Ποιοι καταπατούν το άσυλο;
Ιαν 25th, 2007 | Πάσχος Μανδραβέλης| Κατηγορία: Ελλάδα, Παιδεία | Email This Post | Print This Post |του Πάσχου Μανδραβέλη
Θα ξεκινήσουμε με την κραυγή αγωνίας ενός πανεπιστημιακού: «Το Ασυλον», έγραψε ο ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου κ. Θεοδόσης Π. Τάσσιος, «καταπατείται τρεις φορές τη βδομάδα:
Η βίαιη εισβολή φοιτητικών ομάδων στους τόπους εργασίας (υπαλλήλων, τεχνιτών, δασκάλων και διοικήσεων), καθώς και οι καθημερινές απειλές κατά των διαφωνούντων, συνιστούν καραμπινάτη παρεμπόδιση παραγωγής και διάδοσης ιδεών και γνώσεων στο Πανεπιστήμιο. Αυτήν ακριβώς την παρεμπόδιση ηθέλησε να αναστείλει ο περί Ασύλου Νόμος -κι ο μόνος φόβος παλαιότερα ήταν βέβαια η Αστυνομία. Τώρα που η Αστυνομία (τα τελευταία 30 χρόνια) ΟΥΔΕΠΟΤΕ παρεμπόδισε το πανεπιστημιακό έργο, τώρα που το έργο αυτό (αυθαίρετα και βίαια) παρεμποδίζεται από μέλη της πανεπιστημιακής Μη-Κοινότητας, τώρα λέγω βουλιάξαμε. Τον δε αντίλογό-σας ότι τάχα αυτά τα επονείδιστα γεγονότα είναι ?για το καλό της Παιδείας?, να πάτε να τον πείτε στους πολύχρωμους και μπαγιάτικους οπαδούς των ευρωπαϊκών ολοκληρωτισμών. Διάβολε, πώς είναι δυνατόν με τη μόνιμη βία, την εξωπέταξη και τον τραμπουκισμό κατά των Δασκάλων να μπορεί να υπηρετηθεί ένα ιδεώδες; Και ποιος, πότε και με τι εμπειρία, ειδίκευση και ευθύνη το μελέτησε αυτό το ?ιδεώδες?, ώστε να έχει καταλήξει στο μεταφυσικό αλάθητόν -ακυρώνοντας για χάρη- του τη λειτουργία του Πανεπιστημίου; Κι όχι για μια βδομάδα κάθε 5 χρόνια (όπως λ.χ. στη Γαλλία), αλλά για 2 μήνες κάθε 6 μήνες. Ο επαναστατικός επαρχιωτισμός σ’ όλο του το μεγαλείο…» («Ετσι βουλιάξατε τα Πανεπιστήμια», «Το Βήμα», 21.1.2006)
Πραγματικά στα τριάντα χρόνια της μεταπολίτευσης η αστυνομία ουδέποτε παρενέβη στην ελεύθερη διακίνηση των ιδεών. Ουδέποτε απαγόρευσε ή παρεμπόδισε κάποια εκδήλωση εντός ή εκτός πανεπιστημίων. Ακόμη κι εκδηλώσεις που κάποιοι θα θεωρούσαν ακραίες. Για παράδειγμα κάθε λίγο και λιγάκι διάφορες ομάδες της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς διοργανώνουν χάπενινγκ υπέρ των καταδικασθέντων για σωρεία δολοφονικών και άλλων κακουργηματικών πράξεων, υπό την ταμπέλα «17 Νοέμβρη». Ετσι έπρεπε να γίνει: ακόμη και οι κατά Λένιν «χρήσιμοι ηλίθιοι» πρέπει να έχουν ελευθερία λόγου. Ακόμη κι εκείνοι που συμπαρίστανται σε καταδικασθέντες εγκληματίες, ακόμη κι εκείνοι που μπορεί να εκθειάζουν εγκλήματα.
Υπάρχουν όμως πολλές περιπτώσεις που η ελεύθερη διακίνηση ιδεών παρεμποδίστηκε στα πανεπιστήμια. Οχι από την αστυνομία αλλά από οργανωμένες ομάδες της Αριστεράς, κοινοβουλευτικής και μη. Τα παραδείγματα είναι πολλά: Στις 4.6.2004 το «Πανεπιστήμιο Μακεδονία» διοργάνωσε ένα αξιόλογο συνέδριο με τίτλο «Ενθυμούμενοι τον κομμουνισμό, γιορτάζοντας τα 15 χρόνια Δημοκρατίας στην Ανατολική Ευρώπη». Μεταξύ των ομιλητών ήταν και ο επιμελητής της «Μαύρης Βίβλου του Κομμουνισμού» κ. Στέφαν Κουρτουά. Μια ομάδα μελών του ΚΚΕ και της ΚΝΕ εισέβαλαν στο χώρο του συνεδρίου και με πανό και συνθήματα απέτρεψαν τη διεξαγωγή του. Τον Απρίλιο του 2005 αριστεριστές εισέβαλαν σε αίθουσα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, όπου σταμάτησαν την παρουσίαση ενός βιβλίου και κράτησαν επί ώρες όμηρους κάποιους βουλευτές!
Αποδεικνύεται λοιπόν τοις πράγμασι ότι το άσυλο στην ελεύθερη διακίνηση των ιδεών καταπατείται συχνά πυκνά από εκείνους που διαρκώς φωνασκούν ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος κατάργησής του. Αλλά από κει και πέρα το πρόβλημα είναι ότι τα ελληνικά πράγματα κινούνται με φαντάσματα. Ενώ η πραγματικότητα βοά, από καταστροφές, λεηλασίες, κακουργηματικές πράξεις που γίνονται στο όνομα της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, κάποιοι προσπαθούν να συντηρήσουν τα πράγματα ως έχουν προβάλλοντας την εμπειρία της δικτατορίας. Αποσιωπούν όμως ότι σε μια Δημοκρατία ουδείς θα περιορίσει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Σε μια δικτατορία, κανένα άσυλο δεν θα τους εμποδίσει.
—————————————————————————
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 23.1.2007
Δεν νομίζω ότι υπάρχει κείμενο που να με εκφράζει περισσότερο επί του θέματος. Πολλές φορές θέματα όπως το συγκεκριμένο είναι τόσο ξεκάθαρα που δεν απαιτείται ιδιαίτερη προσπάθεια να διακρίνει κανείς το αληθές. Να αναζητήσουμε καλύτερα αλλού τις πηγές του φασισμού από την γραφική πια αστυνομία.
Πρακτικές λύσεις χρειαζόμαστε. Όχι άλλα ωραία λόγια !
Το ερώτημα το έθεσε με αμείλικτο τρόπο ο Παπαχελάς στην Καθημερινή :
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_83_24/01/2007_213317
Όσο υπάρχουν φανατικοί πρόθυμοι να πεθάνουν για να μπορούν, όσο ζούν, να καταπιέζουν τους άλλους, η υπόλοιπη κοινωνία πρέπει να τους σκοτώσει. Το μπορεί, όμως ; Το μπορεί η δική μας δημοκρατία ; Όχι βέβαια ! Σκεφθείτε το πάρτυ που θα κάνουν τα κανάλια με το πτώμα ενός νεκρού φοιτητή, νέου Τεμπονέρα !
Η λύση :
Άμεση διακοπή της χρηματοδοτήσεως όλων των πανεπιστημίων. Κλείσιμο και διάλυση όλων των πανεπιστημίων, εκποίηση της περιουσίας τους και διάθεση όλων των χρημάτων για υποτροφίες σε φοιτητές που θα φοιτήσουν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Η διανομή των υποτροφιών θα γίνεται με βάση τα αποτελέσματα εξετάσεων, με βάση την περιουσιακή κατάσταση του υποψηφίου υποτρόφου και της οικογενείας του (τι το συμληρώσαμε το Ε9;) και μόνο γι΄όσουν γίνονται αποδεκτοί από ισότιμα και αναγνωρισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Φυσικά, απόλυση όλων των μισθοδοτουμένων σήμερα από τα πανεπιστήμια.
