να προσκυνήσουν την “εταιρία” να τους προσλάβει (το δημόσιο… παπαλα, το ξέρουν κι’ οι κότες) για να δουλέψουν, άραγε αυτά τα παιδιά θα πάνε μετά τα πρώτα 100 “Dear John letters” να χτυπήσουν τις πόρτες αυτών των σκοτεινών ανθρώπων για να τους κάνουν την πιο απλή ερώτηση:

    ΓΙΑΤΙ ΡΕ ΦΙΛΕ ΜΕ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕΣ; ΤΙ ΣΟΥ ΕΚΑΝΑ;

    Ή μήπως θα φταίει κι’ εκεί το… αστικό κράτος;

    Μωραίνει κύριος όν βούλεται απωλέσαι… Κρίμα, και ήταν ωραία εκεί στα Εξάρχεια. Και στο Iris, και στην Octana, και στο Green Door, και στο Άλλοθι, και στο MoBetter, και στο “Αν”.

    Ήταν…

  9. Ο Ανδριανοπουλος ειχε γραψει κατι καποτε protest against the protestors.
    1)Ειμαι υπερ της βιας οταν καταπατουνται τα ατομικα μου δικαιωματα.
    2)Ειμαι υπερ του ξυλου κατα των αναρχικων οταν σπανε το μαγαζι καποιου απο το οποιο ζουν μερικες οικογενειες.
    3)Δεν με απασχολουν αν υπαρξουν νεκροι σε μια επεμβαση της αστυνομιας, ας προσεχαν. Ποιος τους ειπε να καινε και να καταστρεφουν.
    Γενικα Μαντα μιλαω με φιλους και μου λενε οτι ειναι στα προθυρα της απελπισιας διοτι
    1)Ληγουν οι αναβολες τους και δεν εχουν πτυχιο
    2)Χανουν τις διοριες των μεταπτυχιακων
    3)Χανουν τις προκαταβολες και τα εξοδα αιτησεων στα μεταπτυχιακα
    4)Πληρωνουν οι γονεις χαμενες ανθρωποωρες στις επαρχιακες πολεις.
    Για αυτους πια η αποψη σου? Περασες καθολου απο τετοια κατασταση? Οχι βεβαια κανεις κριτικη απο το κρατιδιο της Εκαλης που ολοι σχεδον πατε εξω η στα Derree κλπ. Δεν γουσταρω τα ταξικα μελο γιατι ουτε εγω πεινασμενος ειμαι μαλιστα ευνοημενος.
    Αλλα τον μαλακα τον φτωχο που πληρωνει φορους για να εχει πανεπιστημιο και του το στερουν τον σκεφτεσαι?
    Τους αναρχικους που ολοι σχεδον ειναι γονοι καλων οικογενειων και εκτονωνωνται στα μαγαζια των αλλων θα σκεφτουμε?
    Βια στην βια της αναρχιας το συνθημα πλεον

  10. κ. Βασσάλο, δεν καταλαβαίνετε: προφανώς αυτό που ήθελα να πω είναι ότι η πανεπιστημιακή αυτονομία θα κάνει περισσότερα για το πανεπιστήμιο απ’ότι μονάχα ο καταλογισμός ατομικών ευθυνών. Επιτίθεστε σε ένα σκιάχτρο όταν με κατηγορείτε ότι θέλω “λιγότερο έλεγχο” στους πανεπιστημιακούς χώρους. Το ζήτημα δεν είναι περισσότερος ή λιγότερος έλεγχος, αλλά τι είδους έλεγχος και από ποιόν. Γιατί σε οποιονδήποτε λογικά σκεφτόμενο άνθρωπο είναι φανερό ότι ο σκιώδης χώρος που λέγεται σύγχρονο ελληνικό πανεπιστήμιο χρειάζεται να φωτιστεί, μιλώντας βέβαια και μεταφορικά και κυριολεκτικά. Εγώ είμαι της άποψης ότι όπου είναι δυνατό ο έλεγχος πρέπει να είναι ενδοπανεπιστημιακός.

    κ. Μάντα, καταλαβαίνω τον προβληματισμό σας. Όμως δεν μιλάμε ξεκάθαρα για το πρόβλημα εάν το μόνο που μας απασχολεί είναι πώς και εάν θα αντιμετωπιστεί μία κατάληψη 500 φοιτητών. Προφανώς και όταν 500 άτομα καταλάβουν έναν χώρο, μέσα ή έξω από το πανεπιστήμιο, η κατάσταση είναι πολύ λεπτή. Το καλύτερο πράγμα είναι να ηρεμήσουν τα πνεύματα και να βρεθεί μια συναινετική λύση. Το σίγουρο όμως είναι ότι δεν πρέπει να φτάνουμε σε τέτοιες καταστάσεις αλλά και όταν φτάνουμε να αποτελεί κύριο μέλημα όλων πως θα τερματιστούν.
    Στο ιδανικό πανεπιστήμιο, όπως το φαντάζομαι εγώ, θα συμβαίνει το εξής: εάν μια ομάδα ανθρώπων καταφέρει να καταλάβει ένα κτήριο τότε οι πανεπιστημιακές αρχές, θα διαπραγματευτούν ειρηνικά την λύση της κατάληψης. Αυτό όμως μπορεί να γίνει μονάχα εάν υπάρχει και το δίκαιο αντίβαρο στην συνέχιση της κατάληψης, το οποίο αφορά φυσικά και ευθύνες για όσους συνεχίζουν να παρακωλύουν το πανεπιστημιακό έργο. Και φυσικά δεν είμαι υπέρ της βίας, απεναντίας πιστεύω ότι πρέπει να είμαστε αμείλικτοι απέναντι στην βία. Και εδώ φτάνουμε στο θέμα μας: εάν κάποια άτομα προσπαθήσουν να καταλάβουν έναν πανεπιστημιακό χώρο με την χρήση βίας δεν πρέπει να υπάρχει αντίσταση; Δεν πρέπει να υπάρχει έστω και συμβολική αντίσταση από την πανεπιστημιακή αστυνομία, ώστε μετά οι εν λόγω κύριοι να αντιμετωπίσουν τις πλήρεις κυρώσεις του νόμου για αντίσταση κατά της αρχής; Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι εάν δεν νομιμοποιήσουμε την χρήση βίας λ.χ. από μια πανεπιστημιακή αστυνομία τότε παραιτούμαστε σε υψηλότερα επίπεδα βίας απ’ότι χρειάζεται. Γιατί να κολλώσει ο καταληψίας όταν ξέρει ότι δεν θα συναντήσει αντίσταση; Και μάλιστα όταν η όποια αντίσταση θα συναντήσει δεν θα είναι θεσμική αλλά απλά από άλλα άτομα σαν και αυτόν;

  11. K. Κουκόπουλε: Ομολογουμένως δεν κατάλαβα ότι μιλάγατε για πανεπιστημιακή αστυνομία, που μπορεί να είναι μια λύση. Πιστεύετε ότι οι σημερινές πανεπιστημιακές αρχές θα ιδρύσουν κάτι σαν πανεπιστημιακή αστυνομία αν το προδιαγράψει ο νόμος; Μα ο σημερινός νόμος δεν το απαγορεύει!

    Με βάση τα παρακάτω βέβαια “Δεν πρέπει να υπάρχει έστω και συμβολική αντίσταση από την πανεπιστημιακή αστυνομία;” δεν είμαι βέβαιος πως την αντιλαμβάνεστε μια τέτοια υπηρεσία.

    Επί τη ευκαιρία, τι εννοείτε με την τελευταία σας πρόταση “δε θα είναι θεσμική… σαν αυτόν”;

  12. Καταρχάς όχι, η ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας με την απαιτούμενη δικαιοδοσία δεν είναι δυνατή αυτή την στιγμή. Χρειάζεται νομίζω κάποιο προεδρικό διάταγμα όπως αυτό που όρισε την δικαιοδοσία των δημοτικών αστυνομιών.

    Με την τελευταία πρόταση εννοούσα το εξής: εάν οι τωρινοί φύλακες του πανεπιστημίου αντιληφθούν ότι η εύρυθμη λειτουργία του πανεπιστημίου διαταράσσεται (λ.χ. μιας απόπειρας κατάληψης ενός κτηρίου) δεν μπορούν να κάνουν τίποτα εκτός από το να ενημερώσουν τους προϊστάμενους τους. Ακόμα, εάν προσπαθήσουν να ανοίξουν την είσοδο ενός κτηρίου που τελεί υπό κατάληψη και εμπλακούν με τους καταληψίες θα το κάνουν ως ίσος προς ίσο χωρίς κάποια κύρωση για όποιον τους αντισταθεί (αυτό εννοούσα με την τελευταία πρόταση).