Το ζήτημα είναι σχετικά απλό. Να εφαρμόσει η κυβέρνηση τους νόμους. Και στο ζήτημα του ασύλου και στο θέμα των πορειών. Πρώτη φορά ακούω για διάλογο για να εφαρμοσθούν νόμοι που ισχύουν. Αν οι πρυτανικές αρχές δοαφωνούν, τότε να καταργηθεί το άσυλο (η γενική ρύθμιση) και να αποφασίζουν τα πανεπιστήμια από μόνα τους (πρυτανικές αρχές) αν, πως και που θα το εφαρμόζουν. Και για τις ζημιές να πληρώνουν από την τσέπη τους, όχι οι φορολογούμενοι…
Φίλε liberal, όχι μόνο να αποφασίζουν τα πανεπιστήμια (οι διοικήσεις) μόνα τους, αλλά να έχουν ταυτόχρονα ποινική και αστική ευθύνη! Δεν είναι δυνατόν να βγαίνει ο πρύτανης του ΕΜΠ και να “καταγγέλει” ότι επί 15 χρόνια κάποιοι έχουν καταλάβει ένα κτήριο του ΕΜΠ και να χασκογελάει για την ανακάλυψη που έκανε! Τον κάλεσε ένας εισαγγελέας να τον ρωτήσει, τί έκανε ο ίδιος μέχρι τώρα στη θητεία του για να σταματήσει αυτή την κατάσταση; Κάλεσε ο εισαγγελέας τον προηγούμενο και τον προ-προηγούμενο πρύτανη να τους ρωτήσει για το ίδιο ζήτημα; Έγιναν καταλογισμοί στους πρυτάνεις και στα μέλη των ακαδημαϊκών οργάνων για τις καταστροφές που προκλήθηκαν και δεν αποτράπηκαν λόγω ολιγωρίας τους;
Τίποτα δεν έγινε από αυτά, όλοι βολεύονται με τη διάλυση! Γι’ αυτό και δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα… Όσοι θέλουν να σπουδάσουν πάνε στο εξωτερικό και τα κορόιδα με τους οικονομικά αδύνατους κάθονται εδώ ως “λαός”, ως “πανεπιστημιακή κοινότητα”, ως “φοιτητικό κίνημα” και άλλα τέτοια που εκτοξεύονται ακατάπαυστα εδώ και 30 χρόνια…
ΥΓ: Επειδή κι εγώ διδάσκω σε κάποιο τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό Ίδρυμα, υπολόγισα ότι από το Πάσχα και μετά δεν έχω κάνει ουσιαστικά πάνω από 15 μαθήματα, όχι με δική μου ευθύνη, αλλά με πλήρεις αποδοχές – τα οποία 15 μαθήματα έπρεπε να έχουν γίνει σε 3-4 εβδομάδες… Τώρα (εδώ και 2-3 εβδομάδες) περιφέρομαι πάλι άσκοπα αλλά με πλήρεις αποδοχές, λόγω καταλήψεων. Το ίδιο συμβαίνει με άλλες 8-10 χιλιάδες εκπαιδευτικούς κάθε είδους σε ΑΕ και ΤΕΙ!
Το ότι κάποιοι τραμπούκοι φοιτητές, σε κάποια μεμονωμένα γεγονότα καταπατούν το άσυλο, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να το καταργήσουμε. Εγώ θα συμφωνήσω με τον κ. Πανούση που είχε φτιάξει το νόμο για το άσυλο, που είπε σε μια τηλεοπτική εκπομπή, ότι απλά ο νόμος για το άσυλο πρέπει να εφαρμοστεί σωστά.
Ε αυτό δε λέμε βρε Ισίδωρε;
Αντιλαμβάνομαι κι’ εγώ (αντιμετωπίζοντας με νηφαλιότητα) το ότι οι κκ καθηγητές -τι τραγικό!- της γενιάς του πολυτεχνείου ότι “δεν θέλουν να μπλέξουν” όμως τι φταίω εγώ αν ο κος Αλογοσκούφης με φορολόγησε διπλά επειδή κάποιος βλάκας πρέπει να καλύψει τα σπασμένα; Μήπως τελικά θα έπρεπε να κάνουμε κι’ όλοι εμείς μια διαδήλωση ότι ωσότου τα βρουν οι βολεμένοι και οι θερμόαιμοι, ΔΕΝ έχει δικαίωμα ο κος Αλογοσκούφης να επισκευάζει τα κτίρια αυτά με τα χρήματα μας;
Και κάτι άλλο: Πρώτη φορά έχω δει ολόκληρη κοινωνία να κάθεται τόσο απαθής απέναντι σε περίεργες μειοψηφίες, γιατί λέει φοβούνται νεκρό. Για να πω τη μαύρη αλήθεια, όταν όλα αυτά τα παιδάκια θεωρούν ότι βρίσκονται σε πόλεμο με το “σύστημα” (whatever this means πλέον) δεν αντιλαμβάνονται ότι κάθε πόλεμος μπορεί να έχει και θύματα; Και έστω η φαιδρή αστυνομία του γραφικού “Hagakure” Πολύδωρα δεν μπορεί να τους ελέγξει διότι φοβούνται νεκρό (και η ανθρώπινη ζωή όσο απαξιωμένη και να έιναι ή ήταν στα μέρη από τα οποία ξεκίνησαν οι ιδεολογίες των κουκουλοφόρων, δεν παύει να έχει αξία). Τι θα γίνει όμως εάν αύριο κάποιος αγανακτισμένος αυτοδικήσει με κανένα όπλο γιατί του σπάνε για πολλοστή φορά το βιός του; Ποιος θα φταίει τότε;
Γι’ αυτό και πρέπει να παρέμβει η πολιτεία. Διότι και οι συνεχείς επικύψεις με προτεταμένα τα οπίσθια δεν ωφελούν κανέναν. Δεν ωφελούν πρωτίστως εκείνα τα [παιδιά που όταν θα τους περάσει η επαναστατική φρενίτιδα και θα έχουν καταστρέψει τη ζωή τους θα αντιληφθούν ότι οι βιτρίνες μπορεί να επισκευάζονται, τα μαγαζιά και οι τράπεζες μπορεί να ξαναχτίζονται, αλλά και οι μαλακίες πληρώνονται. Κάποια στιγμή. Και μάλιστα με τόκο εφόσον ο χειρότερος εφιάλτης τους (και δικός μας) μπορεί να γίνει μια στιγμή πραγματικότητα: Δηλαδή να αποφασίσει η άμορφη μάζα που ονομάζουμε “κοινωνία”, “θεσμούς”, “αστικό κράτος”, “εξουσία” και δε συμμαζεύεται να αποφασίσει ότι αρκετά την ενόχλησαν μερικά σκατόπαιδα και ότι καιρός είναι να δείξει το χειρότερο της πρόσωπο. Αυτό που δεν δείχνει τώρα.
Και τότε, αλλοίμονο, θα είναι πολύ αργά για όλους μας.
Ένας “λοχαγός” που πρέπει να επιβάλει την τάξη θα είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να μας συμβεί – και με την έγκριση της πλειοψηφίας του λαού! θα δείχνουν σκηνές από καταλήψεις και πυρπολήσεις και θα στείλουν το λαό για δημοψήφισμα… Και άντε μετά να εξηγήσεις ότι αυτοί που καίνε και σπάνε έχουν τις ίδιες αντιλήψεις περί ελευθερίας με αυτούς που την κατάργησαν…
Να κάνουμε κάτι λοιπόν. Εμπρός στην Φιλ. Συμμαχία. Αλλά, κινητοποιείστε φίλους και γνωστούς. Πρέπι να γίνουμε και να φαινόμαστε πολλοί. Γιατί εκτιμώ πως στην πράξη είμαστε πολλοί…
Οι νόμοι εφαρμόζονται με την βία, το μονοπώλιο της οποίας έχει το κράτος. Δεν εφαρμόζονται με παρέμβαση εξ ουρανού. Αφού δεν έχουμε τα κότσια, ως πλειοψηφία, να ασκήσουμε βία και, τέλος, αν χρειασθεί, να σκοτώσουμε, γιατί δεν σταματάμε τουλάχιστον να πληρώνουμε. Κατάληψη αυτοί σε σχολεία και πανεπιστήμια. Κατάληψη κι εμείς σε ΙΚΑ και εφορίες. Λένιν ζεις !