    Πιστεύω χρειάζεται ένα σώμα πανεπιστημιακής αστυνομίας το οποίο θα κραδαίνει όχι τόσο φυσικά μέσα καταστολής (όπλα, κλόπ, χειροπέδες κ.λπ.), αλλά νομικά μέσα. Η παρουσία ενός “πανεπιστημιονόμου” θα αποτελεί αποτρεπτικό στοιχείο όχι λόγω της άμεσης απειλής χρήσης νόμιμης βίας αλλά λόγω των νομικών συνεπειών του να αντισταθείς σε αυτόν.

  13. Πολυ σπανια βρισκομαι στη δυσαρεστη θεση να διαφωνησω με τον τοσο αγαπητο μου πολιτικο , αυτον που ειπε το αειμνηστο γαι την αληθεια της Γερμανικης νοοτροπιας…
    Ομως δεν χρειαζεται να μπαινουν οι αστυνομικοι για να συλλαμβανουν τους μικροπωλητες στα πανεπιστημια!
    Χρειαζεται στα πανεπιστημια να φοιτουν ανθρωποι με οικονομικη δυνατοτητα και εξασφαλισμενο επαγγελματικο προσανατολισμο, για να μην αγοραζουν αφρικανικα αγαλματιδια εκει αλλα στην Αφρικη οπου θα πανε με το πανεπιστημιο τους , για να δουν μια νοοτροπια ακομα πιο κακη απο τη δικη μας μπας και μαθουν κατι ουσιαστικο για την πορεια τους στη ζωη και την αναγκη συνεχους και δια βιου Παιδειας…
    Αν παντως καποιοι σπανε δημοσια περιουσια με κουκουλες στο κεφαλι
    η συγκλητος , οι καθηγητες και το προσωπικο,αλλα κυριως οι ιδιοι οι φοιτητες οι αμεσα ενδιαφερομενοι η “πελατες” του ιδρυματος που θα επρεπε να εκλαμβανονται, φανταζομαι οτι θα εχουν βρει τον τροπο να ζητησουν βοηθεια μονοι τους απο την πολιτεια χωρις εκεινη να πρεπει να επεμβαινει αυθαιρετα στο “ανδρο “της ελευθεριας καθε λαου και καθε πολιτισμου στον πλανητη! Το καθε πανεπιστημιο αποτελει χωρος ιερο και οποιος τον προσβαλει, προσβαλει ολους μας το ιδιο ασχετα αν εχουμε φοιτησει εκει η οχι…
    Δεν πρεπει ομως να γινει δρομος η μονοπατι πολιτικης εκμεταλευσης, αφου πισω απο καθε κουκουλα , κρυβεται η αληθεια , οπως ακριβως και με την ιδια την Ιστορια ,
    που υποτιθεται οτι την καταγραφει , αλλα το κανει επιλεκτικα και σκοπιμα ….

  14. “Αν παντως καποιοι σπανε δημοσια περιουσια με κουκουλες στο κεφαλι
    η συγκλητος , οι καθηγητες και το προσωπικο,αλλα κυριως οι ιδιοι οι φοιτητες οι αμεσα ενδιαφερομενοι η “πελατες” του ιδρυματος που θα επρεπε να εκλαμβανονται, φανταζομαι οτι θα εχουν βρει τον τροπο να ζητησουν βοηθεια μονοι τους απο την πολιτεια ”

    Φαντάζεστε λάθος. Τόσο απλό είναι.

  15. Τους αναρχικους που ολοι σχεδον ειναι γονοι καλων οικογενειων και εκτονωνωνται στα μαγαζια των αλλων θα σκεφτουμε?
    Βια στην βια της αναρχιας το συνθημα πλεον(??????????????????))))
    paei kala???

    kala krasia sas parakalw epeidi einai fanero oti apexete apo to sygkekrimeno zitima,koinws eiste asxetos sas parakalw kai pali min syndeete tous katastrofeis(probokatores,piona symferontwn) me tin ideologia tis anarxias arketi brwma mas petane oloys ta kanalia min to synexizete kai seis ektos kai an eiste thyma twn minimatwn aytwn opote dn sas parecsigw