θεωρώ πως ο ντόρος που γίνεται απο τους φοιτητές είναι υπερβολικός και ενδεχομένως καθοδηγούμενος. Ο νόμος πλαίσιο ΔΕΝ καταργεί το άσυλο (αν και θα έπρεπε), παρόλα αυτά όμως οι φοιτητές φωνάζουν. Αραγε έχει κανείς τους διαβάσει τι κάνει αυτός ο περιβόητος “νόμος-πλαίσιο”… ή πιο σωστά, έχει κανείς τους διαβάσει;
Ο συσχετισμός της ακαδημαϊκής ελευθερίας με το άσυλο είναι πέρα για πέρα άστοχος. Η ακαδημαϊκή ελευθερία δεν απειλείται σήμερα από την επέμβαση της αστυνομίας, αλλά εκ των ένδον: α) από το φοιτητή-τραμπούκο που σου απαγορεύει την πρόσβαση στο γραφείο σου β) από τις κλίκες του τμήματος σου που σε καταδυναστεύουν γ) από τους ανωτέρους σου καθηγητές που σου λένε με τρόπο ότι η προαγωγή σου εξαρτάται από το να βάλεις το όνομα τους στις δημοσιεύσεις σου ή από την ψήφο σου σε διάφορες εκλογές (οι ψηφοφορίες ξέρεις δεν είναι μυστικές, είναι φανερές!) δ) από την «επιτροπή ερευνών» που σου απαγορεύει τη χρήση των ερευνητικών σου κονδυλίων ως αντίποινα για κάποια σου πράξη που δεν τους άρεσε ε) από το υπουργείο παιδείας που ανά πάσα στιγμή μπορεί να αναπέμψει την προαγωγή σου γιατί έτσι θέλει. Η ακαδημαϊκή ελευθερία, αν ποτέ υπήρξε, ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΚΑΤΑΛΥΘΕΙ στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Το γεγονός ότι η σύζυγος του πρωθυπουργού έλαβε διδακτορικό-μαϊμού από την Ιατρική ΑΠΘ και κανένας από την ακαδημαϊκή κοινότητα δεν διαμαρτυρήθηκε είναι περίτρανη απόδειξη για αυτό. Αυτό το ανελεύθερο καθεστώς σε συνδυασμό με την έλλειψη αξιολόγησης, την απέχθεια στην κριτική (κριτική προσώπου θεωρείται «προσωπική επίθεση»), την εσωστρέφεια και το inbreeding, έχει οδηγήσει σε μιά κατάσταση απίστευτης νωθρότητας. Καμιά ρηξικέλευθη ιδέα δε βγαίνει από το ελληνικό πανεπιστήμιο, μόνο ένας ξύλινος κομφορμισμός χρώματος γαλάζιου, πράσινου, ή κόκκινου.
13η
http://www.grandlodge.gr/Events_Previous_gr.html
Να ρωτήσω κάτι απλό και προφανές;;; Εγώ όταν σπούδαζα σε ΚΡΑΤΙΚΟ πανεπιστήμιο στην Βρετανία, στις εισόδους όλων των κτιρίων υπήρχε έλεγχος. Αν δεν είχες φοιτητική κάρτα ή ραντεβού με κάποιο διοικητικό υπάλληλο, δεν διανοούσουν να μπείς μέσα στο κτίριο… Γιατί αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην Ελλάδα; Και το λέω όχι μόνο για να απαγορευθεί η είσοδος σε τραμπούκους και ταραξίες, αλλά και στον οποιονδήποτε άσχετο, από μαύρους που πουλούν CD μέχρι σε εμπόρους ναρκωτικών…
Θέλω να κάνω ένα σχόλιο προς τον συγγραφέα άσχετο με το άσυλο (συγγνώμη) αλλά σχετικό με τα πανεπιστήμια. Σε ένα σημείο της μαγνητοφωνημένης ομιλίας του στην εκδήλωση «φιλελευθερισμός και κοινωνική προστασία» ο κ. Μανδραβέλης είπε ότι δεν θεωρεί τη διαπλοκή και τη διαφθορά τόσο μεγάλο πρόβλημα όσο την αναποτελεσματικότητα του δημοσίου τομέα. Είμαι μακριά και δεν έχω άμεση γνώση, όμως από αυτά που ακούω διαφωνώ ΡΙΖΙΚΑ. Η διαπλοκή δεν αφορά μόνο τα ΜΜΕ και τις εταιρείες προμηθειών του δημοσίου. Υπάρχει σε κάθε σφαίρα της ελληνικής κοινωνίας. Στα πανεπιστήμια π.χ. η συναλλαγή και οι κλίκες είναι φαινόμενα διαπλοκής. Κάποιος δήλωσε στο Βήμα ότι λιγότερο από το 25% των εκλογών μελών ΔΕΠ είναι αξιοκρατικές! Στην τοπική αυτοδιοίκηση, όταν μιά επιχείρηση προσφέρει υποστήριξη σε υποψήφιο δήμαρχο με αντάλλαγμα ευνοϊκή μεταχείριση, αυτό είναι φαινόμενο διαπλοκής. Το κοινό ρουσφέτι είναι φαινόμενο διαπλοκής. Όλοι έχουμε συμβιβαστεί με τα φακελάκια, τα γρηγορόσημα, και τις δωροδοκίες. Εδώ υφυπουργός κυβέρνησης που εκλέχτηκε με σημαία την πάταξη της διαφθοράς ζήτησε ευγενικά από δημοσίους υπαλλήλους να μειώσουν το γρηγορόσημο! Όταν όλοι τα παίρνουν ή επιδιώκουν προσωπικό όφελος για κάθε τους πράξη, μιλάμε για πλήρη κατάρρευση του συστήματος αξιών και γενικευμένη σήψη. Αλλά και επίσημες εκθέσεις το μαρτυρούν. Η Διεθνής Διαφάνεια κατατάσσει την Ελλάδα σε πολύ δυσμενή θέση. Η διαφθορά αποτρέπει τις επενδύσεις (π.χ. http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_18/01/2007_212475). Για μένα αυτό το σύμπλεγμα διαπλοκή/διαφθορά/ρουσφέτι/αναξιοκρατία είναι το Νο 1 πρόβλημα της χώρας σήμερα και εκτός των άλλων αποτελεί βόμβα στα θεμέλια της Δημοκρατίας.
Από τον άμεσα διαθέσιμο στο νήμα αυτό εμπειρικό πλούτο προκύπτει ότι το κύριο πρόβλημα της χώρας είναι μάλλον η απάθεια, ήσσον σύμπτωμα της οποίας είναι να επιλέγει να παρεμβάλλει κάποιος άσχετα σχόλια σ’ ένα νήμα συζητήσεων. Και η φυγοπονία θα έλεγα, αφού το e-mail του κυρίου Μανδραβέλη δημοσιεύεται στην στήλη του στην Καθημερινή.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_54_25/01/2007_213413
Και έχει, νομίζω, και δική του ιστοσελίδα
http://www.medium.gr/
Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα. Η ανικανότητα του κράτους τρέφει την διαφθορά και η διαφθορά επιδυνώνει την ανικανότητα του κράτους.
Το ερώτημα είναι πως σπάμε τον φαύλο κύκλο… Εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν αλλά μια καλή αρχή είναι η επικράτηση της λογικής, ο ορθολογισμός των νόμων και η σωστή εφαρμογή τους. Αλλά ο σημερινός χαμός στα πανεπιστήμια δεν είναι καθόλου ενθαρυντικός για κανένα από αυτά.
Πάντως, όλοι κατηγορούν την κυβέρνηση από όλες τις πλευρές (εμείς εδώ για έλλειψη τόλμης, η “άλλη” πλευρά για φασισμό (!) και εγώ δεν ξέρω τι κτλ). Αλλά δεν ξέρω τι μπορεί να κάνει η καημένη… Εάν ολόκληρος ο λαός είναι σε αφασία, εάν σχεδόν όλο το πολιτικό και πνευματικό κατεστημένο αντιδρά, τι να κάνει η κυβέρνηση να φέρει τα τανκς; Πολύ λυπηρά και απογοητευτικά φαινόμενα…
Να τους κόψει τα λεφτά ! Απλό είναι.
ολοι εδω συμφωνουμε και πολυ καλως. αλλα τι κανουμε τελικα?
ειμαι 25 ετων και προσφατα τελειωσα τις σπουδες μου. Η κατασταση στα πανεπιστημια ειναι επιεικως τραγικη. απο που να ξεκινησεις και που να τελειωσεις. μπροστα στην ασυδοσια των πανεπιστημιακων και τη θεση τους βρισκομαι ανημπορος στο να πω οτιδηποτε. αλλη μια συντεχνια που κραταει την κοινωνια… απο τα χαμηλα. και μην ακουω για διακεκριμενους επιστημονες γιατι εγω ξερω μονο ολοκληρες οικογενειες που με τον εναν η τον αλλο τροπο βολευτηκαν σε καποια θεση στα πανεπιστημια και δεν ειδα κανεναν λαμπρο επιστημονα. η εμπειρια μου αυτη δεν ειναι προσωπικη αλλα εχει προελθει απο συζητησεις με πολλους φοιτητες οι οποιοι με αλλες ελπιδες πηγανε στο πανεπιστημιο και συντομα τις εγκατελειψαν εχοντας δει την κατασταση. πιστευω οτι πλεον υπαρχουν εκατονταδες χιλιαδες ελληνες που εχουν σπουδασει στο εξωτερικο. και εχουν συνειδητοποιησει τις διαφορες. αλλα εδω η κατασταση με τους ‘φωτισμενους’ καθηγητες και πρυτανεις εξακολουθει να ειναι τριτοκοσμικη. ασυλο εγω ειδα μονο για τα ρεμαλια τις κοινωνιας που αποκαλουνται αντιεξουσιαστες και μονο σκοπος τους ειναι η καταστροφη, υλικη και πνευματικη.
Giovanni,
Δεν ξέρω αν είχες την ευκαιρία, αλλά μπορούμε να παλέψουμε την κατάσταση αυτή. Ένα βήμα είναι να γραφείς στην Φιλελεύθερη Συμμαχία και να παλέψεις μαζί μας. Καλά όλα αυτά τα φιλελεύθερα φιλοσοφικά blogs, αλλά καιρός είναι να μπούμε στην δράση.
Αν έχεις κι άλλους που αισθάνονται έτσι πες τους το.
http://www.greekliberals.net
Πάτταλοι παττάλοις εκκρούονται.
Για δέστε πώς καταφέρνουν και καταλαμβάνουν οι τραμπούκοι εκατοντάδες σχολεία, πανεπιστημιακές και ανώτερες σχολές σε όλη την επικράτεια. Πόσοι είναι ;
Γιατί δεν μπορούμε κι εμείς να μπλοκάρουμε ΙΚΑ και εφορίες ; Λιγώτερα σημεία είναι.
Γιατί τότε θα είμασταν κι εμείς τραμπούκοι Γιώργο μου…
Και θα χωριστεί η χώρα σε δύο στρατόπεδα… Και τι μετά?
Δεν θα είμασταν κρατοδίαιτοι τραμπούκοι. Εκεί είναι η μεγάλη διαφορά.
Άπαξ και τεθεί το θέμα της κοινωνικώς αναγκαίας εργασίας με δυναμικό τρόπο, τουλάχιστον θα ανακόψουμε την κυριαρχία των μεγάλων πονεμένων λόγων στον δημόσιο διάλογο.
Να αξιώσουμε να γίνει σεβαστός ο κόπος μας. Σπασμένα πανεπιστήμια εσείς ; Εν τάξει, αλλά εμείς δεν θα ξαναπληρώσουμε. Για κάθε καταστροφή θα μειώνεται στο δεκαπλάσιο της αξίας επανορθώσεως της καταστροφής η επιχορήγηση του ακαδημαϊκού ιδρύματος. Αν δεν έχει λεφτά να λειτουργήσει, ας κλείσει. Θέλετε νέους διορισμούς στο δημόσιο ; Εν τάξει, αλλά θα δώσουν εξετάσεις στο ΑΣΕΠ και οι ήδη διορισμένοι μαζί με τους νέους και ας παραμείνουν οι καλύτεροι. Οι συνταξιούχοι έχουν συντάξεις πείνας ; Θα τις αυξήσουμε, αλλά μαζί με την επιταγή της συντάξεως θα παίρνουν και λογαριασμό με το ασφαλιστικό τους κεφάλαιο για να βλέπουν πόσα έχουν φάει μέχρι τώρα από τα παιδιά και τα εγγόνια τους. Ακόμα καλύτερα, η επιχορήγηση σε κάθε εκπαιδευτικό οργανισμό να καταργηθεί και να μπουν δίδακτρα. Όποιος περνά τις εξετάσεις (υποχρεωτικές στο τέλος κάθε εκαπιδευτικής χρονιάς και πανελλήνιες) και έχει ανάγκη θα παίρνει υποτροφία, που θα μπορεί να την κρατά και στην τσέπη του, αν κρίνει ότι το να μην πάει σχολείο ή πανεπιστήμιο τον συμφέρει καλύτερα ή προτιμά να προετοιμασθεί σπίτι του.
Έχουμε και σοσιαλίζουσες προτάσεις : Ίση κατανομή της λούφας του δημοσίου : 17,5 χρόνια δουλειά στον ιδωτικό τομέα και 17,5 χρόνια λούφα στο δημόσιο για όλους !
Yeah right, let keep this “asylo” which is used ONLY by criminals, bullies and drug addicts. It is good for democracy. Bollocks. This is unheard. This law sanctions criminality and mayhem. THose who like this should be ashamed. I won’t pay a single euro to the greek public for funding the universities. The ones who break them should pay..
http://zanat0s.typepad.com
μιλαω ως φοιτητης που τασσεται κατα των καταστροφων και της καταχρησης του ασυλου.. ειμαι αριστος γνωστης της καταστασης και προσπαθω να ειμαι οσο πιο αντικειμενικος γινεται.. οποιος νομιζει ο,τι η καταργηση του ασυλου θα κατευνασει τις λεηλασιες ειναι γελασμενος. τα ιδια θα γινονται. επισης οι φορολογουμενοι πολιτες οικονομικως δν εχουν καμια επιπτωση.. εγω προσωπικα δεν θα δεχτω ποτε αστυνομικο,ασφαλιτη κ οποιοδιποτε αλλο οργανο ταξης μεσα σε πανεπιστιμιακο χωρο. απο το να μενουμε ολοι απραγοι κ να μν κανουμε τιποτα προτιμω να υπαρχουν τετοια κρουσματα ωστε να ξυπνανε μερικοι. δν ειμαι βεβαια υπερ των καταστροφων υπενθυμιζω αλλα δεν θα καταργηθει ο θεσμος του ασυλου για 10 ατομα.και για να πω και μια πικρη αληθεια δν ειναι αδιανοητο καποιος να σκεφτει οτι αυτα τα 10 ατομα υποκινουνται απο μερικους που αναζητουν την καταργηση του ασυλου.τελος να πω απο προσωπικες εμπειριες ουκ ολιγες φορες το ασυλο εχει προστατευσει φοιτητες απο τη μανια των ΜΑΤ οι οποιοι φοιτητες δν εκαναν κατι απλα ηταν με 10 αλλους που εκαναν.. το ασυλο δν ειναι το προβλημα. μν αυταπαταται κανεις. το ασυλο πρεπει να παραμεινει ως εχειν. τα πανεπιστημια ανηκουν στον κοσμο, δν πρεπει να λεηλατουνται, ουτε απο αναρχικους ουτε απο τους υποψηφιους μπατσους που θελουν να “ασφαλισουν” το χωρο. αλλωστε για να φερω αντιλογο στο κειμενο το οποιο κανει λογο για 2 ανακριβη γεγονοτα τα οποια δεν νομιζω οτι εγιναν ετσι ακριβως και χωρις λογο. ΚΑΛΥΤΕΡΑ 1 ΤΕΤΟΙΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΠΑΡΑ 10 ΜΠΑΤΣΟΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΜΑΣ.. και για το οικονομικο των ζημιων μν ξαναπαραπονεθει κανενας. οσον αφορα τους πανεπιστιμιακους χωρους. ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ
Φοιτιτάκο, να σαι σίγουρος ότι οι “μπάτσοι” άλλη έννοια δεν έχουν απο το να παίζουν κυνηγητό με τις “αθώες περιστέρες” συμφοιτητές σου, κάθε πρωί που ξυπνούν σκέφτονται τι ωραία θα ήταν να χαμε δυο τρεις φοιτητές να ξεθυμάνουμε, πως θα περάσει η μέρα μας χωρίς δείρουμε δυο τρεις έτσι για πλάκα…
Θα λεγα να σοβαρευτείς λίγο, οι εποχές που οι “μπάτσοι” σας κυνηγούσαν έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, πλέον πολλοί από τους “μπάτσους” σπουδάζουν μαζί σας στα πανεπιστήμια (αρκετά συχνά έχουν καλύτερη μόρφωση και απο εσάς, ξεπεράστε πλέον τα ψυχολογικά σας και αντιμετωπίστε τους πραγματικούς εχθρούς σας που είναι ο κακός σας εαυτός…
Φοιτιτάκο,
Άσε τις μλκς και στρώσου στο διάβασμα. Γιατί με τις ιδέες σας σε βλέπω κι σένα με τους άλλους συμφοιτητές σου στην ανεργία. Και να είσαι σίγουρος ότι θα συναγωνίζεστε πλέον και τους αποφοίτους των ιδιωτικών πανεπιστημίων που θα υπάρχουν σύντομα, είτε το θέλετε, είτε όχι. Η αναθεώρηση του άρθρου 16 ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
Και το άσυλο (των ιδεών) μιά χαρά είναι… Θα έλεγα μάλιστα ότι στα ελληνικά πανεπιστήμια έχουμε υπερβολική ελευθερία ιδεών…
«και για το οικονομικο των ζημιων μν ξαναπαραπονεθει κανενας. οσον αφορα τους πανεπιστιμιακους χωρους. ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ»
Μάλλον προβοκάτορας είναι. Εκτός κι αν είναι όντως φοιτητής απ’ εκείνους που μπήκαν με μέσο όρο βαθμολογίας τρία στα είκοσι.