  16. Βικάριε, ενώ συμφωνώ μαζί σου επί της αρχής, ότι η ιδεολογία της αναρχίας είναι συκοφαντημένη, δυστυχώς δεν μπορώ να λυπηθώ τόσο για αυτό. Και η ιδεολογία του φιλελευθερισμού είναι κατάσυκοφαντημένη στην Ελλάδα, ακόμα και χωρίς να υπάρχουν προβοκάτορες που να παριστάνουν τους “φιλελεύθερους” και να σπάνε μαγαζιά. Οι αναρχικοί στην Ελλάδα (αλλά και αλλού) δείχνουν δυστυχώς πολύ μεγάλη σιωπή στις καταστροφές των προβοκατόρων και δεν λένε ρητά ότι οι καταστροφές δεν τους εκφράζουν. Πως μπορούν κιόλας αφού για καλό ή για κακό η ιδεολογία της αναρχίας (και του αναρχοκαπιταλισμού) δεν αναγνωρίζει κάποιο εγγενές κακό στο να “διαταράσσεται η έννομη τάξη” και κατά συνέπεια ο αναρχικός πρέπει να το βλέπει on a case by case basis. Αυτό είναι δυστυχώς μια “αδυναμία” των δύο αυτών ιδεολογιών γα την οποία ο θιασώτης τους θα πρέπει να επαγρυπνεί διαρκώς ώστε να μην δίνει την εντύπωση ότι δεν παίρνει θέση εκεί που θα έπρεπε (κατά γενική ομολογία).

  17. agapite koulopoule dn tha diafwnisw me tin apopsi sou antithetws malista,apla tha ithela na se enimerwsw oti dn yparxei kammia dynati enniaia anarxiki omada pou na exei ti dynatothta na parakolouthei tis ecseliscseis, na tis acsiologei kai na mporei sti synexeia na diadidei ta apotelesmata twn acsiologisewn aytwn, einai adynaton efoson oi anarxikes apopseis genika einai katadikasmenes na kinountai mono se endiaferomenous mikrous kyklous(underground) me apotelesma na min bgainoun pote stin epifaneia (estw kai me ti morfi istoselidas) isws mono peristasiaka kai ayto apo atomikes energeies.
    Episis prepei na csereis oti kai akrodecsies omades kai aulhtikoi syndesmoi exoun kata takta xronika diasthmata parabiasei tin ”ennomi tacsi” alla dn nomizw na exeis tin apopsi oti kai aytes tis parabiaseis tis apodexomaste,kathe allo.
    Pantws pragmatika perimenw apo mia selida san ayth me ant8rwpous politika syneidhtopoihmenous na exoun toulaxiston mia ligotero prokateillimeni gnwmi gia thn ideologia ths anarxias

  18. Και καλά κάνεις και το περιμένεις αυτό από τους ανθρώπους αυτής της ιστοσελίδας, όμως μην τους συγχέεις με τους σχολιαστές που ελεύθερα αφήνουν σχόλια στα άρθρα. Επειδή γνωρίζω αρκετούς από τους συμμετέχοντες αρθρογράφους προσωπικά αλλά και όλους μέσα από τα γραπτά τους νομίζω ότι κανείς δεν είναι προκατειλλημένος απέναντι στον αναρχισμό. Ίσως διαφωνούν ορισμένοι αλλά και άλλοι τρέφουν και συμπάθιες.

  19. Παρεπιπτόντως, και οι φιλελεύθεροι έπασχαν ή πάσχουν από την ίδια “αδυναμία” του να μην αποτελούν παρά μικρές ομάδες ενδιαφερόμενων. Προσπαθούμε ωστόσο να κάνουμε μια διαφορά με την Φιλελεύθερη Συμμαχία.

  20. Ακριβώς όπως το λέει ο Κώστας, αν υπάρχει ένας πολιτικός χώρος -εκτός του φιλελεύθερου- τον οποίο προσωπικά να συμπαθώ περισσότερο, αυτός είναι ο αναρχισμός.

  21. […] download σημειώσεις: – Δίκη Αιγύπτιου blogger – αναΜόρφωση – Ακαδημαϊκές Ελευθερίες και το Πανεπιστημιακό Άσυλο – Ιστότοπος της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως […]

Σχολιαστε