ρε καραγκιοζακο στο πολυτεχνειο ειμαι που θα με κρινεις κιολας.. αλλο το δελτιο και αλλο τα πιστευω μου. προβοκατορας δν ειμαι και ουτε τους γουσταρω. απλα ειπα οσα πιστευω οσο πιο αντικειμενικα μπορω.. εσυ μονο να με κραξεις μπορεσες. κανα επιχειρημα υπερ των ιδιωτικων δν εχς ακουσει μονο οικονομικες βλακειες για φορολογουμενους πολιτες.. λες και 1 cent καθε χρονο θα σου αλλαξει τη ζωη. ειδαμε και τα ιδιωτικα νοσοκομεια πως βοηθησαν το συστημα υγειας και τα ιδιωτικα σχολεια τη πρωτοβαθμια εκπαιδευση.. δν κοιταμε τα χαλια μας σας νοιαζει το ασυλο και η ιδιωτικοποιηση για εναν υγιη ανταγωνισμο.. ΚΑΙ ΚΑΛΑ ..και οχι για να κερδισουν μερικοι.. αντε ρε θα κριτικαρεις κιολας. εγω το πτυχιο μου θα το παρω αλλα θα προσπαθησω να εχει αξια και το δικο μου και των μελλοντικων φοιτητων.
και οσο για τους μπατσους που ειπατε.. σιγα που γιναν και πιο μορφωμενοι απο εμασ καταρχην.. και επισης δν εχω τιποτα με τους μπατσους απλα δν γουσταρω -οπως καθε λογικος ανθρωπος που λειτουργει με βαση τον ορθολογισμο- να εχει καποιον πανω απο το κεφαλι του.. να πηγαινω στο πολυτεχνειο και να μου ζητανε ταυτοτητα πχ.. απλα δεν γουσταρω. δν πιστευω οτι οι μπατσοι εχουν αχτι μαζι μας.. δν ειπα κατι τετοιο,αυτο το πιστευετε εσεις που λειτουργειτε με παροπιδες.μασ βγαλατε ξαφνικα με ψυχολογικα προβληματα. καλυτερα να γινεται κατι..εστω κ ετσι οπως ειναι τωρα παρα ολοι να ενεργουμε σαν να μν συμβαινει τιποτα
«δν κοιταμε τα χαλια μας»
Συ είπας ! ξεκίνα από λόγου σου για να δώσεις και το καλό παράδειγμα.
Ενδιαφέρον το οτι θέλετε να πληρώνουμε εμείς οι καραγκιοζάκοι για να τα σπάτε εσείς, προφανώς η αριστοκρατία του πνεύματος. Είμαστε και πλούσιοι, βλέπεις, και μας περισσεύουν να σας τα δίνουμε για να κάνετε το κέφι σας. Και ξέρεις κάτι : Αν δεν υπήρχαν μπάτσοι, δεν θα τα δίναμε, ούτε σε σας ούτε σ’ αυτούς. Από τον φόβο του μπάτσου σάς τα δίνουμε.
Κι αν σας πέφτουν λίγα, σ’εσάς τους αρχοντομαθημένους, να μην τα παίρνετε. Το αν θα σωθούμε εμείς από την περιπκοπή των σπαταλών στα πανεπιστήμια είναι δική μας δουλειά. Εκείνος που πληρώνει τους βιολιτζήδες, βάζει και τον χαβά.
Άσε που ξέρετε και λιγότερα γράμματα από τους αποφοίτους λυκείου προ εικοσαετίας. Το ότι είσαι, όπως γράφεις, στο Πολυτεχνείο, απλώς αποδείκνύει πού κατάντησε το Πολυτεχνείο. Τόνους δεν βάζεις βαρβαρισμούς δεινούς γράφεις, όπως «το ασυλο πρεπει να παραμεινει ως εχειν (sic)». Αμ αυτές οι «παροπίδες» (sic) ; Φυσικά είναι όλ’ αυτά, όταν οι σωστές απαντήσεις στις εισαγωγικές εξετάσεις είναι αυτολεξεί αποσπάσματα από το σχολικό βιβλίο. Οι καλύτεροι παπαγάλοι μπαίνουν, οι καλύτεροι παπαγάλοι βγαίνουν. Απλώς, αντί για τα πανεπιστημιακά συγγράμματα αποστηθίζουν τις κασσέττες για άσυλο, ελευθερία σκέψεως, δικαίωμα στον βανδαλισμό και τα λοιπά.
Τώρα που το θυμήθηκα, ο πρύτανις του Πολυτεχνείου δεν ήταν που είπε ότι έχει διαφυλάξει καλά τους χώρους του ιδρύματος ; Εκεί που τους ξενώνες που έγιναν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες τους έκαναν κεραμιδαριό ! Εκεί που στα υπόγεια των κτιρίων στου Ζωγράφου μένουν δεν ξέρω πόσοι εξωπολυτεχνειακοί με το έτσι θέλω και δεν τολμά να πατήσει άνθρωπος. Αλλά τι περιμένεις από άνθρωπο που τον λένε Μουτζούρη ; Όπως λέει και ο τίμιος γυμνασιάρχης Τιμολέων Αδάμας (τον υποδύεται ο Ορέστης Μακρής) για τους κυρίους , κυρίους Κλεφτοδήμο και Πετσωμένο, στην Ελληνική ταινία «Έξω οι κλέφτες» : «Δεν κάνουνε λάθος τα ονόματα»!
Μου ξέφυγαν με την φούρια η περιπκοπή (=περικοπή) και ο δεύτερος τόνος στο «αποδείκνύει» (=αποδεικνύει).
Αλλά η παραφορά του φοιτητάκου, δείχνει ότι σωστά σκόπευσα. Στην τσέπη τους πονάει. Αν δεν έχουν κάτι να καταστρέψουν, θεωρούν ότι δεν υπάρχουν !
καταρχην τονους δεν βαζω επειδη βαριεμαι. δευτερον ποτε μου δεν εχω κανει τη παραμικρη ζημια οπουδηποτε ωστε να πληρωνουν αλλοι.. και δν πιστευω οτι κανεις πρεπει να πληρωνει τα σπασμενα των αλλων. και για τα γραμματικα μου λαθη τι να κανουμε πολυτεχνειο ειμαι δν ειμαι ΜΜΕ..μαθαινω σιγα σιγα. και επιδη παρεξηγηθηκα μαλλον δν ειμαι ουτε κατα διανοια με αυτους που τα σπανε -ασχετα αν πιστευω οτι εσεις(οι φορολογουμενοι) δν εχετε οικονομικες επιπτωσεις- κ ισα ισα αν μπορουσα θα τους εβαζα ολους μεσα. απλα δν πιστευω οτι πρεπει να καταργηθει το ασυλο. το χερω οτι το bottom line ειναι να παρω το πτυχιο μου να πιασω μια δουλεια και να μην ασχολουμαι με τουσ 10 μα___ες που τα σπανε. παρολ’αυτα θελω να εκφραζω τα πιστευω μου. τελοσπαντων αν εσυ κ οσοι αλλοι εχετε την αποψη οτι ειμαι -ή γουσταρω- να τα σπαω κανεις λαθος. καλο μεσημερι..
και οσο για την αποστηθιση στις πανελληνειες..αυτο μαλλον επιχειρημα δικο μου ειναι στο οτι “χαλια μας εχουμε” ακομα και στη πρωτοβαθμια και στη δευτεροβαθμια εκπαιδευση. και αυτο το καταλαβαινα και στο λυκειο. for the record εκθεση-ιστορια χαλια εγραψα αλλωστε γιατι δν εμαθα να αποστηθιζω καλα στη ζωη μου. και τελος για τους κυριους που λες δν υποστηριξα κατι διαφορετικο αν και πισω τους ειμαι σιγουρος οτι κρυβονται αλλοι.. τοσα ακουω καθε μερα, δν ξερω τι να πιστεψω πια. εχουε σημαντικοτερα πραγματα να διορθωσουμε ως χωρα, αφηστε το ασυλο για μας. ΧΩΡΙΣ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟΝ ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟ. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΜΕ ΒΑΣΕΙ 10 ΖΩΑ. καλημερα και οσο για το “καραγκιοζακο” συγνωμη απλα με παρεξηγησες. να’στε καλα παιδια….
Κι εγώ παραφέρομαι, οπότε οφείλω κι εγώ να ζητήσω συγγνώμην.
Τώρα για το άσυλο, πολύ σωστά δεν πρέπει να λαμβάνονται αποφάσεις με βάση δέκα ταραξίες. Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να κινητοποιηθούν οι υπόλοιπες δεκαπέντε χιλιάδες και βάλε που είναι η όλη ακαδημαϊκή κοινότητα του Πολυτεχνείου. Όχι να λένε ότι το πρόβλημα είναι άλλων. Αυτό θα το κάνουν μόνον όταν κοπούν τα εύκολα λεφτά. Τότε αυτοί θα ελέγχουν αν οι θυρωροί είναι στην θέση τους, αν όσοι μπαίνουν είναι γνησίως φοιτητές κλπ.
Τώρα για τις σπουδές. Τα τεχνικά μαθήματα σου φαίνονται τώρα ως τα πιο δύσκολα να τα κατακτήσει κανενας. Αλλά μετά, θα δεις ότι εκείνο που μετρά είναι, ίσως δυστυχώς, ο πειστικός λόγος. Για παράδειγμα, ο Μπουίγκ, επι κεφαλής της μεγαλυτέρας τεχνικής εταιρείας της Γαλλίας έχει πει : Από τις κατασκευές σπανίως βγάζουμε τα έξοδα. Καλά που υπάρχουν οι αμφισβητήσεις και οι διαιτησίες ! Συνεπώς, η άσκηση του λόγου με πειθαρχία, του γραπτού μέσω των μπλογ, έστω, είναι απαραίτητη για να πιάσει τόπο και ο υπόλοιπος κόπος του επιδόξου μηχανικού. Δεν πείθει όταν μιλά και γράφει όπως θα μιλούσε και θα έγραφε αν ήταν υδραυλικός. Οι πιο επιτυχημένοι, μάλιστα, είναι εκείνοι που καλλιεργούν και το ταλέντο τους στις δημόσιες σχέσεις.
Κι εμένα δεν υπάρχει τίποτα που να με εκφράζει περισσότερο.
Βίωσα τον φασισμό της «επαναστατικής πρωτοπορίας» όταν το πολυτεχνείο (ΑΠΘ) καταλήφθηκε το 2001 κι εγώ έπρεπε να τελειώσω τη διπλωματική μου για να ορκιστώ στην ώρα μου. Δεν με άφηναν να μπω μέσα και τσακωνόμουν κάθε μέρα…σημείωση ότι ήμουν και είμαι αριστερός…
Αυτές τις μέρες σκεφτόμουν ότι αυτό που θα ήταν πραγματικά επαναστατικό (αλλά και ολότελα αναπάντεχο από τους αριστερούς της φόρμας και της πίστης) θα ήταν μια λευκή απεργία των φοιτητών. Με περιβραχιόνια. Η μπλουζάκια που να γράφουν «δε θέλω να φύγω στο εξωτερικό για να προκόψω». Έτσι θα ήθελα να είχα δείξει κι εγώ την αντίθεση μου σε διάφορα στο πανεπιστήμιο. τι θα μπορούσε να συμβολίσει καλύτερα ότι αυτό που μας ενδιαφέρει ΚΥΡΙΩΣ είναι η γνώση; Τι θα μπορούσε να αμβλύνει καλύτερα τις εντάσεις και να προκαλέσει σεβασμό?
Αλλά «ίδια είναι τα μυαλά δεξιά κι αριστερά». πεφωτισμένοι φασίστες.
Ο ΥΜΝΟΣ ΤΩΝ
ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΩΝ
1 Με αητού ψυχή και θώρι
και μ΄απλή κι αγνή καρδιά
μόνον οι κουκουλοφόροι
βλέπουν γύρω καθαρά.
2 Κι ενώ οι άλλοι λέν τι «πρέπει»
και πια παύουν-και σιωπούν,
οι κουκουλοφόροι έπη
γράφουν,δίχως να μιλούν.
3 Όταν καίνε τις σημαίες
και του «Αγνώστου» τη σκοπιά
πλαστουργούν σκιερές αλέες
να βαδίσει η Ανθρωπιά.
4 Κι ας φωνάζουν οι αχρείοι
ελληνίδος όπου γης,
και καθείς ας επισείει
απειλές λογής λογής
5 για τους νέους,που «βεβηλώνουν»,
όπως όλοι λεν αυτοί
τα ιερά,όταν ξηλώνουν
ό,τι πρέπει να χαθεί.
6 Κι αν εκάη μία σημαία
χίλιες καιν οι βουλευτές
βίλλα φτιάχνοντας μια νέα
με λεφτά από τις κλεψ ιές.
7 Κι άλλες χίλιες ο καθένας
υπουργός,πολιτευτής,
κομματόσκυλο,ή ένας
κρατικός αρχιληστής,
8 όταν κλέβει απ΄του Δημόσιου
τον φτωχό τον κορβανά
ιερό δίχως και όσιο
κάτι να τον σταματά.
9 Κι όποιον κλέφτει,τονε στέλνουν,
όχι για τη φυλακή,
μα στο σπίτι τον πηγαίνουν
να τα φάει ήσυχα ΄κει.
10 Όμως όταν χαλαστούνε
μια καρέκλα,ένα σκαμνί,
οι ληστές αυτοί βοούνε
για την αβαρία αυτή.
11 Κι όλοι ενώ είναι πνιγμένοι
στα κλεμμένα τους λεφτά
στο ρεφραίν καθείς τους μένει:
«ποιος θα τα πληρώσει αυτά;»
12 Ω! Μιαροί! Ο κουκουλοφόρος
δεν μιαίνει τα ιερά:
των ηρώων μαντατοφόρος
νέα σάς φέρνει τρομερά.
13 Ένα αγώνα φέρνει νέον
στην πανάθλιά σας γη
και σας λέει: «ξεχάστε πλέον
όσα κάνατε όλοι πριν».
14 Κι οι μολότωφ θε΄ ν΄ανάψουν
μια τρανή τώρα φωτιά
και συθέμελα θα κάψουν
όσα σάπια και παλιά.
15 Κι οι κουκουλοφόροι δίνουν
σάρκα στ΄όνειρο κι οστά
κι όλα πίσω τους τ΄αφήνουν
και τραβούν γοργά μπροστά.
16 Απ΄τα βάθη των αιώνων
οι ήρωές μας τους θωρούν
και θερμά μ΄ευχές τους ραίνουν
και μ΄ευλόγια όση μπορούν.
17 Κι αν εζούσανε και τώρα,
θα διαδήλωναν μαζί,
με κεινούς όπου η χώρα
θέλουν λεύτερα να ζει.
18 Κι αν υπήρχανε,οι ιδιοι
πρώτοι θα ΄βαζαν φωτιά,
κι άλλη μια στις που ΄χουν ήδη
έτσι παίρνοντας πρωτιά.
19 Ω! Αν εζούσαν οι καλοί μου
θα ΄χανε ξεσηκωθεί
κι όλοι οι άθλιοι του Μαξίμου
θα ΄χανε όλοι τους χαθεί.
20 Δε σκοτώθηκαν εκείνοι
για να οργιάζει η διαφθορά
για ν΄ ανθούν μαφιόζων κτήνη
και να καίει η αγορά.
21 Τα παιδιά μας για να βγαίνουν
κούτσουρα από τα σχολειά,
και πάντα άνεργα να μένουν
κι ας γυρεύουνε δουλειά.
22 Κι οι εργάτες μες στους δρόμους
αρρωσταίνοντας να σβυουν,
να τους λένε παρανόμους
αν πεινώντας απεργούν.
23 Ο αλλοπρόσαλλος ο «θείος»
τρισεκατομμύρια να ΄χει
ο λαός ενώ αισίως
για ευρώ ένα δίνει μάχη.
24 Και αβίωτος να ΄ν΄ο βίος
σε παιδάκια τρυφερά
και να δυστυχεί αισίως
κάθε μια νοικοκυρά.
25 Φλόγα που τα βρώμια καίει
και τα σάπια καταλεί!,
ο εμπρηστής,όχι δε φταίει,
μα η πατρίδα τον φιλεί…
26 Όλοι οι ήρωες του «Αγνώστου»
άμοιροι ήσαν και φτωχοί
που καθένα ο υπουργός του
έστελνε να σκοτωθεί
27 για να μένει εκείνος σώος
κι απ΄τις σάρκες τους να ζει
σαν αυτός να ΄ναι αθώος
ή αυτοί να ΄ταν χαζοί.
28 Για να βγαίνουν βουλευτήδες
Άκηδες βλητοκουτοί
και να πνίγουν Παπουτσήδες
τις Σαμίνες με κουπί.
29 Οι ήρωες –όχι!-δε χαθήκαν
για να κλέβει ο βουλευτής
κι ο υπουργός να ΄χει για προίκα
θησαυρούς ολοζωής.
30 Και «αυτή ΄ναι η Ελλάδα»
όποιος πει πρωθυπουργός,
δεν του πρέπει μες στη ΓΑΔΑ
και δοχείο ναν΄νυκτός;
31 Ω! Γενναίοι κουκουλοφόροι!
Η φιλτάτη μας πατρίς
της Βουλής δεν είναι οι χώροι,
μα όπου είστε, είναι, εσείς!
32 Από εσάς,αν είναι να ΄λθει
θα ΄λθει πάλι η λευτεριά
που ο Πολιτικός εβάλθη
ν’ ανταλλάξει με σκλαβιά.
33 Εις εσάς χτυπάει κλεισμένη
της πατρίδος η καρδιά
κι από σας μόνο προσμένει
όπως τότε ελευθεριά.
34 Και ο Ευρωπαίος κυττάει
τον αγώνα τον ιερό
τους δυνάστες σας ρωτάει:
«θε΄τε ν΄αναλάβω εγώ;»
35 Απ΄τις μαύρες σας κουκούλες
πίσω εκρύφθη η λευθεριά
όπως μέσα σε σακκούλες
να μη σβυούνε τα κεριά.
36 Μα κεριού δεν είναι αχτίδα
ό,τι πίσω έχετε εκεί-
μόνο είναι θρυαλλίδα
βόμβας πλούτου φονική.
37Κι ανυπόμονα το χέρι
που τηνε κρατεί κυττά
καθώς βιάζεται να φέρει
εις στους σκλάβους λευθεριά.
38 Κάψτε πύργους,κάψτε κάστρα,
Βουλής κτίριο κάψτε αισχρής-
στείλτε μήνυμα προς τ΄άστρα
ότι φέγγετε κι εσείς.
39 Ρίξτε πλούτια υψωμένα
ως της φτώχειας το λαιμό!
Ρίξτε ονόματα πρησμένα
από Χρήμα και Καιρό!
40 Σπάστε! Κάψετε! Ρημάξτε!
Κι ό,τι θένε, όποιοι, ας πουν:
Σας τρομάζουνε; Τρομάξτε!
Σας ζημιώνουν; Να χαθούν!
41 Και μη σκέψη γεννηθεί σας
πως χαλάτε ξένο βιος:
όλη η πλάση είναι δική σας
μιας και βγήκατε στο φως.
42 Κάτω οι πατρίδες όπου
βλέπουν μόνο ένα παιδί
κι άλλο κάθε, όποιου τόπου,
το αφήνουν να χαθεί.
43 Θάνατος στα έθνη εκείνα
τέκνα ανάξια που γεννούν
και ποδοπατούν τα κρίνα
και τσουκνίδες καλλιεργούν.
44 Κάτω ως ρίχτει ΄λάφι λιόντας
ρίξτε κάστρα ανίερα
για του έθνους πολεμώντας
τα σεπτά και τα ιερά.
45 Τέτιο κράτος ας πεθάνει
τέτιο κράτος ας χαθεί
όπου εννιά η κακία κάνει
και μια κάνει η αρετή.
46 Στους λαούς τους τέτιους πρέπει
χαλασμός και συφορά,
χαλασμός αφού τους τέρπει
και φιλούν τη συφορά.
47 Δεν αξίζει για να ζήσει
ένα κράτος σαν αυτό
που ρεμούλα και μπαξίσι
παίζουν μέσα του κρυφτό.
48 Με μολότωφ και σφεντόνα
θα ΄ρθει πάλι ξαστεριά-
με παιδιά που στον αγώνα
πολεμάνε σα θεριά.
49 Και πατρίδα φκιάστε νέα
που η χαρά του καθενού
να ΄ναι τ΄άλλου η παρέα
και οι δυο τους τ΄ουρανού.
50 Και μια φτιάχτε νια πατρίδα
να ΄ναι μάνα για ολουνούς,
καρπισμένη να ΄ν΄η ελπίδα
κι άνθος της να είναι ο νους.
51 Και «εκπρόσωποι» να λείψουν
με την πέτρινη ματιά
που κυττούν κάθε να κρύψουν
των πατρώνων τους βρωμιά.
52 Από σας μόνο η Ελλάδα
θα ΄δει πάλι προκοπή
απ΄των βουλευτών της πρώτα
την κλεψιά αν αποκοπεί….
53 Άγνωστοι Άγνωστον εκάψαν.
Δε σας λέει αυτό, μιαροί,
φωτιά αυτοί πως δεν ανάψαν
μα μνημόσυνου κερί;
54 Υψηλό ό,τι συμβολίζει
του Αγνώστου το ιερό
των νεαρών δεν το βρωμίζει
η ορμή,όσον καιρό.
55 Οι «άγνωστοι» τις ευλογίες
παίρνουν των παλληκαριών
που τιμήσαν τις αξίες
των προγονικών γενιών.
56 Ω! Σεμνοί κουκουλοφόροι!
Ω! Σεπτοί καταστροφείς!
Οδηγοί σεις πρωτοπόροι
για τα φώτα της Αυγής!
57 Που εκάψατε θυμώνουν
κάτι κάδους σκουπιδιών
και ουρλιάζοντας ομώνουν
να σας κάνουν σκιες σκιων.
58 Μα οπλισμένμοι με άγιο θάρρος
και με όπλα παιδικά
ο σοφός σεις είστε ο φάρος
που φωτίζει ιδανικά.
59 Κι αυτοί αξίζει να χαθούνε
απ΄το πρόσωπο της γης-
μες στη μαύρης γης να μπούνε
πάλι φως μη δουν αυγής.
60 Όμως μέσα εις της ψυχής μου
το βαρύν ανασασμό
που ακλουθάει της ζωής μου
τον ερχόμενο χαμό,
61 κλαίω τους χωροφυλάκους
που ανίδεος υπουργός
τους ωθεί μέσα σε λάκκους-
τάχα εκεί πως ειν΄ εχθρός.
62 Ειν΄αδέρφια μου και κείνα!
Τα φτωχά μου! Τα καλά!
Που η ανέχεια και η πείνα
μες στις φλέβες τους κυλά.
63 Και αυτό αξιοποιώντας
ο υπουργός τους προσπαθεί
«παρανόμους» δημιουργώντας
μ΄αυτούς σκάλα ν΄ανεβεί.
64 Και τους βάζει να χτυπούνε
αδερφό και αδερφή
ώστε εκείνοι να πονούνε
και να καλοζούν αυτοί.
65 Ναι! Εγώ! Πονώ για κείνους!
Γιατί κάποτε κι εγώ
μέλος ήμουν ενός σμήνους
που με κράταγε βουβό.
66 Τώρα σεις αυτούς κρατάτε
με τα μάτια ολοκλειστά
που δε θα ΄χε γης να πάτε
αν τα είχανε ανοιχτά.
67 Ω! Απαίσιοι «πρεπολόγοι»!
Ω! Αχρείοι μαστροποί!
Σας αξίζουν τόσοι ψόγοι
όσοι αίνοι στην ντροπή!
68 Στων αγώνων τ΄ανηφόρι
που στην πρόοδο τραβά
οι έλληνες κουκουλοφόροι
βλέπουν πάντα καθαρά.
69 Ω! Σεμνοί κουκουλοφόροι!
Ω! Σεπτοί καταστροφείς!
Οδηγοί είστε πρωτοπόροι
για τα φώτα της Αυγής!
70 Οδηγείστε! Οδηγείστε!
Και σας ακλουθάμε εμείς!
Ιχνηλάτες άξιοι είστε
της Χαμένης Μας Τιμής!
71 Το αίμα σας, πυρρό που στάζει,
και γι Αυτήν έχει χυθεί,
η Παιδεία το κυττάζει
απ΄το βάθρο Της σβυστή.
72 Χάμου απ΄της Βουλής ριγμένη
την κερδόσκοπη βουλή,
την πνοή σας περιμένει
να πετάξει σαν πουλί.
73 Σας φωνάζουνε βεβήλους
για σκοπιά που ΄χει καεί-
αλλ΄αυτοί ρίχνουν στους σκύλους
άγια κι όσια για φαϊ.
74 Κι οι «σκοπιές» που εκείνοι χτίζουν
βεβηλώνουν συνεχώς
με το πλούσιο που σκορπίζουν
μαύρο κι άδικο ένα φως.
75 Κι αυτοί σήμερα φωνάζουν
για βεβήλωση ιερών,
που ανεμόμυλοι φαντάζουν
να ΄ναι όλων των καιρών.
76 Κι ο πρωθυπουργός λυσσάει
απ την Εσπερία μακριά
και παλιά αναμασάει
και τη μέρα λέει νυχτιά.
77 Και η ίδια η Ευρώπη
Δίνοντας λεφτά με ουρά:
«Φέουδό μου όλοι οι τόποι»
υλακτιάει με χαρά.
78 Α! Ευρώπη! Λίγα θα ΄ναι
και για σένα τα ψωμιά-
οι ασιάτες ξεκινάνε
να σε θάψουν με κορμιά.
79 Τρεις «μεγάλες» οικογένειες
που το χρήμα δεν ψηφούν
στου λαού πατούν τις έγνιες
πιο «ψηλά» για ν΄ανεβούν.
80 Και με οικογενειοκρατία,
και με μπράβων της τον κλοιο
της Βουλής η Αλητεία
το λαό τρομάζει πλιο.
81 Κι ως σε κάτοπτρο αντικρύζει
τη θωριά της την αισχρή,
εσάς αληταριό βαφτίζει
και φασίστες θεωρεί.
82 Και με τον κουκουλοφόρο
τα ΄χουν βάλει οι νουδικοί
που του κλέβουν μες στον ντόρο
και τα τρώνε παρεκεί.
83 Αλλ΄αυτός με μια σφεντόνα
τα όσα κτήνη αψηφά
και με αλύγιστο το γόνα
ν΄ανθρωπίσουν τους ζητά.
84 Και βοηθό έχει παρέκει
του λαού το αγνό λεφούσι
που αν κι ακόμα άπραγο στέκει
μα το τρέμουνε οι πλούσοι..
85 Οι χαφιέδες ενάντιά του
κοάζουνε των καναλιών,
αναμέσον με δεινά του,
φορτωμένων κουταλών.
86 Και βοούν κοντυλοφόροι
με χρυσάφι πληρωτοί
ότι οι κουκουλοφόροι
για τη χώρα ειναι ντροπή.
87 Και συφέρο αυτοί που έχουν
να ΄χει ο λαός ζυγό,
στα «παράθυρα» όλο τρέχουν
κι άλλα λεν απ΄ό,τι εγώ.
88 Και ιμάτια ξεσκιούνε
για κουκούλες σαν ακούν,
και ευρώ χίλια τσιμπούνε
κάθε λέξη που θα πουν.
89 Και αλήτες τους βαφτίζουν
και τους λεν φασισταριό
όσους νεαρούς λογχίζουν
της δουλείας το θεριό.
90 Και καλά γραββατωμένοι
Και τα μάλα κορδωτοί
σκνίπα γίνονται-οι καϋμένοι!-
με ανοησίας πιοτί.
91 Μα τους προσπερνάς σύ όλους
και τα τέτια τ΄αγνοείς-
Συ μακριά είσαι από δόλους
και διαθέσεις χαμερπείς.
92 Τους σκυμμένους ξεντροπιάζεις,
τους δοτούς ταρακουνάς
τους φασίστες ξεμπροστιάζεις
και τους δείχνεις και σε μας.
93 Κι αιστανόμαστε ευφροσύνη
σα σε βλέπουμε μπροστά
στον αγώνα να μας δίνει
όσα, όποιος μας χρωστά.
94 Για όσους ζουν αναγκεμένοι
στων μεγάλων την κλεψιά,
και στης ζήσης είναι ξένοι
τη γλυκάδα την αψιά,
95 Για όσους είν΄πληγές γεμάτοι
στην καρδιά και στην ψυχή
και γι αυτούς να τους δει μάτι
δεν υπάρχει, ούτε ευχή-
96 για κεινούς που ούτε να δούνε
μέρα ελπίζουνε καλή
και συμπόνιας δεν τρυγούνε
ψεύτικο έστω ένα φιλί,
97 για όσους αίμα τους κι ιδρώτας
των πλουσίων είναι σοδειά
και παρά δε ζουν μετρώντας
μα όλο αναπαραδιά,
98 για κεινούς που να δουλέψουν
θέλουν,κι άνεργοι όλο ζουν,
και που μόνο σα θα κλέψουν
την ημέρα τους περνούν,
99 γι αυτούς οι κουκουλοφόροι
φίλοι είναι κι αδερφοί
και σαν του ματιού έχουν κόρη
την αγνή τους τη μορφή.
100 Γι αυτούς οι κουκουλοφόροι
ειν΄ μαχαίρι κοφτερό
κι είναι σάρισα και δόρυ
και πιοτό φαρμακερό,
101 όπου σφάζει και τρυπάει
και δλητήριο κερνά
και ο πλούσιος μαρτυράει
κι ό,τι έφαγε ξερνά.
102 Κι από κείνους καρτεράνε
οι φτωχοί το γδικιωμό
και των τόσων προσδοκάνε
των βασάνων τους σωσμό.
103 Ω! Γενναίοι κουκουλοφόροι!
Η φιλτάτη μας πατρίς
της Βουλής δεν είναι οι χώροι
μα όπου είστε είναι εσείς.
104 Και μη σκέψη γεννηθεί σας
πως χαλάτε ξένο βιος:
όλη η πλάση είναι δική σας
μιας και βγήκατε στο φως.
—